PDA

View Full Version : UFC 167: St-Pierre VS. Hendricks | Results **Spoiler**



Kemal
17-11-2013, 08:15
Georges St-Pierre def. Johny Hendricks via split decision (48-47, 47-48, 48-47)
Rashad Evans def. Chael Sonnen via TKO (punches) – Round 1, 4:05
Robbie Lawler def. Rory MacDonald via split decision (29-28, 28-29, 29-28)
Tyron Woodley def. Josh Koscheck via KO (punches) – Round 1, 4:38
Ali Bagautinov def. Timothy Elliott via unanimous decision (29-28, 29-28, 30-27)
Donald Cerrone def. Evan Dunham via submission (triangle choke) – Round 2, 3:49
Thales Leites def. Ed Herman via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27)
Rick Story def. Brian Ebersole via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27)
Erik Perez def. Edwin Figueroa via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27)
Jason High def. Anthony Lapsley via unanimous decision (29-28, 29-28, 29-28)
Sergio Pettis def. Will Campuzano via unanimous decision (30-27, 30-27, 29-28)
Gian Villante def. Cody Donovan via TKO (punches) – Round 2, 1:22

Kemal
17-11-2013, 08:18
UFC 167: St-Pierre ekes out split over Hendricks, ‘steps away’ from MMA

Georges St-Pierre said Johny Hendricks would provide the biggest threat yet to his welterweight title, and he proved to be right.

Even St-Pierre may have been surprised at the outcome, though, as many in attendance were when the longtime UFC champion was announced as the split-decision winner. Immediately after the fight, St-Pierre could be seen mouthing, “You did it” to Hendricks.

The welterweight title bout was the main event of today’s UFC 167 event at MGM Grand Garden Arena in Las Vegas. It aired on pay-per-view following prelims on FOX Sports 1 and MMAjunkie.

johny-hendricks-ufc-167-slo-mo-punchHendricks came out swinging early, and landed often en route to what he and his cornermen thought was a victory. But St-Pierre took a pair of 48-47 scores to one 48-47 for Hendricks.

Then St-Pierre dropped a bombshell, telling Joe Rogan that he needs to “step away” from fighting for a while to focus on some personal issues in his life. When asked by Rogan if he was indeed retiring, the champion said he just needed to take some time away.

St-Pierre kicked early, and when Hendricks threw a big punch, St-Pierre dove in and took him down. He latched onto a guillotine, but Hendricks slipped it. The two went to work wrestling on the feet, with Hendricks bullying the champion to the cage. But after a short stalemate, referee Mario Yamasaki split them up. The challenger just missed with a big left uppercut, but landed some punches in tight as the two clinched. Then he rained down with elbows as St-Pierre held on to a takedown.

St-Pierre’s face was marked up midway through the round, and Hendricks took him down. But St-Pierre was back up quickly and finally broke off. It was the kind of back-and-forth that would be the hallmark of the entire fight.

johny-hendricks-ufc-167-kneeHendricks had the champion in trouble several times in the fight, even though he appeared to wane slightly in the fourth. St-Pierre stayed in the fight with jabs and a Superman punch, hoping he had survived the challenger’s onslaught each time it came.

The two touched gloves for the fifth round, and St-Pierre may have known he had to go into desperation mode to get a finish. He shot early for a takedown and held on to a single. But he couldn’t get the challenger to the canvas as Hendricks kept his balance. St-Pierre hurt Hendricks with a kick to the body, though, and came right after him with more than three minutes left in the fight, getting him to the ground. Hendricks tried to sneak out and back to his feet and did so, then reversed position. With two minutes left, he worked knees to the body, but Yamasaki split them up. St-Pierre got his third takedown of the fight with 30 seconds left, but Hendricks popped right back to his feet to close things out.

“I thought I clearly won the fight,” Hendricks said. “But Georges is a great competitor. It sucks, but I’m coming back. I’ll get that belt. It’s mine.”

St-Pierre (25-2 MMA, 19-2 UFC) stretched his winning streak to 12 fights. Hendricks (15-2 MMA, 10-2 UFC), who fought in the championship rounds for the first time, had his six-fight streak snapped.

Kemal
17-11-2013, 08:19
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QCgzfbRVO3Y

Kemal
17-11-2013, 08:45
http://www.youtube.com/watch?v=UB0pUrkDXnc

lexmeister
17-11-2013, 09:41
Wow mooie pot!! terechte winnaar!....?

123trisweat
17-11-2013, 10:17
http://www.youtube.com/watch?v=6OL9KQjL05M#t=610

vanaf 18 min. wordt het leuk ;)

Willem033
17-11-2013, 10:18
Ik had Big Rig als winnaar.

Ralph
17-11-2013, 10:21
Robbie Lawler is een baas! Echt super geknokt en terecht gewonnen.

T15Boxing
17-11-2013, 10:26
Bullshit decision. Hendricks 4-1 of 3-2. GSP moet hem meteen een rematch geven of gewoon met pensioen.

cornelus
17-11-2013, 10:54
Dana White is er ook niet blij mee zo te horen..

mario the count
17-11-2013, 11:18
Goed gesproken door Dana in het post fight press conference. Het was een vage beslissing en mooi dat Dana dat even duidelijk meegeeft.

Guytje
17-11-2013, 11:52
GSP lijkt mentaal gebroken. Heel emotioneel. Heeft niet genoten van deze partij.

Vince
17-11-2013, 11:54
Hendricks geeft het de laatste ronde zelf weg. Denk dat hij dacht er al te zijn.

Jani
17-11-2013, 12:17
Wat een geweldige partijen,heb genoten.

wat een power heeft die woodley zeg,
Lawler vocht een super partij,ik wilde Rory zowiezo al zien verliezen dus dit maakte het nog mooier.

Hendricks gaf de laatste ronde weg,maar Stpierre heeft Hendricks geen een keer eecht in gevaar gebracht.

Hendricks 3 rondes tegen 2

adenane
17-11-2013, 12:30
De Scorecard:

http://i1132.photobucket.com/albums/m572/StaredownNL/scorecards-staredown-staredownnl_zpsb9ec76f9.jpg?t=1384684154

Bromios
17-11-2013, 12:48
Ze moeten toch echt eens echte juryleden gaan zoeken. Hoe kun je nou GSP als winnaar aanwijzen. Jones en GSP zijn gewoon allebei hun belt kwijt. Triest dit.

