PDA

View Full Version : HOE GROOT ZOU GSP ZIJN ...



el mustafa
18-12-2013, 16:47
Ik heb het gevecht tussen gsp en johnny H . nog eens gezien en vraag mij af als GSP zijn belt nu aan johnny H. had overgedragen (wat overigens heel terecht zou zijn) Dan zou deze legendarische vechter pas echt een statement hebben gemaakt , maar ja... ook hij kan blijkbaar die klik niet maken en zich pas echt onsterfelijk te maken en echte een faire vechter te zijn wat hij meestel wel probeert te zijn .

Minotauro
18-12-2013, 17:22
Ik verwachtte na je topictitel: ..als etc etc. En dan een vraag of iets dergelijks. Wat is je doel met dit topic precies?

Willem033
18-12-2013, 17:32
Het zou hem wel sieren ja.
Baardmans won dat gevecht.

castro
18-12-2013, 17:34
Ik heb het gevecht tussen gsp en johnny H . nog eens gezien en vraag mij af als GSP zijn belt nu aan johnny H. had overgedragen (wat overigens heel terecht zou zijn) Dan zou deze legendarische vechter pas echt een statement hebben gemaakt , maar ja... ook hij kan blijkbaar die klik niet maken en zich pas echt onsterfelijk te maken en echte een faire vechter te zijn wat hij meestel wel probeert te zijn .

Hieronder een kleine handleiding om het GSP - Hendrickx te beoordelen.

1: bekijk het gevecht en probeer zo objectief mogelijk te zijn
2: vergelijk de status op ufc.com
3: denk eens heel goed na
4: terug regel 3
5: terug regel 3
6: conclusie, shit ik was verkeerd, Gsp was de terechte winnaar, ik was niet objectief in mijn oordeel
7: berichtje posten: dank u castro om me te leren de partij op een objectieve manier te bekijken!

castro
18-12-2013, 17:35
Ik bedoel in regel 2 natuurlijk stats

Willem033
18-12-2013, 17:38
Kijk hem zelf maar eens goed terug. Want Hendricks is duidelijk de winnaar.

cornelus
18-12-2013, 17:48
the judges decided.....................

Hij stelt zijn titel vacant, meer kan hij mijns inziens toch echt niet doen?

onne1983
18-12-2013, 19:54
Denk niet dat ome Dana gsp zomaar laat beslissen wie de titel krijgt.
Of kampioen blijven en doorvechten of titel vacant stellen.
Dit is makelijk te hypen. Nu word er tenminste weer een mooie ppv titel fight neergezet die geld in het laatje brengt.

castro
18-12-2013, 22:59
Kijk hem zelf maar eens goed terug. Want Hendricks is duidelijk de winnaar.

Heb ik meerdere malen gedaan. Ik zie toch een nipte (maar terechte) winst voor the champ.

Minotauro
18-12-2013, 23:08
Heb ik meerdere malen gedaan. Ik zie toch een nipte (maar terechte) winst voor the champ.

Meen je dit nou serieus?

Flabbert
18-12-2013, 23:19
Meen je dit nou serieus?

idd meen je dit nu serieus Castro ?

Emilio
19-12-2013, 01:51
Heb ik meerdere malen gedaan. Ik zie toch een nipte (maar terechte) winst voor the champ.

Dat heb ik ook. Althans ik snap waarom ze hem mogelijk aan GSP hebben gegeven.

Enige ronde waar twijfel over was was ronde 1. De overige 4 rondes stond het 2-2.
Kijk ronde 1 maar eens puur vanuit puntenperspectief en denk ook het commentaar weg.
Dan gaat het vrij gelijk op. Joe Rogan en Goldberg lieten het overkomen alsof Hendricks geweldig bezig was maar zo gek veel doet hij eigenlijk niet eens. Hij sloeg op 1 moment een gat in de lucht en nog bestempelden ze het als " BIG LEFT HAND BY HENDRICKS" Door dat soort commentaar ben je heel snel geneigd om Hendricks die ronde te geven. (ik ook bij de eerste x dat ik hem keek)

Die eerste ronde kon dus beide kanten op. Het gekke is ook dat we zo gewend zijn dat GSP gewoon domineert dat je al meteen denkt dat hij verliest als het een x minder makkelijk gaat.. :)

Verder loopt GSP die facial damage volgens mij pas vanaf ronde 2 op. Dat is wel belangrijk voor de beoordeling van ronde 1.

