PDA

View Full Version : Is GSP retiring? The UFC champ set to announce plans for future on Friday



Pahlavan
10-12-2013, 22:30
Is Georges St-Pierre retiring? We'll find out on Friday as the UFC champ will announce his plans for the future on a press conference from Quebec, Canada.


Following Georges St-Pierre's closely contested win over Johny Hendricks at UFC 167, the long-time UFC champion left everyone hanging when he said he plans to hang up his gloves at least for a while. He cited personal issues for his desire to step away from the sport, which led to wide speculation about his personal life along with his plans about the future.


According to Canadian paper Le Journal De Montreal, a press conference has been set up for Friday in Quebec, where the 32-year old champ is set to announce his plans for the future.


St-Pierre has recently taken a short vacation, and with the press conference scheduled to happen in the coming days, it looks like the UFC champion has finally made a firm decision just a month from his bout against Hendricks. Is he retiring? Relinquishing the title for an extended leave? Or going back for a rematch against Hendricks?


It's anyone's guess at this point, but if you ask me, it seems like announcing something like "I'm going back to fight Hendricks" could be a bit out of place for a non-UFC organized presser. Either way, we'll find out for sure on Friday, so stay tuned for more updates as it becomes available.

T15Boxing
10-12-2013, 23:04
Lever je titel in of vecht zsm tegen Hendricks, niets minder dan dat.

K-1sunstarr
10-12-2013, 23:09
Voor mij altijd de CHAMP.
Of hij nou de titel levert of niet.

rollermanskunk
11-12-2013, 00:46
Als die gewoon doorgaat dan zou die toch geen persconferentie hoeven te houden?

Ik verwacht dat die stopt.

Pahlavan
11-12-2013, 01:11
Als die gewoon doorgaat dan zou die toch geen persconferentie hoeven te houden?

Ik verwacht dat die stopt.

x2

lijkt me sterk dat hij een persconferentie houdt om te zeggen dat er niks aan de hand is en dat hij vrolijk verder gaat. Hij zal of tijdelijk wegstappen en zijn belt opgeven of hij zal helemaal met pensioen gaan gok ik.

Klassikl
11-12-2013, 01:47
Erg benieuwd. Zou heel zonde zijn wanneer hij retired. Zo'n grootheid zie je toch graag grote en mooie partijen draaien.

Soulbringer320
11-12-2013, 02:39
Denk ook dat die stopt.....jammer, maar niks aan te doen.

Willem033
11-12-2013, 07:10
Als hij nu zou stoppen zonder rematch tegen Johnny dan zal dat toch een smetje op zijn carrière zijn.

Nelisje
11-12-2013, 08:40
Lever je titel in of vecht zsm tegen Hendricks, niets minder dan dat.

Wat is dat met de UFC.. Silva verliest van Weidman en wordt meteen weer tegen Weidman gezet. JDS wint van Cain, een wedstrijdje wat anders en meteen weer tegen elkaar, dan weer een wedstrijdje wat anders en weer meteen tegen elkaar. Jones heeft het moeilijk tegen Gustafsson, de geruchten zijn er alweer voor een rematch. Nu GSP weer met Hendricks..

Laat de gasten die verliezen maar minimaal een jaartje wachten en gun een paar andere gasten ook een kans. Er zitten zo een paar gasten op een mooi eilandje en die mogen samen beslissen wie de titel heeft. Of doe het in toernooivorm zoals K-1/Glory.. en dan bij voorkeur wel een 8 mans toernooi (eventueel verspreid over meerdere events).

Sato
11-12-2013, 13:52
Als hij nu zou stoppen zonder rematch tegen Johnny dan zal dat toch een smetje op zijn carrière zijn.

Kan ik niet met je eens zijn, een vechter bepaald zelf wanneer hij stopt. Hij heeft een prachtige carriere gehad, als hij wil stoppen dan stopt hij. Hij heeft van Hendricks gewonnen, op welke manier dan ook. Hij is Hendricks helemaal niks schuldig.

