PDA

View Full Version : Struve diagnosed with enlarged heart, out indefinitely



Naj85
21-08-2013, 07:36
At 250 lbs and 6 ft. 11 inches, Stefan Struve was the tallest and one of the biggest heavyweights in the UFC. Struve was 9-4 in his UFC career, but now however it is unsure if Struve will be able to return back to active competition:
@UFCTonight: Report from @arielhelwani: @stefanstruve has been diagnosed with a leaking aortic valve and enlarged heart.
@UFCTonight: Helwani cont. Struve will be taking meds for 2 months and then they will decide what's the next course of action. His career might be over.

Jeru
21-08-2013, 08:08
Heftig!! Hoop dat hij gezond blijft en toch een keer terug kan komen....

Leventdepevent
21-08-2013, 08:26
godver ik schrik hier toch wel van....

Kemal
21-08-2013, 08:47
"Stefan Struve has recently been diagnosed with a leaking aortic valve and an enlarged heart and was hospitalized for a week to undergo testing to determine the best course of treatment. The doctors found that Stefan has a bicuspid aortic valve, wich means that his aortic valve only has two leaflets, instead of three.

The aortic valve regulates blood flow from the heart into the aorta, the major blood vessel that brings blood to the body. In combination with the enlarged heart it causes his heart to only pump 70 percent of the blood into the aorta and then the rest of his body, and the remaining 30 percent ends up back in the heart chamber. After consulting experts in both Holland and the United States, it was decided to treat the condition with medication for the next two months and asses the effectiveness of that treatment protocol. After those 2 months, the doctors will have an answer on what the best treatment options are.

At the direction of his doctors, Stefan has now been released from the hospital and has resumed light cardiovascular exercise. Stefan fully appreciates the significance of the condition he has been diagnosed with, however, he is optimistic about the eventual outcome and fully plans on living a long, healthy, active, happy life and eventually returning to competition in the octagon for his quest to become the UFC Heavyweight Champion.

Stefan loves the UFC and plans on being involved with company as a fighter and ambassador for years to come. Stefan wants to thank all the fans who have supported him thus far in his career as well as the UFC, Dana White, Lorenzo Fertita, Joe Silva, Dr. Jeff Davidson, the entire staff of the UFC, and his fellow fighters for affording him the opportunity to compete on the biggest stage of the sport of MMA, as well as a tremendous degree of support during this trying time. In particular Stefan wants to thank Dana White, Lorenzo Fertita, & Joe Silva for immediately getting engaged with this issue and providing Stefan access to the best possible medical care. Stefan will be sharing his experiences as he deals with this medical condition in the hopes that he can serve as a role model by helping to create awareness and inspire others to fight through adversity."

Kemal
21-08-2013, 09:01
Echt klote voor Stefan, maar de gezondheid gaat boven alles

Nelisje
21-08-2013, 09:13
We wisten allemaal toch wel dat Stefan een groot hart had.. het zag er vaak uitzichtloos uit en hij kwam er toch vaak weer bovenop.. Sterkte bij je grootste gevecht buiten de octagon. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij er weer bovenop komt.

Glen
21-08-2013, 09:21
We wisten allemaal toch wel dat Stefan een groot hart had.. het zag er vaak uitzichtloos uit en hij kwam er toch vaak weer bovenop.. Sterkte bij je grootste gevecht buiten de octagon. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij er weer bovenop komt.
Heel mooi gezegd Nelisje, reps daarvoor!
Stefan, heeeeel veel succes gewenst.

Kemal
21-08-2013, 09:24
Heel mooi gezegd Nelisje, reps daarvoor!
Stefan, heeeeel veel succes gewenst.

x2!

Tony
21-08-2013, 09:39
Verdomme, heftig zeg.. Zo jong nog.. damn.

Als de klachten serieus blijven dan mag hij van mij direct met pensioen gaan. Gezondheid boven alles!

blackadder
21-08-2013, 09:40
Beterschap.

dirk5
21-08-2013, 10:15
Ik heb onder andere hetzelfde als Stefan, en mij is van jongs af aan verteld dat ik nooit aan topsport zou mogen doen. Dit vanwege een zeer verhoogde kans op complicaties/hartfalen....

