PDA

View Full Version : Meisjes in elkaar geslagen door groep helden in Utrecht



LeeMurray
06-08-2013, 01:49
Twee jonge vrouwen uit Utrecht zijn bij de Haarrijnseplas belaagd door een groep jongeren. Daarbij werd de 21-jarige Michelle zo hard geslagen dat ze buiten bewustzijn raakte en door omstanders uit het water werd gered, meldt het AD/Utrechts Nieuwsblad. De politie heeft nog geen verdachten aangehouden.


Het volgende moment word ik wakker met een dikke lip, een pijnlijke neus en losse tandenSlachtoffer Michelle





Michelle was met haar zusje Chantal vrijdagmiddag even naar de Haarrijnse Plas gegaan om een koele duik te nemen. 'Onze oma is pas overleden en we wilden ons even ontspannen. Ik was al een paar keer bij het strandje geweest, maar de sfeer staat mij er niet zo aan. Het was de bedoeling dat we maar even zouden blijven.'

De twee jonge vrouwen kozen er volgens Michelle bewust voor om in de buurt van de gezinnen te gaan liggen en niet op de plek waar groepen jongeren zich verzamelen. 'Die wilden we juist niet opzoeken.'

Op een gegeven moment kreeg Michelle een bal hard tegen haar rug aangeschopt. Of dat nu per ongeluk ging of niet, Michelle vroeg of de groep jongens verderop wilden gaan voetballen en niet tussen de zonnebadende gasten. 'Ik kreeg meteen een grote mond. Van 'is dit land alleen van jou'. Het ging om een groep Marokkaanse jongens.'

Omsingeld
Omdat ze wil dat de strandwachten ingrijpen, loopt ze in de richting van de verzorgingspost. Als ze zich omkeert, ziet ze dat haar zusje is omsingeld door de groep en dat er geduwd en getrokken wordt. 'Ik ben ertussen gesprongen om mijn zusje te helpen. Wat allemaal geroepen is weet ik niet meer. Het volgende moment word ik wakker met een dikke lip, een pijnlijke neus en losse tanden. Ik ben door omstanders gelukkig uit het water gehaald en zij hebben me eerste hulp verleend.'

Dinsdag heeft Michelle een afspraak bij de politie om de aangifte uitgebreid op te nemen. Ze zette haar verhaal op Facebook in de hoop dat getuigen zich bij de politie melden. 'Het waren geen jongens uit de buurt.'

De politie heeft volgens woordvoerder Ellen de Heer ook een oproep geplaatst op Twitter. 'Wij zijn bij het incident geweest en de verhalen over wat er is gebeurd, lopen nogal uiteen. Er zijn ook verklaringen dat de vrouwen met schelden en duwen zijn begonnen. We hopen dat er misschien mensen zijn die zich als getuige melden.' Michelle hoopt daar ook op. 'Want dit mag echt niet meer gebeuren. Het is niet zo dat wij dit uitgelokt hebben.' Voor de jonge Utrechtse en haar zus, was het in elk geval het laatste bezoek aan de Haarrijnse Plas. 'Ik ga er nooit meer heen. Ik durf sinds het gebeuren bijna niet meer de straat op.'

De veiligheid rond de Haarrijnseplas is al een tijd in het geding. Behalve dat meisjes en vrouwen klagen over intimiderend gedrag door jongeren, worden er ook veel diefstallen gepleegd. Op warme dagen zet de politie soms extra agenten in om permanent toezicht te houden. Afgelopen vrijdag was dat overigens niet het geval.

Taal
PVV-leider Geert Wilders heeft op Twitter zijn misnoegen geuit over het voorval. 'Er is maar één taal die het Marokkaans straattuig aanspreekt: oppakken, vastzetten en uitzetten', schrijft hij.

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/3487200/2013/08/05/Zusjes-doodsbang-na-ruzie-met-Marokkaanse-jongens.dhtml

hypergiant
06-08-2013, 01:54
Sjongejongejonge

LeeMurray
06-08-2013, 01:57
Weer het typerende gedrag van bepaalde jongens die niet om kunnen gaan met de vrijheden die Nl biedt. Ik vind het heel jammer dat deze dingen blijven gebeuren. Laat me voorop stellen dat ik letterlijk nooit problemen heb met dit soort jongens. Deze jongens zijn zo gefrustreerd dat ze de openbare ruimte opzoeken met als enige doel burgers terroriseren. Zwembaden, stranden, parken, uitgaansgelegenheden, pretparken, bioscopen.

Ik ben 33 jaar oud en toen ik jong was had je al groepjes jongens die zich misdroegen in de publieke ruimte. Er werd toen gezegd dat die mensen hun draai moesten vinden in Nl en dat het probleem zich met een generatie vanzelf oplost. Niemand mocht zeggen wat iedereen wist.
We zien dat er niets is veranderd. Jongens zijn zwaar gefrustreerd, kunnen geen aansluiting met de maatschappij vinden, missen de sociale vaardigheden en intelligentie om contact te leggen meisjes en vrouwen, en gaan zich uit frustratie afreageren op burgers van wie ze weinig te duchten hebben.

Ik vind dit oprecht jammer en hoop dat dit gezeik een keer ophoudt.

Wat ik wel apart vind is dat Nederlanders altijd lijdzaam staan toe te kijken als dit soort dingen gebeuren. Daarom blijven dit soort dingen gebeuren......

LeeMurray
06-08-2013, 01:59
Dus zelfs tijdens ramadaan kunnen deze mensen die zich moslim noemen zich niet gedragen! Het is ramadaan en deze jongens zijn op het strand (!) meisjes aan het lastigvallen en mishandelen (!).

Wanneer houdt dit gezeik een keer op met deze mensen? Ik wil nogmaals benadrukken dat ik persoonlijk geen last heb van deze mensen. Dat neemt niet weg dat ik me er wel tegen moet uitspreken. Ik spreek me ook uit tegen seksisme en andere dingen waar ik geen last van heb. Over een paar dagen kun je je klok erop gelijk zetten dat er weer gereld zal worden in en rond bioscopen. Wanneer houdt dit gezeik een keer op?

blackadder
06-08-2013, 02:10
Dit moet een vergissing zijn. Het zijn aardige behulpzame jongens die goede cijfers op school halen. Parels van de maatschappij.

hypergiant
06-08-2013, 03:29
Dus zelfs tijdens ramadaan kunnen deze mensen die zich moslim noemen zich niet gedragen! Het is ramadaan en deze jongens zijn op het strand (!) meisjes aan het lastigvallen en mishandelen (!).


Je slaat de spijker op de kop

Dat er niet één in zo'n groep een stel hersens heeft om ze te behouden voor hun eigen lompe gedrag snap ik ook niet. Ik snap die obsesie ook niet om in groepsverband je in de openbare ruimte te misdragen. Klinkt cliché, maar een onderdeel is het gebrek aan opvoeding. Als je door je ouders bent opgevoed om je onder de mensen te gedragen en vooral in groepsverband, dan doe je dit soort dingen niet. Op zijn minst moet je het (in een tijdspan van ongeveer 13 jaar) voor mekaar krijgen dat hij manieren leert. Ook al kiest hij later een ander pad, dan nog zou hij zich dankzij een goede opvoeding zich moeten kunnen gedragen onder de mensen en het belangrijkste dat hij niet als een schaap in een groep meedoet aan dit soort onzin. Met opvoeding bedoel ik niet alleen opvoeden met je mond, maar dat je zelf ook het goede voorbeeld geeft.

Kemal
06-08-2013, 07:55
nekschotje voor dat tuig

Italian*Berlusconi*
06-08-2013, 08:40
ik zie alleen niet in wat dit met de ramadan en moslims te maken heeft? dit zijn kutkinderen die een flink pak slaag verdienen.. Leuk dat Wilders gelijk zijn ding weer roept, erg makkelijk, maar dit heeft niks met de moslim of ramadan te maken. Feit is wel dat dit weer "Marrokaanse" jongeren zijn, ik vind het knap dat je dat zo kan zien want het kunnen ook albanezen / irakezen / whatevah zijn, maar goed. Nogmaals, flink pak slaag voor die kutkoters en hoop dat dit meisje zich hier over heen kan zetten, erg sneu dat dit gebeurt en jammer dat niemand ingrijpt op zo'n moment, hoop het ooit een keer voor mij te zien zodat je dan ff los kan gaan..

de Stiep
06-08-2013, 09:36
nekschotje voor dat tuig

Vind ik overdreven ! Knietjes is genoeg ;)

Diz
06-08-2013, 11:38
Diep triest dat zulke dingen gebeuren! Onschuldige mensen terroriseren om jezelf te laten gelden, te erg voor woorden... Ik hoop dat deze kinderen ooit nog eens goede manieren leren, en beseffen dat je iedereen in de waarde moet laten. Lekker ook om met een hele groep een paar zwakkere slachtoffers uit te zoeken, walgelijk!

