PDA

View Full Version : UFC Fight Night 26: Shogun vs. Sonnen | Results **Spoiler**



Kemal
18-08-2013, 08:07
Chael Sonnen def. Mauricio "Shogun" Rua via submission (guillotine choke) - Round 1, 4:47
Travis Browne def. Alistair Overeem via KO (head kick, punches) - Round 1, 4:08
Urijah Faber def. Yuri Alcantara via unanimous decision (30-26, 30-26, 30-27)
Matt Brown def. Mike Pyle via KO (punches) - Round 1, 0:29
John Howard def. Uriah Hall via split decision (30-27, 28-29, 29-28)
Michael Johnson def. Joe Lauzon via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-25)
Michael McDonald def. Brad Pickett via submission (triangle choke) - Round 2, 3:43
Conor McGregor def. Max Holloway via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-26)
Steven Siler def. Mike Brown via KO (punches) - Round 1, 0:50
Diego Brandao def. Daniel Pineda via unanimous decision (29-28, 29-28, 29-28)
Manny Gamburyan def. Cole Miller via unanimous decision (30-27, 29-28, 29-28)
Ovince St. Preux def. Cody Donovan via KO (punches) - Round 1, 2:07
James Vick def. Ramsey Nijem via submission (guillotine choke) - Round 1, 0:58

Kemal
18-08-2013, 08:09
Chael Sonnen vs. Mauricio Rua full fight video highlights (http://msn.foxsports.com/video?videoid=53daf39e-ee86-44f1-8fc3-2593f0f12d84&src=v5:share:sharepermalink:&from=sharepermalink)

Kemal
18-08-2013, 08:09
Travis Browne vs. Overeem full fight video highlights (http://msn.foxsports.com/video?videoid=7da60e7b-2abe-4268-8b36-16ab72e212c9&src=v5:share:sharepermalink:&from=sharepermalink)

Kemal
18-08-2013, 08:10
Urijah Faber vs. Yuri Alcantara full fight video highlights (http://msn.foxsports.com/video?videoid=2f627bca-cb05-4023-a70a-7ecbb0af5c2a&src=v5:share:sharepermalink:&from=sharepermalink)

Kemal
18-08-2013, 08:11
Michael McDonald vs Brad Pickett full fight video highlights (http://msn.foxsports.com/video?videoid=62a6b006-507a-41e2-b09b-1211dad627d1&src=v5:share:sharepermalink:&from=sharepermalink)

Kemal
18-08-2013, 08:12
UFC Fight Night 26 bonuses: Browne, Brown, Sonnen, McDonald, Pickett earn awards

Travis Browne, Matt Brown, Chael Sonnen, Michael McDonald and Brad Pickett each earned $50,000 bonuses for their performances at Saturday's UFC Fight Night 26 event.

In uncustomary fashion, the UFC handed out a pair of "Knockout of the Night" bonuses and a pair of "Submission of the Night" bonuses. Browne and Brown each earned "Knockout of the Night" awards, Sonnen and McDonald won "Submission of the Night" and McDonald doubled up with "Fight of the Night" honors along with Pickett.

UFC officials announced the winners following Saturday's card, initially announcing McDonald was a double bonus winner. UFC President Dana White at the post-event news conference, which MMAjunkie attended, announced the awards without McDonald as a double-bonus winner. But he later in the news conference corrected that to reflect McDonald had won $100,000.

UFC Fight Night 26 took place at Boston's TD Garden. A six-fight main card aired on FOX Sports 1 following a four-fight preliminary card on FOX Sports 1 and three prelims on Facebook. The event was the UFC's debut on the new 24-hour cable sports network.

Browne (15-1-1 MMA, 6-1-1 UFC) was in big, big trouble early against Alistair Overeem (36-13 MMA, 1-2 UFC) in the heavyweight co-main event. Turtled up against the fence with the former Strikeforce champion raining down right hands, Browne was told to protect himself and get moving by referee Mario Yamasaki. Get moving he did, eventually. He got back to his feet, and after a few kicks to the body, he unleashed with a front kick to Overeem's face that dropped the big man instantly. He followed up with two hammerfists on the canvas for the upset win.

Brown (18-11 MMA, 11-5 UFC) made a point of letting people know he's not going anywhere in the welterweight division, and he did so in a big way, knocking out Mike Pyle (25-9-1 MMA, 8-4 UFC) just 29 seconds into their fight. Brown stretched his win streak to six and shut down a four-fight streak for Pyle.

Sonnen (28-13-1 MMA, 7-6 UFC) made his main-event win over Mauricio Rua (21-8 MMA, 5-6 UFC) look easy. He took "Shogun" down early, then back on the feet let Rua take him down. And on the ground, he was dominant. He latched onto a guillotine choke late in the first round, then jumped guard to lock it in tighter. With 13 seconds left in the frame, "Shogun" had no choice but to tap in the main event.

