PDA

View Full Version : Mayweathers record



Minotauro
26-06-2013, 13:08
Ik zat net eens naar records te kijken van boksers actief in Welterweight en Light middleweight. Altijd hoor je Floyd Mayweather over hoe goed hij wel niets is en wie hij allemaal verslagen heeft. Nu keek ik net naar zijn record en dat valt toch behoorlijk tegen voor zoveel praatjes. Gatti, Judah, De la Hoya (twijfelachtig), Hatton, Marquez, Mosley, Cotto. Ik vind niet dat Ortiz en Guerrero hele grote namen zijn, in vergelijking met de namen hiervoor. Maar als je naar de lijst kijkt van Pacquiao bijvoorbeeld; Barrera (2x), Morales (2x), Marquez (2x), Mosley, Margarito, De la Hoya, Cotto, Hatton, Velazquez. Als je er zo naar kijkt is het een behoorlijk verschil qua namen. De meeste namen die Mayweather heeft verslagen heeft Pacquiao ook verslagen. Daarnaast zijn enkele beslissingen bij Mayweather (De la Hoya, gevecht met Ortiz) dubieus, en Bradley-Pacquiao ook. Vraag me nou af hoe jullie hierover denken en als grootste van deze tijd zien?

Leventdepevent
26-06-2013, 13:28
moeilijk er zijn verschillende namen die je als grootste kan bestempelen althans vind ik.....als het om geld verdienen gaat De la hoya, als het om ongeslagen status gaat mayweather, als het om doorzettingsvermogen gaat Hatton. en ga zo maar door. Wel allemaal stuk voor stuk geweldige namen als je het rijtje zo bekijkt :)

Djani
26-06-2013, 14:37
De Mayweather hater is weer terug:lol:

Ik irriteer me mateloos aan Mayweathers publieke persona, hij zeurt als een bitch en ik snap niet dat hij de behoefte heeft om zijn legacy maar te moeten verdedigen en vergelijken in de media, maar je moet blind zijn om z'n skills niet te erkennen. Hij is een grootheid.

Minotauro
26-06-2013, 16:07
Dat absoluut, maar hij noemt zichzelf constant de grootste. Vind jij dat ook? Zijn record valt namelijk redelijk tegen als je kijkt naar andere boksers die bijv wel een loss hebben, maar veel meer risico's namen in hun carriere

Facade
26-06-2013, 23:28
Op dit moment is hij de beste. Als bokser vind ik hem met afstand de beste van het laatste decennium. Als je echter gaat kijken naar wat hij nalaat zal hij herinnerd worden als een van de meest getalenteerde boksers zeker van zijn generatie en misschien wel ooit, maar ook iemand die zijn talenten nooit ten volle heeft getest. De boksers die we ons herinneren zijn die boksers die ook risico's met hun carrière durven te nemen, de grenzen opzoeken en daar soms overheen gaan. Dat is waarom we namen als Ali, Sugar Ray Robinson, Sugar Ray leonard, Hearns, Hagler, Duran heel erg hoog hebben zitten. Mayweather heeft dit in zijn carrière te weinig gedaan om in dat rijtje terug te komen, tenminste dat vind ik. Pacquiao scoort wat dat betreft beter, maar vind ik ook nog niet direct in dat rijtje thuishoren. Vaardigheid is ie dus wat mij betreft absolute wereldtop, qua lef een stuk minder en dat hoort er ook bij.

Fightfan
26-06-2013, 23:47
Ik zat net eens naar records te kijken van boksers actief in Welterweight en Light middleweight. Altijd hoor je Floyd Mayweather over hoe goed hij wel niets is en wie hij allemaal verslagen heeft. Nu keek ik net naar zijn record en dat valt toch behoorlijk tegen voor zoveel praatjes. Gatti, Judah, De la Hoya (twijfelachtig), Hatton, Marquez, Mosley, Cotto. Ik vind niet dat Ortiz en Guerrero hele grote namen zijn, in vergelijking met de namen hiervoor. Maar als je naar de lijst kijkt van Pacquiao bijvoorbeeld; Barrera (2x), Morales (2x), Marquez (2x), Mosley, Margarito, De la Hoya, Cotto, Hatton, Velazquez. Als je er zo naar kijkt is het een behoorlijk verschil qua namen. De meeste namen die Mayweather heeft verslagen heeft Pacquiao ook verslagen. Daarnaast zijn enkele beslissingen bij Mayweather (De la Hoya, gevecht met Ortiz) dubieus, en Bradley-Pacquiao ook. Vraag me nou af hoe jullie hierover denken en als grootste van deze tijd zien?

Je vergeet dat de 1e 3 gevechten van Pacman tegen Marquez twijfelachtig waren......
Laat staan dat hij nogal wat catch-weight overwinningen behaalde.

Mayweather heeft de pech, en wij ook, dat Arum Pacman niet wilde matchen tegen Mayweather.
Je moet ook kijken wie Floyd versloeg voor dat hij welterweigt was.
Floyd vecht de laatste jaren steeds tegen sterke tegenstanders en neemt iedereen en wint overduidelijk.
Laat staan dat hij vaak tegen vechters op hun gewicht vecht (behalve Marquez, maar dat deed Pacman ook niet in fight 3 en 4).

Ik vind Floyd een kwal, maar hij is ECHT een super bokser die zwaar aan de bak moet nu!

Facade
26-06-2013, 23:51
Pac deed dat ook niet tegen Cotto, DLH en Margarito. Margarito vind ik trouwens niet een grote naam. Zal altijd herinnerd worden als een cheater en terecht.

Bij het rijtje van Floyd kan je Ortiz en Guerrero vervangen met Corrales en Castillo.

Nosferatu187
26-06-2013, 23:53
als hij technisch zeer goed kan boksen dan vind ik ook niet dat je risico's moet gaan nemen, want dan zou hij eventueel op een "domme" punch lopen dat zou zonde zijn, net zoals bijvoorbeeld petrosyan technisch 100% in orde.

appelsap
27-06-2013, 00:20
Van wie had hij volgens jou nog meer moeten winnen dan, om de beste te zijn? Pacman is de enige en dat had te maken bij onwil van twee kanten.
Goed interview met Mayweather laatst in Sports Ilustrated trouwens. Kwam er op neer dat hij toegaf grotendeels een rol te spelen bij de aanloop naar gevechten en de tv opnames.
Zeker de beste bokser van de laatste 10 jaar.

