PDA

View Full Version : Sem Schilt per direct gestopt



Wheelie
26-06-2013, 10:55
Sem Schilt kampt met gezondheidsproblemen. Dit zou de reden zijn waarom Schilt per direct is gestopt als kickbokser. Zodra er meer informatie beschikbaar is zullen we dit uiteraard melden.

http://www.mixfight.nl/portal/?p=26580&preview=true

kruikenstad goes bjj
26-06-2013, 11:03
Hoop dat het niet waar is,HEFTIG!

Leventdepevent
26-06-2013, 11:05
een icoon voor de sport!

S-ven
26-06-2013, 11:10
Klinkt heel heftig, kan het bijna niet geloven... Hoop dat hij er goed uitkomt! Sterkte alvast !

Wheelie
26-06-2013, 11:13
Hoop dat het niet waar is,HEFTIG!

Ik kan wel zeggen dat mijn bronnen heel betrouwbaar zijn, Sem heeft problemen met zijn hart.

Heel erg jammer want ik had hem graag nog een afscheidspartij zien vechten, dat heeft deze man wel verdiend.

blackadder
26-06-2013, 11:17
WTF zeg.

ijsbier
26-06-2013, 11:18
gvd, wat klote. Naar mijn mening de sterkste kickbokser ooit.

YoMarK
26-06-2013, 11:23
Jammer, maar je gezondheid voor alles. Hopelijk heeft hij er in het dagelijkse leven weinig last van.

Turboknecht
26-06-2013, 11:31
Jeetje, echt balen dit. Heel vervelend als je zo jong al last van je hart krijgt.

Verder had ik hem echt graag nog een paar partijen zien vechten. Hij was een soort van ultieme eindbaas. Veel mensen vonden hem saai vechten, dat vond ik in eerste instantie ook, maar later ben ik dat toch anders gaan zien. Het HW kickboksen wordt hierdoor nog dunner gezaaid dan het al was. Echt jammer.

Kemal
26-06-2013, 11:37
Erg jammer dit.

remco pardoel
26-06-2013, 11:40
Schilt is de meest ondergwaardeerde KAMPIOEN der kampioenen
Karate was hij heer en meester
Pancrase / MMA mooie potten neergezet
Meervoudig K-1 Kampioen
Glory Kampioen

Wheelie
26-06-2013, 11:43
Hij was ook 3 keer King of Pancrase

Anderson
26-06-2013, 11:44
Daar ben ik altijd bang voor dat je hart er opeens mee ophoud.

sterkte,

LeeMurray
26-06-2013, 11:45
Heftig! Ik hoop dat hij het goed maakt en dat het goed afloopt. Zeg over z'n vechtstijl wat je wil maar dit is een van de grootste kickboksers allertijden.

Tony
26-06-2013, 11:53
Gezondheid boven alles. Veel beterschap Sem. Je kunt terugkijken op een prachtcarrière!

e-type
26-06-2013, 12:21
wow, dat is echt klote. Wat een vechter, inderdaad niet de mooiste techniek of meest spectaculaire vechter, maar toch altijd mooi om te zien hoe hij z'n skills in die ring gebruikte en hoe weinig mensen daar een antwoord op hadden. Z'n fight record laat wel zien dat dit 1 van de grootste vechter ooit is geweest.

Verstandige beslissing hoor.

Richelieu
26-06-2013, 12:23
Ik kan wel zeggen dat mijn bronnen heel betrouwbaar zijn, Sem heeft problemen met zijn hart.

Heel erg jammer want ik had hem graag nog een afscheidspartij zien vechten, dat heeft deze man wel verdiend.

Zeker! Meest ondergewaardeerde vechter imo. De man heeft overal grote titels binnen gesleept, maar kreeg niet de erkenning van de fans die hem vaak verweten ¨saai¨ te vechten.

rollermanskunk
26-06-2013, 12:26
Sem is een legende! Als je problemen met je hart krijgt is het inderdaad belangrijk om aan je gezondheid te denken (ik kan er over meepraten)

ArjanV
26-06-2013, 12:45
Sem Schilt is een van de grootste vechters ooit! Helaas nooit echt de waardering gekregen die hij verdiend! Er gaat niets boven je gezondheid...take care Semmie!