Erg sneu voor Stefan, want een bicuspide hartklep zal nooit een normale klep worden zonder een operatie en dus altijd de zwakke plek blijven in je lichaam. (lees: HEEEL erg gevoelig voor infecties)

e-type
21-08-2013, 10:35
We wisten allemaal toch wel dat Stefan een groot hart had.. het zag er vaak uitzichtloos uit en hij kwam er toch vaak weer bovenop.. Sterkte bij je grootste gevecht buiten de octagon. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij er weer bovenop komt.

damn, niks meer aan toe te voegen....

123trisweat
21-08-2013, 10:36
Ik heb onder andere hetzelfde als Stefan, en mij is van jongs af aan verteld dat ik nooit aan topsport zou mogen doen. Dit vanwege een zeer verhoogde kans op complicaties/hartfalen....

Erg sneu voor Stefan, want een bicuspide hartklep zal nooit een normale klep worden zonder een operatie en dus altijd de zwakke plek blijven in je lichaam. (lees: HEEEL erg gevoelig voor infecties)

@dirk5, wat ik me afvraag
- waarom is dit bij Stefan Struve zo laat geconstateerd?
- even advocaat van de duivel spelend, kan zijn "medical condition" veroorzaakt zijn door of bevordert zijn door het gebruik van doping?


Wens Stefan veel sterkte en beterschap!

steftheboxer
21-08-2013, 10:36
Pff wat heftig dit zeg. Wellicht een idee om vanuit Mixfight Stefan een hart onder de riem te steken (beetje foute woordspeling) dmv een bloemetje of iets anders? Moderators?

Diz
21-08-2013, 10:40
Sow dat is schrikken zeg!
Ik hoop dat hij er helemaal bovenop komt!

Mauro
21-08-2013, 10:48
Sow dat is schrikken zeg!
Ik hoop dat hij er helemaal bovenop komt!
X2
Beterschap & sterkte Stefan!

fifi23
21-08-2013, 11:03
Sucks. Beterschap Stefan.

Sato
21-08-2013, 11:07
Verschrikkelijk om niet te weten of kunt blijven doen wat je het liefste doet. Desalniettemin is het ongelooflijk wat een jongen op zijn leeftijd heeft bereikt (en zal bereiken) in de grootste/beste MMA organisatie. Ik hoop dat Stefan er boven op komt, als hij met 70% al zo goed is, wat is die jongen in staat als op hij 100% zit.

Beterschap gewenst, met een doorzettingsvermogen wat hij bezig zal hij er zich niet makkelijk onder te krijgen zijn. Succes jongen, die droompartij tegen "Big Nog" komt er.

Tony
21-08-2013, 11:10
zou ook wel bijzonder zijn als hij nog tegen Big Nog komt te staan. Zo mist hij een groot gedeelte van zijn long nadat hij als kind overreden was door een vrachtauto. Behalve het feit dat hij het uberhaubt overleeft heeft, en er bovenop kwam.. groeide Big Nog uit tot een waar MMA icoon.

Pahlavan
21-08-2013, 11:10
Damn, echt rot om te horen. Veel beterschap!

dirk5
21-08-2013, 11:13
@dirk5, wat ik me afvraag
- waarom is dit bij Stefan Struve zo laat geconstateerd?
- even advocaat van de duivel spelend, kan zijn "medical condition" veroorzaakt zijn door of bevordert zijn door het gebruik van doping?


Wens Stefan veel sterkte en beterschap!

-Ik denk vooral gebrekkige kennis van doctoren en ze moeten het ook maar bij toeval vinden aangezien er niet echt symptomen zijn. Bij mij is het een aangeboren afwijking en dit hebben ze pas ondekt na de operatie voor het verwijderen van mijn amandelen. Er is mij in eerste instatie altijd verteld dat ik een achterstallige hartklep had, en bij de jaarlijkse controle toen ik 21 was kwamen ze ineens met het nieuws dat ik een bicuspide hartklep had (2 of 3 zakjes lijkt me vrij makelijk te zien maar dit valt dus blijkbaar erg tegen)
- een vergroot hart KAN inderdaad een gevolg zijn van doping, echter is een bicuspide hartklep altijd aangeboren en gaat dit vaak gepaard met andere afwijkingen.