McDonald (16-2 MMA, 5-1 UFC) brought a furious pace against Pickett (23-8 MMA, 3-3 UFC) early, dropping the Brit several times in the opening round. But each time, Pickett got back to his feet and managed to cling to his fighting life. He even made it into the second round and seemed to be gaining some traction on the ground – before McDonald threw up a triangle choke and was able to force the tap.

Kemal
18-08-2013, 08:13
http://www.youtube.com/watch?v=YMrr1S5mQWo&feature=player_detailpage

Kemal
18-08-2013, 08:14
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_dnCGkPiO10

Kemal
18-08-2013, 08:14
http://www.youtube.com/watch?v=xs68YQN9hq0&feature=player_detailpage

Kemal
18-08-2013, 08:15
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=65BoML28YKk

Kemal
18-08-2013, 08:23
Wat was Alistair er dichtbij zeg pfff

pronk
18-08-2013, 08:30
Totaal nieuwe Overeem hehe.

mario the count
18-08-2013, 08:37
Wat was Alistair er dichtbij zeg pfff

Jep, klote om het te zeggen misschien maar als hij de power van ubereem nog zou hebben had hij hem gefinished in het begin. Tweede partij achter elkaar dat hij de partij domineert om vervolgens KO te gaan. Dat er iets schort aan zijn cardio is duidelijk, terwijl hij dat nodig heeft om de kracht die hij nu mist (vergeleken met vroeger) te compenseren.

stamang
18-08-2013, 10:31
Waarom was Overeem niet bij de post conference, weet iemand dat?

mario the count
18-08-2013, 10:57
Waarom was Overeem niet bij de post conference, weet iemand dat?

Ik denk dat de vragen die gesteld zouden worden iets te confronterend zouden zijn voor hem, zeker na 2 van zulke tegenslagen.

Ralph
18-08-2013, 11:47
Wat een teleurstelling! Ik hoop dat Alistair de knop nog een keer om kan zetten, al wordt dat natuurlijk wel moeilijk... In zijn Pride tijd heeft hij laten zien sterker terug te komen na een paar verliespartijen, maar toen was ie wel een stukje jonger natuurlijk. Alle succes!

Diz
18-08-2013, 12:07
Nou, das weer mooi klote!
Alistair domineerde heel de partij, maar het leek wel of ie op het laatst te veel stil bleef staan en weinig meer aanviel, waardoor Hapa de ruimte had voor die hoge trappen... Zonde!

Erg sterke partij van Sonnen tegen Rua zeg! Gelijk die power double en veel druk blijven zetten, en een prachtige finish!

stamang
18-08-2013, 13:02
Ik denk dat de vragen die gesteld zouden worden iets te confronterend zouden zijn voor hem, zeker na 2 van zulke tegenslagen.

Kan ik me voorstellen, maar volgens mij zijnde pre en post conferences een verplicht onderdeel..

mario the count
18-08-2013, 13:05
Kan ik me voorstellen, maar volgens mij zijnde pre en post conferences een verplicht onderdeel..

Jep, volgens mij ook maar dan gooi je het er gewoon op dat je een KO tegen je had en je niet helemaal lekker bent.

R.D.N
18-08-2013, 13:19
Echt erg gewoon maar wat een bikkel die Travis niet normaal wat ie slikte,Zou dit het einde zijn in de Ufc voor Alistair?

Tony
18-08-2013, 13:26
Veel andere refs zouden de partij al gestopt hebben tijdens de barrage van Overeem... Desalniettemin puike prestatie van Brown.
Echt megabalen voor Overeem dit... Had t m zo gegund he. Vond ook dat de partij net 1 a 2 stoten te vroeg gestopt werd. Of zie ik dat verkeerd?

stamang
18-08-2013, 13:43
Ik vond het een top optreden van de ref... travis verdedigde zich nog en gaf blijkbaar ook aan dat hij OK was...
Dat hij ingreep bij de down van Overeem was mijn inziens een goede beslissing omdat hij overeem heeft beschermd tegen een slagenregen die hij niet had kunnen verdedigen omdat zijn armen te ver van zijn lichaam waren om te kunnen blokkeren.

mario the count
18-08-2013, 13:45
Ik vond het een top optreden van de ref... travis verdedigde zich nog en gaf blijkbaar ook aan dat hij OK was...
Dat hij ingreep bij de down van Overeem was mijn inziens een goede beslissing omdat hij overeem heeft beschermd tegen een slagenregen die hij niet had kunnen verdedigen omdat zijn armen te ver van zijn lichaam waren om te kunnen blokkeren.
+1

deco'o
18-08-2013, 13:46
Meeste stoten van Alistair landden niet goed, maar op de dekking. Met zo'n gastank had hij het slimmer moeten spelen. Dan komt die Browne weer met zo'n irritant post-fight praatje, hoop dat hij volgende keer wel KO gaat.
En erg jammer van Shogun natuurlijk.

