PDA

View Full Version : Volgende Legend-event in een Arabisch land met Badr Hari (alleen kickboksen) ?



rollermanskunk
16-11-2013, 18:53
Volgens dit artikel http://www.itar-tass.com/sport/757588 zal de volgende Legend event in een Arabisch land worden gehouden met Badr Hari als main event met waarschijnlijk alleen nog kickboks-partijen en geen MMA meer. Datum zou begin maart 2014 zijn. Het Arabische land is waarschijnlijk VAE (Dubai).

Volgens de Legend-eigenaar Ruslan Suleymanov was de onlangs gehouden Legend 2 Invasion event de duurste geproduceerde vechtsport-event ter wereld.

Verschillende bronnen melden trouwens dat Legend probeert om een aantal Glory-vechters te contracteren waarvan het contract aflopen (Aerts, Saki etc.).

Kemal
16-11-2013, 19:04
Ik ben benieuwd. Legend begint flinke stappen te zetten!

Nosferatu187
16-11-2013, 19:45
ja, alleen nog alistair overreem erbij.

Willm
16-11-2013, 20:05
Zijn inderdaad flinke stappen, vooral omdat Glory aan het bezuinigen is en Legend met geld strooit. Misschien toch nog hoop voor het kickboksen na het K1 fiasco.

rollermanskunk
16-11-2013, 21:03
De vraag is springen we straks wel met z'n allen in de "Legend-bandwagon" als er een batterij Glory-vechters over gaan stappen? Dat Legend bij het volgende event geen MMA meer gaat doen is veelzeggend. Het gerucht gaat ook dat de volgende Legend-event een zwaargewicht-toernooi zal omvatten met een onwaarschijnlijk hoge prijzengeld wat voor veel zwaargewicht-toppers ongetwijfeld een reden zal zijn om over te gaan stappen.

Willem033
16-11-2013, 21:35
Klinkt goed.

Warrr Legend ;)

micha
16-11-2013, 22:14
concurrentie is altijd goed dat houdt de markt scherp.

tieless
17-11-2013, 04:23
Waarom gaat Glory niet met Legend samen werken tot 1 kickbox organisatie? dan heb je meteen alle topvechters bij elkaar dat zou echt cool zijn!

micha
17-11-2013, 18:55
dat zie ik niet gebeuren. maar je weet niet nooit. Meestal zijn dat soort organisaties allergisch voor de concurentie. maar waar komt Legend nu eigenlijk vandaan? Is het een speeltje van een russische oligarch? In ieder geval heeft hij wel iets neergezet in een klap. Mocht wat kosten dus

tieless
18-11-2013, 01:12
daar heb ik geen research gedaan maar het is een hevige investering geweest

Nelisje
18-11-2013, 16:04
De manier waarop Glory alles inzet op de amerikaanse markt en de europese markt negeert (tenminste zo ervaar ik het) geef ik legend een goede kans. Maar het moet uiteindelijk wel geld gaan opleveren natuurlijk, het is maar de vraag hoeveel men bereid is te investeren.. bij de UFC heeft het jaren geduurd voordat het financieel beter ging.

rollermanskunk
18-11-2013, 17:19
De manier waarop Glory alles inzet op de amerikaanse markt en de europese markt negeert (tenminste zo ervaar ik het) geef ik legend een goede kans. Maar het moet uiteindelijk wel geld gaan opleveren natuurlijk, het is maar de vraag hoeveel men bereid is te investeren.. bij de UFC heeft het jaren geduurd voordat het financieel beter ging.

Yep. Het negeren van de Europese markt (in het 2e half jaar van 2013) is naar mijn mening een grote inschattingsfout geweest van Glory (Glory's eigen achterban en vechters komen niet voor niets voor het grootste gedeelte uit Europa). Hopelijk ziet Glory nu ook in dat wedden op 1 (Amerikaanse) paard een riskante onderneming is. In 2014 komen de Europese events (Parijs, Zagreb, Milaan, Istanbul, Amsterdam) gelukkig wel weer terug. Ben benieuwd wat Glory's "back-up plan" zal zijn mocht het Amerikaanse avontuur (lees lage kijkcijfers op Spike) zal mislukken.

Legend acht ik met een onwaarschijnlijk hoog budget in staat om tot een geduchte concurrent van Glory te worden als ze ook hun organisatie-structuur ala Glory op poten weet te zetten maar wel met de kanttekening dat men zich dan ook volledig richt op kickboksen want als promotie moet je wel herkenbaar zijn, kickboksen en MMA op 1 avond is wat mij betreft niet echt een duidelijk format (je doet het één of het ander). Legend zou dan ook meer events per jaar moeten organiseren en niet alleen in Rusland. Dat men nu waarschijnlijk in Dubai een grote kickboksgala met Badr organiseert is een goede stap.

K-1 is denk ik over en uit. Geen budget, teveel gewed op Buakaw.

micha
18-11-2013, 17:44
Ik ben blij dat Glory weer op de europese tour gaat. Ik vond london echt leuk.

blackadder
18-11-2013, 19:19
Yep. Het negeren van de Europese markt (in het 2e half jaar van 2013) is naar mijn mening een grote inschattingsfout geweest van Glory (Glory's eigen achterban en vechters komen niet voor niets voor het grootste gedeelte uit Europa). Hopelijk ziet Glory nu ook in dat wedden op 1 (Amerikaanse) paard een riskante onderneming is.
Ja. Tot die conclusie kwam ik ook direct nadat ik vol enthousiasme het nieuws over de Spike TV deal gepost had.

blackadder
18-11-2013, 19:32
Waarom gaat Glory niet met Legend samen werken tot 1 kickbox organisatie? dan heb je meteen alle topvechters bij elkaar dat zou echt cool zijn!
Zou op zich echt het beste zijn. Kunnen ze gelijk de Russische markt, de Europese markt en de Aziatische markt bedienen. En GLORY heeft iig een voet tussen de deur in noord-Amerika hebben ze dat er ook gelijk bij.