PDA

View Full Version : Bigfoot' Silva fails UFC drug test, suspended for nine months



rollermanskunk
18-12-2013, 04:15
'Bigfoot' Silva fails UFC drug test, suspended for nine months and forfeits $50,000 'Fight of the Night' bonus to Mark Hunt

Despite gaining approval for the use of testosterone replacement therapy, Antonio Silva still failed his post-fight drug test following a “Fight of the Year” candidate against Mark Hunt in the headliner of UFC Fight Night 33.

MMAjunkie learned of the failure through multiple sources close to the event, which took place Dec. 7 at Brisbane Entertainment Centre in Brisbane, Australia, and was regulated by the promotion. UFC officials have since confirmed the failed screen, which indicated an elevated testosterone level.


“Silva is on a medically approved regimen of testosterone replacement therapy (TRT), and had been in compliance with therapeutic guidelines on all pre-fight tests performed prior to the event,” a statement issued by a UFC rep read. “The results of his test on the day of the event indicated a level of testosterone outside of allowable limit. Silva has been informed that the elevated testosterone level is a violation of the UFC Fighter Conduct Policy and his Promotional Agreement with Zuffa.”


Silva and Hunt fought to a bloody draw and drew ecstatic praise from UFC President Dana White, who gave both of the heavyweights the “win” portion of their contracted purses and gushed that he would buy them their own private islands.


Silva, a onetime title challenger, will be suspended for nine months. Additionally, he was stripped of his $50,000 “Fight of the Night” bonus, which will now be awarded to Hunt. The result of the fight will be changed to a “no contest” on Silva’s official record, while Hunt will retain the draw.


Silva and his camp weren’t immediately available for comment, and a call to the UFC for further information went unreturned.


The exact reason for Silva’s failure is yet unknown, but sources said the Brazilian fighter was undergoing testosterone-replacment therapy under the care of a doctor and with the approval of the UFC. Silva’s testosterone levels reportedly were very low prior to the event, which prompted the doctor to recommend increasing the frequency of his treatments, a source said.


Silva was suspended for one year in 2008 when a post-fight test revealed the presence of the steroid boldenone. He unsuccessfully challenged the suspension in court, with his lawyer arguing the positive test was caused by a legal supplement containing a testosterone booster. Silva’s manager, Alex Davis, said the fighter used the supplement to treat symptoms of acromegaly, otherwise known as gigantism. Silva has known of the syndrome since 2007, when he fought Tom Erickson in Japan under the K-1 Hero banner.


Before that bout, he was alerted to the results of an MRI that showed a benign, fluid-filled cyst in his pituitary gland called a macroadenoma, Davis said. The cyst was causing the pituitary to secrete an excess of growth hormone into his body, which was responsible for the enlargement of his head and hands.


Silva had the cyst removed, and the fighter began taking a drug called octreotide, which inhibited growth-hormone production, Davis said. However, when the cyst reemerged in a smaller form, his testosterone levels dropped in addition to other symptoms.


Prior to fighting Fedor Emelianenko in February 2011, Silva underwent a battery of tests ordered by the New Jersey Athletic Control Board, which wanted to ensure his condition didn’t endanger him inside the cage. After his win, Davis said NJACB Medical Chief Sherry Wulkan warned the fighter that his symptoms were getting worse and referred him to several stateside doctors for additional treatment.


In 2012, Silva qualified for treatment through a government program in Brazil that treated people with acromegaly.


For complete coverage of UFC Fight Night 33, stay tuned to the UFC Events section of the site.Bigfoot' Silva fails UFC drug test, suspended for nine months and forfeits $50,000 'Fight of the Night' bonus to Mark Hunt

Bron: http://mmajunkie.com/2013/12/antonio-bigfoot-silva-fails-post-fight-drug-test-stripped-of-50000-bonus/

Minotauro
18-12-2013, 08:13
Godver, zou toch zonde zijn? Opflikkeren met al die debielen die de sport verpesten en hun eigen maar ook de tegenstanders gezondheid in gevaar brengen

Leventdepevent
18-12-2013, 08:34
sjonge jonge jonge

Kemal
18-12-2013, 08:44
onvoorstelbaar zeg..

Tony
18-12-2013, 09:05
Voor mij komt dit niet als een verrassing. Eerder gewoon stom van hem dat ie zich laat pakken.

Willem033
18-12-2013, 09:19
Dat mensen hier nog verbaasd over zijn.
Struisvogels zijn het.
Bijna iedereen gebruikt man, alleen weinig worden er gepakt.