Tykill
17-11-2013, 13:35
Hoe zat het met die guillotine choke van GSP bij de eerste 10 sec van ronde 1? Het lijkt daar echt dat Hendricks tapt. Anderen zagen het ook. Wat zien jullie?

Ralph
17-11-2013, 14:19
Hoe zat het met die guillotine choke van GSP bij de eerste 10 sec van ronde 1? Het lijkt daar echt dat Hendricks tapt. Anderen zagen het ook. Wat zien jullie?

Dacht ik idd ook te zien! Ik vond het erg close, maar vind het ook geen extreem rare beslissing. Hendricks heeft wel meer schade aangericht, maar als je sec naar de rondes kijkt kan ik me ook indenken dat je de partij aan GSP geeft. Rematch zou wel vet zijn, maar ben benieuwd hoelang GSP niet wil vechten...

Minotauro
17-11-2013, 14:23
Ik begin er een beetje klaar mee te worden, dit gaat nergens over. Je wordt als kijker gewoon voor de gek gehouden. Welke partij heb ik dan zitten kijken?? Had het ook 3-2 voor Hendricks, minimaal. Ik snap sowieso niet hoe twee vd drie judges die GSP de overwinning hebben gegeven de eerste ronde aan GSP gaven. Denk dat ik voorlopig geen UFC meer kijk. Het gaat in de UFC om helden creëren die veel opleveren, dacht dat ze nu wel eens genoeg gemelkt hadden van GSP, Anderson Silva, Jon Jones etc. Je moet blijkbaar echt je tegenstander KO slaan om de belt van een langdurige champ af te pakken.

Willem033
17-11-2013, 14:27
Als challenger in een titel gevecht moet je zorgen voor een finish, anders wordt je geneukt.

mario the count
17-11-2013, 14:29
Ik begin er een beetje klaar mee te worden, dit gaat nergens over. Je wordt als kijker gewoon voor de gek gehouden. Welke partij heb ik dan zitten kijken?? Had het ook 3-2 voor Hendricks, minimaal. Ik snap sowieso niet hoe twee vd drie judges die GSP de overwinning hebben gegeven de eerste ronde aan GSP gaven. Denk dat ik voorlopig geen UFC meer kijk. Het gaat in de UFC om helden creëren die veel opleveren, dacht dat ze nu wel eens genoeg gemelkt hadden van GSP, Anderson Silva, Jon Jones etc. Je moet blijkbaar echt je tegenstander KO slaan om de belt van een langdurige champ af te pakken.
Deze beslissing lag in de handen van de jury, UFC heeft daar niks mee te maken. Dana was zelf ook redelijk pissig en gaf ook aan dat hij Hendricks als winnaar zag.

Minotauro
17-11-2013, 14:30
Als challenger in een titel gevecht moet je zorgen voor een finish, anders wordt je geneukt.

Wat een taal hey, maar goed dat hoort niet zo te zijn. Het was toch duidelijk dat Hendricks won en zet er dan geen limiet op van 3 of 5 rondes of zoals bij boksen 12, maar ga door totdat de ander niet meer staat als er toch een finish moet komen. Allemaal onzin! Hendricks was over 5 rondes beter, minimaal 3 rondes, misschien wel 4. Het is net alsof je de hele dag discovery channel zit te kijken en achteraf hoort dat alle programma's tegenwoordig voor de helft gescript zijn, je wordt als kijker in de zeik genomen

Minotauro
17-11-2013, 14:30
Deze beslissing lag in de handen van de jury, UFC heeft daar niks mee te maken. Dana was zelf ook redelijk pissig en gaf ook aan dat hij Hendricks als winnaar zag.

Juryleden stemmen 95% in het voordeel van de champ bij twijfel, maar dit was toch gewoon duidelijk? Ze hebben boksen al vermoord, nu ook nog MMA?

LJ Silver
17-11-2013, 14:31
Het gaat in de UFC om helden creëren die veel opleveren, dacht dat ze nu wel eens genoeg gemelkt hadden van GSP, Anderson Silva, Jon Jones etc. Je moet blijkbaar echt je tegenstander KO slaan om de belt van een langdurige champ af te pakken.

De juryleden staan los van de UFC, is een onafhankelijk bestuur. Dana, Joe Rogan etc geven aan dat het een bullshit uitslag was.

mario the count
17-11-2013, 14:36
Juryleden stemmen 95% in het voordeel van de champ bij twijfel, maar dit was toch gewoon duidelijk? Ze hebben boksen al vermoord, nu ook nog MMA?

Het is ook duidelijk alleen zijn de juryleden van de NSAC en niet van de UFC.

Bromios
17-11-2013, 14:47
Ik vind het sowieso vreemd dat de verdediger het voordeel van de twijfel krijgt. Ik ben van mening dat je als champ moet laten zien dat je undisputed de beste bent. Dan kun je er bij twijfel nog een draw van maken en dan is de titel vacant.

Sadix
17-11-2013, 14:51
ik had ook ronde 1,3 en 5 aan GSP.

rollermanskunk
17-11-2013, 15:02
Die D'Amato heeft nu al zo vaak een partij naar de kloten geholpen dat het nu gewoon begint op te vallen. Totale incompetentie.

Het systeem van onbekwame juryleden over de verschillende staten moet maar eens op de schop.

Brainthief
17-11-2013, 15:19
1, 2 en 4 voor Hendricks. Jammer

Mack
17-11-2013, 16:34
Ik vind het sowieso vreemd dat de verdediger het voordeel van de twijfel krijgt. Ik ben van mening dat je als champ moet laten zien dat je undisputed de beste bent. Dan kun je er bij twijfel nog een draw van maken en dan is de titel vacant.

Ik denk juist dat het andersom moet zijn. Als uitdager moet je laten zien dat je veel beter bent dan de champ en dus finishen.

Minotauro
17-11-2013, 18:14
Het gaat omde partij op zich. Niet wie hem verdedigt of wilt afpakken, het is een individueel gevecht.

Ronde 1 was voor hendricks, sowieso

castro
17-11-2013, 18:15
Die D'Amato heeft nu al zo vaak een partij naar de kloten geholpen dat het nu gewoon begint op te vallen. Totale incompetentie.

Het systeem van onbekwame juryleden over de verschillende staten moet maar eens op de schop.

