PDA

View Full Version : UFC 168: Weidman vs. Silva II | Results **Spoiler**



Kemal
29-12-2013, 09:22
Chris Weidman def. Anderson Silva TKO (broken leg) – Round 2, 1:16
Ronda Rousey def. Miesha Tate via submission (armbar) – Round 3, 0:58
Travis Browne def. Josh Barnett via knockout (elbows) – Round 1, 1:00
Jim Miller def. Fabrício Camoes via submission (armbar) – Round 1, 3:42
Dustin Poirier def. Diego Brandao via TKO (punches) – Round 1, 4:54
Uriah Hall def. Chris Leben via TKO (doctor’s stoppage) – Round 1, 5:00
Michael Johnson def. Gleison Tibau via knockout (punches) – Round 2, 1:32
Dennis Siver def. Manvel Gamburyan via unanimous decision (29-28, 29-28, 29-28)
John Howard def. Siyar Bahadurzada via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27)
William Macario def. Bobby Voelker via unanimous decision (30-27, 30-27, 30-27)
Robbie Peralta def. Estevan Payan via knockout (punches) – Round 3, 0:12

Kemal
29-12-2013, 09:23
Photo: The moment Anderson Silva breaks his leg at UFC 168

http://usatmmajunkie.files.wordpress.com/2013/12/anderson-silva-broken-leg-ufc-168.jpg?w=640&h=471

Kemal
29-12-2013, 09:24
UFC 168 bonuses: Rousey, Tate, Browne earn $75K, Rousey doubles up

Ronda Rousey, Miesha Tate and Travis Browne each earned $75,000 bonuses for their performances at Saturday’s UFC 168 event, and Rousey doubled up with another $75,000.

Rousey earned the “Submission of the Night,” Browne won “Knockout of the Night” and Rousey and Tate picked up “Fight of the Night” honors. The double bonus gave Rousey a total of $150,000 in bonus money.

UFC President Dana White announced the winners at the night’s post-event news conference, which MMAjunkie attended. The post-fight bonus awards typically are $50,000 – but White has said in the past he reserves the right to up them for special occasions. With a live gate reported by White at $6.2 million on Saturday, UFC 168 appears to be one of those.

UFC 168 took place at MGM Grand Garden Arena in Las Vegas. The main card aired on pay-per-view following prelims on FOX Sports 1 and MMAjunkie.

Rousey (8-0 MMA, 2-0 UFC) and Tate (13-5 MMA, 0-2 UFC) went back and forth, but ultimate it was Rousey’s signature move that put an end to Tate’s night. But it wasn’t before Tate did something no one else before her had done – she got to the second round against the UFC women’s bantamweight champ. Then she got to the third. But once there, after fending off several previous armbar attempts from Rousey, Tate finally had to succumb.

Browne (16-1-1 MMA, 7-1-1 UFC) needed only one minute to shut down former UFC heavyweight champion Josh Barnett (33-7 MMA, 5-2 UFC). With Barnett dropping down for a takedown, Browne started raining down elbows to his left temple. It only took a couple for Browne to be out, and a couple more were enough for referee Yves Lavigne to step in to stop things.

Naj85
29-12-2013, 11:11
Met een rotgevoel gaan slapen en wakker geworden..
Hoop op een goed herstel

mmacentral
29-12-2013, 11:48
Vrij teleurstellend einde net terwijl in mijn optiek de spanning begon op te bouwen.

Een (vrij uitgebreid) verslag voor de geinteresseerden: http://mmacentral.nl/ufc-168-uitslagen/

e-type
29-12-2013, 13:14
Silva, kolere....einde carriere voor de baas. Verschrikkelijk om 'm zo te horen schreeuwen vd pijn. Weidman dominant in de eerste ronde. Goede 1e belt-defence.
Ronda!! Tate vernietigd, heerlijk. Die hypocriete Tate simpel weggezet. Hopelijk komt Ronda nu weer een beetje tot 'r zinnen. Had van mij 5 ronden mogen duren...fantastisch judo tussendoor.

Browne vs Cain? Heeft ie wel verdiend inmiddels.

mmacentral
29-12-2013, 13:55
Silva, kolere....einde carriere voor de baas. Verschrikkelijk om 'm zo te horen schreeuwen vd pijn. Weidman dominant in de eerste ronde. Goede 1e belt-defence.
Ronda!! Tate vernietigd, heerlijk. Die hypocriete Tate simpel weggezet. Hopelijk komt Ronda nu weer een beetje tot 'r zinnen. Had van mij 5 ronden mogen duren...fantastisch judo tussendoor.

Browne vs Cain? Heeft ie wel verdiend inmiddels.
Yes, zeker Browne vs Cain! Werdum schijnt de beoogde tegenstander te zijn maar naar verluidt is hij er nog ongeveer een jaar uit. Doorschuiven en meteen tegen Cain in mijn optiek.

Sadix
29-12-2013, 14:01
pffffffff hart gebroken... Anderson :(

pronk
29-12-2013, 14:36
Yes, zeker Browne vs Cain! Werdum schijnt de beoogde tegenstander te zijn maar naar verluidt is hij er nog ongeveer een jaar uit. Doorschuiven en meteen tegen Cain in mijn optiek.