Was die lelijkerd niet ook degene die zei dat Overeem gecreëerd was in een lab?

Karma is een bitch bigfoot.

Pahlavan
18-12-2013, 10:37
UPDATE: In response to these revelations, Silva posted the following message on his Facebook page:


Clarification: Months before my fight I looked for the UFC doctor Marcio Tannure in Brazil so I could start the hormonal replacement "TRT" which was authorized and recognized by a professional. I started the treatment and 2 weeks before my fight I did all the exams required by the UFC. My testosterone level continued to be low so I was recommended by the doctor to increase the dosage. Unfortunately my level increased too much and caused me to suspend. I only did what was recommended by someone trained who understands about the subject therefore it was not my mistake. I'm cool because I know that the mistake was not made by me,I never tried doing anything wrong for my fight.

Sato
18-12-2013, 11:17
UPDATE: In response to these revelations, Silva posted the following message on his Facebook page:


Clarification: Months before my fight I looked for the UFC doctor Marcio Tannure in Brazil so I could start the hormonal replacement "TRT" which was authorized and recognized by a professional. I started the treatment and 2 weeks before my fight I did all the exams required by the UFC. My testosterone level continued to be low so I was recommended by the doctor to increase the dosage. Unfortunately my level increased too much and caused me to suspend. I only did what was recommended by someone trained who understands about the subject therefore it was not my mistake. I'm cool because I know that the mistake was not made by me,I never tried doing anything wrong for my fight.

Jaja, de gebruikelijke excuses: "Ik wist er niks van, het licht niet aan mij." Iedereen is ZELF verantwoordelijk voor wat je in je lichaam stopt. Je bent een grote idioot als je het hier niet mee eens bent. TRT-behandelingen zijn nu eenmaal risicovol mbt tot het creeren van te hoge waardes. Dit komt er van als je kunstmatig de lijn wil opzoeken. -$50.000 voor FOTN, 9 maanden schorsing en een flinke boete. Ik ben van mening dat ze dit soort praktijken nog veel harder moeten aanpakken.

Dit is al de tweede keer dat hij gesnapt wordt t.a.v. verhoogde waardes, eerste keer werd Boldenone aangetroffen. Ook een anabole steroide. Één misstap mag er van mij gemaakt worden, bij de tweede misstap nooit meer een partij laten draaien.
Houd de eer aan jezelf, ga niet lopen janken en neem verantwoordelijkheid voor je daden. Eerst anderen overigens wel terrecht beschuldigen, nu hand in eigen boezem steken. Wat een zieligerd.

Pahlavan
18-12-2013, 11:42
Ze geven idd altijd iemand anders de schuld, lijken wel kleine kinderen. Jammer dat bigfoot zo'n geweldige partij nu een beetje heeft weten te verneuken hierdoor. Maar dit betekent dan wel extra credits voor Hunt!

Pride_187
18-12-2013, 11:55
En een extra 50k, de bonus van Bigfoot gaat naar Hunt, das 100.000 extra plus win bonus. Lucratief avondje.

Overigens heeft Bigfoot ook een schedel en kaak die twee maal zo dik zijn als bij 'normale' mensen. Vele vechters hebben letterlijk hun handen kapot geslagen op die kop, zo ook Hunt.

my2cents
18-12-2013, 12:00
Godver, zou toch zonde zijn? Opflikkeren met al die debielen die de sport verpesten en hun eigen maar ook de tegenstanders gezondheid in gevaar brengen

LOL, zo naïef....

Klassikl
18-12-2013, 12:39
Lekker hoor. Ik zou ook aan de test gaan als ik zo lelijk was.

rollermanskunk
18-12-2013, 13:14
Toch denk ik dat Bigfoot onschuldig is. Volgens mij had hij TRT echt broodnodig want hij voelde zich al een tijdje niet goed voordat die TRT kreeg.

Hier het bewijs:
https://lh3.googleusercontent.com/-lS-UvyJpM1E/UbsmX7GtTOI/AAAAAAAAADk/eEVNO7yqSi0/w310-h415-no/Bigfoot+Silva+205.jpg

T15Boxing
18-12-2013, 13:22
Was die lelijkerd niet ook degene die zei dat Overeem gecreëerd was in een lab?

Karma is een bitch bigfoot.

Aboluut. Wat een hypocriet. En die 9 maanden maken niet eens zoveel uit voor hem aangezien een jaar lange rust juist goed is na zo'n zwaar gevecht.