Tony
06-08-2013, 13:03
Belachelijk weer... alhoewel ik maar 1 kant van het verhaal gehoord heb. Maar indien dat het juiste verhaal is.. dan aub snel oppakken en vastzetten voor minimaal een jaartje of 1,5 a 2...

LeeMurray
06-08-2013, 13:09
Ik sta nog steeds achter hetgeen ik gisteren schreef, maar dit verhaal krijgt misschien nog een staartje. Politie beweert dat er conflicterende getuigenissen zijn. Zullen ze ook niet zomaar doen. Ik las ook overbodige details zoals dat de zusjes hun oma wilden herdenken. Waarom moes dat vermeld worden? Sympathie kweken? Wilde ze door dat te vermelden benadrukken dat zij niet de agressor was? Het kan best dat dít verhaal meer kanten heeft, maar dat neemt niet weg dat er vanuit die groep veel overlastgevers zijn.

@Berlusconi... Dit onaangepaste, achterlijke gedrag heeft inderdaad niets met de islam te maken. Je ziet geen groepjes Turken, Pakistanen, Hindoestanen, Javanen, Bosniërs etc. de publieke ruimte terroriseren. Ik haalde de ramadaan aan, omdat deze jongens die voor zo veel overlast zorgen zich moslims noemen. Ik verbaasde me over het feit dat deze mensen zich zelfs tijdens ramadaan niet konden gedragen.

Je slaat de spijker op de kop

Dat er niet één in zo'n groep een stel hersens heeft om ze te behouden voor hun eigen lompe gedrag snap ik ook niet. Ik snap die obsesie ook niet om in groepsverband je in de openbare ruimte te misdragen. Klinkt cliché, maar een onderdeel is het gebrek aan opvoeding. Als je door je ouders bent opgevoed om je onder de mensen te gedragen en vooral in groepsverband, dan doe je dit soort dingen niet. Op zijn minst moet je het (in een tijdspan van ongeveer 13 jaar) voor mekaar krijgen dat hij manieren leert. Ook al kiest hij later een ander pad, dan nog zou hij zich dankzij een goede opvoeding zich moeten kunnen gedragen onder de mensen en het belangrijkste dat hij niet als een schaap in een groep meedoet aan dit soort onzin. Met opvoeding bedoel ik niet alleen opvoeden met je mond, maar dat je zelf ook het goede voorbeeld geeft.
Ja, dit gedrag komt voort uit een gebrek aan opvoeding en het meekrijgen van normen en waarden toepasbaar op deze samenleving. Die jongens worden niet opgevoed. De straat voedt hen op. Ik zie het in de buurt waar ik al jaren woon (A'dam West) en de buurt waar ik ben opgegroeid (De Pijp). Die mensen wonen met z'n zessen in kleine sociale woningen. Die vaders werken of hangen in koffiehuizen of de moskee en die moeders zitten thuis met de kids. De oudere jongens worden naar buiten gestuurd, omdat het binnen al druk zat is met als gevolg dat die jongens hele dagen op straat hangen zonder toezicht. Deze manier van opvoeden kan in de bergen, waar je nog sociale controle hebt maar niet in een geïndividualiseerde samenleving als Nl. Die mensen zijn echt hun eigen glazen in aan het gooien.

@Diz. Deze gasten zijn zwaar gefrustreerd. Ze weten wel bij wie ze deze geintjes moeten flikken. Ik heb hier geen respect voor.

Rverm
06-08-2013, 13:11
Waarom nou gelijk weer Marokkanen benoemen... je kan toch ook gewoon netjes Noord-Afrikanen zeggen om ze minder te schaden? ;)

cornelus
06-08-2013, 13:23
Dit onaangepaste, achterlijke gedrag heeft inderdaad niets met de islam te maken. Je ziet geen groepjes Turken, Pakistanen, Hindoestanen, Javanen, Bosniërs etc. de publieke ruimte terroriseren.

De rest van je post ben ik het trouwens ook helemaal mee eens LeeMurray.
Het is en blijft toch een structureel probleempje met die jongens.
Volgens mij is dat wangedrag al zo sinds 1e of 2e generatie kinderen kreeg?
Vroeger waren het trouwens nog wel de Turken die de naam hadden geloof ik.

LeeMurray
06-08-2013, 13:58
De rest van je post ben ik het trouwens ook helemaal mee eens LeeMurray.
Het is en blijft toch een structureel probleempje met die jongens.
Volgens mij is dat wangedrag al zo sinds 1e of 2e generatie kinderen kreeg?
Vroeger waren het trouwens nog wel de Turken die de naam hadden geloof ik.
Toen ik jong was werden zwembaden, stranden, pretparken, disco's etc. al geteisterd door deze gasten. Toen werd er gezegd dat dit probleem met een generatie zou verdwijnen. We hebben het gezien...
Mensen hebben het over "een kleine groep die het voor de meerderheid verpest", maar is die groep wel zo klein? In de grote steden heb je gezeik met die gasten, maar ook in provinciesteden en dorpen als Gouda, Veenendaal, Ede, Bergen op Zoom etc. heb je hetzelfde geziek. Scheer ik mensen over één kam? Tuurlijk niet. Je verspeelt wel veel krediet als je je schaart achter dat tuig (stille tochten voor tasjesdieven?).
Vroeger hadden Turken idd een slechte naam, maar dat was omdat men Turken en Marokkanen niet uit elkaar kon halen. Dit onaangepaste gedrag waar we het in deze topic over hebben wordt hoofdzakelijk door een groep gepleegd.

Silat
06-08-2013, 14:01
Ohhh was ik maar daar toen het gebeurde...

Hadden ze gezien wat Rammendan inhoudt.

Tony
06-08-2013, 14:20
Hadden ze gezien wat Rammendan inhoudt.
Had je die meisjes dan nog even nageschopt of wat?


(grapje he ;) haha)

Pansier
06-08-2013, 14:23
Vind ik overdreven ! Knietjes is genoeg ;)

In de nek? Dat heeft hetzelfde effect! ;)

e-type
06-08-2013, 14:30
...en gister ging het op dezelfde plek weer mis met onze medelanders zonder media training.
Rellen Haarrijnseplas na gedoe over telefoon (http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1047883/rellen-haarrijnseplas-na-gedoe-over-telefoon.html)
Dit heeft idd niets met de islam of moslims te maken, dit gaat puur om een cultuurverschil in opvoeding. Precies wat LeeMurray zegt (#12), reps daarvoor. Hetzelfde zie je bij oer-Hollandse kinderen die bijvoorbeeld in een achterstandwijk wonen en waarbij de ouders mentaal niet geschikt zijn voor het opvoeden van een kind. Die jongens lopen ook over straat en leren dat je door middel van angst creeeren macht krijgt, en het verschil tussen 'mijn en dein' niet kennen. Helaas is de Marokkaanse en Antilliaanse jeugd in NL inmiddels een groter probleem aan het worden, maar de ouders hebben geen idee; "thuis zijn het zulke lieverdjes".
Ze roepen maar dat ze respect verdienen, maar zelfs tijdens de heilige maand weten ze zich geen raad met hun vrijheden.

Over 5-6 jaar zie je dit soort gasten in de hardere criminaliteit verdwijnen en later als berichtje in de krant dat er weer een Marokkaan/Antilliaan is doodgeschoten, 'een bekende van de politie'.

Dit gaat weer een verloren generatie worden hoor, want wie wil het risico nemen? Wie durft er nog een Marokkaan uit te nodigen voor een sollicitatie gesprek...de mensen worden inmiddels achterdochtig en wantrouwend.

Wiseguy
06-08-2013, 14:49
Marokkaanse jongens net zoals toen in Eindhoven?

dirk5
06-08-2013, 15:14
Marokkaanse jongens net zoals toen in Eindhoven?

Belgen.... Marokkanen......, maar vooral effe de nadruk leggen op de keer dat ze het niet waren, helping the cause :D

Kalikula
06-08-2013, 16:03
Ramadan of niet, je hebt je altijd te gedragen. Niet slechts in een bepaalde periode in een jaar.

LeeMurray
06-08-2013, 16:30
@e-type. Ik wist niet eens dat je Antillianen of 'zwarten' in het algemeen in Utrecht of die regio had. Als ik die filmpjes op die link bekijk denk ik dat politie juist gehandeld heeft. Gewoon de wapenstok eroverheen, alleen dat begrijpen die gasten.
Veel van die Antillianen en Marokkanen lijken inderdaad, deels door eigen toedoen, deel uit te gaan maken van een permanente onderklasse. Ik vind dat echt jammer...

In buurten als Noord en Geuzenveld werden asociale A'dammers geplaatst in het kader van een sociaal project. Degenen die het zich konden veroorloven zijn jaren geleden naar Almere en Purmerend verhuisd, maar je hebt die tokkies die niet over de financiële beschikten om te verhuizen die daar dus nog steeds wonen. Deze mensen kenmerken zich ook door asociaal en onaangepast gedrag, maar omdat zij al lange tijd deel uitmaken van deze samenleving hebben ze niet die drang om zich ertegen af te zetten. Je ziet geen groepjes tokkies de publieke ruimte opzoeken om burgers terroriseren. Niet op die schaal als die andere gasten in elk geval.