e-type
18-08-2013, 13:52
wat een rotgevoel over Overeem, man wat balen. Gaat ie het dan echt niet redden in de UFC? Hopen dat ie nog contractverlenging krijgt nu. Zo spectaculair vecht ie ook niet meer, hoewel ik wel weer blij was om de uberknee weer te zien en dan ook nog de post-fight persconf missen...zal Dana niet blij maken.
Chael: held!

mario the count
18-08-2013, 14:10
wat een rotgevoel over Overeem, man wat balen. Gaat ie het dan echt niet redden in de UFC? Hopen dat ie nog contractverlenging krijgt nu. Zo spectaculair vecht ie ook niet meer, hoewel ik wel weer blij was om de uberknee weer te zien en dan ook nog de post-fight persconf missen...zal Dana niet blij maken.
Chael: held!
Nice van Chael idd. Dit zegt ook weer wat over het niveau van Jones, ten minste zo bekijk ik het.

Willm
18-08-2013, 14:16
Net de beelden van Overeem gezien. Wat een *** zooi, hoef de rest van de partijen niet eens meer te zien. Leek wel alsof die helemaal op was na 2 minuten, je zag hem gewoon een paar keer happen naar adem en dat in de eerste ronde.

rollermanskunk
18-08-2013, 14:27
Overeem zag er fysiek ook heel anders uit tov de Lesnar fight. Magere kop, spieren minder gespannen dit was bij het gevecht tegen Bigfoot ook al te zien. Het lijkt er veel op dat z'n "toverkracht" door allerlei oorzaken (verscherpte doping testen) is verdwenen. In de Amerikaanse media wordt er al gesuggereerd dat Overeem gecut gaat worden. Overeem is bovendien een dure jongen voor Zuffa. Als ik het goed heb zou Overeem een contract hebben voor 4 gevechten waarvan er nu 3 zijn geweest maar het kan zijn dat Zuffa dit gaat afkopen.

Ik ben er eerlijk gezegd wel ziek van, met Mike Passenier had ik wel hoop dat Overeem zich zou verbeteren maar eerlijk gezegd vond ik het er maar futloos uit zien waarbij zijn gebrek aan cardio gewoon cruciaal is. Alistair heeft heel snel TRT nodig (en misschien weg bij de Blackzillians) anders is het gewoon afgelopen met z'n carriere.

Silat
18-08-2013, 14:41
Het lijkt mij dat de trainingen bij Mike echt top zijn.
Maar wie regelt Overeem's voeding? Waarom kan hij niet meer in goede staat terug komen, althans "fatsoenlijk"???
Sorry maar z'n fysiek slaat nergens meer op. Hij lijkt er zelf onzeker door.
Als wij al met zulke spanning op het puntje van de bank zitten... kan je nagaan hoe hij er bij staat.
Die druk lijkt mij erg groot, met name als je in het verleden "het" monster was en hebt gezegd dat je een Legend bent..

Ik denk dat mentaal zijn grootste probleem is.

Echt zonde, ik geef nooit de hoop op, maar zie nu even niet veel kans voor hem.
En alweer geen postfight conference? Kan hij het niet onder ogen zien?

Big up Alistair, get it straight in your head.

mario the count
18-08-2013, 15:23
Het lijkt mij dat de trainingen bij Mike echt top zijn.
Maar wie regelt Overeem's voeding? Waarom kan hij niet meer in goede staat terug komen, althans "fatsoenlijk"???
Sorry maar z'n fysiek slaat nergens meer op. Hij lijkt er zelf onzeker door.
Als wij al met zulke spanning op het puntje van de bank zitten... kan je nagaan hoe hij er bij staat.
Die druk lijkt mij erg groot, met name als je in het verleden "het" monster was en hebt gezegd dat je een Legend bent..

Ik denk dat mentaal zijn grootste probleem is.

Echt zonde, ik geef nooit de hoop op, maar zie nu even niet veel kans voor hem.
En alweer geen postfight conference? Kan hij het niet onder ogen zien?

Big up Alistair, get it straight in your head.
Het lijkt me duidelijk dat het niet door voeding komt dat we een heel andere overeem zien dan de overeem in bv de partij tegen lesnar. Met een test ratio van 14:1 sta je er uiteraard stukken beter bij dan met een test ratio dat gevaarlijk laag is onderhand. Je ziet ook aan zijn BF dat hij max aan het eten is om het gewicht in spieren dat hij verloren is te compenseren.