Minotauro
26-06-2013, 12:53
Ben geen fan van Sem's stijl, maar absoluut een van de beste kickboksers ooit. En in zo'n rijtje staan terwijl het niet zo aantrekkelijk en bewegelijk is als bijv. Aerts, Hoost, Hug e.d. Jammer! Veel sterkte en hopen dat hij kan herstellen en genieten

Coldcrust
26-06-2013, 12:55
Sem Schilt is een van de grootste vechters ooit! Helaas nooit echt de waardering gekregen die hij verdiend! Er gaat niets boven je gezondheid...take care Semmie!


2x. Topvechter en down to earth als persoon. Goed in de media,kortom een uithangbord voor de sport!

Minotauro
26-06-2013, 13:09
2x. Topvechter en down to earth als persoon. Goed in de media,kortom een uithangbord voor de sport!

Mee eens!

yuko
26-06-2013, 13:47
Zoals eerder genoemd hier, zwaar ondergewaardeerde vechter. Wat ik wel aan hem mocht is dat hij geen kapsones had en geen praatjes had maar het gewoon keer op keer liet zien in de ring. Ik kon er met name erg van genieten als hij weer eens de mond snoerde van die gasten die veel praten maar nooit in de buurt van zijn prestaties zullen komen. Dit had ik hem graag nog een paar keer zien doen.

Sem sterkte!

Turboknecht
26-06-2013, 13:52
Zoals eerder genoemd hier, zwaar ondergewaardeerde vechter. Wat ik wel aan hem mocht is dat hij geen kapsones had en geen praatjes had maar het gewoon keer op keer liet zien in de ring. Ik kon er met name erg van genieten als hij weer eens de mond snoerde van die gasten die veel praten maar nooit in de buurt van zijn prestaties zullen komen. Dit had ik hem graag nog een paar keer zien doen.

Sem sterkte!

Ja, zoals die keer toen Badr in de Arena van hem won, en hij daarna backstage zei dat hij een fout gemaakt had, maar Badr nog wel een keertje tegen zou komen. En dat was ook zo.


http://youtu.be/vLL1jAraA7M

T15Boxing
26-06-2013, 14:08
Heel erg jammer. Schilt is altijd al de ultieme test geweest voor iemand die zogenaamd #1 wou worden. Ik wou dat hij de kans kreeg om vaker tegen toppers te vechten als Hari, Overeem, Spong, etc.

Pansier
26-06-2013, 15:46
Had hem graag ooit nog tegen Overeem gezien, maar wat een geweldige vechter! Ik ben een van de weinige die zijn vechtstijl mooi vind!

de Stiep
26-06-2013, 17:28
Wederom een verlies voor de vechtsport, ongeacht hoe je denkt over zijn stijl van vechten. Ik kan me goed voorstellen dat hij kiest voor zijn gezondheid i.p.v. de sport, neemt niet weg dat het mij een verschrikkelijk moeilijke beslissing lijkt. Ik wens hem alle sterkte, gezondheid en geluk in zijn verdere leven en dank hem voor alles wat hij over vele jaren ons heeft gegeven als vechter.
Een ECHT hele grote OSU !

varitas et aequitas
26-06-2013, 17:58
Spijtig om te horen. Heel veel sterkte Sem , je blijft een winnaar!

kruikenstad goes bjj
26-06-2013, 18:01
wel goed nieuws voor de concurrentie,maken die wat meer kans.
sem in vorm was door niemand te verslaan.

Mauro
26-06-2013, 19:52
En wat een aderlating voor het Glory heavyweight segment, wat toch al aan het inboeten was.
OT:
Sem, sterkte en beterschap. Je bent een levende legende in de vechtsport.

Diz
26-06-2013, 19:57
Erg jammer dit! Maar ja, de gezondheid gaat voor...
We hebben in ieder geval lange tijd van zijn kunsten kunnen genieten, en het is voor hemzelf waarschijnlijk net zo mooi geweest!

micha
26-06-2013, 20:14
Sem is een held als vechter maar ook als mens is hij een echte held en die heb je maar heel weinig.

