PDA

View Full Version : Don 'The Dragon' Wilson (58) maakt comeback



payap
30-05-2013, 17:10
De 58-jarige kickbokslegende Don 'The Dragon' Wilson zal in oktober zijn comeback maken. Dit zal gebeuren in Istanbul tegen een nog niet bekende tegenstander. Het gevecht zal gaan over 10 ronden van 2 minuten op K-1 regels.

Don Wilson begon in 1974 met zijn carriere in het Full Contact Karate. Dit was een soort kickboksen zonder lowkicks waarbij je mocht boksen en trappen boven de gordel maken. Elke vorm van vastpakken of lager trappen was verboden. In elke ronde was de vechter verplicht 8 hoge rake trappen te maken. Later stapte Don Wilson over op het WKA kickboksen waarbij lowkicks wel toegestaan waren. Het WKA was het systeem waar Nederland zijn grote naam in het kickboksen begon te maken met vechters als Rob Kaman, Andre brilleman, Fred Royers etc.

Als een van de weinige Amerikanen wist Don Wilson wel hoe je om moest gaan met lowkicks. Hij schuwde zelfs niet om Thaise legendes als Fanta Attapong en samart prasanmirt in de ring te stappen. De laatste bevocht hij zelfs in het Lumpinee stadion in Bangkok. In totaal wist Don Wilson 11 wereldtitels te winnen in verschillende gewichtsklassen en stijlen. Hij versloeg oa Branco Cikatic (de eerste K-1 kampioen) op KO, Fanta Attapong, Dennis Alexio, Larry Nichols en vocht onbeslist tegen Full Contact legende Jean Yves Theriault. In 1991 beeindigde hj zijn carriere om vervolgens in 1999 tot 2002 een comeback te maken. En nu op 58-jarige leeftijd, en ten tijde van het gevecht 59-jarige leeftijd zal hij een eenmalige comeback maken. In totaal heeft Don Wilson 82 partijen gevochten waarvan hij er 72 won, 5 verloor en2 onbeslist vocht. 3 partijen eindigde in en no-contest. Van zijn 72 overwinningen won hij er 47 op KO.

Lang was er ook sprake van een partij met Rob Kaman waar iedereen op zat te wachten maar die er helaas nooit van is gekomen tussen deze twee grootheden. Tijdens en na zijn carriere heeft Don Wilson ook een carriere als acteur opgebouwd.

http://img2.bdbphotos.com/images/orig/1/l/1lgjdnghyw1ldjg1.jpg

Goolings
30-05-2013, 17:51
Er heeft wel degelijk een " Wilson vs Kaman" plaats gevonden maar dan in één van die Bloodfistreeksen:lol:. Echt zonde dat deze in echt nooit heeft plaats gevonden. Kaman vs Wilson of Kaman vs Cikatic zou ik nog wel eens willen zien ondanks de hoge leeftijden..

Tony Galento
30-05-2013, 18:04
hij won van een cikatic die zo zwaar afgetraind was dat hij amper op z'n benen kon staan.

Kemal
30-05-2013, 18:39
Ik vraag me echt af wat je op die leeftijd, met alle respect, bezielt om nog de ring in te stappen.

Hoe dan ook, knappe prestatie op voorhand.

Briant
30-05-2013, 22:32
Ik vraag me echt af wat je op die leeftijd, met alle respect, bezielt om nog de ring in te stappen.

Hoe dan ook, knappe prestatie op voorhand.

Als hij tegen een tegenstander staat van ongeveer dezelfde leeftijd zie ik het probleem niet. Tegen een jonge gast van 25 natuurlijk wel.

Rudy Flinkevleugel
30-05-2013, 22:54
Tommy v/d Berg heeft Wilson's arm ooit een gebroken tijdens een training toen Don op bezoek was bij het oude Mejiro Gym.

Naj85
31-05-2013, 00:30
Ik vraag me echt af wat je op die leeftijd, met alle respect, bezielt om nog de ring in te stappen.

Hoe dan ook, knappe prestatie op voorhand.
Idd vind ik ook
misschien zijn de centjes op

Leventdepevent
31-05-2013, 08:45
respect hoor maar bijna 60 ik zou zeggen ga lekker van je leven genieten ;)

de Stiep
31-05-2013, 10:03
Idd vind ik ook
misschien zijn de centjes op

Uhhhhhhhh, hij is goed betaalde Hollywoordacteur en komt ook regelmatig voorbij in videoclips en reclames, dus het geld zal geen probleem zijn.
Misschien aan iemand (zichzelf ?) bewijzen dat hij "het" nog steeds kan ? Idd tegen iemand van zijn leeftijd geef ik hem een kans maar tegen iemand die half zo jong is ? :crying:

payap
31-05-2013, 12:28
Hier de link naar een interview met Don Wilson:

http://siamfightmag.com/index.php?option=com_content&view=article&id=736:don-the-dragon-wilson-us&catid=53&Itemid=249&lang=en

Is idd een vrije hoge leeftijd om nog eens de ring in te gaan. Maar wellicht heeft hij zijn lichaam goed onderhouden en heeft hij nog een goede vorm. Maar vind het apart dat het dan 10 ronden wordt. Je zou meer 2 of 3 rondjes van 2 minuten verwachten.

king
31-05-2013, 12:36
Waarom zou je iets waar je een passie voor hebt niet meer mogen doen?

Ronald
31-05-2013, 23:04
Als ik me goed herinner was Don Wilson ook één van de eerste UFC commentatoren.

cornelus
01-06-2013, 01:22
Zo'n ouwe hero gaat dat echt niet alleen maar voor de centjes doen hoor.

(vind dat altijd zo flauw klinken... net wat king zegt)

Budokan
01-06-2013, 18:57
Misschien een partijtje tegen die andere ouwe draak Ricky 'the Dragon' Steamboat?

RedDawn
01-06-2013, 21:18
Gevecht gaat niet door.

mmacentral
02-06-2013, 14:48
Gevecht gaat niet door.
jammer! was wel awesome geweest om hem nog een keer in actie te zien, ook al is ie 58 ondertussen.

Nillesen
04-06-2013, 10:50
Age is just a number!


http://www.youtube.com/watch?v=KFLgYy2VHV0

Tony Galento
04-06-2013, 12:14
jammer! was wel awesome geweest om hem nog een keer in actie te zien, ook al is ie 58 ondertussen.


na het zien van dieselnoi dit jaar bedank ik wijselijk.