PDA

View Full Version : Doping gevonden bij Badr Hari



my2cents
19-08-2013, 01:09
http://www.crimesite.nl/banners/source/banner_spy_city.jpg (http://www.spycity.nl/)














Doping gevonden bij Badr Hari (http://www.crimesite.nl/nieuws/mensen/26921-dopingbijbadr)

http://www.crimesite.nl/media/system/images/printButton.png (http://www.crimesite.nl/nieuws/mensen/26921-dopingbijbadr?tmpl=component&print=1&layout=default&page=)
http://www.crimesite.nl/media/system/images/emailButton.png (http://www.crimesite.nl/component/mailto/?tmpl=component&template=crimesite&link=68d264b0c3a8f5fd8094caca3b53a504b28651a5)




Nieuws - Mensen


GEPUBLICEERD OP MAANDAG 19 AUGUSTUS 2013 00:03


http://www.crimesite.nl/images/stories/badr5.jpgTijdens een doorzoeking in het huis van Badr Hari heeft de politie doping aangetroffen, die op de lijst van verboden middelen staat. Dat onhult het KRO tv-programma Brandpunt-Reporter vandaag op zijn website. Crimesite kreeg voorinzage in de informatie en publiceert het politiedossier over de zaak. Het gaat ondermeer om het dopingmiddel Anapolon, dat volgens de Dopingautoriteit 'het sterkste orale middel' op de illegale markt is.

Door Vincent Verweij (http://www.twitter.com/vverweij)
Als tactisch rechercheurs van de Amsterdamse politie op 22 juli 2012 het appartement van Badr Hari aan de Zuidas binnengaan, zijn ze eigenlijk op zoek naar bewijs voor de mishandeling van zakenman Koen Everink in de Arena. Maar ze doen ze een onverwachte vondst. In een keukenla en in de ijskast treffen ze een flinke hoeveelheid pillen, en poeders aan. Vitamines, voedingssupplementen, pijnstillers en een doosje Strepsils. Maar ook middelen zoals Anapolon, Tamoxifen en gekoelde ampullen Genotonorm, klaar om te injecteren in de bloedbaan.

Expertise

http://www.crimesite.nl/images/stories/anapolon.jpgDe recherche laat een expertise uitvoeren door de GGD en die concludeert dat het om dopingproducten en maskerende middelen gaat. Zo is Anapolon een middel waarmee rode bloedcellen worden gestimuleerd om meer zuurstof op te nemen en waarmee het uithoudingsvermogen wordt vergroot. Tamoxifen is bedoeld om de bijwerkingen van anabole-steroiden tegen te gaan. En Genotonorm is een bekend prestatieverhogend middel in de krachtsport.

Dopingautoriteit

http://www.crimesite.nl/images/stories/genotonorm.jpgHerman Ram, directeur van de Dopingautoriteit, zegt desgevraagd dat van de producten die zijn aangetroffen bij Badr Hari er vijf op de lijst van verboden middelen staan. Over het middel Anapolon zegt hij: "Het is sterk anabool middel waarmee veel kracht en spiermassa in korte tijd kan worden opgebouwd. Het wordt beschouwd als het sterkste orale anabolicum, met de meeste bijwerkingen. Leverschade, verhoogde bloeddruk, haaruitval. Het wordt vaak in het begin van de kuur gebruikt om snel spiergroei en kracht op te starten. De psychische werking is een verhoogde agressiviteit".

"Ook Furosemide staat op de Dopinglijst.Het is wordt gebruikt om vochtretentie te bestrijden, en om het gebruik van andere middelen te maskeren." Over de hoeveelheden die bij Badr zijn aangetroffen zegt Ram: "Voor een gemiddelde sportschoolbezoeker is dit natuurlijk veel. Het beeld past wel bij hoe 'hard-core' gebruikers met middelen omgaan."

Reactie

Badr's advocaat Benedicte Ficq bevestigt dat de verboden middelen in Badr's woning zijn aangetroffen. Maar ze zegt dat er in het politiedossier ook een verklaring zit van iemand die beweert 'dat bedoelde middelen niet aan client toebehoorden, maar aan derden.' Verdere vragen wenste Ficq niet te beantwoorden.

KRO Brandpunt-Reporter (http://reporter.incontxt.nl/) werkt aan een aflevering over de mishandeling tijdens Sensation White, getiteld 'Skybox 233'. Het programma door Dirk Bayens en Eliza Bergman zal op 26 september op Nederland 2 worden uitgezonden.

Lees hier het originele politiedossier:
Badr Hari doping vondst (http://www.scribd.com/doc/161184160/Badr-Hari-doping-vondst?secret_password=1qyjf8zrxt7cibytk2g1)

blackadder
19-08-2013, 01:16
Tja, is er iemand echt verrast?

my2cents
19-08-2013, 01:17
Papa mike??:lol:

Turboknecht
19-08-2013, 01:33
Oei. Gaat niet zo lekker met Badr Hari. :rolleyes:

Niet zo verrassend inderdaad.

Jabdealer
19-08-2013, 01:40
Zo Politie/Justitie zijn weer uitbundig aan het lekken geslagen in de Hari-zaak. Ik snap wel dat die advocaat daar helemaal gek van wordt.

Willm
19-08-2013, 01:55
Lol, wat is het volgende nieuwtje. Le Banner en Overeem hebben gebruikt? Dat hele kicksboks wereldje gebruikt, zonder redden ze het niet zoals te zien is bij Overeem.

Wel vreemd dat de politie zoveel lekt als het gaat om Badr Hari.

Pahlavan
19-08-2013, 02:26
Misschien was de doping bedoeld om alistair te helpen voor zijn volgende gevecht.... Dat noem ik pas een goede, zorgzame vriend.
zo zie je maar, badr is gewoon een lieve jongen die vaak verkeerd wordt begrepen. Eerst probeert die te helpen met afwassen en wordt hij beschuldigd voor mishandeling en nu dit. Arme kerel.

Willm
19-08-2013, 02:36
Misschien was de doping bedoeld om alistair te helpen voor zijn volgende gevecht.... Dat noem ik pas een goede, zorgzame vriend.
zo zie je maar, badr is gewoon een lieve jongen die vaak verkeerd wordt begrepen. Eerst probeert die te helpen met afwassen en wordt hij beschuldigd voor mishandeling en nu dit. Arme kerel.
:hugegrin: Het zit hem ook niet mee. Is het bezit van doping trouwens verboden? Handel wel lijkt me, maar voor eigen gebruik?

tyson19
19-08-2013, 02:36
Ieder nuchter mens kan zien dat hij en vele zwaargewichten middelen gebruiken, niets nieuws.

hankmoody
19-08-2013, 02:46
godverdomme zeg

ZakKa!
19-08-2013, 02:51
http://i51.tinypic.com/bjdb39.jpg


blijft een mooi lichaam.

rollermanskunk
19-08-2013, 03:01
Evert Santegoeds mag weer een mooi mediastrategie gaan bedenken:
http://nikkinikster.files.wordpress.com/2012/11/evertsantegoeds.pdf

blackadder
19-08-2013, 04:30
Evert Santegoeds mag weer een mooi mediastrategie gaan bedenken:
http://nikkinikster.files.wordpress.com/2012/11/evertsantegoeds.pdf
:lol: Oww shit. Hoe kom je daaraan?

Leventdepevent
19-08-2013, 08:32
haha bij hem thuis gevonden maar het is niet van hem maar van een ander. hahaha

ArjanV
19-08-2013, 09:12
:hugegrin: Het zit hem ook niet mee. Is het bezit van doping trouwens verboden? Handel wel lijkt me, maar voor eigen gebruik?

Niet strafbaar...in Nederland dan,in Belgie bv wel...

Kemal
19-08-2013, 09:15
Tja.. jammer dat Badr altijd maar negatief in het nieuws blijft komen, zn eigen schuld overigens.

Facade
19-08-2013, 09:27
Dit is niet echt verrassend, maar ik vind het wel kwalijk van de politie dat dit zo maar op straat komt te liggen...

Illest
19-08-2013, 09:36
Dit is niet echt verrassend, maar ik vind het wel kwalijk van de politie dat dit zo maar op straat komt te liggen...

ik heb niks met die superheld, maar die gasten pakken bijna allemaal wat...ze willen hem gewoon extra aan de schandpaal nagelen ofzo

lijkt een beetje alsof ze doorslaan met uitlekken, best wel apart dit

rollermanskunk
19-08-2013, 09:58
Vanaf dag 1 was het mij wel duidelijk dat er bij de zaak Hari vs Everink sprake was van een roid rage van Hari. Overigens zijn die producten die Hari inneemt niet normaal. Zwaar schadelijk voor het hart en lever en bovendien kankerverwekkend. Iemand in zijn omgeving zal hem toch een keer moeten waarschuwen dat deze troep levensgevaarlijk is?

Het wordt trouwens tijd dat het bezit en gebruik van roids in Nederland verboden wordt scheelt een hoop geweldsdelicten met opgepompte alphamannetjes...

willy123
19-08-2013, 10:01
Reactie

Badr's advocaat Benedicte Ficq bevestigt dat de verboden middelen in Badr's woning zijn aangetroffen. Maar ze zegt dat er in het politiedossier ook een verklaring zit van iemand die beweert 'dat bedoelde middelen niet aan client toebehoorden, maar aan derden.' Verdere vragen wenste Ficq niet te beantwoorden.


Jaja, maar de dope was van derden...whahaha...het schaamrood zal die Ficq toch op de kaken hebben wanneer ze dat soort poep moet uitkramen..zielig gewoon.

ArjanV
19-08-2013, 10:31
Vanaf dag 1 was het mij wel duidelijk dat er bij de zaak Hari vs Everink sprake was van een roid rage van Hari. Overigens zijn die producten die Hari inneemt niet normaal. Zwaar schadelijk voor het hart en lever en bovendien kankerverwekkend. Iemand in zijn omgeving zal hem toch een keer moeten waarschuwen dat deze troep levensgevaarlijk is?

Het wordt trouwens tijd dat het bezit en gebruik van roids in Nederland verboden wordt scheelt een hoop geweldsdelicten met opgepompte alphamannetjes...

Wat een onzin! Hoe kun jij nu weten dat die explosie van geweld is toe te schrijven aan roid rage? Ook een enorme fabel die door media en mensen die er niets vanaf weten maar gewoon wordt nagepapagaaid...lang niet iedereen die anabolen gebruikt wordt daar aggressiever van! Sommigen krijgen inderdaad een korter lontje....wat ook nog niet wil zeggen dat ze alles en iedereen maar in elkaar beuken! En kankerverwekkend? Ik daag je uit om mij een wetenschappelijk onderzoek te tonen dat aangeeft dat gebruik van anabolica door MENSEN kankerverwekkend is! Sommige anabolica voor muizen en ratten wel ja...maar een mens is geen muis of rat! Kijk dat het niet gezond zal zijn om anabolica te gebruiken zal best,bestrijd ik ook niet...maar alcohol,vet vreten,veel koffie etc etc etc is ook niet gezond..

rollermanskunk
19-08-2013, 10:40
Wat een onzin! Hoe kun jij nu weten dat die explosie van geweld is toe te schrijven aan roid rage? Ook een enorme fabel die door media en mensen die er niets vanaf weten maar gewoon wordt nagepapagaaid...lang niet iedereen die anabolen gebruikt wordt daar aggressiever van! Sommigen krijgen inderdaad een korter lontje....wat ook nog niet wil zeggen dat ze alles en iedereen maar in elkaar beuken! En kankerverwekkend? Ik daag je uit om mij een wetenschappelijk onderzoek te tonen dat aangeeft dat gebruik van anabolica door MENSEN kankerverwekkend is! Sommige anabolica voor muizen en ratten wel ja...maar een mens is geen muis of rat! Kijk dat het niet gezond zal zijn om anabolica te gebruiken zal best,bestrijd ik ook niet...maar alcohol,vet vreten,veel koffie etc etc etc is ook niet gezond..