Minotauro
27-06-2013, 01:21
Nu doen mensen net alsof Pacquiao niet tegen Mayweather wilde :lol:

T15Boxing
27-06-2013, 01:47
De enige gevecht die twijfelachtig was voor Mayweather was de eerste Castillo gevecht. Oscar heeft hij overduidelijk verslagen. Maar goed, het is bij iedereen bekend dat Mayweather niet alle grote namen heeft gevochten. Maar je noemt steeds Pacquiao, hij was een paar jaar #1 pound for pound, niet Mayweather dus ik zie de probleem niet.

Wiseguy
27-06-2013, 09:09
Hij weigerde olympic drug testing en nu tege Brandon Rios is het opeens geen probleem. mayweather draait al meer dan 15 jaar mee in de top en was in 1997 al boxer of the year. Zonder twijfel de beste bokser van de afgelopen 10 jaar.

DAWK1D
27-06-2013, 09:30
Floyd Mayweather zijn ''record en dat valt toch behoorlijk tegen voor zoveel praatjes?''
Bro, met alle respect we hebben het hiet over Floyd ''Money'' Mayweather toch??

Die man is de G.O.A.T., nog even over zijn record,

Hij versloeg De La Hoya op 154 onder zijn condities.

Hij versloeg Ricky Hatton wanneer hij nog on verslagen was en gevaarlijk. We weten allemaal hoe Ricky Hatton is neer gegaan.

Hij versloeg Marquez na 2 jaar inactief te zijn geweest, Marquez was op dat moment ranked als nummer 2 P4P en heeft Mayweather toen uitgedaagd.

Hij versloeg Ortiz toen hij Berto net had gemurderd.

Hij versloeg Corrales toen Corrales hoger in de rankings stond en als zware favoriet werd gezien.Hij ging zelfs omhoog in gewicht voor dit gevecht.

Hij versloeg Castillo toen de odds zwaar tegen hem waren, hij vocht tegen hem nadat hij recentelijk omhoog was gegaan in gewicht. Zo kan ik nog wel even door gaan.

Laten we ook niet vergeten wat Mayweather heeft gedaan met Marquez, totally schooled. En laten we nou ook niet vergeten wat er gebeurde tussen Pacquiao en Marquez in alle gevechten. Een ieder met een normale brein weet wat er was gebeurd tussen Pacquiao en Mayweather.

Bijna iedereen waar hij tegen vocht kwam van een big win en niet tegen verliezende vechters of drained fighters.

Niemand kan Floyd ''Money'' Mayweather verslaan.. just face it. Hij is technisch gezien de beste vechter die ooit in de ring heeft gestapt. Dit gaat helaas geen sprookje worden waar iemand the ''evil Floyd'' K.O slaat.. en waar alle haters nog lang en gelukkig leven. Dit is de echte wereld, waar de beste bokser in de wereld de beste van de wereld verslaat door ze te schoolen. Canelo will be next. Voor Floyd zijn deze partijen gewoon HIGH paid sparring.

Future Hall of Famer, will retire met een on verslagen record en zal worden herinnerd als de beste bokser ooit die een voet in de ring heeft gezet.

http://www.youtube.com/watch?v=lYsGwYOUZNg

Facade
27-06-2013, 09:39
Laten we ook niet vergeten wat Mayweather heeft gedaan met Marquez, totally schooled. En laten we nou ook niet vergeten wat er gebeurde tussen Pacquiao en Marquez in alle gevechten. Een ieder met een normale brein weet wat er was gebeurd tussen Pacquiao en Mayweather.

Laten we dan ook niet vergeten dat Mayweather het gewicht niet haalde voor deze partij en dus zwaarder was dan Marquez... Daarnaast vocht Marquez voor het eerst op een stuk zwaarder gewicht en je kon zien dat dat een rol speelde, want Marquez kon em eigenlijk geen pijn doen.

DAWK1D
27-06-2013, 09:58
Laten we dan ook niet vergeten dat Mayweather het gewicht niet haalde voor deze partij en dus zwaarder was dan Marquez... Daarnaast vocht Marquez voor het eerst op een stuk zwaarder gewicht en je kon zien dat dat een rol speelde, want Marquez kon em eigenlijk geen pijn doen.

Hoe hard ze ook slaan.. hoe snel ze ook zijn.. zolang je de target niet kan vinden maakt het allemaal niet veel uit. Niemand kan ontkennen dat Mayweather in dit gevecht Marquez eruit heeft laten zien als een C class fighter. En hem totally schooled heeft. Niemand kan ook ontkennen dat Mayweather ietsjes zwaarder was, maar then again Marquez wou dit gevecht en was op dat moment ranked als de nummer 2 P4P, hierbij komt ook nog dat Mayweather net terugkwam van een 2 jaar lay off.

http://i44.tinypic.com/2uotfm1.gif

Facade
27-06-2013, 10:47
Natuurlijk en dat is ook een hartstikke leuk gifje, maar wanneer Marquez hem wel raakte had dat totaal geen effect. Je staat heel anders in de ring wanneer je weet dat je tegenstander je niks kan maken dan wanneer je weet dat het elk moment afgelopen kan zijn.

Ik breng het punt naar voren omdat ik het typerend vind voor Mayweather. Ten eerste was de catchweight een stuk dichter bij zijn natuurlijke gewicht dan dat van Marquez en ten tweede was ie ook nog te zwaar. Hij doet het gevecht dus wel, maar alleen als alles in zijn voordeel is. Zelfde gold voor bijvoorbeeld Mosley. Ja hij heeft em verslagen, maar Mosley was al behoorlijk over de hill op dat moment terwijl hij Mayweather al jaren uitdaagde...

