PDA

View Full Version : Garrett's Fight - een MMA-vechter met downsyndroom



Sato
25-03-2013, 12:20
Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit. Wel uitermate knap, zo'n doorzettingsvermogen.


https://www.youtube.com/watch?v=HNEBqIl821U

Glen
25-03-2013, 12:34
Waauuuwww....wat een bikkel..
Dat raakt me echt!

Rverm
25-03-2013, 13:05
Enorm veel respect voor! En ik zit mijn training voor vandaag alleen maar weer voor me uit te schuiven...

e-type
25-03-2013, 14:02
mooi man.
Hier z'n YT-channel, met beelden van 'm in de ring:

http://www.youtube.com/channel/UCsGIDRojzPke6g3D9KQmrYA

Atila
25-03-2013, 14:27
Houden zijn tegenstanders rekening met zijn situatie of gaan ze gewoon voluit? De filmpjes op zijn YT zijn nogal, 'rustig'?

Sato
25-03-2013, 14:36
Houden zijn tegenstanders rekening met zijn situatie of gaan ze gewoon voluit? De filmpjes op zijn YT zijn nogal, 'rustig'?

Zijn laatste tegenstander was een lilliputter, ik weet niet of het de meest politiek correcte term is.
En die ging er volgens mij ook vol voor.
Verder zou ik het niet precies weten.

Leventdepevent
25-03-2013, 14:38
wat een baas zeg!
Lijkt me een moeilijke kwestie als tegenstander zijnde: of vol gas erop of rekening houden met hem.

Bromios
25-03-2013, 15:02
Klasse dat hij dat gewoon doet. Ik ben er ook niet helemaal over uit of het wel een goed idee is.


Slechte grap alert : Hij moet niet op een gala in maaskantje gaan staan; die houden geen rekening met hem.

Glen
25-03-2013, 15:10
Klasse dat hij dat gewoon doet. Ik ben er ook niet helemaal over uit of het wel een goed idee is.


Slechte grap alert : Hij moet niet op een gala in maaskantje gaan staan; die houden geen rekening met hem.
KUT JONGUH, DAN MOET IE TEGEN DIE ROOIE UIT GESTEL!

Kemal
25-03-2013, 15:20
Mooi dit, respect!

e-type
25-03-2013, 15:27
Ja joh, begin van een GMMA? Op naar de paralympics, zou ik haast willen zeggen...

Dus binnenkort naast de WMMA, de TMMA en GMMA?

Atila
25-03-2013, 15:34
@ Glen: Die rooie uit Gestel neemt gewoon z'n truck mee, jonguh! BAM!

761217186
25-03-2013, 15:56
http://www.youtube.com/watch?v=Pj8y4Tw9kr0

hij kan ook wel wat zo te zien. tijdens het sparren gaat hij er vol voor, lijkt mij wel lastig om te begeleiden / coachen. Wel heel veel respect voor deze man!

blade
25-03-2013, 16:09
Ja joh, begin van een GMMA? Op naar de paralympics, zou ik haast willen zeggen...

Dus binnenkort naast de WMMA, de TMMA en GMMA?


ja en waarom zou die jongen die sport niet mogen beoefenen mag dat niet dan?. ken jongens die het ook doen en die nog minder hersencellen hebben dan die jongen

Pansier
25-03-2013, 16:18
Hij zoekt tenminste geen excuus, wat een held!

e-type
25-03-2013, 17:17
ja en waarom zou die jongen die sport niet mogen beoefenen mag dat niet dan?. ken jongens die het ook doen en die nog minder hersencellen hebben dan die jongen



'k sta ook helemaal achter wat ie doet hoor...kwam niet helemaal over in m'n vorige post...maar een GMMA lijkt me een prima initiatief mits er vraag naar is tenslotte...we hebben al Franky van Hove, maar die vecht gewoon met de jongens mee en doet dat prima....

blade
25-03-2013, 17:19
'k sta er ook helemaal achter wat ie doet hoor...kwam niet helemaal over in m'n vorige post...


oke:lol:

Wiebe
25-03-2013, 23:08
ja en waarom zou die jongen die sport niet mogen beoefenen mag dat niet dan?. ken jongens die het ook doen en die nog minder hersencellen hebben dan die jongen

die jongen heeft een chromosoom extra niet minder hersencellen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Down_syndroom

maar laat maar lekker knallen hoor die jongen

Leventdepevent
26-03-2013, 08:40
ja laat maar lekker zn gang gaan ik heb dr alleen maar respect voor.Maar wat zouden jullie doen als je tegen zo'n tegenstander stond? inhouden of niet?

blade
26-03-2013, 09:22
die jongen heeft een chromosoom extra niet minder hersencellen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Down_syndroom

maar laat maar lekker knallen hoor die jongen


zeg toch ook niet dat die jongen minder hersencellen heeft zeg alleen dat ik jongens ken die minder hersencellen hebben dan hem:lol:

blade
26-03-2013, 09:27
ja laat maar lekker zn gang gaan ik heb dr alleen maar respect voor.Maar wat zouden jullie doen als je tegen zo'n tegenstander stond? inhouden of niet?

tis toch moeilijk lijkt me als tegenstander tegen over hem te staan weet ook niet of meer mensen met down het doen?denk dat de vijver niet zo groot is iig

Glen
26-03-2013, 12:27
Ik zit dat filmpje godverdomme al voor de vierde keer te kijken...

