PDA

View Full Version : Toekomst Glory?



taygym
13-11-2013, 14:02
Afgelopen zaterdag kreeg ik een telefoontje van de Glory organisatie. Marc de Bonte wordt uit het toernooi genomen omdat daar een Amerikaan moet staan. De nr. 3 van Glory wordt vervangen door de nr. 11. De kijkcijfers zijn schijnbaar slecht en Spike TV wil een Amerikaan in het toernooi. Marc zit helemaal stuk. Dit zou zijn moment moeten worden. Midden in de voorbereiding wordt dit uit commerciële overwegingen gestopt om redenen die hij zelf niet in de hand heeft.

ArjanV
13-11-2013, 14:08
Mooie klote streek...zo ga je niet met vechters om!
Commerciele overwegingen of is het zo dat Holzken MOET winnen...

FMACH
13-11-2013, 14:10
Afgelopen zaterdag kreeg ik een telefoontje van de Glory organisatie. Marc de Bonte wordt uit het toernooi genomen omdat daar een Amerikaan moet staan. De nr. 3 van Glory wordt vervangen door de nr. 11. De kijkcijfers zijn schijnbaar slecht en Spike TV wil een Amerikaan in het toernooi. Marc zit helemaal stuk. Dit zou zijn moment moeten worden. Midden in de voorbereiding wordt dit uit commerciële overwegingen gestopt om redenen die hij zelf niet in de hand heeft.

Thats a pitty as the preparations are always lots of efforts....

Leventdepevent
13-11-2013, 14:13
Mooie klote streek...zo ga je niet met vechters om!
Commerciele overwegingen of is het zo dat Holzken MOET winnen...
precies....het lijkt op een gescript event op zo'n manier

blade
13-11-2013, 14:16
lullig voor die jongen maar zo zie je maar weer alles draait om de poen

brubo
13-11-2013, 14:26
Wat voor nut heeft die ranking dan? Een ranking is er net om te voorkomen dat dit soort dingen gebeurt. De nummer 3 van de wereld wordt er uitgehaald voor de nummer 11 !!!! Onbegrijpelijk dit is spelen met iemand zijn carriére kan me niet voorstellen hoe dit moet voelen voor de vechter in kwestie!

Willm
13-11-2013, 14:45
Wat een *#! streek. Waarschijnlijk bang dat Holzken teveel weerstand krijgt van een vechter.

rollermanskunk
13-11-2013, 14:47
Gewoon een inschattingsfout van Glory. Oorspronkelijk stond Jacoby vs Uehara als co main event op SpikeTV ingepland ( SpikeTV wilde minimaal 1 Amerikaan op de Televised Main Card) maar door de vele kritiek dat Aerts vs Verhoeven niet als main event was ingepland voor de live tv-uitzending is Glory gaan switchen : Aerts vs Verhoeven is nu toch main event geworden waardoor Jacoby vs Uehara van de main card af moest. Er ontbrak dus nog een Amerikaan om SpikeTV te pleasen. Het is jammer voor Marc en het doet zeker inbreuk aan het nut van Glory's rankingsysteem. Commercieel gezien begrijp ik het echter wel.

Frans12
13-11-2013, 15:24
Mooie klote streek...zo ga je niet met vechters om!
Commerciele overwegingen of is het zo dat Holzken MOET winnen...

Ik ben benieuwd hoelang de toeschouwers en sponsors zich nog voor de gek laten houden, alles is er op gericht om 1 vechter van Glory te laten winnen. Jammer voor de sport dit.

Nosferatu187
13-11-2013, 15:33
told you something like this would happen.

Nelisje
13-11-2013, 15:47
Ik ben benieuwd hoelang de toeschouwers en sponsors zich nog voor de gek laten houden, alles is er op gericht om 1 vechter van Glory te laten winnen. Jammer voor de sport dit.

Dit is niet om 1 vechter te laten winnen.. Glory is zo hard bezig om de amerikanen (spike tv) te pleasen waardoor andere vechters die het verdienen buiten de boot vallen.

Datzelfde geld voor de 8 mans toernooien die zijn onder amerikaanse druk al verkleind naar 4 mans toernooien..de amerikanen vinden het zo misschien mooi, maar de rest van de wereld vind het niets..

Hoe dan ook hoort op een toernooi de top 4 thuis (tenzij een top 4 vechter niet kan vechten door een blessure of andere omstandigheid), of er moeten kwalificatie toernooien komen.

FDR
13-11-2013, 16:04
Money talks baby,, bij glory zijn ze daar goed van op de hoogte. Alleen jammer dat het ten koste van sporters gaan die op zo een manier, naar mijn mening, alle recht hebben zich beledigt te voelen.