Klassikl
11-12-2013, 14:26
Wat is dat met de UFC.. Silva verliest van Weidman en wordt meteen weer tegen Weidman gezet. JDS wint van Cain, een wedstrijdje wat anders en meteen weer tegen elkaar, dan weer een wedstrijdje wat anders en weer meteen tegen elkaar. Jones heeft het moeilijk tegen Gustafsson, de geruchten zijn er alweer voor een rematch. Nu GSP weer met Hendricks..

Laat de gasten die verliezen maar minimaal een jaartje wachten en gun een paar andere gasten ook een kans. Er zitten zo een paar gasten op een mooi eilandje en die mogen samen beslissen wie de titel heeft. Of doe het in toernooivorm zoals K-1/Glory.. en dan bij voorkeur wel een 8 mans toernooi (eventueel verspreid over meerdere events).

Waarom zou je de beste uit de divisie niet tegen elkaar laten knokken? Het komt gewoon zo uit. Als je kijkt naar de andere divisies dan is dit totaal niet het geval. Benavidez gaat nu pas voor een rematch tegen Johnson. Henderson was ondanks blessures ook nog niet aan de beurt.
Silva al jarenlang de champ, verdiend gewoon een directe rematch.

Jones werd voor het eerst echt in de problemen gebracht door Gus. Texeira krijg nu een kans, als Gus zijn positie behoudt waarom dan geen rematch? Zijn weinig contenders (meer) beschikbaar.

Hendricks won deze partij gewoon. Erg controversiele beslissingen. Snelle rematch gewoon terecht, vooral omdat GSP de andere contenders al eens op de broek heeft gegeven.

Cain en JDS laten gewoon zien de beste 2 te zijn. Als Cain de nummer 2 ko slaat en JDS wint van een zeer stugge top 10 vechter. En de mannen daarachter krijgen het niet voor elkaar om zich echt omhoog te werken. Dan is een rematch toch niet onlogisch?

En een 8 mans toernooi in op 1 event is een grapje mag ik hopen? Jij denk dat ze na een partij als Silva vs Hunt, Cain vs DS, Brown vs Overeem staan te trappelen om dezelfde avond het nog 2 keer ff dunnetjes over te doen?

Over meerdere evenementen kan, alleen vind ik dit in Bellator en eerder in Strikeforce niet bijzonder goed uitpakken. En dan zit je alsnog met het probleem, wat doe je met je champ? Een toernooi vorm is enkel een mooie oplossing waneer je nog geen champ hebt.

Leventdepevent
11-12-2013, 15:13
Dana White says GSP's much hyped press event on Friday is "just a mall opening" although he admits the champ might have "more to say." van bloodyelbow

rollermanskunk
11-12-2013, 15:42
Dana White says GSP's much hyped press event on Friday is "just a mall opening" although he admits the champ might have "more to say." van bloodyelbow

GSP heeft de laatste jaren te maken gehad met zware blessures, operaties, lange herstelperiodes (laatste keer een jaar) ik vermoed dat GSP het nu zat is. GSP is schatrijk en heeft alles al bereikt, de UFC is natuurlijk hartstikke bang om na Lesnar opnieuw een PPV-melkkoe te verliezen. Dana doet of er niks aan de hand is maar hij poept ongetwijfeld in z'n broek.

Nelisje
11-12-2013, 16:59
Ik vind het onzin om meteen weer een rematch te houden. Het is niet zo dat er nooit meer een rematch moet zijn, maar er mag best wel eens iemand anders een kans krijgen..

Werdum is al 2 jaar heavyweight contender en heeft nog steeds geen kans gehad tegen zowel JDS als Cain. Die had al een kans mogen krijgen voor JDS/Cain 3.. Zelfde natuurlijk voor bijvoorbeeld de winnaar van Evans-Cormier. Daarnaast heb je op middleweight wat opties om bv Belfort een kans te geven, of de winnaar van Machida tegen Mousasi op iets langere termijn.

