PDA

View Full Version : Felle kritiek Peter Aerts op Glory; Peter wil geen afscheid nemen



rollermanskunk
14-11-2013, 19:50
Interview op Round1network:

Eerder deze maand kwam het nieuws naar buiten dat K-1 legende Peter 'The Dutch Lumberjack' Aerts op 21 december in het Ariake Coliseum in Tokio een punt achter zijn glansrijke carrière zet. 'Een verrassende aankondiging', zo liet Peter Aerts aan R1N weten.
"De vechters van deze tijd lopen rond alsof ze al honderd keer wereldkampioen zijn geworden"

"Ik was in Japan toen ik het nieuws hoorde. Ik wist nergens vanaf, er was mij ook niets gevraagd. Ik vind het heel erg jammer omdat ik er nog niet aan toe ben om afscheid van de sport te nemen. Dat het op zo'n manier is gegaan, vind ik erg jammer. Mijn plan was om in de zomer van 2014 te stoppen. Dit wordt dan ook waarschijnlijk niet mijn officiële afscheid."
Aerts kan terugkijken op een langdurige en uitermate succesvolle carrière. Hij wist in 1994 op 23-jarige leeftijd als eerste Nederlander de K-1 World Grand Prix op zijn naam te schrijven en deed in 1995 en in 1998 hetzelfde kunstje nog eens over. Hoewel Aerts tot en met 2010 bij de K-1 in actie kwam, wat hem uiteindelijk de gepaste bijnaam 'Mr. K-1' opleverde, wist hij het prestigieuze toernooi nooit meer te winnen. In 2006, 2007 en in 2010 wist hij nog wel de finale te bereiken. Hoe het komt dat Aerts in zijn carrière zoveel bereikt heeft? "Ik heb het altijd tegen de beste opgenomen en nooit iemand geweigerd. Als je een kampioen wil worden, dan moet je het tegen de beste opnemen."


De mooiste herinneringen heeft Aerts aan zijn begintijd in de K-1. Toen was de sfeer, vooral onderling, een stuk gezelliger dan het nu is. "De beginjaren waren het mooist. De vechters van deze tijd lopen rond alsof ze al honderd keer wereldkampioen zijn geworden. In de begintijd sloegen we elkaar in elkaar en gingen we na afloop van de partij een biertje met elkaar drinken. Dat was een gezellige tijd, grapjes maken onder elkaar. Nu zijn er andere tijden aangebroken." Aan zijn tijd in de K-1 heeft Aerts ook vrienden overgehouden. Zo spreekt hij nog regelmatig met Ray Sefo en Sam Greco.
Iedere carrière kent hoogte- en dieptepunten, zo ook die van Aerts. Zijn nederlaag tegen Badr Hari in de kwartfinale van de K-1 World GP 2008 wil hij het liefst zo snel mogelijk vergeten. "Toen had ik echt niet mijn dag. Ik had die dag veel dingen aan mijn hoofd. Ik was er gewoon niet helemaal bij. Toentertijd had ik graag een rematch gewild. Maar ik heb gewoon verloren van hem. Het is zoals het is."
Eén van zijn vele hoogtepunten zijn zijn overwinningen op viervoudig K-1 World Grand kampioen Semmy Schilt. Aerts is naast Alexey Ignashov, Choi Hong-man en Badr Hari de enige persoon die van hem wist te winnen en de enige persoon die drie keer van Schilt wist te winnen. "Niemand wilde het in die tijd tegen Schilt opnemen. Ik was de enige persoon die het tegen hem op durfde te nemen."

Aerts heeft in zijn 28-jarige loopbaan als kickbokser verschillende trainers gehad. Van Thom Harinck tot Jan Plas, van Andre Mannaart tot Charl Hasselaar en van Peter Koopman tot Rene Rooze. Momenteel wordt hij begeleidt door Daan Kortland en Danny de Vries. "Het zijn stuk voor stuk goede trainers. Iedere trainer heeft zo zijn eigen specialiteit. Jan Plas was bijvoorbeeld op technisch gebied een uitstekende trainer/coach


