PDA

View Full Version : Mixfight in het gesprek met Rodney Glunder - Part I: Het Afscheid



payap
18-04-2013, 00:04
Zaterdag 20 april 2013 zal voor de 38-jarige Rodney Glunder, ook bekend als ‘The Silent Assasin” en “Mr. Klaar om te Bossen!” zijn Last Hurrah klinken. Na een lange en succesvolle carrière van zo’n 20 jaar zal hij in een bokspartij definitief afscheid nemen van de ring als vechter. In zowel het Karate, het MMA als in het Kickboksen wist Rodney vele grote successen te behalen en titels te winnen waaronder diverse wereldtitels.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Rodney/Rodneyposse.jpg
RODNEY GLUNDER


Successen die hem over de hele wereld brachten waar hij werd uitgenodigd om te komen vechten. Van ons eigen Nederland tot Rusland, Japan, Macau, Aruba, Filipijnen etc. etc. tot aan zijn geliefde Suriname toe. Hierin bevocht hij topvechters uit de hele wereld en behaalde overwinningen op namen als Melvin Manhoef, Valentijn Overeem, Faith Kocamis, Cheick Kongo, Paul Cahoon, Cyrille Diabete etc etc.

Rodney die nooit een tegenstander of uitdaging uit de wegging zal ook in zijn laatste partij nog een nieuwe uitdaging opzoeken. Niet in het Kickboksen waar hij, vooral de laatste jaren, actief in was of in het MMA waar hij een aantal jaar geleden al afscheid in nam of het Karate zal hij zijn laatste partij vechten maar zijn afscheid zal ook gelijk een debuut in het boksen zijn.

Maar na 20 april 2013 zal Rodney zeker niet uit de (vecht)sport wereld verdwijnen. Liefhebber en sportfanaat pur sang als hij is zal hij zich volledig gaan richten op het lesgeven bij Dojo Burning Heart in Hilversum en met het begeleiden van zijn vechters. Ook heeft hij zijn hobby van het show worstelen weer opgepakt en is Rodney druk aan het trainen in het Body building waar hij wil gaan deelnemen aan wedstrijden.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Rodney/Rodney1van1.jpg

RODNEY GLUNDER VS CHINTO IN SURINAME OP HET RETURN OF THE KING GALA



Mixfight.nl sprak uitgebreid met Rodney Glunder over zijn komende afscheid, zijn carrière en over zijn toekomst. In dit eerste deel van het interview met Rodney spreken wij met hem over zijn afscheid.



HET AFSCHEID


Rodney, hoe is het met je?

Het gaat momenteel voor de wind met me.


20 april a.s. is je afscheidspartij. Hoe verloopt de voorbereiding hier op?

De voorbereiding verloopt erg rustig. Ik doe niets speciaals en train iedere dag op de dojo. Het is een partij als vele anderen, het is alleen mijn laatste!


A.s. zaterdag sluit je een lange en zeer succesvolle carrière af. Wat is voor je de reden geweest om er een punt achter te zetten?

Er zijn een aantal factoren die mij dit hebben doen besluiten. Ik heb erge drukke werkzaamheden op Dojo Burning Heart waar ik fulltime hoofdtrainer ben. Verder was het een gebrek aan motivatie. Waardig en respectvol de ring verlaten staat voor mij bovenaan. Ik ben 2 jaar te lang doorgegaan met vechten. Dit heb ik me later bedacht. En dit heeft me er toe doen besluiten om er mee te stoppen. Het is mooi geweest zo!


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Rodney/Rodney21van1.jpg

RODNEY GLUNDER MET ASHWIN BALRAK, MARCO PIQUE, TYRONE SPONG, LUCIEN CARBIN EN BRIAN LO-A-NJOE



Hoe moeilijk was het voor je om de knoop door te hakken om er een punt achter te zetten?

De knoop doorhakken was voor mij dus totaal niet moeilijk. Ik heb veel interesses. Ik heb hier goed over nagedacht dus de beslissing is wel overwogen geweest.


Het zal toch een hele bijzondere dag voor je worden. Het is tenslotte een afsluiting van een groot deel van je leven. Wat doet het idee met je, en hoe denk je dat je je eigen voelt, die dag als je voor het laatst naar de ring loop en de laatste gongslag zal horen?

Ja, ik ben een vrij nuchter persoon. Ik ga er zeer zeker van genieten en eerlijk gezegd kijk ik echt naar die dag uit! Ik ben ook erg opgelucht. Het is mooi geweest, dus het voelt als een bevrijding waar ik met volle teugen van ga genieten.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Rodney/Rodney31van1.jpg

RODNEY GRONDTRAINING MET TYRONE SPONG



Je afscheidspartij wordt een bokspartij. Waarom de keuze op een bokspartij? In het MMA heb je al afscheid genomen een aantal jaar geleden in Suriname en de laatste jaren was je actief als kickbokser maar niet als bokser.