Pahlavan
18-08-2013, 15:45
Ik heb dit ook al in de andere thread gepost maar iig mijn quick thoughts over het gevecht


- een paar nobodies in the gym ernstig toetakelen (zoals alistair tijdens zijn trainingen deed, te zien in zijn docu) is wat anders dan tegen een topper vechten die behalve incasseren ook kan uitdelen.
- we zagen wederom wat alistair's grootste zwakte is... Het feit dat hij erg goed is in het uitdelen maar niet in het incasseren.
- ben ik heel erg gek als ik zo'n vermoeden blijf houden dat alistair's succes de afgelopen jaren een heeeeeeel klein beetje te maken had met iets anders dan alleen paardenvlees en kwark? Iets wat hij nu niet meer kan gebruiken dmv random testing.... Het is maar een gokje hoor.

ook balen om shogun zo makkelijk te zien verliezen. Je zag ook duidelijk de enorme teleurstelling bij hem direct na het gevecht.

Amsterdam'r
18-08-2013, 15:51
Main Card in High quality-torrent (http://kickass.to/ufc-fight-night-26-hdtv-x264-evolve-rarbg-t7747573.html)

appelsap
18-08-2013, 17:42
Leuk al dat gezwets over TRT en zijn paardenmiddelen, maar als zijn cardio en zijn mentale gesteldheid de problemen zijn, dan kan dat ook zonder extra hormonen worden opgelost. Zijn stoten en knieën waren nog steeds hard genoeg om Bigfoot en Browne rijp te maken voor de slacht. Zijn gebrek aan overzicht en cardio zorgen er dan voor dat hij later toch zelf zwaar ko gaat.

Ik vraag me af hoe zijn trainingen zijn opgebouwd en of ze voldoende werken aan de overgang van staand naar clinch naar grond en vice versa. Je kan mij niet wijs maken dat je een professionele vechter niet fysiek op een niveau kan krijgen dat hij in ieder geval 2 rondes op een hoog tempo kan vechten. Zeker als hij degene is die uitdeelt ( het wordt wat anders als je 5 minuten op je rug ligt te vechten voor je leven).

mario the count
18-08-2013, 17:44
Leuk al dat gezwets over TRT en zijn paardenmiddelen, maar als zijn cardio en zijn mentale gesteldheid de problemen zijn, dan kan dat ook zonder extra hormonen worden opgelost. Zijn stoten en knieën waren nog steeds hard genoeg om Bigfoot en Browne rijp te maken voor de slacht. Zijn gebrek aan overzicht en cardio zorgen er dan voor dat hij later toch zelf zwaar ko gaat.

Ik vraag me af hoe zijn trainingen zijn opgebouwd en of ze voldoende werken aan de overgang van staand naar clinch naar grond en vice versa. Je kan mij niet wijs maken dat je een professionele vechter niet fysiek op een niveau kan krijgen dat hij in ieder geval 2 rondes op een hoog tempo kan vechten. Zeker als hij degene is die uitdeelt ( het wordt wat anders als je 5 minuten op je rug ligt te vechten voor je leven).

Niet als de problemen veroorzaakt worden door een te laag testosteron niveau.

Willem033
18-08-2013, 18:37
Niet als de problemen veroorzaakt worden door een te laag testosteron niveau.

Denk ook dat dit het geval is.

deco'o
18-08-2013, 18:54
Je kan mij niet wijs maken dat je een professionele vechter niet fysiek op een niveau kan krijgen dat hij in ieder geval 2 rondes op een hoog tempo kan vechten.

Bij HW zie ik echt niet veel gasten die na de eerste ronde nog hun tempo kunnen behouden, maar Overeem had het ook aan zichzelf te danken. Iemand met zoveel ervaring hoort niet all-in te gaan in de eerste minuut. Ik denk dat heel veel mensen het gevoel hadden dat Alistair zou verliezen, toen hij Browne niet kon finishen.

Maar in mma zie je toch dat de Amerikanen op ander niveau zitten qua conditioning/ kracht/ wrestling etc. Ik zie laatste tijd veel meer Brazilianen en andere foreigners het hierop afleggen, zie ook topvechters als Shogun/Lyoto/JDS bv.

Turboknecht
18-08-2013, 19:28
Bij HW zie ik echt niet veel gasten die na de eerste ronde nog hun tempo kunnen behouden, maar Overeem had het ook aan zichzelf te danken. Iemand met zoveel ervaring hoort niet all-in te gaan in de eerste minuut. Ik denk dat heel veel mensen het gevoel hadden dat Alistair zou verliezen, toen hij Browne niet kon finishen.

Maar in mma zie je toch dat de Amerikanen op ander niveau zitten qua conditioning/ kracht/ wrestling etc. Ik zie laatste tijd veel meer Brazilianen en andere foreigners het hierop afleggen, zie ook topvechters als Shogun/Lyoto/JDS bv.

