PDA

View Full Version : Ook Andy Souwer kiest voor K-1



adenane
08-08-2013, 22:13
En Henri van Opstal...

Andy Souwer and Henri Van Opstal Officially Enter the K-1 World MAX Final 16 in Spain

Following the landmark announcement yesterday of K-1 Global signing international superstar Buakaw Banchamek (formerly Por. Pramuk), K-1 Global would also like to announce that another former K-1 World MAX Champion will be returning to the K-1 World MAX tournament this year as well. Two-time K-1 World MAX Champion Andy Souwer is among the elite Final 16 which will compete on September 14th in Mallorca, Spain. Alongside of Souwer will be Team Souwer instructor Henri Van Opstal, a name that should be familiar to Kickboxing fans across the globe.

The addition of four-time finalist and two-time champion Andy Souwer helps to flesh out the already exciting tournament, as there are now officially two former K-1 World MAX Champions competing within the tournament. The 30 year old Souwer’s run as a top level Kickboxer began back in 2002 and has shown no signs of slowing down. Souwer was a semi-finalist in last year’s K-1 World MAX Tournament and has his sights set on winning for a record third time, but will have to contend with a motivate Buakaw Banchamek who is looking to do the same.

Henri Van Opstal has been competing at a high level for a number of years now, flying the Team Souwer banner as he also works as an instructor when he’s not fighting. Van Opstal is no stranger to fighting against top level competition, either, as he has squared off against his mentor Andy Souwer as well as Buakaw Banchamek in Japan before, as well as a host of other big names. Van Opstal will be looking to make a big impact at the K-1 World MAX Final 16 and as we’ve seen before, he has no problem going toe-to-toe with his mentor and good friend, Andy Souwer, either.

BRON: www.K-1.tv (http://www.k-1.tv/2013/08/andy-souwer-and-henri-van-opstal-officially-enter-the-k-1-world-max-final-16-in-spain/)

Richelieu
08-08-2013, 22:22
Buakaw, Souwer, van Opstal....begint er goed uit te zien!

blackadder
08-08-2013, 22:23
Ik ben eerlijk gezegd niet verrast nadat Buakaw had getekend.

hankmoody
09-08-2013, 02:44
Kut zeg die vechters zo verdeeld over twee organisaties, was glory maar koud gebleven.

K-1sunstarr
09-08-2013, 02:48
Ik ben eerlijk gezegd niet verrast nadat Buakaw had getekend.

Hierna zullen er meer volgen!

rollermanskunk
09-08-2013, 03:48
Souwer was al bevestigd voor de Final 16 op Mallorca voordat Buakaw had getekend. Overigens kon dit wel eens een hele verkeerde keuze zijn van beiden want er komen de komende weken heel wat nieuwe problemen op K-1's weg te liggen.

blackadder
09-08-2013, 05:00
Hierna zullen er meer volgen!
Want?

Kemal
09-08-2013, 09:33
Nou dat begint wat meer vorm te krijgen zo, ben erg benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken.

de Stiep
09-08-2013, 10:32
Souwer was al bevestigd voor de Final 16 op Mallorca voordat Buakaw had getekend. Overigens kon dit wel eens een hele verkeerde keuze zijn van beiden want er komen de komende weken heel wat nieuwe problemen op K-1's weg te liggen.

Zal wel een sukkel zijn, maar wat voor problemen ?

mario the count
09-08-2013, 11:00
Had ze liever alle 3 bij glory gezien, maar het K1 toernooi kan ook nog wel wat worden met deze namen erin. Nog een goede thai erbij hoop ik.

rollermanskunk
09-08-2013, 15:15
@destiep

Er lopen nog aantal rechtszaken tegen K-1 (oa. mbt een wereldwijde media-contract). Bij de laatste grote K-1 event in Zagreb werd er een dag voor de event al met dwangbevelen gezwaaid waardoor de event bijna werd gecancelled. Deze zaak loopt nog steeds. Er zijn nog een aantal co-promotors en managers die K-1 betichten van contractbreuk (ook hier zijn advocaten nog bezig om er een zaak van te maken). Er zijn dus nog teveel zaken die K-1 nog niet heeft opgelost. Dubbele "exclusieve" contracten, contracten die niet worden nageleefd, plus nog het gedoe met de betalingen aan de vechters ( het is nog steeds onduidelijk of alle vechters zijn betaald, van een paar topvechters weet ik dat ze uiteindelijk wel de laatste betalingstermijn hebben ontvangen na bijna een jaar te hebben moeten wachten...). Ik weet dat K-1 een aantal goede medewerkers in dienst heeft genomen die hun stinkende best doen om K-1 weer op te bouwen maar feit blijft dat Meneer Kim nogal wat fouten heeft begaan de afgelopen 16 maanden en een hele beroerde manager is. Er zijn nog teveel zaken blijven liggen die nog niet zijn opgelost.

