PDA

View Full Version : Joop Ubeda weg bij Glory?



RedDawn
20-04-2013, 18:47
Dit werd net gepost op sherdog:

Sources say that after Istanbul there was a sitdown behind the scenes and it was 'mutually agreed' that Ubeda would move on to explore other opportunities in the kickboxing field.

Kan iemand uit het Glory kamp dit bevestigen?

Diaz bros
20-04-2013, 20:49
Zou de juiste beslissing zijn ook voor Joop zelf. Misschien zijn er wel andere doelen in het leven waar Joop moet naar streven. Zijn Tv debuut onlangs op RTL zou een ware hit zijn geweest en misschien ligt er wel een toekomst weggelegd voor hem in de Tv business. Een beetje darts becommentariëren ofzo, keertje aanschuiven aan de bar bij voetbal internationaal, helaas dat Glory zich dat niet veel eerder bedachten. Ghita is wel hard genaaid door Ome Joop

su-dai
20-04-2013, 20:51
Zou de juiste beslissing zijn ook voor Joop zelf. Misschien zijn er wel andere doelen in het leven waar Joop moet naar streven. Zijn Tv debuut onlangs op RTL zou een ware hit zijn geweest en misschien ligt er wel een toekomst weggelegd voor hem in de Tv business. Een beetje darts becommentariëren ofzo, keertje aanschuiven aan de bar bij voetbal internationaal, helaas dat Glory zich dat niet veel eerder bedachten. Ghita is wel hard genaaid door Ome Joop


bij betaald voetbal gaan de refs op 45 op pensioen volgens mij... ik weet niet hoe oud joop is maar hij draait al eeuwig mee!

weks
20-04-2013, 21:03
laatste k1 commentaar op rtl7 was verschrikkelijk bagger
zijn aandeel deed ook niet veel goeds voor de uitzending

TheSkindo
20-04-2013, 21:44
Ik zeg Marco (scheids) als vervanger...als het echt waar is

Turboknecht
20-04-2013, 22:20
Wat een trammelant.

Leventdepevent
20-04-2013, 22:34
laatste k1 commentaar op rtl7 was verschrikkelijk bagger
zijn aandeel deed ook niet veel goeds voor de uitzendingsowieso gaan "rtl7" en "goed commentaar" niet echt hand in hand

Kemal
21-04-2013, 07:55
Ik ben toch wel benieuwd of het "deze keer" echt is. ;)

MB667
21-04-2013, 08:54
denk ook wel dat het telkens negatief gelul oa hier over hem er ook iets te maken mee heeft. is gewoon een topscheids.

de Stiep
21-04-2013, 18:57
denk ook wel dat het telkens negatief gelul oa hier over hem er ook iets te maken mee heeft. is gewoon een topscheids.

Ben ik het helemaal mee eens. Joop heeft ongeveer 1.000.000 partijen als scheidsrechter gefungeerd en inderdaad......er zaten mindere partijen tussen. Gek he ? Joop is een mens van vlees en bloed en maakt ook vergissingen zoals wij allemaal denk ik. Er is o zo veel kritiek op zijn manier van scheidsen. Kan ik me soms best voorstellen, die gozer loopt al zo fucking lang mee. Ik kan ook een aantal beslissingen van hem terughalen uit mijn geheugen dat ik dacht " Jopie, Jopie, volgens mij zie je dat niet goed" . Maar al die andere wedstrijden ( het leeuwendeel!) dat hij een fantastische scheids was, dat vergeten we even ?
Sorry hoor jongens, als je als spits in het voetbal faalt in de afronding word je afgebrand, terwijl één week later scoor jij het beslissende doelpunt. Dan ben je plots de GOAT. 2 make my point, Joop is in mijn ogen een van de allerbeste scheidsrechters ter wereld en inderdaad, sometimes he fuckes up. Nou en ?

arielhelwani
21-04-2013, 20:16
Ben ik het helemaal mee eens. Joop heeft ongeveer 1.000.000 partijen als scheidsrechter gefungeerd en inderdaad......er zaten mindere partijen tussen. Gek he ? Joop is een mens van vlees en bloed en maakt ook vergissingen zoals wij allemaal denk ik. Er is o zo veel kritiek op zijn manier van scheidsen. Kan ik me soms best voorstellen, die gozer loopt al zo fucking lang mee. Ik kan ook een aantal beslissingen van hem terughalen uit mijn geheugen dat ik dacht " Jopie, Jopie, volgens mij zie je dat niet goed" . Maar al die andere wedstrijden ( het leeuwendeel!) dat hij een fantastische scheids was, dat vergeten we even ? Iedereen maakt inderdaad fouten en dat is niet erg, wat wel erg is is dat Joop er niet van leert. Stop nou eens een keer met laten zien wie de baas is..het moet om de vechters draaien en niet om Joop. Joop wil de show stelen..ik ben blij dat ik er hopelijk niet meer naar hoef te kijken.
Sorry hoor jongens, als je als spits in het voetbal faalt in de afronding word je afgebrand, terwijl één week later scoor jij het beslissende doelpunt. Dan ben je plots de GOAT. 2 make my point, Joop is in mijn ogen een van de allerbeste scheidsrechters ter wereld en inderdaad, sometimes he fuckes up. Nou en ?

