PDA

View Full Version : Gangster helpt de arme mensen in Nederland



Nosferatu187
26-11-2013, 18:45
Een voormalig crimineel heeft voor honderden arme Bredase gezinnen sinterklaascadeautjes gekocht. Het gaat om John Jansen die was aangesloten bij een gewelddadige groepering, die in de jaren negentig we de Juliet-bende werd genoemd. Dat meldt Omroep Brabant (http://www.omroepbrabant.nl/?news/202902562/Oud-topcrimineel+John+Jansen+uit+Breda+is+de+geheime+S interklaas.aspx)dinsdag. Jansen won 2,5 miljoen euro in de Staatsloterij. Hij heeft aan Omroep Brabant gezegd zich druk te maken om de armoede in Nederland.
Jansen: 'Ik heb altijd geweten dat ik de loterij een keer zou winnen, en dat ik het geld zou weggeven.' En sterker nog, ik ga de loterij nog een keer winnen.' Jansen is veroordeeld voor bankovervallen (http://www.omroepbrabant.nl/?news/36821522/Negen+jaar+cel+voor+crimineel+Breda.aspx). De Juliet-groep handelde in drugs en ging daarbij zwaar geweld niet uit de weg.
Jansen: 'Kijk, de regels in dit land worden gemaakt door de rijken voor de rijken. Dan kan je met justitie in aanraking komen. (...) Ik zat in de hasjhandel, ik heb bankovervallen gepleegd, maar ik heb grenzen. Ik heb nooit iemand vermoord. (...) Als ik terugkijk op mijn leven zou ik het zo precies weer over doen. Ik heb echt nergens spijt van.'
Jansen is ook oprichter van Easy Pawn, een stichting die zich inzet voor straatjongeren en ze onderdak biedt.

Nosferatu187
26-11-2013, 18:46
Voormalig topcrimineel John Jansen uit Breda is de man die honderden Bredase arme gezinnen blij heeft gemaakt. Hij won 2,5 miljoen euro in de Staatsloterij en schonk een deel van het geld aan de Voedselbank in zijn stad om sinterklaascadeautjes te kopen. Jansen was lid van de beruchte Julietbende die in de jaren negentig terechtstond voor hasjhandel en ontvoering en afpersing van vooral criminelen.

Jansen wil uit de publiciteit blijven, maar vertelde zijn verhaal aan Omroep Brabant. Hij maakt zich druk om de armoede in Nederland en wil kinderen die het slecht hebben een leuke Sinterklaas bezorgen. "Ik heb altijd geweten dat ik de loterij (http://www.omroepbrabant.nl/?news/202891912/Kersverse+Staatsloterij-miljonair+speelt+voor+Sinterklaas+in+Breda.aspx) een keer zou winnen, en dat ik het geld zou weggeven", lacht hij, "En sterker nog, ik ga de loterij nog een keer winnen."

Open over zijn criminele verleden
Over zijn criminele verleden is hij heel open. "Kijk, de regels in dit land worden gemaakt door de rijken voor de rijken. Dan kan je met justitie in aanraking komen." Volgens de Bredanaar is lang niet alles wat over zijn verleden wordt geschreven waar. "Ik zat in de hasjhandel, ik heb bankovervallen gepleegd (http://www.omroepbrabant.nl/?news/36821522/Negen+jaar+cel+voor+crimineel+Breda.aspx), maar ik heb grenzen. Ik heb nooit iemand vermoord."

Boek over zijn leven
De voormalige crimineel werkt op dit moment aan een boek over zijn leven. "Als ik terugkijk op mijn leven zou ik het zo precies weer over doen. Ik heb echt nergens spijt van."

Robin Hood
De Bredanaar doet tegenwoordig meer aan liefdadigheid. Zo is hij de oprichter van Easy Pawn (http://www.easypawn.nl/), een stichting die zich inzet voor straatjongeren en ze onderdak biedt.
Maar daar ging het geld van zijn staatslot niet heen. "Maak je maar geen zorgen, die komen niets tekort."

Als een moderne Robin Hood helpt hij de armen. "Ik kom uit een gezin met acht kinderen. Het leven was bij ons geen vetpot. Ik weet hoe het is als met Sinterklaas de rijke kinderen in de klas de mooiste cadeau's hebben. Niet dat ik ooit wat tekort ben gekomen thuis, maar ik weet wel hoe het is als er weinig geld is."