Helemaal niet mee eens. De uitkomst van deze partij zou eigenlijk 'onbeslist' moeten zijn. Omdat dit niet kan, ligt het vanuit welk perspectief je naar deze partij kijkt, en wie je als winnaar ziet. Om dan de Jury onbekwaam te noemen, is eenpaar bruggen tever.
Of je nu Pro Hendricks of pro St. Pierre bent, iedereen moet toegeven dat dit een verre close call was.

Minotauro
17-11-2013, 18:31
Helemaal niet mee eens. De uitkomst van deze partij zou eigenlijk 'onbeslist' moeten zijn. Omdat dit niet kan, ligt het vanuit welk perspectief je naar deze partij kijkt, en wie je als winnaar ziet. Om dan de Jury onbekwaam te noemen, is eenpaar bruggen tever.
Of je nu Pro Hendricks of pro St. Pierre bent, iedereen moet toegeven dat dit een verre close call was.

Dus geven ze de belt constant aan de huidige champ, ja echt logisch

Sadix
17-11-2013, 18:44
Dus geven ze de belt constant aan de huidige champ, ja echt logisch

Vind ik wel. Om de Champ te worden moet je de Champ ook daadwerkelijk echt verslaan. Dat was vandaag niet gebeurd in mijn ogen.

Minotauro
17-11-2013, 19:15
Vind ik wel. Om de Champ te worden moet je de Champ ook daadwerkelijk echt verslaan. Dat was vandaag niet gebeurd in mijn ogen.

Een draw is een draw. Jurysporten zijn schandalig. Bij een event van dit formaat kunnen ze nog beter 10 of 20 judges neerzetten om een zo'n meest betrouwbaar mogelijke uitslag te krijgen

TOON
17-11-2013, 19:39
Een draw is een draw. Jurysporten zijn schandalig. Bij een event van dit formaat kunnen ze nog beter 10 of 20 judges neerzetten om een zo'n meest betrouwbaar mogelijke uitslag te krijgen

Een draw is n draw inderdaad, maar dan blijft de belt sowieso bij de defending champ volgens mij

Klassikl
17-11-2013, 19:41
Een draw is een draw. Jurysporten zijn schandalig. Bij een event van dit formaat kunnen ze nog beter 10 of 20 judges neerzetten om een zo'n meest betrouwbaar mogelijke uitslag te krijgen

Maar wat als ze er alle 10 of 20 niks van kunnen? 3 bekwame judges zijn goud waard. Wordt echt tijd dat de UFC de commissies gaat (verbaal) gaat aanpakken zodat er mogelijk eens iets verbeterd.

mmacentral
17-11-2013, 21:14
lastige deze zeg. dubbeltje op zijn kant. ik heb ronde 1 onbeslist, 3 en 5 naar GSP, 2 en 4 naar Hendricks. De rondes die Hendricks won, won hij overtuigender. Die eerste zou je aan GSP kunnen geven omdat de challenger overtuigend moet winnen (zo wordt het meestal gezien althans).

Ben eigenlijk nog meer benieuwd naar wat GSP naderhand precies duidelijk probeerde te maken.

Willem033
17-11-2013, 21:59
Ik ben van mening dat de champ duidelijk moet laten zien dat hij de champ is.
Johnny is beroofd.

Minotauro
17-11-2013, 22:34
Net partij opnieuw bekeken, en Johny Hendricks wint gewoon op alle aspecten. Zowel het worstellen/takedowns, stand-up, ground and pound etc. Daarnaast was hij gewoon overtuigend, in tegenstelling tot GSP, of althans overtuigender. Hendricks is zeker bestolen. Schandalig

T15Boxing
17-11-2013, 22:57
Ik ben van mening dat de champ duidelijk moet laten zien dat hij de champ is.
Johnny is beroofd.

Ik vind dat hij dat duidelijk heeft gedaan aangezien zijn gezicht geen schrammetje heeft terwijl GSP er zwaar beschadigd uitziet en op enkele momenten zeer aangeslagen was. En dan ook nog dat hij het worstel aspect heeft gewonnen, iets wat ik nooit iemand heb zien doen tegen GSP.

Bromios
18-11-2013, 00:06
Ik vind dat hij dat duidelijk heeft gedaan aangezien zijn gezicht geen schrammetje heeft terwijl GSP er zwaar beschadigd uitziet en op enkele momenten zeer aangeslagen was. En dan ook nog dat hij het worstel aspect heeft gewonnen, iets wat ik nooit iemand heb zien doen tegen GSP.

Hij hinkte gewoon met GSP mee en ging niet neer. Was knap vernederend voor de lay-n-pray koning als je het mij vraagt. Maar wel props voor GSP voor zijn incasseringsvermogen want hij slikte er ook een paar zonder problemen weg.

T15Boxing
18-11-2013, 00:43
^Meerdere malen zelfs op 1 been en hij bleef staan.

Guytje
18-11-2013, 00:48
Gsp is niet voor niks zolang aan de macht, wat ie over de jaren heeft bereikt is gewoon top...Ben het ook eens dat je de champ echt moet verslaan...Volgens mij deed Hendricks dat ook, close maar hij had hem...Ervaring op 5 rondes nu maakt H nog gevaarlijker. Liet Gsp paar keer terugkomen wat de jury deed twijfelen. Niet dat na zo'n pot zou mogen van belang zijn maar laat je iemand terugkomen in de laatste ronde dan zoek je het dun lijntje op om het uit handen te geven. Zal geen 2 keer gebeuren met deze Hendricks. Diep respect voor Gsp (karakter getoond die alleen de echte champs hebben) maar rematch winnen wordt op alle vlakken maar vooral mentaal nog zwaarder. Prachtige partij van beiden!!

Nelisje
18-11-2013, 09:10
Als je het over de hele wedstrijd bekijkt was GSP volgens mij wel actiever (meer punches, meer takedowns), de punches van Hendricks zat alleen iets meer power achter. Hendricks was in ieder geval niet overtuigend genoeg om achteraf te gaan zeveren dat hij gewonnen had en dat de judges het fout hadden. Het is in de UFC kennelijk policy dat bij twijfel de kampioen blijft regeren en op zich kan ik me daar wel in vinden, al vond ik het bij Gustafson jammer.. maar dat komt omdat ik Jon Jones maar een kwal vind :).


