PDA

View Full Version : Uitstekende kijkcijfers Glory 12 New York op SpikeTV



rollermanskunk
26-11-2013, 21:42
Ik ontving zojuist bericht dat de kijkcijfers van Glory 12 New York op SpikeTV een flinke stijgende lijn vertonen tov Glory 11 Chicago. Afgelopen zaterdag keken gemiddeld 476.000 kijkers met een piek van 665.000. Dit is een stijging van bijna 100.000 kijkers gemiddeld tov Glory 11 Chicago.

Het lijkt er op dat Glory nu echt begint door te breken in Amerika.

RedDawn
26-11-2013, 22:14
Ik ontving zojuist bericht dat de kijkcijfers van Glory 12 New York op SpikeTV een flinke stijgende lijn vertonen tov Glory 11 Chicago. Afgelopen zaterdag keken gemiddeld 476.000 kijkers met een piek van 665.000. Dit is een stijging van bijna 100.000 kijkers gemiddeld tov Glory 11 Chicago.

Het lijkt er op dat Glory nu echt begint door te breken in Amerika.

Je bedoelt dat het op liverkick staat?

Goede kijkcijfers in ieder geval. Wel maf dat we in een kleine landje in Nederland al bijna zulke aantallen halen. Piek komt trouwens door Cops las ik bij liverkick.

blackadder
26-11-2013, 23:40
Ik ontving zojuist bericht dat de kijkcijfers van Glory 12 New York op SpikeTV een flinke stijgende lijn vertonen tov Glory 11 Chicago. Afgelopen zaterdag keken gemiddeld 476.000 kijkers met een piek van 665.000. Dit is een stijging van bijna 100.000 kijkers gemiddeld tov Glory 11 Chicago.

Het lijkt er op dat Glory nu echt begint door te breken in Amerika.
Da's mooi nieuws. Er zit dus wel een stijgende lijn in.

e-type
26-11-2013, 23:56
Heel goed. VS bedwongen: check. Nu weer gauw focussen op Europa.

rollermanskunk
27-11-2013, 00:55
Je bedoelt dat het op liverkick staat?

Goede kijkcijfers in ieder geval. Wel maf dat we in een kleine landje in Nederland al bijna zulke aantallen halen. Piek komt trouwens door Cops las ik bij liverkick.


Nee het is precies andersom ;)

De piek was juist minder dan de vorige keer daarom is het gemiddelde cijfer uitstekend te noemen; meer mensen (100k) bleven kijken terwijl de piek aan het begin juist minder was.

Overigens is de Amerikaaanse tv-markt voor MMA/kickboksen niet zo heel erg groot, UFC trekt gemiddeld ook niet meer dan 1 miljoen op Fox, Bellator zit op Spike zo rond de 700k gemiddeld.

PPV blijft de grootste moneymaker

blackadder
27-11-2013, 01:23
Nou ja er zit een stijgende lijn in. Als ze dit aantal kijkers kunnen vasthouden en misschien zelfs nog kunnen verhogen zodat het op Bellators gemiddelde kijkcijfer komt kan iedereen denk ik dik tevreden zijn. En dan zullen de PPV inkomsten in de toekomst wellicht ook stijgen wat meer evenementen binnen en buiten de VS inhoudt. Dus al met al erg goed nieuws.

blade
27-11-2013, 07:50
Ik ontving zojuist bericht dat de kijkcijfers van Glory 12 New York op SpikeTV een flinke stijgende lijn vertonen tov Glory 11 Chicago. Afgelopen zaterdag keken gemiddeld 476.000 kijkers met een piek van 665.000. Dit is een stijging van bijna 100.000 kijkers gemiddeld tov Glory 11 Chicago.

Het lijkt er op dat Glory nu echt begint door te breken in Amerika.

tja op een bevolking van 300 miljoen nog wat valt het wel mee :lol:

Leventdepevent
27-11-2013, 08:35
tja op een bevolking van 300 miljoen nog wat valt het wel mee :lol:
wat je zegt ja....volgens mij heeft die klungelige herhaling van Glory op rtl7 hier al dezelfde kijkcijfers :D

Pansier
27-11-2013, 11:05
Aan het aanbod ligt het niet, zijn leuke partijen tot dusver! Hopelijk blijft dit zo!