Bijwerkingen Anapolon:

http://htmlimg3.scribdassets.com/5819yjunr42qeot4/images/13-0b7ecab240.jpg

Harrie Nak
19-08-2013, 11:09
"De psychische werking is een verhoogde agressiviteit"

:rolleyes:

Jabdealer
19-08-2013, 11:09
Wat een onzin! Hoe kun jij nu weten dat die explosie van geweld is toe te schrijven aan roid rage? Ook een enorme fabel die door media en mensen die er niets vanaf weten maar gewoon wordt nagepapagaaid...lang niet iedereen die anabolen gebruikt wordt daar aggressiever van! Sommigen krijgen inderdaad een korter lontje....wat ook nog niet wil zeggen dat ze alles en iedereen maar in elkaar beuken! En kankerverwekkend? Ik daag je uit om mij een wetenschappelijk onderzoek te tonen dat aangeeft dat gebruik van anabolica door MENSEN kankerverwekkend is! Sommige anabolica voor muizen en ratten wel ja...maar een mens is geen muis of rat! Kijk dat het niet gezond zal zijn om anabolica te gebruiken zal best,bestrijd ik ook niet...maar alcohol,vet vreten,veel koffie etc etc etc is ook niet gezond..

Jij zegt het misschien een beetje.. vreemd, maar ik snap wel je punt.

Justitie kan nooit en te nimmer een verband aantonen tussen zijn gedrag op die specifieke avond in de Arena en het gebruik van doping.

Dit is gewoon onderdeel van de smear-campaign om Badr Hari verder in een negatief daglicht te stellen. Als hij een huisapotheek aan wil leggen met doping, dan moet hij dat lekker zelf weten. Dit is immers niet illegaal. Maar dat wordt er niet bij gezegd :)

Richelieu
19-08-2013, 11:32
Evert Santegoeds mag weer een mooi mediastrategie gaan bedenken:
http://nikkinikster.files.wordpress.com/2012/11/evertsantegoeds.pdf

haha, EPIC materiaal kerel! Reps

Brainthief
19-08-2013, 11:42
Jij zegt het misschien een beetje.. vreemd, maar ik snap wel je punt.

Justitie kan nooit en te nimmer een verband aantonen tussen zijn gedrag op die specifieke avond in de Arena en het gebruik van doping.

Dit is gewoon onderdeel van de smear-campaign om Badr Hari verder in een negatief daglicht te stellen. Als hij een huisapotheek aan wil leggen met doping, dan moet hij dat lekker zelf weten. Dit is immers niet illegaal. Maar dat wordt er niet bij gezegd :)

Indien hij niet gecontroleerd is kun je niet zeggen of hij dope gebruikt heeft tijdens die periode. Wat je wel kunt vaststellen is dat hij medicijnen in bezit heeft zonder doktersrecept. Voor de rest zijn de bijwerkingen van dat spul wel bekend en ik vind het tegenvallen dat hij orale shit gebruikt ipv een spuit. Oraal heeft meer bijwerkingen. Daarnaast hoef je inderdaad niet alle bijwerkingen te krijgen.

ZOals op die foto ziet badr er al geen tijden meer uit volgens mij.....maar toch een bevestiging...

Nelisje
19-08-2013, 11:45
Overigens zijn die producten die Hari inneemt niet normaal. Zwaar schadelijk voor het hart en lever en bovendien kankerverwekkend. Iemand in zijn omgeving zal hem toch een keer moeten waarschuwen dat deze troep levensgevaarlijk is?

Topsporters denken niet zo ver vooruit. Veel marathonlopers sterven veel jonger omdat hun hart het niet aan kan. Veel kickboksers praten niet meer zo snel en goed als voor hun carriere.. Maar denk je dat Badr ooit zoveel geld had verdient als hij netjes van 8 tot half 5 zou werken 5 dagen in de week. Het risico op parkinsons, kanker of een sportershart nemen veel sporters voor lief, en daar worden ze als ze in de top meedoen rijkelijk voor beloond.

Volgens mij is het overigens zo dat als je roids gebruikt.. je karakter versterkt wordt. Ben je een klootzak dan wordt je een grotere klootzak. Als je normaal jezelf nog wel in kunt houden en iemand niet op zijn gezicht mept, kan het nu zijn dat je net iets verder door draait en het toch doet.

blackadder
19-08-2013, 11:53
ik vind het tegenvallen dat hij orale shit gebruikt ipv een spuit. Oraal heeft meer bijwerkingen.
Maar het is makkelijker voor bij een film op de bank hangend dan een spuit.

blackadder
19-08-2013, 11:54
Wat een onzin! Hoe kun jij nu weten dat die explosie van geweld is toe te schrijven aan roid rage? Ook een enorme fabel die door media en mensen die er niets vanaf weten maar gewoon wordt nagepapagaaid...lang niet iedereen die anabolen gebruikt wordt daar aggressiever van! Sommigen krijgen inderdaad een korter lontje....wat ook nog niet wil zeggen dat ze alles en iedereen maar in elkaar beuken! En kankerverwekkend? Ik daag je uit om mij een wetenschappelijk onderzoek te tonen dat aangeeft dat gebruik van anabolica door MENSEN kankerverwekkend is! Sommige anabolica voor muizen en ratten wel ja...maar een mens is geen muis of rat! Kijk dat het niet gezond zal zijn om anabolica te gebruiken zal best,bestrijd ik ook niet...maar alcohol,vet vreten,veel koffie etc etc etc is ook niet gezond..
Lijkt wel of iemand zich aangesproken voelt.

RedDawn
19-08-2013, 12:12
Wat een onzin! Hoe kun jij nu weten dat die explosie van geweld is toe te schrijven aan roid rage? Ook een enorme fabel die door media en mensen die er niets vanaf weten maar gewoon wordt nagepapagaaid...lang niet iedereen die anabolen gebruikt wordt daar aggressiever van! Sommigen krijgen inderdaad een korter lontje....wat ook nog niet wil zeggen dat ze alles en iedereen maar in elkaar beuken! En kankerverwekkend? Ik daag je uit om mij een wetenschappelijk onderzoek te tonen dat aangeeft dat gebruik van anabolica door MENSEN kankerverwekkend is! Sommige anabolica voor muizen en ratten wel ja...maar een mens is geen muis of rat! Kijk dat het niet gezond zal zijn om anabolica te gebruiken zal best,bestrijd ik ook niet...maar alcohol,vet vreten,veel koffie etc etc etc is ook niet gezond..

Opkomende roid rage. ;)

e-type
19-08-2013, 12:24
Opkomende roid rage. ;)

Toch heeft ie deels gelijk. De relatie tussen leverkanker en gebruik van AS zijn niet aangetoond. Wel is het ontstaan van hepatocellulair ademona geassocieerd, de al eerder genoemde tumoren. Maar da's nog geen kanker, kan zich ook niet verspreiden door het lichaam zoals kanker en zodra je stopt met gebruik van AS, kan dit weer langzaam verdwijnen. Dodelijk kan het echter wel zijn, als die adenoma's openbarsten kan je sterven...

rene37
19-08-2013, 12:31
Reactie

Badr's advocaat Benedicte Ficq bevestigt dat de verboden middelen in Badr's woning zijn aangetroffen. Maar ze zegt dat er in het politiedossier ook een verklaring zit van iemand die beweert 'dat bedoelde middelen niet aan client toebehoorden, maar aan derden.' Verdere vragen wenste Ficq niet te beantwoorden.


Jaja, maar de dope was van derden...whahaha...het schaamrood zal die Ficq toch op de kaken hebben wanneer ze dat soort poep moet uitkramen..zielig gewoon.

Fijne advocaat... Zoals zij het zegt, dat het voor derden is dan maakt ze dus van haar client een dealer.:)

Asura
19-08-2013, 12:35
Dit is gewoon onderdeel van de smear-campaign om Badr Hari verder in een negatief daglicht te stellen. Als hij een huisapotheek aan wil leggen met doping, dan moet hij dat lekker zelf weten. Dit is immers niet illegaal. Maar dat wordt er niet bij gezegd :)


Er is inderdaad een megacomplot nodig om aartsengel Badr zwart te maken.

blackadder
19-08-2013, 12:43
Er is inderdaad een megacomplot nodig om aartsengel Badr zwart te maken.
Terwijl het eigenlijk zo een rustige, behulpzame jongen is die goede cijfers op school haalt.

ArjanV
19-08-2013, 12:48
Wat betreft de post van Rollermanskunk...dat is geen wetenschappelijk onderzoek maar lijkt me meer een voorlichtend schrijven over gevonden producten waarin mogelijke bijwerkingen worden beschreven,ooit de mogelijke bijwerkingen van bv Ibuprofen gelezen?

Of ik me aangesproken voel? Enigzins...ik heb het hier al vaker gepost,ik begrijp niet dat in een sport waar zoveel gebruikt wordt mensen nog zo weinig weten van anabolica en elkaar maar napapagaaien er zitten er hier nog zat die denken dat het allemaal met een boterham met pindakaas en een eiwitshake kan,jaren aan de top staan...onzin natuurlijk en wat roid rage betreft....hoeveel (ex) topvechters slopen geregeld iemands voorgevel in de horeca dan? Juist ja...weinig tot geen..dus hoezo kun je dan stellen dat gebruik altijd roid rage verooraakt?

mario the count
19-08-2013, 13:02
Indien hij niet gecontroleerd is kun je niet zeggen of hij dope gebruikt heeft tijdens die periode. Wat je wel kunt vaststellen is dat hij medicijnen in bezit heeft zonder doktersrecept. Voor de rest zijn de bijwerkingen van dat spul wel bekend en ik vind het tegenvallen dat hij orale shit gebruikt ipv een spuit. Oraal heeft meer bijwerkingen. Daarnaast hoef je inderdaad niet alle bijwerkingen te krijgen.

ZOals op die foto ziet badr er al geen tijden meer uit volgens mij.....maar toch een bevestiging...

Grote kans dat hij zowel oraal pakte als kickstart en daarnaast test spoot, dat is heel normaal in een kuur.

Asura
19-08-2013, 13:14
Terwijl het eigenlijk zo een rustige, behulpzame jongen is die goede cijfers op school haalt.

Net als dat feest destijds, hij schopt iemand invalide, maar waarom richt de media op dat ene moment?
De rest van de avond was toch gewoon gezellig?

rollermanskunk
19-08-2013, 13:14
Wat betreft de post van Rollermanskunk...dat is geen wetenschappelijk onderzoek maar lijkt me meer een voorlichtend schrijven over gevonden producten waarin mogelijke bijwerkingen worden beschreven,ooit de mogelijke bijwerkingen van bv Ibuprofen gelezen?

Of ik me aangesproken voel? Enigzins...ik heb het hier al vaker gepost,ik begrijp niet dat in een sport waar zoveel gebruikt wordt mensen nog zo weinig weten van anabolica en elkaar maar napapagaaien er zitten er hier nog zat die denken dat het allemaal met een boterham met pindakaas en een eiwitshake kan,jaren aan de top staan...onzin natuurlijk en wat roid rage betreft....hoeveel (ex) topvechters slopen geregeld iemands voorgevel in de horeca dan? Juist ja...weinig tot geen..dus hoezo kun je dan stellen dat gebruik altijd roid rage verooraakt?

Lijkt me duidelijk dat er nog een hoop onduidelijkheid is wat betreft het gebruik en de eventuele gevolgen/bijwerkingen van anabolen en andere troep. Misschien moeten we een keer een Q & A gaan doen met een medisch specialist op dit gebied waar ik verleden jaar al een keer aandacht aan heb besteed:
http://imageshack.us/a/img208/8600/anabolenspecialist.jpg

Jabdealer
19-08-2013, 13:19
Er is inderdaad een megacomplot nodig om aartsengel Badr zwart te maken.

Jij denkt dat Justitie de media niet gebruikt om de publieke opinie te beinvloeden?

Naïef :)

Zelfs de Rijksrecherche onderzoekt het constante gelek in deze zaak

http://www.elsevier.nl/Stijl/nieuws/2012/7/Rijksrecherche-onderzoekt-lekken-in-zaak-Badr-Hari-ELSEVIER344629W/

Goolings
19-08-2013, 13:52
In hoeverre heeft het vermeende gebruik van deze middelen invloed gehad op zijn prestaties in de ring?
Zijn laatste wedstrijd heeft Badr Hari toch over duidelijk verloren.
Wat zullen de eventuele gevolgen kunnen zijn voor de vechtsport wereld in Nederland?

Niet zo heel lang geleden heeft iemand hier de documentaire Bigger, Stronger, Faster gepost. Het geeft tocht een heel goed beeld over het hoe en waarom men naar deze middelen grijpt.

Nelisje
19-08-2013, 13:59
In hoeverre heeft het vermeende gebruik van deze middelen invloed gehad op zijn prestaties in de ring?
Zijn laatste wedstrijd heeft Badr Hari toch over duidelijk verloren.
Wat zullen de eventuele gevolgen kunnen zijn voor de vechtsport wereld in Nederland?