Moet er trouwens bij zeggen dat ik nog nooit zo'n mafkees in de octagon als Tim Elliot, ik heb nog nooit iemand zo raar zien bewegen in de octagon, het zal kennelijk werken anders was hij nooit zo ver gekomen.. maar technisch klopte er helemaal niets van, tenminste zo heb ik het niet geleerd.

Ronald
18-11-2013, 09:56
Wat ik niet begrijp is dat er zo heftig gereageerd wordt op een uitslag als deze. Iedereen die vaker dan 1 keer MMA heeft gekeken kan zien dat de moeilijk te scoren ronde de 1e ronde was. Hoe je die ook scoort, met een heel klein beetje goede wil moet je kunnen zien dat iemand met een andere mening dat ook anders kan scoren. Je kunt het het dan nog steeds niet mee eens zijn, maar om in zo'n geval te spreken van "beroven" of "incompentente jury", dat snap ik gewoon niet.

Ik had het zelf overigens een draw gescoord. Als een ronde zo close is dan kun je in mijn ogen alleen maar 10-10 scoren.

Bromios
18-11-2013, 10:21
Wat ik niet begrijp is dat er zo heftig gereageerd wordt op een uitslag als deze. Iedereen die vaker dan 1 keer MMA heeft gekeken kan zien dat de moeilijk te scoren ronde de 1e ronde was. Hoe je die ook scoort, met een heel klein beetje goede wil moet je kunnen zien dat iemand met een andere mening dat ook anders kan scoren. Je kunt het het dan nog steeds niet mee eens zijn, maar om in zo'n geval te spreken van "beroven" of "incompentente jury", dat snap ik gewoon niet.

Ik had het zelf overigens een draw gescoord. Als een ronde zo close is dan kun je in mijn ogen alleen maar 10-10 scoren.

Ik denk dat dat komt (bij mij tenminste wel) omdat je ziet dat 1 vechter enorm veel schade aanricht bij de ander, maar de ander er met de winst vandoor gaat.

blade
18-11-2013, 10:28
Ik denk dat dat komt (bij mij tenminste wel) omdat je ziet dat 1 vechter enorm veel schade aanricht bij de ander, maar de ander er met de winst vandoor gaat.


dat iemand veel schade oploopt tijdens een gevecht heeft weinig tot niks met de puntentelling te maken maar goed het was een leuke partij en het maakt mij geen reet uit wie wint of het moet een Nederlander zijn die vecht:lol:

Tony
18-11-2013, 11:10
Als een ronde zo close is dan kun je in mijn ogen alleen maar 10-10 scoren.

Probleem met het scoring systeem is dat er perse een winnaar moet zijn iedere ronde... 10-10 kan dus nooit.. 9-9 zou wel kunnen indien 1 van de vechters een punt afgetrokken krijgt. (Ortiz-Evans UC 73)

mmacentral
18-11-2013, 11:19
Over die schade ook inderdaad. Dat is wat lastig aan te tonen denk ik. Tegen Condit had GSP namelijk ook blauwe plekken overal. Hij krijgt nu eenmaal makkelijk blauwe plekken en sneeen. Voor Fedor gold dat ook. Neemt niet weg dat Hendricks wel (marginaal, hoe vaker ik het gevecht bekijk) meer damage heeft gedaan denk ik.

Ronald
18-11-2013, 11:22
Ik denk dat dat komt (bij mij tenminste wel) omdat je ziet dat 1 vechter enorm veel schade aanricht bij de ander, maar de ander er met de winst vandoor gaat.
Snap ik. Maar alles wat er in een partij gebeurt vertaalt zich naar punten per ronde. Vervolgens worden de punten bij elkaar opgeteld en alleen dat bepaald wie de winnaar is. En het is zo overduidelijk dat die eerste ronde zo moeilijk te scoren is dat ik gewoon echt niet begrijp dat mensen het over "beroven" gaan hebben :confused:

Ronald
18-11-2013, 11:25
Probleem met het scoring systeem is dat er perse een winnaar moet zijn iedere ronde... 10-10 kan dus nooit.. 9-9 zou wel kunnen indien 1 van de vechters een punt afgetrokken krijgt. (Ortiz-Evans UC 73)
Ik heb de regels er zo niet bij, maar tenzij ik me heel erg vergis, kun je gewoon 10-10 scoren als je een ronde onbeslist vindt.

Guytje
18-11-2013, 11:29
Wat vinden jullie van de "Break" waar GSP het over had. White was er niet blij mee. Maar wat als ie echt een tijdje uit die kooi wil blijven? Heeft ie dat recht?
Gaat het voor mij om de gezondheid van de vechter dan zeg ik dat hij (GSP) of z'n entourage het alleenrecht hebben op deze beslissing. Het is dan balen voor UFC, White, Hendricks en iedereen die die belt wil maar gezondheid boven alles.
Ik hoop zelf op een rematch met een supergemotiveerde maar vooral gezonde GSP. Kan dat niet dan hopelijk een GSP die sportief genoeg is om z'n belt af te geven en andere vechters de kans te geven ervoor te knokken.

cornelus
18-11-2013, 11:36
Iemand dit trouwens een beetje meegekregen?

https://lh3.ggpht.com/--nnMENrw5SU/UohTpoIifSI/AAAAAAAA7KA/o2egh--AKsg/s320/0.gif
:blush:
http://forums.sherdog.com/forums/f2/did-hendricks-tap-2606917/

Tony
18-11-2013, 11:45
Ik heb de regels er zo niet bij, maar tenzij ik me heel erg vergis, kun je gewoon 10-10 scoren als je een ronde onbeslist vindt.

Volgens mij heb je gelijk Ronald:



he 10-Point Must System will be the standard system of scoring a bout. Under the 10-Point Must Scoring System, 10 points must be awarded to the winner of the round and 9 points or less must be awarded to the loser, except for a rare even round, which is scored (10-10).

Klassikl
18-11-2013, 11:50
Iemand dit trouwens een beetje meegekregen?

https://lh3.ggpht.com/--nnMENrw5SU/UohTpoIifSI/AAAAAAAA7KA/o2egh--AKsg/s320/0.gif
:blush:
http://forums.sherdog.com/forums/f2/did-hendricks-tap-2606917/

Echt dikke onzin.

Nelisje
18-11-2013, 11:58
misschien als GSP nog een paar seconden langer volgehouden had dat het een serieuze tap geweest was, nu is het maar de vraag of hij GSP uberhaupt aangeraakt heeft.