Nee Cain is een tijdje uit de roulatie , heeft een schouder operatie gehad.

pronk
29-12-2013, 14:37
Had echt een rot gevoel over Silva hoop dat hij er zowel fysiek als mentaal overheen komt, Klopt iedergeval wel wat Bas rutten zegd altijd over zulke lowkicks , altijd je heup in draaien.

BJJCORE
29-12-2013, 15:00
http://www.telegraaf.nl/telesport/22172438/__VIDEO_Gruwelijke_breuk_kooigevecht__.html

Wel jammer dat dit er dan wel in komt en over het algemeen niks.

Pahlavan
29-12-2013, 15:03
pffffffff hart gebroken... Anderson :(

x2

echt een rotgevoel dat een legende als Anderson op deze manier zijn carriére moet beïndigen.

cornelus
29-12-2013, 15:11
http://www.mmafighting.com/2013/12/29/5251872/ufc-168-in-tweets-pros-react-to-anderson-silva-broken-leg-ronda-rousey-vs-miesha-tate

Nelisje
29-12-2013, 15:57
Net gezien... zo nasty zeg, ik ben nog wel even van slag..

Jeru
29-12-2013, 16:20
http://www.telegraaf.nl/telesport/22172438/__VIDEO_Gruwelijke_breuk_kooigevecht__.html

Wel jammer dat dit er dan wel in komt en over het algemeen niks.

Gelukkig zijn het dan wel de kenners die het stukje mogen schrijven....


Silva dacht Weidman met een trap te kunnen pijnigen, maar werd uiteindelijk zelf het slachtoffer. Zijn Amerikaanse tegenstrever beantwoordde de kick namelijk met een keihard knietje, waardoor Silvas been brak.

Jeezzz... :sleep1:

T15Boxing
29-12-2013, 17:08
Gelukkig zijn het dan wel de kenners die het stukje mogen schrijven....



Jeezzz... :sleep1:

Wat ook zielig is dat er Weidman fans zijn die doen alsof hij had getraint om Anderson's been op zo'n manier te breken.

Brainthief
29-12-2013, 17:20
Tyfus krant die Telegraaf. Echt optyfen die sensatiemakers. Browne verrast mij steeds toch maakt ie in mijn ogen geen kans tegen cain of jds. Rousey heerlijk die fake tate weggezet. Ik hoop zo dat trt dino weidman pakt alhoewel ik een hekel heb aan vitor maar die walgelijke Amerikanen bah. Siyar moet ik nog zien. Anderson is uitgevochten hoop ik. Zonde om zo te gaan ik hoopte dat hij de belt pakt maar ik denk dat weidman zijn nachtmerrie is. Lyoto, jacare, gegard zie ik wel winnen van weidman.

Silat
29-12-2013, 18:01
Had echt een rot gevoel over Silva hoop dat hij er zowel fysiek als mentaal overheen komt, Klopt iedergeval wel wat Bas rutten zegd altijd over zulke lowkicks , altijd je heup in draaien.

En wat dacht je van ook je voet flexen ipv een ontspannen onderbeen rammen op een hard voorwerp.

Ik moest meteen denken aan die lowkick die Lloyd van Dams blokte..

Trieste afloop voor Anderson.

Ralph
29-12-2013, 21:25
Wat vonden jullie van Siyar? Ik was eerlijk gezegd best wel teleurgesteld... Hij was gewoon helemaal op na 1 ronde. Ik dacht dat het nog een leuke partij zou worden in ronde 2, maar het uithoudingsvermogen was redelijk belabberd. Was ie grieperig ofzo? En zou hij nu ook gecut worden of zou hij nog een kans krijgen?

Richelieu
29-12-2013, 21:34
Gelukkig zijn het dan wel de kenners die het stukje mogen schrijven....



Jeezzz... :sleep1:

Geen idee waar die prutsers dit vanaf gekopieerd en aangepast hebben. Heb niet echt het idee dat iemand zich ook maar enigszins verdiept heeft in de materie, maar zoals we allen weten heeft juist de Telegraaf daar een handje van....

Sadix
29-12-2013, 22:10
ik ben eerlijk gezegd nooit echt fan van Siyar geweest. Altijd slordig zien brawlen maar niet echt een technische partij van hem gezien. Na gisteren ben ik helemaal afgehaakt.

Hoe is het mogelijk dat je als top sporter na 1 ronde al helemaal kapot bent

BvdB
29-12-2013, 23:02
Wat een triest einde zeg. Andere partijen hebben me goed vermaakt.

mario the count
29-12-2013, 23:17
Browne vs JDS is wel een logische match up nu. Ook een partij die ik wel zou willen zien en een kans voor Browne om te laten zien dat hij met de absolute top mee kan.

Klassikl
29-12-2013, 23:32
Het staat al vast dat Browne tegen Werdum komt te staan, wanneer er niks raars gebeurd.

Turboknecht
30-12-2013, 00:44
Ik had de Warmaster graag van Browne zien winnen die gelijk weer zo'n arrogante bek opzette na de partij. Rousey vertoonde zich weer op haar treurigst. Het moet gezegd worden, die judo worpen waren prachtig. Verder verschrikkelijk, wat een nare bullebak. En Silva, tja.......

