PDA

View Full Version : Vitor Belfort: "Gegard Mousasi verdient het niet om tegen mij te vechten"



Wheelie
01-07-2013, 20:01
Vitor Belfort heeft gezegd dat Gegard Mousasi het niet verdient om tegen hem te vechten.


"Als je tegen Vitor Belfort wilt vechten dan moet je het verdienen. Het is net als wanneer je tegen iemand wilt spelen in een kwart-of halve finale - het gaat er niet alleen maar om dat je lang geleden iets hebt gewonnen.
Nee, je moet je plek verdienen. Ik vind het niet leuk hoe mensen Twitter gebruiken om tegenstanders te krijgen. Ik wil voor de titel vechten, dat is mijn doel. Dat is het doel van een vechter, dat is het doel van een atleet in de UFC. Dat is het doel van Vitor Belfort - Ik ben een winnaar en http://www.mixfight.nl/portal/wp-includes/js/tinymce/plugins/wordpress/img/trans.gifeen kampioen. Als Mousasi tegen iemand wil vechten laat hem dan tegen Luke Rockhold of Michael Bisping vechten."

Bekijk de video hier: http://www.mixfight.nl/portal/vitor-belfort-gegard-mousasi-verdient-het-niet-om-tegen-mij-te-vechten/

Son & Breugel!
01-07-2013, 20:08
ben ik niet met je eens vitor!! denk dat Gegard het verdient om zich te kunnen meten met de beste ter wereld!!

TOON
01-07-2013, 20:22
make it happen DW!!!

ChingChong
01-07-2013, 20:23
bang

Ralph
01-07-2013, 21:00
Snap het wel van Vitor, al gun ik het Gegard ook wel. Tegen Bisping lijkt me trouwens ook wel een mooie partij!

kooivechter
01-07-2013, 21:40
Tsss mousasi heeft al meer bereikt dan Belfort in z,n hele carriere. Als een het verdient en aan kunt is Mousasi het wel.
Dit is een hele mooie partij voor de titel contention. De winnaar gaat tegen de spider.

Djani
01-07-2013, 21:57
Hij roept mij net iets te hard dat Gegard die partij niet verdient.

bryan
01-07-2013, 22:36
Tsss mousasi heeft al meer bereikt dan Belfort in z,n hele carriere. Als een het verdient en aan kunt is Mousasi het wel.
Dit is een hele mooie partij voor de titel contention. De winnaar gaat tegen de spider.

Belfort 2 times UFC champ..... weet je wel over wie je praat ? Belfort zijn lijst is wel iets completer dan die van mousasi.. vooral de laatste jaren

Pahlavan
01-07-2013, 22:42
Ach hij verdiende ook geen shot tegen jones dus hij moet minder lullen. Mousasi is binnen de ufc misschien een minder grote naam omdat hij er pas vecht maar hij heeft meer dan genoeg in zijn carriere gedaan om dit soort partijen te verdienen.

ijsbier
01-07-2013, 22:59
Arrogante Braziliaanse kut, ik hoop dat Mousasi hem t ziekenhuis in mept

appelsap
01-07-2013, 23:42
Tsss mousasi heeft al meer bereikt dan Belfort in z,n hele carriere. Als een het verdient en aan kunt is Mousasi het wel.
Dit is een hele mooie partij voor de titel contention. De winnaar gaat tegen de spider.

Jij bent in 2000 geboren zeker........

Vitor is een van de meest relaxte gasten die ik in het MMA ben tegen gekomen. Jammer dat het tegenwoordig altijd over god gaat en dat hij mee gaat in de Amerikaanse trash talk cultuur. Heb het er nooit zo op dat mensen zeggen dat anderen iets niet verdienen.
Het is de UFC, Dana en Joe Silva zetten vechters tegen elkaar en dan ga je vechten....dat betekent automatisch dat beiden het verdienen, heel simpel.
Denk overigens dat Belfort deze pot vrij eenvoudig wint als hij er komt.

Arnevld
02-07-2013, 00:03
Ik zou zeggen laat ze maar in de ringstappen, lekker beuken WAR MOUSASI

T15Boxing
02-07-2013, 00:57
Vitor heeft wel gelijk, al ben ik een grote Mousasi fan. Vitor heeft KO wins over Bisping en Rockhold en naast zijn verlies partijen tegen Anderson en Jones heeft hij alleen maar brute finishes gehad in de UFC. Mousasi heeft pech gehad dat Gus een blessure had dus hij heeft nog geen enkele contender kunnen verslaan.