Ik heb hier totaal geen feitelijke onderbouwing voor, maar zou het kunnen zijn dat Mike P. daar achter zit? Meer vechters van hem gaan snel voor de KO toch? Dat is toch waar Mike op kickt?

Justinian
18-08-2013, 19:37
Zonde van de partij en zonde van zijn (veelbelovende) carričre. Ik zie hem op en hele andere manier vechten dan in de tijd dat hij nog voor de K-1 vocht. Toen had hij zijn dekking in ieder geval veel beter op orde. Kijk eens naar de manier waarop hij naar zijn tegenstander toeloopt vlak voor het einde. Als ik het goed heb heeft hij een contract voor drie partijen, maar of dit ook 'gegarandeerde' partijen zijn of dat er gecut kan worden, geen idee. Doet er verder ook niet toe, deze drie partijen zitten erop dus dan lijkt het erop dat het of einde oefening is, of dat hij aan de onderhandelingstafel mag gaan zitten met zeer weinig ruimte voor onderhandeling.

Ralphie89
18-08-2013, 19:46
Ik heb hier totaal geen feitelijke onderbouwing voor, maar zou het kunnen zijn dat Mike P. daar achter zit? Meer vechters van hem gaan snel voor de KO toch? Dat is toch waar Mike op kickt?

Nah, dat betwijfel ik.. z'n slechte cardio viel ook al op in het gevecht met bigfoot. Nu was hij al helemaal snel leeg. Tegen Werdum heeft hij alle rondes vol gemaakt (ondanks dat daar niet heel veel actie was) en het leek mij dat hij in z'n gevecht tegen Rogers net zo hard los ging in de aanval als dat hij tegen Browne deed, met het verschil dat hij tegen Rogers totaal geen tekenen vertoonde van een lege gass tank.

Wiseguy
18-08-2013, 19:47
Overeem has so much cock. Cock guy!


http://www.youtube.com/watch?v=acUPBt9UKdI

adenane
18-08-2013, 22:58
Interessant stuk over de toekomst van Overeem:




When Alistair Overeem entered the Octagon for the first time, he was a rock star.

The reigning Strikeforce Heavyweight Champion had won the K-1 Heavyweight Grand Prix in kickboxing, had not been defeated in 11 mixed martial arts (MMA) fights over a four year period and many were hailing him as the next potential UFC champion.

His first round destruction of former champion and WWE superstar Brock Lesnar only made the hype reach more epic proportions.

But everything has gone wrong since that December 2011 evening, culminating in Overeem's first round knockout defeat to Travis Browne in the co-main event of UFC Fight Night 26 last night (Aug. 17, 2013) at the TD Garden in Boston, MA.

One of the big narratives heading into Overeem's showdown with Browne was the fact that he didn't seem as popular as before. His mystique had worn off ever since the failed testosterone ratio test following the UFC 146 announcement press conference, his nine month fight license suspension and his subsequent third round knockout defeat at the hands of Antonio Silva earlier this year.

Just like the Silva fight, Overeem started strong against Browne, hurting "Hapa" with a big knee to the body and pouring it on with huge punches along the fence. Against lesser men, he'd have likely scored a TKO finish, but Browne barely held on and managed to not only survive, but then knock "The Reem" out with a beautiful front kick to the face.

At this point, one must ask whether Overeem is more trouble than he's worth.

UFC was willing to put up with Overeem's questionable period of growth into an elite heavyweight, the runaround he gave the Nevada State Athletic Commission (NSAC) prior to the Lesnar fight and even the failed drug test which forced him out of the UFC 146 main event title picture. They gritted their teeth and beared it because he was still a winner, he still mattered in the heavyweight division.

But what now, after two straight knockout losses in fights he seemingly had in the bag? UFC President Dana White fielded questions about the current Blackzilian at last night's media scrum and had some interesting remarks regarding "The Reem."

"You guys especially believed [Overeem] was the best at one time. He had a big following. You bring a guy like that in and you see what happens. You bring in guys who are the best in the world or supposedly the best in the world and we find out. That's what we do."

When asked about Overeem's future, White had a short and simple reply:

"I have no idea. I don't know."

Not exactly a vote of confidence from the boss.

Based on details recovered from a lawsuit filed against Overeem by his former management after he signed with UFC, it's public knowledge that the former K-1 Grand Prix Champion is in the middle of an eight fight UFC contract. Overeem was paid a $1 million signing bonus spread out over his first three fights with the promotion ending with his performance last night. He also was raking in $250,000+ per fight as well as a pay-per-view (PPV) cut on major UFC events.

At this point in his deal, UFC was probably hoping Overeem would have either fought for the belt with a huge buyrate or be defending his title by now. Would it really be worth it to pay him that much money to fight Mark Hunt or Stefan Struve?

That's for the UFC brass to decide, but things certainly don't look good for the powerful Dutchman.