Ik heb Bigfoot nooit gemogen, altijd dat geruzie en kritiek tegenover andere vechters.

Turboknecht
18-12-2013, 13:27
Het maakt mij weinig uit of het expres of per ongeluk was. Ik vind het jammer dat dit soort onzin überhaupt gebeurt.

Klassikl
18-12-2013, 13:45
Al dat trt gebruik is natuurlijk ook enkel omdat ze allemaal eerst shit namen. Je moet ook gewoon serieus gebruiken om over de toegestanen waarden heen te gaan. Dat doen ze dus ook allemaal...

MRV
18-12-2013, 13:54
Aboluut. Wat een hypocriet. En die 9 maanden maken niet eens zoveel uit voor hem aangezien een jaar lange rust juist goed is na zo'n zwaar gevecht.

Ik heb Bigfoot nooit gemogen, altijd dat geruzie en kritiek tegenover andere vechters.

Bigfoot was naast JDS het meest vocaal over de "juicebde" Overeem. Laat mij duidelijk zijn, Overeem verdiende zijn straf. Maar om dan een beetje hypocriet te doen terwijl je zelf ook aan de verboden middelen zit... Triest.

Tony
18-12-2013, 16:39
Toch denk ik dat Bigfoot onschuldig is. Volgens mij had hij TRT echt broodnodig want hij voelde zich al een tijdje niet goed voordat die TRT kreeg.

Hier het bewijs:
https://lh3.googleusercontent.com/-lS-UvyJpM1E/UbsmX7GtTOI/AAAAAAAAADk/eEVNO7yqSi0/w310-h415-no/Bigfoot+Silva+205.jpg

Damn inderdaad... Nee dan snap ik ook wel dat ie aan de TRT ging.. Hij moest gewoon... had weinig keuze.

Djani
18-12-2013, 17:25
Bigfoot direct na de draw tegen Hunt: Ik heb m'n rug geblesseerd daarom vocht ik niet optimaal.
Bigfoot na getest te zijn voor hoge T-waardes: Ja is de dokter z'n schuld, niet de mijne.

Misschien is het allemaal waar wat ie zegt. Het komt iig wel n beetje stom over:lol:.

Minotauro
18-12-2013, 17:25
LOL, zo naïef....

In plaats van mij naief noemen kan je ook zeggen wat je denkt. Lekker makkelijk om zoiets te roepen. Wat mij betreft verdien je een levenslange schorsing.

Willem033
18-12-2013, 17:31
Heb je weer zand in je kutje.
Je bent toch ook naïef?

ArjanV
18-12-2013, 17:35
Ach heerlijk weer eens een ouderwetse doping discussie....

Meneertje Silva liep als hardste te bleren over Overeem en dan nu zelf de lul zijn....mooi!

McClane
18-12-2013, 17:50
Snoepen uit de pot waar hij eerder Overeem mee bekritiseerde. Lekker voor hem.

The Bulldog
18-12-2013, 17:54
Hunt hoort wat mij betreft de win te krijgen.

Imo gelijk na de partij al...maar nu zeker...

Ach die 50K xtra heeft ie zwz al.

Tony
18-12-2013, 17:58
Neem aan dat de partij dan een no-contest wordt?

Nosferatu187
18-12-2013, 18:02
lekker voor hunt trouwens even 50k vangen.

Nosferatu187
18-12-2013, 18:03
Jaja, de gebruikelijke excuses: "Ik wist er niks van, het licht niet aan mij." Iedereen is ZELF verantwoordelijk voor wat je in je lichaam stopt. Je bent een grote idioot als je het hier niet mee eens bent. TRT-behandelingen zijn nu eenmaal risicovol mbt tot het creeren van te hoge waardes. Dit komt er van als je kunstmatig de lijn wil opzoeken. -$50.000 voor FOTN, 9 maanden schorsing en een flinke boete. Ik ben van mening dat ze dit soort praktijken nog veel harder moeten aanpakken.

Dit is al de tweede keer dat hij gesnapt wordt t.a.v. verhoogde waardes, eerste keer werd Boldenone aangetroffen. Ook een anabole steroide. Één misstap mag er van mij gemaakt worden, bij de tweede misstap nooit meer een partij laten draaien.
Houd de eer aan jezelf, ga niet lopen janken en neem verantwoordelijkheid voor je daden. Eerst anderen overigens wel terrecht beschuldigen, nu hand in eigen boezem steken. Wat een zieligerd.

in ieder geval een 3 strikes systeem zou wel eerlijk zijn.