Guytje
22-04-2013, 00:46
Mocht hij stoppen op het hoogste niveau mag er wel eens goed nagedacht worden hoe ze de beste man gaan eren voor zijn werk al die jaren!! Joop is voor mij meer dan een doorsnee scheidsrechter. Joop heeft op zijn geheel eigen manier meegeholpen om deze sport te krijgen waar het nu staat. Joop is de scheids die op het allergrootste gala kon staan om daags ervoor en daags erachter gewoon op een klein beginnersgalaatje een 20 tal partijen te gaan scheidsen...Passie, pure passie voor het vak en dit niet een paar maanden, niet een paar jaren, maar 10tallen jaren na elkaar, weekend na weekend, gala na gala......!!! Ik kan nog steeds zeggen dat als een vechter van je de ring in moet en je weet dat Joop in die ring staat dat ik nog steeds weet dat een vakman de wedstrijd in handen heeft..Intussentijd zijn er heel wat goeie scheidsrechters bijgekomen , gelukkig maar!!! Maar een tiental jaar geleden was het een zegen te weten dat Joop de leiding had. Joop verdiend alle respect en mocht hij afscheid nemen zou een bedankend afscheid het minste moeten zijn..!! Vechters zijn belangrijk voor de groei in deze sport, maar een scheids van het kaliber Joop Ubeda daar kan je als voor of tegenstander alleen maar van zeggen dat ie medeverantwoordelijk is voor het moderne kickboksen waar we nu allemaal naar kijken!!

lopez86
22-04-2013, 01:56
Mocht hij stoppen op het hoogste niveau mag er wel eens goed nagedacht worden hoe ze de beste man gaan eren voor zijn werk al die jaren!! Joop is voor mij meer dan een doorsnee scheidsrechter. Joop heeft op zijn geheel eigen manier meegeholpen om deze sport te krijgen waar het nu staat. Joop is de scheids die op het allergrootste gala kon staan om daags ervoor en daags erachter gewoon op een klein beginnersgalaatje een 20 tal partijen te gaan scheidsen...Passie, pure passie voor het vak en dit niet een paar maanden, niet een paar jaren, maar 10tallen jaren na elkaar, weekend na weekend, gala na gala......!!! Ik kan nog steeds zeggen dat als een vechter van je de ring in moet en je weet dat Joop in die ring staat dat ik nog steeds weet dat een vakman de wedstrijd in handen heeft..Intussentijd zijn er heel wat goeie scheidsrechters bijgekomen , gelukkig maar!!! Maar een tiental jaar geleden was het een zegen te weten dat Joop de leiding had. Joop verdiend alle respect en mocht hij afscheid nemen zou een bedankend afscheid het minste moeten zijn..!! Vechters zijn belangrijk voor de groei in deze sport, maar een scheids van het kaliber Joop Ubeda daar kan je als voor of tegenstander alleen maar van zeggen dat ie medeverantwoordelijk is voor het moderne kickboksen waar we nu allemaal naar kijken!!

Bovenstaande post slaat de spijker op de kop.
Veel mensen (incl. ikzelf) vergeten dit.

mario the count
22-04-2013, 02:46
Mocht hij stoppen op het hoogste niveau mag er wel eens goed nagedacht worden hoe ze de beste man gaan eren voor zijn werk al die jaren!! Joop is voor mij meer dan een doorsnee scheidsrechter. Joop heeft op zijn geheel eigen manier meegeholpen om deze sport te krijgen waar het nu staat. Joop is de scheids die op het allergrootste gala kon staan om daags ervoor en daags erachter gewoon op een klein beginnersgalaatje een 20 tal partijen te gaan scheidsen...Passie, pure passie voor het vak en dit niet een paar maanden, niet een paar jaren, maar 10tallen jaren na elkaar, weekend na weekend, gala na gala......!!! Ik kan nog steeds zeggen dat als een vechter van je de ring in moet en je weet dat Joop in die ring staat dat ik nog steeds weet dat een vakman de wedstrijd in handen heeft..Intussentijd zijn er heel wat goeie scheidsrechters bijgekomen , gelukkig maar!!! Maar een tiental jaar geleden was het een zegen te weten dat Joop de leiding had. Joop verdiend alle respect en mocht hij afscheid nemen zou een bedankend afscheid het minste moeten zijn..!! Vechters zijn belangrijk voor de groei in deze sport, maar een scheids van het kaliber Joop Ubeda daar kan je als voor of tegenstander alleen maar van zeggen dat ie medeverantwoordelijk is voor het moderne kickboksen waar we nu allemaal naar kijken!!
Daar moet ik je zeker gelijk in geven.

Nelisje
22-04-2013, 10:23
Volgens mij was het meeste commentaar niet op zijn functioneren als scheids dat ging op een paar incidenten na wel goed, maar meer de manier waarop hij zich profileert in de ring. Het gaat om 2 vechters in de ring, niet om 2 vechters en een scheidsrechter. Dat is wat mij persoonlijk stoorde aan het gedrag van Joop.