BRON: www.mmamania.com (http://www.mmamania.com/2013/8/18/4633212/ufc-fight-night-26-results-could-this-be-the-end-of-alistair-overeem)

SpelPlan
19-08-2013, 00:00
8 fight contract. Nou dan kan hij altijd zeggen dat hij z'n contract niet afgekocht wil maar de gevechten wil zoals Mark Hunt heeft gedaan.

Kan heel vervelend worden als Dana hem op de prelims tegen eikels zet maar als hij 5x overtuigend wint kunnen ze iig moeilijker om hem heen.

Ik word overigens niet belemmerd door enige kennis van het Amerikaanse contractrecht en de tekst die in Overeem z'n contract staat dus ik maak een assumptie dat zo'n contract 2 kanten op gaat en hij kan eisen dat hij z'n gevechten krijgt net zoals zij kunnen eisen dat hij nergens anders vecht.

Chane
19-08-2013, 11:13
ff wat anders... die hele hype rondom Uriah Hall s ook maar BS... wat een kutpartij :thown:

Sonnen... erg sterk gevochten... top!

Overeem... tja... denk dat hij alleen nog van subtoppers kan winnen. Zijn hele reputatie is naar de klote.
Ben niet eens echt benieuwd meer hoe nu verder, want de top zal hij echt niet meer bereiken.

mario the count
19-08-2013, 12:07
ff wat anders... die hele hype rondom Uriah Hall s ook maar BS... wat een kutpartij :thown:

Sonnen... erg sterk gevochten... top!

Overeem... tja... denk dat hij alleen nog van subtoppers kan winnen. Zijn hele reputatie is naar de klote.
Ben niet eens echt benieuwd meer hoe nu verder, want de top zal hij echt niet meer bereiken.

Idd, een zwakke partij zeg. En ik ben echt een voorstander van sportiviteit hoor, maar zoals hun bezig waren bah bah. Ik was op een gegeven moment bang dat ze elkaar zouden gaan berijden.

Sonnen idd sterk gevochten, mooie comeback na zijn verlies tegen de champ.

Kemal
10-09-2013, 22:40
UFC Fight Night 26 salaries: Overeem and Rua lead disclosed paydays

Losing co-headliners Alistair Overeem ($285,714.29) and Mauricio Rua ($175,000) earned the top disclosed paydays at this past month's UFC Fight Night 26 event.

MMAjunkie.com requested and today received the list of show and win purses from the Massachusetts State Athletic Commission.

UFC Fight Night 26 took place Aug. 17 at Boston's TD Garden. It marked the UFC's debut on the new FOX Sports 1 channel.

Overeem's and Rua's opponents, Travis Browne and Chael Sonnen, earned $48,000 and $100,000, respectively. Overeem would have won an additional $142,857.14 as a win bonus, and Rua would have earned $75,000.

Overeem's pay,

The total disclosed payroll for the event was $1,302,714.29.

The full list of UFC Fight Night 26 salaries included:

Chael Sonnen: $100,000 (no win bonus)
def. Mauricio Rua: $175,000

Travis Browne: $48,000 (includes $24,000 win bonus)
def. Alistair Overeem: $285,714.29

Urijah Faber: $120,000 (includes $60,000 win bonus)
def. Yuri Alcantara: $16,000

Matt Brown: $66,000 (includes $33,000 win bonus)
def. Mike Pyle: $45,000

John Howard: $28,000 (includes $14,000 win bonus)
def. Uriah Hall: $10,000

Michael Johnson: $36,000 (includes $18,000 win bonus)
def. Joe Lauzon: $27,000

Michael McDonald: $30,000 (includes $15,000 win bonus)
def. Brad Pickett: $23,000

Conor McGregor: $24,000 (includes $12,000 win bonus)
def. Max Holloway: $14,000

Steven Siler: $20,000 (includes $10,000 win bonus)
def. Mike Brown: $30,000

Diego Brandao: $40,000 (includes $20,000 win bonus)
def. Daniel Pineda: $15,000

Manny Gamburyan: $40,000 (includes $20,000 win bonus)
def. Cole Miller: $26,000

Ovince St. Preux: $46,000 (includes $23,000 win bonus)
def. Cody Donovan: $8,000

James Vick: $16,000 (includes $8,000 win bonus)
def. Ramsey Nijem: $14,000

Now, the usual disclaimer: The figures do not include deductions for items such as insurance, licenses and taxes. Additionally, the figures do not include money paid by sponsors, which can oftentimes be a substantial portion of a fighter's income. They also do not include any other "locker room" or special discretionary bonuses the UFC oftentimes pays.

For example, as previously reported, UFC officials handed out additional $50,000 UFC Fight Night 26 bonuses to Browne ("KO of the Night"), Brown ("KO of the Night"), Sonnen ("Submission of the Night") and Pickett ("Fight of the Night"). McDonald actually picked up two bonuses ("Submission of the Night" and "Fight of the Night) for $100,000 total.