Belgen.... Marokkanen......, maar vooral effe de nadruk leggen op de keer dat ze het niet waren, helping the cause :D
Typerend gedrag weer hè. Een schrijnend gebrek aan zelfreflectie, slachtofferrol aannemen, deflectie tactieken etc. Daarom verandert er ook niets.

@kalikula... Je hebt inderdaad universele waarden waar iedereen zich aan zou moeten houden. Ik haalde die ramadaan erbij om te illustreren hoe ver heen en hoe hypocriet deze gasten zijn. Jammer genoeg worden moslims in nl in één adem genoemd met deze mensen terwijl veel echte moslims niet geassocieerd willen worden met dit straattuig (ik heb het over criminelen en hangjongeren en niet een specifieke bevolkingsgroep).

Wiseguy
06-08-2013, 17:04
Belgen.... Marokkanen......, maar vooral effe de nadruk leggen op de keer dat ze het niet waren, helping the cause :D

Absoluut, je moet natuurlijk wel met feiten komen en niet alles afschuiven op een zondebok.

Wiseguy
06-08-2013, 17:12
Ik snap de link tussen dit soort tuig en de islam niet. Gehersenspoeld door Wilders? Dit zijn straatschoffies die de Islam niet eens waard zijn.

Wel Ironisch dat je jezelf associeert met Lee Murray. Over tuig gesproken.

e-type
06-08-2013, 17:16
@LeeMurray.
klopt, Antillianen zijn geen grote groep in Utrecht.

@Wiseguy.
volgens mij moet je LeeMurray's posts nog een keer doorlezen.

Wiseguy
06-08-2013, 18:43
Niet goed gelezen. Mijn excuses

LeeMurray
08-08-2013, 01:11
Niet goed gelezen. Mijn excuses
Excuses aanvaard. Soms zeg je dingen die je achteraf beter niet had kunnen zeggen als je emotioneel betrokken bent bij een onderwerp.

Italian*Berlusconi*
08-08-2013, 09:42
http://i.imgur.com/TuCSL.gif

cornelus
08-08-2013, 11:01
https://www.facebook.com/NederlandTuigvrij

:hi:

Wiseguy
08-08-2013, 15:32
Heb die pagina even bekeken. Ik heb nog nooit zoveel Sjonnie's en Anita's bij elkaar gezien. Ik voel me echt slim als ik die reacties lees. Het gros van de mensen geeft de PVV op als politieke voorkeur. Best ironisch dat mensen die Nederland tuigvrij willen hebben stemmen op een partij die vol zit met veroordeelde volksvertegenwoordigers.

cornelus
08-08-2013, 17:22
.. Ik heb nog nooit zoveel Sjonnie's en Anita's bij elkaar gezien. Ik voel me echt slim als ik die reacties lees..
Daar heb ik nou noooooit last van op het internet :lol: Verder mag iedereen van mij stemmen wat ie wil. Ik begrijp die sentimenten bij het grote publiek wel. Of het slim is is inderdaad vers twee. Daarom heeft een land, een volk, ook leiders nodig die wel slim zijn. En wijs, standvastig, onafhankelijk, groot van geest, sterk van daad, menslievend.... etcetera etcetera. Zeg maar alle kwaliteiten die je tegenwoordig nergens meer nodig hebt als je gaat solliciteren.

liedje


http://youtu.be/ktuHhyg9sLg

Minotauro
09-08-2013, 10:51
Jammer weer. Las op pagina 1 dat het vooral altijd Marokkanen zijn. Ik herinner mij nog wel sferen in de jaren '90 in het zwembad of op een recreatieplas, toentertijd waren het vooral Turken die de boel terroriseerden. Laten we hopen dat de Marokkaanse jongeren zich over een tijdje ook wat meer kan gedragen. Oh shit, onze regering heeft daarna ook nog Somaliers, Afghanen, Irakezen en wat families uit Sierra Leone hier naar toe gehaald. Die zullen dat proces ook allemaal moeten doorlopen, misschien dat we over een aantal decennia of misschien wel een hele eeuw een leuk/veilig/vreedzaam Nederland hebben! Thanks to the PvdA, CDA en de geweldige oppositiepartij Groen Links.

Asura
09-08-2013, 12:41
We hebben een voetbalprobleem

Asura
09-08-2013, 13:05
Heb die pagina even bekeken. Ik heb nog nooit zoveel Sjonnie's en Anita's bij elkaar gezien. Ik voel me echt slim als ik die reacties lees. Het gros van de mensen geeft de PVV op als politieke voorkeur. Best ironisch dat mensen die Nederland tuigvrij willen hebben stemmen op een partij die vol zit met veroordeelde volksvertegenwoordigers.

Ik stem ook pvv, wil best ergens een 1 op 1 debat met je aangaan, kan je even bewijzen hoeveel slimmer en beter je dan mij bent^^ Wellicht heb jij een correlatie gevonden tussen stemgedrag en IQ, en dat zou best een belangrijke ontdekking zijn.Als de PVV links zou zijn zou niemand wat zeggen over de enkele politici met een "verleden". Wat daar ook van waar is.

Kijk maar eens naar groenlinks, de voorzitter van 2003 tot 2006 was een pedofiel(!) er zitten ex-terroristen, ex-maoisten, ex-oplichters in de partij, maar dit hoor je nooit tijdens de verkiezingen, zij worden door de media slechts "beoordeeld" op hun partijprogramma. Het is dezelfde reden dat je nooit over het polenmeldpunt van de SP hoorde, maar toen de PVV een zelfde iniatief opzette was het ineens het toppunt van xenofobie en belachelijkheid. De PVV is dus slechts uniek vanwege hun positie in de media, een media die zeer kritisch of bevooroordeeld is, is de voornaamste reden voor stereotype uitspraken als hierboven.

Leerde dat straattuig maar wat meer van die zogenaamde sjonnie's en anita's. Nooit last van ze, ze hebben nooit mijn grootouders lastig gevallen of de vrouwen in mijn familie uitgescholden. Daar zijn tot nu altijd verrijkers nodig voor geweest.

Wiseguy
09-08-2013, 15:25
Ik stem ook pvv, wil best ergens een 1 op 1 debat met je aangaan, kan je even bewijzen hoeveel slimmer en beter je dan mij bent^^ Wellicht heb jij een correlatie gevonden tussen stemgedrag en IQ, en dat zou best een belangrijke ontdekking zijn.Als de PVV links zou zijn zou niemand wat zeggen over de enkele politici met een "verleden". Wat daar ook van waar is.

Kijk maar eens naar groenlinks, de voorzitter van 2003 tot 2006 was een pedofiel(!) er zitten ex-terroristen, ex-maoisten, ex-oplichters in de partij, maar dit hoor je nooit tijdens de verkiezingen, zij worden door de media slechts "beoordeeld" op hun partijprogramma. Het is dezelfde reden dat je nooit over het polenmeldpunt van de SP hoorde, maar toen de PVV een zelfde iniatief opzette was het ineens het toppunt van xenofobie en belachelijkheid. De PVV is dus slechts uniek vanwege hun positie in de media, een media die zeer kritisch of bevooroordeeld is, is de voornaamste reden voor stereotype uitspraken als hierboven.

Leerde dat straattuig maar wat meer van die zogenaamde sjonnie's en anita's. Nooit last van ze, ze hebben nooit mijn grootouders lastig gevallen of de vrouwen in mijn familie uitgescholden. Daar zijn tot nu altijd verrijkers nodig voor geweest.

Jij bent de uitzondering die de regel bevestigd. Ik heb overigens absoluut geen behoefte aan een debat met verbitterde mensen. Tevens zijn er mensen die dit veel beter kunnen, zoals Maarten van Rossem. Ik moet echter wel bekennen dat ik het interessant vindt dat jij de pvv geen "linkse" partij vindt. Ik raad je aan om naar het partijprogramma van de pvv kijken.

Een toegift


http://www.youtube.com/watch?v=UPm0lfA1mJ4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DUPm 0lfA1mJ4

blade
09-08-2013, 15:36
oke mijn toegift haha




http://www.youtube.com/watch?v=qCAZqjFNG2M

Wiseguy
09-08-2013, 15:41
Nu we toch bezig zijn.


http://www.youtube.com/watch?v=TwrOtqpVPy4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DTwr OtqpVPy4

Ik vind deze wel heel pijnlijk.

Richelieu
09-08-2013, 21:48
Heb die pagina even bekeken. Ik heb nog nooit zoveel Sjonnie's en Anita's bij elkaar gezien. Ik voel me echt slim als ik die reacties lees. Het gros van de mensen geeft de PVV op als politieke voorkeur. Best ironisch dat mensen die Nederland tuigvrij willen hebben stemmen op een partij die vol zit met veroordeelde volksvertegenwoordigers.

