PDA

View Full Version : Badr Hari boek



Nosferatu187
29-11-2013, 14:38
Badr Hari – boek. Gisteren is in de Mousid Gym, de bokschool waar Badr Hari trainde, het nieuwe boek van Abdelkader Benali gepresenteerd: Bad Boy. “Ik ben heel benieuwd wat mijn lezers ervan vinden en ik hoop dat ik Badr Hari tot mijn lezers mag rekenen”, zei de schrijver.

Badr Hari inspireert
“Badr Hari is een van de weinige romantische sportmannen van deze tijd. Wielrenner Lance Armstrong, voetballers, die zijn zo door de mediatraining gehaald, daar valt niks meer mee te beleven. En je kan veel zeggen over Badr Hari, maar niet dat hij saai is. Badr Hari is een personage waar de literatuur iets mee kan.”
Deze week bleek meer over de opmerkelijke vriendschap tussen Badr Hari en Cristiano Ronaldo. Ronaldo wenste onlangs in een videoboodschap Hari succes in zijn Legend – gevecht tegen Ignashov en deze week zat Hari naast Ronaldo op de tribune tijdens de Champions League wedstrijd van Real Madrid tegen Galatarsaray.


Verhaal Bad Boy geïnspireerd op Hari
Het boek is op het leven van Badr Hari geïnspireerd maar de hoofdpersoon in het verhaal heet Amir Salim. Badr Hari kreeg de bijnaam Bad Boy in de loop van zijn carrière. In het boek verandert de hoofdpersoon van een verlegen Nederlands-Marokkaanse jongen uit een volkswijk in een geroemde en gevreesde kickbokser die zijn ondergang tegemoet gaat.


Meer dan één Badr Hari
Abdelkader Benali: “Er zijn meerdere Badr Hari’s. Er is de schuchtere volksjongen uit Amsterdam-Oost die op handen wordt gedragen. Er is de superfitte altijd winnende K1-vechter in de ring. En er is die jongen die zich schofterig gedraagt in het uitgaansleven en nu voor de rechter staat voor meervoudige mishandeling.”
In het echte leven is Badr Hari momenteel verwikkeld in een strafzaak waarin hij wordt verdacht van zware mishandelingen. In oktober werd het proces stilgelegd nadat uit het dossier delen waren gelekt. In januari 2014 wordt de zaak hervat.

Nosferatu187
29-11-2013, 14:40
http://www.bruna.nl/boeken/bad-boy-9789029587808

Turboknecht
29-11-2013, 17:45
Lijkt me geen reet aan.

micha
29-11-2013, 18:38
ik heb al een Badr boek

RedDawn
29-11-2013, 18:42
Benali probeert een commercieel slaatje te slaan uit de Badr hype.

Willm
29-11-2013, 19:02
Badr blijft hot, blijkt maar weer. Na het boek van Jens, de film Wolf (die toch wel veel raakvlakken met Hari heeft) nog een boek. Die schrijvers moet ook hun brood verdienen, zal ik maar denken :nugget:. Zie liever een boek over Aerts.

Nosferatu187
29-11-2013, 19:08
4 boeken inmiddels.

Djani
29-11-2013, 20:33
Badr blijft hot, blijkt maar weer. Na het boek van Jens, de film Wolf (die toch wel veel raakvlakken met Hari heeft) nog een boek. Die schrijvers moet ook hun brood verdienen, zal ik maar denken :nugget:. Zie liever een boek over Aerts.


Die van Aerts moet er zeker komen!!

e-type
29-11-2013, 20:45
ik heb al het Badr boek


fixed

mario the count
29-11-2013, 22:35
Geef mij het boek van jens maar, hoef dit boek niet te lezen.

Nosferatu187
29-11-2013, 23:37
die van jens heb ik 2 keer gelezen nu, laatste keer een paar dagen terug.

Nosferatu187
29-11-2013, 23:44
Benali probeert een commercieel slaatje te slaan uit de Badr hype.

jens toch ook, iedereen die een boek over hem schrijft doet hetzelfde.

mario the count
30-11-2013, 00:05
die van jens heb ik 2 keer gelezen nu, laatste keer een paar dagen terug.

Het leest ook lekker weg en de feiten zijn goed gechecked. Ik heb het gevoel dat er in dit boek minder objectief gekeken wordt.

LeeMurray
30-11-2013, 00:53
Ik hoorde Abdelkader woensdagavond dit boek promoten. Het viel me op dat zijn vocabulaire voor een schrijver vrij beperkt is. Hij heeft mij in ieder geval niet overgehaald om dit boek aan te schaffen en ik ben een 'lezer'. Ik zou graag een kleine review van iemand op deze site zien. Misschien zit ik er naast en blijkt dit boek wel een aanrader.

Asura
30-11-2013, 04:30
“Er zijn meerdere Badr Hari’s. Er is de schuchtere volksjongen uit Amsterdam-Oost die op handen wordt gedragen. Er is de superfitte altijd winnende K1-vechter in de ring. En er is die jongen die zich schofterig gedraagt in het uitgaansleven en nu voor de rechter staat voor meervoudige mishandeling.”

Abdelkader kijkt als een moderne Freud in de ziel van Badr Hari. Wat een diepzinnige inzichten heeft deze man.