Maar goed, het is maar net wat je waardeert natuurlijk. Ik zou het leuk hebben gevonden als Mayweather toch wat meer de uitdaging had opgezocht, maar niks verplicht hem daartoe natuurlijk. Het blijft een geweldige bokser die ik graag zie vechten. Hij verdient zeker respect voor het feit dat hij tegen Alvarez gaat. Dat is namelijk wel degelijk een reële bedreiging en ik ben erg benieuwd hoe dat gaat aflopen. Mayweather heeft overigens gezegd ook in 2014 twee keer te willen vechten dus het lijkt erop dat hij z'n record toch echt wil vestigen.

Anderson
27-06-2013, 11:08
Marquez moest niet 1 gewicht klasse omhoog maar 2. Hij was gewoon veeltste langzaam door de extra gewicht die die moest mee dragen. Wat Facade al zei als je -61 kg vechter laat vechten tegen een -70kg vechter, zullen de stoten van -61kg de -70kg niet deren.

Pernell Whitaker en Ray Leonard, Ray Robinson zijn nooit een vechter uit de weg gegaan.

Tegen Alvarez is op een catchweight in het nadeel van Alvarez.

DAWK1D
27-06-2013, 11:13
Met zijn nieuwe mega deal met Showtime (6 fight deal) is de bedoeling dat hij na dit contract de handschoenen ophangt. Dit zou betekenen dat hij met een record van 49 - 0 gaat retiren. Na Guerrero is nu Alvarez aan de beurt en dit is op het moment het meest risico volste gevecht dat hij kon nemen. De deal die is afgesloten met Showtime is trouwens het grootste deal dat in de sport geschiedenis is gemaakt. Laten we ook niet vergeten dat Mayweather de best betaalde atleet van de wereld is. Niet alleen datgene dat ie de afgelopen tijden gepresteerd heeft is fenomenaal en een accomplish waar je ''U'' tegen zegt maar ook het feit hoeveel geld hij eraan gemaakt heeft is echt extreem te noemen. Niet alleen een vechter maar ook een businessman. Ik ben van mening dat hij een van de grootste talenten is die de wereld ooit heeft mogen kennen.

MRV
27-06-2013, 14:37
Ik snap de behoefte om Mayweathers prestaties te relativeren niet zo goed... Natuurlijk heeft hij een uitgesproken persoonlijkheid. Daar kan je van alles van vinden. Maar ontkennen dat hij op dit moment het beste is wat boksen te bieden heeft is gewoon ridicuul. Hij verslaat iedereen die aan hem wordt voorgeschoteld en laat dit er zelfs gemakkelijk uit zien. Criticasters hebben het dan altijd over die ene ronde waarin hij het toch moeilijk had... Vreemd. Hij is gewoon de beste nu. Klaar. Een echte liefhebber erkent dat ook.

Nosferatu187
27-06-2013, 14:41
Ik snap de behoefte om Mayweathers prestaties te relativeren niet zo goed... Natuurlijk heeft hij een uitgesproken persoonlijkheid. Daar kan je van alles van vinden. Maar ontkennen dat hij op dit moment het beste is wat boksen te bieden heeft is gewoon ridicuul. Hij verslaat iedereen die aan hem wordt voorgeschoteld en laat dit er zelfs gemakkelijk uit zien. Criticasters hebben het dan altijd over die ene ronde waarin hij het toch moeilijk had... Vreemd. Hij is gewoon de beste nu. Klaar. Een echte liefhebber erkent dat ook.


mensen zeuren altijd wel ergens om.

Fightfan
27-06-2013, 21:37
Marquez moest niet 1 gewicht klasse omhoog maar 2. Hij was gewoon veeltste langzaam door de extra gewicht die die moest mee dragen. Wat Facade al zei als je -61 kg vechter laat vechten tegen een -70kg vechter, zullen de stoten van -61kg de -70kg niet deren.

Pernell Whitaker en Ray Leonard, Ray Robinson zijn nooit een vechter uit de weg gegaan.

Tegen Alvarez is op een catchweight in het nadeel van Alvarez.

In het nadeel van Floyd, dit aangezien hij eigenlijk lichter vecht en omhoog komt, Alvarez hoeft maar 2 pond af te trainen en zal op fight night veel zwaarder zijn......

Tegen Marquez was 144 lb afgesproken, inderdaad was dat veel zwaarder voor Marquez en was Floyd nog wat zwaarder, maar Marquez vocht zijn 3e en 4e gevecht op ditzelfde gewicht tegen Pacman.......Dus met zijn kracht zat het dus wel goed!

We moeten eerlijk zijn: Mayweather is buitengewoon.

Fightfan
27-06-2013, 21:38
Hoe hard ze ook slaan.. hoe snel ze ook zijn.. zolang je de target niet kan vinden maakt het allemaal niet veel uit. Niemand kan ontkennen dat Mayweather in dit gevecht Marquez eruit heeft laten zien als een C class fighter. En hem totally schooled heeft. Niemand kan ook ontkennen dat Mayweather ietsjes zwaarder was, maar then again Marquez wou dit gevecht en was op dat moment ranked als de nummer 2 P4P, hierbij komt ook nog dat Mayweather net terugkwam van een 2 jaar lay off.

http://i44.tinypic.com/2uotfm1.gif

Klopt, ik hoor Marquez ook nooit over een rematch.......

Anderson
27-06-2013, 22:13
Tegen Marquez was 144 lb afgesproken, inderdaad was dat veel zwaarder voor Marquez en was Floyd nog wat zwaarder, maar Marquez vocht zijn 3e en 4e gevecht op ditzelfde gewicht tegen Pacman.......Dus met zijn kracht zat het dus wel goed!

Euhh nee voor het gevecht Pacquiao 3 nam Marquez de kracht trainer aan Angel Hernandez omdat die door had dat die te weinig kracht had.

Anderson
27-06-2013, 22:18
In het nadeel van Floyd, dit aangezien hij eigenlijk lichter vecht en omhoog komt, Alvarez hoeft maar 2 pond af te trainen en zal op fight night veel zwaarder zijn......

Tegen Cotto vocht die ook zwaarder gewoon op z'n eigen gewicht.

