PDA

View Full Version : GOAt in MMA; Anderson Silva of Fedor ?



Wheelie
20-07-2013, 23:23
Wie is in jullie ogen de GOAT of MMA /?

Ik kwam namelijk deze post tegen


18 reasons why FEDOR is better than Anderson Silva


1- Fedor's winning streak is the longest
2- Fedor remained undefeated during a longer period that Anderson Silva
3- Fedor is smaller that Anderson Silva
4- Fedor was smaller than most of his opponents
5- Fedor has less defeats than Anderson Silva
6- Fedor has more victories than Anderson Silva
7- Fedor was fighting in a weight class that was the best in the world at that time
8- Fedor's fights were never boring
9- Fedor is better-rounded than Anderson Silva
9- Fedor won against more great fighters than Anderson Silva
10- Fedor did not cut weight
11- Fedor never had the best conditions of preparation
12- Fedor has defeated more former champions than Anderson Silva
13- Fedor was a champion in another sport than MMA alongside his MMA career
14- Fedor is a better grappler
15- Fedor has a better ground-game
16- Fedor never needed to play mind games to disrupt his opponents
17- Fedor held belts in a ring as well as in a cage
18- Fedor started MMA while he was older than Anderson Silva

remco pardoel
21-07-2013, 00:02
Fedor

Silva ...no way ;)

Minotauro
21-07-2013, 00:05
100% Fedor. Silva niet eens op plek 2

Vinand
21-07-2013, 00:13
fedor... hij vocht tegen zijn tegenstanders op hun sterkste punt en won keer op keer...

e-type
21-07-2013, 00:31
is dit nog een open vraag dan? Fedor...

Diz
21-07-2013, 00:38
Sowieso Fedor... Anderson op een respectabele tweede plaats...

breahule
21-07-2013, 01:01
Op dit moment Fedor maar de Spider is nog niet klaar, hij heeft immers nog 9 partijen op zijn contract.

Sadix
21-07-2013, 01:47
fedor is de muhammed ali van het MMA. Hij is voor mij het symbool van MMA.

T15Boxing
21-07-2013, 01:56
Meeste daarvan zijn bullshit redenen. Zoals # 3, 9, 11, 13. Meeste op de lijst zijn MENINGEN. Ik kan zo ook wel wat bedenken maar dan betere zoals:

-Anderson has more top 10 wins(the most in mma history)
-Anderson has more title defenses.
-Anderson beat top fighters around fedor's start(sakurai in 2001) and also long after fedor retired.
-Anderson's best wins are mostly finishes(Hendo, Vitor, Franklin2x, Newton, Griffin etc) Fedor less(Cro Cop and Nog were never finished)
-Anderson has more different types of ko's(flying knees, clinch knees, reverse elbows, front kicks, punches with both hands, heel kicks + subs )
-Anderson more well-rounded striker.
-Anderson never fought freakshows, Fedor several times even during his streak.
-Anderson evolved with the sport, Fedor didn't.
-Anderson aged much better as a fighter.

En dat zijn allemaal feiten^. Ik kan er zo nog wel heel wat meer bedenken als ik mijn mening gebruik.

pronk
21-07-2013, 02:11
Meeste daarvan zijn bullshit redenen. Zoals # 3, 9, 11, 13. Meeste op de lijst zijn MENINGEN. Ik kan zo ook wel wat bedenken maar dan betere zoals:

-Anderson has more top 10 wins(the most in mma history)
-Anderson has more title defenses.
-Anderson beat top fighters around fedor's start(sakurai in 2001) and also long after fedor retired.
-Anderson's best wins are mostly finishes(Hendo, Vitor, Franklin2x, Newton, Griffin etc) Fedor less(Cro Cop and Nog were never finished)
-Anderson has more different types of ko's(flying knees, clinch knees, reverse elbows, front kicks, punches with both hands, heel kicks + subs )
-Anderson more well-rounded striker.
-Anderson never fought freakshows, Fedor several times even during his streak.
-Anderson evolved with the sport, Fedor didn't.
-Anderson aged much better as a fighter.