Naj85
02-07-2013, 02:48
Vitor heeft wel gelijk, al ben ik een grote Mousasi fan. Vitor heeft KO wins over Bisping en Rockhold en naast zijn verlies partijen tegen Anderson en Jones heeft hij alleen maar brute finishes gehad in de UFC. Mousasi heeft pech gehad dat Gus een blessure had dus hij heeft nog geen enkele contender kunnen verslaan.

ben ik het met je eens

MB667
02-07-2013, 07:32
Denk overigens dat Belfort deze pot vrij eenvoudig wint als hij er komt.

Denk dat je je vergist ;)

Biiyen
02-07-2013, 09:13
Cool, make it happen. mooie pot voor beide om te zien waar ze staan in de UFC.

steftheboxer
02-07-2013, 09:29
Hij lijkt wel een beetje bang....

Tykill
02-07-2013, 11:44
Onzin, Gegard pakt hem.

LJ Silver
02-07-2013, 12:20
Ppfff steeds als er een youtube link online komt met Vitor duurt ie meteen 4 minuten, wat kan die vent vreselijk lang en vermoeiend lullen zeg...

zie http://www.youtube.com/watch?v=ly9gBhpmphM&t=4m44s voor een mooie Vitor Impressie

Son & Breugel!
02-07-2013, 14:27
Gegard Mousasi @mousasi_mma (https://twitter.com/mousasi_mma)
@vitorbelfort (https://twitter.com/vitorbelfort) bro you talk about me but look at my record first befor you judge me ;)))@NimaSafapour (https://twitter.com/NimaSafapour)
9:28 PM - 30 Jun 2013 (https://twitter.com/mousasi_mma/statuses/351422061589184513)

Ralph
02-07-2013, 14:32
O, o! Twitter fittie!

MRV
02-07-2013, 15:27
Ook een Mousasi liefhebber, maar eens met Vitor. Vitor vecht al decenia tegen de top van de top. Gegard zijn record is ook niet niks, maar hij moet het wat mij betreft maar weer aan tonen in de UFC. Zo gek actief is hij niet geweest in de laatste jaren.

cholitzu
02-07-2013, 16:15
GEGARD MOUSASI
"THE DREAMCATCHER"


BIRTHDAY: 1985-08-01
AGE: 27
LEIDEN, SOUTH HOLLAND
NETHERLANDS


HEIGHT
6'1"
185.42 CMWEIGHT
206 LBS
93.44 KGASSOCIATION:
RED DEVIL INTERNATIONAL




CLASS: LIGHT HEAVYWEIGHT






WINS34
18 KO/TKO (53%)11 SUBMISSIONS (32%)5 DECISIONS (15%)
LOSSES3
0 KO/TKO (0%)2 SUBMISSIONS (67%)1 DECISIONS (33%)

cholitzu
02-07-2013, 16:17
VITOR BELFORT
"THE PHENOM"


BIRTHDAY: 1977-04-01
AGE: 36 RIO DE JANEIRO
BRAZIL
HEIGHT
6'0"
182.88 CM WEIGHT
185 LBS
83.91 KG ASSOCIATION:
BLACKZILIANS / JACO HYBRID TRAINING CENTER
CLASS: MIDDLEWEIGHT
WINS
23
16 KO/TKO (70%) 3 SUBMISSIONS (13%) 4 DECISIONS (17%)LOSSES
10
3 KO/TKO (30%) 2 SUBMISSIONS (20%) 5 DECISIONS (50%

cholitzu
02-07-2013, 16:19
Gegard stuurt hem met pensioen als hij zich goed voorbereid.

Nelisje
02-07-2013, 18:30
Gegard stuurt hem met pensioen als hij zich goed voorbereid.

Daar schort het vaak aan bij Mousasi.. Hij heeft bakken talent, als hij op 185 gaat vechten geef ik hem tegen iedereen een goede kans. Maar zijn laatste wedstrijden zijn niet heel overtuigend geweest. Maar op de een of andere manier komt het allemaal iets te vrijblijvend over, hij zou er goed aan doen om een professioneel team om hem heen te verzamelen die hem helpen het beste uit zichzelf te halen.