Sinterklaasfeest
Bij de Voedselbank in Breda is iedereen erg blij met de gulle gift. "Bijna 500 kinderen krijgen nu een echte Sinterklaas. Dat is echt geweldig", zegt Marieke Oomen van de Bredase Vincentiusvereniging. Die vereniging had al plannen voor een speciaal Sinterklaasfeest voor kinderen van ouders die afhankelijk zijn van de voedselbank. "We konden 75 kinderen blij maken, maar door deze gulle gift kunnen we nu ineens alle kinderen blij maken."

1 april
Ze dachten in eerste instantie dat het om een 1 aprilgrap ging, maar al snel werd duidelijk dat het serieus was. Hoeveel geld er is geschonken mag ze niet zeggen. Ook wil ze niet reageren op de gulle gever zelf. "We laten dat helemaal aan hem over", zegt haar collega. "Echt, dat moet hij zelf weten of hij geld geeft. Wij zijn in ieder geval hartstikke bij. En de kinderen nog het meest. De rest er om heen is niet belangrijk.

Kemal
26-11-2013, 19:14
Is toch geweldig voor de kinderen dat hij dit doet!

appelsap
26-11-2013, 20:18
En zonder deze bende ook geen 2Hot2Handle en misschien wel geen Golden Glory....
Sjappoo, een pareltje voor deze samenleving.
Maar in ieder geval goed dat hij zijn eerlijk gewonnen geld goed besteedt.

Leventdepevent
26-11-2013, 22:49
nou ik vind het een goeie daad, we geven weer massaal aan het buitenland (en terecht hoor begrijp me niet verkeerd) maar er zijn genoeg mensen die het niet breed hebben in NL dus fijn dat daar ook eens aan gedacht wordt

Nosferatu187
26-11-2013, 23:57
natuurlijk is het een goede daad, daarom post ik het ook.

Leventdepevent
27-11-2013, 07:34
natuurlijk is het een goede daad, daarom post ik het ook.
nou goed gedaan kerel ;)

blade
27-11-2013, 09:47
mischien zijn slachtoffers ook wat poen geven? hij lult er over of het niks is geweest wat die gedaan heeft en geen spijt er van heeft maar het lijkt me geen pretje om een blaffer voor je gezicht te krijgen.wat krom is kan je niet recht lullen lijkt mijn ook niet met 2.5 miljoen

Pansier
27-11-2013, 10:03
mischien zijn slachtoffers ook wat poen geven? hij lult er over of het niks is geweest wat die gedaan heeft en geen spijt er van heeft maar het lijkt me geen pretje om een blaffer voor je gezicht te krijgen.wat krom is kan je niet recht lullen lijkt mijn ook niet met 2.5 miljoen

Denk dat ik het wel een goede troost vind van 2.5 miljoen hoor.

blade
27-11-2013, 10:14
Denk dat ik het wel een goede troost vind van 2.5 miljoen hoor.



tja veel mensen vinden hem nu een held is hun goed recht ik vind um een crimineel die aandacht wil hij had die poen ook anoniem kunnen geven ik denk ook aan de slachtoffers die die heeft gemaakt of zijn we die vergeten nou die cadeautjes weg geeft?

Nosferatu187
27-11-2013, 13:48
mischien zijn slachtoffers ook wat poen geven? hij lult er over of het niks is geweest wat die gedaan heeft en geen spijt er van heeft maar het lijkt me geen pretje om een blaffer voor je gezicht te krijgen.wat krom is kan je niet recht lullen lijkt mijn ook niet met 2.5 miljoen

o ja en die bankiers die massaal geld hebben gestolen, gaan die hun slachtoffers ook geld geven dan?

blade
27-11-2013, 13:53
o ja en die bankiers die massaal geld hebben gestolen, gaan die hun slachtoffers ook geld geven dan?


hebben die een pistool bij iemand op de kop gezet?stomme vergelijking maar goed als je een crimineel de hand boven het hoofd houd dan mag dat tis een vrij land toch maar verdiep je je eigen ook eens in de mensen die het is overkomen dan lul je wel anders

Nosferatu187
27-11-2013, 14:07
bankiers hebben in vergelijking veel meer schade gedaan, de hele economie naar de ... geholpen mensen raken hun werk kwijt elke dag, nog jarenlang schade.