Volgens onderstaande grafiek heeft GSP overigens ook gewonnen. Al is de eerste ronde met een minimale marge..
http://www.mmaoddsbreaker.com/wp-content/uploads/2013/11/00GSPStats.png
Bron: http://www.mmaoddsbreaker.com/news/fight-stats-rewind-georges-st-pierre-vs-johny-hendricks-round-by-round-scoring/

Chane
18-11-2013, 12:01
Iemand dit trouwens een beetje meegekregen?

https://lh3.ggpht.com/--nnMENrw5SU/UohTpoIifSI/AAAAAAAA7KA/o2egh--AKsg/s320/0.gif
:blush:
http://forums.sherdog.com/forums/f2/did-hendricks-tap-2606917/

Als ik de gif zo zie, zeg ik nee, maar tijdens t gevecht dacht ik ook ff dat ie tapte.

mmacentral
18-11-2013, 13:24
Als ik de gif zo zie, zeg ik nee, maar tijdens t gevecht dacht ik ook ff dat ie tapte.
Idem. Dacht inderdaad ook even van: zo strak zat die guillotine toch niet?

mmacentral
18-11-2013, 13:26
Wat vinden jullie van de "Break" waar GSP het over had. White was er niet blij mee. Maar wat als ie echt een tijdje uit die kooi wil blijven? Heeft ie dat recht?
Gaat het voor mij om de gezondheid van de vechter dan zeg ik dat hij (GSP) of z'n entourage het alleenrecht hebben op deze beslissing. Het is dan balen voor UFC, White, Hendricks en iedereen die die belt wil maar gezondheid boven alles.
Ik hoop zelf op een rematch met een supergemotiveerde maar vooral gezonde GSP. Kan dat niet dan hopelijk een GSP die sportief genoeg is om z'n belt af te geven en andere vechters de kans te geven ervoor te knokken.
Heeft ie dat recht; ja denk ik, maar dit lijkt me iets waar GSP en zijn kamp al langer over nadenken. Op zijn minst had hij zijn werkgever daar best over kunnen inlichten denk ik, dus snap de frustratie wel bij Dana White.

Pahlavan
18-11-2013, 13:32
Tijdens de post-fight scrum gaf Dana aan dat hij en Lorenzo gsp inmiddels hebben gesproken en dat het allemaal wel meevalt en dat hij verwacht dat gsp gewoon weer zal vechten. Dana wilde niet vertellen waar gsp nou precies mee zit maar hij zei van: als iemand met persoonlijke problemen zit dan denken ze dat het de einde van de wereld is maar na gsp gesproken te hebben valt het allemaal wel mee.

Op internet gaan echt de wildste geruchten rond over waar gsp nou mee zit. Er wordt zelfs beweerd dat hij homo is en uit de kast wilt komen lol

Pahlavan
18-11-2013, 14:40
Zullen we het tussendoor trouwens ook ff over meneer sonnen hebben? over hoe hij het keer op keer aflegt zodra hij tegen iemand moet die even goed/beter dan hem dan worstelen? over hoe hij altijd mentaal breekt zodra het gevecht niet gaat zoals hij wilt? over hoe hij altijd grote praatjes heeft maar begon te tappen door de stoten van evans?

http://2.bp.blogspot.com/-Vt-CKQ10IQQ/UohKYR0ldgI/AAAAAAAA7Jo/cIUmBY4bZoY/s1600/1.gif

e-type
18-11-2013, 14:49
Zullen we het tussendoor trouwens ook ff over meneer sonnen hebben? over hoe hij het keer op keer aflegt zodra hij tegen iemand moet die even goed/beter dan hem dan worstelen? over hoe hij altijd mentaal breekt zodra het gevecht niet gaat zoals hij wilt? over hoe hij altijd grote praatjes heeft maar begon te tappen door de stoten van evans?

http://2.bp.blogspot.com/-Vt-CKQ10IQQ/UohKYR0ldgI/AAAAAAAA7Jo/cIUmBY4bZoY/s1600/1.gif

'k vond het ook beschamend. Moet je die benen zien spartelen, alsof ie op het schoolplein in mekaar geramd werd.
Evans zag er ontzettend fit uit en Sonnen leek wel net uit z'n pizzeria te komen.
Heel teleurstellend.

Pahlavan
18-11-2013, 14:56
'k vond het ook beschamend. Moet je die benen zien spartelen, alsof ie op het schoolplein in mekaar geramd werd.
Evans zag er ontzettend fit uit en Sonnen leek wel net uit z'n pizzeria te komen.
Heel teleurstellend.

dat viel mij ook op ja. de ene keer is chael behoorlijk ripped en de andere x (zoals zaterdag) juist totaal niet. komt het door een slechte voorbereiding? komt het doordat hij de ene x meer/minder testosterone heeft ingespoten?

hoe dan ook genoot ik ervan hoe rashad hem ff snel een pak slaag gaf en weer wegliep alsof het slechts een warming up was ofzo.

Minotauro
18-11-2013, 15:39
http://www.youtube.com/watch?v=1gv7SU_MgJU

steftheboxer
18-11-2013, 15:44
De partij van Sonnen tegen Evans voelde voor mij vreemd aan. Twee vrienden tegen elkaar en Sonnen zijn volgende partij die al gepland staat (is volgens mij nog nooit gebeurd). Ik kreeg het idee dat Sonnen hem wel heel makkelijk weg gaf, haast ingestudeerd met die gekke spartelende benen.

GSP tegen Hendricks vond ik ook moeilijk te scoren, mijn gevoel zei Hendricks door de elastieke benen van GSP in ronde twee en de algehele schade bij hem, op stockton rules heeft Hendricks dus zeker gewonnen :-) http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Unified%20Rules%20of%20Stockton

Minotauro
18-11-2013, 15:48
http://thedragonzone.com/images/posts/2009/georgesdrunk.jpg

Ook behoorlijk verdacht

Turboknecht
18-11-2013, 16:15
Wel echt stom van Hendricks dat hij zegt dat hij maar voor 70% geslagen heeft terwijl ome Dana naast hem staat. Sowieso, als je maar 70% erin hebt gegooid, dan is het achteraf wel dom hè.

deco'o
18-11-2013, 16:22
ik had ook ronde 1,3 en 5 aan GSP.

