PDA

View Full Version : Is Overeem klaar voor dit UFC HW geweld ? *Spoiler*



stamang
20-10-2013, 11:08
Wat een partij tussen Cain en JDS. :thup:

Alleen zie ik onze Overeem nu echt niet van deze heren winnen.

el mustafa
20-10-2013, 11:30
WAT EEN DOMME VRAAG

NATUURLIJK IS HIJ DAAR NIET KLAAR VOOR... IS HIJ TROUWENS NOOIT GEWEEST!!!!!!!!!!!!

ABSOLUUT OVEROEPEN VECHTER VAN VELEN OP DIT FORUM!!!!!!!!

Willem033
20-10-2013, 11:37
WAT EEN DOMME VRAAG

NATUURLIJK IS HIJ DAAR NIET KLAAR VOOR... IS HIJ TROUWENS NOOIT GEWEEST!!!!!!!!!!!!

ABSOLUUT OVEROEPEN VECHTER VAN VELEN OP DIT FORUM!!!!!!!!

BEN JIJ WEL EENS NIET NEGATIEF?

Mauro
20-10-2013, 11:41
MAG DE CAPSLOCK UIT ???

e-type
20-10-2013, 11:44
WAT IS 'OVEROEPEN'???!!!11EINZ11!!

Mauro
20-10-2013, 11:50
NIET HETZELFDE ALS OVERPOEPEN HOOP IK

mario the count
20-10-2013, 12:12
WAT EEN DOMME VRAAG

NATUURLIJK IS HIJ DAAR NIET KLAAR VOOR... IS HIJ TROUWENS NOOIT GEWEEST!!!!!!!!!!!!

ABSOLUUT OVEROEPEN VECHTER VAN VELEN OP DIT FORUM!!!!!!!!

Oh dat is hij nooit geweest. Vandaar dat hij zo dik betaald krijgt in de UFC, omdat ze nooit iets gezien hebben in hem.

pronk
20-10-2013, 13:49
Overeem was bij de eerste klap die Cain of JDS gaf al gaan dansen.

Bromios
20-10-2013, 13:57
Cain houd deze pace niet als hij een paar knietjes van Overeem gehad heeft. Ik ben er niet zo bang voor. Iedereen doet net of hij er niks meer van kan maar dat valt wel mee denk ik.
Als Werdum al een title shot krijgt....

Willem033
20-10-2013, 14:05
Cain houd deze pace niet als hij een paar knietjes van Overeem gehad heeft. Ik ben er niet zo bang voor. Iedereen doet net of hij er niks meer van kan maar dat valt wel mee denk ik.
Als Werdum al een title shot krijgt....

Daar zat ik net aan te denken .
Ik denk dat Overeem meer kans maakt tegen Cain dan tegen Jds.
Maar ik weet nagenoeg zeker dat we die partijen nooit gaan zien.

stoet
20-10-2013, 14:14
Cain houd deze pace niet als hij een paar knietjes van Overeem gehad heeft. Ik ben er niet zo bang voor. Iedereen doet net of hij er niks meer van kan maar dat valt wel mee denk ik.
Als Werdum al een title shot krijgt....

Ik zie Overeem jammer genoeg niet winnen van JDS, dit komt omdat Overeem helaas geen incasseringsvermogen heeft. Iedereen heeft kunnen zien hoeveel JDS heeft geïncasseerd en toch blijft hij staan en kan hij nog powerpunches uitdelen.

Wat betreft Cain, het tempo ligt veel te hoog voor Overeem, Overeem heeft spijtig genoeg een zeer slechte cardio. Echter geef ik Overeem toch nog een kleine kansje tegen Cain, waarom???? Cain wil maar al te graag de clinch opzoeken en laat dat iets zijn waar Overeem wel raad mee weet. Overeem is sterk en heeft snoeiharde knietjes, in de clinch zie ik hem tegen Cain nog wel voor een verassing zorgen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat dit in de eerste ronde moet gebeuren, na de eerste ronde is Overeem ten dode opgeschreven.

You never know, mocht Overeem van Mir winnen dan zou het zomaar kunnen zijn dat JDS de volgende tegenstander is. Twee keer niet doorgegaan, drie maal is scheepsrecht. Ik hoop dat hij dan laat zien dat ik het mis heb, zie hem toch graag winnen. :thup:

Willem033
20-10-2013, 14:31
Ik denk dat JDS tegen de winnaar van Barnett/Browne vecht.