Hij moet zich ook niet al te veel bezig houden met randzaken. Commentaar geven bij RTL7 bijvoorbeeld. Al kan ik hem gelijk geven dat hij het doet. Als RTL7 mij belt en zegt we geven je 1000euro, kom jij even wat dingetjes over die vechters zeggen enzo..

blackadder
22-04-2013, 12:24
Ben ik het helemaal mee eens. Joop heeft ongeveer 1.000.000 partijen als scheidsrechter gefungeerd en inderdaad......er zaten mindere partijen tussen. Gek he ? Joop is een mens van vlees en bloed en maakt ook vergissingen zoals wij allemaal denk ik. Er is o zo veel kritiek op zijn manier van scheidsen. Kan ik me soms best voorstellen, die gozer loopt al zo fucking lang mee. Ik kan ook een aantal beslissingen van hem terughalen uit mijn geheugen dat ik dacht " Jopie, Jopie, volgens mij zie je dat niet goed" . Maar al die andere wedstrijden ( het leeuwendeel!) dat hij een fantastische scheids was, dat vergeten we even ?
Sorry hoor jongens, als je als spits in het voetbal faalt in de afronding word je afgebrand, terwijl één week later scoor jij het beslissende doelpunt. Dan ben je plots de GOAT. 2 make my point, Joop is in mijn ogen een van de allerbeste scheidsrechters ter wereld en inderdaad, sometimes he fuckes up. Nou en ?
x2

RedDawn
22-04-2013, 12:56
Volgens mij was het meeste commentaar niet op zijn functioneren als scheids dat ging op een paar incidenten na wel goed, maar meer de manier waarop hij zich profileert in de ring. Het gaat om 2 vechters in de ring, niet om 2 vechters en een scheidsrechter. Dat is wat mij persoonlijk stoorde aan het gedrag van Joop.

Hij moet zich ook niet al te veel bezig houden met randzaken. Commentaar geven bij RTL7 bijvoorbeeld. Al kan ik hem gelijk geven dat hij het doet. Als RTL7 mij belt en zegt we geven je 1000euro, kom jij even wat dingetjes over die vechters zeggen enzo..

Van mij mag hij in elk programma komen opdraven, als hij zich maar niet zo overdreven profileert in de ring en stopt met het bewust benadelen van bepaalde vechters.

Iedereen maakt wel eens fouten en daar mag hij inderdaad ook niet op af worden gerekend. Een scheidsrechter hoort daarentegen onpartijdig te zijn en zo onzichtbaar mogelijk in de ring te functioneren. Joop doet dat niet. Hij eist telkens in negatieve zin de hoofdrol voor zich op.

Hoewel hij ontegenzeggelijk grote verdiensten voor de vechtsport heeft, is het in mijn ogen het beste wanneer hij als scheidsrechter stopt. Zeker wat betreft Glory, een organisatie die pretendeert de eredivisie in het kickboksen te zijn en dat nu met het wegvallen van de K-1 ook feitelijk is.

Coldcrust
22-04-2013, 14:44
''Het is gewoon een topscheids'' en daarmee is voor velen de kous af terwijl het gewoon een feit is dat er heel erg veel kritiek is op Joop,en dat is nooit een goede zaak.
Een goede scheidsrechter is iemand als je na de partij je afvraagt wie eigenlijk de scheidsrechter was,en dat is bij Joop gewoon niet het geval.

Nosferatu187
22-04-2013, 14:48
Er is veel te veel kritiek inderdaad vanuit alle kanten, dat moet al genoeg zeggen denk ik zo.

rollermanskunk
22-04-2013, 14:52
Respect voor Joop z'n carriere maar als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt is het gewoon tijd om te stoppen (dat is heus geen schande). Misschien kan Joop op de achtergrond een andere taak krijgen bij Glory, bijv. een rol in een scheidsrechterscommissie o.i.d.?

Ik vond het in Milaan een hele verbetering t.o.v. Istanbul m.b.t. de arbitrale beslissingen waar deze keer geen discussies over waren.

su-dai
22-04-2013, 16:35
Respect voor Joop z'n carriere maar als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt is het gewoon tijd om te stoppen (dat is heus geen schande). Misschien kan Joop op de achtergrond een andere taak krijgen bij Glory, bijv. een rol in een scheidsrechterscommissie o.i.d.?

Ik vond het in Milaan een hele verbetering t.o.v. Istanbul m.b.t. de arbitrale beslissingen waar deze keer geen discussies over waren.



joop is idd een monument!
met hopen passie voor de sport, twijfelt niemand aan geloof ik.


ik vond de arbitrage dit keer goed, zeker de italiaan.
die man liet net lang genoeg clinchen ook vond ik, deed me wat denken aan de manier van breaken bij superleague.
mufadel komt volgens mij iets te snel in, als je de vechters laat doen breaken ze vaak zelf tijdig de clinch af door 1 stapje terug te zetten. als je telkens breakt dan gaan ze soms net meer clinchen omdat ze toch weten "hij breakt toch meteen".

Asura
22-04-2013, 16:59
Goede observatie in de laatste zin su-dai