Minotauro
02-07-2013, 19:02
Mousasi maakt gehakt van Belfort met een goed team om zich heen. Mousasi moet echt stappen gaan maken en serieus worden aankomende tijd/jaren, anders zal zijn carriere een stuk minder succesvol zijn

Damian_Gray
02-07-2013, 19:17
Gegard Mousasi @mousasi_mma (https://twitter.com/mousasi_mma)
@vitorbelfort (https://twitter.com/vitorbelfort) bro you talk about me but look at my record first befor you judge me ;)))@NimaSafapour (https://twitter.com/NimaSafapour)
9:28 PM - 30 Jun 2013 (https://twitter.com/mousasi_mma/statuses/351422061589184513)






vind belfort geweldige vechter, maar hij hoeft helemaal niet zo te doen tegen iemand zoals mousasi.
tegen echt goede vechters in zijn "prime" heeft hij zich helaas nooit bewezen (couture, lidell,ortiz, overeem, henderson) en de vechters waar hij afgelopen 5 jaar van wel heeft gewonnen waren ook geen toppers, mja rich franklin ok :)

ijsbier
02-07-2013, 19:19
Mousasi maakt gehakt van Belfort met een goed team om zich heen. Mousasi moet echt stappen gaan maken en serieus worden aankomende tijd/jaren, anders zal zijn carriere een stuk minder succesvol zijn

Hij zou inderdaad eens een goed team in de v.s. moeten opzoeken oid, denk dat die amerikanen het allemaal net iets professioneler aanpakken.

MB667
03-07-2013, 08:30
zo praatte hij ook over alistair overeem destijds, dat overeem nix in te brengen zou hebben tegen hem.

Blanco
03-07-2013, 11:14
Mousasi is de meest onderschatte vechter op dit moment. Hij traint nu bij Team Hayastan in VS. In de Team Hayastan zitten hele goede grondvechters en sambo beoefenaars. Ik durf te wedden dat hij Belfort binnen de eerste ronde afmaakt!

Harrie Nak
03-07-2013, 13:18
Gegard Mousasi calls Vitor Belfort a 'hypocrite' for brushing off fight request (http://www.mmafighting.com/2013/7/2/4488756/gegard-mousasi-calls-vitor-belfort-a-hypocrite-for-brushing-off-fight)

kooivechter
03-07-2013, 16:07
Jij bent in 2000 geboren zeker........

Vitor is een van de meest relaxte gasten die ik in het MMA ben tegen gekomen. Jammer dat het tegenwoordig altijd over god gaat en dat hij mee gaat in de Amerikaanse trash talk cultuur. Heb het er nooit zo op dat mensen zeggen dat anderen iets niet verdienen.
Het is de UFC, Dana en Joe Silva zetten vechters tegen elkaar en dan ga je vechten....dat betekent automatisch dat beiden het verdienen, heel simpel.
Denk overigens dat Belfort deze pot vrij eenvoudig wint als hij er komt.

Mooi voor jou dat je Belfort bent tegen gekomen, maar wat je punt nou?

Klassikl
03-07-2013, 17:58
Zou niet weten wie er nu een goede matchup voor Belfort is. 2 brute overwinningen maar hem weer tegen Silva zie ik ook niet direct zitten. Als Mousasi de partij in de media weet te krijgen kan het wel eens door gaan. Zou niet de eerste keer zijn.

appelsap
04-07-2013, 06:24
Mooi voor jou dat je Belfort bent tegen gekomen, maar wat je punt nou?

Mijn punt is dat Belfort op zijn 19e al meer had bereikt in MMA dan Mousasi in zijn hele carrière, maar dat jij toen nog met je poppen aan het spelen was en daarom met een onzinnige uitspraak komt.

appelsap
04-07-2013, 06:25
Mousasi is de meest onderschatte vechter op dit moment. Hij traint nu bij Team Hayastan in VS. In de Team Hayastan zitten hele goede grondvechters en sambo beoefenaars. Ik durf te wedden dat hij Belfort binnen de eerste ronde afmaakt!

Die weddenschap neem ik graag aan. En dan zal ik afmaken niet letterlijk nemen.

Tykill
04-07-2013, 08:05
Mijn punt is dat Belfort op zijn 19e al meer had bereikt in MMA dan Mousasi in zijn hele carrière, maar dat jij toen nog met je poppen aan het spelen was en daarom met een onzinnige uitspraak komt.

uhm. nee

ijsbier
04-07-2013, 09:25
Die weddenschap neem ik graag aan. En dan zal ik afmaken niet letterlijk nemen.

We zullen je hier aan herinneren Appelsap

Turboknecht
04-07-2013, 09:29
Mijn punt is dat Belfort op zijn 19e al meer had bereikt in MMA dan Mousasi in zijn hele carrière, maar dat jij toen nog met je poppen aan het spelen was en daarom met een onzinnige uitspraak komt.

You must spread some Reputation around before giving it to appelsap again.