Daar ik bij elke tandheelkundige ingreep of grote wond altijd antibiotica dien te gebruiken (bacterien zoeken de zwakke plek op in je lichaam en dat is in dit geval je dan je hart, en een onsteking op je hartklep/wand kan fataal zijn) ben ik bang dat Stefan zijn carriere voorbij is (spreek uit eigen ervaring, ben natuurlijk geen dokter en ken niet de preciese situatie van Stefan), maar ik hoop natuurlijk van niet.

123trisweat
21-08-2013, 11:16
-Ik denk vooral gebrekkige kennis van doctoren. Bij mij is het een aangeboren afwijking en dit hebben ze pas ondekt na de operatie voor het verwijderen van mijn amandelen. Er is mij in eerste instatie altijd verteld dat ik een achterstallige hartklep had, en bij de jaarlijkse controle toen ik 21 was kwamen ze ineens met het nieuws dat ik een bicuspide hartklep had (2 of 3 zakjes lijkt me vrij makelijk te zien maar dit valt dus blijkbaar erg tegen)
- een vergroot hart KAN inderdaad een gevolg zijn van doping, echter is een bicuspide hartklep altijd aangeboren en gaat dit vaak gepaard met andere afwijkingen.

Daar ik bij elke tandheelkundige ingreep of grote wond altijd antibiotica dien te gebruiken (bacterien zoeken de zwakke plek op in je lichaam en dat is in dit geval je dan je hart, en een onsteking op je hartklep/wand kan fataal zijn) ben ik bang dat Stefan zijn carriere voorbij is (spreek uit eigen ervaring, ben natuurlijk geen dokter en ken niet de preciese situatie van Stefan), maar ik hoop natuurlijk van niet.

Tx voor je "persoonlijke" informatie.

Ralph
21-08-2013, 11:18
Klote! Sterkte Stefan.

Turboknecht
21-08-2013, 11:45
Godsamme zeg, dit is wel echt zuur nieuws. Stefan is echt een toffe peer en een goeie jongen. Als hij moet stoppen is dat bijzonder zuur. Hij had er nog zoveel plezier in, en er was nog een hoop uit te halen. Beterschap gewenst!

Silat
21-08-2013, 13:05
Neeee! Wat een klote nieuws voor die jongen zeg.
Hij heeft idd bewezen dat hij een vechters hart heeft en al gestaan heeft met de beste der aarde!
Ik ben bang dat dit een lange zit gaat worden en betwijfel of ze heb nog mogen laten vechten..
Hij heeft nog zoveel te doen daar in die kooi.

LeeMurray
21-08-2013, 13:16
Vreselijk naar om te horen. Ik hoop dat het goed afloopt.

Guytje
21-08-2013, 13:21
Is toch soms echt oneerlijk zeg!! Sterkte in ieder geval!! Gezondheid boven alles!!

punch
21-08-2013, 13:51
Bijna Bizar Gelukkig zijn ze er tijdig en op deze manier achtergekomen...............Beterschap!

ijsbier
21-08-2013, 18:06
Beterschap gewenst Stefan, ik hoop dat je er toch weer boven op komt. Winst of verlies, je bent altijd een knokker geweest

Bromios
21-08-2013, 18:16
Ben je dan blij dat je je dromen hebt nagejaagd...

Willem033
21-08-2013, 18:35
Wat erg man. gezondheid voor alles. sterkte Stefan.

T15Boxing
21-08-2013, 19:02
Shit slecht nieuws man. Betershap voor Struve.

BvdB
21-08-2013, 19:30
We wisten allemaal toch wel dat Stefan een groot hart had.. het zag er vaak uitzichtloos uit en hij kwam er toch vaak weer bovenop.. Sterkte bij je grootste gevecht buiten de octagon. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij er weer bovenop komt.
Sluit ik mij bij aan.

mario the count
21-08-2013, 21:35
Echt zuur, beterschap stefan en hopen dat we nog veel partijen van je mogen zien.

Het gaat niet zo goed met de extreem lange topvechters uit ons landje, eerst Schilt en nu Struve :(

K-1sunstarr
21-08-2013, 21:48
Hey Struve kerel, je komt er wel bovenop.
Heel veel beterschap, neem de tijd en rust.
Alles komt goed met gods wil.