Facade
27-06-2013, 23:07
Ik snap de behoefte om Mayweathers prestaties te relativeren niet zo goed... Natuurlijk heeft hij een uitgesproken persoonlijkheid. Daar kan je van alles van vinden. Maar ontkennen dat hij op dit moment het beste is wat boksen te bieden heeft is gewoon ridicuul. Hij verslaat iedereen die aan hem wordt voorgeschoteld en laat dit er zelfs gemakkelijk uit zien. Criticasters hebben het dan altijd over die ene ronde waarin hij het toch moeilijk had... Vreemd. Hij is gewoon de beste nu. Klaar. Een echte liefhebber erkent dat ook.


Daar heeft het ook niet zoveel mee te maken, tenminste niet voor mij. Op dit moment vind ik hem de beste en ook kijk ik op dit moment het liefst naar zijn partijen. Maar daarom mag je toch wel stilstaan bij de vraag waar hij nou precies staat in de bokshistorie en hoe hij zich verhoudt met andere grote sterren uit het verleden? Het heeft voor mij niet zozeer te maken met het willen bagatelliseren of relativeren van zijn sportprestaties.

Minotauro
28-06-2013, 05:29
Als Mayweather de beste was, had hij geen andere regels uitgezocht (zoals bij Pacquiao) qua drugtests enz. Deed hij ook niet bij Mosley, Ortiz e.d. Nooit, behalve bij Pacquiao, terwijl hij wist dat Pacquiao daarvoor een drugtest afzei omdat het om bloedtest ging net voor het gevecht. Mayweather = een bitch

Minotauro
28-06-2013, 06:41
En dan alsnog, ook al is FMJ de beste van dit decenium. Hij is sowieso niet de beste ooit of in de afgelopen 30 jaar. Grote onzin. Dawkid, dit weet jezelf ook. Ik weet dat je van FMJ houdt

Fightfan
28-06-2013, 09:32
Tegen Cotto vocht die ook zwaarder gewoon op z'n eigen gewicht.

Klopt, maar Cotto is op fightnight niet 20 pond zwaarder. Dat is wel een verschil.

Fightfan
28-06-2013, 09:37
Euhh nee voor het gevecht Pacquiao 3 nam Marquez de kracht trainer aan Angel Hernandez omdat die door had dat die te weinig kracht had.

Jij zei eerder:


Marquez moest niet 1 gewicht klasse omhoog maar 2. Hij was gewoon veeltste langzaam door de extra gewicht die die moest mee dragen. Wat Facade al zei als je -61 kg vechter laat vechten tegen een -70kg vechter, zullen de stoten van -61kg de -70kg niet deren.

Het klopt dat hij krachttraining kreeg voor de match tegen Pacman, maar jij gaf aan dat het om het gewicht ging. Dat is dus niet zo: Want hij won de 3e (eigenlijk, hij vocht op zijn minst goed) en 4e partij op k.o.. Daarnaast staat het Marquez vrij nogmaals tegen Mayweather op 144 lb te vechten?
Hij vecht nu ook op welterweight tegen Bradly.

Het gewicht is dus geen excuus, laat staan dat Mayweather 2 jaar weg was geweest toen hij Marquez bevocht!

Fightfan
28-06-2013, 09:40
Als Mayweather de beste was, had hij geen andere regels uitgezocht (zoals bij Pacquiao) qua drugtests enz. Deed hij ook niet bij Mosley, Ortiz e.d. Nooit, behalve bij Pacquiao, terwijl hij wist dat Pacquiao daarvoor een drugtest afzei omdat het om bloedtest ging net voor het gevecht. Mayweather = een bitch

Deze drugtests werden wel aangehouden bij Marquez, Mosely ook zover ik mijzelf kan herinneren.....

Als we Mayweather zijn resultaten vergelijken met Pacman is Mayweather de veel betere bokser.
Dit vergeleken met:

1. Wanneer hij iemand bevocht;
2. Het gewicht van de gevechten;
3. Zijn lijst etc.

pronk
28-06-2013, 12:21
Deze drugtests werden wel aangehouden bij Marquez, Mosely ook zover ik mijzelf kan herinneren.....

Als we Mayweather zijn resultaten vergelijken met Pacman is Mayweather de veel betere bokser.
Dit vergeleken met:

1. Wanneer hij iemand bevocht;
2. Het gewicht van de gevechten;
3. Zijn lijst etc.

De drugs test is idd ook bij Mosley , en Otriz gedaan en is nog live uitgezonden op tv destijds.
Dus beetje onzin als men claimt dat het alleen om Pacquiao ging.

Fightfan
29-06-2013, 11:03
De drugs test is idd ook bij Mosley , en Otriz gedaan en is nog live uitgezonden op tv destijds.
Dus beetje onzin als men claimt dat het alleen om Pacquiao ging.

Misschien had hij het niet gezien.
Ik denk wel dat men Mayweather erg tekort doet.

Marco
03-07-2013, 16:38
hele nare man, hele goede bokser. buitengewone reflexen, defensief sterk, conditioneel altijd top. valt niet te ontkennen dat hij toch behoorlijk slim gematched is tegen een aantal toppers en dan bedoel ik qua gewicht, leeftijd etc, maar goed dat is boksen, politiek en gehaaidheid is altijd een factor geweest..

Minotauro
04-07-2013, 13:57
hele nare man, hele goede bokser. buitengewone reflexen, defensief sterk, conditioneel altijd top. valt niet te ontkennen dat hij toch behoorlijk slim gematched is tegen een aantal toppers en dan bedoel ik qua gewicht, leeftijd etc, maar goed dat is boksen, politiek en gehaaidheid is altijd een factor geweest..
Perfect omschreven. En dit maakt hem juist niet de beste bokser ooit, hoe goed hij ook is en hoeveel kwaliteiten die ook heeft

appelsap
05-07-2013, 21:27
Perfect omschreven. En dit maakt hem juist niet de beste bokser ooit, hoe goed hij ook is en hoeveel kwaliteiten die ook heeft

Klopt want dat is Sugar Ray Robinson....
Maar wel de beste van de laatste 15 jaar.

