PDA

View Full Version : Alcohol



Sato
16-10-2013, 18:19
Beste heren en dames,
als bourgondische Brabander houd ik wel van een drankje voornamelijk bier in de kroeg en wijn als ik ga uiteten.
Naast dat ik werk in een kroeg, ga ik ook regelmatig stappen. In een week vloeit de drank rijkelijk en drink ik zo'n 35-45 glazen alcohol (voornamelijk bier 20cl). Ik sport regelmatig maar spiertoning ontbreekt, gewicht is prima. Dit komt deels door mijn voeding vermoed ik.

Ik probeer minder te drinken, maar gezelligheidsbiertjes slippen er nog wel eens door. Welke alcoholische dranken zijn minder slecht voor je lichaam dan bier en frisdrank (beide zeer calorierijk)? Tips en tricks zijn welkom.

Silat
16-10-2013, 18:36
Smoke a bomb dude from time to time. Fuck alcohol.

Bromios
16-10-2013, 18:38
Alcohol zelf is de boosdoener geloof ik. Dus helaas.

Anderson
16-10-2013, 19:28
idd

Leventdepevent
16-10-2013, 20:19
ik kan je niet helpen ik ben geheel onthouder

Turboknecht
16-10-2013, 20:22
Ik heb nu zes weken amper gedronken en merk het wel hoor. Paar kilo eraf, trainen gaat lekkerder, scherper in mijn hoofd. Vooral bier zet flink aan in mijn ervaring. Je drinkt er gemakkelijk veel van. Nu drink ik af en toe een glaasje whisky, dat is me een te fijne ervaring om mee te stoppen, maar dan is het een of twee glaasjes op een avond.

Nosferatu187
16-10-2013, 20:33
45 glazen per week, dat zijn veel calorieën waar je lichaam helemaal geen voedingstoffen uit kan halen.

Sato
16-10-2013, 21:06
Niet om mijzelf te verdedigen maar 45 zijn de uitschieters, daarnaast zal ik echt moeten gaan minderen wil ik toning krijgen. Fit ben ik dus minderen met die calorieën, dit gaat wel even een zware worden. Ik probeer mezelf na enige overpeinzing te houden aan 5 glazen per week (alcohol). Kijken hoe lang ik dit volhoudt. Is wijn sowieso niet beter voor je dan bier?

Turboknecht
16-10-2013, 21:24
Wat maakt het uit, het blijft slecht.

Flabbert
16-10-2013, 22:09
een rood wijnjte per dag is gezond, meer dan dat word ongezond,
nu hou ik zelf ook wel van een biertje... of 2 maar het idd niet gezond

Pansier
16-10-2013, 23:04
Het probleem bij bier of een sterkere drank is dat de drank te weinig vocht bevat om het alcohol af te breken. Het is dus verstandig om tussen het biertje een ander drankje zoals frisdrank of water (Water is natuurlijk het beste) te drinken, zodat het alcohol op de juiste manier kan worden afgebroken.

Alcohol is een energie leverancier net als Koolhydraten, eiwitten en vetten.

Alcohol per gram: 7 Kcal
Vet per gram: 9 Kcal
Koolhydraat per gram: 4 Kcal
Eiwit per gram: 4 Kcal





Gemiddelde hoeveelheid calorieën per glas
kcal


Breezer
180


Rosé (150 ml)
120


Rode wijn (150 ml)
120


Bier, pils (250 ml)
110


Witte wijn (150 ml)
100


Bier, oud bruin (250 ml)
90


Likeur (35 ml)
85


Whisky (35 ml)
85


Port (35 ml)
80


Rum (35 ml)
80


Vieux (35 ml)
70


Bessenjenever (35 ml)
65


Bier, alcoholarm en alcoholvrij (250 ml)
55






Leuk weetje: Wanneer je Aziatische roots hebt, kan het zijn dat de afbraak van alcohol minder snel zijn, omdat de activiteit van het enzym dat alcohol afbreekt, lager is.

Pahlavan
17-10-2013, 14:10
Ik ben zelf inmiddels ook al een paar jaar gestopt met drinken. Hooguit met oud en nieuw een glaasje champagne maar daar blijft het bij.
Ik vermoed dat als je het aantal glazen bier die je wekelijks drinkt flink verlaagt dat het al een (groot) verschil zal maken (mits de rest van je training en voeding in orde is maar dat spreekt voor zich).

Veel succes iig

Silat
17-10-2013, 16:47
Ik ben zo blij dat ik er niet tegen kan. 1 flesje bier laat me echt scheef lopen en de volgende dag helemaal brak. Dus geen trainen. Krijg er koppijn van.

Bromios
17-10-2013, 16:57
Wijn drink je meestal minder snel dan bier. Dat scheelt nogal.