En dat zijn allemaal feiten^. Ik kan er zo nog wel heel wat meer bedenken als ik mijn mening gebruik.


idd

En vergeet ook niet Silva vocht in 3 verschillende gewichtklasses.

king
21-07-2013, 10:31
idd

En vergeet ook niet Silva vocht in 3 verschillende gewichtklasses.

Ja, maar niet tegen de kampioenen van die klassen. Die paar uitstapjes van Silva naar LHW vind ik niet zo indrukwekkend, temeer omdat Silva van nature gewoon een LHW vechter is. Als hij tegen Jones was aangetreden, dan was het een ander verhaal geweest.
Fedor daarentegen vocht met zijn 1.82 meter en zijn spekbuikje gewoon altijd op HW tegen grote anabolenmonsters. Geen gezeur met cutten, gewoon knokken. Dat maakt mijns inziens een groot verschil met Silva.

king
21-07-2013, 10:33
En Fedor hoefde niet te huilen nadat hij zijn eerste partij verloor. Hij nam het als een man en maakte geen excuses.


https://www.youtube.com/watch?v=4sMb54k1T4M&feature=player_embedded#at=242

king
21-07-2013, 10:46
http://postmediaprovince.files.wordpress.com/2010/06/1805.fedor_throne.jpg

Pernik
21-07-2013, 10:58
De GOAT kan alleen maar iemand zijn die tegen iedereen vecht die ze voor hem zetten, zonder getrut van een kilootje meer of minder, van alle kanshebbers is dat alleen Fedor, simpel zat !

Kemal
21-07-2013, 11:14
Fedor!

ArjanV
21-07-2013, 12:28
Fedor was de grootste,Fedor is de grootste en Fedor zal altijd de grootste blijven!

fifi23
21-07-2013, 12:29
fedor

BvdB
21-07-2013, 13:01
Ja, maar niet tegen de kampioenen van die klassen. Die paar uitstapjes van Silva naar LHW vind ik niet zo indrukwekkend, temeer omdat Silva van nature gewoon een LHW vechter is. Als hij tegen Jones was aangetreden, dan was het een ander verhaal geweest.
Fedor daarentegen vocht met zijn 1.82 meter en zijn spekbuikje gewoon altijd op HW tegen grote anabolenmonsters. Geen gezeur met cutten, gewoon knokken. Dat maakt mijns inziens een groot verschil met Silva.

Griffin was een voormalig champ toen die tegen Silva vocht.

Als Silva van Weidman wint komen dan alsnog die superfights? Zal ook veel duidelijk maken.


De GOAT kan alleen maar iemand zijn die tegen iedereen vecht die ze voor hem zetten, zonder getrut van een kilootje meer of minder, van alle kanshebbers is dat alleen Fedor, simpel zat !

Jammer dat het management van Fedor dat anders zag.

Ik denk eerlijk gezegd dat Jon Jones de GOAT wordt. LHW heeft ie alle champs verslagen alleen tegen Silva op LHW zou nog interessant zijn. Denk dat hij op HW ook gaat domineren. Goede wrestling, strinking en cardio.

Nelisje
21-07-2013, 13:18
Meeste daarvan zijn bullshit redenen. Zoals # 3, 9, 11, 13. Meeste op de lijst zijn MENINGEN. Ik kan zo ook wel wat bedenken maar dan betere zoals:

-Anderson has more top 10 wins(the most in mma history)
-Anderson has more title defenses.
-Anderson beat top fighters around fedor's start(sakurai in 2001) and also long after fedor retired.
-Anderson's best wins are mostly finishes(Hendo, Vitor, Franklin2x, Newton, Griffin etc) Fedor less(Cro Cop and Nog were never finished)
-Anderson has more different types of ko's(flying knees, clinch knees, reverse elbows, front kicks, punches with both hands, heel kicks + subs )
-Anderson more well-rounded striker.
-Anderson never fought freakshows, Fedor several times even during his streak.
-Anderson evolved with the sport, Fedor didn't.
-Anderson aged much better as a fighter.

En dat zijn allemaal feiten^. Ik kan er zo nog wel heel wat meer bedenken als ik mijn mening gebruik.