Minotauro
06-07-2013, 00:00
Klopt want dat is Sugar Ray Robinson....
Maar wel de beste van de laatste 15 jaar.
Ik zie jou in elk topic meelullen met de menigte of tegen een nobody een weddenschap af sluiten. Maar Mayweather beste van 15 jaar is die sowieso niet. Er zijn veel meer boksers in die periode geweest die niemand uit de weg zijn gegaan.

Minotauro
06-07-2013, 00:01
Deze drugtests werden wel aangehouden bij Marquez, Mosely ook zover ik mijzelf kan herinneren.....

Als we Mayweather zijn resultaten vergelijken met Pacman is Mayweather de veel betere bokser.
Dit vergeleken met:

1. Wanneer hij iemand bevocht;
2. Het gewicht van de gevechten;
3. Zijn lijst etc. Wanneer hij met iemand vocht????? meen je dit? Het gewicht? Is ook paar keer in Mayweathers voordeel uitgevallen. Mayweather heeft vooral gewacht met veel boksers voordat ze oud waren. Jij rekent de partij tegen Victor Ortiz zeker ook mee als KO?

appelsap
06-07-2013, 01:36
Ik zie jou in elk topic meelullen met de menigte of tegen een nobody een weddenschap af sluiten. Maar Mayweather beste van 15 jaar is die sowieso niet. Er zijn veel meer boksers in die periode geweest die niemand uit de weg zijn gegaan.

Lol.

- Ik ben redelijk selectief in de topics waar ik op reageer. Eigenlijk alleen als ik het ergens niet mee eens ben, want anders is er weinig discussie.
- Als mensen zeggen dat ze iets zeker weten, en er daarom op willen wedden dan kan dat. Wel lullig dat je deze mensen direct als nobody bestempelt, zonder dat je weet wie het zijn. Het impliceert wel direct dat ik geen nobody ben, daarvoor dank.

Ben trouwens blij dat jij voor mij, en alle andere, kan beslissen dat HET criterium voor de beste bokser van de afgelopen 15 jaar, het wel of niet uit de weg gaan van tegenstanders is. Ik baser mijn mening meer op record, aantal titels, kracht van tegenstanders etc.

Anyway great boxing goeroe, slaap lekker, onder je Pacman dekbed.

pronk
06-07-2013, 01:54
Klopt want dat is Sugar Ray Robinson....
Maar wel de beste van de laatste 15 jaar.

Van de afgelopen jaren ben ik mee eens dat Floyd de beste is , ik denk er weinig zijn die Sugar Ray Robinson zullen evenaren.

kentaro
06-07-2013, 02:17
hele nare man, hele goede bokser. buitengewone reflexen, defensief sterk, conditioneel altijd top. valt niet te ontkennen dat hij toch behoorlijk slim gematched is tegen een aantal toppers en dan bedoel ik qua gewicht, leeftijd etc, maar goed dat is boksen, politiek en gehaaidheid is altijd een factor geweest..

Het is een act, floyd speelt de rol van villain en dat doet hij uitermate goed.
Dit zorgt ervoor dat de mensen de ppv kopen.
Beste bokser van de laatste 10 jaar zeker.
Hoop dat ie wint van canelo.

Minotauro
06-07-2013, 16:05
Lol.

- Ik ben redelijk selectief in de topics waar ik op reageer. Eigenlijk alleen als ik het ergens niet mee eens ben, want anders is er weinig discussie.
- Als mensen zeggen dat ze iets zeker weten, en er daarom op willen wedden dan kan dat. Wel lullig dat je deze mensen direct als nobody bestempelt, zonder dat je weet wie het zijn. Het impliceert wel direct dat ik geen nobody ben, daarvoor dank.

Ben trouwens blij dat jij voor mij, en alle andere, kan beslissen dat HET criterium voor de beste bokser van de afgelopen 15 jaar, het wel of niet uit de weg gaan van tegenstanders is. Ik baser mijn mening meer op record, aantal titels, kracht van tegenstanders etc.

Anyway great boxing goeroe, slaap lekker, onder je Pacman dekbed.Je bent echt een naar ventje. Normale discussie kan je niet voeren, maar als je op deze tour wilt gaan prima. Mayweather is zeker top 5 van de afgelopen 15 jaar (wtf is 15 jaar voor tijdsbestek? meestal gebruik je 10-20-25 jaar oid, maar goed), maar het neemt niet weg dat hij veel gevechten uit de weg is gegaan of niet helemaal eerlijk heeft gewonnen of veel positiever aan het gevecht begon. Dat kan je gewoon niet ontkennen. Er zijn zoveel boksers de afgelopen 10-20 jaar geweest die niemand schuwde en wel met 1 of 2 losses of meer zijn geëindigd. Ben je dan een mindere bokser? Nee, ik vind van niet. Elke bokser kan verliezen en in principe is het een kwestie van tijd, wanneer Mayweather wat meer ballen had getoond en risicos had genomen (!) had hij bij mij hoger gestaan ja. Iets wat Manny niet te verwijten valt. Ga vanavond vooral lekker KFC halen en episodes van 24/7 terug kijken met je maatje Mayweather. Vervolgens lekker Gordon vanavond kijken en naast je Ronaldo poster in slaap vallen. In je eenpersoonsbedje

Fightfan
06-07-2013, 16:21
http://www.mixfight.nl/forum/images/misc/quote_icon.png Originally Posted by Fightfan http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=1223167#post1223167)
Deze drugtests werden wel aangehouden bij Marquez, Mosely ook zover ik mijzelf kan herinneren.....

Als we Mayweather zijn resultaten vergelijken met Pacman is Mayweather de veel betere bokser.
Dit vergeleken met:

1. Wanneer hij iemand bevocht;
2. Het gewicht van de gevechten;
3. Zijn lijst etc.



Wanneer hij met iemand vocht????? meen je dit? Het gewicht? Is ook paar keer in Mayweathers voordeel uitgevallen. Mayweather heeft vooral gewacht met veel boksers voordat ze oud waren. Jij rekent de partij tegen Victor Ortiz zeker ook mee als KO?

Wat ik bedoelde is dat Mayweather tegen Oscar de la Hoya vocht toen hij nog top was en Mayweather 2 klassen omhoog ging en ook de handschoenen droeg die zij voorstelden.

