PDA

View Full Version : BOKSER STEPHEN DANYO TEKENT IN AMSTERDAM



pavani
21-07-2013, 22:41
Amsterdam, 21 juli 2013

BOKSER STEPHEN DANYO TEKENT IN AMSTERDAM
Optredens in Suriname, Koninklijk Theater Carré en Bep van Klaveren Memorial

Bokser Stephen Danyo is teruggekeerd op vaderlandse bodem na zijn avontuur in Groot Brittannië. Danyo tekende in 2012 -naar het zich leek aanzien- een aantrekkelijk profcontract bij een Engelse promotor, maar moest maandenlang lijdzaam toezien dat gemaakte beloften en toezeggingen niet werden nagekomen. Met behulp van de Amsterdamse advocaat Martin Jansen wist Danyo zich te ontdoen van het Engelse contract. Inmiddels heeft Danyo een manager in Amsterdam.

Danyo: “De promotor uit Engeland had mij een aantal partijen toegezegd en vergoedingen, maar kwam geen van beide na. Nu ben ik niet de persoon ernaar om direct op mijn strepen te gaan staan, maar ja als het bijna een jaar lang mis gaat, dan moet ik wel mijn conclusies trekken.”

Danyo riep de hulp in van de Amsterdamse advocaat Martin Jansen, die eerder diverse bokskampioenen handig wist te manoeuvreren langs de spelonken van de bokssport. Jansen: “Het boksen is een prachtige sport, waarbij misschien meer nog dan in andere sporten geldt dat deskundige begeleiding noodzakelijk is. Nadat ik mij meldde bij de Engelse promotor én een verzoek deed aan de Britse boksbond om te interveniëren werd het Engelse contract met Stephen snel ontbonden. Wel is de afspraak gemaakt dat Stephen beschikbaar blijft voor enkele wedstrijden daar. Dat lijkt mij een win-win.”

Danyo voelt zich mentaal gesterkt door het Engelse avontuur en heeft een ander beeld hoe zijn profcarrière verder vorm kan worden gegeven. Dat moet vanuit Nederland en Suriname gaan gebeuren. Danyo: “Ik ben Nederlander, geboren en getogen in Rotterdam met een lieve maar strenge Surinaamse moeder. Daar liggen mijn roots, daar zijn mijn fans en daarom ben ik er trots op dat ik mijn carrière vanuit die gedachte nu verder kan opbouwen.”

Volgens Jansen moet Danyo een absolute ster worden op eigen territorium. Daarvoor dient Danyo een wedstrijdschema en trainingsregime te ondergaan zoals dat succesvol is gebleken bij Innocent Anyanwu en de Belg Ermano Fegatilli. Zo bleef profbokser Innocent onder de hoede van Jansen in zijn eerste 22 partijen ongeslagen en kwalificeerde zich als eerste Nederlander sinds 1993 voor het Europees kampioenschap. Jansen zette zich daarna in voor de Belg Ermano Fegatilli die onder zijn leiding Europees kampioen werd door in Engeland de absolute favoriet Stephen Foster jr. indrukwekkend te verslaan door hem vijf maal naar het canvas te sturen.

Jansen: “Stephen krijgt de kans zich te bewijzen evenals de andere sporters die ik integraal heb begeleid. Er zijn wedstrijden gepland in Suriname op 3 augustus bij organisatiebureau Beatdown. Daarna volgt een wedstrijd in Koninklijk Theater Carré in oktober. Als de organisatie het rond krijgt zal Stephen daar aantreden tegen een ander Nederlands bokstalent. In november is dan de officiële sportieve thuiskomst van Stephen in Rotterdam op de Bep van Klaveren Memorial”