Alistair zal denk ik nooit tegen jds vechten.
Het is duidelijk dat Cain absoluut de nr 1 is en jds de nr2. Alles daaronder kan van elkaar winnen en verliezen.

Willem033
20-10-2013, 14:35
Kan een mod misschien ff de titel aanpassen ivm spoilers

Pahlavan
20-10-2013, 14:51
Er is een groot verschil tussen alistair en vechters zoals cain en jds, namelijk ongekende vechtershart. Ik heb dit al meerdere malen op dit forum aangegeven. Alistair breekt zodra hij flink moet incasseren. Niet mee eens? Noem een gevecht waarin alistair flink moest incasseren en terug wist te komen. Zijn partij tegen spong is zijn enige partij waarin hij tegen een stoot op liep en alsnog wist te winnen. Daar blijft het bij.

Ik zie een alistair inclusief zijn paardenvlees niet eens winnen van vechters zoals jds en cain, laat staan zonder zijn paardenvlees.

Willem033
20-10-2013, 14:53
Met een flink stuk paardenvleesch zie ik alistair wel een kans maken, alleen dan de eerste ronde.
Daarna is het over

king
20-10-2013, 15:05
Overeem was bij de eerste klap die Cain of JDS gaf al gaan dansen.

x2

Strange Cutbean
20-10-2013, 15:14
Is Overeem klaar voor dit UFC HW geweld?

Ik vroeg mij dit ook af toen ik de partij zag. En ik denk het niet.

Nosferatu187
20-10-2013, 15:33
ik denk dat hij maar beter kan gaan tennissen.

rollermanskunk
20-10-2013, 15:39
Cain is veel te snel voor Overeem, heeft tig meer conditie /uithoudingsvermogen. Cain is een tank die over je heen walst. Alistair heeft al moeite met vechters buiten de top 5 dus Cain of JDS als tegenstander is totaal geen issue meer.

Sato
20-10-2013, 16:06
Cain is zo dominant, inderdaad die conditie van hem is niet bij te houden. En hij gooit ze ook bedachtzaam maar toch ontzettend hard. Die kerel is bijna niet bij te houden.

Willem033
20-10-2013, 16:10
Het enige wat Cain kan stoppen is een ak 47

Nosferatu187
20-10-2013, 16:11
stinger missile.

Willm
20-10-2013, 16:12
Wat een partij was dat zeg. Afgaand van deze partij heeft Overeem niks in de UFC te zoeken, die was na de eerste klap al gaan liggen. En Overeem houdt het met moeite een ronde vol, laat staan 5 op vol tempo. Ik hoop echt dat hij er komt, maar hij heeft nog een hele lange weg te gaan. Maar wat een vechtershart van JDS hebben we gezien.

Pahlavan
20-10-2013, 16:29
Zoals Dana na het gevecht al zei: JDS is too tough for his own good.

Hopelijk maakt jds niet veel meer partijen mee waarin hij zoveel moet incasseren. Lijkt me niet bepaald gezond maar wat een vechtershart heeft die gozer. En Cain, tja die is onvermoeibaar. Die blijft komen en komen en komen. Zijn enige zwakke punt naar mijn mening blijft zijn kin. Jds liet hem in het begin al een paar x wankelen en zelfs in de latere rondes toen jds al leeg was kon die hem laten wankelen met die korte elleboogstoot.

Hoe dan ook petje af voor beide heren en Cain is zonder twijfel momenteel de beste HW. Het probleem is alleen dat als JDS niet van hem kan winnen, dan zie ik voorlopig niemand dat doen.

pronk
20-10-2013, 16:38
Cain heeft wel degenlijk een goede kin , de meeste vechters die JDS zo raakt overleven de rondes niet.

jantje11
20-10-2013, 17:06
Overeem was al jaren ongeslagen in MMA en haalde bij Dream en Strikeforce de titel binnen.
Hij stapt op over naar de UFC en hij staat nu al 2x in de andere thread over Heavy Weight Knockouts.
Ook nog tegen 2 gasten die ik geen schijn van kans geef tegen alleen JDS al.

T15Boxing
20-10-2013, 17:31
Overeem van 2009-2011 had Cain binnen een paar minuten met clinch knietjes afgemaakt. JDS zou wat langer duren maar ook hij zou het niet overleven.

Tegenwoordig zie ik Overeem niet langer dan 2 rondes volhouden tegen beiden. Een sterke eerste minuut of twee maar daarna zal het snel misgaan.