Moet zeggen dat columniste Ebru Umar het afgelopen week prima verwoorde in Knevel en van de Brink. Nadat ze een column had geschreven over een "dooie gast" kreeg ze een kleine 2000 dreigtweets van wat zij noemde: Nederturken. Hun vermeend nationalisme is compleet misplaatst en ook niet eigenlijk te verklaren. Ze verwoorde het probleem goed en er werden meer dan genoeg actuele voorbeelden genoemd. De column, welke zoveel bedreigingen veroorzaakte is hieronder te lezen en het moment met haar bij Knvel en van de Brink @ 14.42

http://www.metronieuws.nl/columns/die-dooie-gast/SrZmgs!bw9qged2qTJQ/
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1358739

Wiseguy
09-08-2013, 23:19
Wat was zij vreselijk irritant.

tyson19
10-08-2013, 02:20
Laatst liep ik in de avond/nacht naar huis. Het was al best laat en ik passeerde de plaatselijke park. Ik zag daar een groepje blanke jongens en men schreeuwde ook van alles naar mij toe. Ik reageerde niet en liep direct naar huis. Dit soort lastpakken onder invloed van middelen vallen iedereen weleens lastig. Moet ik nu alle Hollanders beschuldigen van de lastige gedrag van deze jongeren? Lijkt mij niet echt rationeel, grotendeels heb ik positieve ervaringen met Hollanders en die enkele vervelende rotjochies gaan er dus voor zorgen dat ik een groep mensen niet op een positieve manier zal moeten benaderen.

Ik zie hier iemand zeggen dat men dan zelf de recht moet handhaven. Lijkt mij niet echt verstandig, ik kon die dag ook de confrontratie aan met die groep die het leuk vond om mij lastig te vallen. Wat schiet je ermee op? Voorkomen, is beter dan genezen is mijn motto altijd.

Dat de Marokkanen hoog scoren in statistieken klopt, ik wil het echter niet direct aan hen ras koppelen. Het is een grote stad problematiek. In alle ontwikkelde steden in de wereld heb je wel dit soort jongeren. Vaak zijn het migrantenkinderen die in het leven hebben verloren, de zogenoemde verliezers. Deze verliezers komen in contact met middelen en vaak begint dan de ellende. Verliezer vindt verliezer op straat en samen zijn ze tegen alles wat men hen niet aanstaat of uitkotst. De wij/zij gevoel is sterk bij dat soort groepen. Wij tegen de rest van de wereld.

Ik wil een tip geven aan mensen die in zo een situatie komen. Beste is negeren, indien ze jou niet benadelen. Anders kan je ze altijd groeten en met waarde hen aanspreken. Vaak zijn het mensen met een minderwaardigheidsgevoel en als iemand hen al een beetje kan waarderen zijn ze meestal meteen al bevriend met hem/haar. Je kan ook gewoon zeggen dat je hen gedrag niet waardeerd en waarom je het niet waardeerd. Echter, een agressieve reactie of vooral een rasgeralateerde uitlating zorgt voor explosiviteit bij dat soort types.

We zijn allemaal jong geweest en we hebben allemaal wel domme dingen gedaan. Nu kijken we lachend met schaamte terug naar die dagen.

Wat betreft Ebru Umar. Persoonlijk vindt ik haar behoorlijk zielig op een of andere manier. Ze ziet er vrij verwaardloos en depri eruit. Ze is duidelijk eenzaam en zoekt gewoon de aandacht. Wat meeste autochtonen niet door hebben is dat deze dame door islam te beledigen probeert te scoren. Zodoende kan ze aandacht krijgen en wat geld verdienen. Ik heb haar een keer op tv gezien en ik was bijzonder onder de indruk van haar lage iq. Niet echt een slimme dame.

p.s.: ik mis het andere kant van het verhaal in de artikel.

appelsap
10-08-2013, 14:35
Heeft iedereen hier toegang tot wereldwijde IQ testen of zo?

de Stiep
10-08-2013, 16:40
oke mijn toegift haha


http://www.youtube.com/watch?v=qCAZqjFNG2M

STERK !! Reps

LeeMurray
10-08-2013, 19:32
Laatst liep ik in de avond/nacht naar huis. Het was al best laat en ik passeerde de plaatselijke park. Ik zag daar een groepje blanke jongens en men schreeuwde ook van alles naar mij toe. Ik reageerde niet en liep direct naar huis. Dit soort lastpakken onder invloed van middelen vallen iedereen weleens lastig. Moet ik nu alle Hollanders beschuldigen van de lastige gedrag van deze jongeren? Lijkt mij niet echt rationeel, grotendeels heb ik positieve ervaringen met Hollanders en die enkele vervelende rotjochies gaan er dus voor zorgen dat ik een groep mensen niet op een positieve manier zal moeten benaderen.
Ik zie hier iemand zeggen dat men dan zelf de recht moet handhaven. Lijkt mij niet echt verstandig, ik kon die dag ook de confrontratie aan met die groep die het leuk vond om mij lastig te vallen. Wat schiet je ermee op? Voorkomen, is beter dan genezen is mijn motto altijd.
Dat de Marokkanen hoog scoren in statistieken klopt, ik wil het echter niet direct aan hen ras koppelen. Het is een grote stad problematiek. In alle ontwikkelde steden in de wereld heb je wel dit soort jongeren. Vaak zijn het migrantenkinderen die in het leven hebben verloren, de zogenoemde verliezers. Deze verliezers komen in contact met middelen en vaak begint dan de ellende. Verliezer vindt verliezer op straat en samen zijn ze tegen alles wat men hen niet aanstaat of uitkotst. De wij/zij gevoel is sterk bij dat soort groepen. Wij tegen de rest van de wereld.
Ik wil een tip geven aan mensen die in zo een situatie komen. Beste is negeren, indien ze jou niet benadelen. Anders kan je ze altijd groeten en met waarde hen aanspreken. Vaak zijn het mensen met een minderwaardigheidsgevoel en als iemand hen al een beetje kan waarderen zijn ze meestal meteen al bevriend met hem/haar. Je kan ook gewoon zeggen dat je hen gedrag niet waardeerd en waarom je het niet waardeerd. Echter, een agressieve reactie of vooral een rasgeralateerde uitlating zorgt voor explosiviteit bij dat soort types.
We zijn allemaal jong geweest en we hebben allemaal wel domme dingen gedaan. Nu kijken we lachend met schaamte terug naar die dagen.
Wat betreft Ebru Umar. Persoonlijk vindt ik haar behoorlijk zielig op een of andere manier. Ze ziet er vrij verwaardloos en depri eruit. Ze is duidelijk eenzaam en zoekt gewoon de aandacht. Wat meeste autochtonen niet door hebben is dat deze dame door islam te beledigen probeert te scoren. Zodoende kan ze aandacht krijgen en wat geld verdienen. Ik heb haar een keer op tv gezien en ik was bijzonder onder de indruk van haar lage iq. Niet echt een slimme dame.
p.s.: ik mis het andere kant van het verhaal in de artikel.
Ik kan me voor een groot deel in je post vinden. Ebru Umar is vergelijkbaar met Naima El Bezaz. Verwarde murtaddeen (afvalligen) die cultuur met religie verwarren en over dingen spreken waar ze geen verstand van hebben, nl. islam.
Ik zag in '04 toen ze geluid begon te maken al dat die Ebru issues had. De enige die haar doel heeft bereikt met de alom bekende 'als allochtoon met een islamitische achtergrond tegen de islam schoppen'-hustle is Hirsi Ali. Al die mensen die hetzelfde pad hebben geprobeerd te bewandelen, hebben niet bereikt wat ze wilden. Ik denk dat het verschil tussen Hirsi Ali en die andere mensen (Hafid Bouazza, Ebru Umar, Ehsan Jami etc.) is dat Hirsi Ali een duidelijk doel voor ogen had en daar naartoe heeft gewerkt. Die mensen die na Hirsi Ali kwamen waren niet zo berekenend als Ayaan en hadden hun persoonlijke issues niet verwerkt.

Ik wil trouwens benadrukken dat ik het niet vind kunnen dat je bedreigd wordt omdat je een (abjecte) mening geeft. Die mensen die Ebru bedreigden zitten 100% fout IMO.

LeeMurray
10-08-2013, 19:45
Deze topic gaat niet over PVV.

ik wil wel één ding kwijt. Ik denk dat een stem voor PVV een weggegooide stem is. Deze partij heeft z'n kans gehad en er niets mee gedaan. Wilders zei een tijd geleden dat hij zich op Europa zou focussen en niet meer op de islam. Nadat hij z'n glazen had ingegooid tijdens het vorige kabinet, kwam hij daar weer op terug.
Daarnaast moet je je afvragen of je vanuit moreel opzicht het gedachtegoed van een partij wil delen/ onderschrijven, die een terrorist/ moordenaar als Breivik heeft geïnspireerd. Breivik refereerde in z'n manifest wel erg vaak aan Wilders en z'n retoriek verschilde weinig met dat van Wilders.

