PDA

View Full Version : Stephen Danyo opent boksspektakel in Carre



pavani
26-09-2013, 20:49
STEPHEN DANYO OPENT BOKSSPEKTAKEL IN CARRE

http://www.rijnmond.nl/sites/default/files/imagecache/photo_popup/d/e/stephendanyo_50FD419C3DED1085C1257B18006B978E_16.j pg


Bokser Stephen Danyo mag op maandagavond 14 oktober het boksevenement openen in Koninklijk Theater Carré. Het organisatiecomité heeft als tegenstander voor Danyo de Amsterdamse bokser Brahim Kamal aangewezen. De partij is afgesloten over zes ronden van drie minuten. Beide boksers zijn op Nederlandse bodem nog ongeslagen. De Ben Bril Memorial lijkt daarmee dit jaar te kunnen rekenen op een geweldige openingspartij.

Danyo: “Het is een eer om te kunnen boksen in Carré en nog meer om het evenement te kunnen openen met mijn partij. Ik kan het Amsterdamse publiek laten meegenieten op mijn weg naar de top. Brahim Kamal is als obstakel opgesteld. Het is aan mij om hem zo snel mogelijk naar huis te sturen en eigenlijk ben ik daar nu al klaar voor.”

De beschikbare gegevens vóór de wedstrijd van Danyo tegen Kamal leveren de volgende statistieken op. Als professional heeft Danyo drie winstpartijen behaald. Kamal heeft vijf winstpartijen op zijn naam gezet. Beide boksers zijn in Nederland nog ongeslagen en het palmares van beiden vertoont drie overwinningen door middel van knock-outs.

Danyo verwacht in Carré daaraan een vierde knock-out te kunnen toevoegen. “Ik zal er niet op loeren, maar ervoor werken. Maandenlang heb ik mij op deze partij voorbereid. Ik kan nu zes ronden voluit gaan. In deze partij ontstaat vast wel ergens een mogelijkheid definitief toe te slaan, en anders moet ik dat moment zelf creëren.”

Het bestuur van de Ben Bril Memorial heeft bij de organisatie dit jaar enkele forse tegenslagen moeten wegslikken. Zo gaan de beloofde hoofdpartijen tussen de wereldkampioen bij de jeugd Gevorg Khatchikian en kickbokser Nieky Holzken alsmede de wedstrijd om het Nederlands kampioenschap tussen Barry Groenteman en Innocent Anyanwu helaas niet door. Voor de afvallers zijn tegenstanders uit het buitenland aangesteld. Mede daardoor krijgt de wedstrijd tussen Stephen Danyo en Brahim Kamal extra lading, omdat het twee Nederlandse bokstalenten betreft die het tegen elkaar opnemen.

Danyo: “Ik voel ook daardoor geen extra spanning. Een Nederlander of een buitenlander, het is mij om het even. Ik wil het publiek adviseren om tijdig aanwezig te zijn en te gaan zitten, want ik kan niet garanderen dat de partij de volle lengte zal duren.”

Leventdepevent
27-09-2013, 08:31
top, mooie partij..... en natuurlijk een prachtige locatie.

Kemal
27-09-2013, 09:05
top, mooie partij..... en natuurlijk een prachtige locatie.

x2!