Ik heb me geen seconde verveeld, maar had sommige dingen liever anders zien lopen. Browne zou ik zelf graag tegen JDS zien, maar Werdum is ook best. Sowieso zie ik Werdum graag weer eens vechten.

tarantula
30-12-2013, 01:28
Aan de foto te zien trapte hij met zijn voet in plaats van scheen.

Djani
30-12-2013, 01:29
Had echt een rot gevoel over Silva hoop dat hij er zowel fysiek als mentaal overheen komt, Klopt iedergeval wel wat Bas rutten zegd altijd over zulke lowkicks , altijd je heup in draaien.

Wat voor verschil maakt het indraaien van de heup? De impact blijft hetzelfde lijkt me.. ben benieuwd naar een toelichting

Djani
30-12-2013, 01:35
Ik snap trouwens niet waarom mensen zo trippen over het feit dat Rousey Tate geen handje gaf. Moraalridders overal. Ik vind ook dat ze soms wat overdrijft, maar wie ben ik om te oordelen. Ze is iig wel recht door zee.

Asura
30-12-2013, 01:39
Weidman sloeg bij Silva wederom het licht uit, en domineerde hem nog meer dan in de eerste partij. Ondanks het nare einde heeft hij wel bewezen dat hij zijn UFC titel waardig is.

Asura
30-12-2013, 01:40
Ik snap trouwens niet waarom mensen zo trippen over het feit dat Rousey Tate geen handje gaf. Moraalridders overal. Ik vind ook dat ze soms wat overdrijft, maar wie ben ik om te oordelen. Ze is iig wel recht door zee.

Ik vind haar nogal gestoord overkomen

Djani
30-12-2013, 02:02
Ik vind haar nogal gestoord overkomen

Wat is er 'gestoord' aan dan? Ze is gewoon n bitch tegen de mensen die ze niet mag en verbergt dat niet voor de camera's. Big fucking deal. Daar is niets gestoords aan. Het kan heel goed zijn dat ze mensen 'the wrong way rubbed', dat heb ik ook met sommige vechters. Erken dan ook dat dat het geval is. Maar het is simpelweg dom als je denkt dat je iemand kent na het zien van n paar uur aan gemonteerde camerabeelden en op basis daarvan een waardeoordeel geeft over iemands persoonlijkheid.

Asura
30-12-2013, 03:14
Wat is er 'gestoord' aan dan? Ze is gewoon n bitch tegen de mensen die ze niet mag en verbergt dat niet voor de camera's. Big fucking deal. Daar is niets gestoords aan. Het kan heel goed zijn dat ze mensen 'the wrong way rubbed', dat heb ik ook met sommige vechters. Erken dan ook dat dat het geval is. Maar het is simpelweg dom als je denkt dat je iemand kent na het zien van n paar uur aan gemonteerde camerabeelden en op basis daarvan een waardeoordeel geeft over iemands persoonlijkheid.

Ik vind haar gedrag allesbehalve normaal, daar bedoel ik niet mee dat ze een geestelijke ziekte heeft, wel dat ze haar frustraties niet kan uiten zoals je mag verwachten van een Amerikaans Olympisch kampioene van 26 jaar. Je mag best een heilig boontje uithangen, maar elk mens beoordeelt een ander niet binnen een paar uur maar binnen enkele minuten. Als jij in een wachtkamer zit met een onbekende vrouw die net als Ronda woest word omdat iemand naar haar lacht en dan maar door blijft vloeken dan vel jij echt wel een oordeel. Dat betekent niet dat die niet bij kan stellen als je de achtergrond van het verhaal kent, maar er zullen ook momenten zijn die je niet anders kan waarderen ondanks de achtergrond van het verhaal. Het beeld dat ik nu van Ronda Rousey heb is allesbehalve positief, en al zou ze normaal poeslief zijn dan vind ik haar gedrag nog beneden peil.



Het kan heel goed zijn dat ze mensen 'the wrong way rubbed', dat heb ik ook met sommige vechters.

Dat was eerder het geval bij Mitrione, Koscheck of Bisping. Bij Ronda is dit het probleem niet, ze zoekt telkens zelf het conflict op, op een zeer onvolwassen manier.

Kemal
30-12-2013, 10:24
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1524984_273794969434951_615571607_n.jpg

mmacentral
30-12-2013, 12:44
argh...pijnlijk!

mmacentral
30-12-2013, 12:46
Nee Cain is een tijdje uit de roulatie , heeft een schouder operatie gehad.
Je hebt gelijk, die ligt er ook een jaar uit als ik me niet vergis. Rematch tegen Overeem dan maar ;)

Turboknecht
30-12-2013, 14:57
Je hebt gelijk, die ligt er ook een jaar uit als ik me niet vergis. Rematch tegen Overeem dan maar ;)

Die vecht al in februari en het wordt sowieso al Werdum.

mmacentral
30-12-2013, 15:53
Die vecht al in februari en het wordt sowieso al Werdum.
I know. Zou het alleen liever anders willen zien, een jaar voordat ie tegen Werdum aantreedt duurt mijns inziens te lang. Als Overeem langs Mir komt (kans is groot) zouden ze best een maandje of vijf daarna (weer) tegen elkaar kunnen aantreden. Dan hebben we het over juli. Winnaar in december aantreden tegen Werdum. Klinkt mij zo gek nog niet!