Niet zo heel lang geleden heeft iemand hier de documentaire Bigger, Stronger, Faster gepost. Het geeft tocht een heel goed beeld over het hoe en waarom men naar deze middelen grijpt.

Je kunt bij Overeem goed zien wat de invloed van PED's is. Dat is een vrij groot verschil tussen de gast die de K-1 won en Brock Lesnar sloopte en de gast die de power niet had om Bigfoot Silva en Travis Browne niet ko kreeg, waarvan Bigfoot al een paar keer ko is gegaan.. dus dan zou je als K-1 winaar zo iemand zeker wel KO moeten kunnen slaan lijkt me. Het is niet zo dat zijn stoten mis waren ;-)

Sato
19-08-2013, 14:15
Als je zo de bijwerkingen leest vraag je je toch af of het gebruik van dat spel het allemaal waard is, gezien de risico's.

Willm
19-08-2013, 14:19
In hoeverre heeft het vermeende gebruik van deze middelen invloed gehad op zijn prestaties in de ring?
Zijn laatste wedstrijd heeft Badr Hari toch over duidelijk verloren.
Wat zullen de eventuele gevolgen kunnen zijn voor de vechtsport wereld in Nederland?

Niet zo heel lang geleden heeft iemand hier de documentaire Bigger, Stronger, Faster gepost. Het geeft tocht een heel goed beeld over het hoe en waarom men naar deze middelen grijpt.
Echt veel invloed zal het niet hebben. Je moet wel heel naïef zijn om te denken dat alleen Overeem en Hari gebruiken. Ik heb de laatste jaren toch wel een aantal opmerkelijke transformaties gezien in het kickbokswereldje. Saki is denk ik een van de weinige toppers waarvan ik denk dat die niet gebruikt.

Silat
19-08-2013, 15:09
Echt veel invloed zal het niet hebben. Je moet wel heel naïef zijn om te denken dat alleen Overeem en Hari gebruiken. Ik heb de laatste jaren toch wel een aantal opmerkelijke transformaties gezien in het kickbokswereldje. Saki is denk ik een van de weinige toppers waarvan ik denk dat die niet gebruikt.

Niet alleen lichamen transformeren, ook hoofden worden vierkanter.

I'm just saying..

Soms zie je er weinig van.
Toen de tijd zag je ook niks aan Josh Barnett die Randy Couture sloopte.. Dat vetlaagje was een goede maskering.

Silat
19-08-2013, 15:10
Niet alleen lichamen transformeren, ook hoofden worden vierkanter.

I'm just saying..

En soms zie je er weinig van.
Toen de tijd zag je ook niks aan Josh Barnett die Randy Couture sloopte.. Dat vetlaagje was een goede maskering.

Peter0711
19-08-2013, 15:16
Hij is lekker bezig. Hard op weg om hier in Nederland 1 van de domste vechtsporters OOIT te worden. Bijzonder hoe iemand met zoveel talent telkens weer zijn eigen glazen stuk gooit.. Wat een pannekoek!!

tidelot
19-08-2013, 15:16
het probleem van zwaargewichten kickboksers is dat ze in een korte tijd fit willen zijn. maanden zijn ze aan het chillen , en dan 6 weken voor een gevecht zich pas gaan voorbereiden. dat kan natuurlijk niet zonder hulpmiddeltjes. je merkt het ook aan hun conditie , die is zwaar bagger voor een gevecht van maar 3 rondes. vergeleken met boksen.
als badr het hele jaar door traint , zijn sport serieus neemt , dan heeft ie al die troep niet nodig.
met zijn 2 meter kan ie makkelijk op de 110 kg zitten.

my2cents
19-08-2013, 15:43
Fijne advocaat... Zoals zij het zegt, dat het voor derden is dan maakt ze dus van haar client een dealer.:)

Niet als het geen handelsvoorraad is...

blackadder
19-08-2013, 15:53
Niet als het geen handelsvoorraad is...
Misschien waren het test monsters voor zijn volgende tupperware party.

hypergiant
19-08-2013, 16:14
Dit is niet echt verrassend, maar ik vind het wel kwalijk van de politie dat dit zo maar op straat komt te liggen...

Het is een trend aan het worden. Eerst die Peter de Vries met zijn primeurtjes, nu weer een ander commerciële site.

Natuurlijk word er alleen "gelekt" bij dit soort gevallen. Ik zou pas echt op de puntje van mijn stoel zitten als hier bijvoorbeeld documenten worden gepubliceerd over de woningbouw coorperatie fraude, of elk andere fraude en verduister geval.

Ulis-E
19-08-2013, 16:23
Lijkt me duidelijk dat er nog een hoop onduidelijkheid is wat betreft het gebruik en de eventuele gevolgen/bijwerkingen van anabolen en andere troep. Misschien moeten we een keer een Q & A gaan doen met een medisch specialist op dit gebied waar ik verleden jaar al een keer aandacht aan heb besteed:
http://imageshack.us/a/img208/8600/anabolenspecialist.jpg

lijkt mij wel een goed idee

Brainthief
19-08-2013, 16:39
Grote kans dat hij zowel oraal pakte als kickstart en daarnaast test spoot, dat is heel normaal in een kuur.
Heb je een goed punt idd.....

Ik denk trouwens dat overal in de topsport flink gedoopt wordt....

rene37
19-08-2013, 16:59
Ik denk trouwens dat overal in de topsport flink gedoopt wordt....

joh?

blackadder
19-08-2013, 17:04
Ik denk trouwens dat overal in de topsport flink gedoopt wordt....
Ga weg. Lance Armstrong is puur natuur.

Leventdepevent
19-08-2013, 17:09
Heb je een goed punt idd.....

Ik denk trouwens dat overal in de topsport flink gedoopt wordt....
en niet alleen in de topsport, op de amateur velden is het net zo erg

Asura
19-08-2013, 20:24
Jij denkt dat Justitie de media niet gebruikt om de publieke opinie te beinvloeden?

Naïef :)

Zelfs de Rijksrecherche onderzoekt het constante gelek in deze zaak

http://www.elsevier.nl/Stijl/nieuws/2012/7/Rijksrecherche-onderzoekt-lekken-in-zaak-Badr-Hari-ELSEVIER344629W/

Als je een bekend wijf aan de haak slaat, dan worden de persmuskieten geintereseerd.Als die turner met zijn neus aan de coke zit is er van privacy ook geen sprake meer. Dat Badr zich vaak misdraagt betekent dat de pers vaak van hun bronnen gebruik maakt.Naief zijn is alles geloven zonder de bestaande belangen en de belanghebbenden te begrijpen.

tyson19
19-08-2013, 21:05
Ik snap ook niet waarom men zo graag aan die doping wil zitten. Zeker bij de profs, je leeft ervoor, ga gewoon heel de dag lekker trainen, goed eten en slapen. Je weet al dat je lichaam behoorlijk letsel oploopt en dan ga je ook nog eens flink aan de shit. Niet echt wijs, geld is lekker, ok, maar is het waard om straks op jonge leeftijd met kapotte organen rond te lopen? Lijk mij niet verstandig.

Er zijn trouwens zat namen op te noemen die vele malen succesvoller zijn geweest zonder die shit. Ik denk bijv. dat Semmy Schilt, Ernesto Hoost, Fedor, Muhammed Ali, etc. niet aan die shit hebben gezeten en die hebben zeker heel wat in hun carriere bereikt.

MRV
19-08-2013, 21:44
Echt veel invloed zal het niet hebben. Je moet wel heel naïef zijn om te denken dat alleen Overeem en Hari gebruiken. Ik heb de laatste jaren toch wel een aantal opmerkelijke transformaties gezien in het kickbokswereldje.

De verontwaardiging is idd vaak selectief... Wanneer je bv de deelnemers van K1 Grandprix 2010 (winst Alistair) bekijkt zitten hier een paar overduidelijke verschijningen tussen. En dan is het idd vooral de transformatie in een vrij korte termijn, die alle twijfel weg zou moeten nemen. Dat wordt dan weer altijd gecounterd met niet aanwezige positieve tests, maar dat is een slap argument. Binnen de kickboks wereld wordt nauwelijks getest. Én zelfs in het wielrennen (waar heel veel wordt getest) is bv Armstrong nooit tegen de lamp gelopen.

Kemal
19-08-2013, 22:10
Ik ben wel benieuwd hoe Badr hier weer uit gaat komen..

Willm
19-08-2013, 22:14
http://www.youtube.com/watch?v=eEwb7kn9uUQ

RedDawn
19-08-2013, 22:14
Ik snap ook niet waarom men zo graag aan die doping wil zitten. Zeker bij de profs, je leeft ervoor, ga gewoon heel de dag lekker trainen, goed eten en slapen. Je weet al dat je lichaam behoorlijk letsel oploopt en dan ga je ook nog eens flink aan de shit. Niet echt wijs, geld is lekker, ok, maar is het waard om straks op jonge leeftijd met kapotte organen rond te lopen? Lijk mij niet verstandig.

Er zijn trouwens zat namen op te noemen die vele malen succesvoller zijn geweest zonder die shit. Ik denk bijv. dat Semmy Schilt, Ernesto Hoost, Fedor, Muhammed Ali, etc. niet aan die shit hebben gezeten en die hebben zeker heel wat in hun carriere bereikt.

Je denkt teveel en praat echt onzin!

Anderson
19-08-2013, 22:21
Ernesto Hoost heeft wel gebruikt staat ook in z'n boek.

GM
19-08-2013, 22:28
het probleem van zwaargewichten kickboksers is dat ze in een korte tijd fit willen zijn. maanden zijn ze aan het chillen , en dan 6 weken voor een gevecht zich pas gaan voorbereiden. dat kan natuurlijk niet zonder hulpmiddeltjes. je merkt het ook aan hun conditie , die is zwaar bagger voor een gevecht van maar 3 rondes. vergeleken met boksen.
als badr het hele jaar door traint , zijn sport serieus neemt , dan heeft ie al die troep niet nodig.
met zijn 2 meter kan ie makkelijk op de 110 kg zitten.

Nee hoor, clean is en blijft het een krielkip....ik denk max 90-95 dan houdt het echt op ! Laten we voorop stellen dat iemand van die lengte met 90-95 kg nog steeds een beest is maar een Surinaamse of Antiliaanse "basis" heeft hij absoluut niet. Met 110kg suggereer je dat hij in de basis dezelfde bouw zou hebben als bijvoorbeeld een Alistair.

GM
19-08-2013, 22:32
Ik snap ook niet waarom men zo graag aan die doping wil zitten. Zeker bij de profs, je leeft ervoor, ga gewoon heel de dag lekker trainen, goed eten en slapen. Je weet al dat je lichaam behoorlijk letsel oploopt en dan ga je ook nog eens flink aan de shit. Niet echt wijs, geld is lekker, ok, maar is het waard om straks op jonge leeftijd met kapotte organen rond te lopen? Lijk mij niet verstandig.

Er zijn trouwens zat namen op te noemen die vele malen succesvoller zijn geweest zonder die shit. Ik denk bijv. dat Semmy Schilt, Ernesto Hoost, Fedor, Muhammed Ali, etc. niet aan die shit hebben gezeten en die hebben zeker heel wat in hun carriere bereikt.

Behoorlijke aanname kerel, ben benieuwd naar de onderbouwing daarvan........die is er niet vrees ik

GM
19-08-2013, 22:37
Heb je een goed punt idd.....

Ik denk trouwens dat overal in de topsport flink gedoopt wordt....

