PDA

View Full Version : Nederlandse vechters binnen MMA



Bloeba
29-12-2013, 17:11
Een beetje random, en hoe zeer ik ook fan ben van het Nederlandse kickboksen.

Doen die nederlandse strikers het nou echt zo goed in MMA ?

Overeem,siyar,staring,coenen,struve,micheal kuiper.

Op het moment dat ze er moeten staan verliezen ze, Vond het toch altijd vet als er een Nederlander binnen de ufc strikeforce of whatever goed presteerde maar daar zie ik momenteel echt niks van terug.

Jullie mening hierover?

Waar ligt dit aan ?


:-)

Sato
29-12-2013, 17:19
Een beetje random, en hoe zeer ik ook fan ben van het Nederlandse kickboksen.

Doen die nederlandse strikers het nou echt zo goed in MMA ?

Overeem,siyar,staring,coenen,struve,micheal kuiper.

Op het moment dat ze er moeten staan verliezen ze, Vond het toch altijd vet als er een Nederlander binnen de ufc strikeforce of whatever goed presteerde maar daar zie ik momenteel echt niks van terug.

Jullie mening hierover?

Waar ligt dit aan ?


:-)

Het ligt eraan dat jij niet goed geïnformeerd bent. De Nederlanders waar je het over hebt sporten op het hoogst haalbare niveau met evenals ontzettend getalenteerde tegenstanders. Soms is het gewoon een kwestie van een pech hebben. Kijk naar de offense van Overeem en Siyar die is gewoon zeer goed. En als je zegt dat Struve niet goed presteert vraag ik me echt af wat je de laatste te hebt gekeken.

jeffrey1978
29-12-2013, 17:22
van de genoemde vechters was struve naar mijn mening de enige vaste waarde binnen de UFC echt een vechtershart.
Weet trouwens even niet hoe het mijn zijn gezondheid staat.

Verder de randamie niet vergeten staat ook top 10 volgens mij .
Spong zie ook nog wel ver komen .

Denk verder dat het het MMA en BJJ/Grappling pas sinds kort in nederland aan populariteit toeneemt .
Zullen in de toekomst meer talenten de stap richting het grote werk maken .

Jarenlang heeft de nederlandse MA scene zich op het staande werk gericht en die focus verschuift nu langzaam .
kijk maar naar alle BJJ scholen die er nu zijn , een aantal jaar geleden kon je maar op een paar plekken terecht.

de tijd zal het leren .

Bloeba
29-12-2013, 17:26
De laatste struve die ik zag ging zwaar KO door hunt, ik zeg hier niet dat ze pannenkoeken zijn hè!

Dat zou wel het laatste zijn. Maar "op dit moment" zijn er in mijn ogen gewoon geen/tot weinig Nederlanders die echt een bedreiging vormen voor enige MMA belt dan ook.


Dat Nederlandse striking slecht is zeg ik ook niet, want dan zal wel het laatste zijn en dat heb ik zelf ook vaak genoeg meegemaakt in verschillende sportscholen in Nederland.

Tuurlijk is Nederland een klein landje,maar ik zie nu ook niet echt enige prospects of veelbelovende talenten waar we voor op moeten passen uit Nederland, Prove me if im wrong want ik vind het namelijk erg jammer.

breahule
29-12-2013, 17:34
De laatste struve die ik zag ging zwaar KO door hunt, ik zeg hier niet dat ze pannenkoeken zijn hè!

Dat zou wel het laatste zijn. Maar "op dit moment" zijn er in mijn ogen gewoon geen/tot weinig Nederlanders die echt een bedreiging vormen voor enige MMA belt dan ook.
Gegard Mousasi???

Dat Nederlandse striking slecht is zeg ik ook niet, want dan zal wel het laatste zijn en dat heb ik zelf ook vaak genoeg meegemaakt in verschillende sportscholen in Nederland.

Tuurlijk is Nederland een klein landje,maar ik zie nu ook niet echt enige prospects of veelbelovende talenten waar we voor op moeten passen uit Nederland, Prove me if im wrong want ik vind het namelijk erg jammer.