Finishes zeggen vrij weinig, ben je een mindere vechter als je je tegenstander een half uur lang domineert ipv er een paar minuutjes rondjes omheen draait en dan een ko maakt.

Anderson is meegegroeid met de sport, Fedor hoefde dat minder.. Fedor was een van de eerste allround vechters die weinig zwaktes had. En de zwaktes die hij had verbeterde hij, in de nadagen van zijn carriere heeft hij serieus getraind met Peter Teijse. Zijn gevecht met Jeff Monson heeft hij zijn been gesloopt met lowkicks.

Dat Fedor eerder op was als vechter kan gebeuren, maar genen bepalen niet of iemand een mindere vechter is. Sommige vechters worden na hun 30e minder, andere kunnen tot hun 40e doorgaan. Iemand zijn kwaliteiten in de ring moeten beoordeeld worden, en Fedor in zijn topdagen was niet te verslaan en is nooit weg gelopen voor welk gevecht dan ook (binnen en buiten de ring, Anderson was iemand die als tactiek had om een tegenstander uit zijn ritme te halen en wachten tot de concentratie verslapte en dan voor de kill ging). Fedor ging gewoon standaard in fight modus en speelde geen tactische spelletjes, die kwam om te vechten (iets dat hem tegen Werdum de kop heeft gekost).

Minotauro
21-07-2013, 13:23
Wel mooi dat iedereen nu ineens Fedor roept, half jaartje geleden was het een 40/60 kwestie.

kooivechter
21-07-2013, 13:34
eeuwen oude discussie dit. Vergelijken kun je niet

Budokan
21-07-2013, 15:29
Ik denk eerlijk gezegd dat Jon Jones de GOAT wordt. LHW heeft ie alle champs verslagen alleen tegen Silva op LHW zou nog interessant zijn. Denk dat hij op HW ook gaat domineren. Goede wrestling, strinking en cardio.

eens, in deze periode is iedereen breed getraind en toch is hij vele malen beter. Fedor vocht alles en iedereen, zaten ook de nodige freakshows bij die onrecht doen aan zijn record

T15Boxing
21-07-2013, 17:11
Dit is altijd een Pride fans forum geweest. Niet echt objectief dus.

Als grote Anderson fan kan ik toegeven als Jones hem over een paar jaar inhaald en GOAT wordt.

Mauro
21-07-2013, 20:09
Fedor was de grootste,Fedor is de grootste en Fedor zal altijd de grootste blijven!
Amen

kooivechter
21-07-2013, 20:16
Dit is altijd een Pride fans forum geweest. Niet echt objectief dus.

Als grote Anderson fan kan ik toegeven als Jones hem over een paar jaar inhaald en GOAT wordt.

x2 Jones gaat nog veel groter worden. Jones wint al zijn partijen met zoveel overmacht. Dat hebben Fedor en Silva
ook nooit gehad. Niemand heeft zelfs een ronde van Jones gewonnen. Niemand komt in de buurt. Hij wordt en is al
bijna groter dan deze heren.

ZanZaiZuk
21-07-2013, 20:23
Meeste daarvan zijn bullshit redenen. Zoals # 3, 9, 11, 13. Meeste op de lijst zijn MENINGEN. Ik kan zo ook wel wat bedenken maar dan betere zoals:

-Anderson has more top 10 wins(the most in mma history)
-Anderson has more title defenses.
-Anderson beat top fighters around fedor's start(sakurai in 2001) and also long after fedor retired.
-Anderson's best wins are mostly finishes(Hendo, Vitor, Franklin2x, Newton, Griffin etc) Fedor less(Cro Cop and Nog were never finished)
-Anderson has more different types of ko's(flying knees, clinch knees, reverse elbows, front kicks, punches with both hands, heel kicks + subs )
-Anderson more well-rounded striker.
-Anderson never fought freakshows, Fedor several times even during his streak.
-Anderson evolved with the sport, Fedor didn't.
-Anderson aged much better as a fighter.

