PDA

View Full Version : La Nuit Des Champions met Zakaria Tijarti en Hicham Achalhi



adenane
25-07-2013, 21:14
Van de organisatie van La Nuit Des Champions kregen we onderstaand persbericht. Het betreft in gala in Marokko, gehouden in Tangiers met een aantal Nederlandse Marokkanen op de matchmaking. Hicham Achalhi en Zakaria Tijarti zullen op vrijdag 16 augustus de ring in stappen. Hicham neemt het op tegen Marcello Andriaansz en Zakaria neemt het op tegen de Thai Mac Rakkong.


http://i1132.photobucket.com/albums/m572/StaredownNL/Diversen/champions-des-nuitsmal_zps3d77b99e.jpg




Hieronder het hele persbericht:


A big international event in Tangier accredited by the International Federation WAKO PRO:
Under the auspices of the Royal Moroccan Federation of full contact, kickboxing, Muay Thai, K-1 rules, savate and similar sports ,and on the occasion of the celebration of youth, the Professional Committee and the League of north organize a big international event in K1 and Thai boxing on Friday, the 16th of August 16, 2013. The event will take place at the covered arena Badr in Tangier.


The plateau of the gala will be stocked by many Moroccan professionals abroad. Champions in their weight class. Among them, there’s the champion Hicham Achalhi whom attracted the attention of all observers, after winning the Grand Prix of the Czech Republic in the weight of more than 100 kg, and had already won the championship several times in the Netherlands.


For reference, this international event will be adopted in the classification of the International Federation WAKO PRO), where in case of victory of this Hicham Achalhi, he will be able to fight for the world pro title of his weight. In addition, the evening will also include big fights between champion Zakaria Tijarti whom will be face the great Thai Mac Rakkong in a burning fight.


Also, this great event will be lead by a staff of international referees, and among the names on this team, we find the international Joop Ubeda , who recently joined the crew of the International Federation WAKO PRO.


It remains to say that in the pro days, we will try to throw more light on the rest of the fights included in the gala.


BRON: http://www.staredown.nl/index.php/kickboksen/804-la-nuit-des-champions-met-zakaria-tijarti-en-hicham-achalhi

adenane
10-08-2013, 12:42
De PROMO:


http://youtu.be/FNfTu9nj8_o

de Stiep
10-08-2013, 16:16
Mmmmmmmmm, Zakaria tegen Mac. DAT is nou een pot die ik graag zou willen zien. Heb geen favo, maar geef beiden een kans om te winnen. Echt zo,n pot waarbij je niet met je ogen moet knipperen wil je niets missen. Hicham ? Die zie ik winnen omdat naar mijn mening (is een mening jongens en meisjes, heb je er net zo veel van als poepgaatjes :lol:) Hiacham veel rustiger vecht en rustig zijn kans afwacht. Marcello zie ik voor een snelle KO gaan met alle gevaar die dat qua verdediging met zich meebrengt.

Kemal
10-08-2013, 20:15
Mmmmmmmmm, Zakaria tegen Mac. DAT is nou een pot die ik graag zou willen zien. Heb geen favo, maar geef beiden een kans om te winnen. Echt zo,n pot waarbij je niet met je ogen moet knipperen wil je niets missen. Hicham ? Die zie ik winnen omdat naar mijn mening (is een mening jongens en meisjes, heb je er net zo veel van als poepgaatjes :lol:) Hiacham veel rustiger vecht en rustig zijn kans afwacht. Marcello zie ik voor een snelle KO gaan met alle gevaar die dat qua verdediging met zich meebrengt.

Heerlijke voor-analyse Stipo! Thanks, krijg alleen maar zin om die partij te bewonderen :)

Richelieu
10-08-2013, 21:13
Aanstaande vrijdag zal het La Nuit Des Champions gala in Tanger plaats vinden. Het wordt een geweldig evenement met veel Nederlandse inbreng. Drie vechters van Mousid Gym zullen te zien zijn, namelijk Zakaria Tijarti, Walid Hamid en Hicham Achalhi. Adenane Mahrou interviewde deze heren en bij deze het eerste deel met Zakaria Tijarti;

Zakaria Tijarti
Geb. Datum: 23-11-1991
Gewicht: 65-67kg
Sportschool: Tijarti-Gym
Voorbeelden: De profeet Mohamed, mijn vader Hassan en mijn broers Badr, Fouad, Mourad en Fikri.

Hoe ben je met vechtsport in aanraking gekomen?

In het verleden deed ik altijd aan voetballen en jarenlang was ik elk weekend te vinden op het voetbalveld. Het grappige is dat iedereen denkt dat ik door mijn broer op vechtsport ben gegaan, maar het waren juist mijn broers die me wilden beschermen en me juist stimuleerden om door te gaan met voetballen. Uiteindelijk heb ik zelf doorgedramd en ben ik een keertje meegegaan naar de gym om mee te trainen en ben niet weer weggegaan. Uiteindelijk ben ik dus pas 4 jaar bezig met vechtsport en is het allemaal redelijk snel gegaan.

Wat is je fightrecord:

Tot op heden heb ik pas 16 wedstrijden gevochten en dat is in vergelijking met veel andere A klasse vechters erg weinig. Ik ben als wedstrijdvechter direct in de C-Klasse begonnen en vecht aankomend weekend mijn 4de A-Klasse partij.