Gegard Mousasi???

jeffrey1978
29-12-2013, 17:44
Gegard Mousasi???

idd daar kwam ik net niet op schande haha

Bloeba
29-12-2013, 17:50
Die was ik niet vergeten, wilde ik erbij zetten alleen ik wist niet hellemaal zeker of hij in Nederland trainde, dat is overigens wel zo ( wist ik niet )

Kijken hoe hij het in de ufc gaat doen,

jeffrey1978
29-12-2013, 17:59
nationaliteit is gewoon nederlands dus maakt niet uit waar ie traint .
Mag binnenkort aandraven tegen machida , niet de minste volgens mij.

lopez86
29-12-2013, 18:00
Een beetje random, en hoe zeer ik ook fan ben van het Nederlandse kickboksen.

Doen die nederlandse strikers het nou echt zo goed in MMA ?

Overeem,siyar,staring,coenen,struve,micheal kuiper.

Op het moment dat ze er moeten staan verliezen ze, Vond het toch altijd vet als er een Nederlander binnen de ufc strikeforce of whatever goed presteerde maar daar zie ik momenteel echt niks van terug.

Jullie mening hierover?

Waar ligt dit aan ?


:-)

Even voor de duidelijkheid, onderstaand is puur mijn mening, en zal niet iedereen het mee eens zijn.

De "Nederlandse striker" zoals jij het mooi noemt bestaat niet in het MMA, op een Tyrone Spong (ben ik verder iemand vergeten?).
Als ik aan Nederlandse striker denk, denk ik aan technische finesse, snelheid, combinaties die vaak afgerond worden met trappen en soepel voetenwerk.
Vechters als Andy Souwer bijvoorbeeld, Mosam Amrani van Mousid, of in de lichtere gewichten Ilias el Hajoui.
Ramon Dekkers van vroeger, maar in de huidige generatie een talent als Aziz Kallah om maar een voorbeeld te noemen.
Jongens die door het hele land geknokt hebben, A klasse geworden zijn voor een klein publiek in het Zonnehuis te Amsterdam.
In de bovenstaande namen zit een enorm generatieverschil, maar met die jaren zie je wel hoeveel technischer de jongens van vandaag geworden zijn.

Alle namen die jij noemt voldoen daar niet aan.
Het zijn geen van alle doorgewinterde A-klassers, voldoen niet aan de omschrijving als het gaat om techniek en finesse, voetenwerk etc. of hebben geen basis in een hoog aangeschreven "Nederlandse striker" kickboksschool.
Het zijn MMA vechters, en zijn op een andere manier geschoold in het staande werk.
Alistair komt bij Carbin vandaan, maar was kort voordat hij meedeed aan de K-1 GP nog B klasse.
Dat hij won is natuurlijk een prestatie van formaat, maar kwam dat door zijn technische finesse of hoog vooraanstaand "Nederlandse striker" niveau?
Ik vind van niet.
Daarbij is het een zwaargewicht, een klasse met een veel dunnere spoeling dan andere gewichten met een motoriek waarbij techniek minder is door grovere spiergroepen.
Idem voor Struve, en dus geen goed voorbeeld.
Siyar, Staring en Coenen zijn allemaal producten van Martijn de Jong met een MMA achtergrond en zijn naar mijn weten nooit geroutineerde A of B klassers geweest in het kickboksen.
Kuiper en Mousasi ook niet.

Enter de huidige Nederlandse vechtsportscene.
Door al het gedoe rondom BIBOP, Badr Hari, schietpartijen van malafide promoters word het er niet beter op komen er minder gala's, minder geld en dus ook minder kickboksers en minder talenten die zich kunnen door ontwikkelen.
De spoeling word minder.
Dit alles in een situatie waarin MMA als sport wereldwijd explosief groeit.
Het huidige niveau is niet eens te vergelijken met 4 jaar terug, en je ziet het terug in de huidige top vechters.
De voorsprong die wij vroeger (lees: met vroeger bedoel ik een jaaraantal dat je op 1 hand kan tellen) hadden met ons staande werk is niet meer.
MMA vechters, maar ook kickboksers wereldwijd maken een enorme inhaalslag kwa striking.
Ze zien hoe wij het doen, kijken het af en passen het aan of halen zelfs Nederlandse trainers naar het buitenland.