Turboknecht
30-12-2013, 17:01
I know. Zou het alleen liever anders willen zien, een jaar voordat ie tegen Werdum aantreedt duurt mijns inziens te lang. Als Overeem langs Mir komt (kans is groot) zouden ze best een maandje of vijf daarna (weer) tegen elkaar kunnen aantreden. Dan hebben we het over juli. Winnaar in december aantreden tegen Werdum. Klinkt mij zo gek nog niet!

Sinds wanneer duurt het een jaar voordat Werdum weer vecht? Heb ik iets gemist?

Minotauro
30-12-2013, 18:11
Denk dat Mir een beste kans maakt tegen Overeem, juist een interessante wedstrijd. Ben benieuwd naar Overeem sinds zijn laatste twee partijen. Hopen dat hij weer wat moois kan laten zien.

SpelPlan
30-12-2013, 18:42
Denk dat Mir een beste kans maakt tegen Overeem, juist een interessante wedstrijd. Ben benieuwd naar Overeem sinds zijn laatste twee partijen. Hopen dat hij weer wat moois kan laten zien.
Ik denk dat helaas iedereen die een heavyweight is en goed genoeg is om in de UFC te vechten een goede kans tegen Overeem maakt nu het te volgen gameplan duidelijk is.

Ik gun echter niemand die eerste 2 minuten waar hij wel nog full power je dag probeert te verneuken met die knieen :)

Volgens mij is Frank Mir van de gasten met enige status wel de beste matchup voor Overeem. Ik hoop echt dat hij aan z'n cardio heeft kunnen werken en met een mooi KO in de 2e ronde dit afmaakt.

Binnen 20 secondes hem einde UFC carriere meppen is natuurlijk prachtig maar ik denk dat het beter is als de anderen zien dat Overeem prima de 2e ronde in kan en hij weer wat meer respect krijgt.

Turboknecht
30-12-2013, 18:48
Ach ja, wint Overeem deze, dan verliest hij de volgende keer wel weer. Tenminste, als hij in dezelfde shape komt opdagen als de vorige twee potten.

Bosnier91
30-12-2013, 19:05
Wat ik mij afvraag, what are the odds dat zoiets je overkomt net als bij Silva? Als je bijvoorbeeld Muay Thai partijen ziet, soms zie je jongens van 65 kilo gewoon keihard door elke dekking heen trappen. Trappen op schenen, knieën, ellebogen en het is niet bepaald zo dat je dergelijke blessures vaak ziet in MT partijen. Sommige mensen zeggen dat het met je calcium inname te maken heeft, wat mij in dit geval onzin lijkt. Silva draait al lang genoeg mee en ik denk dat hij alles binnen krijgt. Is het dan gewoon echt pech hebben, vanwege die ene fractie van een seconde? Want eerlijk is eerlijk, het kan in principe iedereen overkomen die een kickboks/MMA partij draait.

Djani
30-12-2013, 19:33
http://www.youtube.com/watch?v=iFsGDlldNTc

cornelus
30-12-2013, 21:01
http://www.bloodyelbow.com/2013/12/29/5252966/ufc-orthopaedic-surgeon-dr-steve-mora-discusses-anderson-silvas-injury

http://cdn1.sbnation.com/uploads/chorus_image/image/25886211/900_chris_weidman_vs_anderson_silva_-_leg_break.0_cinema_1050.0.0_standard_709.0.jpg

http://cdn2.sbnation.com/assets/3780621/PilonAP2.jpg http://cdn0.sbnation.com/assets/3780637/PilonAPpostop__1_.jpg

Het gekke is dat het lijkt te breken op een ander punt dan waar het wordt geraakt?

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?54606-Lowkick-been-breken

dit was trouwens dat ene moment met Lloyd van Dams:
(vast alweer een tijdje terug)


http://youtu.be/C-DCkDBnrbo

Dat wens je inderdaad niemand toe.

Kemal
31-12-2013, 09:07
UFC 168 salaries: Weidman, Silva’s paydays lead $1.9 million disclosed payroll

UFC middleweight champion Chris Weidman, Anderson Silva and Josh Barnett were the top earners at this past weekend’s UFC 168 event.

MMAjunkie today obtained the list of disclosed paydays from the Nevada State Athletic Commission, which oversaw the Dec. 28 pay-per-view event at Las Vegas’ MGM Grand Garden Arena in Las Vegas. The total disclosed payroll for the event was $1,872,000.

Silva, who suffered a horrific leg break in a headlining loss, earned a base pay of $600,000, and he would have earned an additional $200,000 with a victory. Weidman ranked behind him with $400,000, of which $200,000 was a win bonus. Barnett, meanwhile, earned a flat rate of $170,000 in a knockout loss to Travis Browne, who earned $56,000.