WIM_de _Echte
13-11-2013, 16:04
Ik ben benieuwd hoelang de toeschouwers en sponsors zich nog voor de gek laten houden, alles is er op gericht om 1 vechter van Glory te laten winnen. Jammer voor de sport dit.
Ik denk dat t het gros van het publiek het niet eens weet van heeft en zoja, geen bal interesseert. Dit gebeurd immers al járen. K1.
Zolang de sponsor maar genoeg 'gezien' wordt, maakt t hun ook niet zoveel uit hoe dat gebeurd.

Wat dit betreft laat 'het publiek' zich als makke schapen alle kanten heen voeren.

Klassikl
13-11-2013, 19:11
Een klote actie voor de vechter eruit gehaald wordt. Maar in het grote plaatje valt dit wel te begrijpen, of het helemaal gewenst is daar valt over te discussiëren.

Kemal
13-11-2013, 19:28
das shit voor marc zeg!

Guytje
13-11-2013, 19:36
Compensatie?

Nosferatu187
13-11-2013, 19:37
als je 5000 dollar compensatie vind, dan wel ja lol

kentaro
13-11-2013, 20:45
Wat een klotezooi!
Dan moeten ze gewoon die toernooien in japan houden bv in plaats van amerika.
Daar zijn ze wel 8-mans toernooien gewend.
Vindt het echt sneu voor die vechter..alles voor nix dan..

e-type
13-11-2013, 21:22
Gebeurde toch ook met Edwards toen Hari opeens weer 'motivatie' had om in K1 te vechten? Edwards raakte opeens geblesseerd...
Klote voor De Bonte, maar dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Ik gun 'm naast die €5000 dan ook wel een hele mooie tegenstander voor z'n volgende partij.

En dat die Amerikaan maar mooi 1e ronde KO mag. Leuk al die Amerikanen, maar als ze er lekker snel uitleggen houdt dat ooit ook wel op.

Budokan
13-11-2013, 21:23
Als je het succesvol wil laten zijn in de VS is dit niet meer dan logisch toch?

brubo
13-11-2013, 21:35
Als je het succesvol wil laten zijn in de VS is dit niet meer dan logisch toch?

Kan je wel zeggen maar deze partij lag voor Marc al vast nadat hij gewonnen had van Lhoucine ouzgni. Waarom mag de nummer 4 karapet karapetyan eigenlijk wel blijven vechten Marc staat hoger gerankt dan hem en Marc heeft hem ook al een keer verslagen.

Anderson
13-11-2013, 21:53
Moet niet te moeilijk worden gemaakt voor Hozlken

rollermanskunk
13-11-2013, 22:07
Komt wel goed met met de juiste compensatie voor Marc, ik kan hem verzekeren dat Glory hem goed gaat compenseren.

sportfan
13-11-2013, 22:42
We praten over profsport niet over een competitiesport.

Atila
13-11-2013, 22:55
@Anderson: Nieky Holzken en/of zijn team hebben hier helemaal niks mee te maken. Nieky gaat niemand uit de weg. Dit is de Amerikaanse invloed en schijnbaar vindt Glory het nodig. Voor Marc (en ons als toeschouwer) is dit gewoon zwaar klote, Marc wist al 3maanden dat ie mocht meedoen aan het toernooi. Ik had persoonlijk ook die puntenvechter van een Karapet liever eruit gezien. Marc zorgt voor spektakel, namelijk.

mario the count
14-11-2013, 00:15
Erg kut voor Marc dit. Als er dan toch iemand uit het toernooi moet begrijp ik idd niet dat karapet er niet uit gaat.

brubo
14-11-2013, 00:33
http://www.youtube.com/watch?v=h8-rXdlhxDE Heb wat opzoek werk gedaan dit is dus Marc zijn vervanger, in nederland noemen we dit amper een c-klasser. Deze partij wint hij maarja tegen wat voor tegenstand.

Overhand Right
14-11-2013, 02:23
Thanks. Wat een irritante vechter, persoon zeg. Clown. Wel gruwlijke KO tho' haha.


http://www.youtube.com/watch?v=h8-rXdlhxDE Heb wat opzoek werk gedaan dit is dus Marc zijn vervanger, in nederland noemen we dit amper een c-klasser. Deze partij wint hij maarja tegen wat voor tegenstand.

RedDawn
14-11-2013, 11:33
Toch niet meer dan logisch dat Glory Amerikaanse vechters op het programma moet zetten? Ze hebben een contract met een Amerikaans tv-station!

Alleen jammer dat De Bonte hiervan het slachtoffer wordt. Ik zou Karapet hebben vervangen, maar dat is vechter uit de stal van Glory. Ook begrijpelijk dat ze dan voor De Bonte kiezen.

