PDA

View Full Version : Broers Richard en Mike I. weer voor rechter (begenadigd freefighter?)



RedDawn
18-04-2013, 15:24
Mike I. is volgens Crimescene.pro "een begenadigd freefighter, die partijen had gewonnen tegen gerenomeerde vechters als Melvin Manhoef en Rodney Faverus." Klopt dit wel? Bij mij gaat er geen lichtje branden.


Bron: http://www.crimescene.pro/am0030.html

Broers Richard en Mike I. weer voor rechter

Het Openbaar Ministerie eiste ditmaal slechts een taakstraf van 120 uur tegen de broers Richard en Mike I. uit Amsterdam-Oost.

Ze zouden portiers hebben mishandeld van een café in de Korte Leidsedwarsstraat in Amsterdam.

De broers I. zijn geen onbekende van politie en justitie. In 2004 werden ze aangehouden voor betrokkenheid bij de gijzeling van drugshandelaar Paul Hartman. Ook waren ze verdacht van een reeks afpersingen, mishandelingen en bedreigingen.

Hartman moest voor Engelsen uit Liverpool cocaïne aankopen, daarvoor hadden ze hem 800.000 euro meegegeven. Maar de Colombianen blijken oplichters en geven 34 kilo plafondplaten mee. De Engelsen krijgen de oplichting pas door wanneer de Colombianen spoorloos zijn.

Hartman vlucht en laat zijn compangon Gerard achter. Deze vraagt de Nederlandse Joegoslaaf Boban 'Bob' S. voor bescherming en om zijn gevluchte compagnon te traceren. Boban S. doet dat samen met de broers I. Ze staan bekend als een groep die regelmatig incasso's doet.

Richard I. was op dat moment een begenadigd freefighter, die partijen had gewonnen tegen gerenomeerde vechters als Melvin Manhoef en Rodney Faverus.

Wanneer 'incasso-Bob' aan het zoeken is naar Hartman, verschijnen er twee Engelsen in het café van Gerard aan de Valentijnskade in Amsterdam-Oost. Gerard wordt bedreigd met een vuurwapen en krijgt een paar klappen, zoals dat gaat wanneer iemand schulden heeft. Ze willen 800.000 euro van hem, maar wanneer hij zijn compagnon Hartman uitlevert heeft hij geen probleem meer.

Intussen is de groep-Bob maar gaan werken voor de Engelsen. Ze traceren Hartman en deze wordt op 14 november 2004 overgedragen aan de Engelsen. De volgende dag wordt Paul Hartman gevonden in recreatiegebied Spaarnwoude. Doodgeschoten. De broers I. worden veroordeeld tot 5 en 9 jaar. In hoger beroep wordt de straf van Mike I. minder.

Incasso-Bob krijgt 11 jaar. De Engelsman Mark M. wordt veroordeeld tot 42 maanden voor gijzeling, na een eis van 16 jaar. Voor de moord werd hij vrijgesproken.

Maar nu staan de broers I. dus opnieuw voor de rechtbank. Op een zaterdagnacht werden ze geweigerd bij Club Candela omdat een van de broers een joggingbroek droeg. Bovendien dachten de portiers dat de mannen, die whiskey en MDMA gebruikt hadden, onder invloed waren. En toen werd het vechten.

Tijdens de behandeling van de rechtszaak gaven alle betrokkenen elkaar de schuld. Volgens de broers waren de portiers begonnen. En andersom. Maar de officier van justitie vondt de uitspraken van de broers inconsequent, en ze hadden tegen de politie geroepen: 'Wij hebben klappen uitgedeeld'.

Maar hun strafrechterlijk verleden, dat voornamelijk bestaat uit het uitdelen van klappen, werd hun aangerekend. De officier van justitie vindt daarom de verklaringen van de portiers meer betrouwbaar.

niels
18-04-2013, 16:59
Volgens sherdog alleen verloren van Manhoef.. over Rodney kan ik niks vinden.

Vandaan
18-04-2013, 18:00
Volgens sherdog alleen verloren van Manhoef.. over Rodney kan ik niks vinden.

Ik denk dat je andersom bedoelt.. Hij heeft juist alleen tegen Rodney gevochten. Kan me niet herinneren dat hij ook tegen Manhoef heeft gevochten heeft. Weet wel dat ze samen trainde.

bryan
18-04-2013, 20:48
Over wie hebben we het nou ? zie bij beide geen Mike staan

RedDawn
18-04-2013, 20:52
Over wie hebben we het nou ? zie bij beide geen Mike staan

Richard Ikelaar, beter bekend als Richard Plug.

rollermanskunk
18-04-2013, 22:47
http://www.mmauniverse.com/fighters/richard-plug-526