PDA

View Full Version : Judo instructeur wordt een beetje boos



Sato
28-05-2013, 14:06
http://www.youtube.com/watch?v=wSsMRvNJIqA

Wat een ontzettende faalhaas.

Turboknecht
28-05-2013, 14:11
Haha, wat een mafkezen.

mario the count
28-05-2013, 14:12
http://www.youtube.com/watch?v=wSsMRvNJIqA

Wat een ontzettende faalhaas.
whahaha focking hilarisch gewoon:lol:

king
28-05-2013, 14:13
Hahaha, briljant. Moet zeggen dat ik die instructeur wel een beetje gelijk geef...

Sadix
28-05-2013, 14:15
fake als je het mij vraagt

mario the count
28-05-2013, 14:18
Hahaha, briljant. Moet zeggen dat ik die instructeur wel een beetje gelijk geef...
Helemaal niet. Als je iemand iets wilt leren moet het effectief zijn. Als iemand zijn grip losser moet houden om een techniek te laten slagen is het of een kuttechniek, of je kan hem niet goed uitvoeren. Als je voor het echie bezig bent dan hebben ze ook een stevige grip. Moet je maar met een atemie werken, vinden ze alleen niet tof bij judo denk:lol:

onne1983
28-05-2013, 15:04
Ik snap wat je bedoeld. Maar je moet ook begrijpen dat er meerdere technieken zijn voor iets. En bij het oefenen van een bepaalde techniek weet je precies wat er komen gaat. Dus verdedigd dat altijd altijd makelijker. Soms is een techniek effectief door het verassingselement.

onne1983
28-05-2013, 15:08
Wil ik wel zeggen dat deze techniek niet echt bepaald een goede is hoor. .

Kemal
28-05-2013, 15:11
hahaha wat een mafkees

Sadix
28-05-2013, 15:17
het is fake mannen, het ziet er toch echt gay uit?

Diz
28-05-2013, 15:32
Goede zelfbeheersing en zo...
Misschien een zen-lesje bij daanll iets voor hem? Wordt je lekker rustig van ;)

Turboknecht
28-05-2013, 15:42
Goede zelfbeheersing en zo...
Misschien een zen-lesje bij daanll iets voor hem? Wordt je lekker rustig van ;)

:rotflmao:

Leventdepevent
28-05-2013, 15:44
het is fake mannen, het ziet er toch echt gay uit?
dat dacht ik nou ook

mario the count
28-05-2013, 20:05
Goede zelfbeheersing en zo...
Misschien een zen-lesje bij daanll iets voor hem? Wordt je lekker rustig van ;)
:lol:

mario the count
28-05-2013, 20:07
Ik snap wat je bedoeld. Maar je moet ook begrijpen dat er meerdere technieken zijn voor iets. En bij het oefenen van een bepaalde techniek weet je precies wat er komen gaat. Dus verdedigd dat altijd altijd makelijker. Soms is een techniek effectief door het verassingselement. Verrassing is belangrijk, maar iedereen die je zo vast pakt doet dat met een ferme grip, doe je dat tijdens trainen niet dan kan het wel eens zo zijn dat je hem verkeerd uitvoert als het er toe doet. Train as you fight!!

Briant
28-05-2013, 20:34
Verrassing is belangrijk, maar iedereen die je zo vast pakt doet dat met een ferme grip, doe je dat tijdens trainen niet dan kan het wel eens zo zijn dat je hem verkeerd uitvoert als het er toe doet. Train as you fight!!

Grootste onzin, dit is een korte handleiding om een slechte partner te zijn.

Als jij een techniek drilt ga je dan ook alles volle bak tegenhouden? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk vaak moeite om mensen te kiezen om mee te trainen.

