PDA

View Full Version : GSP over partijen zonder onderbreking



Wheelie
25-04-2013, 11:53
http://sosappstorage.blob.core.windows.net/postattachments/462/20130313125652/wZkWeYhs5ECr87JQCWCPcg.jpg


“There’s a lot of things I would change in the sport. First of all, the time, there’s no time, no round. Seriously, I believe it is stupid, the round. If you want to see who’s the best man, let them fight, you know? Fifteen minutes or maybe 25 minutes for the championship. No rounds. Why the round? Why are we trying to be like boxing? We’re not boxers — they did rounds to be like boxing to be accepted as a sport. Yeah, of course, 100 percent (there would be more finishes). No rounds. I think it’s ridiculous. 100 percent I would rather fight with a rule like this, I think it’s more honest, like, who’s the better man? Let them fight.”

LJ Silver
25-04-2013, 11:57
Goed idee maar er moet natuurlijk wel een tijd aanzitten. Voor de tv uitzendtijden, en sponsors en reclamebreaks tussen rondes.. denk dat er teveel geld in verloren gaat met dit idee.

Kemal
25-04-2013, 12:06
Ik denk ook het zelfde als LJ Silver. Wel een leuk idee.

Tykill
25-04-2013, 12:13
Top idee. Zal alleen nooit werkelijkheid worden vrees ik. Reclame kan gewoon tussen de partijen door.

Het mooie van rondes is wel dat je herhalingen kan bekijken en gameplan aan kan passen.

Bromios
25-04-2013, 12:15
En dat zegt GSP ? De man die 5 x 5 minuten op zijn tegenstander ligt te wachten tot het tijd is ? Dan mogen we wel overnachten daar.

raveboy
25-04-2013, 12:32
Hoelang duurde Gracie vs Sakuraba in Pride destijds?
Echt geen zin in, dan vechten er veel minder mensen per gala, de rest komt niet eens aan bod.

Leventdepevent
25-04-2013, 12:37
Het mooie van rondes is wel dat je herhalingen kan bekijken en gameplan aan kan passen.
dat dus!

pronk
25-04-2013, 12:57
Hoelang duurde Gracie vs Sakuraba in Pride destijds?
Echt geen zin in, dan vechten er veel minder mensen per gala, de rest komt niet eens aan bod.

90min.

ijsbier
25-04-2013, 12:58
Als ik straatvechten wil zien ga ik wel naar bumfights kijken; het mooie aan MMA is dat het nou juist wel een sport is.

Pahlavan
25-04-2013, 13:05
hier de volledige podcast van joe rogan met gsp


http://www.youtube.com/watch?v=6K41WCrpG9Y

Asura
25-04-2013, 13:26
Uuhh je lay en praye means uh exciting fite in french. Oui My fans compliment me all taimuh

Nelisje
25-04-2013, 16:12
Op zich ben ik het wel met GSP eens.. vaak worden mensen gered door de gong omdat ze staan te wankelen of net in een submission zitten. Ik denk dat de gevechten spannender worden en veel tactischer. Je hebt geen tijd om bij te komen dus je moet ook heel slim met je energie om gaan. 15 minuten rondes en dan een reclame is geen probleem. Het moet niet zoals Gracie vs Sakuraba zijn. Er moet wel een limiet op zitten, maar dan 1 lange ronde of net zoals pride eerste ronde 10 minuten en dan 2x5.

kooivechter
25-04-2013, 17:31
Vind het niet een goed idee, helemaal niet zelfs

Diaz bros
25-04-2013, 19:17
Hij is helemaal niet op de hoogte van het feit dat de UFC dit waarschijnlijk heeft gedaan juist door een GSP, nu krijgen we na 5min tenminste de tijd om weer even wakker te blijven, 15min lang zonder onderbreking GSP kijken??? nee dan lig ik al te snurken... laat staan 25min... dan lig ik waarschijnlijk in een coma

remco pardoel
26-04-2013, 10:04
Het is niet zo'n heel moeilijk verhaal
1 ronde van 15 minuten maximale tijd is een goed plan.