Ook tegen Hatton, deze was nog ongeslagen toen hij gestopt werd door Floyd.

Ook vocht Floyd tegen Cotto op zijn eigen gewicht.

Tegen Marquez was Floyd zwaarder, maar hij won erg duidelijk na 2 jaar afwezigheid.
Vergelijk dit met anderen waartegen deze heren vochten.

Ik denk dat Floyd niet wacht tot boksers oud zijn, want hij bevecht ze allemaal. Hatton was niet oud, de La Hoya ook niet, Ortiz niet, Guerrero
Marquez was oud maar deze knalt nog steeds en is nog superscherp.
Mosley was ouder, maar kwam van een spetterende overwinning af op Margarito......

Het is niet zo dat alle boksers tegen Floyd wilden, want denk aan promotors die een rol spelen etc. etc.

Je kunt zeggen wat jij wilt, maar Floyd is het beste wat boksen te bieden heeft. Ook al vind ik het een kwal.

Tegen Ortiz oordeelde de scheids dat het een ko was. Mayweather stond ook voor.

appelsap
06-07-2013, 16:32
Je bent echt een naar ventje. Normale discussie kan je niet voeren, maar als je op deze tour wilt gaan prima.


Floyd vindt Joling veel leuker dan Gordon, maar het liefst kijkt hij Pacman-Marquez 4. Daar kan hij wel 24/7 naar kijken, zelfs in een eenpersoons bed. Ik heb meer ruimte nodig na al die KFC.


Grappig dat je de boodschapper aanvalt ipv de boodschap. Ik voer al vanaf het begin een normale discussie en jij trekt dat in het persoonlijke in je voorlaatste post. Dan kan je een stevige reactie verwachten.

Verder is dit de eerste keer dat je op een normale manier probeert uit te leggen waarom je Mayweather niet de beste vindt (mening), zonder je argumenten kracht bij te zetten door ???? of !!!!! en uitspraken als 'Mayweather is een bitch'.
Lijkt me een stuk gezondere discussie.

DAWK1D
06-07-2013, 16:48
Floyd Mayweather zijn ''record en dat valt toch behoorlijk tegen voor zoveel praatjes?''
Bro, met alle respect we hebben het hiet over Floyd ''Money'' Mayweather toch??

Die man is de G.O.A.T., nog even over zijn record,

Hij versloeg De La Hoya op 154 onder zijn condities.

Hij versloeg Ricky Hatton wanneer hij nog on verslagen was en gevaarlijk. We weten allemaal hoe Ricky Hatton is neer gegaan.

Hij versloeg Marquez na 2 jaar inactief te zijn geweest, Marquez was op dat moment ranked als nummer 2 P4P en heeft Mayweather toen uitgedaagd.

Hij versloeg Ortiz toen hij Berto net had gemurderd.

Hij versloeg Corrales toen Corrales hoger in de rankings stond en als zware favoriet werd gezien.Hij ging zelfs omhoog in gewicht voor dit gevecht.

Hij versloeg Castillo toen de odds zwaar tegen hem waren, hij vocht tegen hem nadat hij recentelijk omhoog was gegaan in gewicht. Zo kan ik nog wel even door gaan.

Laten we ook niet vergeten wat Mayweather heeft gedaan met Marquez, totally schooled. En laten we nou ook niet vergeten wat er gebeurde tussen Pacquiao en Marquez in alle gevechten. Een ieder met een normale brein weet wat er was gebeurd tussen Pacquiao en Mayweather.

Bijna iedereen waar hij tegen vocht kwam van een big win en niet tegen verliezende vechters of drained fighters.

Niemand kan Floyd ''Money'' Mayweather verslaan.. just face it. Hij is technisch gezien de beste vechter die ooit in de ring heeft gestapt. Dit gaat helaas geen sprookje worden waar iemand the ''evil Floyd'' K.O slaat.. en waar alle haters nog lang en gelukkig leven. Dit is de echte wereld, waar de beste bokser in de wereld de beste van de wereld verslaat door ze te schoolen. Canelo will be next. Voor Floyd zijn deze partijen gewoon HIGH paid sparring.

Future Hall of Famer, will retire met een on verslagen record en zal worden herinnerd als de beste bokser ooit die een voet in de ring heeft gezet.

http://www.youtube.com/watch?v=lYsGwYOUZNg

Ik quote mezelf nog maar even. Ik zie hier aardig wat furieuze correspondentie heen en weer gaan en zie dat er veel wordt gediscussieerd wat betreft o.a. de legacy van Floyd Mayweather. Ik wil jullie er ook nog even op attenderen dat FM nog steeds bezig is met het bouwen van zijn legacy en dat hij met zijn eerst volgende gevecht aardig wat risico neemt en dit een gevecht is die zijn legacy alleen maar sterker maakt (dit is een gevecht waar zelfs de money haters en de pactards credit aan FM moeten geven), tevens is dit 1 van de 7 gevechten die hoogstwaarschijnlijk komen zullen.

Het is gewoon heel simpel dat FM de beste van onze generatie is en de afgelopen tijd. Ik snap dat dit voor sommige moeilijk is om toe te geven vanwege de karakter van FM. Wat wel debateable is, is het feit of hij de G.O.A.T. is. Ik ben van mening van wel, alleen zal dit helaas nooit worden erkend door iedere boksexpert en fan, en de enigste reden hiervoor is in my opnion lack of ELITE COMPETITION. Voor FM zijn zoals ik al eerder heb gezegd de meeste partijen een HIGH paid sparring sessie, whether you like it or not.

44 - 0 as it stands.

Ook wel grappig trouwens dat alle ''pactards'' na zijn brute K.O. loss tegen Marquez en SD loss tegen Tim nog weinig te zeggen hebben. Pacman is helemaal niet interessant voor FM.. wie wilt er nou tegen een Marquez/Tim leftover vechten :-P. Maar goed dat Marquez en Tim het klusje hebben geklaard want Pacman/Mayweather zou een van de meest teleurstellende wedstrijden ooit zijn geweest, maar wel een van de meest geanticipeerde en best paying voor beide heren en promotors.

Ook nog een leuke side noot, FM is tevens ook de best betaalde atleet ooit.