blade
27-11-2013, 14:20
bankiers hebben in vergelijking veel meer schade gedaan, de hele economie naar de ... geholpen mensen raken hun werk kwijt elke dag, nog jarenlang schade.

tis te hopen dat jou familie het niet overkomt of je kinderen of maakt het jou niet uit dat die een blaffer op hun hoofd krijgen?weet het niet zou kunnen dat je dat niet erg vind en denk ach hij heeft er dan wel geen spijt van die dader maar als die de staatsloterij wint geeft die mischien cadeautjes weg

ARMENIA
27-11-2013, 14:29
pff.. doet er iemand een x wat goeds, is het ook niet goed. wat hij heeft gedaan, was zijn verleden.


mischien zijn slachtoffers ook wat poen geven? hij lult er over of het niks is geweest wat die gedaan heeft en geen spijt er van heeft maar het lijkt me geen pretje om een blaffer voor je gezicht te krijgen.wat krom is kan je niet recht lullen lijkt mijn ook niet met 2.5 miljoen

Nosferatu187
27-11-2013, 14:32
dat zeg ik precies.

Tony
27-11-2013, 14:40
Waarom praten jullie over een misdadiger? De persoon in kwestie heeft reeds terecht gestaan voor zijn daden. Hij is inmiddels niets anders dan gewoon een vrij burger...

En deze persoon heeft op legale wijze geld verkregen en steunt daarom kinderen van arme gezinnen.. Dan maakt het toch totaal niet uit wat zijn verleden is. (in dit geval)

blade
27-11-2013, 14:43
pff.. doet er iemand een x wat goeds, is het ook niet goed. wat hij heeft gedaan, was zijn verleden.

val hem niet aan om zijn verleden maar hij heeft er geen spijt van wat die geflikt heeft kan wel hypocriet gaan doen en zeggen wat goed van hem zeg! had ik wel gedaan als die spijt van zijn daden zou hebben en dat heeft die niet.laten we het breder gaan trekken nou is der iemand die 10 meisjes heeft misbruikt er geen spijt van heeft en de staatsloterij wint en geld weg geeft voor arme kinderen voor sinterklaas om cadeautjes te kopen zou je dat ook toe juichen en zeggen ach dat was zijn verleden dat denk ik niet he. kijk het is gewoon dat die vent is gepakt voor zijn daden anders was die gewoon er mee door gegaan.maar goed als de mensen hem een held vinden ik vind het best

Tony
27-11-2013, 14:44
Deze man is niet per definitie een held in mijn ogen.. Vind het wel een mooi gebaar.

micha
27-11-2013, 16:30
ik ken hem persoonlijk. Hij wou het stilhouden en vertelde tegen dochter om kwart voor negen "s ochtends dat ze het echt tegen niemand mocht zeggen maar hij had de staatsloterij gewonnen. om 10.00 wist heel Breda het. Hij rijd nu in mclaren slr hij heeft voor 6 ton auto"s gekocht. De sinterklaas actie kost hem 75000 euro.

micha
27-11-2013, 16:32
tja veel mensen vinden hem nu een held is hun goed recht ik vind um een crimineel die aandacht wil hij had die poen ook anoniem kunnen geven ik denk ook aan de slachtoffers die die heeft gemaakt of zijn we die vergeten nou die cadeautjes weg geeft?

in eerste instantie was het ook anoniem maar de media heeft hem ontmaskert

Nosferatu187
27-11-2013, 16:38
staat er ook bij ergens, dat hij het anoniem wou houden.