R1N: Welke vechter uit jouw tijd heeft zijn talent weggegooid?
"Ik denk Alexey Ignashov en Badr Hari. Badr Hari heeft zijn carrière weggegooid, doodzonde is dat. Hij had gewoon één van de beste kunnen worden. Ignashov heeft zijn carrière kapot gemaakt door zijn drankgebruik. Deze jongens hadden heel ver kunnen komen. Eeuwig zonde."
R1N: Er werd de laatste jaren veel geklaagd over de K-1. Wat was daar volgens jou de reden van?
"Het vertrek van Kazuyoshi Ishii. Nadat hij in de gevangenis belandde werd het overgenomen Sadaharu Tanikawa. Met zijn komst ging het showgehalte voor de kwaliteit. Dat vond ik zonde van de sport. In de tijd van Ishii ging het echt om de competitie. Toen heerste er nog geen vriendjespolitiek. De beste moesten het tegen elkaar opnemen. Het was toen iedere keer van 'oeh, die moet tegen die'."
R1N: Vind je GLORY vergelijkbaar met K-1?
"Nee. Er worden bijna alleen maar eigen jongens geplaatst van Golden Glory. Ik wil niemand beledigen, maar er lopen veel betere jongens rond dan die momenteel in GLORY actief zijn. De top vecht er wel, maar lang niet allemaal. Maar ik moet wel zeggen dat het langzaamaan de goede kant op gaat. Met de komst van een Nathan Corbett bijvoorbeeld. Dat zijn de jongens die in GLORY thuis horen."


R1N: Wat zijn je plannen na 21 december?
"Ik heb nog geen idee eigenlijk. Ik wil in ieder geval nog één of twee partijen vechten. Waar en wanneer weet ik nog niet, ik laat het gewoon allemaal op me afkomen. Het einde kwam er toch aan, maar ik ben er op dit moment nog niet klaar voor om mijn handschoenen aan de wilgen te hangen. Daarnaast zal ik me volop bezig houden met mijn sportschool K-1 Aerts Dojo. Mijn kinderen Montana en Marciano trainen hier ook allebei."

R1N: In de voetsporen van hun vader?

"Van mij hoeven ze geen wedstrijden te vechten. Het gaat er mij om dat ze een beetje leren boksen om zichzelf te kunnen verdedigen. Maar als ze in de toekomst wel wedstrijden willen draaien, dan steun ik hen daar volledig in."


R1N: Je hebt een groot deel van je leven in Japan doorgebracht en geniet daar een heldenstatus. Ga je het missen?
"Als het aan mij lag woonde ik er al. Ik vind het hier helemaal niks. In Japan word ik als een god onthaald. Een tijd geleden wilde ik naar een concert in Tokio. Ik hoefde amper iets te vragen of ik zat al op de eerste rij. Dat hoef je hier niet te verwachten. Als mijn familie mee zou gaan, dan zat ik vanavond nog in het vliegtuig. Ik vind het heerlijk daar."

Op 21 december zal Aerts het in het Ariake Coliseum in Tokio, tevens de plaats waar hij zijn Japans debuut maakte, het opnemen tegen GLORY zwaargewicht kampioen Rico Verhoeven. "Om het tegen Verhoeven op te nemen motiveert me. Hij is op dit moment de nummer één. Ik respecteer wat hij bereikt heeft, maar toch ga ik hem een pak slaag geven."

Bron: http://www.round1network.com/news/15669/Peter-Aerts-Blikt-Terug-En-Kijkt-Vooruit.html

RedDawn
14-11-2013, 19:54
Wat een vage actie van Glory als het waar is wat Aerts zegt!

e-type
14-11-2013, 19:56
WTF Glory?!

Atila
14-11-2013, 20:12
Er speelt nog meer op de achtergrond, waar Peter niet over uitweidt. En ik ook niet. Maar ik heb begrepen dat er nog een partij op rij-afstand (vanuit NL) zal plaatsvinden in 2014, waar Peter zal willen schitteren. Maar uiteraard zou ik hem ook graag op ons eigen gala willen laten vechten in 2014. Gewoon nog EEN keer in Nederland :)

rollermanskunk
14-11-2013, 20:15
Er is nog iets anders wat Peter denk ik zelf ook wel weet.

Kemal
14-11-2013, 20:25
leuk interview

RedDawn
14-11-2013, 20:31
Er is nog iets anders wat Peter denk ik zelf ook wel weet.