On topic. Ik denk dat mensen minder moeten wegkijken als groepjes straattuig onschuldige burgers lastigvallen. Zoals elk volk negatieve kanten heeft, is die individualiteit, dat wegkijken en die lafheid een negatief kenmerk aan Nederlanders. Op sites als geenstijl, fok.nl en telegraaf hebben veel Nederlanders een grote bek, maar als er IRL iets gebeurt kijken ze de andere kant op. ik heb dit vaak zien gebeuren. No offence maar die laffe volksaard sterkt die jongens die de publieke ruimte terroriseren alleen maar. Geen toeval dat hier procentueel de meeste Joden zijn afgevoerd.

Willm
10-08-2013, 22:45
Nu we toch bezig zijn.


http://www.youtube.com/watch?v=TwrOtqpVPy4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DTwr OtqpVPy4

Ik vind deze wel heel pijnlijk.
Hahahah moest hier wel hartelijk om lachen, touche!

Hard aanpakken dat tuig, op die filmpjes zie ik trouwens geen Marokkanen maar Antillianen/Suris en domme blondjes.

cornelus
10-08-2013, 23:04
Laat ik dan ook nog even een puntje op de i zetten.



http://youtu.be/9UxkzVhh7T0

Vinand
12-08-2013, 13:12
Vind ik overdreven ! Knietjes is genoeg ;)

Nee dat is niet genoeg... Lang niet genoeg...

appelsap
12-08-2013, 23:43
Deze topic gaat niet over PVV.

ik wil wel één ding kwijt. Ik denk dat een stem voor PVV een weggegooide stem is. Deze partij heeft z'n kans gehad en er niets mee gedaan. Wilders zei een tijd geleden dat hij zich op Europa zou focussen en niet meer op de islam. Nadat hij z'n glazen had ingegooid tijdens het vorige kabinet, kwam hij daar weer op terug.
Daarnaast moet je je afvragen of je vanuit moreel opzicht het gedachtegoed van een partij wil delen/ onderschrijven, die een terrorist/ moordenaar als Breivik heeft geïnspireerd. Breivik refereerde in z'n manifest wel erg vaak aan Wilders en z'n retoriek verschilde weinig met dat van Wilders.

On topic. Ik denk dat mensen minder moeten wegkijken als groepjes straattuig onschuldige burgers lastigvallen. Zoals elk volk negatieve kanten heeft, is die individualiteit, dat wegkijken en die lafheid een negatief kenmerk aan Nederlanders. Op sites als geenstijl, fok.nl en telegraaf hebben veel Nederlanders een grote bek, maar als er IRL iets gebeurt kijken ze de andere kant op. ik heb dit vaak zien gebeuren. No offence maar die laffe volksaard sterkt die jongens die de publieke ruimte terroriseren alleen maar. Geen toeval dat hier procentueel de meeste Joden zijn afgevoerd.

- Stem op de PVV weg gegooide stem. Dat is wel makkelijk. Mijn partij is het niet, maar als je definitie van een weg gegooide stem is dat ze na verkiezingen iets anders doen dan ze zeggen, dan kunnen we beter helemaal niet meer stemmen
- Uit moreel oogpunt een partij niet steunen omdat iemand ze een gek hebben geinspireerd lijkt me wat ver gezocht.
Frappant dat je wel van mening bent dat veel van deze uitwassen, waar we het hier over hebben, te maken hebben met cultuur en niet religie, terwijl velen bepaalde religieuze geschriften als 'inspiratie' gebruiken voor dit gedrag. Maar daar mogen we die religie dan niet op afrekenen?
- Je hebt volkomen gelijk dat de sociale controle in NL ver te zoeken is en dat heeft zeker te maken met de 'tolerantie' en het individualisme in de nederlandse samenleving. Of dat intrisieke lafheid van de nederlander is vraag ik me af. Maar gezien de ontwikkelingen de laatste jaren kan ik me voorstellen dat mensen hun mond houden.
- Politie en justitie zouden veel harder moeten optreden. Dat is hun taak niet zo zeer van 'het volk'
- Je laatste punt heeft meer te maken met het feit dat het in NL heel makkelijk was om Joden te vinden, via de info van de burgerlijke stand, dan de lafheid van het volk volgens mij. Maar dat percentage is zeker niet iets om trots op te zijn.

De feiten wijzen uit dat relatief groot deel van de genoemde overlast/criminaliteit wordt veroorzaakt door een kleine groep waarin Marrokanen (en in mindere mate Antillianen) oververtegenwoordigd zijn. Over de oorzaken kunnen we het eindeloos hebben, maar dat zijn wel feiten.
En als keihard aanpakken idd de enige oplossing is (waar het wel op lijkt) dan moet dat dus gebeuren. En als de PVV daar de vaandeldrager van moet zijn, zodat andere partijen hun oogkleppen afzetten en toegeven dat de multiculturele samenleving in sommige opzichten mislukt is, dan hebben ze een functie.

Anderson
13-08-2013, 02:35
Of dat intrisieke lafheid van de nederlander is vraag ik me af. Maar gezien de ontwikkelingen de laatste jaren kan ik me voorstellen dat mensen hun mond houden.

Halfjaar geleden stond in een stuk in de Volkskrant over Chinezen zakenmensen. Daar kwam het voorbeeld van een Chinees dat hij het maar raar vond dat als zijn laptop gestolen werd dat hij hef in eigen nam dat hij daar voor gearresteerd kon worden en waarom Nederlanders dat niet durfde.

- Politie en justitie zouden veel harder moeten optreden. Dat is hun taak niet zo zeer van 'het volk'

Ja ben ik het mee eens

- Je laatste punt heeft meer te maken met het feit dat het in NL heel makkelijk was om Joden te vinden, via de info van de burgerlijke stand, dan de lafheid van het volk volgens mij. Maar dat percentage is zeker niet iets om trots op te zijn.

Belgie en Frankrijk was nog erger

Richelieu
13-08-2013, 08:09
- Stem op de PVV weg gegooide stem. Dat is wel makkelijk. Mijn partij is het niet, maar als je definitie van een weg gegooide stem is dat ze na verkiezingen iets anders doen dan ze zeggen, dan kunnen we beter helemaal niet meer stemmen
- Uit moreel oogpunt een partij niet steunen omdat iemand ze een gek hebben geinspireerd lijkt me wat ver gezocht.
Frappant dat je wel van mening bent dat veel van deze uitwassen, waar we het hier over hebben, te maken hebben met cultuur en niet religie, terwijl velen bepaalde religieuze geschriften als 'inspiratie' gebruiken voor dit gedrag. Maar daar mogen we die religie dan niet op afrekenen?
- Je hebt volkomen gelijk dat de sociale controle in NL ver te zoeken is en dat heeft zeker te maken met de 'tolerantie' en het individualisme in de nederlandse samenleving. Of dat intrisieke lafheid van de nederlander is vraag ik me af. Maar gezien de ontwikkelingen de laatste jaren kan ik me voorstellen dat mensen hun mond houden.
- Politie en justitie zouden veel harder moeten optreden. Dat is hun taak niet zo zeer van 'het volk'
- Je laatste punt heeft meer te maken met het feit dat het in NL heel makkelijk was om Joden te vinden, via de info van de burgerlijke stand, dan de lafheid van het volk volgens mij. Maar dat percentage is zeker niet iets om trots op te zijn.

De feiten wijzen uit dat relatief groot deel van de genoemde overlast/criminaliteit wordt veroorzaakt door een kleine groep waarin Marrokanen (en in mindere mate Antillianen) oververtegenwoordigd zijn. Over de oorzaken kunnen we het eindeloos hebben, maar dat zijn wel feiten.
En als keihard aanpakken idd de enige oplossing is (waar het wel op lijkt) dan moet dat dus gebeuren. En als de PVV daar de vaandeldrager van moet zijn, zodat andere partijen hun oogkleppen afzetten en toegeven dat de multiculturele samenleving in sommige opzichten mislukt is, dan hebben ze een functie.

Reps!

Facade
13-08-2013, 09:39
De feiten wijzen uit dat relatief groot deel van de genoemde overlast/criminaliteit wordt veroorzaakt door een kleine groep waarin Marrokanen (en in mindere mate Antillianen) oververtegenwoordigd zijn. Over de oorzaken kunnen we het eindeloos hebben, maar dat zijn wel feiten.
En als keihard aanpakken idd de enige oplossing is (waar het wel op lijkt) dan moet dat dus gebeuren. En als de PVV daar de vaandeldrager van moet zijn, zodat andere partijen hun oogkleppen afzetten en toegeven dat de multiculturele samenleving in sommige opzichten mislukt is, dan hebben ze een functie.