micha
27-11-2013, 16:42
27/11/2013 Tijd: 12:21
Auteur: Wijnand Nijs
BREDA - NOS, Hart van Nederland, zo’n beetje alle kranten en radiozenders hebben hem benaderd: de Bredase weldoener John Jansen. Jansen blijkt (http://www.omroepbrabant.nl/?news/202902562/Oud-topcrimineel+John+Jansen+uit+Breda+is+de+geheime+S interklaas.aspx) de gulle gever aan de Bredase Voedselbank.
Het verhaal is uit een film: oud-crimineel wint loterij engeeft geld aan goed doel (http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/2013-11-26/sintfeest-bij-voedselbank-dankzij-winnaar-staatsloterij). Want precies dat is wat er aan de hand is. Jansen kocht een staatslot bij Sigarenmagazijn Van den Broek aan de Willemstraat en won prompt 2,5 miljoen euro (http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/2013-11-11/bredase-sigarenboer-verkoopt-miljoenenlot-staatsloterij). Het verhaal van zijn in eerste instantie anonieme gift waarmee hij voor zo’n vijfhonderd kinderen een Sinterklaascadeau mogelijk maakte, deed het al goed in de media. Toen bekend werd dat het om Jansen ging, kwam de aandacht pas echt op gang (https://www.google.nl/search?q=sinterklaas+breda+crimineel&oq=sinterklaas+breda+crimineel&aqs=chrome..69i57.5851j0j4&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=91&ie=UTF-8#es_sm=91&espv=210&q=sinterklaas+breda+crimineel&safe=off&tbm=nws).
Bij hem en bij de Voedselbank stond de telefoon roodgloeiend. Jansen heeft er zelf niet zoveel aan toe te voegen, laat hij weten in een reactie. “Ik had gehoopt dat het pas na de actie bekend zou worden. Nu gaat de aandacht niet naar waar het om zou moeten gaan, namelijk de Voedselbank.”
Inmiddels heeft ook het Openbaar Ministerie belangstelling getoond voor de prijswinnaar. Het OM gaat onderzoeken of het nog geld tegoed heeft van het voormalig lid van de Julietbende, zo bevestigt een woordvoerder. “We hebben van horen zeggen dat hij over voldoende liquide middelen beschikt en kijken nu of er nog vorderingen openstaan. Dat zou een ontnemingsvordering kunnen zijn in het kader van de Plukze-Wet of bedragen die hij aan slachtoffers zou moeten betalen.”
Op Facebook en op diverse sites staan honderden reacties, waarbij veel mensen waardering uitspreken voor de actie. “Een super gebaar” en “Wat een geweldig gebaar en mooi om te lezen dat er nog zo veel warme harten zijn die de voedselbank graag steunen.” Anderen zijn wat minder enthousiast over zijn verleden. “Misschien kan hij nu meteen smartegeld betalen aan het bankpersoneel waar hij overvallen heeft gepleegd.”
Voor Jansen was zijn gift logisch. “De meeste mensen hebben grote plannen als ze een loterij winnen, maar als het zover is, dan blijven ze er bovenop zitten.” Hij niet.

Nosferatu187
27-11-2013, 16:48
ik heb de thread ook een verkeerde titel gegeven, het is inderdaad ex-gangster.

blackadder
27-11-2013, 16:52
ik ken hem persoonlijk.
Ik ben daar niet echt verbaasd over. :lol:

micha
27-11-2013, 17:07
Ik ben daar niet echt verbaasd over. :lol:

Breda is maar klein hoor

Nosferatu187
27-11-2013, 17:29
breda is niet zo groot addertje.

Wheelie
27-11-2013, 17:40
Breda is maar klein hoor

Ik dacht eerst dat het over jou ging ;)

blackadder
27-11-2013, 18:05
Breda is maar klein hoor
Ja dat zal t wezen.
Dat ie bij dezelfde bende als Nyqvist heeft gezeten heeft er vast niks mee te maken dat je m persoonlijk kent.

micha
28-11-2013, 06:32
bende bende was meer een gezellige vrienden club

Anderson
28-11-2013, 18:31
Ik vraag me af als het Badr Hari was geweest of iedereen het ook zo'n goed gebaar hadden gevonden, ik durf te wedden van niet.

micha
28-11-2013, 18:48
Ik vraag me af als het Badr Hari was geweest of iedereen het ook zo'n goed gebaar hadden gevonden, ik durf te wedden van niet.


Nou dat weet ik niet

Nosferatu187
28-11-2013, 18:51
nou juist wel, dan zou hij nog iets positiefs in zijn leven doen wat ik niet zo snel zie gebeuren.