Jongens, volgens mij is het de bedoeling dat we nu met zijn allemaal roepen: wat is dat dan Rollermanskunk?

Nosferatu187
14-11-2013, 20:31
Er is nog iets anders wat Peter denk ik zelf ook wel weet.

wat dan? shoot goddamnit.

Kemal
14-11-2013, 20:34
wat is dat dan Rollermanskunk?

cornelus
14-11-2013, 21:08
'Wat is dat dan Rollaman?' :)

lopez86
14-11-2013, 21:10
!! HEEJ WAT IS ER DAN ROLLERMANSKUNK HEEJ JOH VERTEL DAN HEEJ IK BRAND VERTEEEELLL :eek::eek::( !!
Of beter houd je gewoon je bek ofzo, aandacht tekort ofwat.

rollermanskunk
14-11-2013, 21:39
!! HEEJ WAT IS ER DAN ROLLERMANSKUNK HEEJ JOH VERTEL DAN HEEJ IK BRAND VERTEEEELLL :eek::eek::( !!
Of beter houd je gewoon je bek ofzo, aandacht tekort ofwat.


Toetsenbord van de Aldi?

Leventdepevent
14-11-2013, 22:54
weer zo'n vreemde actie van Glory

Nosferatu187
14-11-2013, 23:11
weer zo'n vreemde actie van rollermanskunk.

Jabdealer
14-11-2013, 23:38
Op een gegeven moet je een vechter tegen zichzelf in bescherming nemen.. Peter Aerts is lang en breed over de houdbaarheidsdatum heen. Gewoon kappen, geen partijen meer geven. De manier waarop ze dit hebben gecommuniceerd naar hem laat natuurlijk te wensen over. Maar wél een terecht besluit

Nelisje
15-11-2013, 00:23
Op een gegeven moet je een vechter tegen zichzelf in bescherming nemen.. Peter Aerts is lang en breed over de houdbaarheidsdatum heen. Gewoon kappen, geen partijen meer geven. De manier waarop ze dit hebben gecommuniceerd naar hem laat natuurlijk te wensen over. Maar wél een terecht besluit

Dat is het vreemde, Peter is in principe niet over zijn houdbaarheidsdatum heen, hij komt misschien net te kort om absolute kampioen te worden maar is voor iedereen een geduchte tegenstander waar je niet zomaar overheen walst, en dat is knap voor iemand van zijn leeftijd. De meeste vechters houden het niet zo lang vol op zijn niveau. Wat hij doet is gewoon ongekend, zou er niet van op kijken als hij TRT of iets dergelijks gebruikt, of hij is gezegend met super genen.

Van de andere kant praat hij natuurlijk wat minder vlot en dat zal waarschijnlijk wel gevolg zijn van zijn vechtershart, zwaar incasseren en nog zwaarder uitdelen. Maar als het echt een kwestie van nog 1 of 2 wedstrijden draaien, dat maakt op het grote geheel ook niet uit.. en laat Peter dan mooi zijn eigen afscheid bepalen.

Budokan
15-11-2013, 00:24
En wat als Peter van Rico wint? Zal Glory hem dan echt als winnaar van de huidige HW kampioen laten stoppen? Gaat er bij mij niet in hoor

Pansier
15-11-2013, 00:26
Toetsenbord van de Aldi?

Aldi is geen verkeerde kwaliteit hoor, in tegenstelling tot je comment.

Nosferatu187
15-11-2013, 00:45
lol

Tykill
15-11-2013, 01:28
Hey jongens, ik weet precies hoe het allemaal zit tussen Glory en Peter.
Maar ja ik kan beter mijn mond houden snap je?
Toch wil ik wel dat jullie weten dat ik weet wat er speelt.

Overhand Right
15-11-2013, 01:41
Aerts komt open en eerlijk over. Gotta' love the man!

Rollermanskunk daarentegen, uitermate irritant, elke keer dat geslijm over Glory. En ben nog niet eens zo lang lid, dat wil wat zeggen!