Wiseguy
04-07-2013, 09:34
Wat een chauvinisme. Mousasi kon niet eens Jardine, Latifi en St. Preux finishen. Zijn beste win was jacare, door een upkick. Zijn credentials zijn niet te vergelijken met die van Belfort. Achja, hier was 99% van de mensen er ook van overtuigd dat Yvel Jds ko zou slaan.

kooivechter
04-07-2013, 12:08
Mijn punt is dat Belfort op zijn 19e al meer had bereikt in MMA dan Mousasi in zijn hele carrière, maar dat jij toen nog met je poppen aan het spelen was en daarom met een onzinnige uitspraak komt.

Hoe zet ik mezelf voor joker. Daar is bij jou niet veel voor nodig. Drink nog een appelsapje en ga je dan maar is verdiepen in
in vechters, daarna mag je semi bijdehand gaan doen.

Blanco
04-07-2013, 12:34
Die weddenschap neem ik graag aan. En dan zal ik afmaken niet letterlijk nemen.

Speciaal voor appelsap.

Enjoy ;)

http://www.youtube.com/watch?v=1Z8cg8NDZS0

pronk
04-07-2013, 13:12
Die weddenschap neem ik graag aan. En dan zal ik afmaken niet letterlijk nemen.

Appelsap heeft wel een punt vind ik , eerst was het Alistair die wel ff de belt gaat pakken korterna was het Struve die de titel pakt.

citrusfruit
04-07-2013, 13:14
Hoe zet ik mezelf voor joker. Daar is bij jou niet veel voor nodig. Drink nog een appelsapje en ga je dan maar is verdiepen in
in vechters, daarna mag je semi bijdehand gaan doen.

Jullie realiseren je dat Appelsap veel ervaring op dit gebied heeft?

lukashenko
04-07-2013, 13:22
ik vind mousasi een beest .. maar laat hem aub eerst 1 of 2 tegenstanders in de ufc verslaan die er wat toe doen voor dat ie zo,n grote naam uitdaagt.

citrusfruit
04-07-2013, 13:27
Maar waarom zou Belfort wel contender zijn? Mousasi zou tegen Gustaffson voor nr1 contender. Gustafsson komt niet opdagen wegens een sneetje. Vervolgens vecht Mousasi met een knieblessure tegen een ander. Dit wint hij, maar vervolgens moet hij weer achter in de rij gaan staan?

arielhelwani
04-07-2013, 13:55
Jullie realiseren je dat Appelsap veel ervaring op dit gebied heeft?

Niet lullig bedoeld, maar wie is appelsap dan? meer nieuwsgierigheid

Tykill
04-07-2013, 15:38
Jullie realiseren je dat Appelsap veel ervaring op dit gebied heeft?

Met appelsap drinken?

Budokan
04-07-2013, 18:12
Wat een chauvinisme. Mousasi kon niet eens Jardine, Latifi en St. Preux finishen. Zijn beste win was jacare, door een upkick. Zijn credentials zijn niet te vergelijken met die van Belfort. Achja, hier was 99% van de mensen er ook van overtuigd dat Yvel Jds ko zou slaan.

Ben een groot mousasi fan maar volledig mee eens. Denk dat belfort overtuigend zou hebben gewonnen van lawal en de andere recente tegenstanders van gegard. Ik heb me ook vergist in Lombard, die was zelfs ongeslagen toen hij de ufc in kwam.

Brainthief
04-07-2013, 20:45
Lombard heeft verloren van.... Mousasi!

Minotauro
04-07-2013, 22:28
Maar waarom zou Belfort wel contender zijn? Mousasi zou tegen Gustaffson voor nr1 contender. Gustafsson komt niet opdagen wegens een sneetje. Vervolgens vecht Mousasi met een knieblessure tegen een ander. Dit wint hij, maar vervolgens moet hij weer achter in de rij gaan staan?

Helemaal mee eens. Grote onzin. Mousasi heeft een record, talent en skillset waar je u tegen zegt. Waarom zou je ooit iemand uit de weg gaan als hij je uitdaagt? Vind Belfort nou juist niet zo super, maar dat is mijn mening. Vraag me ook af waar Belfort dan denkt te staan. Interim-champ zonder interim-fight oid? Mousasi staat ook niet 22-11 ofzo met een paar vreemde losses, maar is een aanwinst voor de UFC en gewoon Strikforce champ geweest.

Klassikl
04-07-2013, 22:58
Hij vocht dus uiteindelijk niet voor de #1 contender positie maar tegen een totale nobody. Zakt nu een gewichtsklasse omlaag en moet maar direct een #1 contender gevecht krijgen? Want dat zou het heel goed kunnen zijn wanneer hij weet te winnen en Silva verslaat Weidman. Gun Mousasi alles hoor. Maar het zou voor mij een opmerkelijke tegenstander zijn voor zijn eerste partij op middleweight.

appelsap
05-07-2013, 00:11
Met appelsap drinken?