Nosferatu187
18-12-2013, 18:10
misschien heeft hij gewoon uit de verkeerde shake beker gedronken, hij trainde eerst toch altijd naast overreem met een gordijn ertussen? :D:D

my2cents
18-12-2013, 18:20
In plaats van mij naief noemen kan je ook zeggen wat je denkt. Lekker makkelijk om zoiets te roepen. Wat mij betreft verdien je een levenslange schorsing.

Ik neem aan dat je het over BF hebt die je levenslang wil schorsen en niet mij hier op dit forum:)

En ja, ik noem jou naief als je iedere vechter die aan die rotzooi zit wil verbannen uit deze sport. Ik kan je wel vertellen dat je dan een stuk minder zwaargewichten en veel minder goed (af)getrainde vechters (kunnen vaker trainen door dat spul) zal zien. Degene die gepakt worden is slechts het topje van de ijsberg.

Zo voldoende onderbouwd?

mmacentral
18-12-2013, 18:26
toch ironisch gezien Bigfoot zijn statements over Overeem. Rematch en beiden WADA testen (niet dat ze dan niet gebruiken maar who cares), dat zou gerechtigheid zijn.

Silat
18-12-2013, 18:56
Hij had toch een rug blessure? Zal dat wel z'n excuus zijn..

Perongeluk de verkeerde injectie gehad..

Wat een bitch en zeiken over Overeem.

blackadder
18-12-2013, 19:11
Neem aan dat de partij dan een no-contest wordt?
Staat toch in het artikel? Hunt houdt de draw op zn record en Big Foot krijgt een no contest.

Nosferatu187
18-12-2013, 19:17
eigenlijk zou hunt nu gewoon winnaar moeten zijn.

Klassikl
18-12-2013, 20:19
Denk dat Hunt wel een mooie UFC vergoeding naast de 50k krijgt.

Mauro
18-12-2013, 20:20
Hopen dat Overeem Mir pakt, en daarna rematch/revenge tegen Grootvoet

mario the count
18-12-2013, 20:50
Het is niet zozeer de vraag wie van de vechters gebruiken, maar wie er slim genoeg gebruikt om niet gepakt te worden.
Ik durf te wedden dat overeem wel een tijdje met een big smile rond heeft gelopen na het horen van dit nieuws.

rollermanskunk
18-12-2013, 21:24
Dus Overeem vocht zonder TRT tegen Bigcheat die volgestopt zat met TRT-troep? En iedereen Overeem maar dissen...

Budokan
18-12-2013, 22:52
Dus Overeem vocht zonder TRT tegen Bigcheat die volgestopt zat met TRT-troep? En iedereen Overeem maar dissen...
Ja want die harde stoten op de kin van AO hebben alles te maken met TRT. Net als die trappen van Belfort. Wat een gelul man. Is timing en inzicht, niks anders

Nosferatu187
18-12-2013, 22:58
Het is niet zozeer de vraag wie van de vechters gebruiken, maar wie er slim genoeg gebruikt om niet gepakt te worden.
Ik durf te wedden dat overeem wel een tijdje met een big smile rond heeft gelopen na het horen van dit nieuws.

absoluut, de andere gebruiken ook allemaal maar cyclen allemaal juist op tijd.

Minotauro
18-12-2013, 23:03
Heb je weer zand in je kutje.
Je bent toch ook naïef?

Willem033, de Koert Westerman van Mixfight

Minotauro
18-12-2013, 23:05
Ik neem aan dat je het over BF hebt die je levenslang wil schorsen en niet mij hier op dit forum:)

En ja, ik noem jou naief als je iedere vechter die aan die rotzooi zit wil verbannen uit deze sport. Ik kan je wel vertellen dat je dan een stuk minder zwaargewichten en veel minder goed (af)getrainde vechters (kunnen vaker trainen door dat spul) zal zien. Degene die gepakt worden is slechts het topje van de ijsberg.

Zo voldoende onderbouwd?

Mwa, dat weet ik ook, maar alsnog denk ik zo. Is toch ook logisch? Versterkende illegale middelen zouden door iedereen uitgesloten moeten worden en keihard aangepakt moeten worden door de bonden. Zware consequenties opstellen in de contracten wanneer er verboden middelen worden gebruikt. Keihard aanpakken

e-type
19-12-2013, 00:24
Willem033, de Koert Westerman van Mixfight

Met deze gore taal ga je richting een ban. De man-wiens-stem-we-niet-willen-horen hoort in de Pit thuis.