Striking voor MMA is anders.
Je kan niet even dekken met je bokshandschoenen, en je moet je zorgen maken over naar de grond getrokken worden.
Wij hebben hier nogsteeds geen worstelniveau voor MMA waardoor we zorgeloos kunnen kickboksen in een kooi.


Het ligt eraan dat jij niet goed geïnformeerd bent. De Nederlanders waar je het over hebt sporten op het hoogst haalbare niveau met evenals ontzettend getalenteerde tegenstanders. Soms is het gewoon een kwestie van een pech hebben. Kijk naar de offense van Overeem en Siyar die is gewoon zeer goed. En als je zegt dat Struve niet goed presteert vraag ik me echt af wat je de laatste te hebt gekeken.

Het enige goeie aan Siyar is dat hij dynamiet in zijn vuisten heeft.
Kan hij ook niks aan doen, heb de beste man zien knokken vanaf zijn eerste partij en hij poeierde iedereen gewoon moeiteloos neer.
En bij kans nog steeds, maar het is verre van technisch te noemen.
Struve doet nogsteeds verkeerd wat je in elke Nederlandse kickboksschool te horen krijgt bij je eerste les: "kin op je borst".
De enige waarin ik je gelijk moet geven is Overeem.

de Stiep
29-12-2013, 18:02
Die was ik niet vergeten, wilde ik erbij zetten alleen ik wist niet hellemaal zeker of hij in Nederland trainde, dat is overigens wel zo ( wist ik niet )

Kijken hoe hij het in de ufc gaat doen,

Wat heeft het er mee te maken waar iemand trainingen volgt ?
En Jason " the Villain" Jones is ook een MMA beest van de eerste orde (20-10 op Sherdog.)

Bloeba
29-12-2013, 18:33
Met Nederlandse Strikers bedoel ik te zeggen, Over het algemeen nemen nederlandse vechters een heel eigen vechtstijl mee als ze gaan vechten in het buitenland, het is ook niet voor niks dat overal ter wereld Nederlandse vechters vaak gevreesd zijn voor hun offensieve stijl, daarom durf ik ook absoluut te zeggen dat qua dat aspect het niveau erg hoog ligt.


Ik vind 2013 niet een heel erg succesvol jaar voor nederlandse MMA vechters, Is natuurlijk een persoonlijke mening en ik probeer hier geen haatdiscussie op te roepen maar iets te bespreken wat me opvalt, als dat verkeerd geeinterpeteerd word is het misschien beter te laten voor wat het is.

Anders :

Zijn er op dit moment veelbelovende aankomende nederlandse mma vechters actief ?

Sato
29-12-2013, 19:04
Zijn er op dit moment veelbelovende aankomende nederlandse mma vechters actief ?

Hubert Geven, zie ik in de toekomst hoge ogen gooien.

Djani
29-12-2013, 19:11
Ik vind dat Nederland erg slecht doet in het MMA gezien het feit dat we een kickboksnatie zijn. En laat nou juist Struve, Siyar en Kuiper matige kickboksskills hebben. Struve is het nog aan het leren, Siyar is gewoon een brawler en Kuiper laat ook niets bijzonders zien. Alleen Alistair heeft echte skills, helaas ontbreken er bij hem andere dingen.

kruikenstad goes bjj
29-12-2013, 19:19
let op spong die gaat straks domineren

blade
29-12-2013, 19:26
let op spong die gaat straks domineren

niet met MMA

cornelus
29-12-2013, 19:29
Even voor de duidelijkheid, onderstaand is puur mijn mening, en zal niet iedereen het mee eens zijn.

De "Nederlandse striker" zoals jij het mooi noemt bestaat niet in het MMA, op een Tyrone Spong (ben ik verder iemand vergeten?).
Als ik aan Nederlandse striker denk, denk ik aan technische finesse, snelheid, combinaties die vaak afgerond worden met trappen en soepel voetenwerk.
Vechters als Andy Souwer bijvoorbeeld, Mosam Amrani van Mousid, of in de lichtere gewichten Ilias el Hajoui.
Ramon Dekkers van vroeger, maar in de huidige generatie een talent als Aziz Kallah om maar een voorbeeld te noemen.
Jongens die door het hele land geknokt hebben, A klasse geworden zijn voor een klein publiek in het Zonnehuis te Amsterdam.
In de bovenstaande namen zit een enorm generatieverschil, maar met die jaren zie je wel hoeveel technischer de jongens van vandaag geworden zijn.