Facade
26-06-2013, 20:27
Vervelend bericht. Ik hoop dat het meevalt. Sowieso een van de grootste Nederlandse vechtsporters ooit.

mario the count
26-06-2013, 20:57
Heel jammer. Sem succes met het herstel. Een van de ( zoniet de) beste heavyweight kickbokser ooit.

Kalikula
26-06-2013, 21:47
Heel jammer. Sem, bedankt voor de mooie partijen!

tyson19
26-06-2013, 23:54
Ik hoop dat de kwaal niet serieus is, beterschap toegewenst aan Semmy Schilt!

Naj85
27-06-2013, 02:28
Sem was en is nog steeds de beste kickbokser van de afgelopen jaren. Hij heeft genoeg bewezen tot nu toe. En volgens mij mag je ook best zeggen de beste hw kickbokser aller tijden. Hij was idd de eindbaas en een 'pain in tha ass' voor alle anderen die zo graag de nr 1 zouden willen zijn. Nu ligt de weg vrij voor al die andere kickboksers denk dat sem toch een klasse apart was vergeleken met de heavyweights van de afgelopen jaren
Hopelijk is het niet ernstig dat met zn hart!

Tykill
27-06-2013, 09:03
wel goed nieuws voor de concurrentie,maken die wat meer kans.
sem in vorm was door niemand te verslaan.

Peter Aerts

FOCUS
27-06-2013, 11:15
Sem onwijs veel geluk en gezondheid toegewenst
Bedankt voor al het moois wat je de vechtsport hebt gebracht

The Bulldog
27-06-2013, 11:50
Beterschap voor S.Schilt.

Een topknokker die lang niet alle credits kreeg en krijgt voor wat hij in de sport heeft betekent en gepresteerd.

MMAFAN-1122
27-06-2013, 11:52
Sterkte Sem!!

lukashenko
27-06-2013, 13:10
semmy schilt is een goede kerel en ik hoop dat het goed gaat met zijn gezondheid.
maar voor de kickboxsport vind ik dit geen heel erg nieuws
semmy heeft zijn gouden tijdperk gehad en laten zien dat hij absoluut bij de beste kickboxers ooit hoort...
maar ik vind het zo,n dodelijk saaie style die hij heeft ,,ik vond de toernooien niet meer spannend en dat terwijl hij veel op ko besilste ..
maar ja das mijn persoonlijke mening ..
je heb je sporen achtergelaten en zal een grootheid blijven (letterlijk en figuurlijk)
semmy veel beterschap en sterkte met wat je in de toekomst gaat doen ..

Wheelie
27-06-2013, 20:15
http://liverkick.com/images/dw/semghita.jpg
Over the last few months there have been various reports that four-time K-1 World Grand Prix Champion, 2012 Glory Grand Slam and Glory Heavyweight Champion Semmy Schilt will no longer be fighting. The rumors were first centered around his participation in future tournaments, as after his victory on New Year's Eve in 2012 he stated that he would not participate in future tournaments, although it was quickly brushed off. Since then there has been talk about him fighting Gokhan Saki with the Heavyweight title on the line, but there has also been talk of Schilt no longer fighting at all.
Since last night LiverKick has received numerous reports from reliable sources that Semmy Schilt is retired, effective immediately. The decision was apparently not an easy one for the Hightower, who was instructed to retire from his medical team due to a heart condition that was discovered. This marks the retirement of what may be the greatest Heavyweight Kickboxer of all time, with five big tournament victories under his belt and numerous world championships. Schilt was also a pioneer in the sport of Mixed Martial Arts, making his debut in Pancrase in 1996, fighting in both the UFC and PRIDE over the course of his career.