The full list of disclosed paydays included:

Champ Chris Weidman: $400,000 (includes $200,000 win bonus)
def. Anderson Silva: $600,000

Champ Ronda Rousey: $100,000 (includes $50,000 win bonus)
def. Miesha Tate: $28,000

Travis Browne: $56,000 (includes $28,000 win bonus)
def. Josh Barnett: $170,000

Jim Miller: $92,000 (includes $46,000 win bonus)
def. Fabricio Camoes: $8,000

Dustin Poirier: $46,000 (includes $23,000 win bonus)
def. Diego Brandao: $20,000*

Uriah Hall: $20,000 (includes $10,000 win bonus)
def. Chris Leben: $51,000

Michael Johnson: $36,000 (includes $18,000 win bonus)
def. Gleison Tibau: $39,000

Dennis Siver: $66,000 (includes $33,000 win bonus)
def. Manny Gamburyan: $25,000

John Howard: $32,000 (includes $16,000 win bonus)
def. Siyar Bahadurzada: $17,000

William Macario: $20,000 (includes $10,000 win bonus)
def. Bobby Voelker: $12,000

Robert Peralta: $24,000 (includes $12,000 win bonus)
def. Estevan Payan: $10,000

* – Brandao fined 25 percent of purse for missing weight; half went to NSAC and half to Poirier (not reflected in above figures)

Now, the usual disclaimer: The figures do not include deductions for items such as insurance, licenses and taxes. Additionally, the figures do not include money paid by sponsors, which can oftentimes be a substantial portion of a fighter’s income. They also do not include any other “locker room” or special discretionary bonuses the UFC oftentimes pays. Additionally, they don’t include any pay-per-view revenue some top fighters receive.

For example, as previously reported, UFC officials handed out additional $75,000 UFC 168 bonuses to Browne (“KO of the Night”), Rousey (“Submission of the Night” and “Fight of the Night” for $150,000 total) and Tate (“Fight of the Night”).

In other words, the above figures are simply base salaries reported to the commission and do not reflect entire compensation packages for the event.

Tykill
31-12-2013, 12:46
Damn wat krijgt Miesha weinig.

Naj85
31-12-2013, 13:00
The Daily Telegraph's Gareth A Davies interviewed Dr. Steven Sanders, the UFC’s orthopedic surgeon who performed the hour-long surgical procedure Sunday on former UFC middleweight champion. Sanders watched the fight from cageside and said “the minute it occurred, I’m sitting there going, ‘That’s fixable.'"
However, although Silva was up on crutches after 48 hours, the injury was close to being far, far worse even than it looked.
"Fortunately for Anderson, the skin did not break," said Dr. Sanders. "But where could an injury like that go? An injury like that could go where, as I mentioned, the skin breaks, and now you've got this exposed bone in the environment of an Octagon, and so his risk of infection goes up meteorically. He could have also twisted in such a different direction where he could've potentially lacerated an artery going to the foot, in which case you now have what we call vascular compromise. He could've, in that case, potentially needed a vascular reconstructive procedure to reattach an artery. Injuries like this can, at times, even be limb threatening. If the fracture is severe enough, if it compromises vascular supply to the feet and vascular supply cannot be reestablished, it can result in an amputation."
"In this particular case, you had a bad fracture occur. Fortunately it occurred outside the joints. So having occurred outside the joint, when the fracture heals, the bone will reassume its original strength. In addition to it achieving its original strength, he will also have a titanium rod that is 11.5 millimeters in diameter shoring up that area as well."
•"Titanium rod and screws could stay in his leg if wanted. Surgery was one hour."
•“We’re not even 48 hours from the surgery, and tibia fractures, though we can get them to heal, can have a slower healing. My prognosis for healing is three to six months. But there are also soft tissue components that have to heal. If I had to make a guess less than 48 hours from the operation, it would be the fracture healing in three to six months, and attempting to train, six to nine months. You don't rehab a broken bone, it heals itself."
•“As an orthopedic surgeon, when any injury occurs, we like to know that it’s from the trauma and not from some unsuspected underlying condition. From the x-rays, I looked at the character of the bone to see if there was any predisposition to why it would break. Obviously, he’s been training and competing most of his life. There was no apparent predisposing pathology in that bone that would have led to this particular event occurring at that time.”
•"How soft tissue regenerates will be the key to how he can throw and land leg kicks again."
•"His age does not play a part in fracture healing."
•"When the fracture heals, the bone will re-assume and achieve its original strength. No higher risk, in general, of the bone breaking again. Titanium rod adds strength to the limb."
•"He has spontaneously mentioned me in the pre-op area, his question was, ‘When can I train?' And he has asked me every time, when I see him on my rounds, he asks: ‘Will I be able to train? When can I train?' And I have always indicated to him that he should be able train."
Lawrence Epstein, the UFC’s chief operating officer, was also on the call, and said Silva's family is also being looked after.
“I know other members of our team have been at the hospital making sure that everything is moving in the right direction from a nonmedical standpoint, making sure everything he and his family needs is taken care of," said Epstein. "The most important thing is Anderson make a speedy and complete recovery.”