Nosferatu187
15-11-2013, 01:49
:rolleyes:

rollermanskunk
15-11-2013, 02:30
Glory en Peter hebben een zakelijke onenigheid (Peter's contract loopt af en Glory is flink aan het budget-cutten) en een verschil van mening of het wel verstandig is dat Peter doorgaat. Glory wil dat Peter afscheid neemt ivm zijn leeftijd en fysieke gesteldheid en om hem in bescherming te nemen (medische keuringen in het zkh schijnen dit hebben uitgewezen of dit waar is kan ik niet bewijzen), Peter is het hier niet mee eens ondanks alle adviezen van dokters, oud-trainers en andere mensen uit zijn omgeving weigert Peter om afscheid te nemen.

Het is wel vreemd dat Glory hem niet van tevoren geinformeerd zou hebben over zijn afscheidsgevecht in Tokyo. Als dat waar is zou ik dat een grote communicatiefout vinden van Glory (maar communicatie is niet de sterkste punt van Glory)

Peter is mijn grote held door oa Peter Aerts is mijn liefde voor de sport in de loop der jaren zeer sterk gegroeid. Ik vind wel dat dat Peter tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Het voorbeeld van Muhammed Ali op latere leeftijd en de ziekte van Parkinson is wat dat betreft een schrikbeeld.

Glory wil hem samen met Remy en Semmy een mooi afscheid aanbieden, 3 legendes die al dan niet gaan stoppen. Ik snap dat die beslissing moeilijk is. Het respect voor Peter zal altijd blijven bestaan of die nu wel of niet afscheid neemt maar ik wens hem vooral een goede gezondheid toe.

Amen

lopez86
15-11-2013, 02:51
DANKJEWEL ROLLERMANSKUNK YESSSSSS EIN-DE-LIJK WEET IK T.
Eeuwige roem en eer zal u toekomen na het delen van dit grote geheim dat niemand wist.
Nu kan ik rustig sterven.
Ik kan niet wachten tot je weer met een cliffhanger komt, All Hail Rollermanskunk!

Kemal
15-11-2013, 07:54
Glory en Peter hebben een zakelijke onenigheid (Peter's contract loopt af en Glory is flink aan het budget-cutten) en een verschil van mening of het wel verstandig is dat Peter doorgaat. Glory wil dat Peter afscheid neemt ivm zijn leeftijd en fysieke gesteldheid en om hem in bescherming te nemen (medische keuringen in het zkh schijnen dit hebben uitgewezen of dit waar is kan ik niet bewijzen), Peter is het hier niet mee eens ondanks alle adviezen van dokters, oud-trainers en andere mensen uit zijn omgeving weigert Peter om afscheid te nemen.

Het is wel vreemd dat Glory hem niet van tevoren geinformeerd zou hebben over zijn afscheidsgevecht in Tokyo. Als dat waar is zou ik dat een grote communicatiefout vinden van Glory (maar communicatie is niet de sterkste punt van Glory)

Peter is mijn grote held door oa Peter Aerts is mijn liefde voor de sport in de loop der jaren zeer sterk gegroeid. Ik vind wel dat dat Peter tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Het voorbeeld van Muhammed Ali op latere leeftijd en de ziekte van Parkinson is wat dat betreft een schrikbeeld.

Glory wil hem samen met Remy en Semmy een mooi afscheid aanbieden, 3 legendes die al dan niet gaan stoppen. Ik snap dat die beslissing moeilijk is. Het respect voor Peter zal altijd blijven bestaan of die nu wel of niet afscheid neemt maar ik wens hem vooral een goede gezondheid toe.

Amen

Bedankt voor je uitleg!

Tomcraft86
15-11-2013, 08:01
Wat lopen jullie nou te bitchen op Rollermanskunk, wees blij dat hij ons iedere keer van betrouwbare en objectieve inside informatie binnen Glory voorziet!

e-type
15-11-2013, 08:31
Thanks Rollermanskunk. Misschien zien we Aerts binnenkort dan wel bij Legend. Kan ie misschien nog meer verdienen ook, denk ik.