De laatste jaren wat minder, maar zeker genoeg gehad in mijn leven.

On topic :
Zoals eerder gezegd moet Belfort niet zo zeuren over wie wat 'verdient', maar als je hier gaat beweren dat Mousasi meer bereikt heeft dan Belfort dan moet je echt nagekeken worden.
Vitor was UFC kampioen op zijn 19e en heeft alleen verloren van absolute toppers. Tussen 2004 en 2006 mindere resultaten door kidnapping en moord op zijn zus. Verder dus al 15 jaar aan de top in UFC en Pride en tegen 10-15 top 5 vechters gevochten in 3 gewichtsklassen en vaak gewonnen.
Mousasi tegen......3 (met alle goede wil van de wereld). In het hier en nu liggen ze misschien niet ver uit elkaar, maar als je hun records erbij pakt kan je niet met droge ogen beweren dat Mousasi meer heeft bereikt dan Vitor.

Het zou nu zeker een leuke partij zijn en Mousasi heeft een kans. Maar ik denk dat Belfort te explosief is en relatief eenvoudig wint. Mousasi wint zeker niet in ronde 1, en op al die weddenschappen wacht ik dus met smart. Goed voor mijn spaarpot.

The Bulldog
05-07-2013, 01:31
Mooie pot. Belfort vergist zich in musasi denknik...
Maar mensen hier onderschatten belfort...

Word een serieus lastige pot voor musasi....

Tykill
05-07-2013, 08:39
De laatste jaren wat minder, maar zeker genoeg gehad in mijn leven.

On topic :
Zoals eerder gezegd moet Belfort niet zo zeuren over wie wat 'verdient', maar als je hier gaat beweren dat Mousasi meer bereikt heeft dan Belfort dan moet je echt nagekeken worden.
Vitor was UFC kampioen op zijn 19e en heeft alleen verloren van absolute toppers. Tussen 2004 en 2006 mindere resultaten door kidnapping en moord op zijn zus. Verder dus al 15 jaar aan de top in UFC en Pride en tegen 10-15 top 5 vechters gevochten in 3 gewichtsklassen en vaak gewonnen.
Mousasi tegen......3 (met alle goede wil van de wereld). In het hier en nu liggen ze misschien niet ver uit elkaar, maar als je hun records erbij pakt kan je niet met droge ogen beweren dat Mousasi meer heeft bereikt dan Vitor.

Het zou nu zeker een leuke partij zijn en Mousasi heeft een kans. Maar ik denk dat Belfort te explosief is en relatief eenvoudig wint. Mousasi wint zeker niet in ronde 1, en op al die weddenschappen wacht ik dus met smart. Goed voor mijn spaarpot.

Volgens mij heeft niemand beweert dat Gegard meer heeft bereikt dan Vitor. Maar Gegard verdient het nu wel weer om tegen een grotere naam te mogen vechten. En ik vind Vitor een beetje zeuren. Natuurlijk is het voor hem minder interessant.

Ik denk persoonlijk dat Gegard hem zou pakken. Het zou niet makkelijk zijn maar hij kan het.

appelsap
05-07-2013, 14:15
Volgens mij heeft niemand beweert dat Gegard meer heeft bereikt dan Vitor.

QUOTE=kooivechter;1223419]Tsss mousasi heeft al meer bereikt dan Belfort in z,n hele carriere. [/QUOTE]

Tykill
05-07-2013, 14:31
QUOTE=kooivechter;1223419]Tsss mousasi heeft al meer bereikt dan Belfort in z,n hele carriere. [/QUOTE]

Oke, ik ben het daar iig ook niet mee eens. Maar ik ben er wel van overtuigd dat Gegard een grote kans maakt en als vechter beter is.

Nelisje
05-07-2013, 15:19
Vitor is iemand die er van houdt om iemand KO te slaan, Mousasi is nog nooit KO gegaan (is misschien nog niet echt zwaar getest maar toch). Het is iemand die toch op k1 regels gewonnen heeft van Musashi en Kyotaro, dat zijn misschien niet de allergrootste namen maar zijn zeker ook geen pannenkoeken.

In de standup vind ik Gegard zeker niet minder dan Vitor, het oogt soms misschien wat nonchalant. Maar technisch is er zeer weinig aan te merken op zijn kickboksen. Het kan wat dat betreft allebei de kanten op gaan maar Gegard is absoluut niet kansloos, sterker nog ik zou mijn geld zetten op Gegard. Al speelt chauvinisme wel mee natuurlijk :)

lopez86
05-07-2013, 20:26
De laatste jaren wat minder, maar zeker genoeg gehad in mijn leven.