Alle namen die jij noemt voldoen daar niet aan.
Het zijn geen van alle doorgewinterde A-klassers, voldoen niet aan de omschrijving als het gaat om techniek en finesse, voetenwerk etc. of hebben geen basis in een hoog aangeschreven "Nederlandse striker" kickboksschool.
Het zijn MMA vechters, en zijn op een andere manier geschoold in het staande werk.
Alistair komt bij Carbin vandaan, maar was kort voordat hij meedeed aan de K-1 GP nog B klasse.
Dat hij won is natuurlijk een prestatie van formaat, maar kwam dat door zijn technische finesse of hoog vooraanstaand "Nederlandse striker" niveau?
Ik vind van niet.
Daarbij is het een zwaargewicht, een klasse met een veel dunnere spoeling dan andere gewichten met een motoriek waarbij techniek minder is door grovere spiergroepen.
Idem voor Struve, en dus geen goed voorbeeld.
Siyar, Staring en Coenen zijn allemaal producten van Martijn de Jong met een MMA achtergrond en zijn naar mijn weten nooit geroutineerde A of B klassers geweest in het kickboksen.
Kuiper en Mousasi ook niet.

Enter de huidige Nederlandse vechtsportscene.
Door al het gedoe rondom BIBOP, Badr Hari, schietpartijen van malafide promoters word het er niet beter op komen er minder gala's, minder geld en dus ook minder kickboksers en minder talenten die zich kunnen door ontwikkelen.
De spoeling word minder.
Dit alles in een situatie waarin MMA als sport wereldwijd explosief groeit.
Het huidige niveau is niet eens te vergelijken met 4 jaar terug, en je ziet het terug in de huidige top vechters.
De voorsprong die wij vroeger (lees: met vroeger bedoel ik een jaaraantal dat je op 1 hand kan tellen) hadden met ons staande werk is niet meer.
MMA vechters, maar ook kickboksers wereldwijd maken een enorme inhaalslag kwa striking.
Ze zien hoe wij het doen, kijken het af en passen het aan of halen zelfs Nederlandse trainers naar het buitenland.

Striking voor MMA is anders.
Je kan niet even dekken met je bokshandschoenen, en je moet je zorgen maken over naar de grond getrokken worden.
Wij hebben hier nogsteeds geen worstelniveau voor MMA waardoor we zorgeloos kunnen kickboksen in een kooi.



Het enige goeie aan Siyar is dat hij dynamiet in zijn vuisten heeft.
Kan hij ook niks aan doen, heb de beste man zien knokken vanaf zijn eerste partij en hij poeierde iedereen gewoon moeiteloos neer.
En bij kans nog steeds, maar het is verre van technisch te noemen.
Struve doet nogsteeds verkeerd wat je in elke Nederlandse kickboksschool te horen krijgt bij je eerste les: "kin op je borst".
De enige waarin ik je gelijk moet geven is Overeem.

tof dat je even wat puntjes op de i zet voor ons
reps

Nelisje
29-12-2013, 19:33
Ik denk dat Mousasi een serieuze contender is op middleweight, mits hij zijn training professionaliseert. De man heeft bakken talent en kan in potentie van iedereen winnen, zeker staand. Alleen hij heeft regelmatig pijntjes of is ziek. Hij heeft een aantal keren gevochten terwijl hij niet fit was. Het is moeilijk om als buitenstaander te zeggen wat hij moet veranderen, maar er valt voor hem misschien best veel winst te halen als hij iemand heeft die let op zijn voeding en de trainingsopbouw naar wedstrijden toe in de gaten houd. Een Gegard Mousasi in topvorm kan iedere middleweight verslaan (ook Machida, Belfort of Weidman).