hankmoody
31-12-2013, 13:08
Wat ik mij afvraag, what are the odds dat zoiets je overkomt net als bij Silva? Als je bijvoorbeeld Muay Thai partijen ziet, soms zie je jongens van 65 kilo gewoon keihard door elke dekking heen trappen. Trappen op schenen, knieën, ellebogen en het is niet bepaald zo dat je dergelijke blessures vaak ziet in MT partijen. Sommige mensen zeggen dat het met je calcium inname te maken heeft, wat mij in dit geval onzin lijkt. Silva draait al lang genoeg mee en ik denk dat hij alles binnen krijgt. Is het dan gewoon echt pech hebben, vanwege die ene fractie van een seconde? Want eerlijk is eerlijk, het kan in principe iedereen overkomen die een kickboks/MMA partij draait.

Het is een combinatie van peg en foute techniek. Heel slecht weer, de stand up in MMA is echt om te huilen. Je ziet nu de Blackzilians een Nederlandse stand up coach hebben dat ze gewoon al die partijen makkelijk winnen. Belfort sloeg Dan Henderson verrot opeens, van het weekend ook nog eentje waarvan ik de naam even vergeten ben. Het zijn gewoon van die simpele dingen zoals je kin achter je schouder houden als je stoot, maar dat snappen die Amerikanen gewoon niet. Je zal zien dat Alistair en Rashad straks gewoon de titel pakken.

Breugem
31-12-2013, 13:52
Het is een combinatie van peg en foute techniek. Heel slecht weer, de stand up in MMA is echt om te huilen. Je ziet nu de Blackzilians een Nederlandse stand up coach hebben dat ze gewoon al die partijen makkelijk winnen.

Troll or serious?

mario the count
31-12-2013, 14:35
Het is een combinatie van peg en foute techniek. Heel slecht weer, de stand up in MMA is echt om te huilen. Je ziet nu de Blackzilians een Nederlandse stand up coach hebben dat ze gewoon al die partijen makkelijk winnen. Belfort sloeg Dan Henderson verrot opeens, van het weekend ook nog eentje waarvan ik de naam even vergeten ben. Het zijn gewoon van die simpele dingen zoals je kin achter je schouder houden als je stoot, maar dat snappen die Amerikanen gewoon niet. Je zal zien dat Alistair en Rashad straks gewoon de titel pakken.

Ga toch weg man,overeem zijn stand up wordt echt niet beter dan dat het al is, en hij heeft toch 2 veriespartijen achter elkaar. Hij moet zich niet eens bezig houden met de titel, hij moet zich bezig houden met proberen onder contract te blijven van de UFC. Daarna zien we wel verder.

#teamBADGUY
31-12-2013, 14:45
http://www.youtube.com/watch?v=iFsGDlldNTc

BAASRUTTEN !

#teamBADGUY
31-12-2013, 14:56
Ga toch weg man,overeem zijn stand up wordt echt niet beter dan dat het al is, en hij heeft toch 2 veriespartijen achter elkaar. Hij moet zich niet eens bezig houden met de titel, hij moet zich bezig houden met proberen onder contract te blijven van de UFC. Daarna zien we wel verder.

Omdat overeem ervoor kiest om NIET met de blackzillians te trainen ;)

e-type
31-12-2013, 15:02
http://www.youtube.com/watch?v=JseS8Y-r8Fg

Turboknecht
31-12-2013, 15:11
Omdat overeem ervoor kiest om NIET met de blackzillians te trainen ;)

Ja gek eigenlijk. Eerst was Roberto Flamingo striking coach van Overeem en ook de rest van de Blackzillians. Dat werkte niet voor het team. Hernri Hooft neemt het over en het draait als een tiet. Die Micheal Johnson stond er ook echt scherp bij laatst. Overeem is hem alleen naar Thailand gesmeerd. En hij traint met Mike P. die de meest technische vechters de lompste hoeken laat maken. Waarom gaat Reem niet gewoon met Hooft aan de slag?

Maar ja, ik lees natuurlijk ook maar wat berichtjes en plak de feitjes aan mekaar. Geen idee hoe het in werkelijkheid precies zit. Het is wel opvallend, op het oog.

king
31-12-2013, 16:11
UFC 168 salaries: Weidman, Silva’s paydays lead $1.9 million disclosed payroll

UFC middleweight champion Chris Weidman, Anderson Silva and Josh Barnett were the top earners at this past weekend’s UFC 168 event.

MMAjunkie today obtained the list of disclosed paydays from the Nevada State Athletic Commission, which oversaw the Dec. 28 pay-per-view event at Las Vegas’ MGM Grand Garden Arena in Las Vegas. The total disclosed payroll for the event was $1,872,000.

Silva, who suffered a horrific leg break in a headlining loss, earned a base pay of $600,000, and he would have earned an additional $200,000 with a victory. Weidman ranked behind him with $400,000, of which $200,000 was a win bonus. Barnett, meanwhile, earned a flat rate of $170,000 in a knockout loss to Travis Browne, who earned $56,000.