Als mensen inactief zijn, dan bestraffen met 10% aftrek van hun gage. en dat kan en mag tot 50% oplopen.
En een bonus opstellen voor het voortijdig beëindigen van een partij. Binnen 5 minuten 50% van je gage, binnen 10 minuten dan zou het 25% mogen zijn.

Wegen drie uur voor de partij
Dan ga je ook betere partijen kijken
Weightcutten is voor laffe mensen.... Zij zijn zo onzeker dat ze niet kunnen winnen in hun eigen gewichtscatagorie dat ze vluchten naar een lagere klasse. Door overmatig afvallen in een te korte periode haal je al je kracht uit je lijf weg wat ook zijn tol gaat eisen na de eerste ronde voor 90% van de atleten

Bromios
26-04-2013, 10:29
Het is niet zo'n heel moeilijk verhaal
1 ronde van 15 minuten maximale tijd is een goed plan.

Als mensen inactief zijn, dan bestraffen met 10% aftrek van hun gage. en dat kan en mag tot 50% oplopen.
En een bonus opstellen voor het voortijdig beëindigen van een partij. Binnen 5 minuten 50% van je gage, binnen 10 minuten dan zou het 25% mogen zijn.

Wegen drie uur voor de partij
Dan ga je ook betere partijen kijken
Weightcutten is voor laffe mensen.... Zij zijn zo onzeker dat ze niet kunnen winnen in hun eigen gewichtscatagorie dat ze vluchten naar een lagere klasse. Door overmatig afvallen in een te korte periode haal je al je kracht uit je lijf weg wat ook zijn tol gaat eisen na de eerste ronde voor 90% van de atleten

Dat wegen vind ik niet zo'n gek verhaal.

Die rondes zie ik nog niet. Vind het niet zo gek dat een goede coach tussen de rondes door zijn gameplan kan aanpassen.

Westpaw
26-04-2013, 10:59
Vind het niet een goed idee, helemaal niet zelfs
En je legt ook zo goed uit waarom!

kooivechter
26-04-2013, 17:52
En je legt ook zo goed uit waarom!

Denk maar is voor jezelf na, is goed voor jou

NO GUTS NO GLORY
27-04-2013, 01:44
Ik vind het niet zo'n best idee. Denk dat een hoop toeschouwers zullen gaan afhaken.....

pronk
27-04-2013, 11:51
Lay and Pray GSP.

Asura
27-04-2013, 20:43
Hij is helemaal niet op de hoogte van het feit dat de UFC dit waarschijnlijk heeft gedaan juist door een GSP, nu krijgen we na 5min tenminste de tijd om weer even wakker te blijven, 15min lang zonder onderbreking GSP kijken??? nee dan lig ik al te snurken... laat staan 25min... dan lig ik waarschijnlijk in een coma

Je kan wel meer risico nemen als je merkt dat de tegenstander zwak is, nu kan je pech hebben en krijgt hij tijd om te herstellen

mario the count
27-04-2013, 20:59
De UFC is aantrekkelijk zoals het is met miljoenen fans wereldwijd. Waarom zou je daar iets zo drastisch aan willen veranderen?

surfensoul
28-04-2013, 21:08
De UFC is aantrekkelijk zoals het is met miljoenen fans wereldwijd. Waarom zou je daar iets zo drastisch aan willen veranderen?

Never change a winning team idd en als er geen onderbrekingen zijn is conditie en mentale hardheid om tot het gaatje te gaan lichamelijk en nog verder ( wat worstelaars heel goed leren en kunnen ) nog belangrijker en ik weet niet of de schoonheid en diversiteit van mma daar mee gediend is. De meer technischere vechters doe je er waarschijnlijk geen plezier mee.

Ik snap wel dat een "lay and pray fighter" met een ijzeren conditie als St Piere zoiets voorstelt, het speelt hem namelijk in de kaart.