Pansier
20-10-2013, 18:02
Ik vind Cain zijn boxing nog niet eens zo heel erg sterk. Hij werd op het begin erg gemakkelijk geraakt.

Kemal
20-10-2013, 18:10
Laat Overeem nu eerst maar eens van Mir winnen..

Willem033
20-10-2013, 18:29
Laat Overeem nu eerst maar eens van Mir winnen..

Precies.
Die partij is imo ook 50/50

Nosferatu187
20-10-2013, 18:38
de kans is heel groot dat alistair dit gaat verliezen.

el mustafa
20-10-2013, 18:44
waarom blijven sommigen van jullie die overeem toch zo verdedigen

1 ) hij neemt doping of het lukt niet .
2 ) hij kan niet incasseren.
3 ) hij kan niet mee met goede grondvechters.


Is ook bij de ufc te veel gehypt , zal nu wel voorbij zijn.

ik moet wel zeggen : zet hem tegen een mindere vechter en hij slaagt of trapt ze er in de eerste ronde genadeloos uit!!!!!!

Pahlavan
20-10-2013, 19:19
Overeem van 2009-2011 had Cain binnen een paar minuten met clinch knietjes afgemaakt. JDS zou wat langer duren maar ook hij zou het niet overleven.

Tegenwoordig zie ik Overeem niet langer dan 2 rondes volhouden tegen beiden. Een sterke eerste minuut of twee maar daarna zal het snel misgaan.

Dus ff vertaald: Een overeem die volgespoten is met ped's had Cain binnen een paar minuten met clinch knietjes afgemaakt?!

Maar ook de overeem van 2009-2011 zie ik niet van Cain winnen. Van welke top vechters in mma ( dus niet kickboksen maar mma) heeft overeem in die periode gewonnen? Een uitermate slechte prestatie tegen werdum waarin beide vechters niks deden en een win over brock lesnar waren zijn grootste gevechten in die periode. Hoewel ik zat te genieten toen alistair brock versloeg, cain was de eerste die de oh zo grote boze brock op vrij gemakkelijke wijze tko wist te slaan.

K-1sunstarr
20-10-2013, 20:39
Ik heb even achter mijn oor gekrabt na het gevecht van JDS & Cain gezien te hebben, en dacht meteen aan Overeem.
Ik gun hem hartstikke maar vrees dat hij geen potten kan breken tegen de top.
Alleen een goede knie naar het lichaam of brute kracht is niet alleen voldoende, er komt heel veel meer erbij kijken.
Persoonlijk zie ik Overeem het niet redden bij de HW, nogmaals ik gun hem van harte.

Sato
20-10-2013, 20:48
Het probleem van zoveel brute kracht is, is dat zijn tank snel leeg is. Cain daarentegen zijn tank raakt maar niet leeg en is nog een begenadigd worstelaar ook. Als Reem zo'n tank heeft dan kan hij misschien potten breken. Beheerst knokken een van de verbeterpunten van de laatste partijen, en ik hoop dat hij Mir zeer beheerst maar ook totaal in elkaar beukt.

pronk
20-10-2013, 20:48
waarom blijven sommigen van jullie die overeem toch zo verdedigen

1 ) hij neemt doping of het lukt niet .
2 ) hij kan niet incasseren.
3 ) hij kan niet mee met goede grondvechters.


Is ook bij de ufc te veel gehypt , zal nu wel voorbij zijn.

ik moet wel zeggen : zet hem tegen een mindere vechter en hij slaagt of trapt ze er in de eerste ronde genadeloos uit!!!!!!

Omdat sommige misschien door een rozebril kijken , kijk maar hierboven beweerd iemand dat Overeem van paar jaar geleden wel ff Cain zou pakken , Zelf in die tijd had hij nog geen 1 topper verslagen en versloeg subvechters met Juice Wow.