Ik ben het met je eens dat de PVV een stem vertegenwoordigt die in de samenleving heel sterk leeft, maar we moeten ook niet doorslaan. In je laatste zin bestempel je de PVV toch een beetje als de enige partij die de waarheid kent en dat is niet helemaal terecht. Net zo min als dat het terecht is dat keihard aanpakken de enige oplossing is voor de huidige situatie. Je geeft zelf immers aan dat we het over de oorzaken eindeloos kunnen hebben, dan moet dat ook gelden voor de oplossingen. Zonder de oorzaken te kennen is elke oplossing immers natte vingerwerk... Dan laat ik nog maar buiten beschouwing dat iedere Nederlander een andere definitie heeft van het probleem dat moet worden opgelost. Dat zie je ook in dit topic, het gaat van hot naar her.

tyson19
13-08-2013, 12:48
PVV is geen oplossing op het probleem en dit zeg ik niet omdat ik een allochtoon/moslim achtergrond heb, nope. PVV is een deel van het probleem. PVV versterkt het wij/zij gevoel onder de bevolking en die versterking heeft toch wel heel wat nare sociologische gevolgen voor Nederland. Haatgevoelens tussen bevolkingsgroepen zijn mede dankzij PVV veroorzaakt, hierdoor zie je een bepaalde spanning die uiteindelijk tot in de artikel genoemde confrontraties tussen bevolkingsgroepen leidt. Door de brainwash van PVV ideologie is de werkloosheid onder de moslim/allochtone hoek torenhoog. Natuurlijk speelt de crisis een rol, ongetwijfeld, toch vindt ik de cijfers veels te hoog onder moslims/allochtonen en nee, ze zijn niet allemaal lui, velen worden ook gewoon door hen achtergrond geweigerd. Hierdoor raken velen gefrustreerd en kiezen er zat voor de criminele pad. Ik woon zelf op de grens met een achterstandswijk en ik merk dat vele jongeren focussen op een carriere in het criminele pad. Simpel, men ziet dat een redelijk betaalde baan/ een baan niet weggelegd is voor hen.

Ik kan het lijstje langer maken, deze twee directe gevolgen van de PVV brainwash zijn op zicht voldoende. Het punt is dat veel mensen boos worden op bepaalde artikelen die in de kranten verschijnen. Ik snap die woede wel, alleen de oplossing is niet het PVV. De oplossing zit ergens anders. Het is een breed sociologische problematiek, die je niet met simpele PVV-kreten(opdonderen eigen land!) kan oplossen. Daarbij moet ik vertellen dat de gemiddelde PVV partijlid nogal dom bij mij overkomt. Scheeuwen kan een kuiken ook, Uit de EU!, Weg met allochtonen! Stop ontwikkelingshulp! en nog meer bla! bla! bla! Die Wilders zat kort geleden zelf ook aan het roer. Een en al drama en toen het voor hem teveel werd, liep die als een haas weg. Dit is dus volgens sommige hier de man die problemen gaat oplossen? Sorry, ik kan er alleen maar om lachen.

Brainthief
13-08-2013, 15:45
Tuurlijk is de PVV geen oplossing....zal ook nooit de grootste partij worden hiero...
Maar de reacties op Ebru Umar zijn echt net zo dom en tenenkrommend als die "tuig"FB-pagina...

Voor de rest is de pakkans gewoon triest laag en ik zie niet in hoe dat verbeterd kan worden. Ik snap verder ook wel dat veel mensen niets doen mocht er iets gebeuren. Geen zin in escalaties etc.... daarnaast is het een gewoon verschijnsel dat mensen niks doen, pas als 1 schaap over de dam gaat volgen er meerdere. Ook bv bij mensen die verdrinken of andere ongelukken.

Glen
13-08-2013, 15:47
Complimenten aan iedereen voor (eindelijk weer) een respectvolle en intelligente discussie!!

blackadder
13-08-2013, 16:19
Ik woon zelf op de grens met een achterstandswijk en ik merk dat vele jongeren focussen op een carriere in het criminele pad. Simpel, men ziet dat een redelijk betaalde baan/ een baan niet weggelegd is voor hen.


Oh ja. En dat komt door de PVV. Want voordat de PVV bestond waren het allemaal keurige, behulpzame, nette jongens die goede cijfers op school haalden en nooit een vlieg kwaad deden. Voordat de PVV bestond waren de problemen die hun veroorzaken te verwaarlozen en lag het aan de maatschappij en zag men hun als de echte slachtoffers.
:lol:

e-type
13-08-2013, 17:16
Oh ja. En dat komt door de PVV. Want voordat de PVV bestond waren het allemaal keurige, behulpzame, nette jongens die goede cijfers op school haalden en nooit een vlieg kwaad deden. Voordat de PVV bestond waren de problemen die hun veroorzaken te verwaarlozen en lag het aan de maatschappij en zag men hun als de echte slachtoffers.
:lol:

Voor de PVV kwam het door Fortuyn, en daarvoor de CD met Hans Janmaat, en daarvoor weer iemand die niet leuk tegen ze deed. Zelfreflectie is nul-komma-nul, blijkt maar weer als ik tyson19 z'n post lees. G-dverd-mme je normaal gedragen, werken voor je geld, onderaan beginnen en jezelf omhoog werken zoals ik gedaan heb, m'n vader gedaan heeft en zijn vader gedaan heeft.
Echt, dat heeft niets met de PVV te maken hoor. Gewoon normaal besef van je plek in de samenleving, iets wat andere allochtone groepen ook gewoon blijken te hebben en waar het wel al generaties lang schijnt te werken...
Ik mis nog net de roep om een baan en huis voor die arme criminele cultuurverrijkers die het zo zwaar hebben.

Grappig trouwens dat tyson19 oproept om niet te generaliseren, maar wel alle PVVers over 1 kam scheert. En nee, ik stem geen PVV, maar kan me wel vinden in hun roep om daadkracht naar de huidige wetgevers.

blackadder
13-08-2013, 17:38
Vergeet niet een opleiding. Als de huidige opleidingseisen te moeilijk zijn voor hun moet men deze gewoon makkelijker maken.

LeeMurray
13-08-2013, 18:37
@appelsap. Allereerst wil ik je bedanken voor je bijdrage in deze thread. Een stem op PVV is een weggegooide stem omdat voorman Wilders slechts dingen roept die misschien leuk klinken voor de bühne maar niet uitvoerbaar zijn. Rellende Marokkaantjes door knieschijven schieten? Criminele allochtonen naar het land van herkomst (terug)sturen na het plegen van strafbare feiten? Uit de EU stappen? Quran vergelijken met Mein Kampf en verbieden?
Allemaal leuk maar niet uitvoerbaar en dat weet ie donders goed. Hij draagt totaal niet bij aan wat voor oplossing dan ook. Een oud omaatje dat niet genoeg geld had om naar P'end of Almere te verhuizen en dus moest achterblijven in een Slotervaart heeft niets aan die loze kreten van Wilders. Sterker nog, zijn hatelijke en racistische uitlatingen werken alleen maar polariserend.
Alle politieke partijen moeten water bij de wijn doen, maar Wilders maakte het erg bont. Toen hij gedoogsteun kon leveren, heeft ie veel beloften laten vallen. Stem op wie je wil, maar een stem op PVV is een weggegooide stem. de geschiedenis heeft dat uitgewezen. Doe trouwens ook niet alsof een Wilders/ PVV het alleenrecht op bepaalde issues heeft. Ik ben 'allochtoon', zwarte huidskleur, moslim etc. maar je hoort mij bepaalde problemen gewoon aankaarten. Allochtonen hebben net zo veel (zo niet meer) last van het achterlijke gedrag van bepaalde allochtonen als autochtonen. Zij moeten er namelijk tussen wonen en worden geassocieerd met het zg. straattuig.
Het onaangepaste gedrag van bepaalde mensen met een moslim achtergrond heeft niets met religie te maken. Anders zouden Javanen, Hindoestanen, Pakistanen, Turken, Bosniërs, sommige Ghanezen etc. zich net zo moeten gedragen in Nederland. Daarnaast zijn de daden van de jongens waar deze thread over gaat in direct conflict met de gedragsregels van de islam (en universele waarden). Er is geen link tussen jongens die naar een zwembad, bioscoop, strand etc. gaan om burgers lastig te vallen en de islam.

LeeMurray
13-08-2013, 18:59
Over de laffe wegkijkcultuur heb ik het volgende te zeggen. Waarom kan men nooit iets negatiefs over Nederlanders zeggen? Ik zei vorige week wat over bepaalde Marokkanen en de reps stroomden binnen, maar nu zeg ik de waarheid over een bepaalde karaktereigenschap van Nederlanders en mensen willen het tegenspreken of deflecfteren.