En dat zijn allemaal feiten^. Ik kan er zo nog wel heel wat meer bedenken als ik mijn mening gebruik.
Kan het niet beter verwoorden, heeft fedors 'bierbuikje' er soms iets mee te maken dat iedereen hem zo de hemel in prijsde? Hij verloor tegen henderson terwijl henderson ouder was en ook al heel lang meedraaid, Fedor heeft ook nooit in de ufc gevochten.. silva is al 38 en was zonder enige discussie een heel lange tijd de beste in zijn gewichtsklasse.. Terwijl men altijd een discussie kon aangaan over een eventuele UFC vechter die Fedor van zijn winning streak kon houden. Silva is gewoon the Goat

TheCarnage
21-07-2013, 21:37
100% Fedor. Silva niet eens op plek 2

Dan ben ik benieuwd wie wel op de tweede plek dan?

Anderson of Fedor kan voor mij beide kanten op, misschien neig ik dan iets meer naar Fedor, Maar Silva dan zeker op de tweede.

king
21-07-2013, 22:18
Dan ben ik benieuwd wie wel op de tweede plek dan?



Bob Sapp natuurlijk! Die man heeft in alle uithoeken van de wereld gevochten én verloren. Niemand doet hem dat na... :lol:

Minotauro
21-07-2013, 22:19
Crazy Horse!

Richelieu
21-07-2013, 22:19
Fedor! 100% FTW

T15Boxing
21-07-2013, 22:21
Je zou zelfs argumenten kunnen maken dat Henderson hoger dan Fedor kan staan.

pronk
21-07-2013, 22:34
Je zou zelfs argumenten kunnen maken dat Henderson hoger dan Fedor kan staan.

Zou idd zomaar kunnen , denk zelf dat Fedor in de Ufc geen kampioen was geworden.

Niek-S
21-07-2013, 23:06
Zou idd zomaar kunnen , denk zelf dat Fedor in de Ufc geen kampioen was geworden.

Als Fedor in zijn tijd van pride een uitstapje had gemaakt naar de ufc was hij dat ook geworden, nu is het een andere generatie. Kijk bij pride zijn eerste gevechten maar eens! bv. zijn gevecht voor de titel contender tegen Crazy horse, ze wisten niet wat ze overkwamen bij pride!

bigboz
21-07-2013, 23:56
Het is en blijft altijd voor ieder ze eigen mening voor mij Fedor is het Fedor simpel weg omdat, Fedor.

pronk
22-07-2013, 00:34
Als Fedor in zijn tijd van pride een uitstapje had gemaakt naar de ufc was hij dat ook geworden, nu is het een andere generatie. Kijk bij pride zijn eerste gevechten maar eens! bv. zijn gevecht voor de titel contender tegen Crazy horse, ze wisten niet wat ze overkwamen bij pride!

Als als, Hendo, Fabricio , A.Sliva vochten toen ook

Minotauro
22-07-2013, 00:35
Als Fedor in zijn tijd van pride een uitstapje had gemaakt naar de ufc was hij dat ook geworden, nu is het een andere generatie. Kijk bij pride zijn eerste gevechten maar eens! bv. zijn gevecht voor de titel contender tegen Crazy horse, ze wisten niet wat ze overkwamen bij pride!
Tegen Crazy Horse? Crazy Horse is van een heel ander kaliber!

Pansier
22-07-2013, 02:34
Voor mij is het Fedor. Zijn mindset is voor mij unreal. Heb nog nooit iemand gezien die zich zo gefocussed en rustig kan houden tijdens dat soort omstandigheden. Een mindset maakt een vechter.

Niek-S
23-07-2013, 23:18
Tegen Crazy Horse? Crazy Horse is van een heel ander kaliber!