Klassikl
20-10-2013, 21:40
Overeem gaat er tegen deze toppers gewoon genadeloos aan. Wat niet betekend dat hij niks kan of waard is. Maar Deze 2 zijn een klasse apart.

lukashenko
20-10-2013, 21:48
vergis je niet in overeem zijn game ..
ik denk niet dat cain zo relax tegen Alistair aan kan gaan staan als tegen jds.
om 3 redens 1 overeem zijn kracht 2 overeem zijn knieen en 3 overeem zijn killer guilotine
valt me op dat cain vaak een guilotine weggeeft om naar de grond te komen .
die moet je niet aan overeem geven .
na deze triology geef ik overeem wel een stuk minder kans tegen jds dan tegen cain .
de kin en doorzettings vermogen van jds is in mijn inzien gevaarlijker voor Alistair dan cain zijn clinch druk.
maar dat is mijn mening .. ik denk dat kruising van stylen een grote rol daarbij speelt.
ik wil cain ook nog wel eens zien tegen werdum dat word ook een knetter spannende party

mario the count
20-10-2013, 23:10
vergis je niet in overeem zijn game ..
ik denk niet dat cain zo relax tegen Alistair aan kan gaan staan als tegen jds.
om 3 redens 1 overeem zijn kracht 2 overeem zijn knieen en 3 overeem zijn killer guilotine
valt me op dat cain vaak een guilotine weggeeft om naar de grond te komen .
die moet je niet aan overeem geven .
na deze triology geef ik overeem wel een stuk minder kans tegen jds dan tegen cain .
de kin en doorzettings vermogen van jds is in mijn inzien gevaarlijker voor Alistair dan cain zijn clinch druk.
maar dat is mijn mening .. ik denk dat kruising van stylen een grote rol daarbij speelt.
ik wil cain ook nog wel eens zien tegen werdum dat word ook een knetter spannende party

Ik denk dat ze beide beter zijn dan overeem, maar tegen cain maakt hij meer kans denk ik idd ook ( maar dan moet hij cain in de eerste ronde pakken). Voorlopig verdient hij het niet eens om tegen een van deze twee heren te staan dus hoop op een paar winst partijen nu voor hem.

king
20-10-2013, 23:50
Overeem gaat er tegen deze toppers gewoon genadeloos aan.

Overeem gaat er idd aan. Ubereem zou een redelijke kans hebben in de eerste en het beginvan de tweede ronde.

Turboknecht
21-10-2013, 00:13
Overeem is echt verleden tijd hoor. Ik verwacht er niets meer van. Of hij wint van Mir en krijgt daarna een partij die hij verliest en wordt gecut, of hij verliest van Mir en wordt gecut. Hoe dan ook, hij is niet meer relevant en dat gaat hij niet meer worden ook.

Willem033
21-10-2013, 01:07
Wel grappig topic eigenlijk.
Denk zoals eerder aangegeven dat het helemaal niet meer relevant is of Overeem opgewassen is tegen het geweld van deze 2 heren.
Alistair zal 3 partijen op rij moeten winnen om tegen jds of cain te vechten.
Maar dat zie ik niet gebeuren.

Djani
21-10-2013, 01:17
Cain heeft wel degenlijk een goede kin , de meeste vechters die JDS zo raakt overleven de rondes niet.

x2!!

blade
21-10-2013, 07:35
Wat een partij tussen Cain en JDS. :thup:

Alleen zie ik onze Overeem nu echt niet van deze heren winnen.


vond het niet echt een mooie partij en wat te Reem betreft ach:lol:

cornelus
21-10-2013, 10:47
vond het niet echt een mooie partij en wat te Reem betreft ach:lol:

tja ik kon er ook niet echt van genieten, maar bijzonder was het zeker

ik geef Reem ook weinig kans tegen één van hun
maar dat komt ook een beetje door de tendenzen.....
..... hij heeft alle odds gewoon erg tegen momenteel

Tony
21-10-2013, 11:35
Ben ik nu de enige die nog steeds denkt dat Overeem van ELKE UFC HW kan winnen?

Cain is een tank ja.. maar als deze tank een harde knie in zijn solar plexus area krijgt.. dan heeft ook hij even geen lucht. En als dan een clinch met nog een knie valt.. dan zijn de rapen gewoon gaar... Of je nu Cain, JDS of Mir heet.

Ik ben sowieso van mening dat op dit niveau iedere vechter van elkaar kan winnen.

YoMarK
21-10-2013, 11:42
Ach...als Alistair dadelijk Mir kapot knied dan is ie weer contender...

Ik snap trouwens niet waarom mensen nu zo lyrisch zijn over Cain en Junior. Van Cain wisten we al dat ie iemand 5 ronden lang tegen een hek kan drukken, en alhoewel JSD z'n takedown defense heeft verbeterd deed ie op een stuk of 3 ellebogen en 1 enkele submission poging(en d'r waren mogelijkheden zat) na helemaal niets. Geen knien, geen onvoorspelbare dingen.... Waarschijnlijk zou Alistair verliezen tegen beide heren(waarbij ik hem toch wel een kans geef tegen Cain), maar dan zou er tenminste meer spektakel zijn. Was een ontzettend saaie partij, waarbij ik had gehoopt dat Dos Santos Cain toch nog KO zou slaan, maar helaas.