Minotauro
26-03-2013, 15:57
Moet je nagaan, lig je te worstelen met hem, heeft die gast gewoon dikke oerkracht (wat veel psych. gehandicapte mensen hebben). Vouwt je zo dubbel als je niet echt sterk bent :lol:

Asura
26-03-2013, 17:38
zeg toch ook niet dat die jongen minder hersencellen heeft zeg alleen dat ik jongens ken die minder hersencellen hebben dan hem:lol:

Als hij punchdrunk word kan hij helemaal niks meer. Ik neem aan dat hij niet heel veel partijen draait dus dat zal wel mee vallen

Asura
26-03-2013, 17:40
Zijn laatste tegenstander was een lilliputter, ik weet niet of het de meest politiek correcte term is.
En die ging er volgens mij ook vol voor.
Verder zou ik het niet precies weten.

Het is tegenwoordig kabouter of trol. Als je lilliputter zegt krijg je soms lelijke reacties

Gandulf
26-03-2013, 19:09
Dat hij vecht in een league voor mentaal gehandicapten, geen probleem.

Hem laten vechten tegen normale tegenstanders is een freakshow en walgelijk.

De tegenstander heeft niks te winnen tegen hem, als hij wint heeft hij gewonnen van een mongool, als hij verliest heeft hij verloren van een mongool. Lose/Lose.

Wat als deze jongen een blessure of gehandicapt raakt in een match? Ik kan me de krantenkoppen al voorstellen "Kooivechter maakt jongen met down syndroom kreupel". Wat als hij zich niet kan beheersen en na een finish nog doorgaat en zo blessures aanricht?

Special olympics zijn er met een reden!

Asura
26-03-2013, 19:21
Ik weet niet of hij alleen tegen andere downers vecht of wat
Anders lijkt me het inderdaad nogal slecht doordacht

Sato
27-03-2013, 12:30
Dat hij vecht in een league voor mentaal gehandicapten, geen probleem.

Hem laten vechten tegen normale tegenstanders is een freakshow en walgelijk.

De tegenstander heeft niks te winnen tegen hem, als hij wint heeft hij gewonnen van een mongool, als hij verliest heeft hij verloren van een mongool. Lose/Lose.

Wat als deze jongen een blessure of gehandicapt raakt in een match? Ik kan me de krantenkoppen al voorstellen "Kooivechter maakt jongen met down syndroom kreupel". Wat als hij zich niet kan beheersen en na een finish nog doorgaat en zo blessures aanricht?

Special olympics zijn er met een reden!

Hij vecht tegen personen met of een geestelijk of lichamelijke beperking, ze gooien hem inderdaad niet een ring in met een afgetrainde beer van 95KG.

ijsblok
27-03-2013, 14:19
MMA op competitie niveau is m.i. alleen geschikt voor topatleten, en voor niemand anders. Vooral niet voor mensen met Down. Voor iedereen die onvoldoende geschikt is zijn er te veel risico's tijdens een competitie.

MMA recreatief beoefenen is voor iedereen, niet in de laaste plaats voor mensen met Down. Zoals ook veel mensen met Down judo beoefenen.

Baske
27-03-2013, 14:28
Mwa.. Zie genoeg pannekoeken in die ring staan.

Ik vind het prachtig om te zien hoe deze jongen ervoor gaat. Ik zie zelf alleen problemen in het de overweging van de tegenstander; als ik win, wat win ik dan? Als ik verlies, wat verlies ik dan?

Mits goed gereguleerd vanuit z'n sportschool (en ik heb het gevoel dat ze er echt wel bovenop zitten), zie ik er geen probleem in.

Goolings
27-03-2013, 16:53
Zo'n 25 jaar geleden trainde er ook een jongen met het down syndroom op mijn sportschool. Hij beoefende toen kempo technisch ging hij goed mee...maar hij had moeite met zijn emoties en ook wel stressgevoelig dan kon behoorlijk in de war raken..

de Stiep
27-03-2013, 17:03
Hé jongens. We hebben het hier over een jonge man die ondanks zijn " achterstand" in de ring of de kooi durft en wil vechten.
Niet alleen diep respect voor die gozer, maar ook voor de uitleg van zijn vader Mitch wat het met zijn zoon doet.
Vind paps dus ook geweldig. Iemand met het syndroom van Down is geen gek of zo.

my2cents
27-03-2013, 18:03
Ik vind het mooi voor hem dat hij aan mma doet, maar heb eerlijk gezegd ook wel mijn bedenkingen...