Wheelie
27-06-2013, 21:58
According to a published report, kickboxing legend and mixed martial arts fighted Semmy Schilt (http://www.sbnation.com/mma/fighter/122848/semmy-schilt) has retired from combat sports.
Liverkick.com reported that the Netherlands native, (http://liverkick.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2556:sem-schilt-retires-due-to-heart-condition&catid=45:news) who turns 40 in October, has bowed out of competition due to a heart condition.
Schilt is a four-time K-1 (http://www.sbnation.com/mma/promotion/k-1) World Grand Prix champion, with tournament victories in 2005, 2006, 2007, 2009. His 2005-07 run marks the only time a fighter won three consecutive Grand Prix.
Schilt, of course, also had a considerable mixed martial arts career, with the majority of his bouts conducted during the sport's early era.
Schilt excelled in Pancrase, claiming an Openweight (http://www.sbnation.com/mma/weight_class/openweight) King of Pancrase crown and competing against a who's who of the early days of the Japanese scene, from Yuki Kondo to Guy Mezger to Masakatsu Funaki. Schilt also fought for several years in PRIDE, where he had high-profile losses to the likes of Fedor Emelianenko (http://www.sbnation.com/mma/fighter/122490/fedor-emelianenko), Antonio Rodrigo Nogueira (http://www.sbnation.com/mma/fighter/122498/antonio-rodrigo-nogueira) and Josh Barnett (http://www.sbnation.com/mma/fighter/129198/josh-barnett).
On these shores, Schilt is best remembered for his nasty finish of Pete Williams (http://www.sbnation.com/mma/fighter/131792/pete-williams) at UFC 31 in Atlantic City.
His last MMA fight was a first-round submission of "Mighy Mo" Siliga on a Dec. 31, 2008 K-1 Dynamite card. His final kickboxing bout was on Dec. 31 of last year, a first-round TKO of Daniel Ghita (http://www.sbnation.com/mma/fighter/122852/daniel-ghita) in Saitama, Japan.
He finishes with a kickboxing record of 43-6-1 and an MMA record of 26-14-1.

Ronald
27-06-2013, 21:58
Wow, wat jammer zeg. Hartproblemen betekent waarschijnlijk ook geen kans op een terugkeer?

tyson19
28-06-2013, 00:09
Het opvallende is wel dat Ramon Dekker kort geleden aan een hartaanval was overleden. Nu zien we dat Semmy last heeft van zijn hart. Ik vraag mij toch wel af of er een relatie is tussen kickbox en problemen bij de hart. Het is toch een vrij explosieve sport waarbij je makkelijk een hartslag van 180 kan halen tijdens de training/wedstrijd. Misschien is jarenlang trainen en wedstrijden draaien toch teveel voor een hart van een mens.

blackadder
28-06-2013, 00:15
Het opvallende is wel dat Ramon Dekker kort geleden aan een hartaanval was overleden. Nu zien we dat Semmy last heeft van zijn hart. Ik vraag mij toch wel af of er een relatie is tussen kickbox en problemen bij de hart. Het is toch een vrij explosieve sport waarbij je makkelijk een hartslag van 180 kan halen tijdens de training/wedstrijd. Misschien is jarenlang trainen en wedstrijden draaien toch teveel voor een hart van een mens.
Uuuhh dat topsport je hart kan beschadigen is al jaren bekend hoor.

Minotauro
28-06-2013, 05:32
Het opvallende is wel dat Ramon Dekker kort geleden aan een hartaanval was overleden. Nu zien we dat Semmy last heeft van zijn hart. Ik vraag mij toch wel af of er een relatie is tussen kickbox en problemen bij de hart. Het is toch een vrij explosieve sport waarbij je makkelijk een hartslag van 180 kan halen tijdens de training/wedstrijd. Misschien is jarenlang trainen en wedstrijden draaien toch teveel voor een hart van een mens.
Wat blackadder zegt! Sowieso dat topsport je hart beschadigd. Het is alleen uiterst treurig dat twee helden in korte tijd (noodgedwongen) het podium verlaten. Ramon = GOAT in kickboksen

WIM_de _Echte
28-06-2013, 12:03
Het is een fabel dat (top)sport je hart negatief beïnvloed of zelfs beschadigd.
Het hart is een spier die net als elke ander spier dikker en groter wordt bij intensieve training. Daar is op zich niks mis mee en kan geen kwaad.
Het wordt pas een probleem als zich andere (aangeboren) afwijkingen voordoen, zoals bijv. slecht sluitende hartkleppen, onregelmatige hartslag. Ook verergert het de kwaal niet.