Dit (Bloodstain Lane heeft hier ook een video over).
En ik vind het niet erg dat Henricks niet de beslissing heeft meegekregen. Ik vind het een irritante gast en
zijn uitspraak van dat hij maar op 70% stootte en dat het al genoeg was, is daar een voorbeeld van. Ook wilde
hij opeens niet meer getest worden, terwijl ze daartoe eerst hadden ingestemd.

Ik vind GSP sinds zijn blessure echter minder explosief. Hij was ook een stuk kleiner dan Hendricks, normaal
is hij een stuk breder (of zie ik het verkeerd). Het is moeilijk te voorspellen hoe de rematch zal gaan.

Guytje
18-11-2013, 16:27
Wel echt stom van Hendricks dat hij zegt dat hij maar voor 70% geslagen heeft terwijl ome Dana naast hem staat. Sowieso, als je maar 70% erin hebt gegooid, dan is het achteraf wel dom hè.

Denk dat iedereen wel snapt wat ie daarmee bedoelde. Sla je hem er niet uit dan kom je misschien in de problemen. Voor H, de eerste keer dat ie 5R draait, logisch dat je iets gaat nadenken over je cardio, kijk wat met sommige vechters gebeurt die all in gaan en dan helemaal leeg zijn. Zie het geen 2 keer gebeuren.

Guytje
18-11-2013, 16:31
Sonnen was er duidelijk niet met z'n hoofd bij in deze partij, leek me ook niet echt afgetraind. Misschien met teveel andere dingen bezig. Of Evans is gewoon terug beestig hard en goed bezig!! Sonnen vs Silva is volgens mij waar Sonnen al mee bezig was en dat is altijd fout.

e-type
18-11-2013, 18:33
dat viel mij ook op ja. de ene keer is chael behoorlijk ripped en de andere x (zoals zaterdag) juist totaal niet. komt het door een slechte voorbereiding? komt het doordat hij de ene x meer/minder testosterone heeft ingespoten?

hoe dan ook genoot ik ervan hoe rashad hem ff snel een pak slaag gaf en weer wegliep alsof het slechts een warming up was ofzo.


Wehehe, inderdaad. Hij ging echt zo zitten van, laat sparringpartner twee maar komen. Misschien is LHW echt niets voor Sonnen.

breahule
18-11-2013, 20:42
REPORT: GSP Got Girl Pregnant, Doesn’t Want Baby, Reason For Time Off Desire
GSP has a love child?
In an interesting twist, popular celebrity gossip outlet, TMZ, is reporting that the personal issues GSP was discussing during his UFC 167 post-fight speech have to do with getting a female pregnant.
“I have issues, man. I need to relax. I need to get out for a while. I don’t know what I’m going to do,” stated the champ following his controversial decision win over Johny Hendricks (http://www.bjpenn.com/video-watch-gsps-questionable-decision-win-over-hendricks-full-fight-highlight/).
Now TMZ (http://www.tmz.com/2013/11/18/georges-st-pierre-pregnancy-illness-derail-ufc-fighter/) broke the scoop as to what’s ailing the Canadian:
Sources familiar with the situation tell TMZ Sports … Georges’ dad is dying and it’s derailed him.
And there’s this … GSP recently learned he knocked up a woman — and he doesn’t want to have a baby with her but she insists on keeping it.

lukashenko
19-11-2013, 02:16
iedereen zag wel dat het een beetje niet klopte in het hoofd van gsp ik dacht eerst dat hij bang was . maar na dit verhaal te hebben gelezen en de party nog een keer terug gekeken en zijn reactie daarna ... gsp was niet de man die hij normaal was .. http://www.tmz.com/2013/11/18/georges-st-pierre-pregnancy-illness-derail-ufc-fighter/ (http://www.tmz.com/2013/11/18/georges-st-pierre-pregnancy-illness-derail-ufc-fighter/)

lukashenko
19-11-2013, 02:17
paychecks van de avond.. http://www.round1network.com/news/15748/UFC-167-Georges-St-Pierre-Vs-Johny-Hendricks-Salarissen.html

Sadix
19-11-2013, 02:24
Vanaf ronde 1 vond ik hem al niet zich zelf. Los van dit verhaal, hij stond daar niet zoals hij normaal stond.

Voor mij blijft hij 1 van mijn all time favorieten.

cornelus
19-11-2013, 10:42
http://usatmmajunkie.files.wordpress.com/2013/11/georges-st-pierre-ufc-167-post2.jpg?w=640&h=420

Rougemonkey
19-11-2013, 11:05
Hij had veel klappen gehad, kon zich nauwelijks wat herinneren van het gevecht. Ik nam het allemaal niet zo serieus wat hij zei.

cornelus
19-11-2013, 14:08
Het is ook net wat iemand hier ook al eerder zei... sommige mensen krijgen nu eenmaal eerder duidelijke zichtbare striemen, bobbels, blauwe plekken en bloeduitstortingen. Dan lijkt het vaak erger dan het is. Ik heb dat zelf namelijk ook.. (niet dat ik mezelf ook maar enigszins wil vergelijken mét ;-) ... dun huidje

Mensen schrikken daar soms van, maar de feitelijke fysieke damage valt mee. Toch maakte GSP wel degelijk een verslagen indruk.

my2cents
19-11-2013, 14:22
paychecks van de avond.. http://www.round1network.com/news/15748/UFC-167-Georges-St-Pierre-Vs-Johny-Hendricks-Salarissen.html

Verschilt natuurlijk per vechter, maar wat gaat er nou ongeveer naar de vechter en wat gaat er naar zijn coach(es)?

Willem033
19-11-2013, 14:31
Verschilt natuurlijk per vechter, maar wat gaat er nou ongeveer naar de vechter en wat gaat er naar zijn coach(es)?

Golden glory pakte 30 procent volgens mij ;)

e-type
19-11-2013, 16:18
Golden glory pakte 30 procent volgens mij ;)

Hahaha!
Ik hoop dat Hendricks alles mag houden trouwens. Wat een beetje.

Bromios
19-11-2013, 16:34
Ik snap heel goed dat Spong niet naar de UFC gaat met dit soort bedragen. Je moet niet vergeten dat die gasten ook nog exclusief voor de UFC vechten. Die undercards zijn echt een fooi.