Atila
15-11-2013, 09:07
Budget-cutten... Dan is het wel handig dat die Amerikanen geen drol kosten. De gage van Peter is al genoeg om 30 van die 'C-klassers' te kunnen betalen ;)

makavelli
15-11-2013, 12:01
Iedereen met een beetje verstand moet toch zien dat het beter is voor Peter dat hij stopt. Hij heeft al genoeg schade opgelopen en had het eigenlijk al veel eerder moeten doen. Hij praat al jaren slecht verstaanbaar

Pansier
15-11-2013, 12:42
Glory en Peter hebben een zakelijke onenigheid (Peter's contract loopt af en Glory is flink aan het budget-cutten) en een verschil van mening of het wel verstandig is dat Peter doorgaat. Glory wil dat Peter afscheid neemt ivm zijn leeftijd en fysieke gesteldheid en om hem in bescherming te nemen (medische keuringen in het zkh schijnen dit hebben uitgewezen of dit waar is kan ik niet bewijzen), Peter is het hier niet mee eens ondanks alle adviezen van dokters, oud-trainers en andere mensen uit zijn omgeving weigert Peter om afscheid te nemen.

Het is wel vreemd dat Glory hem niet van tevoren geinformeerd zou hebben over zijn afscheidsgevecht in Tokyo. Als dat waar is zou ik dat een grote communicatiefout vinden van Glory (maar communicatie is niet de sterkste punt van Glory)

Peter is mijn grote held door oa Peter Aerts is mijn liefde voor de sport in de loop der jaren zeer sterk gegroeid. Ik vind wel dat dat Peter tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Het voorbeeld van Muhammed Ali op latere leeftijd en de ziekte van Parkinson is wat dat betreft een schrikbeeld.

Glory wil hem samen met Remy en Semmy een mooi afscheid aanbieden, 3 legendes die al dan niet gaan stoppen. Ik snap dat die beslissing moeilijk is. Het respect voor Peter zal altijd blijven bestaan of die nu wel of niet afscheid neemt maar ik wens hem vooral een goede gezondheid toe.

Amen

Reps! :)

Tony Galento
15-11-2013, 12:50
Iedereen met een beetje verstand moet toch zien dat het beter is voor Peter dat hij stopt. Hij heeft al genoeg schade opgelopen en had het eigenlijk al veel eerder moeten doen. Hij praat al jaren slecht verstaanbaar

idd, je moet wel volkomen blind zijn om tot een andere conclusie te komen.

Tony
15-11-2013, 13:41
Maar dan nog.... er is maar 1 persoon op deze planeet die kan besluiten of Aerts wel of niet stopt.. en dat is Aerts zelf.
De discussie wat beter is voor hem doet er niet aan toe... Misschien beseft Aerts zelf ook wel dat zijn gezondheid er niet op vooruit gaat.. maar heeft hij bewust een keuze gemaakt.

Nelisje
15-11-2013, 13:53
Als Peter toch zelf wil stoppen in de zomer van 2014 wat misschien 1 wedstrijd meer zou betekenen, dan kun je toch het respect op brengen om je daar bij neer te leggen. Die ene wedstrijd extra zal het verschil ook niet maken. De kans is helaas toch al heel groot dat hij Muhammed Ali of Gary Goodridge achterna gaat, maarja hoeveel topsporters maken hun lichaam wel niet kapot voor hun sport. Sport is goed voor een mens, topsport meestal niet meer.

Guytje
15-11-2013, 16:24
Niet onderschatten wat 1 partij meer kan betekenen voor iemands gezondheid! Dat ie door wil kan ik wel snappen. Zeker na zo'n lange tijd op die wolk te hebben gezeten. Schrik misschien voor het zwarte gat die erna zal komen? Of dan toch nog wat extra cash moeten verdienen, ik mag het niet hopen. IK hoop in ieder geval als ie stopt dat ie een "ECHT" afscheid krijgt zoals het hoort. Die afscheidspartij destijds vs Spong vond ik helemaal niks.(heb het niet over de uitslag) Aerts verdiend beter. DE afscheidspartij van Rob kaman bijv. , dat was tenminste afscheid nemen. Het ganse gebeuren was top geregeld. Aerts verdiend een afscheid met dezelfde staande ovatie als toen ie in de Arena inviel voor Bob Sapp. 15000 man sterk, staand en minutenlang de man eren!! Doe voor die ovatie nog even een highlight en het is helamaal klaar om het dak eraf te krijgen. Is het minste wat je voor deze held kan doen!!