Hoe bedoel je? Ik bedoel Heath Herring, volgens mij was dat toe der tijd een redelijke up set;)

Niek-S
23-07-2013, 23:20
Als als, Hendo, Fabricio , A.Sliva vochten toen ook

Dat bedoel ik, volgens mij stonden hun toedertijd ook niet te springen om tegen fedor uit te komen, ook niet bij pride open weight. Fedor in zn prime had denk ik best huisgehouden in the UFC

mmacentral
24-07-2013, 21:20
denk dat veel mensen nu vooral NIET Silva kiezen omdat hij pas verloren heeft op een niet echt respectvolle manier.
Niet te vergelijken bijna, verschillende orgs, gewichtsklassen en ook tijdperken. Fedor zijn prime was eerder, Anderson pas later.
Toch zeg ik Anderson. Ik vind het relatieve niveau van zijn opponenten toch een stuk hoger dan waar Fedor over het algemeen tegenover heeft gestaan. Daar zaten toch wel een paar tomato cans bij. Hong Man Choi, Zuluzinho...what a waste.
Zijn overwinningen op Herring (destijds een top prospect) Big Nog en Cro Cop waren natuurlijk wel indrukwekkend. Lindland sloeg bijvoorbeeld weer nergens op.

Dat soort opponenten kan ik tijdens Anderson zijn UFC run niet noemen. Het waren niet allemáál toppers (Leites, Irvin, Cote bijvoorbeeld) maar het gros was ten tijde van hun gevecht met Silva hoog aangeschreven.

Asura
24-07-2013, 23:16
Ik zeg Anderson nu, over een jaar Bones
De kwaliteit van de tegenstanders van Jones is nu al hoger dan beide mannen, zijn carrière is alleen nog te kort.

Silat
24-07-2013, 23:42
Technisch denk ik Anderson en ja Jones kan dat nog verbeteren.

Maar qua gevoel gewoon Fedor.

Gevoel kan ik niet in woorden uitleggen.

Epic... komt in de buurt.

pronk
25-07-2013, 02:15
Dat bedoel ik, volgens mij stonden hun toedertijd ook niet te springen om tegen fedor uit te komen, ook niet bij pride open weight. Fedor in zn prime had denk ik best huisgehouden in the UFC

Wat een onzin argument.

Lionheart
25-07-2013, 10:19
denk dat veel mensen nu vooral NIET Silva kiezen omdat hij pas verloren heeft op een niet echt respectvolle manier.
Niet te vergelijken bijna, verschillende orgs, gewichtsklassen en ook tijdperken. Fedor zijn prime was eerder, Anderson pas later.
Toch zeg ik Anderson. Ik vind het relatieve niveau van zijn opponenten toch een stuk hoger dan waar Fedor over het algemeen tegenover heeft gestaan. Daar zaten toch wel een paar tomato cans bij. Hong Man Choi, Zuluzinho...what a waste.
Zijn overwinningen op Herring (destijds een top prospect) Big Nog en Cro Cop waren natuurlijk wel indrukwekkend. Lindland sloeg bijvoorbeeld weer nergens op.

Dat soort opponenten kan ik tijdens Anderson zijn UFC run niet noemen. Het waren niet allemáál toppers (Leites, Irvin, Cote bijvoorbeeld) maar het gros was ten tijde van hun gevecht met Silva hoog aangeschreven.

X2

pronk
25-07-2013, 12:51
denk dat veel mensen nu vooral NIET Silva kiezen omdat hij pas verloren heeft op een niet echt respectvolle manier.
Niet te vergelijken bijna, verschillende orgs, gewichtsklassen en ook tijdperken. Fedor zijn prime was eerder, Anderson pas later.
Toch zeg ik Anderson. Ik vind het relatieve niveau van zijn opponenten toch een stuk hoger dan waar Fedor over het algemeen tegenover heeft gestaan. Daar zaten toch wel een paar tomato cans bij. Hong Man Choi, Zuluzinho...what a waste.
Zijn overwinningen op Herring (destijds een top prospect) Big Nog en Cro Cop waren natuurlijk wel indrukwekkend. Lindland sloeg bijvoorbeeld weer nergens op.

Dat soort opponenten kan ik tijdens Anderson zijn UFC run niet noemen. Het waren niet allemáál toppers (Leites, Irvin, Cote bijvoorbeeld) maar het gros was ten tijde van hun gevecht met Silva hoog aangeschreven.