Nee joh, kom je daar nou bij ?? Vind de discussie wel leuk, was 25 jaar geleden toen ik begon ook zo....sind die tijd elk jaar zelfde verhaal, zelfde naievelingen, alleen andere namen.

hypergiant
19-08-2013, 22:49
Hoet zit het dan bijvoorbeeld met Spong, in tegenstelling tot Overeem of Hari heeft hij niet ineens het lichaam gekregen van een strip figuur. Hij is geleidelijk aan gegroeid naar de bouw die hij nu heeft. Dat zou toch best kunnen zonder roids of zegt dat helemaal niets?

tyson19
19-08-2013, 23:06
Laat ik dit als eerst zeggen, je hoeft geen dokter/trainer/professioneel sporter te zijn om in te kunnen zien wie wel of niet gebruikt. Ik heb het gelukkig zelf nooit gebruikt, persoonlijke ervaringen heb ik niet. Ik lees wel veel, onderzoek zaken en met blote oog kan je veel dingen waarnemen, zonder de desbetreffende sporters te zien of van vlakbij te kennen.
onderbouwing, voor diegenen die het wenselijk vinden:
- je ziet het vaak aan hen gezicht, best een opgezwollen kop hebben ze dan.
- Lichaamsbouw is het duidelijk te merken vaak. Overdreven lage vetpercentage en massaspieren. Aan de vormen van de spieren is het vaak duidelijk te zien of er sprake is van inname.
- Een ander opvallend punt is dat bepaalde sporters van nature zwaargewicht zijn. Dat zijn geboren zwaargewichten, die zijn vaak op hun jonge twintiger jaren al bij de 100 of meer kilo. Terwijl anderen ondanks het feit dat ze volgroeid zijn opeens explosief in massa toe kunnen nemen(soms meer dan 30 kilo). Dat is haast onmogelijk, met veel trainen en veel eten kan je best snelle progressie boeken, echter, binnen een jaar meer dan 10 kilo ofzo aankomen in pure spiermassa is haast onmogelijk.
- Vaak merk je het ook aan hen geestelijke vermogen/gedrag, humeurwisselingen, onverklaarbare agressiviteit, etc.
- Ook de na effect zijn opvallend, na een aantal jaren maakt je eigen lichaam bepaalde hormonen niet meer aan. Hierdoor onstaat er als het ware een verval, je lichaam raakt uitgeput, je ziet dan als het ware bepaalde junk gedrag bij bepaalde sporters.

Beetje research, jaren slijten in de sportschool, verhalen hier en daar, gezond verstand, daarmee kan je veel dingen verklaren.

Willm
19-08-2013, 23:08
Nee hoor, clean is en blijft het een krielkip....ik denk max 90-95 dan houdt het echt op ! Laten we voorop stellen dat iemand van die lengte met 90-95 kg nog steeds een beest is maar een Surinaamse of Antiliaanse "basis" heeft hij absoluut niet. Met 110kg suggereer je dat hij in de basis dezelfde bouw zou hebben als bijvoorbeeld een Alistair.
Overeem was voor gebruik ook een krielkip, na gebruik werd het opeens een superman.


Hoet zit het dan bijvoorbeeld met Spong, in tegenstelling tot Overeem of Hari heeft hij niet ineens het lichaam gekregen van een strip figuur. Hij is geleidelijk aan gegroeid naar de bouw die hij nu heeft. Dat zou toch best kunnen zonder roids of zegt dat helemaal niets?
:whistling:

tidelot
19-08-2013, 23:19
Die vrouwentepels van spong , heeft hij echt niet van het bankdrukken .

hypergiant
19-08-2013, 23:26
haha nu je het zegt, ik heb er niet echt verstand van.

Brainthief
19-08-2013, 23:48
Wat ik bedoel is dat het publiek zo selectief verontwaardig reageert. Bv Armstrong en eigenlijk ook Alistair... Cheater zus cheater zo. Al de wielrenners zitten aan de shit, dan is Armstrong nog steeds een topper. Ali ook imho. Mss zit cain aan de epo heb je nog duurdere test voor nodig en als je het goed doet amper kans dat je gepakt wordt. Zeker zonder bloedpaspoort. Bolt zit ook aan de shit. Voetballers scheuren kniebanden af en voetballen soms een paar weken later etc. Waarom?? Lekker cashen natuurlijk. Maar dan nog zonder talent en techniek red je het niet.. Ik bedoel maar die amateur stumpers die voor een toernooitje shit gebruiken... Sneu hoor. Voor de beachboys die graag mooi willen zijn vind ik vaak erg lelijk. Kan er alleen maar om lachen eigenlijk....

donalexandro
20-08-2013, 00:05
Die vrouwentepels van spong , heeft hij echt niet van het bankdrukken .

Ik denk ook dat Spong gebruikt heeft alleen klopt jou argument niet.. Hij heeft altijd zulke rare tepels gehad (misschien komt dat omdat hij ze gepierced heeft) van AAS/PEDs kan je gynecomastia krijgen, dan veranderen je tepels niet maar er komt een soort "bal weefsel" onder je tepel...

http://www.pwnfitness.com/wp-content/uploads/2013/04/bodybuilder-bitch-tits.jpg

pronk
20-08-2013, 00:08
Die vrouwentepels van spong , heeft hij echt niet van het bankdrukken .

Hoorde dat je schijven in je borst kan krijgen en operatief verwijderd moet worden.

Budokan
20-08-2013, 00:23
Hij is lekker bezig. Hard op weg om hier in Nederland 1 van de domste vechtsporters OOIT te worden. Bijzonder hoe iemand met zoveel talent telkens weer zijn eigen glazen stuk gooit.. Wat een pannekoek!!

Eh, pannenkoek maatje

Turboknecht
20-08-2013, 00:26
Hoorde dat je schijven in je borst kan krijgen en operatief verwijderd moet worden.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Flying-saucer.jpg

Emilio
20-08-2013, 01:30
Ik snap ook niet waarom men zo graag aan die doping wil zitten. Zeker bij de profs, je leeft ervoor, ga gewoon heel de dag lekker trainen, goed eten en slapen. Je weet al dat je lichaam behoorlijk letsel oploopt en dan ga je ook nog eens flink aan de shit. Niet echt wijs, geld is lekker, ok, maar is het waard om straks op jonge leeftijd met kapotte organen rond te lopen? Lijk mij niet verstandig.

Er zijn trouwens zat namen op te noemen die vele malen succesvoller zijn geweest zonder die shit. Ik denk bijv. dat Semmy Schilt, Ernesto Hoost, Fedor, Muhammed Ali, etc. niet aan die shit hebben gezeten en die hebben zeker heel wat in hun carriere bereikt.

In elke vorm van sport waar de (financiele) belangen groot zijn zijn mensen op zoek naar voordeeltjes.
Dat wereldje is een constant spel van kleine aanpassingen in formules waardoor stofjes niet in testen worden gesignaleerd.

Om zo maar een aantal een namen te noemen zonder bewijs dat ze daadwerkelijk clean waren... Hoost wordt daarna alweer ontkracht omdat hij het zelf zou hebben toegegeven.

Ik heb het altijd opvallend gevonden dat Zowel Fedor als Crocop in the States veel minder presteerden dan in Japan waar niet getest werd. Vooral Crocop was een schim van zich zelf.

ArjanV
20-08-2013, 01:45
Ook in dit topic gaan velen er weer vanuit dat dopinggebruik altijd zichtbaar is aan iemand fysiek....niet waar dus! Een vechter met een pens kan net zo goed aan de dope zitten! In de vechtsport wordt vooral gebruikt om sneller te herstellen niet zozeer om spiermassa aan te zetten.

pronk
20-08-2013, 04:56
Ook in dit topic gaan velen er weer vanuit dat dopinggebruik altijd zichtbaar is aan iemand fysiek....niet waar dus! Een vechter met een pens kan net zo goed aan de dope zitten! In de vechtsport wordt vooral gebruikt om sneller te herstellen niet zozeer om spiermassa aan te zetten.

2x

Tony Galento
20-08-2013, 09:09
Ik snap ook niet waarom men zo graag aan die doping wil zitten. Zeker bij de profs, je leeft ervoor, ga gewoon heel de dag lekker trainen, goed eten en slapen. Je weet al dat je lichaam behoorlijk letsel oploopt en dan ga je ook nog eens flink aan de shit. Niet echt wijs, geld is lekker, ok, maar is het waard om straks op jonge leeftijd met kapotte organen rond te lopen? Lijk mij niet verstandig.

Er zijn trouwens zat namen op te noemen die vele malen succesvoller zijn geweest zonder die shit. Ik denk bijv. dat Semmy Schilt, Ernesto Hoost, Fedor, Muhammed Ali, etc. niet aan die shit hebben gezeten en die hebben zeker heel wat in hun carriere bereikt.


Hoost?!

Die liep jarenlang op 80 kg rond voordat hij K-1 ging doen. Wordt eens wakker.

RedDawn
20-08-2013, 09:35
Laat ik dit als eerst zeggen, je hoeft geen dokter/trainer/professioneel sporter te zijn om in te kunnen zien wie wel of niet gebruikt. Ik heb het gelukkig zelf nooit gebruikt, persoonlijke ervaringen heb ik niet. Ik lees wel veel, onderzoek zaken en met blote oog kan je veel dingen waarnemen, zonder de desbetreffende sporters te zien of van vlakbij te kennen.
onderbouwing, voor diegenen die het wenselijk vinden:
- je ziet het vaak aan hen gezicht, best een opgezwollen kop hebben ze dan.
- Lichaamsbouw is het duidelijk te merken vaak. Overdreven lage vetpercentage en massaspieren. Aan de vormen van de spieren is het vaak duidelijk te zien of er sprake is van inname.
- Een ander opvallend punt is dat bepaalde sporters van nature zwaargewicht zijn. Dat zijn geboren zwaargewichten, die zijn vaak op hun jonge twintiger jaren al bij de 100 of meer kilo. Terwijl anderen ondanks het feit dat ze volgroeid zijn opeens explosief in massa toe kunnen nemen(soms meer dan 30 kilo). Dat is haast onmogelijk, met veel trainen en veel eten kan je best snelle progressie boeken, echter, binnen een jaar meer dan 10 kilo ofzo aankomen in pure spiermassa is haast onmogelijk.
- Vaak merk je het ook aan hen geestelijke vermogen/gedrag, humeurwisselingen, onverklaarbare agressiviteit, etc.
- Ook de na effect zijn opvallend, na een aantal jaren maakt je eigen lichaam bepaalde hormonen niet meer aan. Hierdoor onstaat er als het ware een verval, je lichaam raakt uitgeput, je ziet dan als het ware bepaalde junk gedrag bij bepaalde sporters.

Beetje research, jaren slijten in de sportschool, verhalen hier en daar, gezond verstand, daarmee kan je veel dingen verklaren.

Ga nog lekker verder lezen en jaartjes slijten op de sportschool, want je kraamt onzin uit over bepaalde vechters die volgens jou clean zouden zijn.

RedDawn
20-08-2013, 09:35
2x

x3

Nelisje
20-08-2013, 09:51
Ik heb het altijd opvallend gevonden dat Zowel Fedor als Crocop in the States veel minder presteerden dan in Japan waar niet getest werd. Vooral Crocop was een schim van zich zelf.

Als ik voor 1 sporter me hand in het vuur durf te steken dat hij geen doping gebruikt is het Fedor wel.. Fedor heeft gewoon een duidelijk dalende lijn in zijn prestaties de laatste jaren van zijn carriere.. voor zover ik kan beoordelen is dat natuurlijk. Op je 28e heb je een fysieke piek en daarna gaat je lichaam langzaam maar zeker bergafwaarts. Dat was bij Fedor te zien..

Maar buiten dat denk ik dat bijna iedereen gebruikt.. Peter Aerts is 42 en ziet er fysiek beter uit dan ooit. We moeten niet naïef zijn en denken dat er maar een paar gebruiken.. ga er maar van uit dat 90% gebruikt, dan zit je er nooit ver van af. Je hebt gasten die er ripped uit zien zoals Overeem, maar ook vechters die er redelijk normaal uit zien zoals Josh Barnett.

kendamac
20-08-2013, 10:06
Stond vandaag weer een leuk stukje in de krant (AD).........

http://static1.ad.nl/static/photo/2013/6/0/12/20130820070924/media_xll_1809072.jpg
UPDATE Kickbokser Badr Hari heeft zich aan veel meer mishandelingen en bedreigingen schuldig gemaakt dan waarvoor hij in oktober voor de rechter moet verschijnen. Dat schrijft onderzoeksjournalist Jens Olde Kalter in zijn boek 'Badr, de harde werkelijkheid achter Badr Hari', dat woensdag verschijnt, meldt De Telegraaf.
Volgens de schrijver sloeg Hari buiten de ring zonder aanleiding vrouwen, een portier en horecabezoekers, die vaak geen aangifte durfden te doen. Ook zou hij een cosmetische arts uit Amsterdam-Zuid hebben bedreigd. Die meldde het incident bij de politie maar durft ook geen aangifte te doen.

"Als arts durf ik te stellen dat Badr Hari aan zo ongeveer alle kenmerken van een psychopaat voldoet', aldus de dokter in het boek, dat ook melding maakt van een grote dopingvondst in het huis van Badr Hari.

