PDA

View Full Version : Gegard Mousasi anticipates November or December return, possible move to 185



Kemal
11-05-2013, 08:36
After tearing the same ACL he tore in 2012, Gegard Mousasi (34-3-2 MMA, 1-0 UFC) is again on the road to recovery.

The former Strikeforce and DREAM champ anticipates a return to the cage in November or December, but not before he does "a lot of partying."

"I'm planning on the recovery, but I'm planning to enjoy life a little bit, he told mmajunkie radio "In the past, I've always been training, always about the sport. Once you have this injury, you discover other stuff. I plan on having a good time."

Mousasi toughed through his injury to outpoint short-notice replacement Ilir Latifi, who stepped in for his training partner, light-heavyweight contender Alexander Gustafsson, in the headliner of this past month's UFC on FUEL TV 9.

In the weeks leading up to the fight, Mousasi struggled to stay on his track with his knee popping out in practice.

"I had to stretch my leg, and my knee would pop back in again," he said.

Now off crutches following a recent corrective surgery, Mousasi said his recovery is going faster this time around. He first tore his ACL in early 2012 prior to a fight with Mike Kyle. (The bout was rescheduled for this past January, and he won via first-round submission.)

Mousasi said he worked with the same doctor that first repaired his knee.

"I've done my research," he said. "He's one of the best doctors. He's doing all the soccer players from Holland. It wasn't about the surgery. It was just maybe training too hard that caused the same problem."

Recently, Mousasi, who's nicknamed "The Dreamcatcher," has complained that a lack of regimented training has led to problems inside the cage. He said he's now fixed those, with individual coaches, though he said he still lacks good sparring partners in his hometown of Leiden, Netherlands.

A desire to minimize disadvantages in the cage has led him to contemplate a move back to the middleweight division, where he fought the bulk of his career. Shortly after UFC on FUEL TV 9, he asked his fans via Twitter whether the drop was a good idea.

"I believe if I go to 185 I'll be much stronger," Mousasi said. "At the highest level, you don't want to give any advantage. If you look at Jon Jones, you don't want to fight a guy that's very talented, has the skills, and also has the strength. Then you give too much advantage away."

But he'll consult with the UFC before making any concrete plans.

"I think that there's a big chance I will go," he said. "If the UFC says, come fight at 205, and if you win two or three times, we'll give you a title shot. If they say 185, because I was also middleweight champ, maybe win one fight and maybe I can be a contender. Whatever is the fastest way to the belt."

mmacentral
11-05-2013, 11:35
Hmm. Paar opvallende dingen zegt ie daar. Eerst feesten dus? oke. Maar hij wil wel de kortste route naar het kampioenschap en niet per se tegen de beste (Jon Jones) vechten. Misschien wat voorbarig van mij maar zit het nog wel goed met de motivatie bij Mousasi?

Koike88
11-05-2013, 12:59
Dat zegt hij niet. Hij wil niet inleveren tegen iemand als Jon Jones en hem onnodig voordeel geven. Als hij teveel moet cutten, levert hij kracht in en geeft Jon Jones daarmee onnodig veel advantage.

Klassikl
11-05-2013, 13:46
Ja voor lhw moet hij natuurlijk zoveel cutten dat hij naar misschien naar middleweight gaat.... Denk zelf dat hij meer kans heeft op een titlegevecht op middleweight puur op omvang en pure power die hij mist.

Diaz bros
11-05-2013, 14:54
eind dit jaar wordt er nog een PPV event gehouden in Engeland, je leest hier en daar natuurlijk Bisping die de main event gaat uitvoeren, maar ook vaak dat mousasi wel eens de tegenstander zou kunnen worden. Het zou natuurlijk een ideale match-up zijn. Bisping kan die zeker hebben en die zorgt er altijd voor dat als je van hem wint je wel heel dicht richting titelstrijd gaat. Tegen die tijd moeten we maar hopen dat de gevecht tussen winnaar rockhold/belfort tegen spider(weidman maakt geen kans) al gebeurd is of soon is, zodat die tegen die tijd de beste papieren heeft om voor de titel te vechten.

de Stiep
11-05-2013, 16:02
Oké, ff wat feesten na de operatie en dan weer aan de bak gozer. Je bent met je 27 jaar en jouw stats ietsiepietsie te jong om nu al te relaxen. Jon Jones zou ik wel graag tegen jou zien vechten, allebei beukers die ook nog eens een goede sub in huis hebben. Gegard rust lekker uit en ga dan weer vol aan de bak, kunnen wij weer genieten !

