PDA

View Full Version : Mixfight in gesprek met Rodney Glunder: Part III (slot) - De toekomst



payap
30-04-2013, 22:15
De afgelopen weken hebben we de eerste twee delen kunnen zien van het grote interview wat Mixfight.nl had met Rodney Glunder. Ivm zijn afscheid als wedstrijdvechter spraken wij met Rodney over, het toen nog komende, afscheid en keken we terug op zijn carrière. Ondertussen heeft Rodney op passende wijze verleden week afscheid genomen van de ring met KO overwinning in zijn laatste wedstrijd. Nu alles achter de rug is spreken we met Rodney in dit derde en laatste deel van het interview over wat de toekomst voor hem in petto heeft.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Rodney/Rodneyposse.jpg


DE TOEKOMST


Rodney, als wedstrijdvechter heb je afscheid genomen. Toch begrijpen we dat je niet stil gaat zitten mbt de wedstrijd sport en je in het bodybuilding een nieuwe uitdaging hebt gevonden en hier wedstrijden wilt gaan doen?

Ja, dat klopt. Het wedstrijd /vechtvlammetje is opgebrand, maar ik heb nu in het bodybuilden een nieuwe uitdaging gevonden. Ik heb de drive om een topsport te beoefenen echt nodig en vind dit helemaal TOP om mezelf hier volledig aan te geven. Ik ga in december meedoen aan de Flex Cup in Veldhoven. Dit zijn amateur bodybuilding wedstrijden. Ik maak dus mijn debuut daar. Ik ben dan wel klaar met vechten, maar niet klaar met Topsport!



Wat heeft je doen besluiten om te gaan bodybuilden en daarin wedstrijden te gaan doen?

Het feit dat ik stop met vechten wil niet zeggen dat ik stop met topsport . Ik wil het maximale halen uit mijn lichaam. In december draai ik mijn eerste amateur wedstrijd op de Flexcup in Veldhoven. Ik ben dan geen Ronnie Coleman die al 20 jaar bodybuildt. Ik begin onderaan de ladder en begin gewoon op amateur basis. Ik doe er ook alles aan om perfect op het podium te staan. En dit is ook weer een mega uitdaging voor mij. Ik heb een top team om me heen van mensen die mij trainen, ondersteunen en begeleiden.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Rodney/BH3.jpg


Waar en met wie train je in het bodybuilding en voor de wedstrijden?

Voor mijn voorbereidingen train ik met: Joop Kasteel voor het advies en Anita Doderer voor de trainingen.



Daarnaast heb je ook weer het showworstelen opgepakt hebben wij begrepen?

Dat klopt inderdaad. Het show worstelen is een grote hobby van me. En ik ben wederom een onderdeel van het showworstelteam Red Star Empire. Dit vind ik erg leuk om te doen. Ik heb al 1 grootste fan en dat is mijn jongste zoon Noah. Door hem ben ik ook weer begonnen met show worstelen.



Hoewel je stopt met wedstrijden vechten en een nieuwe uitdaging in het bodybuilding hebt gevonden en ook het show worstelen weer hebt opgepakt zal je ook in de vechtsport bezig blijven. Je bent nu al n tijd bezig als trainer bij Dojo Burning Heart. Dojo Burning Heart is een vrij nieuwe sportschool. Kun je ons hier wat over vertellen hoe deze ontstaan is, wat voor een sportschool het is en wie er achter deze sportschool zitten?

Dojo Burning Heart bestaat nu ruim 2 jaar, de eigenaar: Jerry de Jong is begonnen in een kleiner pand en het is inmiddels uitgegroeid tot een mooie grote sportschool. Wij hebben tevens een krachthonk en een sauna en zijn 7 dagen in de week geopend. Jerry de Jong is zelf een groot liefhebber van alles wat met vechtsport te maken heeft en dit was een grote droom van hem, een eigen sportschool te openen. Mede met ons team is Dojo Burning Heart uitgegroeid tot een fijne familie sportschool waar voor ieder wat wils aanwezig is. Van jong tot oud, recreant en wedstrijdvechter een ieder komt ruim aan zijn trekken bij ons.

Ons team bestaat uit: ikzelf, Samantha van Doorn, Jeremy Blijd, Maik Kosthanidos, Daan van Velsen, Jerry de Jong, en Ab Stuivenberg.


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Rodney/BH2.jpg


Welke lessen geef je bij Dojo Burning Heart en hoe is het om je eigen ervaring over te dragen als trainer op leerling?

Ik ben hoofdtrainer bij Burning Heart en geef kickboksen, Muay Thai, zaktraining, ondersteuning bij de MMA trainingen en ik geef Privetrainingen. Ik zie het overdragen van mijn kennis en ruime ervaring als iets heel moois. Het is echt super om te ervaren dat mijn visie die ik overbreng leidt tot goede resultaten.



Als we verder vooruit kijken in de toekomst waar zie jij jezelf over 5 jaar staan?

Over 5 jaar heb ik een team van vechters gecreëerd die op de nationale top meedraaien. Daarna kijken we verder!


http://i1215.photobucket.com/albums/cc516/chrisvandermeijde/Rodney/RodneyVictory.jpg



websites:

www.flexcup.eu

www.showdownwrestling.nl

www.rodneyglunder.com

www.facebook/rodneyglunder.com

www.burning-heart.nl

Kemal
01-05-2013, 07:23
Thanks, wederom een mooi interview

Leventdepevent
01-05-2013, 09:01
ben benieuwd hoe ie het als bodybuilder gaat doen

de Stiep
01-05-2013, 09:03
Dank je wel Chris, idd weer een leuk interview.