Wesley Sneijder
Voor het boek Badr, de harde werkelijkheid achter Badr Hari deed Olde Kalter ruim een jaar onderzoek naar Hari. Hij stuitte op talloze mishandelingen, afpersingen en andere criminele activiteiten. Daarbij wordt ook de naam van Wesley Sneijder genoemd. Badr zou bevriend zijn geraakt met de ex van de voetballer, Ramona. De 6 miljoen euro, die Sneijder na de breuk als alimentatie overmaakte, was volgens Hari onvoldoende. 'Er waren geluiden dat Badr iets van mij wilde', vertelt Sneijder in het boek. 'Zonder dat ik ook maar ergens om heb gevraagd, is er door mijn vrienden opgetreden. Maar als hij mij direct had bedreigd, dan had ik dat zeker zelf ook gedaan.'

Olde Kalter denkt niet dat Hari heel blij is met het boek. 'Hij hoefde het manuscript vooraf niet te lezen.' 'Je schrijft maar op wat je wilt schrijven. Ik hoop alleen dat je je aan je woord houdt dat je eerlijk te werk gaat, zodat ik het straks ook leuk vind om te lezen', liet Hari de auteur weten.



Zal volgens sommige wel weer een campagne zijn tegen Hari om hem zwart te maken maar in mijn ogen is die gast gewoon door en door slecht.

ArjanV
20-08-2013, 10:09
Ik zou maar een beetje voorzichtig zijn met je hand...je kan niet met zekerheid van iemand zeggen dat hij/zij niet gebruikt heeft! Bewust of onbewust! Ook wordt er in andere landen heel anders tegen doping/medicatie aangekeken dan hier...zo kreeg een Poolse vriend van me in het ziekenhuis al dianabol om aan te sterken na een operatie (aantal jaar geleden,weet niet of het nu nog zo is)


- Ook de na effect zijn opvallend, na een aantal jaren maakt je eigen lichaam bepaalde hormonen niet meer aan. Hierdoor onstaat er als het ware een verval, je lichaam raakt uitgeput, je ziet dan als het ware bepaalde junk gedrag bij bepaalde sporters.

Beetje research, jaren slijten in de sportschool, verhalen hier en daar, gezond verstand, daarmee kan je veel dingen verklaren

Zou een beetje meer research doen..je lichaam legt je eigen test aanmaak al plat vanaf de eerste injectie...daarom kuur je na,om je eigen test aanmaak weer op gang te brengen....kuur je niet na komt die ook wel weer op gang maar daar gaat veel meer tijd overheen (+ hoe ouder,hoe langer het duurt)...het is niet voor niks dat al die labs/anabolenddealers ook spul als Viagra,Kamagra etc etc verkopen

simtekf1
20-08-2013, 10:30
Ik denk ook dat Spong gebruikt heeft alleen klopt jou argument niet.. Hij heeft altijd zulke rare tepels gehad (misschien komt dat omdat hij ze gepierced heeft) van AAS/PEDs kan je gynecomastia krijgen, dan veranderen je tepels niet maar er komt een soort "bal weefsel" onder je tepel...

http://www.pwnfitness.com/wp-content/uploads/2013/04/bodybuilder-bitch-tits.jpg

Bjorn Bregy :p

TOON
20-08-2013, 11:04
Ook in dit topic gaan velen er weer vanuit dat dopinggebruik altijd zichtbaar is aan iemand fysiek....niet waar dus! Een vechter met een pens kan net zo goed aan de dope zitten! In de vechtsport wordt vooral gebruikt om sneller te herstellen niet zozeer om spiermassa aan te zetten.

x2
hoeft alleen maar de naam Barnett op te noemen...

MB667
20-08-2013, 11:08
http://www.youtube.com/watch?v=tGBFUgvIJt4

toen waren ze weer vriendjes ;)

maar over die doping snap ik de terugkerende ophef niet, iedereen wist dat hij in de gevangenis flink was afgevallen, en dat hij voor die periode dus gebruikte. Hij is in 2013 een stuk rustiger dan voorheen. iedereen maakt fouten in zijn leven, hij wordt binnenkort gestraft voor die fouten. Dan is het toch goed.

Alsof hier alleen maar lieverdjes zitten.

blackadder
20-08-2013, 11:25
De enigste twee die 100% schoon zijn zijn Bob Sapp en Brock Lesnar.
Bob Sapp is het liefdeskind van King Kong, Godzilla en de Blob.
En dankzij Joe Rogan weten wij dat twee Viking krijgers die met Eric de Rode naar Amerika waren overgestoken zich in wat nu Minnesota is hebben gevestigd. Daar hebben ze elkaar in een grot in de bossen in de kont genomen en kinderen uitgepoept tot dat eeuwen later Lesnar eruit kwam.

Mauro
20-08-2013, 11:52
100% schoon.......Daar hebben ze elkaar in een grot in de bossen in de kont genomen en kinderen uitgepoept tot dat eeuwen later Lesnar eruit kwam.
En dat noem jij 100% schoon....
Maar waar komt die enorme loel op zn voorkant dan vandaan?

Lionheart
20-08-2013, 11:56
Als ik voor 1 sporter me hand in het vuur durf te steken dat hij geen doping gebruikt is het Fedor wel.. Fedor heeft gewoon een duidelijk dalende lijn in zijn prestaties de laatste jaren van zijn carriere.. voor zover ik kan beoordelen is dat natuurlijk. Op je 28e heb je een fysieke piek en daarna gaat je lichaam langzaam maar zeker bergafwaarts. Dat was bij Fedor te zien..

Maar buiten dat denk ik dat bijna iedereen gebruikt.. Peter Aerts is 42 en ziet er fysiek beter uit dan ooit. We moeten niet naïef zijn en denken dat er maar een paar gebruiken.. ga er maar van uit dat 90% gebruikt, dan zit je er nooit ver van af. Je hebt gasten die er ripped uit zien zoals Overeem, maar ook vechters die er redelijk normaal uit zien zoals Josh Barnett.

Wat een bullshit over Fedor!
Fedor was een baas in Japan en sinds hij in the US vocht leed hij nederlaag na nederlaag.
Het bekende fenomeen van alle toppers uit Pride ( Crocop, Wanderlei etc) Niet meer het heilige vuur hebben doordat ze niet meer vrijuit konden gebruiken in Amerika, iets wat ze in Japan door de vingers zagen.

dirk5
20-08-2013, 12:24
Wat een bullshit over Fedor!
Fedor was een baas in Japan en sinds hij in the US vocht leed hij nederlaag na nederlaag.
Het bekende fenomeen van alle toppers uit Pride ( Crocop, Wanderlei etc) Niet meer het heilige vuur hebben doordat ze niet meer vrijuit konden gebruiken in Amerika, iets wat ze in Japan door de vingers zagen.

Win 32–1 (1) United States Brett Rogers TKO (punches) Strikeforce: Fedor vs. Rogers 7 November 2009 2 1:48 Hoffman Estates, Illinois, United States
Win 31–1 (1) Belarus Andrei Arlovski KO (punch) Affliction: Day of Reckoning 24 January 2009 1 3:14 Anaheim, California, United States
Win 26–1 (1) United States Mark Coleman Submission (armbar) Pride 32 21 October 2006 2 1:17 Las Vegas, Nevada, United States

Hiermee wil ik niet zeggen dat Fedor wel of geen doping heeft gebruikt (Kiril uit zijn camp is immers gepakt), echter ben ik wel van mening dat de decline van Fedor met veel te maken heeft maar niet met het wel of niet gebruiken van doping. Oja en dat Nederlaag na Nederlaag is zoals bovenstaand te zien feitelijk onjuist, en ik kan er niet tegen dat Fedor digitaal onrecht word aangedaan ;)

Nelisje
20-08-2013, 12:39
Wat een bullshit over Fedor!
Fedor was een baas in Japan en sinds hij in the US vocht leed hij nederlaag na nederlaag.
Het bekende fenomeen van alle toppers uit Pride ( Crocop, Wanderlei etc) Niet meer het heilige vuur hebben doordat ze niet meer vrijuit konden gebruiken in Amerika, iets wat ze in Japan door de vingers zagen.

Bullshit?? Fedor heeft na zijn japan periode 3x op rij gewonnen van de op dat moment nog hoog aangeschreven vechters Tim Sylvia (24-4 record), Andrei Arlovsky (15-6 record) en Brett Rogers (10-0 record). Tegen Werdum maakte hij de fout om in de guard te duiken omdat hij dacht dat Werdum meer aangeslagen was dan hij daadwerkelijk was. Tegen Bigfoot Silva heeft hij klappen uitgewisseld met een gast met vuisten zo groot als zijn hoofd (Overeem ging na een paar klappen van bigfoot al KO) en het gevecht tegen Henderson ging best goed voor Fedor en is in mijn ogen net iets te vroeg gestopt. Het zijn geen wanvertoningen geweest. Ik weiger nog steeds te geloven dat Fedor heeft gebruikt, als Fedor zou gebruiken had zijn carriere veel langer geduurd.

tyson19
20-08-2013, 12:59
Best veel negatieve reacties, ok, mis hier en daar wel onderbouwing bij sommige reacties. Daarom ga ik alleen in op de reacties waarop ik mijn standpunten door kan timmeren.

Fedor

Fedor heeft de peervormige lichaamsbouw. Peervormigen zijn vaak oersterk, dat hebben ze dan ook vaak te danken aan hen sterke rug, wat vaak kenmerkent is voor de peervormige lichaamsbouw. Fedor is er zo eentje, maar ook Daniel Cormier bijvoorbeeld, ook een aardige peertje ;-)

Daarbij moet ik vertellen dat Fedor niet helemaal slecht heeft gedaan in de VS. Hij werd ouder, sprong vanuit de competitie vanuit een ander land naar een ander land(verschillende contexten) en je zag op een gegeven moment duidelijk dat hij ook zijn motivatie kwijt raakte. Van Fedor verwacht ik het niet en als die het heeft geflikt, dan zal dat niet een grote rol hebben gespeeld. Die beste man beschikte over een uitstekende geestelijke vermogen, leven en trainen in de Russische platteland(gezond eten, frisse lucht, weg van drukte van de grote stad, bergen, schoon water) gaf hem in bepaalde innerlijke rust. Ook zijn kerkelijke lidmaatschap bezorgde hem geestelijke vitamientjes. Een gezonde geest is enorm belangrijk om als mens succesvol te zijn. Wat ik uit documentaire over hem kan waarnemen, is dat alles in zijn leven ook gebasseerd was op trainen en voorbereiden op wedstrijden. Die beste man trainde heel de dag door, gebruikte verschillende trainingsmethodes, zelfs zijn huis was daarop ingericht. In feite deed hij niet meer dan trainen, eten, slapen. Ik heb geen beelden van uitgaande, geld verspillende, etc. Fedor gezien. In feite heb je die shit ook niet nodig, iemand die hard traint heeft dat soort dingen niet nodig, absoluut niet.

Ik denk dat de voordeel van middelen ook van korte duur is, de nadelen zijn groot. ArjanV had het over nakuren. Ja, dat weet ik ook, ik heb het gelezen. Echter, de middelen zijn vaak niet natuurlijk en alles wat niet natuurlijk is, daarbij trek ik grote vraagtekens. Dat geld niet alleen voor medicijnen en doping, ook voedingsmiddelen met veel slechte ingredienten zorgen voor een bepaalde overbelasting, ziektes bij de lichaam.

Wat betreft lichamelijke kenmerken van doping gebruik. Bij gebruik van spierversterkende middelen is het toch wel vrij duidelijk. Als iemand binnen korte periode van karate kid in Hulk veranderd, ja, lijkt mij duidelijk toch. ;-) Ook de vrouwelijke borstvorming, plotselinge vermageringen, lichamelijke complicaties, agressieve buien, depressiviteit, geestelijke problemen, verminderde mentale toestand, etc. Bij energie verhogende, conditie versterkende middelen kan ik jou wel gelijk geven.

100% weet ik het niet en dat heb ik ook in eerdere reactie geschreven. Ik ben geen dokter, sporter, dietist, trainer, etc. Ik snap alleen niet waarom bepaalde mensen zo boos worden, blijkbaar zitten er hier ook mensen die doping gebruiken. ;-)

blackadder
20-08-2013, 13:17
En dat noem jij 100% schoon....
Maar waar komt die enorme loel op zn voorkant dan vandaan?
Dat is zijn borsthaar.