Maar als zich een (hart)falen voordoet bij een sporter, valt het op. Immers "Sport is gezond".
En dat laatste klopt nog steeds. Niet-sporters hebben in de rust periode na een zware inspanning ruim 10 X zoveel kans op hartfalen dan (top)sporters.

tyson19
28-06-2013, 12:07
Het is een fabel dat (top)sport je hart negatief beïnvloed of zelfs beschadigd.
Het hart is een spier die net als elke ander spier dikker en groter wordt bij intensieve training. Daar is op zich niks mis mee en kan geen kwaad.
Het wordt pas een probleem als zich andere (aangeboren) afwijkingen voordoen, zoals bijv. slecht sluitende hartkleppen, onregelmatige hartslag. Ook verergert het de kwaal niet.

Maar als zich een (hart)falen voordoet bij een sporter, valt het op. Immers "Sport is gezond".
En dat laatste klopt nog steeds. Niet-sporters hebben in de rust periode na een zware inspanning ruim 10 X zoveel kans op hartfalen dan (top)sporters.

Daar dacht ik dus ook aan, erfelijke oorzaken in combinatie met zware training. Ik herinner mij dat daar onderzoeken over verschenen zijn, een paar jaar geleden dan.

appelsap
28-06-2013, 13:25
Daar dacht ik dus ook aan, erfelijke oorzaken in combinatie met zware training. Ik herinner mij dat daar onderzoeken over verschenen zijn, een paar jaar geleden dan.

Daar zijn ze dan wel laat achter gekomen. Sterkte met het herstel en misschien dat er wel wat aan gedaan kan worden. GP 2015!

Jeru
28-06-2013, 16:54
Vervelend om op zo'n manier te moeten stoppen. Hoop toch wel dat er iets moois voor hem wordt georganiseerd. Afscheidspartij zal er dan misschien niet inzitten, maar hij verdient toch wel een leuk afscheid.

rollermanskunk
28-06-2013, 21:40
Andrew Whitaker van Glory ontkent dat Schilt is gestopt:


Brian Hemminger (MMAmania.com): A report surfaced yesterday about Semmy Schilt retiring. You listed him in a press release that he was one of your top talents still. I was wondering if I could get a comment on that confirming or denying what's going on?

Andrew Whitaker (Glory): As far as I know, he's on our active roster and that is certainly the case until he tells us. As far as we know, which is pretty close to the source, he hasn't announced anything at all that would prompt us to pick up the phone and give him a ring. As far as we can see, the press on the story has no primary sources whatsoever so until we hear it from Semmy, we're really excited to have him as a champion with us every since he came on board and signed with us. You know better better than I do as far as it relates to sports that rumors of people's retirement is nothing new under the sun. It's business as usual and we're getting ready for the September TV shoot which is majorly important for the premier on Spike TV.

king
28-06-2013, 21:52
Sem is een topper! Spijtig dat hij op deze manier moet stoppen, maar er valt voor hem ook eigenlijk niets meer te bewijzen. Hij heeft iedereen die er te verslaan valt, al verslagen. En hoe! En de huidige zwaargewichten in het kickboksen hebben bij een Sem in normale doen geen enkele kans. Lichtpuntje is dat dit het zwaargewicht kickboksen nu weer wat minder voorspelbaar en daardoor spannender maakt. Hoop dat Sem van Glory nog een mooi afscheid krijgt dat past bij zijn staat van dienst.

Biiyen
28-06-2013, 22:24
Damn... Das balen. Groot kampioen groot mens. jammer.

kooivechter
29-06-2013, 13:14
Ik vind dit juist wel wat hebben. Uiteraard niet voor z,n gezondheid, zeer veel sterkte daarmee. Maar voor z,n legacy
stoppen op je absolute hoogtepunt als GP winnaar, en hij heeft de belt als onverslagen eruit gaan. Hij heeft alles bewezen en gewonnen. Hij zou de GP nog een 6e keer kunnen winnen. Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen.

dtgerald
30-06-2013, 15:42
Sem bedankt gezondheid gaat boven alles,beterschap.

basblue
30-06-2013, 18:19
Mooie vechter, echte sportman, hopelijk snel weer op de been en natuurlijk op een andere manier verder met de sport!

TOON
30-06-2013, 18:48
groot sportman en een living legend in mijn ogen!
hoop dat z'n hartkwaal niet z'n dagelijkse normale leven beïnvloed
bedankt Sem voor de vele mooie fights!