C-Klasse: 5 wedstrijden (allemaal gewonnen)
B-Klasse: 8 wedstrijden (7 gewonnen)
A-Klasse: 3 wedstrijden (allemaal gewonnen)

Hoe is de voorbereiding verlopen:

Ondanks de ramadan ben ik erg tevreden over mijn voorbereiding, door de ramadam had ik een afwijkende voorbereiding, ik heb veel getraind na zonsondergang en voel me erg sterk en mentaal ben ik er ook helemaal klaar voor. Ik heb voor deze wedstrijd veel getraind met Walid Hamid, Mohamed el Messaoudi, Abdoesalam el Hannouti en met mijn broers Fouad, Mourad en Fikri. We zitten nu in de laatste fase van mijn voorbereiding, nu werken we alleen nog kort en explosief. Het is een kwestie van de puntjes op de I zetten en dan gaan we volgende week vol vertrouwen richting Marokko.

Wat weet je van je tegenstander:

Ik vrij weinig van hem, zijn naam is Mac Rakkong en hij komt oorspronkelijk uit Thailand maar woont sinds enige tijd in Europa, het is een jonge opkomende vechter met de nodige ervaring en weinig verliespartijen.

Wat zijn je doelen voor de komende periode:

Ik ga komend schooljaar mijn 4de leerjaar in van mijn HBO studie Pharmakunde, en ook dit jaar wil ik met succes afronden. Mijn studie is erg belangrijk voor mij dat is toch mijn toekomst, de vechtsport is mijn hobby en op dat gebied wil ik aankomend seizoen zoveel mogelijk partijen draaien en iedereen verslaan die er op mijn pad komt, op deze manier wil ik mezelf in de spotlights knokken bij de grotere organisaties.

Staan er nog meer wedstrijden op het programma:

Na mijn aankomende wedstrijd zal ik op 28 september namens Marokko gaan deelnemen aan het WK in Brazilië, hier kijk ik erg naar uit, dat is toch een mooi podium om jezelf te meten.

Wat verwacht je van Walid:

Ik verwacht heel veel van Walid, hij is erg talentvol, zeer technisch en volgend Fikri nu al de beste in zijn gewichtsklasse, kortom iemand waarvan we in de toekomst nog heel veel gaan horen. Ik denk dat Walid deze partij gaat winnen, het zal niet eenvoudig worden omdat hij tegen een goeie jongen staat, maar zo goed als Walid kom je ze niet snel tegen.

Naar welke partij kijk je nog meer uit:

Ik kijk uiteraard uit naar de partij van Hicham Achalhi, ik vind zijn manier van vechten echt top, hij komt altijd om uit te delen en daar waar Hicham de ring instapt daar is het oorlog. Hij heeft in Marcello gelouterde tegenstander maar toch verwacht ik dat Hicham de partij op zijn naam gaat zetten, en ik zou er niet raar van staan te kijken als dit middels een KO gaat gebeuren. Bij partijen van Hicham is het publiek altijd de winnaar en ik ga deze wedstrijd zeker bekijken.

Heb je nog een boodschap voor de fans:

Jawel voor iedereen die erbij is zorg dat je niks mist van mijn wedstrijd ik beloof jullie vuurwerk en ben erop gebrand om een goeie wedstrijd neer te zetten. Daarnaast wil ik via deze weg nog een aantal mensen bedanken waaronder mijn broers Fouad en Mourad voor de bikkelharde trainingen van de afgelopen tijd. Mede dankzij Fouad's know how ben ik weer topfit voor deze wedstrijd, het is echt een toptrainer en ik wil iedereen adviseren om een keertje langs te komen bij zijn eigen praktijk "Tijarti bodyfit inspirit". Voor meer informatie kun je altijd kijken op: www.tijartibodyfitinspirit.nl (http://www.tijartibodyfitinspirit.nl/). Mijn broer Mourad, die altijd voor mij klaar staat. Die me traint op zijn specialiteit, het trainen op zuiverheid en techniek. Daar traint hij mij altijd op, En door Mourad ben ik daardoor onder andere veel beter geworden in het boksen en stabiel en goed staan. Hij was ook vanaf het begin dat ik ben begonnen met thaiboksen druk om de technieken van mij en Walid te verbeteren, onder andere door zijn nauwkeurige padstrainingen. Hij zorgt ervoor dat we op scherp staan wanneer we weer een belangrijke wedstrijd hebben.

Daarnaast uiteraard Fikri voor zijn waardevolle coaching tips en management rol, zonder hem had ik hier niet gestaan. Ook wil ik Rachid van Generation-Gym bedanken sinds enige tijd werken we samen als 1 team en deze samenwerking verloopt zeer goed, ik ben erg blij met deze ontwikkeling. En als laatste uiteraard mijn vaste trainingsmaatjes Walid Hamid, Mohamed el Messaoudi, Abdoesalam el Hannouti, Mounir Boughlid zonder de trainingen met jullie was ik nu niet zo scherp geweest. en uiteraard mijn gabbers Ferhat Celik, Mohammed Badissi en Hoessein Amhaouch die er altijd voor me zijn en me altijd en overal steunen. And last but not least mijn goede vriend en persoonlijke sponsor Sahin Yurekli van Vleespaleis Osdorp het adres voor het lekkerste vlees in Amsterdam en omstreken en dan nog hotel East Suites Istanbul. Het East Suites hotel is een aanrader voor iedereen die op vakantie gaat naar Istanbul, ik kom in ieder geval altijd erg graag.

pavani
17-08-2013, 10:44
Gisteren was het gala en hierbij de uitslagen van bovengenoemde vechters:

Zakaria gewonnen op punten
Walid gewonnen d.m.v. opgave ronde 2
Hicham gewonnen op punten

Willm
17-08-2013, 13:09
Nice! Ben benieuwd naar de beelden, als die er gaan komen.

Mattie73
17-08-2013, 19:52
Aanstaande vrijdag zal het La Nuit Des Champions gala in Tanger plaats vinden. .

Het gala was toch in de stad El Houceima en niet in Tanger? Of vergis ik me? Anyway, goed interview, thanks.