Nelisje
27-11-2013, 11:13
UFC on Fox 8 had gemiddeld 2.04 miljoen kijkers (eerste resultaat op google).. Dan is een kwart voor een onbekende organisatie niet heel slecht, het is alleen de vraag waar de cijfers uiteindelijk op uit komen.

e-type
27-11-2013, 11:52
tja op een bevolking van 300 miljoen nog wat valt het wel mee :lol:

Maar hoeveel daarvan zijn vechtsportliefhebbers. De meesten gaan voor football en basketbal. Voor een marginale sport is dit niet verkeerd.
Een kwart meer kijkers is aardig goed. Maar ja, nog slechts twee ijkpunten.

rollermanskunk
27-11-2013, 12:30
tja op een bevolking van 300 miljoen nog wat valt het wel mee :lol:

Ik zal het nog 1 keer voor je uitleggen:

Amerika is een land met een paar duizend (!) tv-zenders (kabel, nationaal, regionaal, themakanalen), de tv-markt voor vechtsport is niet heel erg groot (varierend van 1 tot 2 miljoen liefhebbers) en vooral op ppv gericht. De kijkcijfers op SpikeTV mbt andere tv programma's zijn ook niet al te spectaculair, SpikeTV wordt in zijn algemeenheid niet heel erg veel bekeken. Waar Glory zich vooral op moet richten zijn de kijkcijfers van Bellator die schommelen tussen de 400k en 1 miljoen kijkers. Glory heeft nu zeg maar de ondergrens van Bellator bereikt en dat is eerder dan verwacht. Volgend doel moet richting de 550k zijn wat dicht tegen het Bellator-gemiddelde ligt.

Het zijn gewoon goede cijfers. je mag het van mij afkraken of het belachelijk maken (be my guest ) maar mensen uit het vak (oa de president van SpikeTV en Amerikaanse media ) zeggen allemaal dat het goede cijfers zijn.

blade
27-11-2013, 13:00
Ik zal het nog 1 keer voor je uitleggen:

Amerika is een land met een paar duizend (!) tv-zenders (kabel, nationaal, regionaal, themakanalen), de tv-markt voor vechtsport is niet heel erg groot (varierend van 1 tot 2 miljoen liefhebbers) en vooral op ppv gericht. De kijkcijfers op SpikeTV mbt andere tv programma's zijn ook niet al te spectaculair, SpikeTV wordt in zijn algemeenheid niet heel erg veel bekeken. Waar Glory zich vooral op moet richten zijn de kijkcijfers van Bellator die schommelen tussen de 400k en 1 miljoen kijkers. Glory heeft nu zeg maar de ondergrens van Bellator bereikt en dat is eerder dan verwacht. Volgend doel moet richting de 550k zijn wat dicht tegen het Bellator-gemiddelde ligt.

Het zijn gewoon goede cijfers. je mag het van mij afkraken of het belachelijk maken (be my guest ) maar mensen uit het vak (oa de president van SpikeTV en Amerikaanse media ) zeggen allemaal dat het goede cijfers zijn.


ten eerste maak ik het niet belachelijk en kraak ik je niet af geef gewoon mijn mening daar kan je het niet mee eens zijn prima maar je moet geen dingen zeggen over afkraken en al die meuk zijn toch gewoon feiten als je 300 miljoen mensen heb en er kijken 476.000 dan stelt het geen reet voor toch?

Facade
27-11-2013, 13:16
als je 300 miljoen mensen heb en er kijken 476.000 dan stelt het geen reet voor toch?

Dat is niet de vergelijking die je moet maken. Je moet juist kijken naar de kijkcijfers die concurrenten hebben en hoe je er in verhouding met die concurrenten voor staat. Het lijkt me niet dat glory zo even 10 miljoen kijkers gaat scoren als concurrenten gemiddeld 500 000 - 1000000 kijkers trekken, of de totale bevolking nou 300 miljoen is of 5 miljard.... Wat ik van rollermanskunk begrijp, kan Glory min of meer mee met concurrenten die het hoofd boven water kunnen houden. Dat is wat relevant is hier, niet of de VS een bevolking heeft van 300 miljoen. In die zin stelt het dus wel een reet voor.