Er zijn zoveel mooie opties, ook omdat de stijlen een keer verschillen. Dat Cain van JDS kan winnen weten we intussen wel, maar kan hij op tegen de groundgame van Werdum.

blade
11-12-2013, 17:42
Ik vind het onzin om meteen weer een rematch te houden. Het is niet zo dat er nooit meer een rematch moet zijn, maar er mag best wel eens iemand anders een kans krijgen..

Werdum is al 2 jaar heavyweight contender en heeft nog steeds geen kans gehad tegen zowel JDS als Cain. Die had al een kans mogen krijgen voor JDS/Cain 3.. Zelfde natuurlijk voor bijvoorbeeld de winnaar van Evans-Cormier. Daarnaast heb je op middleweight wat opties om bv Belfort een kans te geven, of de winnaar van Machida tegen Mousasi op iets langere termijn.

Er zijn zoveel mooie opties, ook omdat de stijlen een keer verschillen. Dat Cain van JDS kan winnen weten we intussen wel, maar kan hij op tegen de groundgame van Werdum.

zeker is het onzin maar aan de andere kant kunnen ze niet anders want de vijver is minder als bij het prof boksen.bij het prof boksen hebben ze bonden en veel meer vechters Zuffa koopt een organisatie op en geeft de beste vechters een contract en de rest valt af denk dat er buiten de UFC wel betere vechters zijn maar goed die staan niet onder contract bij de UFC.daarom denk ik dat het beter is dat Zuffa een soort van UFC tweede divisie kan beginnen waar een vechter zich kan op werken naar de grote jongens nou krijg je steeds van hetzelfde leuk om naar te kijken hoor daar gaat het niet om maar JDS/Cain 3 zit ik ook niet op te wachten

mmacentral
11-12-2013, 18:26
Dana White weer aan het underplayen wat er loos is. Even positief benaderd ipv al die retirement talk: misschien de aankondiging van een Superfight? Met Silva wellicht? (ik denk dat als deze wint van Weidman dat ie sowieso zijn titel opgeeft (voor Machida of iets dergelijks zal ie er wel van maken) en voor Superfights gaat. Verliest ie, is de weg sowieso open voor super fights)

castro
11-12-2013, 23:02
Als hij nu zou stoppen zonder rematch tegen Johnny dan zal dat toch een smetje op zijn carrière zijn.

Niks smetje. Gewoon nipt op punten gewonnen en klaar! Iedereen die de partij gezien heeft en de stats heeft bekeken weet dat Dit een close call was maar toch nipt in het voordeel van de champ! Hendrickx heeft zijn kans (voorlopig) gehad. GSP heeft niks gestolen, Hendrickx is niet beroofd.

Bosnier91
12-12-2013, 00:16
Niks smetje. Gewoon nipt op punten gewonnen en klaar! Iedereen die de partij gezien heeft en de stats heeft bekeken weet dat Dit een close call was maar toch nipt in het voordeel van de champ! Hendrickx heeft zijn kans (voorlopig) gehad. GSP heeft niks gestolen, Hendrickx is niet beroofd.

Mee eens hoor! Direct een rematch vind ik ook onzin, er zijn ook anderen die een kans verdienen. Off topic: wat UFC én Glory nou echt een boost zou geven, is dat UFC in overleg met Glory een aantal vechters een kickbokspartij laat draaien. Noem het maar dom of raar, maar als we eerlijk moeten zijn dan vind iedereen bij de UFC een staand gevecht met veel bloed interessanter dan een gevecht op de grond. Er zijn genoeg UFC vechters die goeie strikers zijn, en die best een kickbokspartij kunnen draaien. Het hoeft niet direct CV te zijn of een andere kampioen uit een andere gewichtsklasse, maar er zijn genoeg kandidaten. En dan waarschijnlijk op verzoek van Glory met ellebogen.