3x

Guytje
25-07-2013, 18:12
Anderson Silva zal volgens mij nooit dezelfde "mythische" status bereiken als Fedor.
Fedor was zo'n beetje de eerste "echt" grote naam in het MMA waar wereldwijd over gesproken werd. Het mysterieuze aan de man, de koele blik, en de soms ijzingwekkende manier van een partij af te maken, de naam op zich en de manier om naar de ring te komen heeft de man de status gegeven die hij nu heeft. Waarschijnlijk kan je lang discussiëren over partijen die hij wel of niet gevochten heeft maar wat hij heeft teweeg gebracht zal Silva volgens mij nooit kunnen teweeg brengen bij het wereldwijde publiek. Waar M.Ali met veel spraakvermogen heeft teweeg gebracht heeft Fedor teweeg gebracht door juist het omgekeerde te doen. Beiden zijn onomkeerbaar verbonden met grootsheid in hun sport. Een Ali, Pele, Fedor, Aerts, Jordan, Woods enz..zijn niet alleen groots geworden door hun resultaten maar vooral door wat ze teweeg hebben gebracht bij het grote publiek.

T15Boxing
25-07-2013, 18:46
Anderson Silva zal volgens mij nooit dezelfde "mythische" status bereiken als Fedor.


Anderson heeft dat wel bereikt. Hij was zo bijzonder dat hij de link was tussen 2 superfights en zo'n beetje werd gepushed om te vechten tegen elke nieuwe LHW kampioen.
Fedor had altijd de ongeslagen 'mystique' maar onverslaanbaar was hij nooit, er waren zat momenten waar het kantje boord was.

Nelisje
26-07-2013, 23:23
Anderson heeft dat wel bereikt. Hij was zo bijzonder dat hij de link was tussen 2 superfights en zo'n beetje werd gepushed om te vechten tegen elke nieuwe LHW kampioen.
Fedor had altijd de ongeslagen 'mystique' maar onverslaanbaar was hij nooit, er waren zat momenten waar het kantje boord was.
Anderson was deel van de UFC hype.. elke keer als iemand het goed doet is hij gods nieuwe gift aan MMA.. Zo werkt dat in de UFC. Anderson heeft zoveel schandalige vertoningen laten zien in zijn UFC periode, hij is zelfs bijna ontslagen terwijl hij kampioen was. En toen was hij kampioen..

Fedor heeft zijn mythische status bereikt door altijd hetzelfde te doen, op zijn dooie gemakje opkomen, en zodra de wedstrijd begon alles geven wat in hem zat. En dat 10 jaar succesvol, staand tegen cro cop (waarschijnlijk de beste stand-up zwaargewicht van dat moment).. op de grond tegen big nog (waarschijnlijk de beste BJJ zwaargewicht van dat moment). Dat maakt iemand een mythe in de ring, niet iemand die rondjes draait om zijn tegenstander

T15Boxing
27-07-2013, 01:07
Anderson was deel van de UFC hype.. elke keer als iemand het goed doet is hij gods nieuwe gift aan MMA.. Zo werkt dat in de UFC. Anderson heeft zoveel schandalige vertoningen laten zien in zijn UFC periode, hij is zelfs bijna ontslagen terwijl hij kampioen was. En toen was hij kampioen..

Anderson was zo'n 7 jaar lang de beste vechter in de UFC en dan vind je het raar dat ze hem hypen? Het was allemaal verdiend.

En Anderson's schandalige vertoningen zijn lang niet zo erg als Fedor die in zijn streak freakshows heeft tegen Japanse pro wrestlers, CHOI en zelfs een middleweight als Lindland.



Fedor heeft zijn mythische status bereikt door altijd hetzelfde te doen, op zijn dooie gemakje opkomen, en zodra de wedstrijd begon alles geven wat in hem zat. En dat 10 jaar succesvol, staand tegen cro cop (waarschijnlijk de beste stand-up zwaargewicht van dat moment).. op de grond tegen big nog (waarschijnlijk de beste BJJ zwaargewicht van dat moment). Dat maakt iemand een mythe in de ring, niet iemand die rondjes draait om zijn tegenstander

Heb jij uberhaupt Anderson zien vechten?:fp: Er is niemand die betere en veelzijdiger highlights heeft. Knietjes vliegend en in de clinch, allerlei soorten elbows, Roy Jones JR box ko's, Ali counters, allerlei soorten headkick ko's, submissions, zelfs een mix daarvan(triangle+elbows vs Lutter). Het is prima dat je Fedor's vechtstijl leuk vind maar ga nou niet Anderson defineren als "iemand die rondjes draait om zijn tegenstander".