rollermanskunk
27-11-2013, 13:21
Dan stelt MMA (en nu dus ook kickboksen) niks voor op tv-gebied qua kijkcijfers in algemene zin. Vanuit dat perspectief heb je gelijk maar niet vanuit het perspectief van de vechtsport.

blade
27-11-2013, 14:23
Dan stelt MMA (en nu dus ook kickboksen) niks voor op tv-gebied qua kijkcijfers in algemene zin. Vanuit dat perspectief heb je gelijk maar niet vanuit het perspectief van de vechtsport.

ja dat zou kunnen maar ik gun ze wel 10 miljoen kijkers hoor laat ik daar duidelijk over zijn anders krijg ik dat weer;)

cornelus
27-11-2013, 15:02
Vraag me af hoe ze eigenlijk de kijkcijfers in Amerika meten... Hier in Nederland hebben we ook wel een paar miljoen huishoudens. En het schijnt dat ze de peilingen verrichten op zo'n ± 1300 kastjes??? Ik kan me dat gewoon niet voorstellen weet je. Er zal ongetwijfeld een wiskundige vergelijking op losgelaten worden, maar dan nog lijkt het me eigenlijk complete BS. En daar wordt dan alles, maar werkelijk ook alles wat zakelijke beslissingen betreft op gewogen.

blade
27-11-2013, 15:13
Vraag me af hoe ze eigenlijk de kijkcijfers in Amerika meten... Hier in Nederland hebben we ook wel een paar miljoen huishoudens. En het schijnt dat ze de peilingen verrichten op zo'n ± 1300 kastjes??? Ik kan me dat gewoon niet voorstellen weet je. Er zal ongetwijfeld een wiskundige vergelijking op losgelaten worden, maar dan nog lijkt het me eigenlijk complete BS. En daar wordt dan alles, maar werkelijk ook alles wat zakelijke beslissingen betreft op gewogen.

dat wordt door een bedrijf gepeild The Nielsen Company
The Nielsen Company
The Nielsen Company
The Nielsen Company
The Nielsen Company

rollermanskunk
27-11-2013, 16:40
Vraag me af hoe ze eigenlijk de kijkcijfers in Amerika meten... Hier in Nederland hebben we ook wel een paar miljoen huishoudens. En het schijnt dat ze de peilingen verrichten op zo'n ± 1300 kastjes??? Ik kan me dat gewoon niet voorstellen weet je. Er zal ongetwijfeld een wiskundige vergelijking op losgelaten worden, maar dan nog lijkt het me eigenlijk complete BS. En daar wordt dan alles, maar werkelijk ook alles wat zakelijke beslissingen betreft op gewogen.

Ongeveer hetzelfde systeem als met de peilingen voor de verkiezingen, er zit sowieso altijd wel een foutenmarge bij inbegrepen (5%) maar het schijnt wel een realistische weergave te zijn van alle verschillende bevolkingsgroepen/huishoudens in Nederland.


Het kijkerspanel bestaat uit ongeveer 2.800 personen in 1.235 huishoudens. De huishoudens worden geworven uit de Establishment Survey. Ze zijn zodanig geselecteerd dat zij op belangrijke kenmerken een representatieve afspiegeling vormen van de Nederlandse bevolking, b.v. op huishoudgrootte, sociale klasse, regio en geslacht. Een huishouden wordt alleen geselecteerd voor het panel als alle leden bereid zijn aan het kijkonderzoek mee te werken. De samenstelling van het panel wordt continu gecontroleerd.

Bron: sko

Ko2j
27-11-2013, 17:37
Ik ben benieuwd of Glory verder omhoog gaat krabbelen. Op dit moment zitten ze wel met het probleem dat alle kampioenen steeds verliezen. Saki en Ghita verliezen allebei van Verhoeven, terwijl het onbekend is wanneer de echte nr. 1 HW afscheid neemt, dan wel nog een partij draait. Petrosyan en Roosmalen verliezen van Ristie. Levin verliest van Schilling en dan die laatste weer van Barrett. Zo bouw je natuurlijk niet echt namen/sterren op.

Jabdealer
27-11-2013, 18:02
Leuk hoor dat er zulke groei in zit! volgens mij heeft Spike een heeeule grote vinger in de pap vwb de Amerikaanse shows.. en ze bemoeien zich zelfs met Glory 13.

