PDA

View Full Version : Spong: Gilbert Yvel had een van de beste ooit kunnen zijn



king
04-06-2013, 19:06
“Me and Gilbert used to train together for many years. Me, Gilbert, Alistair [Overeem] and Valentijn [Overeem], we all trained together. … I think Gilbert, he had the capability to be one of the biggest fighters ever. He was just a freak of nature. Very powerful, very explosive. He was just a beast, he was just a beast. With a lack of experience, he still demolished so many great fighters and he did so well. When he came to the States, he didn’t really break through. I think that’s really a pity. He had the capability to be one of the best ever in MMA.”

bron: http://www.sherdog.com/blog/Tyrone-Spong-Gilbert-Yvel-Could-Have-Been-One-of-the-Best-Ever-52909

king
04-06-2013, 19:07
Ben het wel met Spong eens. Echt jammer dat hij op een gegeven moment zo van het pad raakte...

king
04-06-2013, 19:15
http://www.youtube.com/watch?v=stMl7dqapS4

makavelli
04-06-2013, 20:19
ook jammer dat hij bijna niet meer vecht nu. Als hij in zijn pride tijd gewoon elke dag worstelen en grappling had getraind had hij bijna iedereen kunnen pakken..

Silat
04-06-2013, 20:51
Heeft iemand nog die oude highlight van "Krikit"..
kan hem niet meer vind op YT.

TOON
04-06-2013, 21:40
yvel zal altijd een van mn favorieten blijven :)

Wiseguy
04-06-2013, 22:11
lol

breahule
04-06-2013, 23:41
yvel zal altijd een van mn favorieten blijven :)

Dat wou ik net zeggen!! X-2 dus

kooivechter
05-06-2013, 00:04
Ben het wel met Spong eens. Echt jammer dat hij op een gegeven moment zo van het pad raakte...

Maar wanneer in zijn carričre is hij zo van het pad geraakt dan? Dat is voor mij niet duidelijk. Volgens mij heeft het daar geen zak mee te maken. Op het hoogste podium kon hij het van het begin af aan niet redden, omdat zijn worstelen en grondvechten nooit op het niveau is geweest, om zich met de allerbesten te meten. Zowel in pride als de Ufc had hij daar niets te zoeken

Briant
05-06-2013, 01:11
Zoveel talent en zo weinig werkhouding.

pronk
05-06-2013, 02:06
Kan iemand mij vertellen wat hem zo'n bijzondere MMA vechter maakt.

Kemal
05-06-2013, 09:06
Gilbert was een bikkel

Tony Galento
05-06-2013, 09:15
Kan iemand mij vertellen wat hem zo'n bijzondere MMA vechter maakt.

instinctieve vechter, die zijn zeldzaam.

king
05-06-2013, 10:00
Kan iemand mij vertellen wat hem zo'n bijzondere MMA vechter maakt.

“Me and Gilbert used to train together for many years. Me, Gilbert, Alistair [Overeem] and Valentijn [Overeem], we all trained together. … I think Gilbert, he had the capability to be one of the biggest fighters ever. He was just a freak of nature. Very powerful, very explosive. He was just a beast, he was just a beast. With a lack of experience, he still demolished so many great fighters and he did so well. When he came to the States, he didn’t really break through. I think that’s really a pity. He had the capability to be one of the best ever in MMA.”

Ulis-E
05-06-2013, 10:13
super explosief, sterk, een echte knokkersmentaliteit..

waarom heeft ie het niet gehaald eigenlijk, is dat puur vanwege achterblijven van worstel- en submissioni skills? kan me namelijk niet voorstellen dat ie daar niet genoeg op heeft getraind in al deze jaren?

king
05-06-2013, 10:26
Maar wanneer in zijn carričre is hij zo van het pad geraakt dan? Dat is voor mij niet duidelijk. Volgens mij heeft het daar geen zak mee te maken. Op het hoogste podium kon hij het van het begin af aan niet redden, omdat zijn worstelen en grondvechten nooit op het niveau is geweest, om zich met de allerbesten te meten. Zowel in pride als de Ufc had hij daar niets te zoeken

Gelet op zijn geschiedenis van nogal discutabel gedrag in de ring is hem lange tijd een license geweigerd in de VS. Dat was volgens mij in de periode dat Pride ophield te bestaan en alle topvechters naar organisaties in de VS gingen. Hij heeft toen de boot gemist. Veel later heeft hij alsnog een license gekregen, maar toen had hij het 'geluk' dat hij gelijk tegen jongens als Josh Barnett en Junior Dos Santos mocht aantreden.

steftheboxer
05-06-2013, 12:42
Yvel is gewoon een mooie knokker die bij de grote organisaties te kort kwam. Kijk maar naar zijn records bij Pride, Strikeforce en UFC. Maar alleen kijken naar winstpartijen of verliespartijen kijken bij Yvel is niet eerlijk, hij komt altijd om te vechten (behalve zijn laatste UFC partij tegen John Madsen, ongetraind, dik en zijn kop niet geschoren) en maakt het Barnett toen erg moeilijk in zijn Strikforce partij.

Momenteel is hij 2-0 op 205 maar zit hij weer in Nederland en niet in Amerika waar hij een tijd lang heeft getraind (volgens mij wat visa issues)

Kortom mooie, spectaculaire vechter die bij alle grote organisaties heeft gezeten.

Tony Galento
05-06-2013, 13:21
Yvel is gewoon een mooie knokker die bij de grote organisaties te kort kwam. Kijk maar naar zijn records bij Pride, Strikeforce en UFC. Maar alleen kijken naar winstpartijen of verliespartijen kijken bij Yvel is niet eerlijk, hij komt altijd om te vechten (behalve zijn laatste UFC partij tegen John Madsen, ongetraind, dik en zijn kop niet geschoren) en maakt het Barnett toen erg moeilijk in zijn Strikforce partij.

Momenteel is hij 2-0 op 205 maar zit hij weer in Nederland en niet in Amerika waar hij een tijd lang heeft getraind (volgens mij wat visa issues)

Kortom mooie, spectaculaire vechter die bij alle grote organisaties heeft gezeten.

kan me niet herinneren dat barnett moeite met hem had.

steftheboxer
05-06-2013, 14:04
kan me niet herinneren dat barnett moeite met hem had.

Niet? Pas diep in de derde ronde won hij op TKO en vanaf de grond had hij nog nooit zoveel klappen gehad. Hier foto van Barnett na deze partij

http://www.mmajunkie.com/files/large/3021