PDA

View Full Version : Bas Rutten Addresses the Dutch Government: “You Didn’t Honor Ramon Dekkers”



blackadder
22-07-2013, 14:26
On February 27 of this year, one of the most important foreign nak muays to grace the ring, Ramon Dekkers, passed away in his hometown of Breda. Since his death, the team at Golden Glory has been working tirelessly to create a documentary in “The Diamond’s” honor.
Today, Golden Glory released a particularly interesting snippet from their upcoming movie that features a short interview with MMA and commentating legend, Bas Rutten.
Rutten has some choice words for the Dutch government, who he believes haven’t payed the dues they should to Ramon Dekkers and the legacy he left behind. It is interesting to hear Rutten’s opinion on the matter since it is not a topic that is often discussed in Western or Asian media.
You can check out the interview below, and be sure to stay with Fight Sport Asia for more information on Ramon Dekkers’ upcoming biopic.

http://fightsportasia.com/2013/07/22/bas-rutten-addresses-the-dutch-government-you-didnt-honor-ramon-dekkers/ (http://fightsportasia.com/2013/07/22/bas-rutten-addresses-the-dutch-government-you-didnt-honor-ramon-dekkers/)


http://www.youtube.com/watch?v=pvsMMl0QKDQ

elpappi
22-07-2013, 16:48
Ik snap de frustratie van Bas wel maar ja hij heeft geen flauw idee wat voor klote regering we hebben de laatste jaren. Stelletje incompetente zakkenvullers.

YoMarK
22-07-2013, 17:40
De regering is schuld geven is 1 ding, maar het imago van de vechtsport is nu eenmaal niet best(en dat is niet alleen de schuld van de regering).
D'r hebben nu eenmaal wat "incidenten" plaatsgevonden de laatste tijd, en de media lijkt ook alleen maar de negatieve dingetjes ertussenuit te pikken. Daarnaast is het een feit dat er nogal wat crimineel geld in de vechtsport zit.
Allemaal dingetjes die ervoor zorgen dat er (vrijwel)geen lintjes worden uitgedeeld aan vechtsporters, en dat het overlijden van iemand als Ramon Dekkers niet de aandacht krijgt die het verdient.

Maar wel goed dat Bas probeert aandacht te vragen op deze manier....

Damian_Gray
22-07-2013, 19:20
"Op ned2 savonds met sportnieuws samenvattingen bekijken van kickbox/mma partijen.. lijkt me niks hoor" - Truus, 58

http://i.imgur.com/vyN6mJH.jpg

Nelisje
23-07-2013, 02:44
Nee Truus, de zoveelste talentenjacht waar weer een of ander talentloos persoon gehyped wordt is zaligmakend. Judo wordt ook geaccepteerd als sport, Boksen ook, waarom mma of kickboksen niet.


De regering is schuld geven is 1 ding, maar het imago van de vechtsport is nu eenmaal niet best(en dat is niet alleen de schuld van de regering).

Die gasten moeten ook gewoon keihard gestraft worden als ze iets fout doen. Maar juist omdat het in zo'n verdomhoekje komt valt er weinig te verdienen en is de verleiding om geld bij te verdienen op een dubieuze manier erg groot.Dat moet je doorbreken door de overtreders aan te pakken en de sporters respect te geven voor hun prestaties door ze een platform te geven.

Ramon was een legende van de sport, misschien wel de allergrootste aller tijden samen met Peter Aerts. Zo iemand moet je koesteren als nederlander.

ArjanV
23-07-2013, 06:20
En die gasten aanpakken moeten allereerst de bonden/organisaties/sportscholen doen en dat verzuimen ze al jaren!

Asura
23-07-2013, 14:55
Waarom zou de regering dat moeten doen?
Ik wil dat de regering hun werk doet, meer niet

Nelisje
23-07-2013, 17:55
Waarom zou de regering dat moeten doen?
Ik wil dat de regering hun werk doet, meer niet
Ik bedoel de criminelen die in het wereldje rondlopen, dat lijkt me een taak van de overheid. En als alle vip tafels vol zitten met criminelen, dan kun je ze mooi bij de ingang allemaal oppakken.

Budokan
23-07-2013, 19:10
Judo wordt ook geaccepteerd als sport, Boksen ook, waarom mma of kickboksen niet.

.

Je kunt zelf niet bedenken waar dat door komt?

Richelieu
23-07-2013, 20:44
Ik bedoel de criminelen die in het wereldje rondlopen, dat lijkt me een taak van de overheid. En als alle vip tafels vol zitten met criminelen, dan kun je ze mooi bij de ingang allemaal oppakken.

Want?

RedDawn
23-07-2013, 21:17
Als het om GG gaat, loopt Bas Rutten maar wat te raaskallen. Waarom zou de Nederlandse overheid in godsnaam Ramon Dekkers moeten eren? :(

Pansier
23-07-2013, 23:41
Als het om GG gaat, loopt Bas Rutten maar wat te raaskallen. Waarom zou de Nederlandse overheid in godsnaam Ramon Dekkers moeten eren? :(

Omdat wij, als Nederlanders, best trots mogen zijn op zo'n grote atleet. Veel mensen hebben niet door wat voor icoon hij is voor de sport.

Asura
24-07-2013, 02:21
De regering moet gewoon hun werk doen en zorgen dat dit land redelijk georganiseerd is, voor de rest hoef ik nooit van ze te horen . Het NOC-NSF mag best een woordje spreken over Dekker, dergelijke organisaties hebben daar natuurlijk wel wat over te zeggen

ICON
24-07-2013, 07:20
Wat Asura zegt..

RedDawn
24-07-2013, 07:25
Omdat wij, als Nederlanders, best trots mogen zijn op zo'n grote atleet. Veel mensen hebben niet door wat voor icoon hij is voor de sport.

Ik denk dat de overheid wel belangrijker dingen aan zijn hoofd heeft dan een overleden topsporter te eren. Ik noem maar een economische crisis. Maar als ik jou goed begrijp moet de regering stilstaan bij elke dammer, schaatser, volleyballer, verspringer, darter en andere sporter die iets bereikt heeft in zijn sport?

Ook kwam Dekkers tijdens zijn carriere als trainer en coach nooit in aanmerking voor een lintje zoals Hoost. Daarvoor had hij teveel mensen in zijn directe omgeving die in het verleden hun brood op een andere manier verdienden dan de doorsnee burger.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van Dekkers, ik heb ook de bio op zijn Engelstalige wikipedia geschreven, maar dat gezeur altijd dat onze sport geen erkenning van de overheid krijgt. So what?

stamang
02-08-2013, 02:31
Bas mooi gebaar, maar het is eigenlijk heel simpel. Als "onze" wereld het niets eens voor elkaar kan krijgen dan er 1 centrale organisatie/bond is die zich ontfermd over de sport, kan je de regering weinig kwalijk nemen.