YoMarK
21-10-2013, 11:46
Ben ik nu de enige die nog steeds denkt dat Overeem van ELKE UFC HW kan winnen?
Nee, ik denk dat ook. Maar dan moet het mentaal wel in orde zijn.

Pahlavan
21-10-2013, 12:15
Ben ik nu de enige die nog steeds denkt dat Overeem van ELKE UFC HW kan winnen?

Cain is een tank ja.. maar als deze tank een harde knie in zijn solar plexus area krijgt.. dan heeft ook hij even geen lucht. En als dan een clinch met nog een knie valt.. dan zijn de rapen gewoon gaar... Of je nu Cain, JDS of Mir heet.

Ik ben sowieso van mening dat op dit niveau iedere vechter van elkaar kan winnen.


Als, als, als ja. Maar wat als Cain of junior Alistair een x goed raken? Dan is het einde verhaal. En zowel Cain als JDS hebben beide al bewezen dat ze taai zijn en een tik kunnen slikken om vervolgens uit te delen. Andersom is dat niet het geval en dat is meerdere malen gebleken.

Natuurlijk maakt iedere vechter met een harde stoot (vooral HW's) een kans dus ook alistair. Maar dan moet alistair iemand weten te raken zonder geraakt te worden en dan ook nog eens vroeg in het gevecht want je denkt toch niet dat Alistair het 5 rondes lang kan volhouden en tikken kan blijven slikken zoals JDS dat bijvoorbeeld deed he?!

ARMENIA
21-10-2013, 12:40
waar kan ik die partij zien (jds vs cain)?

Bosnier91
21-10-2013, 14:51
Dit geeft toch wel weer aan hoe ondankbaar vechtsport nou eigenlijk is. Om te zeggen dat Overeem de beste HW aller tijden is, nee dat is hij niet. Maar dat hij dat wel genoemd wordt/werd door mensen kan hij zelf niks aan doen. Maar hij wordt er wel op afgerekend als hij verliest. Hij heeft zeer aardige partijen neergezet, tegen goede én minder goede tegenstanders. Wel is het opmerkelijk dat sinds hij sinds het dopingverhaal minder fit lijkt, en zijn tank vele malen sneller leeg is. Maar Overeem is nou ook niet een vechter die al zijn partijen tot de laatste ronde heeft uitgevochten, en het lijkt me ook niet zo dat hij er op traint om voor de volle rondes te gaan. Of hij het zou redden tegen Cain of JDS? Dat is nu ook niet relevant aangezien hij zich eerst op Mir moet focussen. Niet iedere HW in de UFC moet zich DIRECT met Cain en JDS meten/vergelijken. Net zoals niet iedere bokser/kickbokser gelijk moet denken dat hij van Klitschko kan winnen.

Tony
21-10-2013, 18:01
www.fights4all.com (ff registreren)

Willem033
21-10-2013, 21:28
Alistair is een levende legende.

Tykill
21-10-2013, 23:11
Alistair zie ik niet meer champ worden van de UFC.

pronk
21-10-2013, 23:27
Ben ik nu de enige die nog steeds denkt dat Overeem van ELKE UFC HW kan winnen?

Met of zonder Juice+ ?

Sadix
22-10-2013, 01:07
op een goede dag zie ik Ali van iedereen winnen. Hij is gewoon een beest.

kooivechter
22-10-2013, 02:25
Die Cain is echt niet normaal. Daar kan echt niemand tegenop. Ook niet een Overeem in vorm. Ze moeten is bij scientific testen gaan doen bij die man. Die kerel zijn cardio en tempo is niet menselijk meer. Vind hem juist boksend erg sterk. Helemaal omdat Dos Santos zo,n goede bokser is, maar hij doet absoluutheid voor hem onder. De man heeft geen zwakke plekken. Veruit de beste HW allertijden. Dos Santos wat een vechter, en wat is die man hard. Vond het juist een hele gave partij helemaal vanaf ronde 3.