Turboknecht
21-08-2013, 21:54
Zonder god's wil ook hoor.

Anderson
21-08-2013, 21:57
veel beterschap

Silat
21-08-2013, 22:17
Kan je nagaan hoe sterk hij eigenlijk is...
Hij heeft zoveel zware klappen al gehad en niks aan de hand.
En idd zeer gelukkig ontdekt op deze manier ipv een drama in de kooi.

Beterschap Stevan!!

mario the count
21-08-2013, 22:20
Zonder god's wil ook hoor.

Juist dan, ik heb liever de chirurg zijn wil aan mijn kant als ik zoiets heb:)

pronk
21-08-2013, 22:23
Kan je nagaan hoe sterk hij eigenlijk is...
Hij heeft zoveel zware klappen al gehad en niks aan de hand.

Heeft niets met sterk zijn te maken.

Anderson
21-08-2013, 22:29
idd

carlo1
21-08-2013, 23:48
allereerst: wat een kutnieuws. Hoop dat hij snel hersteld en er geen last meer van hebt.
Of hij ooit weer vecht of niet is voor mij niet zo van belang. Vond het fantastisch om hem te zien vechten en zal zijn partijen zeker missen (gebeurde altijd wel wat), maar gezondheid boven al!!
NB: zou dit ook de reden kunnen zijn dat hij conditioneel wat slechter leek in zijn laatste partij. Volgens mij werd dit toen geweten aan een jetlag, maar met de kennis van nu kan dat natuurlijk ook gewoon een cardiale oorzaak hebben gehad.

Turboknecht
22-08-2013, 01:04
Juist dan, ik heb liever de chirurg zijn wil aan mijn kant als ik zoiets heb:)

Ja precies. Sowieso, als het allemaal van een god afhangt, waarom heeft hij dat gezeik dan in eerste instantie? Maar goed, andere discussie...

Dat hij er maar bovenop komen mag!

Biiyen
22-08-2013, 01:06
Wat een belabberd nieuws... echt waardeloos.

SpelPlan
22-08-2013, 16:07
Sterkte Stefan! Eerst maar afwachten wat de conclusie is over 2 maanden en vanaf daar verder werken.

Zelfs als z'n carriere als actieve vechter over is zal hij nog zat andere dingen in de mma kunnen doen. Volgens mij heeft hij sowieso bij heel veel mensen op persoonlijk vlak een goede indruk achter gelaten.

Brainthief
22-08-2013, 17:15
Ja precies. Sowieso, als het allemaal van een god afhangt, waarom heeft hij dat gezeik dan in eerste instantie? Maar goed, andere discussie...

Dat hij er maar bovenop komen mag!

Dat is een test natuurlijk! En als je gebeden uitkomen dan heeft god je gehoord...zo zit klopt het weet toch? :D

ontopic:
Stefan, je bent een krijger en ik hoop dat je dit gevecht ook goed uitkomt! Sterkte, ook aan je familie!

Mooi dat UFC zijn ziektekosten regelt btw.

Nelisje
22-08-2013, 19:42
Dat de UFC de ziektekosten regelt maakt in Nederland niet veel uit, dat is 350euro eigen risico..Hooguit dat ze een of andere cardioloog uit amerika die hoog aangeschreven staat regelen en betalen.

Brainthief
22-08-2013, 23:18
Dat lijkt mij het geval. Hier in nl hebben we natuurlijk prima cardiologen echter ik durf mijn hand niet in het vuur te steken of amerikaanse cardiologen per definitie worden uit gekeerd. Behoorlijk aantal verzekeraars hebben contracten met ziekenhuizen en zullen bij dure ingrepen of nieuwe ingrepen lastig doen. Daarnaast heb je in de vs ongelovelijk dure klinieken etc... Hoeft ook niet perse beter te zijn natuurlijk.

Pahlavan
22-08-2013, 23:23
Dat de UFC de ziektekosten regelt maakt in Nederland niet veel uit, dat is 350euro eigen risico..Hooguit dat ze een of andere cardioloog uit amerika die hoog aangeschreven staat regelen en betalen.