Nosferatu187
17-10-2013, 17:10
ik ben ook al jaren gestopt.

Klassikl
17-10-2013, 18:42
Er zijn 2 redenen.

Ten eerste is het een gigantische hoeveelheid aan calorieën waar je lichaam niks mee kan. In een flesje bier zitten zo tussen de 130 en 150 calorieën. Hiernaast bevat het geen voedingswaarden, je schiet er dus niks mee op.

Het tweede is dat het zorgt voor een catabole staat van het lichaam. De catabole functie van het lichaam is het afbreken van bijvoorbeeld eten in energie vormen die opgeslagen worden om later te gebruiken en een anabole staat. In rust verkeerd het lichaam normaal in een anabole staat. Er wordt op dat moment niet afgebroken maar opgebouwd. Omdat alcohol een giftige stof is moet het afgebroken worden door het lichaam waardoor de catabole staat versterkt wordt. Overmatig en constante alcohol consumptie zorgt ervoor dat het lichaam ook de spieren aanspreekt. Ten eerste komt de opbouw van de spieren niet op gang, grotere spieren zijn dan lastig te behalen. Maar het komt ook voor dat het lichaam de spieren afbreekt.

De beste oplossing is dus minderen. En de hierna beste oplossing is zo weinig mogelijk calorieën innemen tijdens een avond stappen.

Turboknecht
17-10-2013, 21:53
En de hierna beste oplossing is zo weinig mogelijk calorieën innemen tijdens een avond stappen.

Echt een oplossing kun je dat niet noemen. Daar krijg je alleen maar narigheid van.

Klassikl
17-10-2013, 22:46
Ik bedoel drank calorieen. Niet zo duidelijk vermeld :D

hankmoody
19-10-2013, 19:11
Alcohol (in grote hoeveelheden) drinken is triest, maar als je het echt niet kan laten. Drink dan alleen bier en water.

Turboknecht
19-10-2013, 20:02
Het probleem met bier vind ik altijd dat je het veel te makkelijk weg giet. Ik kan zelf bijvoorbeeld veel makkelijker één whisky'tje drinken, en daar lekker een uurtje of langer van genieten, dan één biertje drinken. Ik drink zelf ook geen pils meer, maar eigenlijk altijd een mooi speciaalbiertje, die blijven vaak langer lekker, smaken beter, en kun je rustiger van genieten. Het is ook nog eens duurder, dat remt ook af. Ik ga echt geen single malt weg staan klappen.

Maar ja, als je per se heel veel wilt gaan drinken dan kun je misschien beter geen sterk gaan pakken. Bier icm water lijkt me dan weer minder gunstig, daar wordt je echt een pismachine van.

Turboknecht
19-10-2013, 20:03
Ik bedoel drank calorieen. Niet zo duidelijk vermeld :D

Ah, ik dacht al. :lol:

Sato
19-10-2013, 20:55
Alcohol (in grote hoeveelheden) drinken is triest, maar als je het echt niet kan laten. Drink dan alleen bier en water.

Prima als jij alleen water drinkt omdat jij het lekker vind, lekker doen. Ik drink wat ik wil omdat ik me op dat moment er goed bij voel, als ik gezellig met vrienden wil drinken doe ik dat. Als ik daar geen zin in heb doe ik het niet. Gelukkig ben jij een de professor hier en weet je echt wat goed is voor iedereen. Iedereen die Alcohol drinkt volgens jou is triest, onderbouwd het eens goed voordat je losse kreten gaat roepen, misschien dat ik je dan een serieus ga nemen.

Pansier
19-10-2013, 21:30
Het probleem met bier vind ik altijd dat je het veel te makkelijk weg giet. Ik kan zelf bijvoorbeeld veel makkelijker één whisky'tje drinken, en daar lekker een uurtje of langer van genieten, dan één biertje drinken. Ik drink zelf ook geen pils meer, maar eigenlijk altijd een mooi speciaalbiertje, die blijven vaak langer lekker, smaken beter, en kun je rustiger van genieten. Het is ook nog eens duurder, dat remt ook af. Ik ga echt geen single malt weg staan klappen.

Maar ja, als je per se heel veel wilt gaan drinken dan kun je misschien beter geen sterk gaan pakken. Bier icm water lijkt me dan weer minder gunstig, daar wordt je echt een pismachine van.

Je kunt het ook zo bekijken... De meeste staan tijdens het pissen niet te drinken! Ook weer een remmer! ''De meeste....'' :lol:

bladetrinity
21-10-2013, 11:49
Alcohol (in grote hoeveelheden) drinken is triest, maar als je het echt niet kan laten. Drink dan alleen bier en water.

Beetje rare reactie voor iemand met de gebruikersnaam hank Moody.