On topic :
Zoals eerder gezegd moet Belfort niet zo zeuren over wie wat 'verdient', maar als je hier gaat beweren dat Mousasi meer bereikt heeft dan Belfort dan moet je echt nagekeken worden.
Vitor was UFC kampioen op zijn 19e en heeft alleen verloren van absolute toppers. Tussen 2004 en 2006 mindere resultaten door kidnapping en moord op zijn zus. Verder dus al 15 jaar aan de top in UFC en Pride en tegen 10-15 top 5 vechters gevochten in 3 gewichtsklassen en vaak gewonnen.
Mousasi tegen......3 (met alle goede wil van de wereld). In het hier en nu liggen ze misschien niet ver uit elkaar, maar als je hun records erbij pakt kan je niet met droge ogen beweren dat Mousasi meer heeft bereikt dan Vitor.

Het zou nu zeker een leuke partij zijn en Mousasi heeft een kans. Maar ik denk dat Belfort te explosief is en relatief eenvoudig wint. Mousasi wint zeker niet in ronde 1, en op al die weddenschappen wacht ik dus met smart. Goed voor mijn spaarpot.

Je hebt zeker een punt, maar die UFC titel snijdt geen houd omdat de UFC toentertijd bij lange na niet de organisatie was die het nu is.
En misschien heeft ie tegen hogere kwaliteit vechters gestaan, maar de enige grote namen waar hij daadwerkelijk van won zijn er ook maar 3.
Wanderlei (in wand's betere tijd, en waar vitor nog ns gewichtsvoordeel heeft ook), Couture en Franklin.
Akiyama tel ik ff niet mee omdat die ook in gewicht is gezakt.
Laten we daarbij alsjeblieft hoe en waarom hij verliespartijen heeft achterwege late, dat is een discussie apart.
Als hij zich niet kon focussen had hij maar niet moeten vechten.
Alsof Gegard altijd in optima forma in de ring verschenen is, de man had tot voor kort niet eens een team.
Vitor daarentegen maakt al jaren gebruik van alle topsportfaciliteiten die er zijn om in shape te komen, tot TRT aan toe.
Je kan je afvragen hoeveel ruimte Vitor nog heeft om te groeien ivg met de situatie van Gegard op dit gebied, die eigenlijk pas komt kijken.

Al met al spannende pot :)

appelsap
05-07-2013, 21:19
[QUOTE=lopez86;1223757]Je hebt zeker een punt, maar die UFC titel snijdt geen houd omdat de UFC toentertijd bij lange na niet de organisatie was die het nu is.
En misschien heeft ie tegen hogere kwaliteit vechters gestaan, maar de enige grote namen waar hij daadwerkelijk van won zijn er ook maar 3.
QUOTE]

Hearring was in die tijd een top 5 vechter en een stuk groter, en Bisping en Rockhold waren beide top 10 (misschien wel 5) toen Belfort tegen ze vocht dit jaar, maar die discussie kunnen we eindeloos voeren.
De lijsten zijn in mijn ogen gewoon niet vergelijkbaar ook al heeft Belfort veel meer verlies partijen dan Mousasi.

Mijn punt vanaf het begin van deze discussie is alleen dat een aantal mensen hier Belfort's prestaties niet op waarde schatten, omdat hij de laatste tijd een beetje een eikel lijkt te zijn geworden. Lijkt een beetje op de discussie over Mayweather.

Ik hoop van harte dat de partij er komt en dan kunnen we zien waar beide heren nu staan.

lopez86
05-07-2013, 22:14
Hearring was in die tijd een top 5 vechter en een stuk groter, en Bisping en Rockhold waren beide top 10 (misschien wel 5) toen Belfort tegen ze vocht dit jaar, maar die discussie kunnen we eindeloos voeren.
De lijsten zijn in mijn ogen gewoon niet vergelijkbaar ook al heeft Belfort veel meer verlies partijen dan Mousasi.

Mijn punt vanaf het begin van deze discussie is alleen dat een aantal mensen hier Belfort's prestaties niet op waarde schatten, omdat hij de laatste tijd een beetje een eikel lijkt te zijn geworden. Lijkt een beetje op de discussie over Mayweather.

Ik hoop van harte dat de partij er komt en dan kunnen we zien waar beide heren nu staan.

Ik snap wat je bedoeld.
Alhoewel ik denk dat Belfort de betere papieren heeft vind ik Mousasi meer talent en rek hebben als vechter.
Hij is nog jong en ruw.
Ik zet iig geen geld op deze pot.

Budokan
06-07-2013, 12:44
Alhoewel ik denk dat Belfort de betere papieren heeft vind ik Mousasi meer talent en rek hebben als vechter.
Hij is nog jong en ruw.
Ik zet iig geen geld op deze pot.