Dan Hardy heeft ook een hart aandoening en de ufc heeft hem als ik me niet vergis laten onderzoeken door top artsen in de VS. Ik hoop dat ze dat bij stefan ook zullen doen.

daanII
22-08-2013, 23:52
Een droom die je zo wordt ontnomen doet pijn, maar er is meer Stefan. Good luck gap.

Ger Maan
26-08-2013, 19:15
Vanavond om 20.45 uur zal Stefan te gast zijn in The MMA Hour.

UItzending begint om 19.00 uur.

LINK (http://www.mmafighting.com/2013/8/26/4658236/the-mma-hour-with-vitor-belfort-josh-barnett-stefan-struve-donald)

superstucie
26-08-2013, 20:55
Wat een kutnieuws!!! Alle sterkte toegewens stefan!!

Turboknecht
26-08-2013, 22:18
Vanavond om 20.45 uur zal Stefan te gast zijn in The MMA Hour.

UItzending begint om 19.00 uur.

LINK (http://www.mmafighting.com/2013/8/26/4658236/the-mma-hour-with-vitor-belfort-josh-barnett-stefan-struve-donald)

Hmm... hij zou er dus best nog eens beter uit kunnen komen middels een operatie begrijp ik. Dat zou erg mooi voor hem zijn.

Sato
05-09-2013, 11:59
Dana denkt dat Stefan niet meer in de octagon zal staan:

Lex McMahon, Struve’s manager, gave an update on the “Skyscraper’s” health through a statement released on Aug. 20 [via Ariel Helwani]:

“Struve is optimistic about the eventual outcome and fully plans on living a long, healthy, active, happy life and eventually returning to competition in the octagon for his quest to become the UFC Heavyweight Champion.”

UFC President Dana White seems to have a different opinion.
When asked on Wednesday if he thought Struve would ever fight again, here’s what White told 106.7 The Fan’s:

“Yea, what he has is a serious condition, you know, and I honestly don’t think he ever will,” White said.one of those freak things that happen to people, and I love the kid. The kid’s got, no pun intended, but he’s got unbelievable heart. He’s tough as nails. He’s the nicest guy in the world, and we’re going to do everything in our power to help him through this thing.”

Tykill
05-09-2013, 13:04
Super dat Dana hem mag. Stefan is natuurlijk ook een loveable goedzak.

Turboknecht
05-09-2013, 13:08
Ik denk dat het een beetje te voorbarig is om daar nu uitspraken over te doen. Laat hem nou eerst maar zijn operatie ondergaan en kijken hoe hij daar uit komt. Een of andere basketballer uit de NBA heeft hetzelfde als Stefan en die draait nu ook weer mee, beter dan eerst, want z'n hart werkt nu voor de volle 100% ipv 70%. Misschien komt het toch goed, misschien niet, afwachten maar.

mario the count
05-09-2013, 13:31
Idd het is afwachten en duimen voor stefan. Gelukkig heeft dana net zoveel verstand van cardiologie als van postzegels verzamelen, dus we gaan maar niet uit van zijn uitspraken.

dirk5
05-09-2013, 15:33
Ik denk dat het een beetje te voorbarig is om daar nu uitspraken over te doen. Laat hem nou eerst maar zijn operatie ondergaan en kijken hoe hij daar uit komt. Een of andere basketballer uit de NBA heeft hetzelfde als Stefan en die draait nu ook weer mee, beter dan eerst, want z'n hart werkt nu voor de volle 100% ipv 70%. Misschien komt het toch goed, misschien niet, afwachten maar.

Aortic stenosis is a serious medical problem. Patients with severe or critical aortic stenosis require valve replacement. There is no other treatment (ie, medicines) that can correct the problem. For patients with breathing difficulties because of their aortic stenosis, the average life-expectancy is less than 2 years without valve replacement. Major heart surgery is needed to replace the valve with a mechanical (eg, carbon fiber and metal) or tissue (eg, the aortic valve “borrowed” from a pig) valve.

But like I mentioned above, aortic stenosis can sometimes be encountered in a much younger patient….sometimes as young as in the 20’s. And this is often due to a congenital abnormality of the aortic valve in which there are only 2—and not the standard 3—leaflets. This occurs in 1-2% of the general population. For some reason, this arrangement predisposes the individual to earlier calcification and stenosis of the valve as well as leaking of the valve. This is relevant to the athlete because problems are likely to develop during the very active portion of a typical athlete’s active lifetime.