Ik ging meer dan tien jaar geleden met een Joods meisje. Haar vader was een van de drie overlevenden van zijn familie van de 'holocaust'. Hij praatte zelden over de 2e Wereld Oorlog, maar zijn kinderen des te meer. Deze Joden zijn verraden door hun buren en hun huizen zijn leeggeroofd. Waar andere landen actief hun landgenoten probeerden op te sporen toen de oorlog voorbij was, moesten slachtoffers uit Nederland zelf bepalen hoe ze terug kwamen. Toen ze op eigen initiatief terug kwamen, kwamen ze terug naar een leeggeroofd huis en onverschilligheid. Er werd de eerste jaren nauwelijks gesproken over de holocaust. Dit heb ik van verschillende Joden, waaronder m'n ex, zelf gehoord.

Laten we eerlijk zijn. Die lafheid, dat opportunisme en dat wegkijken zijn onderdelen van die feminiene Nederlandse cultuur. Als een meisje door een groepje losers wordt lastig gevallen kijkt men weg tot dat die losers weg zijn. Als een homo wordt lastig gevallen kijkt men weg. Als ze veilig achter hun pc'tje zitten, hebben ze ineens wel een grote bek. Kijk die reacties op telegraaf.nl en geenstijl als je me niet gelooft. De waarheid is soms hard, maar die lafheid is onderdeel van het probleem. Als mensen meer voor elkaar opkwamen zouden die jongens waar we het in deze thread over hebben zich niet zo kunnen misdragen. Kun je wel naar politie wijzen, maar zij kunnen niet overal tegelijk zijn...

LeeMurray
13-08-2013, 19:04
Voor de PVV kwam het door Fortuyn, en daarvoor de CD met Hans Janmaat, en daarvoor weer iemand die niet leuk tegen ze deed. Zelfreflectie is nul-komma-nul, blijkt maar weer als ik tyson19 z'n post lees. G-dverd-mme je normaal gedragen, werken voor je geld, onderaan beginnen en jezelf omhoog werken zoals ik gedaan heb, m'n vader gedaan heeft en zijn vader gedaan heeft.
Echt, dat heeft niets met de PVV te maken hoor. Gewoon normaal besef van je plek in de samenleving, iets wat andere allochtone groepen ook gewoon blijken te hebben en waar het wel al generaties lang schijnt te werken...
Ik mis nog net de roep om een baan en huis voor die arme criminele cultuurverrijkers die het zo zwaar hebben.

Grappig trouwens dat tyson19 oproept om niet te generaliseren, maar wel alle PVVers over 1 kam scheert. En nee, ik stem geen PVV, maar kan me wel vinden in hun roep om daadkracht naar de huidige wetgevers.
Zeg dit niet te hard ouwe. In A'dam krijgen sommige top 600 jongeren een baan en woning (wachtlijst van 8 jaar voor normale burgers) aangeboden om ze te stimuleren om op het rechte pad te blijven.

Bepaalde Nederlanders verwachten dat alles voor hun geregeld wordt en de staat faciliteert hen hierin.

Die roep om daadkracht komt echt niet alleen van de PVV en zij waren niet de eerste die dat geluid lieten horen.

blackadder
13-08-2013, 20:38
Alle politieke partijen moeten water bij de wijn doen, maar Wilders maakte het erg bont. Toen hij gedoogsteun kon leveren, heeft ie veel beloften laten vallen.
Nee hoor. Hij heeft water bij de wijn gedaan zoals jij zo mooi zei. Iets wat alle partijen moeten doen toch? ;)

Asura
13-08-2013, 20:52
Jij bent de uitzondering die de regel bevestigd. Ik heb overigens absoluut geen behoefte aan een debat met verbitterde mensen. Tevens zijn er mensen die dit veel beter kunnen, zoals Maarten van Rossem. Ik moet echter wel bekennen dat ik het interessant vindt dat jij de pvv geen "linkse" partij vindt. Ik raad je aan om naar het partijprogramma van de pvv kijken.

Een toegift


http://www.youtube.com/watch?v=UPm0lfA1mJ4&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DUPm 0lfA1mJ4

Als je ergens geen behoefte aan heb kan je dat ook netjes verwoorden, je reactie zegt me genoeg en ik denk dat het ook een wijze keuze is. Over domme pvv-ers lees ik vooral in de krant, buiten de propaganda om ken ik er geen.Hoewel ik het nogal zielig vind hoe partijdig de media is, moet ik altijd lachen over de moeite die ze nemen om de pvv buiten spel te zetten. Als je stemmers zoekt zonder enig benul en zonder enig begrip waarom zij eigenlijk stemmen kan je in mijn ogen beter bij de pvda zijn. Maar die achterban word nooit belachelijk gemaakt, je zou bijna denken dat de redacteuren niet zo pro-objectiviteit zijn.

Maar jij gelooft het, en voor jezelf denken lukt je niet, dus ik denk wel dat ze trots kunnen zijn.

Richelieu
13-08-2013, 20:53
Uit de EU stappen?

Waarom zou dit niet kunnen? Mag ik je er wel aan herinneren dat een zeer ruimte meerderheid van de Nederlanders destijds al tegen het vaststellen van de Europese grondwet was en ik denk dat de heren en dames politici anno 2013 het nu niet eens meer in hun hoofd durven te te halen om zo'n soortgelijk referendum te organiseren, omdat de uitslag ze wel eens zou kunnen shockeren. In de Unie prima, maar geen regels vanuit Brussel ;) Er loopt overigens al een aardige Europa (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?128163-Europa&highlight=Europa) topic in het offtopic forum.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_referendum_over_het_Verdrag_tot_vastste lling_van_een_Grondwet_voor_Europa

Asura
13-08-2013, 21:00
Over de laffe wegkijkcultuur heb ik het volgende te zeggen. Waarom kan men nooit iets negatiefs over Nederlanders zeggen? Ik zei vorige week wat over bepaalde Marokkanen en de reps stroomden binnen, maar nu zeg ik de waarheid over een bepaalde karaktereigenschap van Nederlanders en mensen willen het tegenspreken of deflecfteren.

Ik ging meer dan tien jaar geleden met een Joods meisje. Haar vader was een van de drie overlevenden van zijn familie van de 'holocaust'. Hij praatte zelden over de 2e Wereld Oorlog, maar zijn kinderen des te meer. Deze Joden zijn verraden door hun buren en hun huizen zijn leeggeroofd. Waar andere landen actief hun landgenoten probeerden op te sporen toen de oorlog voorbij was, moesten slachtoffers uit Nederland zelf bepalen hoe ze terug kwamen. Toen ze op eigen initiatief terug kwamen, kwamen ze terug naar een leeggeroofd huis en onverschilligheid. Er werd de eerste jaren nauwelijks gesproken over de holocaust. Dit heb ik van verschillende Joden, waaronder m'n ex, zelf gehoord.

Laten we eerlijk zijn. Die lafheid, dat opportunisme en dat wegkijken zijn onderdelen van die feminiene Nederlandse cultuur. Als een meisje door een groepje losers wordt lastig gevallen kijkt men weg tot dat die losers weg zijn. Als een homo wordt lastig gevallen kijkt men weg. Als ze veilig achter hun pc'tje zitten, hebben ze ineens wel een grote bek. Kijk die reacties op telegraaf.nl en geenstijl als je me niet gelooft. De waarheid is soms hard, maar die lafheid is onderdeel van het probleem. Als mensen meer voor elkaar opkwamen zouden die jongens waar we het in deze thread over hebben zich niet zo kunnen misdragen. Kun je wel naar politie wijzen, maar zij kunnen niet overal tegelijk zijn...

Veel nederlanders zijn mietjes, daar ben ik het helemaal mee eens. Toen ik nog veel straatjochies als vrienden had was dit ook een van de redenen voor hun minachting voor nederlanders. Als Nederlanders massaal in Marokko ouderen en meisjes zouden lastigvallen zouden ze niet wachten op een "Wilders" in de hoop het probleem weg te stemmen,het zou gewoon aangepakt worden. Overigens zijn niet veel landen zo dom om hun maatschappij ten grabbel te gooien.

Asura
13-08-2013, 21:06
@lee

De politieke definitie van racisme is zo corrupt dat het in de tijd van Fortuyn zelfs normaal was om hem een racist te noemen. De politieke definitie, of linkse definitie is eigenlijk dat elke kritiek op minderheden als discriminerend word opgevat.

Je zegt dat Wilders racistische opmerkingen heeft gemaakt. Ik volg de PVV al heel lang, en uiteraard ben ik bekend met de volkskrant, nrc, AD en anderen die hem xenofoob en racist noemen, maar ik kan mij geen enkele racistische uitspraak herinneren. Waar doel je precies op?

appelsap
14-08-2013, 04:48
Ik ben het met je eens dat de PVV een stem vertegenwoordigt die in de samenleving heel sterk leeft, maar we moeten ook niet doorslaan. In je laatste zin bestempel je de PVV toch een beetje als de enige partij die de waarheid kent en dat is niet helemaal terecht. Net zo min als dat het terecht is dat keihard aanpakken de enige oplossing is voor de huidige situatie. Je geeft zelf immers aan dat we het over de oorzaken eindeloos kunnen hebben, dan moet dat ook gelden voor de oplossingen. Zonder de oorzaken te kennen is elke oplossing immers natte vingerwerk... Dan laat ik nog maar buiten beschouwing dat iedere Nederlander een andere definitie heeft van het probleem dat moet worden opgelost. Dat zie je ook in dit topic, het gaat van hot naar her.