Stefan Struve heeft de potentie om een hele grote zwaargewicht te worden, maar hij moet leren omgaan met zijn lengte. Het feit dat hij gesloopt wordt door Mark Hunt zegt al genoeg.. hij is 35cm langer, zo'n lengteverschil moet je kunnen gebruiken in je voordeel, op dat gebied boekt hij veel te weinig progressie. Je kunt overal in Nederland les krijgen van de beste kickbokstrainers ter wereld, maak daar gebruik van. Ga desnoods een tijd met Sem Schilt trainen, als er iemand is die slim gebruik maakt van zijn lengte is hij het wel.

Die 2 vechters hebben voor mij de beste papieren om ooit kampioen te worden, maar in beide gevallen valt er ook nog heel veel te bereiken voor ze. Maar ze zijn allebei nog jong, dus hopelijk komt het goed.

Sadix
29-12-2013, 21:17
Even voor de duidelijkheid, onderstaand is puur mijn mening, en zal niet iedereen het mee eens zijn.

De "Nederlandse striker" zoals jij het mooi noemt bestaat niet in het MMA, op een Tyrone Spong (ben ik verder iemand vergeten?).
Als ik aan Nederlandse striker denk, denk ik aan technische finesse, snelheid, combinaties die vaak afgerond worden met trappen en soepel voetenwerk.
Vechters als Andy Souwer bijvoorbeeld, Mosam Amrani van Mousid, of in de lichtere gewichten Ilias el Hajoui.
Ramon Dekkers van vroeger, maar in de huidige generatie een talent als Aziz Kallah om maar een voorbeeld te noemen.
Jongens die door het hele land geknokt hebben, A klasse geworden zijn voor een klein publiek in het Zonnehuis te Amsterdam.
In de bovenstaande namen zit een enorm generatieverschil, maar met die jaren zie je wel hoeveel technischer de jongens van vandaag geworden zijn.

Alle namen die jij noemt voldoen daar niet aan.
Het zijn geen van alle doorgewinterde A-klassers, voldoen niet aan de omschrijving als het gaat om techniek en finesse, voetenwerk etc. of hebben geen basis in een hoog aangeschreven "Nederlandse striker" kickboksschool.
Het zijn MMA vechters, en zijn op een andere manier geschoold in het staande werk.
Alistair komt bij Carbin vandaan, maar was kort voordat hij meedeed aan de K-1 GP nog B klasse.
Dat hij won is natuurlijk een prestatie van formaat, maar kwam dat door zijn technische finesse of hoog vooraanstaand "Nederlandse striker" niveau?
Ik vind van niet.
Daarbij is het een zwaargewicht, een klasse met een veel dunnere spoeling dan andere gewichten met een motoriek waarbij techniek minder is door grovere spiergroepen.
Idem voor Struve, en dus geen goed voorbeeld.
Siyar, Staring en Coenen zijn allemaal producten van Martijn de Jong met een MMA achtergrond en zijn naar mijn weten nooit geroutineerde A of B klassers geweest in het kickboksen.
Kuiper en Mousasi ook niet.

Enter de huidige Nederlandse vechtsportscene.
Door al het gedoe rondom BIBOP, Badr Hari, schietpartijen van malafide promoters word het er niet beter op komen er minder gala's, minder geld en dus ook minder kickboksers en minder talenten die zich kunnen door ontwikkelen.
De spoeling word minder.
Dit alles in een situatie waarin MMA als sport wereldwijd explosief groeit.
Het huidige niveau is niet eens te vergelijken met 4 jaar terug, en je ziet het terug in de huidige top vechters.
De voorsprong die wij vroeger (lees: met vroeger bedoel ik een jaaraantal dat je op 1 hand kan tellen) hadden met ons staande werk is niet meer.
MMA vechters, maar ook kickboksers wereldwijd maken een enorme inhaalslag kwa striking.
Ze zien hoe wij het doen, kijken het af en passen het aan of halen zelfs Nederlandse trainers naar het buitenland.

Striking voor MMA is anders.
Je kan niet even dekken met je bokshandschoenen, en je moet je zorgen maken over naar de grond getrokken worden.
Wij hebben hier nogsteeds geen worstelniveau voor MMA waardoor we zorgeloos kunnen kickboksen in een kooi.