Turboknecht
19-12-2013, 00:47
Mwa, dat weet ik ook, maar alsnog denk ik zo. Is toch ook logisch? Versterkende illegale middelen zouden door iedereen uitgesloten moeten worden en keihard aangepakt moeten worden door de bonden. Zware consequenties opstellen in de contracten wanneer er verboden middelen worden gebruikt. Keihard aanpakken

Wat is er logisch? Minder van die middelen levert meer blessures, minder spectaculaire parijen en dus minder poen op voor ome Dana en zijn vrienden. $$$ talks. Dat er dan af en toe eentje tegen de lamp loopt is wel te overzien.

Klassikl
19-12-2013, 03:00
Ja want die harde stoten op de kin van AO hebben alles te maken met TRT. Net als die trappen van Belfort. Wat een gelul man. Is timing en inzicht, niks anders

En waarom grijpen er dan zoveel naar? Als het om timing en inzicht gaat dan heeft geen van de atleten TRT nodig. Je logica klopt gewoon niet.

Pahlavan
19-12-2013, 03:38
TRT zorgt er o.a. voor dat je veel intensiever (en ook vaker) kan trainen aangezien je lichaam ook sneller herstelt. Dat betekent dat je dus ook vaker/intensiever aan krachttraining kunt doen, vaker/intensiever aan conditie training kunt doen etc etc. Dus zowel direct als indirect heeft het zeer zeker een positieve invloed op je prestaties.

Het zou naar mijn mening ideaal zijn als ze het hele trt onzin verbieden. Als je lichaam te weinig testosterone aanmaakt om te trainen voor een gevecht, tja helaas. Iedereen hier weet dondersgoed dat de oudere vechters die trt gebruiken het doen om hun test.waarde weer op het niveau van een jonge knaap te krijgen en de iets jongere vechters die het gebruiken willen gewoon een edge. Daarbij komt kijken dat er vechters zijn die trt gebruiken (vitor bijvoorbeeld) die voorheen al betrapt zijn op het gebruik van ped's. En we weten ook dat langdurig gebruik van bepaalde ped's de natuurlijke aanmaak van testosterone in je lichaam aantast.

Nosferatu187
19-12-2013, 03:50
komt omdat ze hun eigen testosteron hebben verpest, door al het steroiden misbruik.

ArjanV
19-12-2013, 06:42
TRT zorgt er o.a. voor dat je veel intensiever (en ook vaker) kan trainen aangezien je lichaam ook sneller herstelt. Dat betekent dat je dus ook vaker/intensiever aan krachttraining kunt doen, vaker/intensiever aan conditie training kunt doen etc etc. Dus zowel direct als indirect heeft het zeer zeker een positieve invloed op je prestaties.

Het zou naar mijn mening ideaal zijn als ze het hele trt onzin verbieden. Als je lichaam te weinig testosterone aanmaakt om te trainen voor een gevecht, tja helaas. Iedereen hier weet dondersgoed dat de oudere vechters die trt gebruiken het doen om hun test.waarde weer op het niveau van een jonge knaap te krijgen en de iets jongere vechters die het gebruiken willen gewoon een edge. Daarbij komt kijken dat er vechters zijn die trt gebruiken (vitor bijvoorbeeld) die voorheen al betrapt zijn op het gebruik van ped's. En we weten ook dat langdurig gebruik van bepaalde ped's de natuurlijke aanmaak van testosterone in je lichaam aantast.

TRT is in Amerika gewoon al nagenoeg ingeburgerd,gaat dus echt niet verboden worden en risisco's met je gezondheid neem je ook nauwelijks wanneer je aan TRT doet,misschien eerder het tegenovergestelde zelfs! Maar ook mensen die helemaal niet proffesioneel sporten,of zelfs helemaal niet sporten doen aan TRT. Testosteron is een lichaamseigen stof die bij iedereen af begint te nemen vanaf een jaar of 25/26,wanneer je dan Testosteron krijgt bijgespoten voel je je gewoon weer meer man,zit je beter in je vel en ben je dus zelfverzekerder. De hoeveelheden die je krijgt ingespoten doen echter weinig tot niets voor spiergroei of kracht....daarvoor zijn ze gewoon veel te klein,een bodybuilder bijvoorbeeld lacht om die hoeveelheden. Over een x-aantal jaar kan je hier waarschijnlijk ook gewoon naar de dokter voor TRT/HRT en daar is weinig mis mee!