Pansier
12-12-2013, 00:30
Mee eens hoor! Direct een rematch vind ik ook onzin, er zijn ook anderen die een kans verdienen. Off topic: wat UFC én Glory nou echt een boost zou geven, is dat UFC in overleg met Glory een aantal vechters een kickbokspartij laat draaien. Noem het maar dom of raar, maar als we eerlijk moeten zijn dan vind iedereen bij de UFC een staand gevecht met veel bloed interessanter dan een gevecht op de grond. Er zijn genoeg UFC vechters die goeie strikers zijn, en die best een kickbokspartij kunnen draaien. Het hoeft niet direct CV te zijn of een andere kampioen uit een andere gewichtsklasse, maar er zijn genoeg kandidaten. En dan waarschijnlijk op verzoek van Glory met ellebogen.

Ik noem het dom. UFC is niet voor niets zo populair in Amerika. Dat zal echt niet alleen maar komen door alle stand-up wars..

Willem033
12-12-2013, 02:39
Niks smetje. Gewoon nipt op punten gewonnen en klaar! Iedereen die de partij gezien heeft en de stats heeft bekeken weet dat Dit een close call was maar toch nipt in het voordeel van de champ! Hendrickx heeft zijn kans (voorlopig) gehad. GSP heeft niks gestolen, Hendrickx is niet beroofd.

Denk dat de meeste wel vinden dat Hendriks gewonnen had.
Er is op dit moment niemand anders die aanspraak maakt op een titleshot. Want de contenders die er zijn hebben al eens een pak slaag gehad van GSP.
Directe titleshot is meer dan normaal voor Hendriks. Ik weet zeker dat die hem weer verslaat in een rematch.

Soulbringer320
12-12-2013, 04:15
Ik vind het onzin om meteen weer een rematch te houden. Het is niet zo dat er nooit meer een rematch moet zijn, maar er mag best wel eens iemand anders een kans krijgen..

Werdum is al 2 jaar heavyweight contender en heeft nog steeds geen kans gehad tegen zowel JDS als Cain. Die had al een kans mogen krijgen voor JDS/Cain 3.. Zelfde natuurlijk voor bijvoorbeeld de winnaar van Evans-Cormier. Daarnaast heb je op middleweight wat opties om bv Belfort een kans te geven, of de winnaar van Machida tegen Mousasi op iets langere termijn.

Er zijn zoveel mooie opties, ook omdat de stijlen een keer verschillen. Dat Cain van JDS kan winnen weten we intussen wel, maar kan hij op tegen de groundgame van Werdum.

Zo gaat dat vaak....
Stel dat Silva wint van Weidman, weet zeker dat er weer een rematch komt.

Nelisje
12-12-2013, 09:14
Denk dat de meeste wel vinden dat Hendriks gewonnen had.
Er is op dit moment niemand anders die aanspraak maakt op een titleshot. Want de contenders die er zijn hebben al eens een pak slaag gehad van GSP.
Directe titleshot is meer dan normaal voor Hendriks. Ik weet zeker dat die hem weer verslaat in een rematch.

Op het moment zou je kunnen gaan voor een interim title van Hendriks vs MacDonald ofzo..tenminste als blijkt dat GSP een jaar of langer weg blijft.

Pahlavan
12-12-2013, 11:17
Op het moment zou je kunnen gaan voor een interim title van Hendriks vs MacDonald ofzo..tenminste als blijkt dat GSP een jaar of langer weg blijft.

Macdonald die komt net van een loss af, doe dan tegen lawler of een rematch tegen condit aangezien dat ook een close fight was.

Ik ben een grote gsp fan maar ik vind dat als je er zelf voor kiest om een tijdje uit de sport te stappen, je dan gewoon je titel moet inleveren en er geen interim belt moet komen. Dit is namelijk wat anders dan als je vanwege een blessure gedwongen wordt om er langere tijd uit te stappen.

pronk
12-12-2013, 14:00
Als hij nu zou stoppen zonder rematch tegen Johnny dan zal dat toch een smetje op zijn carrière zijn.