Pahlavan
19-11-2013, 17:39
Speaking with The Opie & Anthony Show (http://www.youtube.com/watch?v=Zmhi1qJP4oo) Monday morning, UFC color commentator Joe Rogan (http://www.sbnation.com/mma/fighter/191801/joe-rogan) believes UFC welterweight champion Georges St-Pierre (http://www.sbnation.com/mma/fighter/122591/georges-st-pierre) not only lost his title to Johny Hendricks (http://www.sbnation.com/mma/fighter/127154/johny-hendricks) at UFC 167, but that he should walk away from the sport. Hendricks appeared to have decisively dominated much of the action during the five-round main event, but St-Pierre was awarded a split decision victory.


"I think Georges should retire," said Rogan. "One of the reasons I think Georges should retire is he was on my podcast and he was talking about being abducted by aliens. I was going, 'you think you've been abducted by aliens?' He starts talking about missing time. He started talking about driving his car and all of a sudden he's at home and he has no idea [how] he got there. I think it's head kicks."


"That fight he had some serious memory loss (at UFC 167). I think he's taken too many shots. An interesting statistic is that Georges has taken more punches and kicks in the last three fights than any of his fights, ever. In fact, 50% of the shots he's taken his entire career were in the last three fights. I think he should get out. I know the UFC probably doesn't want to hear me say that. I know that could be a huge rematch."


"I think they should just give Johny Hendricks the belt. I think Johny Hendricks won that fight. I think there's real problems with judging and I don't think there should be a way for a guy to win a fight, but yet lose a fight."
Rogan also addresses the controversy alleging Hendricks tapped to St-Pierre during the first round. While Hendricks' positioning is fairly common in grappling (wrist to hip near side, deep underhook far side) some fans believed he was submitting to a choke.

(https://twitter.com/ZProphet_MMA/status/401944645749309440)"I read a lot of really f***ing dumb people who thought [Hendricks] tapped in the first round. He did not tap in the first round. People are f***ing retarded. He's trying to figure out what to do with his hips. When you've got a guy on top of you, he's mounting you and trying to choke you, the options are two fold. One, you've got to figure out how to push him off you and two, you've got to figure out how to separate the choke."



"He's gotta figure out what to do. So he's in the middle of deciding 'how tight is this choke' and that depends which way he's twisting his neck. Can he twist his neck out of it? Can he tuck the chin? Should he put his hands on his hips or should he grab the choke? He probably had a moment of hesitation. He didn't tap. You don't tap that quick. The only way you tap that quick is if a guy is ripping your f***ing neck off your head."

Although UFC president Dana White (http://www.sbnation.com/mma/fighter/191797/dana-white) claims to be confident a rematch will take place, St-Pierre's post-fight comments seemed to allude to major personal issues burdening the champion.

Willem033
19-11-2013, 17:51
Weer die verdomde aliens.

Pahlavan
19-11-2013, 18:08
Mixed martial arts legend and UFC welterweight champion Georges St-Pierre takes on Johny Hendricks Saturday night in Las Vegas in the main event of UFC 167. Leading up to the fight this week, UFC boss Dana White gushed to reporters about the passion of GSP: “When you’re as rich as Georges St-Pierre is, to stay that mentally tough and to keep having the drive and the passion to win that he does, that’s what separates him from all the rest.” When asked how wealthy the 32-year-old Canadian was, White didn’t mince words: “He’s rich. He’s very rich.”


White should know. He is the one that signs the checks that make up the bulk of the income for the man known as Rush. GSP made roughly $9 million combined for his past two fights, according to multiple sources close to the fighter. His current annual income outside the octagon from endorsements, memorabilia and licensing adds another $3 million. St-Pierre’s total income of $12 million over the last 12 months makes him the top earner in MMA.


“Georges St-Pierre is our biggest pay-per-view star,” White said recently. The numbers back it up. UFC 158 in March where GSP pummeled Nick Diaz, racked up the sport’s biggest PPV numbers in three years with 950,000 buys. The ten other UFC events in 2013 averaged 350,000 buys, according to MMAPayout.com (http://mmapayout.com/blue-book/pay-per-view/). With the HD version of UFC 167 costing $55, the addition of GSP can mean more than $30 million in PPV revenue compared to a non-GSP event. GSP also means a bigger gate, as well as added sponsorship revenue.


St-Pierre’s recent bouts have each included a $200,000 guarantee, plus a $200,000 win bonus for the fighter. He also earned “Fight of the Night” bonuses in two of his past four fights that were worth $70,000 and $100,000 respectively. But the big money is in PPV. Top UFC fighters receive a cut of PPV revenue on top of their guarantees and bonuses. By cutting the champion fighters in on the PPV action, White ensures that the stars of MMA will promote the UFC events to help drive up the PPV gross. St-Pierre is practically guaranteed $3 million per fight before stepping into the octagon based on his past PPV audiences, but the numbers can climb quickly. The 950,000 PPV buys for UFC 158 meant a $5 million payday for Rush. The six UFC PPV events featuring GSP since 2009 averaged 820,000 buys.


Rush is the best paid UFC star inside the octagon and out of it. His biggest endorsement deals are with Under Armour (http://www.forbes.com/companies/under-armour/) UA -0.71% (http://www.forbes.com/companies/under-armour/), Hayaboosa for MMA gear and Coca-Cola (http://www.forbes.com/companies/coca-cola/) KO -0.4% (http://www.forbes.com/companies/coca-cola/) energy drink NOS. These deals are all multi-year contracts and each one is worth seven-figures. Under Armour exec Steve Battista described St-Pierre as the “Michael Jordan (http://www.forbes.com/profile/michael-jordan/) of MMA,” when the company signed Rush to a deal in 2009. Friday Night Lights director Peter Berg, who headed up a series of commercials for Under Armour, called GSP “one of the greatest athletes alive today,” in a behind the scenes (http://www.youtube.com/watch?v=-7T4loY_29M) look at a UA commercial shoot.


GSP is expanding his brand this year in a series of moves. He launched a health and fitness app, Touchfit: GSP, developed by Zolmo that includes an equity stake for St-Pierre. He released a book, The Way of the Fight, which covers his life story and training methods. The book hit No. 30 on the New York Times hardcover nonfiction bestsellers list. He is finalizing a supplements deal, to be announced shortly, that will rank among his biggest endorsements. A feature length documentary, Takedown: The DNA of GSP, will be released in the spring.


GSP has built a staggering portfolio of endorsement partners in a sport that is still taboo for many marketers. The Quebec-born St-Pierre did not speak a word of English when he started his UFC career in 2004, but is now featured in commercials for major global brands. His appeal is worldwide with a massive following that includes 3.5 million Facebook fans.