Minotauro
19-12-2013, 08:15
Met deze gore taal ga je richting een ban. De man-wiens-stem-we-niet-willen-horen hoort in de Pit thuis.

Haha, wat is dit nou weer? Wie ben jij? Arnold?

Peter0711
19-12-2013, 09:26
Dus Overeem vocht zonder TRT tegen Bigcheat die volgestopt zat met TRT-troep? En iedereen Overeem maar dissen...


Inderdaad.

Willem033
19-12-2013, 10:18
Mwa, dat weet ik ook, maar alsnog denk ik zo. Is toch ook logisch? Versterkende illegale middelen zouden door iedereen uitgesloten moeten worden en keihard aangepakt moeten worden door de bonden. Zware consequenties opstellen in de contracten wanneer er verboden middelen worden gebruikt. Keihard aanpakken

In jouw fantasiewereldje misschien.
Feit is dat er in elke tak van topsport doping gebruikt wordt en altijd gebruikt zal worden.
Je klinkt een beetje als meneer van der Laan.

Brainthief
19-12-2013, 11:01
Tuurlijk werkt doping. Het is niet alsof deze gasten geen techniek hebben ofzo. Het is een optel som om voorsprong te krijgen op je tegenstander. big foot meet karma,bitch! Trt is raar. Ik denk dat martial arts de zwaarste sporten zijn qua training. En al die beren van kerels hebben hormoon te korten??? Make that the cat wise!

rollermanskunk
19-12-2013, 13:41
Ja want die harde stoten op de kin van AO hebben alles te maken met TRT. Net als die trappen van Belfort. Wat een gelul man. Is timing en inzicht, niks anders

Ik denk eerder stamina en kracht, Overeem's gastank was al heel snel leeg (te lage testosteron-spiegel?) die van Bigfoot had nog een extra reserve-TRT-tank.

Overigens kon dit wel eens het einde betekenen van Bigfoot's carriere want na zijn schorsing van 9 maanden zal een verzoek voor TRT ongetwijfeld geweigerd gaan worden. Zonder TRT is Bigfoot nergens.

e-type
19-12-2013, 14:39
Gaat ie toch ook exclusief in Brazilië vechten.

jantje11
19-12-2013, 14:39
Er zullen er inderdaad veel gebruiken in de HW divisie maar toch denk ik dat Velasquez en Cormier gewoon clean zijn.

Klassikl
19-12-2013, 14:55
TRT ansich is niet eens een echt probleem. Het wordt echter dik misbruikt. Volgens mij heeft mag je binnen de UFC tot een waarde van 6/1 gaan tussen testosteron en epitestosteron. Dit is de verhouding tussen active testosterone en inactieve test wat omgezet kan worden in actieve. Ik weet niet zeker wat de limiet is qua testosteron waarde in je bloed om in aanmerking te komen voor TRT. Maar aangezien zo veel atleten het gebruiken denk ik niet dat dit erg laag ligt.

De range van testosterone in het bloed van de een man in zijn niet al te late jaren ligt ongeveer tussen 500 en 900. Er zijn enkele problemen die kunnen ontstaan bij het gebruik van trt wanneer je de lat te laag legt echter geeft een te hoge lat nog veel meer problemen. Voornamelijk wanneer je uitgaat van een maximaal toegestaan ratio Het is dus belanceren geblazen. Enkel afgaan op ratio's kan nogal een vertekened beeld geven.


1. Zeer lage testosteron en epitestosteron met een normale waarde van 1-1. Trt wordt in dit geval gebruikt om bv een test waarde van 100 op te pompen naar 600. Je hebt een ration van 6-1. Zonder een extreem voordeel te geven aan de TRT gebruiker Aangezien hij nu op een gemiddeld Test level zit. De atleet blijft hierdoor echter wel instaat om zijn beroep te beoefenen en mooie partijen te draaien.

2. Wanneer een atleet van nature wat minder testosteron heeft. Als voorbeeld 400 met een ratio van 1-1. En hij krijgt TRT toegewezen. Dan wordt het echt een heel ander verhaal. Wanneer naar de volle 6-1 ratio gegaan wordt zit de atleet op een waarde van 2400 maar netjes binnen de 6-1 ratio en zal hij zijn drug test passeren. Hij heeft hierdoor echter wel een extreem voordeel!

