PDA

View Full Version : De uitverkorenen[Mariniers opleiding docu]



Anderson
05-04-2013, 14:07
Zag het gister best een leuke docu.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1335544

Peter0711
05-04-2013, 14:41
Top man. Ga ik straks eve kijken. Thanks voor het linkie

cornelus
05-04-2013, 16:31
Het eerste dat ik dacht was toch .... hee de New Kids zijn bij de Mariniers gegaan :)

de Stiep
05-04-2013, 17:36
Echt een leuke docu, maar zo achterhaald op het gebied van iemands weerstand vaststellen. Schelden, kleineren en ga zo maar door. Krijgen we vast heeeeeeeeeeele goede mariniers van. Pfffff. Heb weinig gezien van hoe ze reageerden (de korporaal en de sergeant) naar de andere teamleden in de trant van " wat heb JIJ er aan gedaan om een team te vormen of heb jij die en die aangsproken op zijn inzet cq gedrag". Dit is zoooooo 1960

CanisLupus
06-04-2013, 16:47
Echt een leuke docu, maar zo achterhaald op het gebied van iemands weerstand vaststellen. Schelden, kleineren en ga zo maar door. Krijgen we vast heeeeeeeeeeele goede mariniers van. Pfffff. Heb weinig gezien van hoe ze reageerden (de korporaal en de sergeant) naar de andere teamleden in de trant van " wat heb JIJ er aan gedaan om een team te vormen of heb jij die en die aangsproken op zijn inzet cq gedrag". Dit is zoooooo 1960

Tja, Ik zou niet anders willen. Het draagt bij aan korpsgeest en dat is wat het Korps zo bijzonder en anders maakt dan bijvoorbeeld de LMB en het KCT. By the way, qua opleiden is meer veranderd sinds 1960 dan de docu doet vermoeden. ;)

daanII
06-04-2013, 17:37
Zag het gister best een leuke docu.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1335544

Leuke documentaire!


Tja, Ik zou niet anders willen. Het draagt bij aan korpsgeest en dat is wat het Korps zo bijzonder en anders maakt dan bijvoorbeeld de LMB en het KCT. By the way, qua opleiden is meer veranderd sinds 1960 dan de docu doet vermoeden. ;)

Een vergelijking met de LMB qua korpsgeest kan ik wel begrijpen. Maar laat de vergelijking met de korpsgeest van het KCT in Roosendaal hier aub buiten.

CanisLupus
07-04-2013, 12:15
Ik heb zowel in Roosendaal als in Doorn gezeten. Ik zeg niet dat de een beter is als de ander. Aan die onzin heb ik nooit meegedaan. Maarrr...... Qua korpsgeest zijn die twee totaal verschillend. De een heeft tradities en een korpsgeest die meerdere eeuwen oud is. Het ander Korps is nou eenmaal wat jonger (By the way, wel leuk dat Shredder terug is ;) ).

Even voor de duidelijkheid ik ben hier geen korpsen aan het afzeiken, het ging om de docu, de reden waarom zij de dingen doen zoals zij dat deden en dat het met korpsgeest te maken had.

Leventdepevent
08-04-2013, 08:26
ik heb wel moeten lachen om die korporaal.........."beetje bijdehand gaan lopen doen tegen mij (gooit rugzak weg) ja op de grond en kruipen met die kut"

Richelieu
08-04-2013, 08:33
Eén woord: EPIC!

"Krijg geen lucht meer Korporaal"......"Je kan toch nog lullen, of niet?"

Richelieu
08-04-2013, 08:34
Echt een leuke docu, maar zo achterhaald op het gebied van iemands weerstand vaststellen. Schelden, kleineren en ga zo maar door. Krijgen we vast heeeeeeeeeeele goede mariniers van. Pfffff. Heb weinig gezien van hoe ze reageerden (de korporaal en de sergeant) naar de andere teamleden in de trant van " wat heb JIJ er aan gedaan om een team te vormen of heb jij die en die aangsproken op zijn inzet cq gedrag". Dit is zoooooo 1960



Even voor de duidelijkheid ik ben hier geen korpsen aan het afzeiken, het ging om de docu, de reden waarom zij de dingen doen zoals zij dat deden en dat het met korpsgeest te maken had.

Dit dus Stipo: Vorming ;)

de Stiep
10-04-2013, 10:36
Dit dus Stipo: Vorming ;)

Ik begrijp het facet vorming absoluut Harmen, zeker bij zulke jonge knapen.
Ook bij ons vinden er dit soort trainingen plaats. Laat ik het zo formuleren IK geloof niet dat je kwaliteit kunt selecteren vanuit de gedachte dat je mensen kleineert.
Ik geloof er wel in dat je mensen tot het "gaatje" moet laten gaan zodat zij EN zichzelf tegenkomen en zo mogelijk aan zichzelf voorbijgaan OF dat zij afvallen.
Ik zag in de docu te weinig terug over de samenwerking als team. Je zag af en toe iemand aan een ander sjorren of toespreken "kom op man", maar daar bleef het bij.

Neemt niet weg dat het bij korps echt bikkels zijn, dat leidt geen twijfel !

ps Mijn slapie tijdens mijn opleiding was een ex parate hap Whiskey compagnie van het korps Mariniers.
Zou hem blind mijn gezin toevertrouwen !!