Other Rush partners include Mission, 888poker, Affliction, Electronic Arts, Bacardi, and Royer. He showed his acting chops in an extended commercial (http://www.youtube.com/watch?v=e0dR0Aibg7c) last year for the Google (http://www.forbes.com/companies/google/) GOOG -0.1% (http://www.forbes.com/companies/google/) Nexus 7 tablet and he’ll be on the big screen in the 2014 film Captain America: The Winter Soldier playing Batroc the Leaper. Look for GSP to add to his marketing income through licensing deals overseas in countries that are big on MMA like Russia, the Philippines and the UK.


What’s next for MMA’s biggest star? Not retirement, despite recent rumors. He plans to keep fighting after UFC 167, according to those inside his camp. Dana White will be happy to keep writing those checks.

Pahlavan
19-11-2013, 18:09
natuurlijk niks vergeleken met de bedragen die een mayweather of manny etc. verdienen maar toch niet mis zo'n 12mil in een jaar...

yuko
19-11-2013, 19:08
GSP over aliens

https://www.youtube.com/watch?v=iRxhphdt8F4

Klassikl
19-11-2013, 20:30
natuurlijk niks vergeleken met de bedragen die een mayweather of manny etc. verdienen maar toch niet mis zo'n 12mil in een jaar...

Floyd Mayweather and Canelo Alvarez sold 2.2 million pay-per-view units, the second-best figure of all-time, for a total revenue of $150 million.

In het aantal PPV sells en de prijs zit al een groot verschil. Enige UFC contract wat bekend is dat van Alvarez en deze kreeg 2,5 dollar voor elke 600k + buy en ik weet wel zeker dat GSP meer krijgt. Dat kan haast niet anders. Als GSP net zoveel PPV zou verkopen ( 2,2 mio tegen 900k) zou dat al richting de 3 miljoen schelen.

Als deze PPV ook 900,000 keer verkocht is maakt GSP op basis van Alvarez zijn gelekte contract.

400,000 to show
200,000 voor de PPV sels tussen 200k en 400k
400,000 voor de PPV sells tussen 400k en 600k
750,000 voor de PPV sells tussen 600k en 900k

1,7 miljoen voor tegen Hendricks.

Nog steeds krijgt Maywheater dan nog een flink stuk meer echter als je kijkt naar wat Canelo kreeg, zo rond de 12 mio. Dan vallen de verschillen wel mee bij een gelijke PPV verkoop.

Boksen is nog altijd een stuk groter dan MMA. Dus om de bedragen die de vechters krijgen te vergelijken is nog niet realistisch.

Wiseguy
19-11-2013, 20:54
Mayweather krijgt zoveel omdat hij zijn eigen gevechten promoot (samen met Goldenboy)en hij een grote zak met geld van Showtime krijgt. GSP promoot niet zelf zijn gevechten, maar de UFC doet dat.

Minotauro
19-11-2013, 22:53
Mayweather krijgt zoveel omdat hij zijn eigen gevechten promoot (samen met Goldenboy)en hij een grote zak met geld van Showtime krijgt. GSP promoot niet zelf zijn gevechten, maar de UFC doet dat.

Plus je vriendje Mayweather eist gewoon wat hij wilt hebben voor een gevecht, anders doet hij het niet. Echte vechters nemen iedereen aan in dezelfde gewichtsklasse die aanspraak maakt op een gevecht in de ogen van de promotors, het publiek, de bond etc.

blackadder
19-11-2013, 22:56
Ik snap heel goed dat Spong niet naar de UFC gaat met dit soort bedragen. Je moet niet vergeten dat die gasten ook nog exclusief voor de UFC vechten. Die undercards zijn echt een fooi.
En dan vechten ze ook nog maar twee, drie keer per jaar.

ChingChong
19-11-2013, 23:08
Boksen is nog altijd een stuk groter dan MMA. Dus om de bedragen die de vechters krijgen te vergelijken is nog niet realistisch.
Of UFC houdt al het geld en betaald de vechters minimaal

cornelus
19-11-2013, 23:26
GSP over aliens

https://www.youtube.com/watch?v=iRxhphdt8F4

grappig... niks mis met aliens overigens :)

blackadder
20-11-2013, 00:56
GSP over aliens

https://www.youtube.com/watch?v=iRxhphdt8F4
"My brother I would never lead you down any path thats bad for your career"
En na de partij roept Rogan dat GSP met pensioen moet omdat ie beweert zou hebben door aliens ontvoerd zou zijn. Wat een lul die Rogan. Fuck Dana.

YoMarK
20-11-2013, 01:33
Boksen is nog altijd een stuk groter dan MMA. Dus om de bedragen die de vechters krijgen te vergelijken is nog niet realistisch.
Het totaal aantal PPV's van de UFC en Boxen 2011 en 2012 was redelijk vergelijkbaar, dus ik denk niet dat Boxen een stuk groter is. De absolute boxingsterren verdienen meer dan de top UFC vechters, maar alles daaronder is al vergelijkbaar. Er zijn een boel goed betaalde UFC vechters.

Zie ook: http://forums.sherdog.com/forums/f2/how-about-some-actual-numbers-boxing-vs-ufc-u-s-2012-a-2428071/

my2cents
20-11-2013, 01:50
maar serieus, hier kunnen ze tch niet van rondkomen lijkt mij?

Ali Bagautinov: $20.000 (inclusief $10.000 win bonus) verslaa Tim Elliott: $12.000

Guytje
20-11-2013, 09:44
De bedragen die vrijgegeven worden zijn niet het totaal bedrag die ze krijgen volgens Ome Dana...

e-type
20-11-2013, 10:57
De bedragen die vrijgegeven worden zijn niet het totaal bedrag die ze krijgen volgens Ome Dana...

'k kan me niet voorstellen dat de undercard mee profiteert van de PPVs of sponsor deals.

rollermanskunk
20-11-2013, 11:24
GSP heeft heel wat probleempjes hij moet nu waarschijnlijk zijn voormalig manager miljoenen gaan betalen:
http://msn.foxsports.com/ufc/story/lawsuit-levied-against-georges-st-pierre-could-be-worth-millions-111913

cornelus
22-11-2013, 13:17
UFC 167 FOX 'Phantom Cam' highlites


http://youtu.be/aQgJBA71-bA#aid=PzJNH5AqyAA
(geen beelden Evans/Sonnen)