Anderson
06-07-2013, 17:43
Het is gewoon heel simpel dat FM de beste van onze generatie is en de afgelopen tijd. Ik snap dat dit voor sommige moeilijk is om toe te geven vanwege de karakter van FM. Wat wel debateable is, is het feit of hij de G.O.A.T. is. Ik ben van mening van wel, alleen zal dit helaas nooit worden erkend door iedere boksexpert en fan, en de enigste reden hiervoor is in my opnion lack of ELITE COMPETITION. Voor FM zijn zoals ik al eerder heb gezegd de meeste partijen een HIGH paid sparring sessie, whether you like it or not.

Nee we hebben het er al over gehad maar je leest er de hele tijd over heen. Tegen Mosley wachtte die tot deze op een hoge leeftijd was toen pas durfde die. Marquez moest 2 gewicht klasse hoger vechten en dan maakt FMW het nog waar om te zwaar te wegen op de weging.

Sugar Ray Leonard en Ray Robinson deden niet aan deze praktijken omdat ze zelfverzekerd waren. Ja ik geloof ook wel dat Juan Manuel Marguez zou verliezen als ze nu zouden vechten. Hij beste van zijn generatie ja maar de beste ooit nooit. Als je dat nog niet door je kan dringen dan heb je veel last van fanboy gedrag.

DAWK1D
06-07-2013, 18:19
Ben eigenlijk helemaal geen Mayweather fanboy al komt het wel zo over wat ik me voor kan stellen. Even voor de duidelijk toen Mosley P4P #1 was heeft FM hem uitgedaagd, dit offer heeft Mosley destijds geweigerd. Naderhand heeft Mosley FM uitgedaagd maar had Floyd toen hij niet zo gretig meer was voor dit gevecht weinig te bieden.. hij had geen P4P status en hij was ook geen kampioen in wat voor soort dan ook en er waren veel grotere gevechten voor FM op dat moment die een stuk interessanter waren. (ook money wise).

En dat ie niet de beste ooit is, is inderdaad debateable. Alleen de echte boksliefhebber die door een bokser zijn karakter in dit geval negatieve karakter kan doorkijken weet hoe talented FM is.

-> Niet relevant in deze kwestie,

Pacman vs Brandon gaat trouwens ook een heuse knalpartij worden. Ook niet de minste keuze van Pacman om zijn comeback in te lijsten na twee verlies partijen. Dat die partij niet over 12 rondes zal lopen staat volgens mij al vast.

Fightfan
07-07-2013, 01:58
Nee we hebben het er al over gehad maar je leest er de hele tijd over heen. Tegen Mosley wachtte die tot deze op een hoge leeftijd was toen pas durfde die. Marquez moest 2 gewicht klasse hoger vechten en dan maakt FMW het nog waar om te zwaar te wegen op de weging.

Dit klopt, maar op hetzelfde gewicht sloeg hij Pacquiou ko.

pronk
07-07-2013, 04:38
Ben eigenlijk helemaal geen Mayweather fanboy al komt het wel zo over wat ik me voor kan stellen. Even voor de duidelijk toen Mosley P4P #1 was heeft FM hem uitgedaagd, dit offer heeft Mosley destijds geweigerd. .

2X klopt huiswerk goed gedaan:D

el mustafa
08-07-2013, 17:29
beste boxliefhebbers ,
love or hate him,

wees blij dat onze generatie nog een aantel keer van deze man zijn talent mogen genieten
want een betere of talentrijke boxer zullen wij niet meer meemaken .

Anderson
08-07-2013, 17:41
Als we net zo als jij 80 jaar bent zullen wij dat niet mee maken gelukkig ben ik 29 jaar dus ik zal het wel mee maken.

Fightfan
08-07-2013, 21:34
Als we net zo als jij 80 jaar bent zullen wij dat niet mee maken gelukkig ben ik 29 jaar dus ik zal het wel mee maken.

Dat kan, maar nu is hij met afstand de beste.
Alle zwakke argumenten ten spijt.

bami112
09-07-2013, 08:41
Floyd Mayweather zijn ''record en dat valt toch behoorlijk tegen voor zoveel praatjes?''
Bro, met alle respect we hebben het hiet over Floyd ''Money'' Mayweather toch??

Die man is de G.O.A.T., nog even over zijn record,

Hij versloeg De La Hoya op 154 onder zijn condities.

Hij versloeg Ricky Hatton wanneer hij nog on verslagen was en gevaarlijk. We weten allemaal hoe Ricky Hatton is neer gegaan.

Hij versloeg Marquez na 2 jaar inactief te zijn geweest, Marquez was op dat moment ranked als nummer 2 P4P en heeft Mayweather toen uitgedaagd.

Hij versloeg Ortiz toen hij Berto net had gemurderd.

Hij versloeg Corrales toen Corrales hoger in de rankings stond en als zware favoriet werd gezien.Hij ging zelfs omhoog in gewicht voor dit gevecht.

Hij versloeg Castillo toen de odds zwaar tegen hem waren, hij vocht tegen hem nadat hij recentelijk omhoog was gegaan in gewicht. Zo kan ik nog wel even door gaan.

Laten we ook niet vergeten wat Mayweather heeft gedaan met Marquez, totally schooled. En laten we nou ook niet vergeten wat er gebeurde tussen Pacquiao en Marquez in alle gevechten. Een ieder met een normale brein weet wat er was gebeurd tussen Pacquiao en Mayweather.

Bijna iedereen waar hij tegen vocht kwam van een big win en niet tegen verliezende vechters of drained fighters.

Niemand kan Floyd ''Money'' Mayweather verslaan.. just face it. Hij is technisch gezien de beste vechter die ooit in de ring heeft gestapt. Dit gaat helaas geen sprookje worden waar iemand the ''evil Floyd'' K.O slaat.. en waar alle haters nog lang en gelukkig leven. Dit is de echte wereld, waar de beste bokser in de wereld de beste van de wereld verslaat door ze te schoolen. Canelo will be next. Voor Floyd zijn deze partijen gewoon HIGH paid sparring.