Klassikl
28-05-2013, 22:40
Helemaal niet. Als je iemand iets wilt leren moet het effectief zijn. Als iemand zijn grip losser moet houden om een techniek te laten slagen is het of een kuttechniek, of je kan hem niet goed uitvoeren. Als je voor het echie bezig bent dan hebben ze ook een stevige grip. Moet je maar met een atemie werken, vinden ze alleen niet tof bij judo denk:lol:

Wat een onzin. Hij gaat iets voor doen... Dus als iemand een trap voordoet moet hij de ander ook direct zo hard mogelijk trappen omdat hij anders niet traint zoals hij vecht. En als hij een choke voordoet moet hij de ander maar gelijk buiten bewustzijn laten gaan want anders traint hij niet zoals hij vecht. Die vlieger gaat niet echt op he?

Breugem
28-05-2013, 22:55
Jongens jongens, hoort nou niemand die microfoon continue kraken die hij in zn pak aan heeft? (bijv. 00:47) Clearly fake..

mario the count
28-05-2013, 23:41
Wat een onzin. Hij gaat iets voor doen... Dus als iemand een trap voordoet moet hij de ander ook direct zo hard mogelijk trappen omdat hij anders niet traint zoals hij vecht. En als hij een choke voordoet moet hij de ander maar gelijk buiten bewustzijn laten gaan want anders traint hij niet zoals hij vecht. Die vlieger gaat niet echt op he?
Een bevrijding van een kledinggreep is heel wat anders dan een trap of een stoot blokken, een blok werkt, of je nu hard of zacht trapt en het veroorzaakt blessures bij hard trappen of stoten. In dit filmpje (echt of nep) werkte zijn techniek niet omdat die gast hem te stevig vasthield, waarom zou je die techniek dan in godsnaam uitvoeren in het echt?

Een choke voordoen doe je gewoon normaal idd, als iemand een goede choke op je aanzet kom je er toch niet uit.

tarantula
29-05-2013, 00:24
Aan die poster/doek is achter de beide heren staat brazilian jiu jitsu dus het is vast bjj.
Zou wel triest zijn van beide kanten als het echt is de loser die met volle kracht grip zet en de beter horen te weten lesgever die zich laat meeslepen.

Silat
29-05-2013, 02:38
Juist.

Als het niet fake is, is die gast met die grip echt een eikel.
Laat iemand gewoon een techniek zien. Je bent er om te leren.
Nu is het een ego kwestie. De ene ego kwets de andere ego en die laat zich meeslepen naar het niveau van de andere.
Naar beneden dus. Battle of the ego's

Hoe die kleine de leraar beoordeeld en behandeld zegt dus iets over hemzelf.

A-team
29-05-2013, 09:00
Helemaal niet. Als je iemand iets wilt leren moet het effectief zijn. Als iemand zijn grip losser moet houden om een techniek te laten slagen is het of een kuttechniek, of je kan hem niet goed uitvoeren. Als je voor het echie bezig bent dan hebben ze ook een stevige grip. Moet je maar met een atemie werken, vinden ze alleen niet tof bij judo denk:lol:

Wat een onzin. Je weet toch al wat komen gaat. Dus doe je gewoon mee.

PinPoint
29-05-2013, 11:30
Een bevrijding van een kledinggreep is heel wat anders dan een trap of een stoot blokken, een blok werkt, of je nu hard of zacht trapt en het veroorzaakt blessures bij hard trappen of stoten. In dit filmpje (echt of nep) werkte zijn techniek niet omdat die gast hem te stevig vasthield, waarom zou je die techniek dan in godsnaam uitvoeren in het echt?

Een choke voordoen doe je gewoon normaal idd, als iemand een goede choke op je aanzet kom je er toch niet uit.

Don't feed the troll?


Ga eens trainen. Dan snap je het misschien....

En dit is fake....deze kerel heeft al meer "grappige" filmpjes gemaakt. Kan ze niet vinden :S (zal nog ff zoeken)

mario the count
29-05-2013, 12:10
Don't feed the troll?


Ga eens trainen. Dan snap je het misschien....