Belfort was ufc kampioen op 19 jaar, denk dat je dan een groter talent bent dan Mousasi. Als je 27 bent en bijna 40 mma partijen hebt gedraaid, dan ben je niet jong meer en gaat het om andere zaken dan talent. Gegard heeft nogal eens een slechte dag en laat het dan niet zien. Hij geeft zelf aan dat hij pas sinds kort echt hard traint. Laat hem eerst maar eens overtuigend winnen in de ufc en zich omhoog vechten.

ijsbier
06-07-2013, 14:11
Belfort was ufc kampioen op 19 jaar, denk dat je dan een groter talent bent dan Mousasi. Als je 27 bent en bijna 40 mma partijen hebt gedraaid, dan ben je niet jong meer en gaat het om andere zaken dan talent. Gegard heeft nogal eens een slechte dag en laat het dan niet zien. Hij geeft zelf aan dat hij pas sinds kort echt hard traint. Laat hem eerst maar eens overtuigend winnen in de ufc en zich omhoog vechten.

Belfort werd kampioen in 1996 nadat hij John Hess(Wie?) versloeg; moet ik nou echt gaan uitleggen waarom dat er totaal niet toe doet?

Ja Gegard heeft wel eens een slechte dag, heeft ook twee vervelende operaties achter elkaar gehad en misschien kan zou z'n training nog wat beter gestructureerd kunnen worden. Maar hij heeft echt bakken met talent en laat wel steeds verbetering zien. In z'n laatste partij heeft hij iemand die al z'n hele leven worstelt totaal gedomineerd, en dat terwijl hij tot op 5 dagen voor die partij zich had voorbereid op een bokser; ik vind dat nog al een indrukwekkende verbetering nadat die jongen totaal is afgeschreven na die partij tegen King Mo.

appelsap
06-07-2013, 16:14
Belfort werd kampioen in 1996 nadat hij John Hess(Wie?) versloeg; moet ik nou echt gaan uitleggen waarom dat er totaal niet toe doet?
.

Ken je klassiekers. Hij won het UFC Heavyweight Tournament tegen Tra Telligman en Scott Ferrozo, die Hess was zijn eerste partij ergens in Hawaii.
Dat doet overigens niets af aan het talent van Mousasi (het worstelen van Latifi is wel van een ander niveau dan dat van Mo Lawal trouwens).

Het lijkt vaak een motivatie problem en daarom is het goed dat hij nu in de UFC zit, waar je bijna altijd gelijkwaardige tegenstanders krijgt (als ze niet geblesseerd raken). Denk dat niemand ontkent dat Mousasi een top 5 talent is, maar om dat te bewijzen moet ie wel andere top 5 vechters gaan verslaan. En ik denk dat Belfort niet de beste matchup zou zijnl, maar er is maar een manier om dat uit te vinden.

lopez86
06-07-2013, 19:37
Belfort was ufc kampioen op 19 jaar, denk dat je dan een groter talent bent dan Mousasi. Als je 27 bent en bijna 40 mma partijen hebt gedraaid, dan ben je niet jong meer en gaat het om andere zaken dan talent. Gegard heeft nogal eens een slechte dag en laat het dan niet zien. Hij geeft zelf aan dat hij pas sinds kort echt hard traint. Laat hem eerst maar eens overtuigend winnen in de ufc en zich omhoog vechten.

Kerel, die UFC titel stelt niks voor omdat de UFC toen bij lange na niet was wat het nu is.
Is totaal niet te vergelijken met nu, dus laten we dat argument iig achterwege laten ok?
27 is nogsteeds jong, zeker op dat gewicht, en zeker als je tot voor kort niet eens fatsoenlijk trainde.
Dat aantal MMA partijen zegt niks, vergeet niet dat de gemiddelde UFC vechter al jaren op hoog niveau bokst/kickbokst, worstelt, of bjj doet en er van prestatievermoeidheid pas sprake komt als je al jaren op het hoogste niveau meedraait.
Wat bij Gegard nu pas begint en bij Belfort al een tijd loopt.
Dus laten we talent niet ter discussie stellen hier, want dat hebben ze allebei.
Punt is dat Gegard nog jong en vol rek is hier, en Vitor al veel verder heen is.

kooivechter
06-07-2013, 23:24
Ken je klassiekers. Hij won het UFC Heavyweight Tournament tegen Tra Telligman en Scott Ferrozo, die Hess was zijn eerste partij ergens in Hawaii.
Dat doet overigens niets af aan het talent van Mousasi (het worstelen van Latifi is wel van een ander niveau dan dat van Mo Lawal trouwens).

