PDA

View Full Version : Volkskrant over kickboksen



123trisweat
30-08-2013, 10:41
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3499819/2013/08/28/Niet-iedere-kickboksende-Marokkaan-slaat-hysterisch-om-zich-heen.dhtml

ik onthoud me van commentaar

Tony Galento
30-08-2013, 10:44
ik niet, de zwakzinnigheid druipt er van af.

hopelijk kan ze beter kickboksen dan redeneren.

Leventdepevent
30-08-2013, 10:48
hart tegen hart? bedoelen ze hard tegen hard?

Kemal
30-08-2013, 10:52
http://www.mixfight.nl/portal/niet-iedere-kickboksende-marokkaan-slaat-hysterisch-om-zich-heen/ ;)

rollermanskunk
30-08-2013, 10:58
Het kan nog erger, van dit stukje op Geen Stijl zou je haast voor 1 dag crimineel willen zijn om ff een hartig woordje te spreken met de "schrijver/schrijfster"


Natuurlijk is kickboxen wel een foute sport

Ballet is een hele gezonde uitingsvorm voor jonge kinderen. Ze leren hun lichaam in te zetten, ze worden gestaald door de keiharde trainingen en ze kunnen hun energie kanaliseren. Dat er rondom balletvoorstellingen met de regelmaat van de klok dodelijke schietpartijen plaatsvinden, dat het in die wereld van balletstudio's en -opvoeringen wemelt van het dubieuze tuig, dat er continu pirouettes wordt gebruikt door balletdansers buiten het podium, allemaal incidentjes en heeft NIETS met ballet te maken. Zo, bovenstaande zinnen hoorde u nooit eerder en dat is logisch want de balletwereld is afgezien van wat opgelegde anorexia verder redelijk in orde. Zouden we bovenstaande betoog over kickboxen houden, dan snijdt het een stuk meer hout allemaal. Behalve dan dat criminaliteit, het stelselmatig elkaar doodvermoorden en het opleiden van crimineeltjes tot heel goed vechtende crimineeltjes natuurlijk geen incidenten zijn in de kickboxwereld. Kickboxen is voor kampertuig en sloopmarocs. Voor aftuigturken en penose. Kickboxen is een vriendelijke, gewone sport zoals de Hell's Angels een gezapige leer-en-brommersclub voor kasthomo's is: namelijk NIET EN OMG TOTAAL CRIMINEEL! Kickboxers zijn geen lieve moederskindjes, ook al tikken ze wel pathetische jankstukken in de krant over hoe hun sport ten onrechte wordt belasterd. Ze slaan van zich af, in een groepje uiteraard want Marokkanen, maar het enige wat ze raken is de plaat voor hun kop. Dat mag niet verbazen, Raja Felgata is behalve kickboxer ook de vrouw achter de compleet realiteit-ontkennende Nedermaroc wereldhit Wij zijn geen probleem. Nietes. Komt die flying kick: kickboxen is een criminelenfestijn en jullie zijn wel een probleem.

Bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/natuurlijk_is_kickboxen_wel_ee.html#comments

Richelieu
30-08-2013, 11:01
http://www.mixfight.nl/portal/niet-iedere-kickboksende-marokkaan-slaat-hysterisch-om-zich-heen/ ;)

Yep.

blackadder
30-08-2013, 11:01
*urgh*

e-type
30-08-2013, 11:09
Het kan nog erger, van dit stukje op Geen Stijl zou je haast voor 1 dag crimineel willen zijn om ff een hartig woordje te spreken met de "schrijver/schrijfster"



Bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/natuurlijk_is_kickboxen_wel_ee.html#comments


ja, 'k wilde het ook posten, maar kon even geen nuance vinden of aanbrengen. Wat een ongelooflijk klotestuk...maar ja, GS is er natuurlijk om tegen schenen te trappen en f*ck, ik had m'n scheenbeschermers vanochtend niet aan.

Richelieu
30-08-2013, 11:56
Over het stuk op GeenStijl hoef ik me eigenlijk niet eens uit te laten, want dat slaat kant nog wal. Een ieder weet inmiddels wel dat deze reaguurders site niet echt serieus valt te nemen. Men heeft zo af en toe aardige postings, maar de comments zijn vaak tegenkrommend. Het stuk wat Raja Felgata, Youssef Akhnikh en Malika Ahdac schrijven is op zich vrij aardig, maar het grote gemist is nog altijd dat ze het gedrag van die ene kickboksende Marokkaan die wel (zeer) zwaar in de fout ging niet sterk veroordelen. Wat ik al eerder over het boek "BARD" schreef wil ik nog wel herhalen: Men zou zich compleet van deze (schijnbaar) schizofrene psychopaat moeten distantiëren en hem al helemaal geen platform meer geven. Dat de "Bekende Vrouwenmeppert" als een koning in Marokko word onthaald spreekt toch wel boekdelen. In plaats daarvan spreekt men over acceptatie voor de sport en nog meer zaken die ieder liefhebber cq beoefenaar natuurlijk graag gerealiseerd zouden willen zien. Het keihard veroordelen van de degenen die wel (zwaar) in de fout zijn gegaan mis ik compleet.