Het enige goeie aan Siyar is dat hij dynamiet in zijn vuisten heeft.
Kan hij ook niks aan doen, heb de beste man zien knokken vanaf zijn eerste partij en hij poeierde iedereen gewoon moeiteloos neer.
En bij kans nog steeds, maar het is verre van technisch te noemen.
Struve doet nogsteeds verkeerd wat je in elke Nederlandse kickboksschool te horen krijgt bij je eerste les: "kin op je borst".
De enige waarin ik je gelijk moet geven is Overeem.


x2

Alleen vind ik niet Overeem maar Gegard veruit de beste striker van uit NL. Check zijn k1 partijen. Hij kan echt wel wat staand. Alleen is zoals je zei striken in KB totaal anders als in MMA.

Ulis-E
30-12-2013, 09:44
over neerlands talent gesproken, hoe gaat het met Stefan Struve ??

Tony
30-12-2013, 11:35
over neerlands talent gesproken, hoe gaat het met Stefan Struve ??

Stefan Struve (https://www.facebook.com/stefan.struve.3?hc_location=timeline)

20 december via Twitter

1st test with the heart is gonna be january 2nd, test nr 2 is 6 weeks later and nr 3 right after that. Exciting times comming up


----------------

Stefan Struve (https://www.facebook.com/stefan.struve.3?hc_location=timeline)

25 december via Twitter

Merry Xmas everybody, hope all your wishes come thru! I'm about to go to the gym to make my wish for a 2014 comeback come thru, all I want!

mmacentral
30-12-2013, 11:58
Even voor de duidelijkheid, onderstaand is puur mijn mening, en zal niet iedereen het mee eens zijn.

De "Nederlandse striker" zoals jij het mooi noemt bestaat niet in het MMA, op een Tyrone Spong (ben ik verder iemand vergeten?).
Als ik aan Nederlandse striker denk, denk ik aan technische finesse, snelheid, combinaties die vaak afgerond worden met trappen en soepel voetenwerk.
Vechters als Andy Souwer bijvoorbeeld, Mosam Amrani van Mousid, of in de lichtere gewichten Ilias el Hajoui.
Ramon Dekkers van vroeger, maar in de huidige generatie een talent als Aziz Kallah om maar een voorbeeld te noemen.
Jongens die door het hele land geknokt hebben, A klasse geworden zijn voor een klein publiek in het Zonnehuis te Amsterdam.
In de bovenstaande namen zit een enorm generatieverschil, maar met die jaren zie je wel hoeveel technischer de jongens van vandaag geworden zijn.

Alle namen die jij noemt voldoen daar niet aan.
Het zijn geen van alle doorgewinterde A-klassers, voldoen niet aan de omschrijving als het gaat om techniek en finesse, voetenwerk etc. of hebben geen basis in een hoog aangeschreven "Nederlandse striker" kickboksschool.
Het zijn MMA vechters, en zijn op een andere manier geschoold in het staande werk.
Alistair komt bij Carbin vandaan, maar was kort voordat hij meedeed aan de K-1 GP nog B klasse.
Dat hij won is natuurlijk een prestatie van formaat, maar kwam dat door zijn technische finesse of hoog vooraanstaand "Nederlandse striker" niveau?
Ik vind van niet.
Daarbij is het een zwaargewicht, een klasse met een veel dunnere spoeling dan andere gewichten met een motoriek waarbij techniek minder is door grovere spiergroepen.
Idem voor Struve, en dus geen goed voorbeeld.
Siyar, Staring en Coenen zijn allemaal producten van Martijn de Jong met een MMA achtergrond en zijn naar mijn weten nooit geroutineerde A of B klassers geweest in het kickboksen.
Kuiper en Mousasi ook niet.

Enter de huidige Nederlandse vechtsportscene.
Door al het gedoe rondom BIBOP, Badr Hari, schietpartijen van malafide promoters word het er niet beter op komen er minder gala's, minder geld en dus ook minder kickboksers en minder talenten die zich kunnen door ontwikkelen.
De spoeling word minder.
Dit alles in een situatie waarin MMA als sport wereldwijd explosief groeit.
Het huidige niveau is niet eens te vergelijken met 4 jaar terug, en je ziet het terug in de huidige top vechters.
De voorsprong die wij vroeger (lees: met vroeger bedoel ik een jaaraantal dat je op 1 hand kan tellen) hadden met ons staande werk is niet meer.
MMA vechters, maar ook kickboksers wereldwijd maken een enorme inhaalslag kwa striking.
Ze zien hoe wij het doen, kijken het af en passen het aan of halen zelfs Nederlandse trainers naar het buitenland.