Het lijkt vaak een motivatie problem en daarom is het goed dat hij nu in de UFC zit, waar je bijna altijd gelijkwaardige tegenstanders krijgt (als ze niet geblesseerd raken). Denk dat niemand ontkent dat Mousasi een top 5 talent is, maar om dat te bewijzen moet ie wel andere top 5 vechters gaan verslaan. En ik denk dat Belfort niet de beste matchup zou zijnl, maar er is maar een manier om dat uit te vinden.

Dat is toch geen vergelijking met wat Mousasi heeft gewonnen en gepresteerd op 27 jarige leeftijd. Als je het zwaargewicht toernooi in de begin dagen van de ufc als een grote prestate gaat rekenen op die leeftijd, dan begrijp je er werkelijk nix van. Mousasi vocht als een van de jongste vechters in Pride, waarin de competitie destijds veel zwaarder was. Belfort is tegen de absolute top altijd te kort gekomen zowel in Pride als in de ufc. Belfort komt de laatste 2 jaar pas tot volledige ontplooing. Met zijn grootste overwinning tegen Bisping op dit moment. Denk juist dat Mousasi een hele goede kans maakt, en absoluut flauwe kul is dat Mousasi zich eerst moet bewijzen.

Budokan
07-07-2013, 16:12
Dat is toch geen vergelijking met wat Mousasi heeft gewonnen en gepresteerd op 27 jarige leeftijd. Als je het zwaargewicht toernooi in de begin dagen van de ufc als een grote prestate gaat rekenen op die leeftijd, dan begrijp je er werkelijk nix van. Mousasi vocht als een van de jongste vechters in Pride, waarin de competitie destijds veel zwaarder was. Belfort is tegen de absolute top altijd te kort gekomen zowel in Pride als in de ufc. Belfort komt de laatste 2 jaar pas tot volledige ontplooing. Met zijn grootste overwinning tegen Bisping op dit moment. Denk juist dat Mousasi een hele goede kans maakt, en absoluut flauwe kul is dat Mousasi zich eerst moet bewijzen.
Ik zeg niet dat Belfort zo geweldig is maar hij heeft tenminste tegen de groten gevochten. Dat heeft Mousasi nog niet. Na 3 partijen in Pride ging hij daar weer weg om binnen Dream te vechten. Ik vind het niet raar dat hij zich eerst moet bewijzen tegen mannen zoals Bisping. Hij zit niet zomaar in de top 3.

citrusfruit
07-07-2013, 23:46
UFC heeft op dit moment de beste vechters, je moet je plekje dus verdienen. Ik vond zijn eerste partij in de UFC (latifi) goed. Geblesseerd op het laatste moment tegen een totaal andere tegenstander als waarop hij zich voorbereid had (dit heeft hem punten opgeleverd bij Dana, als hij dit geweigerd had was hun main-event niet doorgegaan). Natuurlijk heeft hij dit op veilig gespeeld. Bovendien werd zijn TDD vaak als zwak gezien. Hij vocht tegen een pure worstelaar en won het (geblesseerd en wel) kinderlijk eenvoudig. Natuurlijk is het afwachten hoe hij zich van zijn blessure hersteld, maar zet de jongen aub tegen een top 5 vechter (liefst Belfort!). Dan kan hij laten zien wat hij waard is.

arielhelwani
08-07-2013, 09:48
De laatste jaren wat minder, maar zeker genoeg gehad in mijn leven.

On topic :
Zoals eerder gezegd moet Belfort niet zo zeuren over wie wat 'verdient', maar als je hier gaat beweren dat Mousasi meer bereikt heeft dan Belfort dan moet je echt nagekeken worden.
Vitor was UFC kampioen op zijn 19e en heeft alleen verloren van absolute toppers. Tussen 2004 en 2006 mindere resultaten door kidnapping en moord op zijn zus. Verder dus al 15 jaar aan de top in UFC en Pride en tegen 10-15 top 5 vechters gevochten in 3 gewichtsklassen en vaak gewonnen.
Mousasi tegen......3 (met alle goede wil van de wereld). In het hier en nu liggen ze misschien niet ver uit elkaar, maar als je hun records erbij pakt kan je niet met droge ogen beweren dat Mousasi meer heeft bereikt dan Vitor.

Het zou nu zeker een leuke partij zijn en Mousasi heeft een kans. Maar ik denk dat Belfort te explosief is en relatief eenvoudig wint. Mousasi wint zeker niet in ronde 1, en op al die weddenschappen wacht ik dus met smart. Goed voor mijn spaarpot.

Maar wie ben je nou appelsap? haha