Turboknecht
30-08-2013, 12:28
Agressie en sport gaan niet altijd samen, wel zijn sommige sporten een betere uitlaatklep voor emoties: denk aan voetbalhooligans of pokeren, waarbij de meeste pokeraars met sigaren in de mond voorover vallen in een berg met coke.

Gek vind ik dat, altijd wanneer er gepoogd wordt kickboksen te verdedigen of iets dergelijks, dan wordt er een sneer naar een andere sport of aanhangers daarvan gegeven, en vaak nog vrij generaliserend ook. Ik denk niet dat je daarmee nou direct sympathie weet te winnen. Toen Coenen, Aerts etc. bij P&W zaten gebeurde dat ook, over voetbal dacht ik. Jammer.


Met geweld niets te maken
Laten we de sport niet gijzelen door mensen angst in te boezemen met generalisaties over een sport zoals het kickboksen, waarin het gaat over uithoudingsvermogen, je eigen grenzen opzoeken en persoonlijke kracht. Met geweld heeft het bijna nooit iets te maken, behalve de incidenten die in de marge vallen. Het is niet zo dat elke kickboksende Marokkaan hysterisch om zich heen slaat. Ik zeg ook niet dat die vechters elkaar na elke wedstrijd huilend in de armen vallen en Kumbaya zingen, maar er is respect voor elkaar, broederschap, verwantschap en ja, je doet elkaar pijn. Maar daar kies je voor, het is bewezen dat vechtsport goed voor je geest is. Het kalmeert je, het vergt ijzersterke discipline waar je keihard voor moet werken.

En vervolgens wordt er dan direct gezegd dat we niet moeten gaan generaliseren. :fp:
Natuurlijk heeft het wel met geweld te maken, dat wordt later ook bevestigd, want 'je doet elkaar pijn'. Je brengt schade aan bij iemand, en doet iemand dus geweld aan.
Daarnaast geeft bovenstaande quote echt een eenzijdig beeld van hoe iemand kickboksen ervaart. Dat zal toch wel enigszins verschillen van persoon tot persoon.

Verder staat dat artikel vol met onjuistheden en leugens en wordt er een te rooskleurig beeld geschetst van een bepaalde gemeenschap. Dat snap ik wel, maar kloppen doet het niet.

RedDawn
30-08-2013, 13:53
Over het stuk op GeenStijl hoef ik me eigenlijk niet eens uit te laten, want dat slaat kant nog wal. Een ieder weet inmiddels wel dat deze reaguurders site niet echt serieus valt te nemen. Men heeft zo af en toe aardige postings, maar de comments zijn vaak tegenkrommend. Het stuk wat Raja Felgata, Youssef Akhnikh en Malika Ahdac schrijven is op zich vrij aardig, maar het grote gemist is nog altijd dat ze het gedrag van die ene kickboksende Marokkaan die wel (zeer) zwaar in de fout ging niet sterk veroordelen. Wat ik al eerder over het boek "BARD" schreef wil ik nog wel herhalen: Men zou zich compleet van deze (schijnbaar) schizofrene psychopaat moeten distantiëren en hem al helemaal geen platform meer geven. Dat de "Bekende Vrouwenmeppert" als een koning in Marokko word onthaald spreekt toch wel boekdelen. In plaats daarvan spreekt men over acceptatie voor de sport en nog meer zaken die ieder liefhebber cq beoefenaar natuurlijk graag gerealiseerd zouden willen zien. Het keihard veroordelen van de degenen die wel (zwaar) in de fout zijn gegaan mis ik compleet.

x heel veel!!

The Company
30-08-2013, 17:00
Agressie en sport gaan niet altijd samen, wel zijn sommige sporten een betere uitlaatklep voor emoties: denk aan voetbalhooligans of pokeren, waarbij de meeste pokeraars met sigaren in de mond voorover vallen in een berg met coke

Volgens mij hebben ze iets te veel mafia films gekeken.