Ik heb altijd al willen boksen. Het is nu eenmaal zo uitgekomen. Ik ben dan ook blij dat Hans Vos mij de kans heeft gegeven om mijn afscheid zo te nemen. En uiteindelijk neem ik afscheid van de vechtsport en daar hoort boksen nu eenmaal bij. Ik ben al 20 jaar geen één uitdaging uit de weg gegaan, dus dit hoort ook bij mijn afscheid van de vechtsport.


Je hebt zoals gezegd al afscheid genomen van het MMA een aantal jaar geleden. Dat was in Suriname tegen Chico Martinez. Ik ben er diverse malen bij geweest als je in Suriname vocht en weet uit eigen ervaring hoe bijzonder dat altijd voor je was. Als de kans er is om nog eenmaal in Suriname te vechten om ook daar definitief afscheid te nemen zou je hier voor openstaan?

JA! Absoluut, hier sta ik zeer zeker voor open. Ik sta open om afscheid te nemen van Suriname en het Surinaamse publiek. Ik heb echter andere interesses dus dit zou wel in mijn schema moeten passen, en ik wil wel 2 van mijn eigen vechters meenemen!! Ik wil hen die ervaring ook meegeven.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Rodney/Rodney51van1.jpg

AFSCHEIDSPARTIJ IN HET MMA VS CHICO MARTINEZ IN SURINAME



Hoe kijk je zelf terug op je carrière?

Ik ben heel dankbaar en trots. Ik heb 20 jaar van mijn hobby mijn beroep kunnen maken. Ik heb veel mensen leren kennen. Heb veel positiviteit ervaren. En dit heeft mij gevormd tot wie ik nu ben, en waar ik nu sta. Ben daar erg dankbaar voor. Ja, mijn carrière heeft mij veel goeds gebracht en gegeven.


Wat is voor jouzelf toch het absolute hoogtepunt geweest in je carrière?

Ik heb meerdere hoogtepunten gekend gedurende mijn carrière maar mijn absolute hoogtepunt is toch wel mijn eerste wedstrijd geweest. En mijn laatste hoogtepunt in mijn vechtsport carrière zal mijn afscheidspartij worden.


Nu je je eigen carrière over een paar dagen afsluit en terugkijk op de op gedane ervaring van de afgelopen 20 jaar. Wat zou je hieruit willen doorgeven aan al die jonge aankomende vechters die hunkeren naar de top?

Sta voor alles open, wees leergierig. TRAIN HARD EN KEEP FOCUSSED. Dit is erg belangrijk en essentieel om een goede carrière op te bouwen. Deze generatie van vechters is anders. Daarom wil ik toch aan de jeugd meegegeven; heb respect en geloof in je leraar/trainer en coach.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Rodney/Rodney41van1.jpg

de Stiep
18-04-2013, 00:44
Very nice Chris. Dank je wel. Old soldiers never die, they just fade away. Rodney bedankt voor jarenlang geweldige gevechten.

appelsap
18-04-2013, 06:44
Niet erg lang met hem aan de deur gewerkt, maar het was altijd lachen. Het ga je goed. Mooie carrière. Die potten tegen Manhoef waren epic.

Kemal
18-04-2013, 08:44
Bedankt Chris, mooi interview!

Leventdepevent
18-04-2013, 08:52
bedankt!!

Richelieu
18-04-2013, 09:26
Leuk interview met een vechter die een lange carrière achter de rug heeft.

gieloe
18-04-2013, 11:31
Rodney is een topgozer!

Hans Vos
18-04-2013, 13:38
waar vecht rod zijn laatste partij dan ?? en hoe laat ??

Richelieu
18-04-2013, 14:00
waar vecht rod zijn laatste partij dan ?? en hoe laat ??

Don't worry Hans, er komen meerdere delen van het Mixfight gesprek met Rodney Glunder.

cornelus
18-04-2013, 15:10
http://youtu.be/hkAd-Sx8B00

cornelus
18-04-2013, 15:10
http://youtu.be/2rQGGm0Cj0w

Wheelie
20-04-2013, 22:53
Top gozer , bedankt Chris

The Bulldog
20-04-2013, 23:28
Topgozer...kheb een tijdje met hem mogen trainen en dat was top.

Veel dingen van hem geleerd wat beyreft manier van kijken naar en omgaan met de sport..

Hoop dat het een topervaring word je laatste keer bossen..

Osuuu