ArjanV
20-08-2013, 13:22
Daarbij moet ik vertellen dat Fedor niet helemaal slecht heeft gedaan in de VS. Hij werd ouder, sprong vanuit de competitie vanuit een ander land naar een ander land(verschillende contexten) en je zag op een gegeven moment duidelijk dat hij ook zijn motivatie kwijt raakte.

Knap! Indrukwekkend dat jij kon zien dat hij zijn motivatie kwijt raakte....uitgerekend bij de man waarvan altijd gezegd werd dat je niets,maar dan ook helemaal niets van hem af kunt lezen...geen gelaatsuitdrukking...niets!

Brainthief
20-08-2013, 13:43
Ook de vrouwelijke borstvorming, plotselinge vermageringen, lichamelijke complicaties, agressieve buien, depressiviteit, geestelijke problemen, verminderde mentale toestand, etc. Bij energie verhogende, conditie versterkende middelen kan ik jou wel gelijk geven.

100% weet ik het niet en dat heb ik ook in eerdere reactie geschreven. Ik ben geen dokter, sporter, dietist, trainer, etc. Ik snap alleen niet waarom bepaalde mensen zo boos worden, blijkbaar zitten er hier ook mensen die doping gebruiken. ;-)

Bijwerkingen krijg je niet per definitie.... Als je goed kuurt en dus niet constant aan de zooi zit hoeft het niet zo dramatisch te zijn. Het is net recreatieve drugs.....Als je het verstandig doet (weet je niet van te voren of je dat kan, dat is het probleem) gaat het vast prima.

Emilio
20-08-2013, 14:03
Knap! Indrukwekkend dat jij kon zien dat hij zijn motivatie kwijt raakte....uitgerekend bij de man waarvan altijd gezegd werd dat je niets,maar dan ook helemaal niets van hem af kunt lezen...geen gelaatsuitdrukking...niets!

Echt ja. We hebben te maken met een helderziende.

En zoals hierboven ook ergens beschreven. Ik denk ook dat het binnen de vechtsport voornamelijk wordt gebruikt om sneller te genezen. Als je bedenkt dat die gasten in kamp soms 3 trainingsessies van 2 uur draaien in verschillende disciplines En dan de dag daarna weer etc...

Zelfde verhaal als met Wielrennen. 200 km keihard fiesten en dan de dag daarna weer. Zijn het dan buitenaards goede atleten ofzo dat ze dat kunnen. :)

my2cents
20-08-2013, 14:08
Best veel negatieve reacties, ok, mis hier en daar wel onderbouwing bij sommige reacties. Daarom ga ik alleen in op de reacties waarop ik mijn standpunten door kan timmeren.

Fedor

Fedor heeft de peervormige lichaamsbouw. Peervormigen zijn vaak oersterk, dat hebben ze dan ook vaak te danken aan hen sterke rug, wat vaak kenmerkent is voor de peervormige lichaamsbouw. Fedor is er zo eentje, maar ook Daniel Cormier bijvoorbeeld, ook een aardige peertje ;-)

Daarbij moet ik vertellen dat Fedor niet helemaal slecht heeft gedaan in de VS. Hij werd ouder, sprong vanuit de competitie vanuit een ander land naar een ander land(verschillende contexten) en je zag op een gegeven moment duidelijk dat hij ook zijn motivatie kwijt raakte. Van Fedor verwacht ik het niet en als die het heeft geflikt, dan zal dat niet een grote rol hebben gespeeld. Die beste man beschikte over een uitstekende geestelijke vermogen, leven en trainen in de Russische platteland(gezond eten, frisse lucht, weg van drukte van de grote stad, bergen, schoon water) gaf hem in bepaalde innerlijke rust. Ook zijn kerkelijke lidmaatschap bezorgde hem geestelijke vitamientjes. Een gezonde geest is enorm belangrijk om als mens succesvol te zijn. Wat ik uit documentaire over hem kan waarnemen, is dat alles in zijn leven ook gebasseerd was op trainen en voorbereiden op wedstrijden. Die beste man trainde heel de dag door, gebruikte verschillende trainingsmethodes, zelfs zijn huis was daarop ingericht. In feite deed hij niet meer dan trainen, eten, slapen. Ik heb geen beelden van uitgaande, geld verspillende, etc. Fedor gezien. In feite heb je die shit ook niet nodig, iemand die hard traint heeft dat soort dingen niet nodig, absoluut niet.

Ik denk dat de voordeel van middelen ook van korte duur is, de nadelen zijn groot. ArjanV had het over nakuren. Ja, dat weet ik ook, ik heb het gelezen. Echter, de middelen zijn vaak niet natuurlijk en alles wat niet natuurlijk is, daarbij trek ik grote vraagtekens. Dat geld niet alleen voor medicijnen en doping, ook voedingsmiddelen met veel slechte ingredienten zorgen voor een bepaalde overbelasting, ziektes bij de lichaam.

Wat betreft lichamelijke kenmerken van doping gebruik. Bij gebruik van spierversterkende middelen is het toch wel vrij duidelijk. Als iemand binnen korte periode van karate kid in Hulk veranderd, ja, lijkt mij duidelijk toch. ;-) Ook de vrouwelijke borstvorming, plotselinge vermageringen, lichamelijke complicaties, agressieve buien, depressiviteit, geestelijke problemen, verminderde mentale toestand, etc. Bij energie verhogende, conditie versterkende middelen kan ik jou wel gelijk geven.

100% weet ik het niet en dat heb ik ook in eerdere reactie geschreven. Ik ben geen dokter, sporter, dietist, trainer, etc. Ik snap alleen niet waarom bepaalde mensen zo boos worden, blijkbaar zitten er hier ook mensen die doping gebruiken. ;-)

Ik weet niet waar jij je 'kennis' hebt opgedaan, maar doping is lang niet altijd te zien aan iemands fysiek. Kijk bijvoorbeeld maar naar Barnett. Juist om meerdere keren per dag hard te kunnen trainen heb je doping nodig, anders herstel je namelijk simpelweg niet snel van een training.

Ik ben van mening dat - zeker ook vanwege het harder en vaker kunnen trainen door sneller herstel- 95% van de prof. vechters iets van stimulerende middelen tot zich neemt.

Houd aub die onzin voor je dat je het aan iemand kunt zien, want dat is gewoon lang niet altijd zo.

tarantula
20-08-2013, 14:09
Als het gaat om overeem en hari is het zo goed als zeker dat ze gebruiken tenminste het bewijs vind ik zeer sterk, verder heb ik niks tegen ze alleen het feit dat ik het gewoon dom vind heel dom ze hadden beide zonder die rotzooi gekund, als we kijken naar hari pre kuur was hij niet alleen een technische mooie vechter maar ook mentaal sterk zo keihard neergaan tegen graham en dan weer de ring instappen met hem, van leko zo verliezen en dan keihard terugkomen van karaev verliezen en dan weer keihard overwinnen daar moet je gewoon mentaal sterk voor zijn want op dat moment staat er heel veel op het spel namelijk als je 2 keer verliest van dezelfde persoon dat je carriere in een zware crisis raakt.

Wat betreft andere vechters en dat sommige roepen dat 90% gebruikt sorry maar dat blijven vermoedens zonder basis, zolang iemand niet gepakt is en niet overdreven is getransformeerd in korte tijd vind ik dat je niet zomaar iemand kan beschuldigen, vooral omdat het gebaseerd is op vermoedens dan doe je de persoon wel onrecht aan vooral als hij gewoon keihard traint en clean is en dan te beschuldigen op basis van vermoedens.

my2cents
20-08-2013, 14:09
Best veel negatieve reacties, ok, mis hier en daar wel onderbouwing bij sommige reacties. Daarom ga ik alleen in op de reacties waarop ik mijn standpunten door kan timmeren.

Fedor

Fedor heeft de peervormige lichaamsbouw. Peervormigen zijn vaak oersterk, dat hebben ze dan ook vaak te danken aan hen sterke rug, wat vaak kenmerkent is voor de peervormige lichaamsbouw. Fedor is er zo eentje, maar ook Daniel Cormier bijvoorbeeld, ook een aardige peertje ;-)

Daarbij moet ik vertellen dat Fedor niet helemaal slecht heeft gedaan in de VS. Hij werd ouder, sprong vanuit de competitie vanuit een ander land naar een ander land(verschillende contexten) en je zag op een gegeven moment duidelijk dat hij ook zijn motivatie kwijt raakte. Van Fedor verwacht ik het niet en als die het heeft geflikt, dan zal dat niet een grote rol hebben gespeeld. Die beste man beschikte over een uitstekende geestelijke vermogen, leven en trainen in de Russische platteland(gezond eten, frisse lucht, weg van drukte van de grote stad, bergen, schoon water) gaf hem in bepaalde innerlijke rust. Ook zijn kerkelijke lidmaatschap bezorgde hem geestelijke vitamientjes. Een gezonde geest is enorm belangrijk om als mens succesvol te zijn. Wat ik uit documentaire over hem kan waarnemen, is dat alles in zijn leven ook gebasseerd was op trainen en voorbereiden op wedstrijden. Die beste man trainde heel de dag door, gebruikte verschillende trainingsmethodes, zelfs zijn huis was daarop ingericht. In feite deed hij niet meer dan trainen, eten, slapen. Ik heb geen beelden van uitgaande, geld verspillende, etc. Fedor gezien. In feite heb je die shit ook niet nodig, iemand die hard traint heeft dat soort dingen niet nodig, absoluut niet.

Ik denk dat de voordeel van middelen ook van korte duur is, de nadelen zijn groot. ArjanV had het over nakuren. Ja, dat weet ik ook, ik heb het gelezen. Echter, de middelen zijn vaak niet natuurlijk en alles wat niet natuurlijk is, daarbij trek ik grote vraagtekens. Dat geld niet alleen voor medicijnen en doping, ook voedingsmiddelen met veel slechte ingredienten zorgen voor een bepaalde overbelasting, ziektes bij de lichaam.

Wat betreft lichamelijke kenmerken van doping gebruik. Bij gebruik van spierversterkende middelen is het toch wel vrij duidelijk. Als iemand binnen korte periode van karate kid in Hulk veranderd, ja, lijkt mij duidelijk toch. ;-) Ook de vrouwelijke borstvorming, plotselinge vermageringen, lichamelijke complicaties, agressieve buien, depressiviteit, geestelijke problemen, verminderde mentale toestand, etc. Bij energie verhogende, conditie versterkende middelen kan ik jou wel gelijk geven.

100% weet ik het niet en dat heb ik ook in eerdere reactie geschreven. Ik ben geen dokter, sporter, dietist, trainer, etc. Ik snap alleen niet waarom bepaalde mensen zo boos worden, blijkbaar zitten er hier ook mensen die doping gebruiken. ;-)

Ik weet niet waar jij je 'kennis' hebt opgedaan, maar doping is lang niet altijd te zien aan iemands fysiek. Kijk bijvoorbeeld maar naar Barnett. Juist om meerdere keren per dag hard te kunnen trainen heb je doping nodig, anders herstel je namelijk simpelweg niet snel van een training.

Ik ben van mening dat - zeker ook vanwege het harder en vaker kunnen trainen door sneller herstel- 95% van de prof. vechters iets van stimulerende middelen tot zich neemt. De meeste stoppen er echter bijtijds mee of weten het met andere middeltjes te maskeren.

Houd aub die onzin voor je dat je het aan iemand kunt zien, want dat is gewoon lang niet altijd zo.

my2cents
20-08-2013, 14:11
Knap! Indrukwekkend dat jij kon zien dat hij zijn motivatie kwijt raakte....uitgerekend bij de man waarvan altijd gezegd werd dat je niets,maar dan ook helemaal niets van hem af kunt lezen...geen gelaatsuitdrukking...niets!

Kom op, Fedor was inderdaad onleesbaar qua emotie. Maar qua motivatie was het een open boek..

Coldcrust
20-08-2013, 18:08
http://www.youtube.com/watch?v=tGBFUgvIJt4

toen waren ze weer vriendjes ;)

maar over die doping snap ik de terugkerende ophef niet, iedereen wist dat hij in de gevangenis flink was afgevallen, en dat hij voor die periode dus gebruikte. Hij is in 2013 een stuk rustiger dan voorheen. iedereen maakt fouten in zijn leven, hij wordt binnenkort gestraft voor die fouten. Dan is het toch goed.

Alsof hier alleen maar lieverdjes zitten.