The second important consideration in patients with bicuspid aortic valve is that they are much more likely to develop enlargement (aneurysm) of the beginning portion of the aorta, as it leaves the heart. Over time, the aorta can enlarge from its typical diameter of less than 3 cm to 5 cm or more, the aorta and the aortic valve should be replaced….again, with major heart surgery

Professional triathlete, Torbjorn Sindballe, was recently in the news when he retired from competition because of bicuspid aortic valve and mild aortic enlargement.

Decisions about continued participation for patients with these conditions will need to be individualized, but should only be made after careful consideration of the risks involved. Athletes with mild to moderate aortic stenosis, and who don’t have symptoms, probably can participate fully in athletic activities. Those with severe aortic stenosis should refrain from strenuous activity as treatment plans are made with their physicians. Athletes with bicuspid aortic valve and enlargement of the aorta should refrain from strenuous activity.

Het word een moeilijk verhaal voor Stefan, dat weet ik wel.

ReZp
05-09-2013, 15:42
Oeiii heftig , veel sterkte voor Stefan Struve.

Wheelie
08-09-2013, 01:02
Stefan Struve: “Stoppen is geen optie”

http://www.mixfight.nl/portal/stefan-struve-stoppen-geen-optie/

Kemal
08-09-2013, 01:21
Stefan is een topper! Ik heb echt respect voor hem, hoop dat het allemaal goed komt en dat hij sterker terug kan komen als ervoor!

mario the count
08-09-2013, 10:51
+1, ik hoop echt voor hem dat hij gezond en wel weer in de octagon kan verschijnen.

MidgardSerpent
08-09-2013, 15:04
Sterkte Stefan, hij heeft Nederland en mma altijd goed gerepresenteerd!

S.B.
07-10-2013, 20:58
Hij heeft volgens zijn facebook account 2 oktober de uitslag van de onderzoeken gehad. Weet iemand de uitkomst want het is angstvallig stil in kamp Struve.

de Stiep
07-10-2013, 23:41
Stefan is een topper! Ik heb echt respect voor hem, hoop dat het allemaal goed komt en dat hij sterker terug kan komen als ervoor!

x2 Hou je taai gozer !

Klassikl
08-10-2013, 11:30
Hij heeft volgens zijn facebook account 2 oktober de uitslag van de onderzoeken gehad. Weet iemand de uitkomst want het is angstvallig stil in kamp Struve.

Inderdaad. Las ook op twitter dat hij die avond het nieuws zou krijgen en daarna niks meer gehoord. Hoop maar dat het geen slecht nieuws is. Want dat gun je deze topper gewoon niet.

S.B.
08-10-2013, 16:02
Inderdaad. Las ook op twitter dat hij die avond het nieuws zou krijgen en daarna niks meer gehoord. Hoop maar dat het geen slecht nieuws is. Want dat gun je deze topper gewoon niet.

ja maar wat denk je zelf?

blade
08-10-2013, 16:20
ja maar wat denk je zelf?


als het goed nieuws hoor je het vaak sneller dan slecht nieuws

e-type
08-10-2013, 17:28
als het goed nieuws hoor je het vaak sneller dan slecht nieuws

Precies, geen nieuws is in dit geval niet automatisch goed nieuws. Eerst maar even een potje janken en dan pas denken aan je carriere en fans.
Hopen dat er snel wat bekend wordt.

S.B.
08-10-2013, 18:11
Precies, geen nieuws is in dit geval niet automatisch goed nieuws. Eerst maar even een potje janken en dan pas denken aan je carriere en fans.
Hopen dat er snel wat bekend wordt.