Garcia
19-12-2013, 10:29
GSP is de terechte winnaar statistisch gezien. Echter als je het gevecht als fan bekijkt en niet als judge dan gaat de overwinning naar Hendricks. De meeste punches van Hendricks waren op de verdediging of mis terwijl GSP veel accurater was.

Ik heb de partij een keer of 5 teruggekeken en imo hebben de judges de enige juiste beslissing genomen. Maar eerlijk is eerlijk, het was een close call.

Djani
20-12-2013, 01:48
Een ronde waarin Hendricks GSP zwaar aangeslagen de ring door mept kan imo niet hetzelfde gerekend worden als een ronde waarin GSP een paar jabs meer land. Ik vind damage echt een belangrijk aspect aangezien het hier om een vechtsport gaat. Daarom vind ik het scoringssysteem van Muay Thai in thailand ook goed. Ik hoop dat dit in de toekomst ook in MMA komt voor zover mogelijk.
Mensen kunnen praten wat ze willen over de uitslag, maar GSP heeft een asswhoopin' gekregen en daar kan je niks anders van maken. Verder ben ik wel blij dat hij 'on top' is gestopt. Wil hem niet KO zien gaan.

YoMarK
20-12-2013, 09:55
Een ronde waarin Hendricks GSP zwaar aangeslagen de ring door mept kan imo niet hetzelfde gerekend worden als een ronde waarin GSP een paar jabs meer land.
Precies. GSP zou de beslissing verloren moeten hebben

Maar GSP is een topper wat betreft mentaliteit en dat is goed voor de sport. Dat ie zijn belt zo opgeeft is al goed genoeg.

Emilio
20-12-2013, 10:18
Een ronde waarin Hendricks GSP zwaar aangeslagen de ring door mept kan imo niet hetzelfde gerekend worden als een ronde waarin GSP een paar jabs meer land. Ik vind damage echt een belangrijk aspect aangezien het hier om een vechtsport gaat. Daarom vind ik het scoringssysteem van Muay Thai in thailand ook goed. Ik hoop dat dit in de toekomst ook in MMA komt voor zover mogelijk.
Mensen kunnen praten wat ze willen over de uitslag, maar GSP heeft een asswhoopin' gekregen en daar kan je niks anders van maken. Verder ben ik wel blij dat hij 'on top' is gestopt. Wil hem niet KO zien gaan.

Daar ben ik het wel mee eens. Maar kijkend naar de criteria (10point must) die gehanteerd worden was het wel een correcte uitslag naar mijn mening.

In ronde 2 maakte GSP ff die rare stappen geloof ik. Zeker aangeslagen, maar ik vond het toch ook niet genoeg voor een 10-8 ronde.

Ik hoop dat dat GSP nog wel een x terugkomt. Deze gang van zaken zal hem toch ook niet lekker zitten.

jantje11
20-12-2013, 12:30
GSP heeft de juiste beslissing gemaakt om nu te stoppen als de NR 1.
Hij weet heel goed dat die verloren had tegen Hendricks en als Hendricks de belt pakt dan maakt GSP nooit geen comeback meer. Of stoppen on top net als nu of een comeback maken en KO gaan.
GSP was nie voor niks zo emotioneel in de Octagon na afloop tegen Hendricks....hij wist dat dat de laatste keer voor hem zou zijn in de Octagon.

YoMarK
20-12-2013, 12:49
Ik hoop dat dat GSP nog wel een x terugkomt. Deze gang van zaken zal hem toch ook niet lekker zitten.
Dat weet ik wel zeker. Hij is op zich nog jong.
Als er dadelijk een echte nieuwe Champ is die een paar title defences achter de rug heeft, dan komt hij terug(over een jaar of 2).