Soulbringer320
22-10-2013, 02:39
Die Cain is echt niet normaal. Daar kan echt niemand tegenop. Ook niet een Overeem in vorm. Ze moeten is bij scientific testen gaan doen bij die man. Die kerel zijn cardio en tempo is niet menselijk meer. Vind hem juist boksend erg sterk. Helemaal omdat Dos Santos zo,n goede bokser is, maar hij doet absoluutheid voor hem onder. De man heeft geen zwakke plekken. Veruit de beste HW allertijden. Dos Santos wat een vechter, en wat is die man hard. Vond het juist een hele gave partij helemaal vanaf ronde 3.


https://www.youtube.com/watch?v=Fcy1DTr5KDI

SpelPlan
22-10-2013, 23:06
Ben ik nu de enige die nog steeds denkt dat Overeem van ELKE UFC HW kan winnen?

Cain is een tank ja.. maar als deze tank een harde knie in zijn solar plexus area krijgt.. dan heeft ook hij even geen lucht. En als dan een clinch met nog een knie valt.. dan zijn de rapen gewoon gaar... Of je nu Cain, JDS of Mir heet.

Ik ben sowieso van mening dat op dit niveau iedere vechter van elkaar kan winnen.

Er is een groot verschil tussen een partij kunnen winnen en een championship run succesvol afronden en hem daarna nog een paar keer verdedigen.

Ik zie Overeem best van iedere HW winnen op brute KO maar ik zie hem niet van 4 tegenstanders achter elkaar winnen om de belt te pakken en dan nog eens van 2 om hem te verdedigen.

Als je kijkt wat voor klappen Cain ook heeft gehad deze partij, daar was AO, helaas, al op KO gegaan laat staan als je ziet wat JDS heeft weg lopen koppen.

Ik denk dat Overeem dikke mazzel heeft dat de UFC z'n investering wil beschermen en hem tegen Mir zet want als het Gonzaga (met z'n counter punches), Big Country (hoe kut dat ook klinkt), Barnett of Cormier was geweest hadden we alvast kunnen speculeren wat z'n nieuwe organisatie ging worden. Van de huidige Mir zou AO vaker moeten winnen dan dat Mir wint. Ik zie hem hier wel als dikke favoriet.

Ik hoop dat hij stappen kan maken en zichzelf opnieuw uitvinden. Ik heb het idee dat hij weg uit Florida moet naar een wat ruiger oord met wat minder afleiding van het goede leven en wat ijlere lucht voor z'n cardio. Maar ik heb uiteraard geen enkel zicht op hoe hard de man werkt dus misschien doe ik hem hier wel zwaar te kort. Het is momenteel op korte termijn onze enige kans op een champion en het zou goed voor de Nederlandse MMA scene zijn als hij het flikt.

Virtus
22-10-2013, 23:25
In zijn huidige doen zie ik Overeem ook niet winnen van beide vechters, maar als hij weer net zo groot en sterk wordt als in zijn partij tegen Brock Lesnar, dan toch zeker wel, zowel van Cain als JDS.

Overeem weet wat hem te doen staat.

;-)

Pahlavan
22-10-2013, 23:44
In zijn huidige doen zie ik Overeem ook niet winnen van beide vechters, maar als hij weer net zo groot en sterk wordt als in zijn partij tegen Brock Lesnar, dan toch zeker wel, zowel van Cain als JDS.

Overeem weet wat hem te doen staat.

;-)

Een volle spuit erin.

blade
23-10-2013, 08:57
cardio verbeteren meer hoeft die niet te doen

Noahri
23-10-2013, 09:18
Zijn knieen en hoeken blijven dodelijk, maar Cain is ander kaliber als je het mij vraagt.

Turboknecht
23-10-2013, 10:26
Iets zegt me dat trainen bij Mike hem niet gaat helpen in de UFC. Zijn gameplan tegen Browne was blijkbaar zich zo snel mogelijk leeg rammen om te winnen, alles voor de snelle KO. Veelzijdigheid is wat je nodig hebt. Overeem is statisch en eendimensionaal geworden.

Nelisje
23-10-2013, 12:01
Zelfs met spuiten zie ik hem niet winnen van JDS of Cain, de incidentele knockout punch kan er zijn (net zoals JDS de eerste keer tegen Cain) maar van de 10 matches tegen beide heren zal Overeem er 8 verliezen.

Frank Mir is ook teveel voor Overeem denk ik, dat hij 3x op rij verliest is geen schande als zijn tegenstanders Josh Barnett, Daniel Cormier en Junior dos Santos zijn.

ChingChong
23-10-2013, 12:55
Idd, overeem is erg eenzijdig. Debk dat dat z'n probleem is. Te veel op 1 ding focussen. We zien wel wat er van komt. Kijk uit naar vs Mir.

