PDA

View Full Version : Rocky Marciano - Highlights Undefeated Tribute



Anderson
06-05-2013, 17:50
http://www.youtube.com/watch?v=V7zuh1E1PgA

Asura
06-05-2013, 18:23
Mooie highlight,wat een beest

Djani
06-05-2013, 20:27
Idd wat een beest. Wat moest boksen toen geweldig geweest zijn in vergelijking met nu. En als ik de info over Ezzard Charles en Charley Burley en hun boksachtergronden lees is het zelfs technisch achteruit gegaan, wat opmerkelijk is.

Leventdepevent
07-05-2013, 09:09
als vaste kijker van espn ringside al eens gezien, goh wat mis ik die zender joh.........erg vet! bedankt!

Minotauro
07-05-2013, 10:57
Idd wat een beest. Wat moest boksen toen geweldig geweest zijn in vergelijking met nu. En als ik de info over Ezzard Charles en Charley Burley en hun boksachtergronden lees is het zelfs technisch achteruit gegaan, wat opmerkelijk is.

Achteruit gegaan? Dat heeft zich alleen maar meer ontwikkeld

Asura
07-05-2013, 12:00
als vaste kijker van espn ringside al eens gezien, goh wat mis ik die zender joh.........erg vet! bedankt!
Ik dacht hetzelfde voordat ik de rest van je zin las, erg jammer dat ik die niet meer kan zien, ze hadden veel mooi archief materiaal

Djani
07-05-2013, 12:02
Achteruit gegaan? Dat heeft zich alleen maar meer ontwikkeld

Waaruit kan jij dat opmaken? De technische vechters die de kunst van 'hit and don't get hit' uitoefenen zijn bijna uitgestorven (Floyd Mayweather jr, Bernard Hopkins, James Toney). Adrien Broner is de enigste van de nieuwe generatie toppers die de philly shell gebruikt. Daarnaast zijn Andre Ward, Anselmo Moreno en Guillermo Rigondeaux de enige andere defensieve toppers die ik zo ff snel kan opnoemen. De influx van cubanen in de profwereld haalt het technische niveau wel een stuk omhoog, maar verder valt het tegen.
Als je in de geschiedenis gaat graven en over de namen leest die in het boek 'The Ultimate Book of Boxing Lists'(één van m'n favoriete boeken) staan en bijv. het youtube-filmpje 'Charley Burley: Analyzing genius' gaat kijken dan kan je tot de conclusie komen dat er vroeger op een andere manier getraind/gevochten werd en dat er steeds meer waardevolle kennis verloren gaat naar mate het niveau omlaag gaat. Ik vind het jammer en hoop dat vechters als Bernard Hopkins in de toekomst hun kennis zullen gaan delen.

Anderson
07-05-2013, 12:33
Waaruit kan jij dat opmaken? De technische vechters die de kunst van 'hit and don't get hit' uitoefenen zijn bijna uitgestorven (Floyd Mayweather jr, Bernard Hopkins, James Toney). Adrien Broner is de enigste van de nieuwe generatie toppers die de philly shell gebruikt. Daarnaast zijn Andre Ward, Anselmo Moreno en Guillermo Rigondeaux de enige andere defensieve toppers die ik zo ff snel kan opnoemen. De influx van cubanen in de profwereld haalt het technische niveau wel een stuk omhoog, maar verder valt het tegen.
Als je in de geschiedenis gaat graven en over de namen leest die in het boek 'The Ultimate Book of Boxing Lists'(één van m'n favoriete boeken) staan en bijv. het youtube-filmpje 'Charley Burley: Analyzing genius' gaat kijken dan kan je tot de conclusie komen dat er vroeger op een andere manier getraind/gevochten werd en dat er steeds meer waardevolle kennis verloren gaat naar mate het niveau omlaag gaat. Ik vind het jammer en hoop dat vechters als Bernard Hopkins in de toekomst hun kennis zullen gaan delen.