In other words, the above figures are simply base salaries reported to the commission and do not reflect entire compensation packages for the event.

jantje11
10-09-2013, 23:00
Browne word echt schandalig weinig betaald en Overeem zn kin brengt voor die 3 minuten in de octagon nogal wa op.

Ik vind dat er gewoon bepaalde bedragen uitbetaald moeten worden bij winst of verlies.
Bijvoorbeeld 100.000 voor de winnaar en 50.000 voor de verliezer ,en dan heb ik het over gevechten op de main card.
En bij een titelgevecht gewoon 200.000 voor de winnaar en de verliezer ook weer de helft daarvan. En niet dat de verliezer ruim 2 ton meer krijgt in dit geval.

R.D.N
10-09-2013, 23:10
Overeem krijg wel het meeste betaald,Zwaargewicht word beste betaald denk ik.Wat zal Cain wel niet beuren per partij

mario the count
10-09-2013, 23:12
Browne word echt schandalig weinig betaald en Overeem zn kin brengt voor die 3 minuten in de octagon nogal wa op.

Ik vind dat er gewoon bepaalde bedragen uitbetaald moeten worden bij winst of verlies.
Bijvoorbeeld 100.000 voor de winnaar en 50.000 voor de verliezer ,en dan heb ik het over gevechten op de main card.
En bij een titelgevecht gewoon 200.000 voor de winnaar en de verliezer ook weer de helft daarvan. En niet dat de verliezer ruim 2 ton meer krijgt in dit geval.
Ja en dan lopen al je toppers naar een andere organisatie. Laten we niet vergeten dat Overeem "the man" was toen hij zijn contract tekende.

mario the count
10-09-2013, 23:13
Overeem krijg wel het meeste betaald,Zwaargewicht word beste betaald denk ik.Wat zal Cain wel niet beuren per partij

Weet niet of cain wel meer betaald krijgt dan Overeem. Weet wel dat als Overeem een nieuw contract krijgt, zijn gage een stuk kariger wordt.

jantje11
10-09-2013, 23:35
Ja en dan lopen al je toppers naar een andere organisatie. Laten we niet vergeten dat Overeem "the man" was toen hij zijn contract tekende.

Iedereen wil in de ufc vechten dus ze zullen echt niet zomaar naar een andere organisatie vertrekken. Wat doet Browne daar anders nog als jij zegt dat die ergens anders veel
Meer kan verdienen.

mario the count
11-09-2013, 00:06
Iedereen wil in de ufc vechten dus ze zullen echt niet zomaar naar een andere organisatie vertrekken. Wat doet Browne daar anders nog als jij zegt dat die ergens anders veel
Meer kan verdienen.

Ik heb het over hun toppers. Toen browne zijn contract tekende was hij nog geen topper, nu ook geen top 3 als je het mij vraagt maar dat ter zijde. Als hij zo doorgaat heeft hij straks een aantrekkelijker contract. Als ze Overeem destijds 40.000 per partij hadden geboden had hij nooit naar de UFC gegaan, en zo ook andere mannen die al een naam hadden voordat ze bij de UFC terecht kwamen.

jantje11
11-09-2013, 00:25
Ja oke ergens heb je gelijk maar het is eigelijk absurd dit verschil.

Browne zou voor alistair zn bedrag 5x moeten vechten.

Contract is contract maar mocht je richting de top gaan vind ik dat je gewoon automatisch wat meer betaald hoort te krijgen.

mario the count
11-09-2013, 00:28
Ja oke ergens heb je gelijk maar het is eigelijk absurd dit verschil.

Browne zou voor alistair zn bedrag 5x moeten vechten.

Contract is contract maar mocht je richting de top gaan vind ik dat je gewoon automatisch wat meer betaald hoort te krijgen. Ik vind het af en toe ook nergens over gaan maar dit ga je toch altijd houden met topsport. Op de voetbalvelden, in de ring, op de circuits, bij basketbal enz enz. Check het verschil tussen Mayweather zijn gage en dat van Canello, dat verschil is misschien meer dan canello ooit gaat verdienen.

pronk
11-09-2013, 00:56
Ja oke ergens heb je gelijk maar het is eigelijk absurd dit verschil.

Browne zou voor alistair zn bedrag 5x moeten vechten.

Contract is contract maar mocht je richting de top gaan vind ik dat je gewoon automatisch wat meer betaald hoort te krijgen.

Ik vind het niet zo gek Ali heeft een behoorlijk cv wat betreft partijen ,en meerdere titels heeft behaald binnen verschillende organisaties.