The full list of disclosed paydays included:

Champ Chris Weidman: $400,000 (includes $200,000 win bonus)
def. Anderson Silva: $600,000

Champ Ronda Rousey: $100,000 (includes $50,000 win bonus)
def. Miesha Tate: $28,000

Travis Browne: $56,000 (includes $28,000 win bonus)
def. Josh Barnett: $170,000

Jim Miller: $92,000 (includes $46,000 win bonus)
def. Fabricio Camoes: $8,000

Dustin Poirier: $46,000 (includes $23,000 win bonus)
def. Diego Brandao: $20,000*

Uriah Hall: $20,000 (includes $10,000 win bonus)
def. Chris Leben: $51,000

Michael Johnson: $36,000 (includes $18,000 win bonus)
def. Gleison Tibau: $39,000

Dennis Siver: $66,000 (includes $33,000 win bonus)
def. Manny Gamburyan: $25,000

John Howard: $32,000 (includes $16,000 win bonus)
def. Siyar Bahadurzada: $17,000

William Macario: $20,000 (includes $10,000 win bonus)
def. Bobby Voelker: $12,000

Robert Peralta: $24,000 (includes $12,000 win bonus)
def. Estevan Payan: $10,000

* – Brandao fined 25 percent of purse for missing weight; half went to NSAC and half to Poirier (not reflected in above figures)

Now, the usual disclaimer: The figures do not include deductions for items such as insurance, licenses and taxes. Additionally, the figures do not include money paid by sponsors, which can oftentimes be a substantial portion of a fighter’s income. They also do not include any other “locker room” or special discretionary bonuses the UFC oftentimes pays. Additionally, they don’t include any pay-per-view revenue some top fighters receive.

For example, as previously reported, UFC officials handed out additional $75,000 UFC 168 bonuses to Browne (“KO of the Night”), Rousey (“Submission of the Night” and “Fight of the Night” for $150,000 total) and Tate (“Fight of the Night”).

In other words, the above figures are simply base salaries reported to the commission and do not reflect entire compensation packages for the event.

600K voor Anderson? Denk dat er hier wel een paar zijn die hun been voor dat geld willen breken...

Pahlavan
31-12-2013, 18:43
600K voor Anderson? Denk dat er hier wel een paar zijn die hun been voor dat geld willen breken...

Tel daar nog een deel van het ppv geld bij op wat de grote namen zoals anderson ook krijgen. Hij heeft een aardig centje verdiend.

Pahlavan
31-12-2013, 18:48
Anderson Silva's gruesome leg injury may have ended UFC 168 on a disastrous note. But according to the doctor who operated on Silva late Saturday night, the former UFC middleweight champion's future isn't nearly as bleak as many observers initially believed.


"The minute I saw it and recognized it, I knew it was fixable," Dr. Steven Sanders, an orthopedic surgeon for the UFC, said Monday.


"We are not even 48 hours from the surgery, and tibia fractures, though we can get them to heal, can have slower healing. So in general, my prognosis would be a fracture healing somewhere in the nature of three to six months. But there's also soft tissue components that have to heal, and then of course a rehabilitative process as well."


Following the injury, Silva's leg was stabilized inside the Octagon by Dr. Anthony Ruggeroli, "who immediately realigned the limb and applied traction." Silva was then transported to a local hospital, where he underwent successful emergency surgery.


Sanders anticipates that if all goes as planed, Silva will be able to return to training within six to nine months -- which is a good thing, considering that the question was apparently one of the first things on the former champ's mind Saturday night.


"In the pre-op area, his questions were, ‘When can I train?'" Sanders said.


"He asked me in the pre-op area, ‘When can I train?' And he has asked me every time, when I see him on my rounds, he asks: ‘Will I be able to train? When can I train?' And I have always indicated to him that he should be able to train."


Silva suffered the injury when Chris Weidman checked a leg kick midway through the second round of the pair's main event rematch at UFC 168. The inside of Weidman's left knee collided with Silva's shin, instantly snapping the bone and twisting Silva's shin into a macabre 'C.'


"In terms of the severity of the injury, it was, I would say, fairly severe," Sanders said. Nonetheless Sanders later added that for however grisly Silva's injury may have been, it was "extremely close" to being much worse.


"Fortunately for Anderson, the skin did not break," Sanders said. "But where could an injury like that go? An injury like that could go where, as I mentioned, the skin breaks, and now you've got this exposed bone in the environment of an Octagon, and so his risk of infection goes up meteorically. He could have also twisted in such a different direction where he could've potentially lacerated an artery going to the foot, in which case you now have what we call vascular compromise. He could've, in that case, potentially needed a vascular reconstructive procedure to reattach an artery.


"Injuries like this can, at times, even be limb threatening. If the fracture is severe enough, if it compromises vascular supply to the feet and vascular supply cannot be reestablished, it can result in an amputation."


Initial speculation after witnessing the 38-year-old fall victim to such a gruesome injury was that Silva's career had come to an end. Sanders, however, noted that due to the nature of the injury, Silva's age will not play a role in recovery. Sanders also saw very little evidence that Silva's leg had been damaged prior to the break.


In addition, once the fracture is healed, Sanders expects the leg to return to full strength, and due a titanium rod doctors surgically inserted into Silva's left tibia, to not be at risk for further damage.