Mijn opmerking was sarcastisch, als het goed nieuws was had hij het toch meteen op alle kanalen gegooid?

blade
08-10-2013, 21:23
Mijn opmerking was sarcastisch, als het goed nieuws was had hij het toch meteen op alle kanalen gegooid?


tja vaak wel maar mischien duurt de uitslag wat langer of heeft die meerdere opties kwa behandelmethodes en wacht die met naar buiten komen tot die wat besloten heeft afwachten maar

rollermanskunk
09-10-2013, 01:48
Update mbt Stefan's hartprobleem: diagnose is "sportershart" Stefan mag de training weer hervatten met medicatie maar blijft onder controle van de cardioloog. Ziet er dus goed uit

Bron: http://www.mmafighting.com/2013/10/8/4818006/stefan-struves-heart-condition-improves-still-determined-to-return-to

mario the count
09-10-2013, 02:00
Update mbt Stefan's hartprobleem: diagnose is "sportershart" Stefan mag de training weer hervatten met medicatie maar blijft onder controle van de cardioloog. Ziet er dus goed uit

Bron: http://www.mmafighting.com/2013/10/8/4818006/stefan-struves-heart-condition-improves-still-determined-to-return-to
Geweldig nieuws.:D

Ik snap alleen niet hoe je van deze diagnose: "leaking aortic valve and enlarged heart" naar de diagnose "sportershart" kan gaan. Ik heb zelf ook een sportershart en je hart is idd vergroot, maar een lekkende hartklep zou los moeten staan van een sportershart. Er moet dus ook iets anders mis zijn lijkt mij ( ik hoop het niet)

Leventdepevent
09-10-2013, 08:27
Geweldig nieuws.:D

Ik snap alleen niet hoe je van deze diagnose: "leaking aortic valve and enlarged heart" naar de diagnose "sportershart" kan gaan. Ik heb zelf ook een sportershart en je hart is idd vergroot, maar een lekkende hartklep zou los moeten staan van een sportershart. Er moet dus ook iets anders mis zijn lijkt mij ( ik hoop het niet)

inderdaad ja, maar voor stefan natuurlijk goed nieuws dat hij weer kan trainen

Turboknecht
09-10-2013, 09:28
Super. Het verbaasd mij eveneens, maar als hij weer aan de bak kan en niet voor zijn gezondheid hoeft te vrezen dan zijn we blij.

mario the count
09-10-2013, 10:25
Super. Het verbaasd mij eveneens, maar als hij weer aan de bak kan en niet voor zijn gezondheid hoeft te vrezen dan zijn we blij.
Dat zoiezo ja. Geweldig voor Stefan en geweldig voor de Nederlandse fans om een vechter als Stefan in de UFC te kunnen blijven zien.

Guytje
09-10-2013, 10:53
topnieuws!!
Hopelijk kleurt ie het voor zichzelf niet in en heeft ie echt een positieve diagnose gekregen. Denk het ook wel want UFC zal hier geen risico's willen nemen denk ik.
Als vechter en topsporter zal je altijd positief denken richting blessure, gezondheid enz.. Wat je ook sterk maakt natuurlijk.
Dat risico neem je erbij omdat je doet wat je graag doet. Kiezen tussen een top sportcarrière of terugvallen naar een 9 to 5 jobke dan gaan de meeste op dat niveau nog liever kiezen voor het risico...
Wat het ook mag zijn, Struve komt dicht in de buurt van "HELD", de manier hoe die gast die kooi ingaat is fenomenaal, hoe hij nu terug zal komen zal niemand onberoerd laten. Denk dat zijn volgende partij eentje zal zijn met nog meer vuur!! Ik kan alvast niet wachten.

Go Struve!!!!!!!

dirk5
09-10-2013, 12:48
Mooi voor Stefan! Kan niet wachten om hem weer te zien knallen.

Hoop alleen dat de diagnose niet gesteld is uit een sportief oogpunt. Een lekkende hartklep gaat namelijk niet stoppen met lekken door 2 weken thuis op de bank te zitten.

Turboknecht
09-10-2013, 13:40
Maar als ik het nu goed begrijp is zijn hart kleiner geworden door de medicatie en dat heeft als gevolg dat er minder lekkage is?

dirk5
09-10-2013, 13:49
Maar als ik het nu goed begrijp is zijn hart kleiner geworden door de medicatie en dat heeft als gevolg dat er minder lekkage is?

Zo ver ik begrijp gaan ze hem medicijnen geven die zorgen voor een lagere bloeddruk wat resulteert in minder lekkage. Dit is in mijn ogen geen echte oplossing, maar ik ben nogsteeds geen cardioloog dus wanneer dit afdoende is, is het geweldig voor Stefan.