Er zijn wel meerdere op dit moment Mikey Garcia, Victor Pasillas en je hebt nog een jonge Mexicaan die nu in Detroit traint.


http://www.youtube.com/watch?v=S3Z4lCjtUZI

Victor in het rood

Minotauro
07-05-2013, 12:56
Waaruit kan jij dat opmaken? De technische vechters die de kunst van 'hit and don't get hit' uitoefenen zijn bijna uitgestorven (Floyd Mayweather jr, Bernard Hopkins, James Toney). Adrien Broner is de enigste van de nieuwe generatie toppers die de philly shell gebruikt. Daarnaast zijn Andre Ward, Anselmo Moreno en Guillermo Rigondeaux de enige andere defensieve toppers die ik zo ff snel kan opnoemen. De influx van cubanen in de profwereld haalt het technische niveau wel een stuk omhoog, maar verder valt het tegen.
Als je in de geschiedenis gaat graven en over de namen leest die in het boek 'The Ultimate Book of Boxing Lists'(één van m'n favoriete boeken) staan en bijv. het youtube-filmpje 'Charley Burley: Analyzing genius' gaat kijken dan kan je tot de conclusie komen dat er vroeger op een andere manier getraind/gevochten werd en dat er steeds meer waardevolle kennis verloren gaat naar mate het niveau omlaag gaat. Ik vind het jammer en hoop dat vechters als Bernard Hopkins in de toekomst hun kennis zullen gaan delen.

Alsof dat gebonden is aan een decennia of periode. Iedere bokser zijn eigen stijl. Vroeger verdedigde sommige ook horizontaal met hun armen ipv verticaal.

Djani
07-05-2013, 14:30
Er zijn wel meerdere op dit moment Mikey Garcia, Victor Pasillas en je hebt nog een jonge Mexicaan die nu in Detroit traint.


http://www.youtube.com/watch?v=S3Z4lCjtUZI

Victor in het rood


Ik vind Mikey Garcia een hele goede bokser en hij is zelfs een van de weinige boksers wiens wedstrijden ik tegenwoordig nog kijk. Maar hij staat nog maar aan het begin van zijn carriere en heeft net als die andere twee genoemde nog een hoop te bewijzen. Maar m'n punt is meer erop gericht dat het algehele niveau is gedaald op Mexico en Cuba na. De US was altijd hét toneel van het profboksen en het niveau daar is minder op bijna alle vlakken. Lijkt mij nauwelijks een discutabel punt. De 'golden days' zijn voorbij, net zoals dat bij Muay Thai in Thailand ook het geval is. Er zijn in beide sporten véél minder persoonlijkheden die volop mainstream aandacht krijgen vergeleken met bijv. de 90's.

Djani
07-05-2013, 14:34
Alsof dat gebonden is aan een decennia of periode. Iedere bokser zijn eigen stijl. Vroeger verdedigde sommige ook horizontaal met hun armen ipv verticaal.

Vertel me dan aub wat er vooruit is gegaan op technisch gebied.

Minotauro
07-05-2013, 14:52
Ik vind dat het tactischer beter is dan vroeger. Zoals de stoottechnieken van boksers nu i.c.m. snelheid, het constant blijven bewegen e.d.

Bij boksen uit de jaren 80 en vooral daarvoor (en hoe zwaarder hoe erger) zijn boksers vaak toch niet erg bewegelijk en is het veel al incasseren en uitdelen

Djani
09-05-2013, 12:56
Ik vind dat het tactischer beter is dan vroeger. Zoals de stoottechnieken van boksers nu i.c.m. snelheid, het constant blijven bewegen e.d.

Bij boksen uit de jaren 80 en vooral daarvoor (en hoe zwaarder hoe erger) zijn boksers vaak toch niet erg bewegelijk en is het veel al incasseren en uitdelen

I respectfully disagree. Boksers waren vroeger juist veel beweeglijker en minder squared up. Kijk bijv. naar Rocky Marciano in de highlight hierboven en zie hoe dynamisch hij aanvalt, zijn hoofd en torso zijn bijna constant in beweging waardoor hij een moeilijk doelwit is. Jake LaMotta is niet alleen nooit neergegaan omdat hij een ijzeren kin heeft maar vooral omdat hij wist 'how to roll with punches'.
Maar er is een duidelijk verschil tussen de huidige stijl van boksen en de 'klassieke stijl' (zoals perfect wordt geillustreerd in die youtubeclip Charley Burley: Analyzing a genius) en ik denk dat het ook geen toeval is dat Floyd Mayweather, Bernard Hopkins en in veel mindere (maar alsnog noemenswaardige mate) James Toney nog altijd tot op hogere leeftijd goed meedraaien aangezien zij vechten volgens de principes van de 'klassieke stijl'.
Zoek eens beeldmateriaal op van Ezzard Charles, Jersey Joe Walcott en Archie Moore en je zult zien waarom boksen 'the sweet science' wordt genoemd.

Djani
09-05-2013, 12:59
http://www.youtube.com/watch?v=81non05aKX4

Djani
09-05-2013, 13:01
http://www.youtube.com/watch?v=4E2BEE8Ce70