Pansier
27-07-2013, 01:25
Anderson heeft dat wel bereikt. Hij was zo bijzonder dat hij de link was tussen 2 superfights en zo'n beetje werd gepushed om te vechten tegen elke nieuwe LHW kampioen.
Fedor had altijd de ongeslagen 'mystique' maar onverslaanbaar was hij nooit, er waren zat momenten waar het kantje boord was.

Juist het feit dat Fedor zulke moeilijke situaties heeft gehad en hierna nog steeds heeft gewonnen maakt hem de goat voor mij.

Daarbuiten: (Na het verlies tegen Werdum)
''My heart sank not for Fedor, but for the reality of perfection that is not attainable in the sport of MMA.'' -Pat Milletich
Tegelijkertijd ook het mooie aan de sport, iedereen kan verslagen worden! Al vind ik dat Fedor op een andere manier is verslagen dan Anderson Silva. Anderson Silva werd in mijn ogen te zelfverzekerd en maakte daardoor een fout, Fedor liep in een goed opgezette trap.


http://www.youtube.com/watch?v=dZl1iZZMrcE

T15Boxing
27-07-2013, 03:12
Juist het feit dat Fedor zulke moeilijke situaties heeft gehad en hierna nog steeds heeft gewonnen maakt hem de goat voor mij.

Daarbuiten: (Na het verlies tegen Werdum)
''My heart sank not for Fedor, but for the reality of perfection that is not attainable in the sport of MMA.'' -Pat Milletich
Tegelijkertijd ook het mooie aan de sport, iedereen kan verslagen worden! Al vind ik dat Fedor op een andere manier is verslagen dan Anderson Silva. Anderson Silva werd in mijn ogen te zelfverzekerd en maakte daardoor een fout, Fedor liep in een goed opgezette trap.


http://www.youtube.com/watch?v=dZl1iZZMrcE

Als dat de reden is zou je Anderson juist #1 moeten ranken aangezien Sonnen 1 de grootste comeback aller tijden is.

Pansier
27-07-2013, 13:28
Als dat de reden is zou je Anderson juist #1 moeten ranken aangezien Sonnen 1 de grootste comeback aller tijden is.

Dat was inderdaad een super comeback, maar Silva was niet hevig beschadigd.

mmacentral
27-07-2013, 13:41
Wat denk ik ook nog meespeelt is wanneer je MMA bent gaan volgen denk ik en wie er veel indruk op je maakt op dat moment. Zo werkt het voor mij in ieder geval wel. In mijn specifieke geval ben ik zo'n beetje geintroduceerd aan MMA door o.a. Ken Shamrock. (pre-Zuffa tijdperk). Ik kan me herinneren dat Ken vóór zijn gevecht tegen Rich Franklin nog goede kansen toegedicht kreeg. Zijn eerste gevecht tegen Tito zelfs hadden veel mensen moeite om te zien hoe Tito zou winnen gezien Ken zijn eerdere overwinning op Fujita. Terwijl als je terugkijkt nu wellicht zou denken dat hij niet eens met deze gasten in de octagon had mogen staan (hoe lullig dat ook klinkt).

Kan me nog een mooie quote herinneren die ik ergens las, volgens mij op Sherdog, over Ken: "Shamrock will always be associated with the beginning of the sport, and for many he popped their MMA cherry", als reden waarom mensen hem toch als terechte HOF'er zien.

Ben een beetje aan afdwalen maar IMO werkt het voor de meesten wel zo. Heb je Fedor tijdens zijn prime meegemaakt, ben je eerder geneigd denk ik om hem als grootste aller tijden te zien. Idem voor Anderson. Als nieuwere fan nu zou je wellicht Jones zeggen. Zo zijn er ook vast nog mensen die Chuck Liddell nog steeds als best ever zien.
Zomaar iets wat me te binnen schoot.