Turboknecht
09-10-2013, 14:11
Zo ver ik begrijp gaan ze hem medicijnen geven die zorgen voor een lagere bloeddruk wat resulteert in minder lekkage. Dit is in mijn ogen geen echte oplossing, maar ik ben nogsteeds geen cardioloog dus wanneer dit afdoende is, is het geweldig voor Stefan.

Lijkt meer op symptoom bestrijding.

carlo1
25-11-2013, 17:19
http://www.mmaweekly.com/stefan-struve-responding-well-to-treatment-for-heart-condition-after-return-to-training

rene37
25-11-2013, 17:52
Dat is goed nieuws! Ik begrijp dat hij medicatie krijgt? Had een operatie verwacht, eerlijk gezegd. Maar hey ik klaag niet vind het fantastisch voor hem.

e-type
25-11-2013, 18:14
wow, da's heel mooi!

Turboknecht
26-11-2013, 11:54
Kijk eens aan, super!

carlo1
13-01-2014, 19:56
struve schijnt vandaag bij ariel helwani te verschijnen in mma hour. Hij schrijft via twitter

Stefan Struve ‏@StefanStruve (https://twitter.com/StefanStruve) 21u (https://twitter.com/StefanStruve/status/422462820320808960) Again, please make sure 2 watch/listen 2 the #mmahour (https://twitter.com/search?q=%23mmahour&src=hash) with @arielhelwani (https://twitter.com/arielhelwani) tomorrow, I've got some exciting news 2 share with you guys! @ufc (https://twitter.com/ufc)

Ben benieuwd. Hoop dat hij goed nieuws heeft.

mario the count
13-01-2014, 20:39
struve schijnt vandaag bij ariel helwani te verschijnen in mma hour. Hij schrijft via twitter

Stefan Struve ‏@StefanStruve (https://twitter.com/StefanStruve) 21u (https://twitter.com/StefanStruve/status/422462820320808960) Again, please make sure 2 watch/listen 2 the #mmahour (https://twitter.com/search?q=%23mmahour&src=hash) with @arielhelwani (https://twitter.com/arielhelwani) tomorrow, I've got some exciting news 2 share with you guys! @ufc (https://twitter.com/ufc)

Ben benieuwd. Hoop dat hij goed nieuws heeft.

Kan me niet voorstellen dat het slecht nieuws is aangezien hij het woord exciting gebruikt.

Jabdealer
13-01-2014, 20:44
http://www.mmafighting.com/2014/1/13/5301678/the-mma-hour-with-dan-henderson-josh-barnett-stefan-struve-eric-del

is nu live

761217186
13-01-2014, 21:45
Struve komt weer in actie rond de lente als het herstel zo goed blijft verlopen. Zijn cardioloog in Nederland vindt dit verantwoord.

mario the count
13-01-2014, 21:58
Struve komt weer in actie rond de lente als het herstel zo goed blijft verlopen. Zijn cardioloog in Nederland vindt dit verantwoord.Tof, het is hem gegund.

e-type
13-01-2014, 22:37
Struve komt weer in actie rond de lente als het herstel zo goed blijft verlopen. Zijn cardioloog in Nederland vindt dit verantwoord.

:thup:

Turboknecht
13-01-2014, 23:55
Erg goed nieuws!

carlo1
14-01-2014, 00:21
behalve het feit dat ikzelf erg blij ben hem weer te mogen zien vechten, ben ik vooral erg blij voor hemzelf. Zijn hartaandoening is dus van dusdanige mate dat zijn cardioloog het verantwoord vindt om hem weer topsport te laten beoefenen. Helemaal super voor hem. Zal een flinke geruststelling voor hem zijn dat hij weer gezond is en hij zijn vak weer uit kan oefenen.
helemaal top, beste nieuws van de week. gun het hem van harte.

Pahlavan
14-01-2014, 00:35
Goed nieuws! Zou natuurlijk ook ontzettend balen zijn als hij al op deze leeftijd moest stoppen met vechten.

Soulbringer320
14-01-2014, 01:04
Nice

Kemal
14-01-2014, 08:11
Zeker goed nieuws dit, ik wens hem het allerbeste!