NO GUTS NO GLORY
14-11-2013, 15:37
Naar mijn mening verdient Marc gewoon een goede compensatie. Volgens mij verdient de winnaar 150.000 dollar. Marc had dus 25% kans op die 150.000 dollar, dus moet zijn compensatie gewoon 25% zijn van 150.000 dollar oftewel 37.500 dollar hoort de compensatie aan Marc te zijn. Dat is een respectvolle compensatie en dat kan die "Louis de Funes" met zijn triljoentriljard eurotjes best wel missen, toch jongens?

rollermanskunk
14-11-2013, 17:36
Naar mijn mening verdient Marc gewoon een goede compensatie. Volgens mij verdient de winnaar 150.000 dollar. Marc had dus 25% kans op die 150.000 dollar, dus moet zijn compensatie gewoon 25% zijn van 150.000 dollar oftewel 37.500 dollar hoort de compensatie aan Marc te zijn. Dat is een respectvolle compensatie en dat kan die "Louis de Funes" met zijn triljoentriljard eurotjes best wel missen, toch jongens?

Ik heb gehoord dat Marc niet alleen een redelijke compensatie zal ontvangen maar ook een mooie match-up krijgt bij de volgende Glory-gala (tegen de winnaar van de welterweight tournament)

Anderson
14-11-2013, 18:04
Dat klinkt wel goed

Guytje
14-11-2013, 18:23
Ik heb gehoord dat Marc niet alleen een redelijke compensatie zal ontvangen maar ook een mooie match-up krijgt bij de volgende Glory-gala (tegen de winnaar van de welterweight tournament)

Ah, dus vs Daniels.....

rollermanskunk
14-11-2013, 19:21
Ah, dus vs Daniels.....

Yep, dat wordt nog lastig voor "Onze Markske tegen zo'n Amerikaanse klasbak

Guytje
14-11-2013, 19:46
Hopelijk gebruiken ze hun kleinste ring!!

su-dai
15-11-2013, 00:47
Hopelijk gebruiken ze hun kleinste ring!!

mss kan die amerikaan er niet aan doen dat marc eruit is....
toch haat ik hem ervoor :-)

ik verwacht dat hij zwaar KO gaat ook...hij neemt grote risico's telkens hij zo naar voor loopt...
een goeie boxer haalt die er zo uit

Frans12
15-11-2013, 10:09
Misschien dat je dan eens kunt uitleggen, tegen welke toppers hij de laatste tijd heeft gestaan, zowel op boks- als thaiboksgebied?? Ik denk dat er in Japan iemand van Glory moety winnen, of denk jij van niet??


@Anderson: Nieky Holzken en/of zijn team hebben hier helemaal niks mee te maken. Nieky gaat niemand uit de weg. Dit is de Amerikaanse invloed en schijnbaar vindt Glory het nodig. Voor Marc (en ons als toeschouwer) is dit gewoon zwaar klote, Marc wist al 3maanden dat ie mocht meedoen aan het toernooi. Ik had persoonlijk ook die puntenvechter van een Karapet liever eruit gezien. Marc zorgt voor spektakel, namelijk.

Atila
15-11-2013, 14:15
Misschien dat je dan eens kunt uitleggen, tegen welke toppers hij de laatste tijd heeft gestaan, zowel op boks- als thaiboksgebied?? Ik denk dat er in Japan iemand van Glory moety winnen, of denk jij van niet??

Waarom zou er per se iemand van Glory moeten winnen ? Als dat zo zou zijn, zouden er ALLEEN maar Glory-vechters staan. Verder is 'Golden Glory' als gym/naam op zijn retour, denk ik:

- Golden Glory Helmond => Team Holzken nu
- Golden Glory Breda => Hemmers Gym nu

Er zijn nog vestigingen in het buitenland en die hanteren de naam nog gewoon. Als Nieky zou winnen, hoeft ie echt geen percentage aan GG af te geven, hoor. Gewoon trainer/coach, zoals iedereen eigenlijk. En volgens mij gaat dat deel zelfs richting de kleinzoon van Sjef, wat ik persoonlijk wel erg leuk gedaan vind :)

Nieky wil vaker vechten, maakt niet uit tegen wie. Maar dan moet ie wel gematcht worden door promotors. En dan moeten die promotors wel hun deal nakomen (zie Tsjechie). En die bokspartijen, Nieky wordt niet meteen gematcht tegen een topper, hij moet zijn kans verdienen, partijen vechten en daar is ie nu mee bezig.

Sjef hoopt dat Nieky binnen nu en drie jaar mag boksen voor de Europese Titel en dat daarna er nog een wereldtitel gevecht volgt. Maar een titelgevecht is VEEL duurder dan bij het kickboksen en dat moet betaald worden door een promotor (ik hoorde getallen van 20k) EN hij moet het verdiend hebben qua ranking. Nieky leeft om te trainen en is ALTIJD op gewicht, altijd startklaar en wordt begeleid door een goede groep mensen. Daar horen ook voeding- en trainingsadvies bij.

Want als je prof bent, hoor je ook als een prof te trainen en je als een prof te gedragen. En dat doet Nieky.