"In this particular case, you had a bad fracture occur. Fortunately it occurred outside the joints," Sanders said.


"So having occurred outside the joint, when the fracture heals, the bone will reassume its original strength. In addition to it achieving its original strength, [Silva] will also have a titanium rod that is 11.5 millimeters in diameter shoring up that area as well."


Silva's right leg is currently encased in a posterior splint. Sanders expects that within a few weeks, Silva will begin being able to put increased pressure on his leg.


Once both the fracture and soft tissue heal, Silva will begin a steady rehabilitation process, which Sanders expects will "not need to be as intense as we generally talk about when fighters injure ligaments, say, in the knee -- so the expectation is positive.


"He is using crutches. We also have a walker available for him," Sanders added.


"We've made both available to him. And again, I always mention that he's only 48 hours, less than 48 hours, from a devastating injury. I have seen him up on crutches -- and it's amazing, because I don't know if I would be able to do it that quickly."

Nelisje
01-01-2014, 03:30
Buiten het feit dat het waarschijnlijk dan goed gaat genezen, hoe komt hij psychologisch terug. Durft hij ooit nog een inside leg kick te geven of zelfs gewoon een lowkick. En hoe is dat van invloed op zijn totale gameplan. Ik hoop dat hij hersteld en dat hij misschien zelfs weer ooit kan vechten (of op zijn minst trainen), betwijfel alleen of hij ooit de oude wordt..

mario the count
01-01-2014, 13:28
Buiten het feit dat het waarschijnlijk dan goed gaat genezen, hoe komt hij psychologisch terug. Durft hij ooit nog een inside leg kick te geven of zelfs gewoon een lowkick. En hoe is dat van invloed op zijn totale gameplan. Ik hoop dat hij hersteld en dat hij misschien zelfs weer ooit kan vechten (of op zijn minst trainen), betwijfel alleen of hij ooit de oude wordt..

het is even wennen, en je moet niet te snel willen gaan maar dat vertrouwen komt wel terug.

Marchant
02-01-2014, 00:06
het is even wennen, en je moet niet te snel willen gaan maar dat vertrouwen komt wel terug.

Zijn leeftijd speelt ook mee 38 , denk niet dat hij nog terug komt als vechter..

Minotauro
02-01-2014, 01:44
Denk ook dat het einde oefening is voor Silva. Wel heel erg triest om zo als grootheid binnen mma te (moeten) stoppen. Hij had een mooie afscheidspartij verdiend

mario the count
02-01-2014, 02:26
Zijn leeftijd speelt ook mee 38 , denk niet dat hij nog terug komt als vechter..

Hij is idd niet de jongste meer en volledig herstel kan een jaar duren op celniveau, maar hij kan nog terugkeren als hij dat nog wilt. Of hij dat nog moet willen is ook maar de vraag, maar kan me voorstellen dat hij een waardige afscheidspartij wilt.

Marchant
02-01-2014, 03:20
Hij is idd niet de jongste meer en volledig herstel kan een jaar duren op celniveau, maar hij kan nog terugkeren als hij dat nog wilt. Of hij dat nog moet willen is ook maar de vraag, maar kan me voorstellen dat hij een waardige afscheidspartij wilt.
Daarom minimaal een jaar, kan er vanuit gaan dat het een scheen + kuitbeen breuk is....voor dat dat hersteld is en hij ook weer vol kan trainen ben je denk ik wel verder dan een jaar.
Dan vraag je je toch af wat als hij gewoon de eerste partij niet zo had lopen kutten..

mario the count
02-01-2014, 11:05
Daarom minimaal een jaar, kan er vanuit gaan dat het een scheen + kuitbeen breuk is....voor dat dat hersteld is en hij ook weer vol kan trainen ben je denk ik wel verder dan een jaar.
Dan vraag je je toch af wat als hij gewoon de eerste partij niet zo had lopen kutten..

Jep, maar dat is mosterd na de maaltijd helaas.

Wheelie
02-01-2014, 11:25
Anderson Silva says :”Thank you” “I want to say thank you to all my fans and friends to support me at this moment. I wish a great and happy 2014 to all. Thank you”.

http://www.mixfight.nl/portal/wp-content/uploads/2014/01/1524700_10152120893291276_1558025523_n.jpg (http://www.mixfight.nl/portal/wp-content/uploads/2014/01/1524700_10152120893291276_1558025523_n.jpg)

Minotauro
02-01-2014, 14:05
Jij ook Anderson

lopez86
02-01-2014, 14:27
Jij ook Anderson

:lol: misschien hoor hij je wel.

http://mouthfromthesouth.com/wp-content/uploads/2013/04/internet-hug.png

Soulbringer320
02-01-2014, 19:47
BAASRUTTEN !

Ik snap zijn uitleg niet....:(

hankmoody
02-01-2014, 23:45
Ik snap zijn uitleg niet....:(

Gewoon recht op trappen. Niet van boven, niet van onder, maar recht. Zo voorkom je ook een elleboog afdruk in je scheenbeen.

Klassikl
02-01-2014, 23:51
Ik snap zijn uitleg niet....:(

Engels leren haha