2X

..

Silat
12-12-2013, 14:13
Ik zie hem graag de 10e x de Belt nemen!! Dat heeft niemand!

Klassikl
12-12-2013, 21:24
Ik vind het onzin om meteen weer een rematch te houden. Het is niet zo dat er nooit meer een rematch moet zijn, maar er mag best wel eens iemand anders een kans krijgen..

Werdum is al 2 jaar heavyweight contender en heeft nog steeds geen kans gehad tegen zowel JDS als Cain. Die had al een kans mogen krijgen voor JDS/Cain 3.. Zelfde natuurlijk voor bijvoorbeeld de winnaar van Evans-Cormier. Daarnaast heb je op middleweight wat opties om bv Belfort een kans te geven, of de winnaar van Machida tegen Mousasi op iets langere termijn.

Er zijn zoveel mooie opties, ook omdat de stijlen een keer verschillen. Dat Cain van JDS kan winnen weten we intussen wel, maar kan hij op tegen de groundgame van Werdum.

Als je Nelson en Russow als winstpartijen genoeg vind om voor de titel te mogen knokken, ja dan was Werdum je gedroomde #1 contender. Echter kwam Werdum redelijk onder de radar de UFC (weer) binnen en kwam hij niet direct tegen de grootste namen te staan. Hierdoor was er echt niemand die voor zijn winstpartij over Noguira ook maar aan Werdum dacht wanneer men het had over #1 contender. Je projecteert nu echt de situatie van nu naar toen.

Willem033
13-12-2013, 19:58
Ik lees net dat gsp er tijdelijk mogelijk definitief mee ophoudt en geeft zijn belt op.
Weet iemand wat meer?

Willem033
13-12-2013, 19:59
Helwani heeft het ook getwitterd

rollermanskunk
13-12-2013, 20:31
De term "indefinive"is met het oog op (sponsor)clausules in zijn contract vermoed ik zo. Definitief stoppen gaat hem geld kosten.

Pahlavan
13-12-2013, 21:21
Voor de liefhebbers een link van de conference call met dana white en gsp die zometeen LIVE gaat beginnen.

http://www.mmafighting.com/2013/12/13/5207476/georges-st-pierre-media-conference-call-live

Pahlavan
13-12-2013, 21:30
live update: Hij geeft idd zijn titel op hij weet nog niet of hij ooit terugkeert om weer te vechten.

Pahlavan
13-12-2013, 21:33
Hij zegt dat hij fysiek helemaal in orde is maar dat hij het mentaal even niet meer aankan. Hij zegt dat aan de top staan voor hem telkens voelde alsof hij een gewicht op zijn schouders moest dragen die na iedere overwinning zwaarder werd en mentaal trekt hij het even niet meer.
Hij kan het ook niet meer aan om weer aan een trainingcamp te beginnen op dit moment.

Pahlavan
13-12-2013, 21:36
Hij gaat nog wel door met trainen maar om voor een gevecht voor te bereiden. Hij wilt even een "normaal" leven leiden zonder contstant druk te voelen.

Pahlavan
13-12-2013, 21:39
Hij denkt dat hij wel ooit weer terug zal komen maar weet niet wanneer en daarom, uit respect voor de ufc en de andere vechters, geeft hij zijn titel op

Pahlavan
13-12-2013, 21:40
Hij blijft contstant aangeven dat het de druk is die hij even niet meer aankan

Pahlavan
13-12-2013, 21:45
Over de zaken die in zijn personal life minder gaan wil hij niks zeggen.

Pahlavan
13-12-2013, 21:47
Dana white: 15 maart in dallas texas arena zullen Hendricks en Lawler vechten om de titel!!!