Problemen met:

- Amerikaanse authoriteiten ( K-1 2012 in LA niet betalen kosten huur Memorial Sports Arena) intrekking licentie SAC
- Superkombat/Eduard Irimia ( niet naleven contract/beloofde gevechten SK-vechters, samenwerkingsverband SK/K-1)
- mediapartners (dubbele exclusieve tv-media contracten wereldwijd)
- Fightchannel/FFC (Orsat Zovko/Crocop) K-1 event Zagreb
- Ben Edwards (niet naleven contract beloofde gevechten)
- Mike Zambidis (contract-issues, betalingsproblemen)
- Murthel Groenhart (betalingsproblemen)
- Arthur Kyshenko (betalingsproblemen)
- K-1 Athens (betalingsproblemen)

En ik zal er nog wel een paar vergeten zijn.


Tja allemaal leuk en aardig voor Buakaw en Souwer om weer met K-1 in zee te gaan maar weten zij wel welke problemen K-1 nog steeds met zich meedraagt?

faro
09-08-2013, 18:01
Ze zullen vast wel een x bedrag afspreken voor het gevecht en de rest na het gevecht. Dit heeft Badr ook vaak op deze manier gedaan. ( Dan heb je toch een kleine zekerheid )

Anderson
09-08-2013, 19:39
Ik snap niet helemaal waarom nota bene Souwer met een organisatie in zee gaat waar die niet zeker van weet of die z'n geld wel zal krijgen.

Vorig jaar ging die vechten in Signapore waar ik toen al aangaf dat Signapore helemaal geen kickboks liefhebbers heeft het gala was verdoemd om te mislukken. Dat gebeurde dus ook er kwam maar een handjevol mensen op af. Het gala werd een mislukking, de Thaise vechters keerde naar huis voor de dag na dat het evenement zou plaats vinden omdat de promoter geen geld had om de vechters uit te betalen. Souwer ging toch maar vechten in de hoop dat er toch nog geld zou komen op de tafel dat gebeurde dus niet.

Richelieu
09-08-2013, 22:53
Ik snap niet helemaal waarom nota bene Souwer met een organisatie in zee gaat waar die niet zeker van weet of die z'n geld wel zal krijgen.

Vorig jaar ging die vechten in Signapore waar ik toen al aangaf dat Signapore helemaal geen kickboks liefhebbers heeft het gala was verdoemd om te mislukken. Dat gebeurde dus ook er kwam maar een handjevol mensen op af. Het gala werd een mislukking, de Thaise vechters keerde naar huis voor de dag na dat het evenement zou plaats vinden omdat de promoter geen geld had om de vechters uit te betalen. Souwer ging toch maar vechten in de hoop dat er toch nog geld zou komen op de tafel dat gebeurde dus niet.

Uit betrouwbare bron kan ik in ieder geval melden dat Souwer in het begin van 2012 een contract had getekend voor vier partijen (2 kwalificaties en 2 finale 8/eindtoernooien). Kortom, Souwer is dus nog aan K-1 verbonden voor de aankomende twee partijen. Denk dat het "vernieuwd" tekenen gewoon gebruikt word door K-1 om extra exposure te genereren voor hun organisatie, aangezien "Souwer Power" feitelijk al onder contract stond.

rollermanskunk
10-08-2013, 01:32
Uit betrouwbare bron kan ik in ieder geval melden dat Souwer in het begin van 2012 een contract had getekend voor vier partijen (2 kwalificaties en 2 finale 8/eindtoernooien). Kortom, Souwer is dus nog aan K-1 verbonden voor de aankomende twee partijen. Denk dat het "vernieuwd" tekenen gewoon gebruikt word door K-1 om extra exposure te genereren voor hun organisatie, aangezien "Souwer Power" feitelijk al onder contract stond.

klopt als een bus

Vinand
11-08-2013, 20:02
The white lotus gaat de titel pakken! Let maar op :)

LeeMurray
11-08-2013, 20:12
Uit betrouwbare bron kan ik in ieder geval melden dat Souwer in het begin van 2012 een contract had getekend voor vier partijen (2 kwalificaties en 2 finale 8/eindtoernooien). Kortom, Souwer is dus nog aan K-1 verbonden voor de aankomende twee partijen. Denk dat het "vernieuwd" tekenen gewoon gebruikt word door K-1 om extra exposure te genereren voor hun organisatie, aangezien "Souwer Power" feitelijk al onder contract stond.
Ok dat verklaart een hoop. Thnx voor de info. Ik zie hem liever voor Glory uitkomen.