Glory moet heel erg blij zijn met deze exposure in de US

rollermanskunk
27-11-2013, 18:15
Ik ben benieuwd of Glory verder omhoog gaat krabbelen. Op dit moment zitten ze wel met het probleem dat alle kampioenen steeds verliezen. Saki en Ghita verliezen allebei van Verhoeven, terwijl het onbekend is wanneer de echte nr. 1 HW afscheid neemt, dan wel nog een partij draait. Petrosyan en Roosmalen verliezen van Ristie. Levin verliest van Schilling en dan die laatste weer van Barrett. Zo bouw je natuurlijk niet echt namen/sterren op.

Ach die Amerikanen weten op dit moment toch niet wie wie is dus ik denk dat het qua opbouwen van namen/sterren niet veel zal uitmaken en Glory voorlopig nog wel tijd heeft om dit op de juiste manier aan te pakken. Ik denk eerder dat ze meer pr-support van Spike moeten zien te krijgen om volledig te kunnen doorgroeien. Op dit moment is er weinig tot geen pr op Spike omdat Spike zich bijna volledig richt op Bellator waar echt al miljoenen in gepompt is door Viacom. Ik verwacht ook niet dat Glory nog lang op Spike zal blijven als de situatie blijft zoals die op het ogenblik is. Zonder volledige pr-support van de tv-netwerk wordt het niks. Ik heb al begrepen dat er interesse zou zijn van concurrerende tv-zenders die wel volledig achter Glory willen staan qua pr en marketing.

RedDawn
28-11-2013, 12:39
Ach die Amerikanen weten op dit moment toch niet wie wie is dus ik denk dat het qua opbouwen van namen/sterren niet veel zal uitmaken en Glory voorlopig nog wel tijd heeft om dit op de juiste manier aan te pakken. Ik denk eerder dat ze meer pr-support van Spike moeten zien te krijgen om volledig te kunnen doorgroeien. Op dit moment is er weinig tot geen pr op Spike omdat Spike zich bijna volledig richt op Bellator waar echt al miljoenen in gepompt is door Viacom. Ik verwacht ook niet dat Glory nog lang op Spike zal blijven als de situatie blijft zoals die op het ogenblik is. Zonder volledige pr-support van de tv-netwerk wordt het niks. Ik heb al begrepen dat er interesse zou zijn van concurrerende tv-zenders die wel volledig achter Glory willen staan qua pr en marketing.

Zou goed nieuws zijn, want op dit moment moet er nog veel geld bij. Ik ben benieuwd wanneer Glory break even gaat draaien.

rollermanskunk
28-11-2013, 20:06
Zou goed nieuws zijn, want op dit moment moet er nog veel geld bij. Ik ben benieuwd wanneer Glory break even gaat draaien.

Met Glory 12 zaten ze al aardig dicht tegen breakeven aan, Glory 13 wordt echter flink duurder dus daar zal weer flink verlies op worden geleden. Tokyo is voor Glory sowieso een verliesgevende onderneming (Glory 4 en 8 hadden ook een flink kostenplaatje)

Ik verwacht dat er in 2014 meer gecentraliseerd gewerkt gaat worden.

Kemal
29-11-2013, 09:34
Glory doet toch goede zaken zo

RedDawn
29-11-2013, 12:25
Glory doet toch goede zaken zo

Ze hebben ook hele hoge uitgaven. Glory zoekt niet voor niets naar een externe financierder.

rollermanskunk
29-11-2013, 13:09
Ze hebben ook hele hoge uitgaven. Glory zoekt niet voor niets naar een externe financierder.

Dat is geloof ik al geregeld.De vraag is nu of Spike volledig achter Glory gaat staan. Meer pr en meer uitzendingen zijn noodzakelijk om echt door te breken in Amerika anders gaat Glory waarschijnlijk naar een andere zender (of misschien wel naar 2 verschillende Amerikaanse tv-zenders)

Guytje
29-11-2013, 13:58
Is misschien beetje omgekeerd voor ons hier in Europa, maar gaat Glory groeien "door" Amerika, dan kan het alleen goed zijn voor de toekomst die dan misschien gaat doorgroeien terug naar huis....Mensen beginnen beetje per beetje gewoon te worden aan betalen voor programma's, bij ons is dat dan meer Films/Series, maar paar jaar geleden had ook dit nog niet gekund. Hopelijk krijgt ook hier het PPV systeem een markt in Europa waardoor het veel makkelijker zal zijn om Thai/Kick/K1 MMa te laten doorgroeien. Positief denken dus al zal het niet voor dit of volgend jaar zijn. PPV en hoge ratings in Europa zal alleen lukken als er Europese shows geboekt worden , dus weer goed voor onze vechters/vechtsters. Ik geloof alvast meer in het Amerika verhaal die terugkomt naar Europa dan het Russische verhaal. Vooral omdat qua taal het allemaal wat makkelijker verkoopt.