mario the count
15-11-2013, 18:31
Ik snap het verhaal "wie A zegt moet ook B zeggen" en dat het irritant over kan komen als dat niet gelijk gebeurd vanuit Rollemanskunk, maar eerlijk is eerlijk hij komt altijd met goede en betrouwbare inside info en ik hoop dat hij zo door blijft gaan. Dus om hem nou zo af te vallen vind ik wat overdreven ( het kan wat netter gebracht worden toch?)

e-type
15-11-2013, 18:44
Ik snap het verhaal "wie A zegt moet ook B zeggen" en dat het irritant over kan komen als dat niet gelijk gebeurd vanuit Rollemanskunk, maar eerlijk is eerlijk hij komt altijd met goede en betrouwbare inside info en ik hoop dat hij zo door blijft gaan. Dus om hem nou zo af te vallen vind ik wat overdreven ( het kan wat netter gebracht worden toch?)

x2

Nosferatu187
15-11-2013, 19:23
Als Peter toch zelf wil stoppen in de zomer van 2014 wat misschien 1 wedstrijd meer zou betekenen, dan kun je toch het respect op brengen om je daar bij neer te leggen. Die ene wedstrijd extra zal het verschil ook niet maken. De kans is helaas toch al heel groot dat hij Muhammed Ali of Gary Goodridge achterna gaat, maarja hoeveel topsporters maken hun lichaam wel niet kapot voor hun sport. Sport is goed voor een mens, topsport meestal niet meer.

precies dit.

Nosferatu187
15-11-2013, 19:23
Ik snap het verhaal "wie A zegt moet ook B zeggen" en dat het irritant over kan komen als dat niet gelijk gebeurd vanuit Rollemanskunk, maar eerlijk is eerlijk hij komt altijd met goede en betrouwbare inside info en ik hoop dat hij zo door blijft gaan. Dus om hem nou zo af te vallen vind ik wat overdreven ( het kan wat netter gebracht worden toch?)

nee, let's chase him down the streets with sticks and fire.

mario the count
15-11-2013, 19:28
:D
nee, let's chase him down the streets with sticks and fire.

MaTo
15-11-2013, 20:29
Wat lopen jullie nou te bitchen op Rollermanskunk, wees blij dat hij ons iedere keer van betrouwbare en objectieve inside informatie binnen Glory voorziet!

x2 Rollermanskunk goed bezig!! Thnx voor de vele info!

You must spread some Reputation around before giving it to rollermanskunk again.

rollermanskunk
15-11-2013, 20:47
Tnx allemaal, ik kan wel tegen een stootje hoor.

http://awesomegifs.com/wp-content/uploads/panda-gets-hit-by-truck.gif


Belangrijkste is dat Peter een mooi afscheid krijgt (in ieder geval in Japan), ik heb begrepen dat er weer een gesprek komt tussen Glory en Peter nav het interview, hopelijk tilt Glory niet al te zwaar aan het interview.

e-type
16-11-2013, 01:25
Glory wil toch van 'm af, dus maakt niet uit wat ie zegt.
Ik zie 'm graag doorvechten, ongeacht z'n leeftijd. Als ie zich nog goed voelt en motivatie heeft, laat 'm lekker knallen.

Marco (scheids)
16-11-2013, 07:36
Wat lopen jullie nou te bitchen op Rollermanskunk, wees blij dat hij ons iedere keer van betrouwbare en objectieve inside informatie binnen Glory voorziet!

x2 !!

jds
16-11-2013, 20:01
ik denk dat het helemaal niet de bedoeling was van glory om peter in japan afscheid te laten nemen . denk dat het een eis is geweest van onze Japanse vrienden onder het mom van geen peter geen gala . is niet zo raar bedacht toch ??

RedDawn
16-11-2013, 20:40
ik denk dat het helemaal niet de bedoeling was van glory om peter in japan afscheid te laten nemen . denk dat het een eis is geweest van onze Japanse vrienden onder het mom van geen peter geen gala . is niet zo raar bedacht toch ??

Volgens mij kan jij het denken beter aan anderen overlaten.

jds
17-11-2013, 10:42
Volgens mij kan jij het denken beter aan anderen overlaten.denk niet dat ik er ver naast zit . :pimp: