PDA

View Full Version : Politieke kritiek op laf Vitesse



Minotauro
06-01-2014, 10:44
Dat voetbalclub Vitesse een Israëlische speler thuislaat van zijn trainingskamp in de Verenigde Arabische Emiraten, is zondagavond niet goed gevallen in de Tweede Kamer. Onder anderen Geert Wilders (PVV) en Pieter Omtzigt (CDA) hebben scherpe kritiek op de Arnhemse eredivisionist.

Vitesse-speler Dan Mori komt uit Israël en mag daarom de Emiraten niet in. Het Arabische land erkent de Joodse staat niet. Mori liet zondag weten dat hij in Nederland blijft om met de beloften van Vitesse te trainen. Vitesse zelf gaat wel naar de Emiraten. De Arnhemmers oefenen daar tegen de Duitse clubs VfL Wolfsburg en Hamburger SV.

Omtzigt noemt Vitesse 'een club zonder ruggengraat door hieraan toe te geven en gewoon naar Abu Dhabi te gaan'. Volgens Wilders had Vitesse uit protest thuis moeten blijven. 'Nu accepteren ze jodenhaat Emiraten. Laf.'


Wat vinden jullie hiervan?

Leventdepevent
06-01-2014, 11:03
mij is thuis geleerd "samen uit,samen thuis" ik zou dus zelf al niet gaan. we komen/gaan met zn allen of helemaal niet. maar zo zie ik het.

Kemal
06-01-2014, 11:16
Ze hadden idd met zijn allen een ander onderkomen moeten zoeken.

Richelieu
06-01-2014, 11:50
Waarom überhaupt een trainingskamp aldaar? Heeft de club daar investeerders?

biggz
06-01-2014, 11:53
Typisch Wilders om meteen over jodenhaat te beginnen, maar goed. Die gozer roept bij het minste geringste dat er sprake is van antisemitisme terwijl hij zelf islamhaat op wakkert.

Wat betreft die speler is het natuurlijk wel lullig, maar je moet wel beseffen dat er al heel wat kosten gemaakt zijn, zoals vliegtickets, hotel etc. Wel lullig voor die achterblijver

Kemal
06-01-2014, 12:23
Op voorhand is bekend dat de Verenigde Arabische Emiraten nu eenmaal geen mensen van joodse afkomst binnenlaat (met Israëlisch paspoort). Zo hebben sommige landen nu eenmaal hun restricties.

blade
06-01-2014, 12:57
Op voorhand is bekend dat de Verenigde Arabische Emiraten nu eenmaal geen mensen van joodse afkomst binnenlaat (met Israëlisch paspoort). Zo hebben sommige landen nu eenmaal hun restricties.

idd het heeft niks met joods te maken was het een Nederlandse jood was het geen probleem geweest de staat israel wordt niet erkend door de Arabische Emiraten

cholitzu
06-01-2014, 13:03
Dat voetbalclub Vitesse een Israëlische speler thuislaat van zijn trainingskamp in de Verenigde Arabische Emiraten, is zondagavond niet goed gevallen in de Tweede Kamer. Onder anderen Geert Wilders (PVV) en Pieter Omtzigt (CDA) hebben scherpe kritiek op de Arnhemse eredivisionist.

Vitesse-speler Dan Mori komt uit Israël en mag daarom de Emiraten niet in. Het Arabische land erkent de Joodse staat niet. Mori liet zondag weten dat hij in Nederland blijft om met de beloften van Vitesse te trainen. Vitesse zelf gaat wel naar de Emiraten. De Arnhemmers oefenen daar tegen de Duitse clubs VfL Wolfsburg en Hamburger SV.

Omtzigt noemt Vitesse 'een club zonder ruggengraat door hieraan toe te geven en gewoon naar Abu Dhabi te gaan'. Volgens Wilders had Vitesse uit protest thuis moeten blijven. 'Nu accepteren ze jodenhaat Emiraten. Laf.'


Wat vinden jullie hiervan?

Zoek de verschillen?-------------------------------------------------------------------------------------
"Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best Islamitische en christelijke scholen bestaan, maar geen joodse scholen."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007 (http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=11)

"Ik vind wel dat er minder joden moeten zijn in Nederland."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008 (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=B11NPCFS)

"We moeten de immigratie van joden stoppen."
Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004
"Ik wil Synagogen afbreken…" (..) "Ik ga er als eerste met cement en stenen heen om die Synagogen dicht te metselen”.
Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004
"Artikel 23 van de grondwet blijft bestaan maar joodse scholen mogen niet worden opgericht. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden."
Onafhankelijkheidsverklaring Groep Wilders, 13 maart 2005 (http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/03/14/Q019.htm)
"We lijden in dit land aan een gelijkheidssyndroom. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden behandeld. Het Jodendom is een ongelijk geval (..) Daarom behandelen we het jodendom anders. Ik wil niet toegeven aan een cultuur die ons wezensvreemd is. Geen joods onderwijs dus. Dat is het principe."
Geert Wilders, De Volkskrant, 13 maart 2005 (http://www.volkskrant.nl/den_haag/article194909.ece)odenj
"Zo lang niet duidelijk is dat de Nederlandse joodse gemeenschap de orde en spelregels van de Nederlandse rechtsstaat van harte accepteert, ontbreekt het fundament van vertrouwen dat noodzakelijk is om grondwettelijke rechten en vrijheden in dezelfde mate toe te kennen als aan andere groepen in Nederland die deze orde en spelregels hebben gevormd en dragen."
Klare Wijn (partijprogramma PVV), 31 maart 2006 (http://www.pvv.nl/index.php?option=com_deeppockets&task=contShow&id=362&Itemid=22)
"We willen genoeg. De grenzen dicht, geen joden meer Nederland in, veel joden Nederland uit, denaturalisatie van joodse criminelen…"
Geert Wilders, interview in De Pers, 13 februari 2007 (http://novopress.wetpaint.com/page/Interview+Geert+Wilders)
"Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van het kabinet uit joden bestaat".
Geert Wilders, NOVA, 28 februari 2007 (http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=4972)
"De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor joodse imigranten, geen nieuwe Synagogen meer toe te staan, alle joodse scholen te sluiten, de kepel te verbieden en criminele joden – indien nodig na denaturalisatie – het land uit te zetten."
PVV Tweede-Kamermotie, 30 800 VI Vaststelling van de begrotingsstaten Nr. 127, 6 september 2007 (http://pvv.nl/index.php?option=com_deeppockets&task=catShow&id=90&Itemid=82&limitstart_119=8&limit_119=8)

“Stuur de joden die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007 (http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=11)

"Voer onmiddellijk een totale immigratiestop in voor joden". "sluit alle ijoodsescholen, die scholen waar apartheid heerst".
PVV-inbreng Algemene Politieke Beschouwingen,
19 september 2007 (http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1188&Itemid=74)
"Artikel 23 van de Nederlandse grondwet, waarin staat dat iedere groep in Nederland eigenscholen mag oprichten, moet komen te vervallen voor joden." "Ik ben een warm pleitbezorger voor de vrijheid van onderwijs, maar niet voor joodse scholen"
Martin Bosma in De Morgen, 2 oktober 2008 (http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/437491/2008/10/02/Moslims-mogen-geen-eigen-scholen-oprichten-in-Nederland.dhtml)
"Maximaal helft van elke straat allochtoon" (..) "Geen joodse emigranten er bij, criminele joden het land uit en mensen die de wet aan de laars lappen keihard straffen. Ik ga een stapje verder dan Leefbaar.''
Geert Wilders interview in AD, zaterdag 7 maart 2009
"Maar als je ook maar dénkt aan invoeren van de halacha, het meppen van homo´s, als je ook maar één millimeter over de schreef gaat, dan pakken we je op en gooien je het land uit!"
Geert Wilders op een partijbijeenkomst van de PVV,
Binnenlands Bestuur, 29 mei 2009.



Deze website is een initiatief van stichting Nederland Bekent Kleur. Steun de antiracismeorganisatie met een gift op giro 5058 van Nederland Bekent Kleur in Amsterdam. Of doneer hier (https://www.allegoededoelen.nl/externalMod.php?gd=2976) online met iDEAL of Creditcard. (https://www.allegoededoelen.nl/externalMod.php?gd=2976)

Brainthief
06-01-2014, 13:24
Wat een flauwekul zeg. Wilders en Omzicht willen rechtse stemmen winnen??? Vitesse wil gewoon geen geld weggooien. We doen niets anders dan principes verkopen. Helemaal die omzigt moet zijn waffel houden. Dat Wilders een roeptoeter is weet iedereen.

Minotauro
06-01-2014, 13:58
Wow, hoef je mij niet aan te vallen met veranderde citaten van Wilders.

Losstaand daarvan vind ik het wel een schande. Heeft overigens niets met Wilders te maken. Vind dat Vitesse hier (weer eens) zichzelf boven (club)mensen plaatst en zijn ziel verkoopt. Het is eigenlijk te schandalig voor woorden dat dit gebeurd en het zou nog erger zijn als wij het allemaal door de vingers zien.

Maar met Wilders woorden hoef je mij niet lastig te vallen! Ook al ben ik het redelijk vaak met hem eens, het blijft een beperkte politicus. Geef mij Pim Fortuyn dan maar.

cholitzu
06-01-2014, 15:58
Wow, hoef je mij niet aan te vallen met veranderde citaten van Wilders.

Losstaand daarvan vind ik het wel een schande. Heeft overigens niets met Wilders te maken. Vind dat Vitesse hier (weer eens) zichzelf boven (club)mensen plaatst en zijn ziel verkoopt. Het is eigenlijk te schandalig voor woorden dat dit gebeurd en het zou nog erger zijn als wij het allemaal door de vingers zien.

Maar met Wilders woorden hoef je mij niet lastig te vallen! Ook al ben ik het redelijk vaak met hem eens, het blijft een beperkte politicus. Geef mij Pim Fortuyn dan maar.


Wow je hoeft je niet aangevallen te voelen, je vraagt tenslotte wat men van de uitspraak van wilders vind, de topic titel is toch een uitspraak van Wilders.

Je wilt niet lastiggevallen worden met woorden van wilders maar je maakt wel een topic aan met zijn woorden, en vraagt dan wat men ervan vind....

Met de veranderde citaten van Wilders wil ik aangeven hoe hypocriet hij is op dit vlak. Maar dat wist je vast al.

Of vraag je wat men vind van het feit dat Dan Mori het land niet in mag omdat hij uit Israel komt, het land dat Palestina onderdrukt en bezet houdt.

Ik vind het goed, ze moesten alles van Israel boycotten zolang ze Palestina bezet houden en terroriseren.. Maar wel weer jammer dat dit leeft. Het zou mooi zijn als we met z'n allen zouden kunnen samenleven, zonder onderdrukking of zonder het weigeren van een visa.

----------------------------
Weigering Mori tekenend voor relatieVoetballer Dan Mori van Vitesse is niet de eerste Israëlische sporter die de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) niet binnenkomt. Hetzelfde overkwam onder anderen tennisster Shahar Peer in 2009. De weigering van sporters is tekenend voor de slechte relatie tussen Israël en de federatie van Golfstaten.

De twee landen hebben geen officiële diplomatieke betrekkingen. Zoals de meeste Arabische landen erkennen de Emiraten de staat Israël niet. Israëlische burgers krijgen daarom in de regel geen visa. Uitzonderingen worden soms wel gemaakt: een week na de rel die het weigeren van tennisster Peer opleverde, kreeg haar landgenoot en collegatennisser Andy Ram wel een visum.
Voornaamste reden voor de slechte relatie tussen Israël en de Emiraten is het Israëlisch-Palestijnse conflict. De VAE scharen zich achter de Palestijnen en willen pas nadenken over officiële banden met Israël als er een definitief vredesakkoord is getekend.
De moord op Hamaskopstuk Mahmoud al-Mabhouh bracht de relatie tussen de twee landen in 2010 naar een nieuw dieptepunt. Het prominente lid van de militante Palestijnse beweging werd omgebracht op zijn hotelkamer in Dubai. Volgens de autoriteiten zat de Israëlische geheime dienst Mossad achter de moord.

Minotauro
06-01-2014, 16:28
De topictitel is de titel van het artikel. Ik kon de titel er niet boven zetten met mijn mobiel nog, dus heb het los in de topictitel getypt. Daarnaast betekent het niet dat als ik iemand citeer dat ik het met hem eens ben op alle andere punten. Ik ben zowel tegen discriminatie van moslims als tegen discriminatie van joden, wat mij redelijk normaal lijkt.

Losstaand van het feit dat Wilders m.b.t. moslimjongeren in Nederland best vaak een punt heeft. Het grappige is alleen vaak dat ze zeggen dat Wilders een racist is, terwijl het op feiten berust is en hij het daarnaast bespreekbaar maakt. Niets mis met die man, alleen is het soms wat te ongenuanceerd. Even offtopic: denk je dat Wilders ook tegen moslims was geweest, als het niet de moslims waren maar de hindoestanen? Ik denk het niet.

Als je Dan Mori van Vitesse was, dan had je nu toch die club verlaten? Als een organisatie, waar jij deel van uitmaakt, je zo laat stikken vanwege religieuze/racistische beweegredenen om je niet binnen te laten, dan is de kous af in mijn ogen. Ik ben benieuwd, vind het in ieder geval wel mooi dat het de nodige aandacht krijgt, want Vitesse verkoopt wederom zijn ziel, en zijn moeder, zoals dat zo mooi heet.

Nosferatu187
06-01-2014, 16:30
misschien heeft het er ergens ook mee te maken dat wilders voor de zionistische lobby werkt?

Wiseguy
06-01-2014, 16:38
De topictitel is de titel van het artikel. Ik kon de titel er niet boven zetten met mijn mobiel nog, dus heb het los in de topictitel getypt. Daarnaast betekent het niet dat als ik iemand citeer dat ik het met hem eens ben op alle andere punten. Ik ben zowel tegen discriminatie van moslims als tegen discriminatie van joden, wat mij redelijk normaal lijkt.

Losstaand van het feit dat Wilders m.b.t. moslimjongeren in Nederland best vaak een punt heeft. Het grappige is alleen vaak dat ze zeggen dat Wilders een racist is, terwijl het op feiten berust is en hij het daarnaast bespreekbaar maakt. Niets mis met die man, alleen is het soms wat te ongenuanceerd. Even offtopic: denk je dat Wilders ook tegen moslims was geweest, als het niet de moslims waren maar de hindoestanen? Ik denk het niet.

Als je Dan Mori van Vitesse was, dan had je nu toch die club verlaten? Als een organisatie, waar jij deel van uitmaakt, je zo laat stikken vanwege religieuze/racistische beweegredenen om je niet binnen te laten, dan is de kous af in mijn ogen. Ik ben benieuwd, vind het in ieder geval wel mooi dat het de nodige aandacht krijgt, want Vitesse verkoopt wederom zijn ziel, en zijn moeder, zoals dat zo mooi heet.

Nu wordt het interessant. Waar heeft Wilders punt als het gaat om moslimjongeren?

Wiseguy
06-01-2014, 16:39
misschien heeft het er ergens ook mee te maken dat wilders voor de zionistische lobby werkt?

Ja, maar ondertussen samen wil gaan werken met Front National.

Brainthief
06-01-2014, 17:50
Het is geen Wilders topic maargoed. Enige wat klopt wat hij zegt is dat jongeren van marokkaanse afkomst oververtegenwoordigd zijn mbt criminaliteit. Trouwens een jood mag wel het land in behalve als hij/zij een israeli is.

Nosferatu187
06-01-2014, 17:53
Ja, maar ondertussen samen wil gaan werken met Front National.

yup

Nosferatu187
06-01-2014, 17:55
Het is geen Wilders topic maargoed. Enige wat klopt wat hij zegt is dat jongeren van marokkaanse afkomst oververtegenwoordigd zijn mbt criminaliteit. Trouwens een jood mag wel het land in behalve als hij/zij een israeli is.

ik weet niet precies wat jij hiermee bedoeld? maar geert wilders werd een aantal jaren terug in de gaten gehouden door de geheime dienst van nederland omdat ze dachten dat hij een israelische spion was.

Wiseguy
06-01-2014, 17:56
Het is geen Wilders topic maargoed. Enige wat klopt wat hij zegt is dat jongeren van marokkaanse afkomst oververtegenwoordigd zijn mbt criminaliteit. Trouwens een jood mag wel het land in behalve als hij/zij een israeli is.

Hier heb je helemaal gelijk in. Alleen heeft hij het niet over Marokkaanse jongeren, maar over moslimjongeren. Dat is nogal een verschil. Daaruit kan je concluderen dat hij Wilders napraat zonder zelf na te denken.

Minotauro
06-01-2014, 17:59
Ja en als een land als de Verenigde Arabische Emiraten een Israelier niet als mens ziet (want daar komt het op neer), dan botst dat met de regelgeving mbt de grondwet in Nederland, dus is het logisch dat mensen er iets van zeggen hier. Boycotten zulke staten als je met een Israelier op stap gaat.

Wilders heeft een punt dat Marokkaanse/moslim jongeren oververtegenwoordigd zijn in politiecijfers. Aan de andere kant kan je denken aan etnische profilering, want wanneer ons opsporingssysteem de focus legt op Marokkanen bijv., dan is het logisch dat het percentage hoger ligt. Anderzijds heeft is het toch echt onderbouwd aan de hand van decennialange onrust mbt sociale veiligheid en criminaliteit. Ook zal het eraan liggen dat bijv Marokkaanse jongeren meer op straat hangen, door minder controle vanuit huis en grote gezinnen, dus meer verantwoordelijkheid op jonge leeftijd. Desondanks is het voor Wilders een makkelijke manier om op een populistische manier stemmen te winnen van het volk, met zijn cijfertjes.

Dus als moslimjongeren Wilders geen reden geven, zal hij ook minder stemmen krijgen, maar het begint uiteindelijk voor elke bevolkingsgroep bij jezelf. So don't blame Wilders, but yourself.

Brainthief
06-01-2014, 18:00
Ja rare snuiter. Hij heeft iets met Israël. Heeft er gewoond toen hij nog krulletjes had. Wat ik bedoel is dat hij niets wat hij zegt feitelijk is behalve wat ik eerder schreef. Verder gaat het voetbalclubs alleen om geld en principes kennen zij niet.Maar onze regering en omzigt en Wilders al helemaal niet.

Minotauro
06-01-2014, 18:02
Ja, maar ondertussen samen wil gaan werken met Front National.

Dat is ook niet helemaal waar. Vanuit Front National en die Zweedse partij (kan niet op de naam komen) wil er samengewerkt worden met Wilders wat betreft anti-Europese politiek, heeft niets met racisme te maken.

Wiseguy
06-01-2014, 18:07
Ja en als een land als de Verenigde Arabische Emiraten een Israelier niet als mens ziet (want daar komt het op neer), dan botst dat met de regelgeving mbt de grondwet in Nederland, dus is het logisch dat mensen er iets van zeggen hier. Boycotten zulke staten als je met een Israelier op stap gaat.

Wilders heeft een punt dat Marokkaanse/moslim jongeren oververtegenwoordigd zijn in politiecijfers. Aan de andere kant kan je denken aan etnische profilering, want wanneer ons opsporingssysteem de focus legt op Marokkanen bijv., dan is het logisch dat het percentage hoger ligt. Anderzijds heeft is het toch echt onderbouwd aan de hand van decennialange onrust mbt sociale veiligheid en criminaliteit. Ook zal het eraan liggen dat bijv Marokkaanse jongeren meer op straat hangen, door minder controle vanuit huis en grote gezinnen, dus meer verantwoordelijkheid op jonge leeftijd. Desondanks is het voor Wilders een makkelijke manier om op een populistische manier stemmen te winnen van het volk, met zijn cijfertjes.

Dus als moslimjongeren Wilders geen reden geven, zal hij ook minder stemmen krijgen, maar het begint uiteindelijk voor elke bevolkingsgroep bij jezelf. So don't blame Wilders, but yourself.

Wat hebben Marokkaanse criminelen met de islam te maken? Ik zie die link niet.

Wiseguy
06-01-2014, 18:07
Dat is ook niet helemaal waar. Vanuit Front National en die Zweedse partij (kan niet op de naam komen) wil er samengewerkt worden met Wilders wat betreft anti-Europese politiek, heeft niets met racisme te maken.

Hij wil samenwerken met een partij die anti-Semitisch is. Dat lijk me toch wel een breekpunt als het gaat om samenwerking.

Nosferatu187
06-01-2014, 18:09
Ja rare snuiter. Hij heeft iets met Israël. Heeft er gewoond toen hij nog krulletjes had. Wat ik bedoel is dat hij niets wat hij zegt feitelijk is behalve wat ik eerder schreef. Verder gaat het voetbalclubs alleen om geld en principes kennen zij niet.Maar onze regering en omzigt en Wilders al helemaal niet.

http://deverwardeman.files.wordpress.com/2010/03/geertwilders.jpg

Nosferatu187
06-01-2014, 18:09
check die kop vroeger was hij ook tuig dus ik weet niet waarom hij zoveel onzin praat.

Nosferatu187
06-01-2014, 18:14
http://www.youtube.com/watch?v=atqapah1fL4

cholitzu
06-01-2014, 19:47
http://www.wijblijvenhier.nl/wp-content/uploads/wilders-keppel1.jpghttp://atlasshrugs2000.typepad.com/.a/6a00d8341c60bf53ef01156f6ba3de970c-500wi

Facade
06-01-2014, 21:09
Ja politiek scoren hoort er nou eenmaal bij he. Het onderwerp valt binnen het straatje dus dan gaan politici zich profileren. Ik denk dat de problemen bij Vitesse eerder voortkomen uit incompetentie dan uit doelbewust racisme. Om nou direct met kwalificaties als laf te gaan gooien vind ik niet erg handig. Zeker gezien het feit dat iedereen tien pakken boter op z'n hoofd heeft als we weer naar de Olympische Spelen gaan kijken in het o zo tolerante Rusland. Iedereen is principieel vanaf de zijlijn.


Ja en als een land als de Verenigde Arabische Emiraten een Israelier niet als mens ziet (want daar komt het op neer), dan botst dat met de regelgeving mbt de grondwet in Nederland, dus is het logisch dat mensen er iets van zeggen hier. Boycotten zulke staten als je met een Israelier op stap gaat.

Wilders heeft een punt dat Marokkaanse/moslim jongeren oververtegenwoordigd zijn in politiecijfers. Aan de andere kant kan je denken aan etnische profilering, want wanneer ons opsporingssysteem de focus legt op Marokkanen bijv., dan is het logisch dat het percentage hoger ligt. Anderzijds heeft is het toch echt onderbouwd aan de hand van decennialange onrust mbt sociale veiligheid en criminaliteit. Ook zal het eraan liggen dat bijv Marokkaanse jongeren meer op straat hangen, door minder controle vanuit huis en grote gezinnen, dus meer verantwoordelijkheid op jonge leeftijd. Desondanks is het voor Wilders een makkelijke manier om op een populistische manier stemmen te winnen van het volk, met zijn cijfertjes.

Dus als moslimjongeren Wilders geen reden geven, zal hij ook minder stemmen krijgen, maar het begint uiteindelijk voor elke bevolkingsgroep bij jezelf. So don't blame Wilders, but yourself.

Wat veel mensen zich niet beseffen, ironisch gezien zijn dit meestal de mensen die op de partij stemmen of de PVV een warm hart toedragen, is dat criminaliteit niet het hoofdpunt is van het pleidooi van Wilders. Het gaat om de Islamisering van Nederland. Hierbij doet niet ter zake of en in welke mate Moslims crimineel zijn. Zelfs al zouden alle Moslims universitair opgeleid zijn, Wilders gelooft dat de Islam intrinsiek (dus in de kern, vanuit zichzelf) een expansionistische religie is die er uiteindelijk op uit is de Nederlandse cultuur te bekeren tot de Islam en de Sharia in te voeren. Criminaliteit/overlast speelt een rol, maar is eerder een stok om mee te slaan dan het hoofdpunt van Wilders. Het gaat om de Islamisering.

Wiseguy
06-01-2014, 21:13
Van Rossem over de islamisering van Nederland. Zeer interessant en geestig.


http://youtu.be/cfBn0ofPhSs?t=24m2s

Richelieu
06-01-2014, 21:48
Ja politiek scoren hoort er nou eenmaal bij he. Het onderwerp valt binnen het straatje dus dan gaan politici zich profileren. Ik denk dat de problemen bij Vitesse eerder voortkomen uit incompetentie dan uit doelbewust racisme. Om nou direct met kwalificaties als laf te gaan gooien vind ik niet erg handig. Zeker gezien het feit dat iedereen tien pakken boter op z'n hoofd heeft als we weer naar de Olympische Spelen gaan kijken in het o zo tolerante Rusland. Iedereen is principieel vanaf de zijlijn.



Wat veel mensen zich niet beseffen, ironisch gezien zijn dit meestal de mensen die op de partij stemmen of de PVV een warm hart toedragen, is dat criminaliteit niet het hoofdpunt is van het pleidooi van Wilders. Het gaat om de Islamisering van Nederland. Hierbij doet niet ter zake of en in welke mate Moslims crimineel zijn. Zelfs al zouden alle Moslims universitair opgeleid zijn, Wilders gelooft dat de Islam intrinsiek (dus in de kern, vanuit zichzelf) een expansionistische religie is die er uiteindelijk op uit is de Nederlandse cultuur te bekeren tot de Islam en de Sharia in te voeren. Criminaliteit/overlast speelt een rol, maar is eerder een stok om mee te slaan dan het hoofdpunt van Wilders. Het gaat om de Islamisering.

Klopt, vanuit Bosma's boek heeft men binnen de PVV de visie dat het vallen van Israel cruciaal zou zijn voor de rest van de westerse wereld. Ze zien de staat Israel als the "first line of defence". En iedereen met enigszins historische kennis weet dat de Joden dat dorre stuk zand waar ze baas zijn tot de laatste man zullen verdedigen. Al ruim 60 jaar proberen de islamitische buurlanden deze staat onver te werpen.

Nosferatu187
06-01-2014, 22:01
ik weet dat het niet meer relevant is maar toch post ik het nog even:

http://nahidaexiledpalestinian.files.wordpress.com/2013/10/bush_corm-756361.jpg


http://www.sweetliberty.org/issues/israel/calendar_files/[email protected]

Nosferatu187
06-01-2014, 22:01
een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Minotauro
06-01-2014, 23:46
Ja! foto's zeggen meer dan woorden

http://static2.volkskrant.nl/static/photo/2012/1/1/4/album_large_1072684.jpg
http://www.wijblijvenhier.nl/wp-content/uploads/bea_hoofddoek.jpg

Beatrix en Maxima zijn moslima's!

biggz
07-01-2014, 08:17
Ja en als een land als de Verenigde Arabische Emiraten een Israelier niet als mens ziet (want daar komt het op neer), dan botst dat met de regelgeving mbt de grondwet in Nederland, dus is het logisch dat mensen er iets van zeggen hier. Boycotten zulke staten als je met een Israelier op stap gaat.


Het feit dat hij geen visum krijgt heeft niks te maken met het feit hoe de VAE hem ziet. Het heeft te maken dat de VAE de staat Israël niet erkennen (zoals vele Arabische landen dat niet doen) en daardoor een Israëlische paspoort niet als geldig reisdocument beschouwen.

biggz
07-01-2014, 08:23
Wat betreft je foto's van Beatrix en Maxima. In de foto's van die jij hebt gepost van Beatrix en Maxima dragen zij een hoofddoek uit respect voor de omgeving waarin zij zich bevinden. Je ziet geen van beiden een religieuze handeling verrichten.

Bij Bush daarin tegen zie je dat hij zich bij de klaagmuur bevindt. Het lijkt erop dat hij een soort gebed doet bij de heiligste plek voor de Joden.

Nu ben ik wel benieuwd of jij ergens foto's hebt van Beatrix en Maxima die in Mekka zijn. In dat geval zou je kunnen spreken van een gelijknamige situatie zoals die van Bush.

e-type
07-01-2014, 09:43
Elke toerist gaat in Jeruzalem naar de klaagmuur. Als ie in Cairo was geweest had ie vast de piramides van Gizeh bezocht. Een foto zegt inderdaad meer dan 1000 woorden. Zoek diegene die jou het beste uitkomen en we hebben weer een conspiracy.

Leventdepevent
07-01-2014, 10:04
ze gaan nu een klacht indienen bij de FIFA, alsof dat helpt zeg. Ik snap dat vitesse daar hun verplichtingen heeft als profclub zijnde en het dus daarom niet annuleerd. Die kant van t verhaal snap ik. Maar de menselijke kant snap ik niet, als ik aanvoerder/trainer of speler was geweest zou ik zeggen ik ga alleen met een compleet team en anders ga ik niet. Bewijst maar weer dat het alleen nog maar om geld draait tegenwoordig en dat ze daar alleen met zichzelf bezig zijn en voor zichzelf spelen, want volgend jaar voetballen daar weer 11 totaal andere spelers. Een beetje (collegeaal) team met ruggegraat zou lekker thuis blijven.Maar goed waar zie je dat anno 2014 nog iedereen is voor/metzichzelf bezig.

Facade
07-01-2014, 10:28
ze gaan nu een klacht indienen bij de FIFA, alsof dat helpt zeg. Ik snap dat vitesse daar hun verplichtingen heeft als profclub zijnde en het dus daarom niet annuleerd. Die kant van t verhaal snap ik. Maar de menselijke kant snap ik niet, als ik aanvoerder/trainer of speler was geweest zou ik zeggen ik ga alleen met een compleet team en anders ga ik niet. Bewijst maar weer dat het alleen nog maar om geld draait tegenwoordig en dat ze daar alleen met zichzelf bezig zijn en voor zichzelf spelen, want volgend jaar voetballen daar weer 11 totaal andere spelers. Een beetje (collegeaal) team met ruggegraat zou lekker thuis blijven.Maar goed waar zie je dat anno 2014 nog iedereen is voor/metzichzelf bezig.

Reps, is wel een beetje de essentie van het verhaal denk ik.

blade
07-01-2014, 11:02
ze gaan nu een klacht indienen bij de FIFA, alsof dat helpt zeg. Ik snap dat vitesse daar hun verplichtingen heeft als profclub zijnde en het dus daarom niet annuleerd. Die kant van t verhaal snap ik. Maar de menselijke kant snap ik niet, als ik aanvoerder/trainer of speler was geweest zou ik zeggen ik ga alleen met een compleet team en anders ga ik niet. Bewijst maar weer dat het alleen nog maar om geld draait tegenwoordig en dat ze daar alleen met zichzelf bezig zijn en voor zichzelf spelen, want volgend jaar voetballen daar weer 11 totaal andere spelers. Een beetje (collegeaal) team met ruggegraat zou lekker thuis blijven.Maar goed waar zie je dat anno 2014 nog iedereen is voor/metzichzelf bezig.

heb op veel bedrijven gewerkt maar heb nog nooit mee gemaakt als iemand de zak krijg dat de collega's dan zeggen we gooien het bedrijf plat tis allemaal eigenbelang toch?