Pahlavan
13-12-2013, 21:48
Gsp is inmiddels weg en Dana is aan het woord: dana geeft aan dat gsp in zijn persoonlijke leven ook dingen heeft waar hij momenteel mee moet 'dealen' en volgens dana is dit een verstandige keuze van gsp.

Pahlavan
13-12-2013, 21:50
Dana praat vol lof over gsp en geeft aan dat gsp altijd er goed en professioneel is geweest tegenover de ufc en dat zijn legacy zal zijn dat hij de beste WW in mma geschiedenis is.

Pahlavan
13-12-2013, 21:55
Een reporter vraagt aan dana waarom hij nu zegt dat hij het een goed idee vindt dat gsp stop terwijl hij direct na het gevecht van gsp en johnny veel kritiek had op gsp. Dana geeft aan dat hij toen emotioneel was en nu dat hij er helder over nadenkt inziet dat het een correcte keuze is voor gsp.

Pahlavan
13-12-2013, 22:01
Dana gelooft dat gsp uiteindelijk wel weer terug zal komen. Dana geeft aan dat gsp veel geld heeft en niet voor het geld terug hoeft te komen maar hij gelooft erin dat gsp uiteindelijk weer zal willen vechten zodra hij zijn persoonlijke issues heeft opgelost.

Pahlavan
13-12-2013, 22:06
Edit: het gevecht zal in dallas texas plaatsvinden maar niet in dallas texas arena!!

Pahlavan
13-12-2013, 22:18
En dat waren zo'n beetje de belangrijke punten. Conference is inmiddels afgelopen.

T15Boxing
13-12-2013, 22:49
Tot kijk GSP, ben blij dat we een tijd van hem af zijn. Nu tijd voor echte title fights!

Pahlavan
13-12-2013, 23:01
Tot kijk GSP, ben blij dat we een tijd van hem af zijn. Nu tijd voor echte title fights!

Beetje respectloos vind je niet?... Zijn vechtstijl was voor velen misschien niet erg aantrekkelijk maar hij heeft wel keer op keer tegen toppers gevochten en vaak gedomineerd. Plus hij is/was altijd een professional. Geen gezeik, geen gejank, geen poespas zoals bij veel andere vechters.

T15Boxing
13-12-2013, 23:11
WTF is er mis in deze forum, ik kan niets meer fatsoenlijk typen.

bryan
13-12-2013, 23:21
WTF is er mis in deze forum, ik kan niets meer fatsoenlijk typen.

Er is niets met het forum. Dat ligt aan je grammatica en je spelling.

Leventdepevent
13-12-2013, 23:23
jammer vind ik het, maar ik ben toch wel benieuwd wat die persoonlijke issues zijn waar DW het over had

T15Boxing
13-12-2013, 23:30
@Pahlavan, GSP verloor tegen Hendricks dus ik ben gewoon tevreden dat de echte kampioen alsnog zijn titel kan pakken. GSP en zijn drama heb ik genoeg van.


Er is niets met het forum. Dat ligt aan je grammatica en je spelling.

Haha nee mafkees, ik bedoel dat er een vertraging is tijdens het typen.

Pahlavan
13-12-2013, 23:36
@Pahlavan, GSP verloor tegen Hendricks dus ik ben gewoon tevreden dat de echte kampioen alsnog zijn titel kan pakken. GSP en zijn drama heb ik genoeg van.



Haha nee mafkees, ik bedoel dat er een vertraging is tijdens het typen.

Tja ieder zijn mening. Maar wat bedoel je met gsp en zijn drama? Volgens mij is er juist nooit drama rondom gsp geweest in al die jaren behalve dit keer dan na het hendricks gevecht

Klassikl
13-12-2013, 23:43
Respect voor GSP. Als dit het beste is voor hem hoop ik dat het goed uitpakt en hij weer terug kan/wil komen. Want een legende is het en blijft het.

Tony
14-12-2013, 00:17
Respect voor zijn keuze.

mario the count
14-12-2013, 00:22
WTF is er mis in deze forum, ik kan niets meer fatsoenlijk typen.