PineappleKilla
11-09-2013, 07:46
Het heeft ook met je Populariteit te maken, want als jij veel mensen een kaartje of ppv laat kopen, zal je salaris hoger zijn. Het zou oneerlijk zijn om iedereen gelijke bedragen te betalen, maar ik vindt sommIge. Grote verschiLlen ook oneerlijk. In mijn ogen zou een winstbonus wel gelijk voor beide vechters moeten zijn

Willem033
11-09-2013, 11:17
Ik vind het niet zo gek Ali heeft een behoorlijk cv wat betreft partijen ,en meerdere titels heeft behaald binnen verschillende organisaties.

Dat had Lesnar ook niet.
Die kreeg meer dan Alistair en Browne bij elkaar.
Als je het mij vraagt wordt er puur gekeken naar wie de meeste ppv's verkoopt.

jantje11
11-09-2013, 11:49
Dat is het jammere aan deze sport. Maar ik zie wel is ooit voorbij komen dat er wordt gezegd dat er een bepaalde vechter ff zn geld komt halen en dan weer vertrekt ook al verliest die de 1ste ronde op KO.

Ik vind dat er geknokt moet worden en de winnaar altijd met het grootste geldbedrag naar huis moet gaan.
Hoe groot je naam ook is.

Guytje
11-09-2013, 12:24
IK vind nog steeds dat die gasten zwaar onderbetaald zijn.

Sato
11-09-2013, 12:34
IK vond nog steeds dat die gasten zwaar onderbetaald zijn.

Dikke lul, als je weet hoeveel die gasten aan sponsormoney krijgen en lockerroom valt het wel mee. Voor de lager gerankte is het gewoon wat lastiger maar de gasten met een fatsoenlijk management en sponsors hoeven echt niet te klagen.

Guytje
11-09-2013, 13:12
Je ziet een paar filmpjes met een dikke auto, je ziet wat payrolls op het net en je denkt dat die gasten zwaar binnen zijn. De realiteit is echter dat naast die enkelen de meesten na een paar uitschieters qua betalingen gewoon moeite hebben om de eindjes aan elkaar te krijgen. Die "fatsoenlijke managements" zijn geen vzw's geloof me, en vadertje staat moet ook z'n % hebben met daarnaast nog de volledige entourage...Het zijn in de meeste gevallen korte carričres die in de meeste gevallen niet genoeg opleveren om aan pensioensparen te denken. Het is en blijft een risicoberoep op zelfstandige basis die "nu" nog steeds te weinig uitbetaald voor het werk/risico/korte carričre die je eraan hebt. Het gaat beetje per beetje de goeie kant op, maar nog steeds niet genoeg volgens mij. Maarja, ik ben dan ook een dikke lul..

Klassikl
11-09-2013, 13:22
De toppers hebben weinig te klagen. Voor de kleine jongens is het nog altijd moeilijk. Het is al wel een stuk beter dan het ooit was. En hopelijk blijft het zich ook verbeteren

Sato
11-09-2013, 13:32
Je ziet een paar filmpjes met een dikke auto, je ziet wat payrolls op het net en je denkt dat die gasten zwaar binnen zijn. De realiteit is echter dat naast die enkelen de meesten na een paar uitschieters qua betalingen gewoon moeite hebben om de eindjes aan elkaar te krijgen. Die "fatsoenlijke managements" zijn geen vzw's geloof me, en vadertje staat moet ook z'n % hebben met daarnaast nog de volledige entourage...Het zijn in de meeste gevallen korte carričres die in de meeste gevallen niet genoeg opleveren om aan pensioensparen te denken. Het is en blijft een risicoberoep op zelfstandige basis die "nu" nog steeds te weinig uitbetaald voor het werk/risico/korte carričre die je eraan hebt. Het gaat beetje per beetje de goeie kant op, maar nog steeds niet genoeg volgens mij. Maarja, ik ben dan ook een dikke lul..

Misschien ben je niet bekend met de term: "dikke lul" ook wel "larie/onzin/kletskoek" etc.
Voor de tijdspanne dat zij werken zijn ze absoluut niet onderbetaald, wij maken uren, zij maken uren.
Alleen is ons werk anders en besteden wij ze anders. Daarnaast heb je het over gage, en vervolgens kom je met kosten op de proppen. Er is een daadwerkelijk verschil tussen ontvangsten en "winsten". Zoals al eerder gezegd de veel van deze kerels zijn NIET onderbetaald, wat er uiteindelijk onder aan de streep overblijft kan inderdaad minder zijn voor de kleine jongens.

pronk
11-09-2013, 14:41
Dat had Lesnar ook niet.
Die kreeg meer dan Alistair en Browne bij elkaar.
Als je het mij vraagt wordt er puur gekeken naar wie de meeste ppv's verkoopt.

Lesnar had wel degellijk een cv, in het worstelen en verdiende daar mee al wat hij kreeg , en was een absoluut PPv kanon.