Striking voor MMA is anders.
Je kan niet even dekken met je bokshandschoenen, en je moet je zorgen maken over naar de grond getrokken worden.
Wij hebben hier nogsteeds geen worstelniveau voor MMA waardoor we zorgeloos kunnen kickboksen in een kooi.



Het enige goeie aan Siyar is dat hij dynamiet in zijn vuisten heeft.
Kan hij ook niks aan doen, heb de beste man zien knokken vanaf zijn eerste partij en hij poeierde iedereen gewoon moeiteloos neer.
En bij kans nog steeds, maar het is verre van technisch te noemen.
Struve doet nogsteeds verkeerd wat je in elke Nederlandse kickboksschool te horen krijgt bij je eerste les: "kin op je borst".
De enige waarin ik je gelijk moet geven is Overeem.
x3, goed gezegd. Op kickboksgebied (ik volg het niet meer zo toegewijd maar oke) valt me ook enigszins op dat andere landen Nederland aan het bijhalen zijn op kickboksgebied. Wat te denken van Artem Levin en laatst nog Joe Schilling die een Glory toernooi op zijn naam mocht schrijven. Ik was überhaupt geschokt dat een Amerikaan low kicks wist te blokkeren.
Er vind dus in mijn optiek een nivellering op dit gebied plaats.

Budokan
30-12-2013, 23:44
Ik was überhaupt geschokt dat een Amerikaan low kicks wist te blokkeren.

Zag pas nog ene Weidman redelijk blokken..... Als wij in NL MMA kunnen leren, dan kan men in de rest van de wereld toch ook wel leren kickboksen?

ZakKa!
02-01-2014, 15:12
Goede reacties, ben het vooral met Lopez eens.

Ik wil nog extra benadrukken hoe belangrijk worstelen is, ook al ben je een striker.
Als je een goede takedowndefence hebt, en goed kan worstelen, kan je bijna 'zorgeloos' kickboksen. Zonder deze skills moet je continu oppassen voor takedowns en wat dan ook.

Mousasi is daarnaast vooral een goede bokser (heeft amateurboksen gedaan)

de Stiep
02-01-2014, 18:40
Pfffff, een paar mensen hebben het over de partij dat Struve een gruwelijke klap kreeg van Hunt en zeggen dan gelijk dat zijn standup niet goed is.Weten we nog van zijn partij tegen mijn naamgenoot Stipe Miocic ? Slugger van de eerste orde. Ik had geschreven hier op MF dat hij absoluut geen slagenwisseling met hem moest aangaan, maar naar de grond moest gaan. Wat er gebeurd is weten we allemaal. Stipe werd eruit geslagen. Dus kom nou niet met geneuzel dat de Nederlandse MMA vechters aan hun standup werk iets moeten doen. En Gegard is een beest, believe U me !

Bloeba
02-01-2014, 19:40
Natuurlijk moeten ze hun staande werk blijven veranderen, dat Nederland een land is met slechte staande vechters zou ik nooit durven zeggen,maar dat het de rest van de wereld duidelijk is hoe ze lowkicks moeten blokken en combinaties met een lowkick af moeten maken lijkt me duidelijk,

hypergiant
02-01-2014, 23:09
x4 Lopez

In mijn ogen zijn er maar 2 vechters in de ufc die een stand-up stlijl hebben die lijkt op de Nederlandse school, namelijk Jose Aldo (die de laaste tijd vaker met Souwer heeft getraind) en Tariq Saffedine, mischien in mindere maten Anthony Pettis, maar dat is meer een trapper. Mischien een kleine troost dat Saffedine tot onze zuiderburen behoort.

Dat Weidman nou opeens ook als een a klasser low kicks kan blokken vind ik wat overdreven.