We weten natuurlijk wel dat de extreem lage test waarden voornamelijk komen door het gebruik van PEDS. Er zijn veel mensen die TRT verafschuwen maar ook veel die vooral naar de voordelen kijken. Het blijft echter een beetje schimmig spel. Zo werd Overeem gepakt met een waarde van 14-1. En overal (terecht) bekritiseerd hierom. Echter had hij na zijn Silva fight een test waarde van 180 wat met deze ratio uitkomt op een waarde van 2500. Iets wat naar ik denk veel TRT gebruikers niet ver vandaan zitten, zonder hier ooit op aangesproken te worden.

Oftewel vind van TRT wat je vind. In mijn optiek is het veel te makkelijk om er oneerlijke voordelen uit te halen. En worden ped gebruikers na het gebruik weer een voordeel te geven. Naar mijn weten is er geen maximum aan de waarde van test in je bloed die je mag hebben en wordt er enkel met ratio's gewerkt. Zolang dit er niet is, blijft het voor vele legaal cheaten.

Nosferatu187
19-12-2013, 15:07
Tuurlijk werkt doping. Het is niet alsof deze gasten geen techniek hebben ofzo. Het is een optel som om voorsprong te krijgen op je tegenstander. big foot meet karma,bitch! Trt is raar. Ik denk dat martial arts de zwaarste sporten zijn qua training. En al die beren van kerels hebben hormoon te korten??? Make that the cat wise!

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/579247_530900240302479_2121737833_n.jpg

my2cents
19-12-2013, 15:10
Er zullen er inderdaad veel gebruiken in de HW divisie maar toch denk ik dat Velasquez en Cormier gewoon clean zijn.

Waarom denk je dat precies? Ik bedoel, zeg niet dat ze het doen, maar ik denk wel dat het in deze sport heel moeilijk is om clean met de top mee te doen...Juist vanwege de zeer frequente fysiek zware trainingen.

rene37
19-12-2013, 20:50
TRT is in Amerika gewoon al nagenoeg ingeburgerd,gaat dus echt niet verboden worden en risisco's met je gezondheid neem je ook nauwelijks wanneer je aan TRT doet,misschien eerder het tegenovergestelde zelfs! Maar ook mensen die helemaal niet proffesioneel sporten,of zelfs helemaal niet sporten doen aan TRT. Testosteron is een lichaamseigen stof die bij iedereen af begint te nemen vanaf een jaar of 25/26,wanneer je dan Testosteron krijgt bijgespoten voel je je gewoon weer meer man,zit je beter in je vel en ben je dus zelfverzekerder. De hoeveelheden die je krijgt ingespoten doen echter weinig tot niets voor spiergroei of kracht....daarvoor zijn ze gewoon veel te klein,een bodybuilder bijvoorbeeld lacht om die hoeveelheden. Over een x-aantal jaar kan je hier waarschijnlijk ook gewoon naar de dokter voor TRT/HRT en daar is weinig mis mee!

Dit. En ter aanvulling...een te laag testosteron level is zelfs schadelijk oa voor het hart en bloedvaten.

Minotauro
19-12-2013, 21:20
In jouw fantasiewereldje misschien.
Feit is dat er in elke tak van topsport doping gebruikt wordt en altijd gebruikt zal worden.
Je klinkt een beetje als meneer van der Laan.

Alles behalve dat. Dit heeft niets met politiek te maken. Ik vind het jammer, zo wel in voetbal, vechtsport, wielrennen, etc. Als kijker worden we weer eens voor de gek gehouden

ArjanV
19-12-2013, 21:53
Nee...niet dus!
Dit is exact wat de kijker wil! De kijker wil meer spectakel,meer records,hardere gevechten,snellere tijden etc etc....

Willem033
19-12-2013, 22:38
Helemaal gelijk Arjan V.

niels
19-12-2013, 23:34
Precies Arjan V. snapt het. Er zijn een hoop naieve mensen hier op mixfight..

Minotauro
19-12-2013, 23:35
Als spektakel boven gezondheid en sport gaat, dan is er iets flink mis, ook met het publiek.

Nosferatu187
19-12-2013, 23:39
nou er word al decennia gebruikt in alle sporten en dat komt alleen omdat de mensen graag spektakel willen zien, dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

Klassikl
20-12-2013, 00:11
Lekker makkelijk he. Het allemaal op de kijker gooien. De atleten willen niet de beste zijn? Nog meer geld verdienen? Grotere sponsoren aantrekken? Titels winnen?