Sriba
23-10-2013, 13:28
Wat een beesten zijn Cain en JDS. ik denk dat deze 2 heren een aparte level zijn met Cain als de echte baas.
Ik zie Overheem niet winnen van deze mannen. Conditie niet en incasso vermogen. Overheem houd dit tempo niet vol. En ja staand gevecht kunnen deze heren ook wat.
Ik wil zien als Alistair van Gabriel Gonzales kan winnen dat zou een mooie pot zijn. Maar van Cain en JDS zie ik hem voorlopig niet winnen. Denk dat hij van iedereen kan winnen behalve deze 2.

jantje11
23-10-2013, 18:12
Overeem aan de juice had doordat die gebruikte altijd nog dat stukje extra over wat die nodig zou hebben gehad om van Bigfoot en van Browne te winnen. Nu ie dat stuk te kort komt wordt hij daar zelf gepakt.

Mir wordt ook geen walkover want mij lijkt Mir zn gameplan simpel. Zorg dat je de 2de ronde haalt daar liggen de kansen.

Op dit moment zie ik hem al verliezen van Nelson en Hunt. Groot incasseringsvermogen en stoten waardoor bij Overeem meteen het licht uit gaat.

victor45
23-10-2013, 18:41
Overeem zou toch gewoon kunnen guard jumpen tegen cain of JDS en vanuit hieruit werken naar een submission :-)

Turboknecht
23-10-2013, 19:48
Overeem zou toch gewoon kunnen guard jumpen tegen cain of JDS en vanuit hieruit werken naar een submission :-)

Of een paar flinke ellebogen koppen en met een bakkes vol bloed op de grond eindigen.

Willem033
23-10-2013, 23:36
Overeem zou toch gewoon kunnen guard jumpen tegen cain of JDS en vanuit hieruit werken naar een submission :-)

Dan gaat hij vuistbroodjes eten van cain.

Westpaw
24-10-2013, 02:23
Man man man wat is iedereen lyrisch over Cain en JDS. Pfff. Sorry hoor maar ik zie het er allemaal niet aan af. JDS vocht gewoon ronduit dom en had er veel meer uit kunnen halen, alleen al door z'n handen niet steeds zo te laten zakken, daarbij een gameplan van lik m'n reet. Hij mag dan een ko in z'n vuisten hebben maar hij kiest z'n momenten niet en stoot bovendien lang niet zo zuiver als hem wordt toegedicht, dat doet Cain veel beter. Cain, ik zie z'n kwaliteiten wel maar ik denk toch dat hij overrated is en in ieder geval saai. Hij had wel wat mooie combo's maar dat godvergeten gehang de hele tijd tegen dat hek:sleep1:. Het domme vechten van JDS en het saaie vechten van Cain - ik vond het eerder een tenenkrommend gevecht.

tyson19
24-10-2013, 02:49
^hier en daar eens met jou, saaie pot was het niet, dat niet, had wel meer verwacht, met name van jds.

Na de tweede pot had ik wel een betere strategie verwacht van de kamp van jds, om een verliezende strategie opnieuw te gebruiken, tsja, niet echt snugger.

Het komt er eigenlijk op neer dat men vaak de impact van vechten tegen goed clinchende en/of worstelende vechters onderschat. Een slimme clincher/worstelaar kan tijdens clinch-/worstelhandelingen zijn tegenstander door middel van slimme technieken goed uitputten, vb. is bijv. thaise clinches waarmee lucht uit lichaam wordt gehaald of worsteltechnieken waarbij je met heel je gewicht leunt op de tegenstander, etc. In ieder geval, dit soort zaken vreten toch behoorlijk energie en conditie op bij de tegenstander. Cain is zo een type, heeft JDS flink uitgeput met worstel-/clinchtechnieken. Snap ook niet dat de corner van JDS hier geen antwoord op had.