En dit is fake....deze kerel heeft al meer "grappige" filmpjes gemaakt. Kan ze niet vinden :S (zal nog ff zoeken)
Oh is dat het, ik zal eens gaan trainen ja. Kan ik dan beter judo, tij kwandoo of kung foe?

PinPoint
29-05-2013, 12:15
Doe maar judo. En bij elke techniek kun je vast wel een vraag bedenken die begint met " ja maar wat als .....? "

Maar goed, ik begrijp dat je zelf regelmatig een pak aan hebt? Dan snap ik het helemaal niet meer....

mario the count
29-05-2013, 12:18
Doe maar judo. En bij elke techniek kun je vast wel een vraag bedenken die begint met " ja maar wat als .....? "

Maar goed, ik begrijp dat je zelf regelmatig een pak aan hebt? Dan snap ik het helemaal niet meer....
Geen judopak, en ik begrijp het ook niet meer.

Briant
29-05-2013, 13:49
Mario, wat voor vechtsport doe je? En hoe lang?

mario the count
29-05-2013, 13:55
Mario, wat voor vechtsport doe je? En hoe lang?

Kickboksen, boksen , krav maga. Momenteel wordt ik alleen nog voor mijn werk getraind en ben ik sinds een aantal jaar fanatiek met krachtsport bezig omdat wedstrijden er voor mij niet meer in zitten.

12 jaar totaal ervaring aan zelfverdediging inclusief de trainingen voor mijn werk.

Mijn visie en manier van trainen is wat anders dan die van veel anderen hier merk ik, heeft misschien met doelstelling te maken.
Laat ik het er op houden dat er meedere wegen naar Rome leiden.

PinPoint
29-05-2013, 13:57
ah...interessant. Dus de kopstoot in het krav maga geef je ook altijd vol als je die voor doet?

Sato
29-05-2013, 14:00
Of het nu fake is of niet beide heren zijn redelijk zelf ingenomen. Die 'instructeur" moet zich niet laten gaan, en die 'student' kan best wel wat meer mee werken.

mario the count
29-05-2013, 14:02
ah...interessant. Dus de kopstoot in het krav maga geef je ook altijd vol als je die voor doet?

Ja en de trap naar het kruis ook :whistling:

Ik heb bij een eerdere post al aangegeven dat er een groot verschil is tussen bv een trap,stoot,knie enz en een bevrijding van een kledinggreep zoals in het filmpje. Een kopstoot is effectief ( mits goed uitgevoerd) en veroorzaakt blessures als je het voluit traint. Als je bij een techniek als in het filmpje niet vrijkomt omdat hij met kracht jouw jasje vasthoud ( zoals ook gewoon in het echt voorkomt) is je techniek niet goed of niet compleet. Bij de techniek die hij uitvoerde had hij misschien een atemie moeten gebruiken.

Dat bedoelde ik dus ook met "train as you fight". Die stelling was niet echt fantastisch omdat dat dus niet opgaat kwa kracht bij een stoot of traptechniek.

PinPoint
29-05-2013, 14:04
https://www.youtube.com/results?search_query=big+g+bjj+lessons&oq=big+g+bj j&gs_l=youtube.3.1.0l2.8805.11632.0.13202.9.8.0. 1. 1.0.47.307.8.8.0...0.0...1ac.1.11.youtube.hEWfcGQG kWU

onne1983
29-05-2013, 14:17
Dus als iemand een triangle choke wil oefenen op me vanuit de guard moet ik maar gewoon me ellebogen op ze heup drukken enMijn hoofd zo laag mogelijk houden? (Train zoals je vecht weet je nog) Kan je garanderen dat 99% dan nooit een triangle in de traing gaat lukken. Nee als trainings partner help je mee.. niet alles op een training hoeft competitief te zijn. Maar blijkbaar voelen sommige mensen zich daar te stoer voor

mario the count
29-05-2013, 14:47
Dus als iemand een triangle choke wil oefenen op me vanuit de guard moet ik maar gewoon me ellebogen op ze heup drukken enMijn hoofd zo laag mogelijk houden? (Train zoals je vecht weet je nog) Kan je garanderen dat 99% dan nooit een triangle in de traing gaat lukken. Nee als trainings partner help je mee.. niet alles op een training hoeft competitief te zijn. Maar blijkbaar voelen sommige mensen zich daar te stoer voor