Klassikl
11-05-2013, 19:50
Tegen Jones maakt ie echt geen schijn van kans....

mmacentral
12-05-2013, 01:11
Dat zegt hij niet. Hij wil niet inleveren tegen iemand als Jon Jones en hem onnodig voordeel geven. Als hij teveel moet cutten, levert hij kracht in en geeft Jon Jones daarmee onnodig veel advantage.
Huh? Je eerste punt, dat snap ik. Hij levert reach en gewicht in op Jones. Maar je tweede? Hij hoeft juist bijna niet te cutten @205 lijkt me. Het is juist dat Jones van nature groter is, meer cut en daardoor op fight night meer weegt en meer fysieke voordelen heeft. Als Mousasi veel moest cutten om op 205 te komen zou ie mijns inziens juist nóg meer problemen @185 hebben.

YoMarK
12-05-2013, 15:07
Als ik Mousasi was zou ik eerst eens een poging doen op 205, en als dat toch om bovengenoemde redenen niet helemaal top gaat, dan pas naar 185 gaan. Zo klein is ie nu ook weer niet voor 205, en ten opzichte van Jones is iedereen in het nadeel, en is dus geen goede graadmeter. Zelfs lange gasten als Gustavsson hebben niet de reach van Jones.

kooivechter
12-05-2013, 15:42
Voor een titelgevecht maakt hij het meeste kans op 185. Denk dat z,n volgende partij ook op 185 wordt

YoMarK
13-05-2013, 15:09
Voor een titelgevecht maakt hij het meeste kans op 185. Denk dat z,n volgende partij ook op 185 wordt
Nou..iedereen wil tegen Silva vechten lijkt het wel. Weidman wil, Belfort wil, Jacare wil en ik hoorde ook iets over Rockhold. Silva heeft ook een min of meer zwak punt: z'n groundgame. Kortom, uitdagers genoeg.
Wat betreft LHW: D'r staan er niet veel te springen om tegen Jones te vechten. Cormier wil, maar dat is ook niet zeker nog. Jones zwakke plekken zijn nog niet bekend. Misschien dat ie het op z'n rug niet te best doet, maar niemand is in staat hem daar te krijgen.

En is Mousasi nu zoveel kleiner dan andere toppers uit LHW zoals Machida, Shogun, Henderson, small Nog en Evans? Ik vind van niet.
Kortom: 205 is zo slecht nog niet als plan A(en plan B MW).

Diaz bros
13-05-2013, 16:14
Nou..iedereen wil tegen Silva vechten lijkt het wel. Weidman wil, Belfort wil, Jacare wil en ik hoorde ook iets over Rockhold. Silva heeft ook een min of meer zwak punt: z'n groundgame. Kortom, uitdagers genoeg.
Wat betreft LHW: D'r staan er niet veel te springen om tegen Jones te vechten. Cormier wil, maar dat is ook niet zeker nog. Jones zwakke plekken zijn nog niet bekend. Misschien dat ie het op z'n rug niet te best doet, maar niemand is in staat hem daar te krijgen.

En is Mousasi nu zoveel kleiner dan andere toppers uit LHW zoals Machida, Shogun, Henderson, small Nog en Evans? Ik vind van niet.
Kortom: 205 is zo slecht nog niet als plan A(en plan B MW).
x2, en waarom zie die idd een MW titleshot krijgen, hij zal minimaal 2 contenders waarschijnlijk moeten verslaan om voor die titel te vechten.. als hij nu 2 LHW toppers verslaat krijgt hij die titleshot op LHW 100% denk ik, op MW moet ik het nog zien met al die contenders daar. Wie maakt er nog op LHW nog een kans voor de titleshot? Cormier blijft voorlopig nog op HW en ze gaan binnenkort aankondigen dat Cormier vs Nelson gaat komen, Gustafsson en machida zijn natuurlijk daarna de voornaamste kandidaten, maar zouden wel eens eerst tegen elkaar komen te staan waardoor er nog 1tje overblijft en voor de rest zie ik niks, ja phil davis,teixeira,lil nog en dat soort gasten die nog op win staan, maar dat lijken me niet echt de eerste contenders. Als die het nu zou opnemen tegen een teixeira(waar al wat hype op zit), en hij pakt die, dan hoort die denk ik echt bij een van de grootste contenders en als die verliest kan die altijd terug naar MW. Wel met de gedachte als je verliest dat je weer een hele run moet maken voor die title.
ik zou in zijn positie lekker op LHW blijven, maar Mousasi is natuurlijk wel een hele intelligente jongen, en wat die ook zal doen, we zullen hem natuurlijk supporteren tot hij eindelijk UFC champ wordt en de credits krijgt die hij verdient