RedDawn
29-11-2013, 17:33
Is misschien beetje omgekeerd voor ons hier in Europa, maar gaat Glory groeien "door" Amerika, dan kan het alleen goed zijn voor de toekomst die dan misschien gaat doorgroeien terug naar huis....Mensen beginnen beetje per beetje gewoon te worden aan betalen voor programma's, bij ons is dat dan meer Films/Series, maar paar jaar geleden had ook dit nog niet gekund. Hopelijk krijgt ook hier het PPV systeem een markt in Europa waardoor het veel makkelijker zal zijn om Thai/Kick/K1 MMa te laten doorgroeien. Positief denken dus al zal het niet voor dit of volgend jaar zijn. PPV en hoge ratings in Europa zal alleen lukken als er Europese shows geboekt worden , dus weer goed voor onze vechters/vechtsters. Ik geloof alvast meer in het Amerika verhaal die terugkomt naar Europa dan het Russische verhaal. Vooral omdat qua taal het allemaal wat makkelijker verkoopt.

Ik denk dat je gelijk hebt dat Glory wel gaat aanslaan en Legend niet. Het lijkt alsof er bij die Russen geen enkel idee achter zit, Glory heeft wat dat betreft wel de juiste mensen in huis.

Ik weet alleen niet of PPV zal aanslaan in Nederland of Europa. Je ziet juist dat mensen meer illegale streams downloaden. Interessante ontwikkeling in ieder geval.

RedDawn
29-11-2013, 17:35
Dat is geloof ik al geregeld.De vraag is nu of Spike volledig achter Glory gaat staan. Meer pr en meer uitzendingen zijn noodzakelijk om echt door te breken in Amerika anders gaat Glory waarschijnlijk naar een andere zender (of misschien wel naar 2 verschillende Amerikaanse tv-zenders)

Zou mooi zijn. Glory heeft alleen zelf nog niets naar buiten gebracht? Heeft Andurand niet in de pers gezegd dat hij 20 miljoen aan extern kapitaal nodig heeft? Dat is een flinke smak geld!

rollermanskunk
29-11-2013, 22:12
Zou mooi zijn. Glory heeft alleen zelf nog niets naar buiten gebracht? Heeft Andurand niet in de pers gezegd dat hij 20 miljoen aan extern kapitaal nodig heeft? Dat is een flinke smak geld!

Mij niet bekend heb je een link hiervan?

e-type
29-11-2013, 23:25
Mij niet bekend heb je een link hiervan?


http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?128235-Bloomberg-artikel-Pierre-Andurand-investeerde-al-30-miljoen-dollar-in-Glory

"Through its acquisition of a few European kickboxing outfits such as Amsterdam-based It’s Showtime, Glory Sports now has “most if not all the best kickboxers under its roof,” Andurand says.
The money he has invested has mostly been swallowed up by the deals. He wants to raise an additional $20 million -- probably from private investors with experience in sports -- to bolster the business until it becomes self-supporting in about 2015, he says."

rollermanskunk
30-11-2013, 00:58
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?128235-Bloomberg-artikel-Pierre-Andurand-investeerde-al-30-miljoen-dollar-in-Glory

"Through its acquisition of a few European kickboxing outfits such as Amsterdam-based It’s Showtime, Glory Sports now has “most if not all the best kickboxers under its roof,” Andurand says.
The money he has invested has mostly been swallowed up by the deals. He wants to raise an additional $20 million -- probably from private investors with experience in sports -- to bolster the business until it becomes self-supporting in about 2015, he says."

Oja het artikel van Bloomberg. Als het goed is zijn die investeerders er al maar zit men nu eigenlijk te wachten op de follow-up van Spike. Ik verwacht dat in het 2e kwartaal van 2014 er een aantal veranderingen zullen plaatsvinden.