Turboknecht
28-11-2013, 20:53
Fijn dat hij geld weg geeft waar hij niks voor heeft gedaan en dat hij geen spijt heeft van het leed dat hij met zijn wandaden heeft aangericht. Goeie gozer hoor. :twak:

blackadder
28-11-2013, 21:58
Fijn dat hij geld weg geeft waar hij niks voor heeft gedaan en dat hij geen spijt heeft van het leed dat hij met zijn wandaden heeft aangericht. Goeie gozer hoor. :twak:
Het is een hele gezellige knul.

blackadder
28-11-2013, 21:59
bende bende was meer een gezellige vrienden club
Niks zo gezellig dan met je vrienden banken beroven en drugs te dealen.

micha
29-11-2013, 06:06
Duizenden cadeau's van Bredase 'Sinterklaas' John Jansen ingepaktLaatst gewijzigd: vrijdag 29 november 2013 - 05:15 | Auteur: Jos Verkuijlen (http://www.omroepbrabant.nl/Tag.aspx?author=Jos%20Verkuijlen)
http://www.omroepbrabant.nl/Graphics/Image.aspx?object=News&image=Heel_veel_inpakwerk_1580037.JPGHeel veel inpakwerkhttp://www.omroepbrabant.nl/Graphics/Icons/zoom.png (http://www.omroepbrabant.nl/Graphics/Image.aspx?object=News&type=large&image=Heel_veel_inpakwerk_1580037.JPG)
BREDA - Het is een enorme klus voor de vrijwilligers van de voedselbank Breda en medewerkers van de Makro in die stad. Duizenden cadeau's werden donderdagavond inpakt. Het geld voor de cadeau's is geschonken door oud-crimineel John Jansen uit Breda. Het geven is makkelijk, maar daarna volgt een flinke logistieke operatie.
Het ene na het andere vel cadeaupapier wordt afgescheurd door vrijwilliger Corry. Ze heeft het er maar druk mee, want de dozen blijven maar aangevoerd worden. In de gang van het Makrofiliaal in Breda staan pallets vol met cadeau's klaar. Laptops, tv's, Lego, borduursetjes en babyspeeltjes. Je kan het zo gek niet bedenken of er moet een mooi sinterklaaspapiertje omheen.

'geweldige Sinterklaas'
Vrijwilligster Leentje heeft het er maar druk mee. "Ik heb er denk ik al een stuk of 75 ingepakt. Het is bijna niet bij te houden. Toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik 'oeh wat hebben die kinderen een geweldige Sinterklaas'. Ja, dit is echt heel bijzonder. En ook nog voor zoveel kinderen."

Het is dan ook een grote operatie. Sinds bekend werd dat Jansen (http://www.omroepbrabant.nl/?news/202902562/Oud-topcrimineel+John+Jansen+uit+Breda+is+de+geheime+S interklaas.aspx) alle kinderen van de voedselbank sinterklaascadeau's wil geven is er een grote logistieke operatie op touw gezet. Eerst gingen veertig vrijwillgers langs bij alle kinderen. Een van die vrijwilligers was Truus. "Dat was fantastisch om te doen. Ze hadden tranen in hun ogen en ik zelf ook."

Grote klus
Elk cadeau krijgt een nummer tijdens het inpakken. Op die manier weet de voedselbank precies welk van al die duizenden cadeau's bij welk kind hoort. "Dit is wel wat ingewikkelder dan ons gewone werk", zegt coördinator Anita van Pelt.

Zo vlak voor de Sinterklaas worden de cadeau's uitgedeeld aan de kinderen van gezinnen die bij de voedselbank zitten.

Leventdepevent
29-11-2013, 07:18
Niks zo gezellig dan met je vrienden banken beroven en drugs te dealen.
zo gaat dat in breetje-da ;)