Overeem gaat door een zware periode heen. Komende partij is een belangrijke, als die deze pot verliest kan die denk ik een nieuwe werkgever zoeken, weet niet of die dan zijn contract kan uitzitten. Blijft een controversiële man, veel discussie over overreem geweest. Wordt met de dag ouder en ik weet niet of Mike de juiste man is om hem nu te trainen. Nu vechtstijl aanleren/toepassen op die leeftijd? Allemaal ingewikkeld, ik denk eerder dat Overreem iemand nodig heeft die hem mentaal goed kan helpen en hem vooral zijn koppie weer leert gebruiken in een gevecht. Ik denk dat die daar meer mee opschiet dan de afmaken of afgemaakt worden strategie van Mike. Op die leeftijd als een tank vooruit gaan en knallen kan niet de meest effectieve strategie zijn. Als zijn conditie het zou toestaan, zou ik ok zeggen, nu is het vragen om ellende. Als de tegenstander de eerste minuten overleefd dan kan die een uitgeputte reem zo neerslaan. Doet me zeker wel pijn om reem al twee keer k.o. zien te gaan. Hoop het beste voor hem... (het kan nog goed komen denk ik)

Nelisje
24-10-2013, 16:09
Bij Mike trainen heeft sowieso totaal geen nut, die focust 100% op striking (geeft hij zelf ook toe) en op zich is dat niet zijn zwakke plek (hij mist alleen kracht en uithoudingsvermogen om de stoten echt te laten tellen, maar voor ufc niveau is zijn stand-up top). Het enige wat hem misschien kan helpen is ellenlange pads sessies, omdat hij daarmee zijn uithoudingsvermogen ook traind.

Turboknecht
24-10-2013, 16:21
Een frontkick leren verdedigen kan hem ook helpen.

Flabbert
24-10-2013, 17:07
Een frontkick leren verdedigen kan hem ook helpen.

spuitje in de bips ook

jantje11
24-10-2013, 17:48
Die discussies over of die nu bij een goed team zit ja of nee zijn helemaal zinloos. Die glazen kin neemt die gewoon mee waar die ook gaat trainen.

Klassikl
24-10-2013, 17:58
Man man man wat is iedereen lyrisch over Cain en JDS. Pfff. Sorry hoor maar ik zie het er allemaal niet aan af. JDS vocht gewoon ronduit dom en had er veel meer uit kunnen halen, alleen al door z'n handen niet steeds zo te laten zakken, daarbij een gameplan van lik m'n reet. Hij mag dan een ko in z'n vuisten hebben maar hij kiest z'n momenten niet en stoot bovendien lang niet zo zuiver als hem wordt toegedicht, dat doet Cain veel beter. Cain, ik zie z'n kwaliteiten wel maar ik denk toch dat hij overrated is en in ieder geval saai. Hij had wel wat mooie combo's maar dat godvergeten gehang de hele tijd tegen dat hek:sleep1:. Het domme vechten van JDS en het saaie vechten van Cain - ik vond het eerder een tenenkrommend gevecht.

Na zo een war, kom je met dit? Kom op joh.

Westpaw
25-10-2013, 00:52
Na zo een war, kom je met dit? Kom op joh.
Ja joh, we kijken nou eenmaal niet allemaal met dezelfde ogen. Bebloede koppen vind ik niet perse interessant en wat heb je aan "heart" als je dom vecht? Jij zag een war, ik zag een tenenkrommende vertoning en was niet onder de indruk van de geëtaleerde vechtkunst, moet kunnen toch?

Klassikl
25-10-2013, 11:20
Moet zeker kunnen. Vraag me dan alleen af wat je verwacht als je dit al saai, dom en zelfstenenkrommemd vond.

Het was verre van een perfecte vertoning. Maar heavyweights die elke ronde vol gas gaan, elkaar meerdere keren goed in de problemen brengen en beide weigeren op te geven. Ik kan dat waarderen. En dat Cain het dan soms een beetje op safe speelt kan ik hem wel vergeven.

Emilio
25-10-2013, 12:46
Ja joh, we kijken nou eenmaal niet allemaal met dezelfde ogen. Bebloede koppen vind ik niet perse interessant en wat heb je aan "heart" als je dom vecht? Jij zag een war, ik zag een tenenkrommende vertoning en was niet onder de indruk van de geëtaleerde vechtkunst, moet kunnen toch?

Aparte kijk heb jij zeg. Ik zag juist een uiterst goed uitgevoerd gameplan van Cain waarbij hij de sterke punten van JDS zoveel mogelijk wist te minimaliseren. Het feit dat hij hem weinig naar de grond kreeg is dan weer de verdienste van JDS.

Verder vind ik ook niet dat Cain het op Safe heeft gespeeld, want hij heeft hem gewoon keihard gesloopt.

en JDS dom vechten? Jij hebt makkelijk lullen als er niet vanaf de beginbel een beest met eindeloze cardio op je afgestormd komt...