Iedereen die doping gebruik niet in sport vind horen is dus maar naïef?

Hebben jullie de complete discussie in het wielrennen gemist? Het publiek walgde ervan. De wielrenners die bekenden werden uitgekotst. Dus leg mij eens uit, wil de kijker echt doping in de sport?

Pahlavan
20-12-2013, 00:37
Persoonlijk zie ik liever iemand de 100 meter in 15 sec. lopen bij wijze van spreken en dat hij 100% clean is dan iemand die het veel sneller doet en niet clean is. Maarja ik zal dan wel naïef zijn.

Minotauro
20-12-2013, 00:40
Precies Pahlavan. Absoluut, maar als je zoiets zegt ben je naïef. Vind het jammer dat het zo gaat en het ook nog aangemoedigd wordt.

Turboknecht
20-12-2013, 01:18
Tja, het liefst zou ik helemaal geen doping zien in de sport. Het punt is, het is er wel en dat zal nog wel even zo blijven. Dan heb ik liever dat mensen er ook goed aan zitten ook. Neem nou Ubereem, dat was toch geweldig. Nu boeit het me geen moer meer wat hij doet. Ik wil gewoon een losgeslagen superman door de octagon heen zien beuken. :lol:

pronk
20-12-2013, 04:00
Precies Arjan V. snapt het. Er zijn een hoop naieve mensen hier op mixfight..

Blijft toch bizar , dat anno 2014 bijna nog steeds mensen zijn die geloven dat een enkel doping gebruikt.
Waarschijnlijk denken ze ook dat Overeem in strikeforce en tegen Lesnar geen doping gebruikt heeft omdat hij niet gepakt was.

ArjanV
20-12-2013, 05:12
En dat diezelfde Lesnar toen ook niet vol zat met dope...

Wat betreft de reacties van het publiek bij het wielrennen...specifiek over de Tour...die zijn vaak aangewakkerd door een specifieke krant en de reacties waren dan vooral negatief tov gepakte,niet Franse renners! Maar ondertussen stonden er alleen maar meer mensen langs de kant te kijken! In Italie en Spanje zijn ze wat dat betreft heel wat minder hypocriet! Die begrijpen wel dat mensen bereid zijn net dat beetje meer te doen voor de roem en het geld....

En het is heel politiek correct hoor om te roepen dat je dan liever de 100 meter in 15 seconden gelopen ziet worden ipv in 9 seconden maar waar zou de meeste belangstelling,publiek,sponsorren en dus geld naar uit gaan? Juist ja,naar de snelste 100 meter! Mensen niet roomser zijn dan de paus en gewoon beseffen dat topsport zonder doping eigenlijk al lang niet meer bestaat.......

ArjanV
20-12-2013, 07:37
Als spektakel boven gezondheid en sport gaat, dan is er iets flink mis, ook met het publiek.

Natuurlijk gaat spektakel boven gezondheid...overgens ook zonder doping...of denk jij dat het gezond is om 3 rondes lang klappen te krijgen,een marathon te lopen,of een Tour de France te fietsen?

Minotauro
20-12-2013, 10:49
Natuurlijk gaat spektakel boven gezondheid...overgens ook zonder doping...of denk jij dat het gezond is om 3 rondes lang klappen te krijgen,een marathon te lopen,of een Tour de France te fietsen?

Je begrijpt wat ik bedoel

rollermanskunk
20-12-2013, 11:51
Het is vooral frustrerend voor die vechter/sporter die wel al die tijd clean is geweest en zich al die jaren het lep-lazerus heeft getraind maar door een stelletje cheaters is bedrogen. Ik kan me voorstellen dat je er dan mee kapt of ook gaat gebruiken. In de wielrennerij gebruikt iedereen, in de atletiek idem dito. Ik denk persoonlijk dat de dopingcontrole in de vechtsport uiterst belabberd is en dat er in bepaalde delen van de wereld helemaal geen controle is. Geen idee hoe de situatie in Nederland is maar ik vind het wel opvallend dat we nooit berichten lezen over vechters die in Nederland betrapt zijn op het gebruik van doping nav een controle voor of na een partij.

ArjanV
20-12-2013, 14:46
In Nederland is dopinggebruik niet strafbaar dus controles worden overgelaten aan de bonden....nou we weten allemaal wat voor zooitje ongeregeld dat al jaren is...bovendien zijn goede controles best kostbaar