micha
29-11-2013, 15:29
COLUMN - Was het verschil tussen goed en fout maar zo helder als de gemiddelde Amerikaan denkt. Konden we de bad guys maar onderscheiden van de good guys, dan was de wereld een stuk overzichtelijker. Terwijl de foute mensen verbitterd wegrotten in een kerker, zouden de goede mensen fluitend door het park wandelen. Maar helaas, zo duidelijk is het niet.
Sinds het deksel van de stinkende put is, weten we hoe verziekt de bankenwereld in elkaar zit. Hoe handelaren miljardenschulden konden veroorzaken en afwentelen op de samenleving. Maar we weten ook dat zij indirect handelden in ons belang: Iedereen rijk! En zo weten we dat criminaliteit onlosmakelijk verbonden is met die samenleving. We vragen er in feite om.
Zonder drugsbendes (bad guys) geen drugsgebruik op feesten en partijen (good guys?). We vinden dat iedereen belasting moet betalen (good guys), maar laten onze badkamer door een paar Polen verbouwen (bad guys). De Bredase “ex-topcrimineel” John Jansen zei het deze week zo: “De regels in dit land worden gemaakt door de rijken voor de rijken." Die bepalen, in zijn optiek, de lijn tussen goud en fout. En als je die overtreedt, kom je in drijfzand terecht.
John Jansen, lid van de in de jaren ’90 beruchte Juliet-bende, is de hoofdrolspeler in het meest fantastische Sinterklaasverhaal (http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/2013-11-26/sintfeest-bij-voedselbank-dankzij-winnaar-staatsloterij) dat ik ooit heb gehoord. John Jansen komt uit een gezin met acht kinderen, dat het bepaald niet breed had vroeger. Hij weet hoe het voelt als Sinterklaas je huis voorbij rijdt. De onmacht balde zich in zijn lichaam samen, stel ik me zo voor.
John Jansen besloot dat de wereld niet eerlijk in elkaar zat. En hij ging ervoor zorgen dat hij zijn deel zou krijgen. De gevolgen zijn niet goed te praten, de Juliet-bende trok een zeer gewelddadig spoor van berovingen, mishandelingen en afpersing door het land. Daarbij waren vooral andere criminele bendes het doelwit. De drugshandel en -productie werd zo gecontroleerd. We kennen het uit populaire maffiafilms.
Laatst hoorde ik een interessante uitspraak van een Amerikaanse sociaal werker: “There isn’t anyone you can’t love once you’ve heard their story.”
Daarom gaat het verhaal verder: De bende werd uiteindelijk gepakt, John Jansen zat zijn straf uit, ging nog een keer in de fout en zat wederom vast. Misschien is in die cel de gedachte ontstaan dat hij de cirkel moest rondmaken. John Jansen voelde zich verbonden met kinderen in de knel. Kinderen die Sinterklaas zagen passeren. Hij richtte een stichting op (Easy Pawn) die inboedels in- en verkoopt. De opbrengst is voor jongeren die er werken.
En onlangs kwam het lot uit de loterij: John Jansen, of all people, won 2,5 miljoen euro in de Staatsloterij. Althans: Hij kon het winnende lot overhandigen. In dit verhaal mogen we niets zomaar voor waar aannemen. Jansen wilde een deel van dat geld anoniem schenken aan de Bredase Voedselbank. Maar de kersverse lottowinnaar ging als een lopend vuurtje door de kroegen en al snel werd de link gelegd: Het is John Jansen die alle kinderen van Voedselbankgezinnen een mooi kado geeft. Op 5 december verschijnt een glinstering in de blij verraste ogen van honderden kinderen, die nergens op hadden gerekend. Sinterklaas is per definitie de good guy. Of zou het Openbaar Ministerie (http://www.bredavandaag.nl/nieuws/algemeen/2013-11-27/gulle-bredase-sint-weet-ogen-op-zich-gericht) het aandurven om de pakjes meteen uit de kinderhandjes te vorderen?

RedDawn
29-11-2013, 16:42
Als hij de criminaliteit vaarwel heeft gezegd en nu probeert iets positiefs te doen voor de maatschappij is dat toch alleen te prijzen?

Je ziet alleen vaak dat dergelijke mensen heel moeilijk hun oude wereldje vaarwel kunnen zeggen. Of het oude wereldje hen. Het is maar hoe je het bekijkt.

micha
29-11-2013, 17:37
Als hij de criminaliteit vaarwel heeft gezegd en nu probeert iets positiefs te doen voor de maatschappij is dat toch alleen te prijzen?

Je ziet alleen vaak dat dergelijke mensen heel moeilijk hun oude wereldje vaarwel kunnen zeggen. Of het oude wereldje hen. Het is maar hoe je het bekijkt.


hij heeft de loterij gewonnen en daarmee een heel mooi gebaar gemaakt maar ik las nergens dat hij vaarwel ging zeggen tegen het oude wereldje. Niet vergeten deze man was eigenaar van de grootste discotheek van europa en bijv ook van de Pacha in Rotterdam. Maar goed volgens mij was het de laatste jaren niet echt weelde meer.

micha
05-01-2018, 17:01
https://www.netflix-nederland.nl/aanbod-netflix-nederland/john-jansen-2016/nu ook de Movie

e-type
06-01-2018, 18:16
ik download de torrent wel.

micha
07-01-2018, 08:03
leuk om te kijken. hij heeft nogal een eigen kijk op het leven

Kemal
30-01-2018, 06:43
Heb deze van het weekend bekeken, leuke docu/film!