Heb er ook last van.

pronk
14-12-2013, 03:18
https://www.youtube.com/watch?v=eUgjX2zGYZc

Garcia
14-12-2013, 09:28
Hij stopt op tijd, heeft enorm veel bereikt is een voorbeeld voor alle vechters. Ik ben benieuwd of hij ooit nog terug gaat komen.

rollermanskunk
14-12-2013, 12:31
Ik heb sterk het vermoeden dat GSP ook niet echt gelukkig was met de manier hoe Dana White zich gedroeg tijdens de post-fight-press-conference. In de Canadeze pers beweert GSP trouwens dat hij na afloop van zijn partij tegen Hendricks werd tegengehouden door de UFC-organisatie toen hij naar de post-fight-press-conference wilde. GSP moest zich bijna naar binnenvechten om daar te kunnen komen.




UFC didn't want GSP to attend 167 post-fight conf, pushed his way thru security !!


I was at the GSP fan meeting/conference in Quebec city today and he told a crazy story.

After the Hendricks fight, right after he was done getting stitches, he asked the UFC press secretary to show him the way to the press conference. The conversation went like this:

GSP: I'm ready, where's the conference room?

UFC lady: You don't need to go.

GSP: I want to go, there was some controversy regarding the judges' decision. I want to explain myself

UFC lady: No it's all good, you don't need to go.

GSP ignored her and started walking passed her, looking for the conference room.

Then the UFC lady yelled "YOU CAN'T GO, YOU HAVE NO RIGHT TO GO"

GSP replied with "OH YEAH? I'M GOING ANYWAY" and he said he had to push his way through security to get on stage. He swore it's a true story.

Somebody needs to ask Dana about that incident. I will copy my post to other MMA websites so that a reporter who has access to Dana can read it and ask him.

There's footage of GSP telling the story in french.


Scroll down, the 1st video after the article, at 6 minute mark.
http://www.journaldemontreal.com/2013/12/13/georges-st-pierre-fait-le-point-sur-son-avenir



Dit heeft denk ik GSP ook doen besluiten om Zuffa pas laat in te lichten over z'n retirement, normaalgesproken had de UFC zo'n aankondiging zelf geregeld met een persconferentie met veel toeters en bellen. Soort van wraakactie van GSP.

Guytje
14-12-2013, 16:24
Respect voor GSP.
Kan me goed voorstellen dat ie er even uit moet. De druk die je iedere keer door moet als je een partij staan hebt is niet te onderschatten. Iedereen hier die ooit een ring is ingegaan weet wat dat is. Bij GSP is dat dan nog maar eens een paar niveaus hoger. Die constante druk en vooral bij hem ook dat zoeken naar perfectionisme is volgens mij z'n tol aan het eisen.

De manier hoe GSP dit hier opgelost heeft is blijkbaar veel correcter als de UFC zelf. (niet welkom op persconferentie???WTF)
GSP verdiend meer dan dit. White zegt wel in ieder interview dat GSP genoeg geld heeft, maar dat geld is ook dubbel en dik doorverdiend door de UFC zelf. GSP heeft dus niks te doen uit respect naar de UFC toe.

GSP is de ideale schoonzoon geweest voor jaren wat betreft MMA. Heeft heel wat mooie dingen gedaan voor de sport en de sport zeker laten groeien door z'n kunnen en presence.

Groot gelijk heeft ie dat ie zo'n beslissing neemt. Laat Hendricks achter maar niks wordt tegengehouden qua titel. Hendricks kan er gewoon voor knokken al is dat niet tegen GSP, hij of een ander komt in die plaats staan van GSP.

GSP zal nu paar maanden afkicken van de "druk" en beslissen of ie het mist of niet. Intussen draait de wereld door en zal terugkomen voor GSP (als dit er ooit nog van komt) een PPV bestseller worden. Dus in dat geval is de grote winnaar toch weer de UFC spaarrekening(premium).