Future Hall of Famer, will retire met een on verslagen record en zal worden herinnerd als de beste bokser ooit die een voet in de ring heeft gezet.

http://www.youtube.com/watch?v=lYsGwYOUZNg


Gozer, je hebt volkomen gelijk.

el mustafa
09-07-2013, 13:50
nothing more to say

Sriba
09-07-2013, 15:01
Ik zat net eens naar records te kijken van boksers actief in Welterweight en Light middleweight. Altijd hoor je Floyd Mayweather over hoe goed hij wel niets is en wie hij allemaal verslagen heeft. Nu keek ik net naar zijn record en dat valt toch behoorlijk tegen voor zoveel praatjes. Gatti, Judah, De la Hoya (twijfelachtig), Hatton, Marquez, Mosley, Cotto. Ik vind niet dat Ortiz en Guerrero hele grote namen zijn, in vergelijking met de namen hiervoor. Maar als je naar de lijst kijkt van Pacquiao bijvoorbeeld; Barrera (2x), Morales (2x), Marquez (2x), Mosley, Margarito, De la Hoya, Cotto, Hatton, Velazquez. Als je er zo naar kijkt is het een behoorlijk verschil qua namen. De meeste namen die Mayweather heeft verslagen heeft Pacquiao ook verslagen. Daarnaast zijn enkele beslissingen bij Mayweather (De la Hoya, gevecht met Ortiz) dubieus, en Bradley-Pacquiao ook. Vraag me nou af hoe jullie hierover denken en als grootste van deze tijd zien?

pfffffffff je hoeft die man niet te mogen maar je kan toch niet ontkennen dat hij op dit moment de beste bokser is en gewoon een heel groot sportman is. De la hoya (en ik ben/was ook La Hoya fan) dubieus???????? kijk nog maar een keer die wedstrijd terug. Floyd word gewoon amper geraakt. De la Hoya zette wel druk maar raken deed hij weinig.
Beetje vreemd dat mensen Floyd als een soort van middelmatige bokser willen neerzetten terwijl hij ook nog van ander gewicht komt.........

Minotauro
09-07-2013, 23:54
Hij komt van een ander gewicht, Pacquiao komt nog van een lager gewicht. Dat zegt allemaal niet zoveel meer. Er zijn immers veel boksers tegenwoordig die in een paar jaar tijd 20-25 kilo kunnen aankomen e.d. Ik snap gewoon niet dat je Mayweather als de beste allertijden kan zien, echt niet. Beste van afgelopen 10 jaar ok, of zoals iemand anders zei 15 jaar. Maar niet allertijden, daarvoor zijn er teveel grote boksers

pronk
10-07-2013, 01:23
Floyd Mayweather zijn ''record en dat valt toch behoorlijk tegen voor zoveel praatjes?''
Bro, met alle respect we hebben het hiet over Floyd ''Money'' Mayweather toch??

Die man is de G.O.A.T., nog even over zijn record,

Hij versloeg De La Hoya op 154 onder zijn condities.

Hij versloeg Ricky Hatton wanneer hij nog on verslagen was en gevaarlijk. We weten allemaal hoe Ricky Hatton is neer gegaan.

Hij versloeg Marquez na 2 jaar inactief te zijn geweest, Marquez was op dat moment ranked als nummer 2 P4P en heeft Mayweather toen uitgedaagd.

Hij versloeg Ortiz toen hij Berto net had gemurderd.

Hij versloeg Corrales toen Corrales hoger in de rankings stond en als zware favoriet werd gezien.Hij ging zelfs omhoog in gewicht voor dit gevecht.

Hij versloeg Castillo toen de odds zwaar tegen hem waren, hij vocht tegen hem nadat hij recentelijk omhoog was gegaan in gewicht. Zo kan ik nog wel even door gaan.

Laten we ook niet vergeten wat Mayweather heeft gedaan met Marquez, totally schooled. En laten we nou ook niet vergeten wat er gebeurde tussen Pacquiao en Marquez in alle gevechten. Een ieder met een normale brein weet wat er was gebeurd tussen Pacquiao en Mayweather.

Bijna iedereen waar hij tegen vocht kwam van een big win en niet tegen verliezende vechters of drained fighters.

Niemand kan Floyd ''Money'' Mayweather verslaan.. just face it. Hij is technisch gezien de beste vechter die ooit in de ring heeft gestapt. Dit gaat helaas geen sprookje worden waar iemand the ''evil Floyd'' K.O slaat.. en waar alle haters nog lang en gelukkig leven. Dit is de echte wereld, waar de beste bokser in de wereld de beste van de wereld verslaat door ze te schoolen. Canelo will be next. Voor Floyd zijn deze partijen gewoon HIGH paid sparring.

Future Hall of Famer, will retire met een on verslagen record en zal worden herinnerd als de beste bokser ooit die een voet in de ring heeft gezet.

http://www.youtube.com/watch?v=lYsGwYOUZNg


hard work dedication ;)

appelsap
10-07-2013, 05:33
Beste van afgelopen 10 jaar ok, of zoals iemand anders zei 15 jaar. Maar niet allertijden, daarvoor zijn er teveel grote boksers

Wow. Zelfs de besten kunnen van mening veranderen obv goede argumenten. Respect.

Sriba
10-07-2013, 15:07
Hij komt van een ander gewicht, Pacquiao komt nog van een lager gewicht. Dat zegt allemaal niet zoveel meer. Er zijn immers veel boksers tegenwoordig die in een paar jaar tijd 20-25 kilo kunnen aankomen e.d. Ik snap gewoon niet dat je Mayweather als de beste allertijden kan zien, echt niet. Beste van afgelopen 10 jaar ok, of zoals iemand anders zei 15 jaar. Maar niet allertijden, daarvoor zijn er teveel grote boksers

nee zeg niet allertijden ik ook een groot bokser. en een van de beste. als je gewoon kijkt hoe weinig deze man geraakt word en hoe snel hij is en wat hij slaat gewoon zuiver is is gewoon klasse. Paci was/is ook een topper en geweldig bokser. Alleen denk ik dat hij Floyd niet zou verslaan omdat Floyd geen war met hem zou aangaan en dat is wel Paci ze style

Anderson
10-07-2013, 15:54
mee eens