Logisch dat hij in 2013 rustig is,hij moet nog voorkomen

MMA-Joey
20-08-2013, 18:31
De meeste topsporters zullen een prestatieverhogend middel gebruiken om beter te kunnen presteren. De gemiddelde topsporter zal ook moeten gebruiken om nog mee te kunnen draaien tegenwoordig. En natuurlijk zul je zeker enkele topsporters hebben die niet gebruiken maar die zullen meestal niet in de top 3 staan, met nadruk op meestal.

Veel mensen zeiken en zijn tegen het gebruik van prestatieverhogende middelen in de topsport maar dat is toch ook wat wij graag willen zien? Sporters moeten steeds langer en beter presteren en op een gegeven moment kun je dat als mens naturel niet meer aan. Daarbij wordt de steeds toenemende druk bij de sporter door het publiek, management, trainers en coaches vaak vergeten.

Veel mensen zien doping als een wondermiddel waarmee de gemiddelde Nederlander ook wel 5 x 5 keihard kan knokken of ook wel 100 meter rent in 10 seconden.

Ook met doping zul je enorm hard en soms zelfs harder moeten werken om betere prestaties te bereiken!

Vele sporters trainen 2x per dag minstens en dat 6 dagen achter elkaar waarbij voeding, rust en training optimaal op elkaar worden afgestemd. Dus zo veel makkelijker maakt doping het niet het is wel echter zo dat door de doping sporters in staat worden gesteld om zo vaak en intensief te trainen. Maar meer ook eigenlijk niet, het komt allemaal niet aangewaaid.

Je kunt niet altijd zien aan sporters of mensen of ze doping gebruiken. Er zijn zo enorm veel verschillende soorten doping en zo enorm veel verschillende bijwerkingen dat niet elke sporter onder doping een dikke kop heeft enz.

Mensen die niks van doping afweten moeten daar ook niet over praten.. Beter dat je alleen leest en de informatie in je opneemt dan hier lopen verkondigen wat je ooit van familie, vrienden of in de sportschool gehoord hebt.

Praten over doping als je er geen verstand van hebt is hetzelfde als praten over de mechaniek van een auto en de daarbij horende onderdelen terwijl je er gewoon niks van snapt.

Jabdealer
20-08-2013, 19:30
Mensen die niks van doping afweten moeten daar ook niet over praten.. Beter dat je alleen leest en de informatie in je opneemt dan hier lopen verkondigen wat je ooit van familie, vrienden of in de sportschool gehoord hebt.

Praten over doping als je er geen verstand van hebt is hetzelfde als praten over de mechaniek van een auto en de daarbij horende onderdelen terwijl je er gewoon niks van snapt.

En wat maakt jou dan zo'n autoriteit op doping gebied waardoor jij er wél over mag praten en de rest niet? ;)

Klassikl
20-08-2013, 20:33
De meeste topsporters zullen een prestatieverhogend middel gebruiken om beter te kunnen presteren. De gemiddelde topsporter zal ook moeten gebruiken om nog mee te kunnen draaien tegenwoordig. En natuurlijk zul je zeker enkele topsporters hebben die niet gebruiken maar die zullen meestal niet in de top 3 staan, met nadruk op meestal.

Veel mensen zeiken en zijn tegen het gebruik van prestatieverhogende middelen in de topsport maar dat is toch ook wat wij graag willen zien? Sporters moeten steeds langer en beter presteren en op een gegeven moment kun je dat als mens naturel niet meer aan. Daarbij wordt de steeds toenemende druk bij de sporter door het publiek, management, trainers en coaches vaak vergeten.

Veel mensen zien doping als een wondermiddel waarmee de gemiddelde Nederlander ook wel 5 x 5 keihard kan knokken of ook wel 100 meter rent in 10 seconden.

Ook met doping zul je enorm hard en soms zelfs harder moeten werken om betere prestaties te bereiken!

Vele sporters trainen 2x per dag minstens en dat 6 dagen achter elkaar waarbij voeding, rust en training optimaal op elkaar worden afgestemd. Dus zo veel makkelijker maakt doping het niet het is wel echter zo dat door de doping sporters in staat worden gesteld om zo vaak en intensief te trainen. Maar meer ook eigenlijk niet, het komt allemaal niet aangewaaid.

Je kunt niet altijd zien aan sporters of mensen of ze doping gebruiken. Er zijn zo enorm veel verschillende soorten doping en zo enorm veel verschillende bijwerkingen dat niet elke sporter onder doping een dikke kop heeft enz.

Mensen die niks van doping afweten moeten daar ook niet over praten.. Beter dat je alleen leest en de informatie in je opneemt dan hier lopen verkondigen wat je ooit van familie, vrienden of in de sportschool gehoord hebt.

Praten over doping als je er geen verstand van hebt is hetzelfde als praten over de mechaniek van een auto en de daarbij horende onderdelen terwijl je er gewoon niks van snapt.

Wat een grote onzin! Dit hele doping gebeuren in alle sporten is gewoon een moreel verhaal. Dus of je een dokter bent die alles van doping af weet of totale leek bent die nada van doping weet. Je morele kompas zegt je wat je van de doping gevallen vindt. En bij de gemiddelde fan/burger gaan deze praktijken niet naar binnen. Het morele kompas van veel sporters zegt, enkel de winst telt, hierbinnen past dus perfect het doping gebruik. Dit is ook de reden dat het zo breed gebruikt wordt en als normaal gezien wordt in de topsportwereld.

En je metafoor over een auto slaat al helemaal nergens op.

mario the count
20-08-2013, 21:12
De meeste topsporters zullen een prestatieverhogend middel gebruiken om beter te kunnen presteren. De gemiddelde topsporter zal ook moeten gebruiken om nog mee te kunnen draaien tegenwoordig. En natuurlijk zul je zeker enkele topsporters hebben die niet gebruiken maar die zullen meestal niet in de top 3 staan, met nadruk op meestal.

Veel mensen zeiken en zijn tegen het gebruik van prestatieverhogende middelen in de topsport maar dat is toch ook wat wij graag willen zien? Sporters moeten steeds langer en beter presteren en op een gegeven moment kun je dat als mens naturel niet meer aan. Daarbij wordt de steeds toenemende druk bij de sporter door het publiek, management, trainers en coaches vaak vergeten.

Veel mensen zien doping als een wondermiddel waarmee de gemiddelde Nederlander ook wel 5 x 5 keihard kan knokken of ook wel 100 meter rent in 10 seconden.

Ook met doping zul je enorm hard en soms zelfs harder moeten werken om betere prestaties te bereiken!

Vele sporters trainen 2x per dag minstens en dat 6 dagen achter elkaar waarbij voeding, rust en training optimaal op elkaar worden afgestemd. Dus zo veel makkelijker maakt doping het niet het is wel echter zo dat door de doping sporters in staat worden gesteld om zo vaak en intensief te trainen. Maar meer ook eigenlijk niet, het komt allemaal niet aangewaaid.

Je kunt niet altijd zien aan sporters of mensen of ze doping gebruiken. Er zijn zo enorm veel verschillende soorten doping en zo enorm veel verschillende bijwerkingen dat niet elke sporter onder doping een dikke kop heeft enz.

Mensen die niks van doping afweten moeten daar ook niet over praten.. Beter dat je alleen leest en de informatie in je opneemt dan hier lopen verkondigen wat je ooit van familie, vrienden of in de sportschool gehoord hebt.

Praten over doping als je er geen verstand van hebt is hetzelfde als praten over de mechaniek van een auto en de daarbij horende onderdelen terwijl je er gewoon niks van snapt.
Laten we ook niet net doen alsof het alleen maar puur voor het herstel is. Je hebt verscheidene soorten AAS / PED'S die zorgen dat je beter hersteld en vaker kunt trainen ( daar heb je uiteraard dus ook al voordeel bij in een wedstrijd) maar ook waar je meer kracht van krijgt of meer zuurstof door je bloed kan transporteren. Drugs waardoor je minder pijn voelt enz enz.

mario the count
20-08-2013, 21:15
PED's in sport storen mij ansich niet, alleen dan moet iedereen vrij zijn om het te kunnen pakken en dan moeten we het gewoon legaliseren. Dan heeft iedereen de keuze om het te pakken. Het jammere ervan is dat het waarschijnlijk binnen de kortste keren uit de hand loopt en wanneer er iemand aan sterft worden er weer kamervragen gesteld:)

tyson19
21-08-2013, 01:51
Ik heb zojuist naar de beelden van de documentaire Bigger, Stronger, Faster gekeken en eerlijk gezegd ben ik wel een beetje geschokt van de conclusies die er getrokken worden. Ik weet niet wat de journalistieke waarde van de documentaire is(is het geen docu dat opgezet is door doping industrie, om het verkoop te stimuleren?), er wordt in ieder geval beweerd dat een groot aantal sporters doping gebruiken. Hoe denken jullie hierover? Is dat daadwerkelijk zo? Of wordt het allemaal sterk overdreven?

Daarbij komt er toch een andere vraag in mij op, wat voor nut heeft het om nog naar sport evenementen te kijken als de sporters in laborotoriums gekweekt worden. Waarom is doping trouwens verboden? Als het toch allemaal zo vaak voorkomt en door meerderheid van sporters gebruikt wordt? In de documentaire wordt er beweerd dat er maar jaarlijks 3 sterf gevallen zijn in Amerika. Ik ben wel benieuwd naar hoe anderen hierover denken.

Nosferatu187
21-08-2013, 02:13
lol natuurlijk gebruiken top-sporters doping zelfs bij schaken of biljarten gebruiken ze het volgens mij.

Pahlavan
21-08-2013, 02:19
Ik heb zojuist naar de beelden van de documentaire Bigger, Stronger, Faster gekeken en eerlijk gezegd ben ik wel een beetje geschokt van de conclusies die er getrokken worden. Ik weet niet wat de journalistieke waarde van de documentaire is(is het geen docu dat opgezet is door doping industrie, om het verkoop te stimuleren?), er wordt in ieder geval beweerd dat een groot aantal sporters doping gebruiken. Hoe denken jullie hierover? Is dat daadwerkelijk zo? Of wordt het allemaal sterk overdreven?

Daarbij komt er toch een andere vraag in mij op, wat voor nut heeft het om nog naar sport evenementen te kijken als de sporters in laborotoriums gekweekt worden. Waarom is doping trouwens verboden? Als het toch allemaal zo vaak voorkomt en door meerderheid van sporters gebruikt wordt? In de documentaire wordt er beweerd dat er maar jaarlijks 3 sterf gevallen zijn in Amerika. Ik ben wel benieuwd naar hoe anderen hierover denken.

Ik wil niet de moraalridder gaan uithangen ofzo maar persoonlijk ben ik er tegen. Ik kijk veel liever naar een sporter waarvan ik zeker weet dat die alles heeft bereikt puur door hard werken en inzet. Wat moet je tegen een kind zeggen die naar een sporter kijkt en vraagt hoe kan ik ook zo goed worden? Ja hard werken en zo nu en dan een spuitje/pilletje en je komt er wel?! Maar zolang er zulke hoge (financiële) belangen een rol spelen bij topsport zal er altijd sprake zijn van doping vrees ik.

Veel leden hier op dit forum zijn er zeker van dat IEDEREEN in de ufc bijvoorbeeld aan de doping zit maar dat geloof ik niet. Ik ben niet zo naïf om te denken dat alleen de mensen die worden gepakt gebruiken hoor, er zullen ook genoeg vechters zijn die gebruiken en niet worden gepakt. Maar ik geloof dat er ook nog genoeg vechters zijn die niks gebruiken.

appelsap
21-08-2013, 06:13
Topic titel aanpassen? Over de vondst van doping (een jaar geleden....) bij Badr, gaat het niet meer.

ArjanV
21-08-2013, 07:54
Ik heb zojuist naar de beelden van de documentaire Bigger, Stronger, Faster gekeken en eerlijk gezegd ben ik wel een beetje geschokt van de conclusies die er getrokken worden. Ik weet niet wat de journalistieke waarde van de documentaire is(is het geen docu dat opgezet is door doping industrie, om het verkoop te stimuleren?), er wordt in ieder geval beweerd dat een groot aantal sporters doping gebruiken. Hoe denken jullie hierover? Is dat daadwerkelijk zo? Of wordt het allemaal sterk overdreven?