Je kan wel voorbeelden blijven opsommen, dus als iemand een triangle choke wilt oefenen, dus als iemand een Juji Gatame wilt oefenen, dus als iemand een tepelklem wilt oefenen enz enz.

Ik en de personen met wie ik train trainen zo, niks egoistisch aan, we trainen het hetzelfde en we doen elkaar geen onnodig leed aan. Anderen trainen weer anders, geen probleem.

Briant
29-05-2013, 15:08
BJJ, Judo en grappling (de sporten die ik al doe vanaf mijn 6e.. niet allemaal tegelijk natuurlijk) is gebasseerd op het in programeren van bewegingen. Pas als je de beweging in geprogrammeerd hebt kun je gaan werken met verzet. Als je de beweging laat zien en je partner werkt tegen, moet hij kleine aanpassingen maken om naar het uiteindelijk resultaat te komen, wat voor beginners dan weer schadelijk is op dat moment van hun ontwikkeling.

Maar ja krav maga is inderdaad weer een hele andere tak van sport, als het nog sport te noemen mag. Maar goed misschien moet je dan bij het plaatsen van opmerkingen bij BJJ en of judo filmpjes even een slag om armen nemen, want mensen met veel meer ervaring in deze sport, hebben een duidelijke andere mening.

mario the count
29-05-2013, 15:13
BJJ, Judo en grappling (de sporten die ik al doe vanaf mijn 6e.. niet allemaal tegelijk natuurlijk) is gebasseerd op het in programeren van bewegingen. Pas als je de beweging in geprogrammeerd hebt kun je gaan werken met verzet. Als je de beweging laat zien en je partner werkt tegen, moet hij kleine aanpassingen maken om naar het uiteindelijk resultaat te komen, wat voor beginners dan weer schadelijk is op dat moment van hun ontwikkeling.

Maar ja krav maga is inderdaad weer een hele andere tak van sport, als het nog sport te noemen mag. Maar goed misschien moet je dan bij het plaatsen van opmerkingen bij BJJ en of judo filmpjes even een slag om armen nemen, want mensen met veel meer ervaring in deze sport, hebben een duidelijke andere mening. Ik heb geen ervaring met BJJ of judo, daar zal het idd aan liggen denk ik. Het is in ieder geval geen techniek die ik zou gebruiken, laten we het daar op houden.

Klassikl
29-05-2013, 17:39
Mario stel jij of een instructeur wilt een techniek voordoen, die de rest van de groep nog niet kent. Het maakt niet uit welke techniek. Dan doe je die toch enkele keren zonder echte weerstand op een langzame manier voor? En de eerste paar keer dat je de techniek traint, train je toch om de bewegingen in je systeem te krijgen?

Dat het lastig kan zijn om iemands hand van je gi/kleding af te halen en dat jij het daarom nooit zou doen is weer een ander verhaal.

mario the count
29-05-2013, 17:51
Mario stel jij of een instructeur wilt een techniek voordoen, die de rest van de groep nog niet kent. Het maakt niet uit welke techniek. Dan doe je die toch enkele keren zonder echte weerstand op een langzame manier voor? En de eerste paar keer dat je de techniek traint, train je toch om de bewegingen in je systeem te krijgen?

Dat het lastig kan zijn om iemands hand van je gi/kleding af te halen en dat jij het daarom nooit zou doen is weer een ander verhaal.Ik zou het wel doen, maar op een andere manier. Maar je hebt gelijk.