PDA

View Full Version : kickboksen in USA



tidelot
23-06-2013, 16:14
Na glory 9 denk ik dat kickboksen up coming is en er veel galas gaan volgen in the states.
glory heeft een geweldig visite kaartje voor het kickboksen neergezet in New York.

Mooie partijen, mooie Ko"s.
goed lhw tournament.

Ik denk zelf dat ze in de states helemaal weg zijn van knock outs aan de hand van de reacties van het publiek die helemaal tekeer ging na een knock out
en vooral bij de HW partijen gingen het publiek los.

hoe denken jullie er over?
was glory geslaagd?
gaat het aanslaan in usa?
krijgen we over een paar jaar ufc perikelen in het kickboksen?

Pansier
23-06-2013, 16:50
Glory heeft het evenement gebroken met de beslissing in de finale.

blackadder
23-06-2013, 16:58
Op zich een geslaagd gala. Op de finale na dan. Maar ik denk dat het nog een hele tijd gaat duren voordat het echt populair wordt. Ik moet er wel bij zeggen dat Dustin Jacoby mij heeft verrast. Hij is er zeker nog niet maar heeft zich toch even staande weten te houden tegen Ilunga. Toch een hele prestatie voor iemand met maar 5 partijen in het kickboksen. En ze zijn helemaal weg van knockouts? Kom op zeg. Wie vindt dat nou niet leuk? Ik denk dat ze beter een hele riks kleinere evenementen kunnen organiseren ook om hun naam te vestigen met de nadruk op Amerikaanse vechters, kunnen die ook meer ervraing opdoen, en een paar superfights met de Schilts, Verhoevens, Ghitas, Petrosyans, Van Roosmalens etc...

rene37
23-06-2013, 18:15
Een mooi visitekaartje heeft glory zeer zeker afgegeven maar dat kickboksen gelijk vanaf dit evenement upcoming is, lijkt me wat voorbarig en is meer wishful thinking. Laten we het wel hopen in ieder geval!

Strange Cutbean
23-06-2013, 22:10
Kickboxing is heel populair in de VS. Vooral de NL stijl en vechters. Ze kennen ze allemaal. Het probleem (?) is meer dat de UFC/MMA gewoon populairder is. Maar in het MMA willen ze graag kickboxen als in Nederland.

Leventdepevent
23-06-2013, 23:23
vond het gala wel redelijk op de finale na dan die was natuurlijk ruk

Anderson
24-06-2013, 00:09
Kickboxing is heel populair in de VS. Vooral de NL stijl en vechters. Ze kennen ze allemaal. Het probleem (?) is meer dat de UFC/MMA gewoon populairder is. Maar in het MMA willen ze graag kickboxen als in Nederland.

Yeah right

lopez86
24-06-2013, 00:38
Kickboxing is heel populair in de VS. Vooral de NL stijl en vechters. Ze kennen ze allemaal. Het probleem (?) is meer dat de UFC/MMA gewoon populairder is. Maar in het MMA willen ze graag kickboxen als in Nederland.

Nee.

rollermanskunk
24-06-2013, 01:31
Amerikanen zien het kickboksen alleen maar als een onderdeel van het MMA. Verhoudingsgewijs is kickboksen een marginale sport.

Als Glory door wil breken in Amerika zullen ze de volgende keer toch wat meer promotie in Amerika (vooral in de organiserende stad zelf) moeten doen. Men werkte in New York vooral met Amerikaanse inhuurkrachten die totaal geen benul of feeling hebben met het kickboksen (de Nederlandse productie-leden waren trouwens in geen velden of wegen te bekennen) en een co-promotor die om het zachtjes te zeggen niet bekend staat als een kwalitatief sterke (kickboks-)promotor. Het is te prijzen dat Glory heeft ingezien dat men klein moet beginnen (daarom ook die kleine zaal) maar dit kan ook uit nood geboren zijn (vanwege budget-technische overwegingen?). De basiselementen zijn gelegd maar het zal nog een hele opgave worden om echt voet op Amerikaanse bodem te krijgen. Er is al heel veel budget besteed om de "brand-exposure" in het eerste jaar (met de beste vechters) mondiaal gezien zo hoog mogelijk te krijgen. Om nu door te kunnen pakken in Amerika zal er A. verstandiger met het geld om moeten worden gegaan zonder dat de kwaliteit van de productie er onder zal lijden. B. de TV-deal met een grote zender afgerond moeten worden.

Boran
24-06-2013, 10:11
Volgens mij is het juist Muay Thai dat populairder in de VS aan het worden is.
Er zijn een aantal Amerikaanse vechters die het goed doen en ook een aantal organisaties zoals Lion Fight die een steeds grotere fanbase krijgen. Daarnaast zijn er veel Thaise oud-vechters als trainers actief in de VS. Denk hierbij aan Saekson Janjira (de trainingspartner van Samart), Malaipet, Jongsanan Fairtex, Sakmongkol.

Anderson
24-06-2013, 12:30
De Deadlykisser heeft ook een gym in de V.S. volgens mij in Los Angeles en de laatste tijd vecht Yod regelmatig in de V.S.

Sato
24-06-2013, 13:21
Amerikanen hebben meer op met MMA dan kickboxen omdat MMA meer spectaculair is in hun ogen en meer het complete gevecht is. Voor 'Murica is het vaak alles of niets, en dat is MMA. In mijn optiek was Glory goed georganiseerd maar of het ooit een flinke voet aan de grond krijgt betwijfel ik. De voorkeur in de USA gaat zelfs uit naar Muay Thai boven kickboxen (door minder regels en omdat het completer is) Puur gezien de aard van Amerikanen, denk ik dat het lastig is om kickboxen daar echt van de grond te krijgen.

Budokan
24-06-2013, 14:24
Kickboxing is heel populair in de VS. Vooral de NL stijl en vechters. Ze kennen ze allemaal. Het probleem (?) is meer dat de UFC/MMA gewoon populairder is. Maar in het MMA willen ze graag kickboxen als in Nederland.
grapjas