Daarbij komt er toch een andere vraag in mij op, wat voor nut heeft het om nog naar sport evenementen te kijken als de sporters in laborotoriums gekweekt worden. Waarom is doping trouwens verboden? Als het toch allemaal zo vaak voorkomt en door meerderheid van sporters gebruikt wordt? In de documentaire wordt er beweerd dat er maar jaarlijks 3 sterf gevallen zijn in Amerika. Ik ben wel benieuwd naar hoe anderen hierover denken.

Natuurlijk is dat waar! Overal waar geld/roem in is te verdienen zullen mensen alles doen om de beste te zijn! Daar hoort doping zeker bij....of dat nu in bodybuilding,vechtsport,atletiek,wielrennen,darten of tennis is! En dan komen er altijd weer de moraalridders om de hoek kijken die roepen niet naar gedrogeerde sport te willen kijken,overtuigt dat dat ook de heersende gedachte is van de grote meerderheid maar neem de Tour...ieder jaar dopinggevallen...is altijd populair geweest,duizenden mensen aan de kant,commercieel (!) interressant...niets aan populariteit ingeboet! Mensen willen uitzonderlijke prestaties zien,zo is het nu eenmaal! Wat zouden de mensen het liefste zien de 100 meter (met doping) in 9 sec of zonder in 11 sec? Ik weet wel waar de meesten voor zouden komen!

Nelisje
21-08-2013, 09:07
Er zijn sporten waar doping minder van toepassing is. Ik denk dat het bijvoorbeeld in het voetbal veel minder van toepassing is omdat een speler zat momenten heeft dat hij rustig aan kan doen. Maar sporten waar continu een inspanning geëist wordt zoals Wielrennen geeft het je een serieus voordeel. Of sporten waar je flink moet pieken en veel kracht nodig hebt hebt zoals MMA.

Ik denk wel dat als een sporter na zijn 30e beter en fitter is dan ooit, dat dat nooit op eigen kracht is (op een incidenteel geval na).

mario the count
21-08-2013, 11:19
Er zijn sporten waar doping minder van toepassing is. Ik denk dat het bijvoorbeeld in het voetbal veel minder van toepassing is omdat een speler zat momenten heeft dat hij rustig aan kan doen. Maar sporten waar continu een inspanning geëist wordt zoals Wielrennen geeft het je een serieus voordeel. Of sporten waar je flink moet pieken en veel kracht nodig hebt hebt zoals MMA.

Ik denk wel dat als een sporter na zijn 30e beter en fitter is dan ooit, dat dat nooit op eigen kracht is (op een incidenteel geval na).

Daar zou ik ook niet zo zeker van zijn. Ik geloof best dat er in het voetbal bepaalde middelen worden gebruikt tijdens / net na blessures. Maar ja, bewijzen kan ik het niet , ik zou het niet eens willen bewijzen.

jantje11
21-08-2013, 11:35
Als er met darten al door sommige Doping wordt gebruikt da lijkt het me wel duidelijk hoe het in de overige sporten zit die lichamelijk super zwaar zijn.

mario the count
21-08-2013, 13:07
Als er met darten al door sommige Doping wordt gebruikt da lijkt het me wel duidelijk hoe het in de overige sporten zit die lichamelijk super zwaar zijn.

Darten vraagt mentaal weer veel van je, die gebruiken uiteraard andere middelen dan pro fighters bv.

jantje11
21-08-2013, 13:18
Darten vraagt mentaal weer veel van je, die gebruiken uiteraard andere middelen dan pro fighters bv.

Klopt, maar dan nog gebruiken ze , in een sport die voor iedereen mischien wel gezien wordt als een lamlulle sport.

e-type
21-08-2013, 13:40
Klopt, maar dan nog gebruiken ze , in een sport die voor iedereen mischien wel gezien wordt als een lamlulle sport.

Het gebruik van die middelen zal ongetwijfeld omhoog gegaan zijn sinds ze op het podium geen drank meer mogen drinken.

tyson19
21-08-2013, 14:01
Een andere punt in het documentaire wat mij aan het denken heeft gezet is toch wel de manier waarop anderen op een legale wijze hen lichaam stimuleren. Vlak voor het einde van de docu wordt er bijv. gezegd dat als een sporter slaapt in een ruimte wat omringt is met materiaal met bepaalde waarden, dat je dan meer rode bloedcellen aanmaakt. Weer een andere vorm van lichaamstimulering wordt er weer beweerd dat als men in de bergen(schone lucht, water, etc.) traint, dat er dan ook een groot profijt kan behaald worden. In feite is dat ook een manier van doping, alleen dan op de legale wijze. Dat vindt ik een heel interessant punt, daar wordt de stelling bijvoorbeeld ook aangescherpt, waarom zijn de natuurlijke manier van lichaamstimulering toegestaan, terwijl de kunstmatige manier verboden is? Puur doordat de ene kant het natuurlijk inwint? en de anderen kunstmatig?(chemisch). Het blijft een interessante discussie.

Nelisje
21-08-2013, 14:25
Je kunt toch moeilijk een oostenrijker of een zwitser verbieden in de bergen te wonen. Omdat de lucht op grote hoogte ijler is leren ze beter omgaan met zuurstoftekort en went je lichaam er aan. Soms zie je ze hardlopen met een gasmasker op, daarmee leer je ook omgaan met zuurstoftekort, alleen went je lichaam er niet aan omdat daar meer tijd voor nodig is.

Maar trainingsomstandigheden kiest iedereen zelf uit. Niemand verbiedt Badr om in Oostenrijk te gaan trainen 2 maanden voor een gevecht.

mario the count
21-08-2013, 14:29
Je kunt toch moeilijk een oostenrijker of een zwitser verbieden in de bergen te wonen. Omdat de lucht op grote hoogte ijler is leren ze beter omgaan met zuurstoftekort en went je lichaam er aan. Soms zie je ze hardlopen met een gasmasker op, daarmee leer je ook omgaan met zuurstoftekort, alleen went je lichaam er niet aan omdat daar meer tijd voor nodig is.

Maar trainingsomstandigheden kiest iedereen zelf uit. Niemand verbiedt Badr om in Oostenrijk te gaan trainen 2 maanden voor een gevecht.

Idd, die discussie lijkt me overbodig.

Anton09
21-08-2013, 15:41
Natuurlijk is dat waar! Overal waar geld/roem in is te verdienen zullen mensen alles doen om de beste te zijn! Daar hoort doping zeker bij....of dat nu in bodybuilding,vechtsport,atletiek,wielrennen,darten of tennis is! En dan komen er altijd weer de moraalridders om de hoek kijken die roepen niet naar gedrogeerde sport te willen kijken,overtuigt dat dat ook de heersende gedachte is van de grote meerderheid maar neem de Tour...ieder jaar dopinggevallen...is altijd populair geweest,duizenden mensen aan de kant,commercieel (!) interressant...niets aan populariteit ingeboet! Mensen willen uitzonderlijke prestaties zien,zo is het nu eenmaal! Wat zouden de mensen het liefste zien de 100 meter (met doping) in 9 sec of zonder in 11 sec? Ik weet wel waar de meesten voor zouden komen!

Inderdaad hyporcriet hoe media met het welbekende vingertje staan te wijzen nadat iemand betrapt wordt. Maar ook al zal de strijd nooit helemaal worden gewonnen, toch moet je streven naar een schone sport. Sta je doping toch toe, dan hebben niet-dope gebruikers geen kans meer in topsport. Met andere woorden, als je je lichaam lief hebt, kun je een glansrijke topsportcarrière vergeten. Hoe fair is dat?

Turboknecht
21-08-2013, 16:30
Waarom is het hypocriet van de media?

Anton09
21-08-2013, 16:45
Waarom is het hypocriet van de media?

Wat betreft vechtsport kan ik even geen voorbeelden noemen maar in het wielrennen voorbeelden te over.
-De gevierde Michael Boogerd alias Bogey, jarenlang commentaar bij NOS, bekent dopinggebruik en is niet meer welkom bij dezelfde NOS
-Lance Armstong wordt jarenlang een hele indianentooi aan veren in zijn reet gestoken en werd nu afgebrand alsof hij de duivel is (toegeven deze kerel heeft het heel bont gemaakt tijdens zijn carrière, maar het blijft hypocriet want alle voortekenen dat hij aan de dope zat waren aanwezig).

Eerst sporters ophemelen omdat ze buitenaards presteren, daarna heel erg verbaasd doen wanneer blijkt dat ze gepakt hebben en ze vervolgens hard te laten vallen omdat ze 'fout' zijn geweest...

Mattie73
21-08-2013, 16:56
Wat betreft vechtsport kan ik even geen voorbeelden noemen maar in het wielrennen voorbeelden te over.
-De gevierde Michael Boogerd alias Bogey, jarenlang commentaar bij NOS, bekent dopinggebruik en is niet meer welkom bij dezelfde NOS
-Lance Armstong wordt jarenlang een hele indianentooi aan veren in zijn reet gestoken en werd nu afgebrand alsof hij de duivel is (toegeven deze kerel heeft het heel bont gemaakt tijdens zijn carrière, maar het blijft hypocriet want alle voortekenen dat hij aan de dope zat waren aanwezig).

Eerst sporters ophemelen omdat ze buitenaards presteren, daarna heel erg verbaasd doen wanneer blijkt dat ze gepakt hebben en ze vervolgens hard te laten vallen omdat ze 'fout' zijn geweest...

X2

Een ander voorbeeld is ook Danny Nelissen die ontslagen werd bij Eurosport.

dirk5
21-08-2013, 17:04
X2

Een ander voorbeeld is ook Danny Nelissen die ontslagen werd bij Eurosport.

Danny Nelissen is ontslagen omdat het een ass is, en omdat ie als anonieme rat in een krant dingen is gaan vertellen over andere renners. Michael Boogerd heeft tenslotte afgelopen tour bij Eurosport gewoon commentaar gegeven...

my2cents
21-08-2013, 18:02
Iedereen die denk dat er in het prof voetbal geen of nauwelijks doping voorkomt is natuurlijk naief. Er is geen sport waar grotere financiele belangen spelen als in het voetbal.

Alleen heeft niemand baat bij het ontdekken van doping gevallen: de clubs/spelers niet, de toeschouwers niet, de media niet (zeker niet op lange termijn, voor een schandaal zal het vast interessant zijn) en al zeker de uefa/ Mr Blatter niet.

Het draait allemaal om geld en daarom is 'doping in de doofpot' voor deze branche een goede zaak.

R.D.N
21-08-2013, 19:07
De meeste topsporters zullen een prestatieverhogend middel gebruiken om beter te kunnen presteren. De gemiddelde topsporter zal ook moeten gebruiken om nog mee te kunnen draaien tegenwoordig. En natuurlijk zul je zeker enkele topsporters hebben die niet gebruiken maar die zullen meestal niet in de top 3 staan, met nadruk op meestal.

Veel mensen zeiken en zijn tegen het gebruik van prestatieverhogende middelen in de topsport maar dat is toch ook wat wij graag willen zien? Sporters moeten steeds langer en beter presteren en op een gegeven moment kun je dat als mens naturel niet meer aan. Daarbij wordt de steeds toenemende druk bij de sporter door het publiek, management, trainers en coaches vaak vergeten.

Veel mensen zien doping als een wondermiddel waarmee de gemiddelde Nederlander ook wel 5 x 5 keihard kan knokken of ook wel 100 meter rent in 10 seconden.

Ook met doping zul je enorm hard en soms zelfs harder moeten werken om betere prestaties te bereiken!

Vele sporters trainen 2x per dag minstens en dat 6 dagen achter elkaar waarbij voeding, rust en training optimaal op elkaar worden afgestemd. Dus zo veel makkelijker maakt doping het niet het is wel echter zo dat door de doping sporters in staat worden gesteld om zo vaak en intensief te trainen. Maar meer ook eigenlijk niet, het komt allemaal niet aangewaaid.

Je kunt niet altijd zien aan sporters of mensen of ze doping gebruiken. Er zijn zo enorm veel verschillende soorten doping en zo enorm veel verschillende bijwerkingen dat niet elke sporter onder doping een dikke kop heeft enz.

Mensen die niks van doping afweten moeten daar ook niet over praten.. Beter dat je alleen leest en de informatie in je opneemt dan hier lopen verkondigen wat je ooit van familie, vrienden of in de sportschool gehoord hebt.

Praten over doping als je er geen verstand van hebt is hetzelfde als praten over de mechaniek van een auto en de daarbij horende onderdelen terwijl je er gewoon niks van snapt.

Helemaal mee eens.