Nelisje
03-01-2014, 03:20
Pfffff, een paar mensen hebben het over de partij dat Struve een gruwelijke klap kreeg van Hunt en zeggen dan gelijk dat zijn standup niet goed is.Weten we nog van zijn partij tegen mijn naamgenoot Stipe Miocic ? Slugger van de eerste orde. Ik had geschreven hier op MF dat hij absoluut geen slagenwisseling met hem moest aangaan, maar naar de grond moest gaan. Wat er gebeurd is weten we allemaal. Stipe werd eruit geslagen. Dus kom nou niet met geneuzel dat de Nederlandse MMA vechters aan hun standup werk iets moeten doen. En Gegard is een beest, believe U me !

Ik zeg persoonlijk niet dat zijn standup slecht is naar mma begrippen, maar hij maakt in mijn ogen te weinig gebruik van zijn lengte en boekt te weinig vooruitgang. op dat gebied is er gewoon een hoop voor hem te halen, Mark Hunt moet hij makkelijk op afstand kunnen houden. Hij kan goed incasseren, maar dat moet niet betekenen dat hij dat moet doen. En het is goed dat er verbeterpunten zijn, dan kan hij nog beter worden, zijn piek is nog niet bereikt.

S.B.
03-01-2014, 08:06
Jose Aldo en Renen Barao trainen beide op het moment met de hoofdtrainer van Mikes Gym Brazilie die jaren in nederland gewerkt en getraind heeft. Daar kunnen we dus ook nog wat moois van verwachten begin februari.

moop
03-01-2014, 12:37
De laatste struve die ik zag ging zwaar KO door hunt, ik zeg hier niet dat ze pannenkoeken zijn hè!

Dat zou wel het laatste zijn. Maar "op dit moment" zijn er in mijn ogen gewoon geen/tot weinig Nederlanders die echt een bedreiging vormen voor enige MMA belt dan ook.


Dat Nederlandse striking slecht is zeg ik ook niet, want dan zal wel het laatste zijn en dat heb ik zelf ook vaak genoeg meegemaakt in verschillende sportscholen in Nederland.

Tuurlijk is Nederland een klein landje,maar ik zie nu ook niet echt enige prospects of veelbelovende talenten waar we voor op moeten passen uit Nederland, Prove me if im wrong want ik vind het namelijk erg jammer.


Ik weet wat je bedoelt de oude garde Bob, yvel, dalgelish, stringer, faverus, Dave vader, overeems, kasteel etc hebben een leegte achter gelaten er was een sterke en gezonde poul.
Wat ik nog weet dat er bijna op elke gala een mma partij tussen zat.
En wat je zaait zal je oogsten maar de mogelijkheid om te zaaien word mooielijker gemaakt

mmacentral
03-01-2014, 13:43
Zag pas nog ene Weidman redelijk blokken..... Als wij in NL MMA kunnen leren, dan kan men in de rest van de wereld toch ook wel leren kickboksen?
Dat is ook precies wat ik bedoel. Voorheen, en dan heb ik het over max 5 jaar geleden werden low kicks nog pijnlijk zeldzaam geblokt door Amerikanen. Ik vind het kickboks niveau in de US recentelijk zienderogen toegenomen. Vandaar dat ik Schilling aanhaalde. Wayne Barrett, nog zo iemand. En zoals je zelf al zei Weidman.

S.B.
04-01-2014, 14:08
Golden Glory heeft toch wel wat talenten in aantocht? De broertjes Selmani en Hubert Geven kunnen het over een paar jaar best gaan doen.

lopez86
04-01-2014, 14:24
Golden Glory heeft toch wel wat talenten in aantocht? De broertjes Selmani en Hubert Geven kunnen het over een paar jaar best gaan doen.

Selmani en Geven doen het inderdaad best goed.
Maar ze maken nu allebei al dezelfde fout als Siyar, Marloes en Staring; geen basis, geen worstelverdediging en vechten vanaf de rug.
Hubert heeft redelijke submissions maar zijn vechtstijl werkt niet meer zodra hij op niveau komt, tegen hoog niveau grapplers en worstelaars, je verliest gewoon op punten.
Selmani idem.
Misschien ben ik te voorbarig maar ik hoop dat zij niet dezelfde fouten maken als eerdere GG producten.