Ik geef niet aan dat de PVV de enige partij is die de waarheid kent. In tegendeel zelfs, ik denk dat Wilders trekjes van een megalomane demagogische gek vertoont (sorry Asura). Maar je kunt niet ontkennen dat door Fortuyn en de PVV het debat een stuk steviger is geworden, en dat was volgens mij nodig. Dat is ook de reden dat een stem op de PVV geen verloren stem is volgens mij, ondanks hun vaak onuitvoerbare 'oplossingen'.
Wat betreft de hardere aanpak hoef je in sommige gevallen niet de oorzaak te kennen om beleid aan te passen. Het is duidelijk dat de jeugdcriminaliteit verhard en dat overlast toeneemt. Het is ook duidelijk dat pappen en nat houden geen oplossing heeft gebracht de laatste 20 jaar. En dan maakt het niet uit welke groep het betreft, maar het is duidelijk dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn.
Daarna moeten we idd gaan kijken naar de oorzaken, maar het zal niet makkelijk zijn om de fouten uit de jaren 50-90 snel goed te maken denk ik.
Het al eerder genoemde gebrek aan sociale controle ( volgens sommigen lafheid van het Nederlandse volk) zorgt er voor dat deze groepen al decennia niet worden op tijd worden gecorrigeerd. Thuis gebeurd dat minder ivm gezinssituatie en het cultuurverschil. In de thuis cultuur (land van herkomst ouders) is die sociale controle er wel, zodat 'buiten opgroeien' niet direct tot grote problemen hoeft te leiden. In NL dus wel. Daar komt bij dat de meeste van deze groepen in de sociaal lagere klassen leven en opleiding en carrierekansen beperkt zijn. Deels door hun omgevingsfactoren en deels door het gebrek aan zelfdiscipline en zelfreflectie.
Dit alles zijn Belangrijke oorzaken van de huidige situatie en het oplossen kan zal niet eindigen bij een strengere aanpak van de overlast, maar het is wel een begin.

de Stiep
14-08-2013, 06:23
Ik geef niet aan dat de PVV de enige partij is die de waarheid kent. In tegendeel zelfs, ik denk dat Wilders trekjes van een megalomane demagogische gek vertoont (sorry Asura). Maar je kunt niet ontkennen dat door Fortuyn en de PVV het debat een stuk steviger is geworden, en dat was volgens mij nodig. Dat is ook de reden dat een stem op de PVV geen verloren stem is volgens mij, ondanks hun vaak onuitvoerbare 'oplossingen'.
Wat betreft de hardere aanpak hoef je in sommige gevallen niet de oorzaak te kennen om beleid aan te passen. Het is duidelijk dat de jeugdcriminaliteit verhard en dat overlast toeneemt. Het is ook duidelijk dat pappen en nat houden geen oplossing heeft gebracht de laatste 20 jaar. En dan maakt het niet uit welke groep het betreft, maar het is duidelijk dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn.
Daarna moeten we idd gaan kijken naar de oorzaken, maar het zal niet makkelijk zijn om de fouten uit de jaren 50-90 snel goed te maken denk ik.
Het al eerder genoemde gebrek aan sociale controle ( volgens sommigen lafheid van het Nederlandse volk) zorgt er voor dat deze groepen al decennia niet worden op tijd worden gecorrigeerd. Thuis gebeurd dat minder ivm gezinssituatie en het cultuurverschil. In de thuis cultuur (land van herkomst ouders) is die sociale controle er wel, zodat 'buiten opgroeien' niet direct tot grote problemen hoeft te leiden. In NL dus wel. Daar komt bij dat de meeste van deze groepen in de sociaal lagere klassen leven en opleiding en carrierekansen beperkt zijn. Deels door hun omgevingsfactoren en deels door het gebrek aan zelfdiscipline en zelfreflectie.
Dit alles zijn Belangrijke oorzaken van de huidige situatie en het oplossen kan zal niet eindigen bij een strengere aanpak van de overlast, maar het is wel een begin.

Kan ik me in vinden vroege vogel.

blackadder
14-08-2013, 10:22
En nog wat, een stem voor PvdA of VVD is pas echt een weg gegooide stem. Wilders en de PVV kregen weliswaar veel flak toen ze de stekker uit het vorige kabinet trokken. Maar hoeveel mensen zouden nu inmiddels niet bereid zijn om Rutte's en Samson's rechterarmen af te hakken als er iemand was die nu de stekker uit dit kabinet kon trekken?

LeeMurray
14-08-2013, 22:49
Veel nederlanders zijn mietjes, daar ben ik het helemaal mee eens. Toen ik nog veel straatjochies als vrienden had was dit ook een van de redenen voor hun minachting voor nederlanders. Als Nederlanders massaal in Marokko ouderen en meisjes zouden lastigvallen zouden ze niet wachten op een "Wilders" in de hoop het probleem weg te stemmen,het zou gewoon aangepakt worden. Overigens zijn niet veel landen zo dom om hun maatschappij ten grabbel te gooien.
Ik wil ze niet direct mietjes noemen, maar ben het roerend met je eens. Veel Nederlanders moeten af van die lafheid en dat opportunisme.

Over die Marokkaanse vrouwen in Marokko moet ik wel een kleine kanttekening plaatsen. Marokko is vergelijkbaar met landen als Thailand, Dominicaanse Republiek etc. Veel sekstoeristen hebben dat land ontdekt. Marokkaanse vrouwen hebben een bepaalde reputatie in het midden oosten.

LeeMurray
14-08-2013, 23:02
Ik geef niet aan dat de PVV de enige partij is die de waarheid kent. In tegendeel zelfs, ik denk dat Wilders trekjes van een megalomane demagogische gek vertoont (sorry Asura). Maar je kunt niet ontkennen dat door Fortuyn en de PVV het debat een stuk steviger is geworden, en dat was volgens mij nodig. Dat is ook de reden dat een stem op de PVV geen verloren stem is volgens mij, ondanks hun vaak onuitvoerbare 'oplossingen'.
Wat betreft de hardere aanpak hoef je in sommige gevallen niet de oorzaak te kennen om beleid aan te passen. Het is duidelijk dat de jeugdcriminaliteit verhard en dat overlast toeneemt. Het is ook duidelijk dat pappen en nat houden geen oplossing heeft gebracht de laatste 20 jaar. En dan maakt het niet uit welke groep het betreft, maar het is duidelijk dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn.
Daarna moeten we idd gaan kijken naar de oorzaken, maar het zal niet makkelijk zijn om de fouten uit de jaren 50-90 snel goed te maken denk ik.
Het al eerder genoemde gebrek aan sociale controle ( volgens sommigen lafheid van het Nederlandse volk) zorgt er voor dat deze groepen al decennia niet worden op tijd worden gecorrigeerd. Thuis gebeurd dat minder ivm gezinssituatie en het cultuurverschil. In de thuis cultuur (land van herkomst ouders) is die sociale controle er wel, zodat 'buiten opgroeien' niet direct tot grote problemen hoeft te leiden. In NL dus wel. Daar komt bij dat de meeste van deze groepen in de sociaal lagere klassen leven en opleiding en carrierekansen beperkt zijn. Deels door hun omgevingsfactoren en deels door het gebrek aan zelfdiscipline en zelfreflectie.
Dit alles zijn Belangrijke oorzaken van de huidige situatie en het oplossen kan zal niet eindigen bij een strengere aanpak van de overlast, maar het is wel een begin.
Die eer gaat naar Fortuyn. Wilders is gewoon in dat gat gesprongen. In '01 sprak hij heel anders over de islam. Hij is gewoon een politieke opportunist.

Er zijn genoeg mogelijkheden in Nederland. Studiefinanciering, al die subsidies etc. Veel allochtonen maken gewoon verkeerde keuzes en willen na verloop van tijd anderen de schuld geven. Mensen blijven te veel hangen in die 'gangsta' straatcultuur en komen er dan later achter dat deuren voor hen gesloten blijven. Je had dus wel een puntje met dat gebrek aan zelfreflectie. Is er discriminatie op de arbeidsmarkt? Krijgen allochtonen minder snel een stageplek? Ja, maar dat is overal zo. Als groep ben je ook deels verantwoordelijk voor je eigen lot. Waarom creëren bepaalde bevolkingsgroepen geen werkgelegenheid voor hun jongeren? Waarom hoor ik Hindoestanen, Chinezen of Turken veel minder zeuren over discriminatie? Bepaalde groepen doen alsof Nl. hen iets verschuldigd is, terwijl andere groepen niet afwachten en ondernemen. Ik wil niet te veel offtopic gaan, maar dit moest gezegd worden. Dit is de eerste stap naar een oplossing.