PDA

View Full Version : Stephen Danyo in Suriname



pavani
28-07-2013, 16:41
Amsterdam, 29 juli 2013

STEPHEN DANYO IN SURINAME VOOR DERDE PROFBOKSWEDSTRIJD


Bokser Stephen Danyo zal op 3 augustus a.s. zijn derde partij als profbokser afwerken in Suriname. De bokspartij maakt onderdeel uit van een gemengde vechtsportshow welke wordt gehouden in de Anthony Nesty sporthal in Parimaribo. De wedstrijd is afgesloten over vier ronden van drie minuten. De tegenstander is al enkele keren van naam gewisseld maar de organisatie heeft heden Miguel Pimentel uit de Dominicaanse republiek aangewezen.

Mocht Danyo de wedstrijd winnen, dan promoveert de Rotterdamse bokser naar de divisie waarin minimaal over zes ronden wordt gebokst. Zijn vorige wedstrijd dateert van 12 november 2012 die hij -evenals zijn debuut in Engeland- voortijdig wist te beëindigen. Als prof is Danyo ongeslagen.

Voor de Rotterdamse pugilist is het een bijzondere aangelegenheid om te kunnen boksen in Suriname, het geboorteland van zijn moeder. “Ik verwacht een warm welkom in Su”, lacht Danyo en vervolgt: “Op de Surinaamse radio en tv wordt mijn naam dagelijks genoemd. Ik word gek gebeld door enthousiaste familieleden en vrienden die daar wonen. Ze willen persé de wedstrijd bijwonen. Ik kan deze steun wel gebruiken, want mijn familie uit Nederland kan er helaas niet bij zijn.”

Het optreden in Suriname is de eerste wedstrijd in een serie van drie, die Danyo dit jaar nog dient te winnen. Zijn management heeft voor de bokser bij doorlopende successen een strijd om het Nederlands kampioenschap bij de profs in 2014 gepland, maar Danyo droomt nu al van meer:

“Ik ben de aankomende Nederlands kampioen, Benelux-kampioen en Europees kampioen. De tijd lijkt in Nederland bijna twintig jaar te hebben stilgestaan. Ik zou niet weten wie het anders moet gaan doen. Ik heb het juiste team om mij heen, de motivatie en hét talent. Ik moet me gewoon blijven focussen op dat ene doel. Over twee maximaal drie jaar sta ik er. Dan kun je het eindelijk weer horen: Het Wilhelmus in een boksarena.”

Richelieu
29-07-2013, 08:46
De Surinamers worden begin augustus behoorlijk verwend aldaar. Aardig wat toppers vertrekken die kan op.