Leventdepevent
07-01-2014, 11:18
heb op veel bedrijven gewerkt maar heb nog nooit mee gemaakt als iemand de zak krijg dat de collega's dan zeggen we gooien het bedrijf plat tis allemaal eigenbelang toch?ik ook niet als het om ontslag gaat, maar wel bij mn vorige werkgever meegemaakt dat we op divisie uitje gingen en dat er 2 mensen niet meemochten omdat ze via randstad een contract hadden en dus niet vast in dienst zijn. terwijl ze al wel 3 jaar volledige onderzoeken verwerkte !?!

blade
07-01-2014, 11:23
ik ook niet als het om ontslag gaat, maar wel bij mn vorige werkgever meegemaakt dat we op divisie uitje gingen en dat er 2 mensen niet meemochten omdat ze via randstad een contract hadden en dus niet vast in dienst zijn. terwijl ze al wel 3 jaar volledige onderzoeken verwerkte
!?!

ow ja dat heb ik ook mee gemaakt mog ik ook niet mee daar zeiden de collega's ook niks van btw


http://data.boomerang.nl/g/g-art/image/lieve-ex-collegas-bedankt/s600/ontslagen.jpg

Leventdepevent
07-01-2014, 11:25
hahah die 2 mochten bij ons uiteindelijk mee hoor

Minotauro
07-01-2014, 14:46
Hahahaha uiteindelijk die fotos van Maxima en Beatrix goedpraten, en niet inzien dat iedereen (Zoals iemand onder je ook zegt) in Israel naar de klaagmuur gaat. Wat een schijnheilige mensen zijn er toch op MF. Plaatjes zeggen meer dan woorden en de meest succesvolle en machtige mensen verkopen hun ziel voor geld en macht, zo kan je het ook zien en dat valt niet te onderkennen. Wilders geeft sommige mensen (mij niet voor de duidelijkheid) een stem via politiek. Het is maar net je beredenering en nee, ik praat nergens iets goed, maar er word hier weer eens met twee maten gemeten. Welkom op MF in 2014

payap
07-01-2014, 16:29
Het feit dat hij geen visum krijgt heeft niks te maken met het feit hoe de VAE hem ziet. Het heeft te maken dat de VAE de staat Israël niet erkennen (zoals vele Arabische landen dat niet doen) en daardoor een Israëlische paspoort niet als geldig reisdocument beschouwen.

Niet te hopen dan dat Dubai dat ook doet anders wordt het nog wat met de WK daar!

Wiseguy
07-01-2014, 17:47
Niet te hopen dan dat Dubai dat ook doet anders wordt het nog wat met de WK daar!

Israël heeft zich nog nooit gekwalificeerd :lol:

appelsap
07-01-2014, 18:00
Er heeft bij Vitesse gewoon iemand zitten slapen toen ze dit trainingskamp boekte. 18 landen erkennen de staat Israel niet en laten dus geen mensen met een Israelisch paspoort binnen. Heel lullig voor die jongen, maar het wordt nu wel veel groter gemaakt dan het is...Zie Frits Barend weer overall opduiken...

Wel frappant dat de grote baas van Vitesse zelf Joods is.

e-type
07-01-2014, 18:54
ik ook niet als het om ontslag gaat, maar wel bij mn vorige werkgever meegemaakt dat we op divisie uitje gingen en dat er 2 mensen niet meemochten omdat ze via randstad een contract hadden en dus niet vast in dienst zijn. terwijl ze al wel 3 jaar volledige onderzoeken verwerkte !?!


Ben jij toen ook thuis gebleven?

ijsbier
07-01-2014, 19:48
Wat betreft je foto's van Beatrix en Maxima. In de foto's van die jij hebt gepost van Beatrix en Maxima dragen zij een hoofddoek uit respect voor de omgeving waarin zij zich bevinden. Je ziet geen van beiden een religieuze handeling verrichten.

Bij Bush daarin tegen zie je dat hij zich bij de klaagmuur bevindt. Het lijkt erop dat hij een soort gebed doet bij de heiligste plek voor de Joden.

Nu ben ik wel benieuwd of jij ergens foto's hebt van Beatrix en Maxima die in Mekka zijn. In dat geval zou je kunnen spreken van een gelijknamige situatie zoals die van Bush.

Beatrix en Maxima laten zich daar gewoon disrespecteren, het dragen van een hoofddoek betekent niets minder dan dat je je onderwerpt aan de islamitische geloofsbelijdenis; respect zou juist zijn er geen probleem van te maken als iemand er voor kiest om geen hoofddoek te dragen omdat dat niet in haar levensbeschouwing past. Net zoals we er meestal in Nederland gelukkig ook geen probleem van maken als er hier iemand voor kiest om een hoofddoek te dragen in de openbare ruimte, vind ik dat we het zelfde respect terug mogen verwachten.

fijn zo'n koningshuis

ijsbier
07-01-2014, 19:52
en ja, samen uit samen thuis

biggz
08-01-2014, 11:27
Beatrix en Maxima laten zich daar gewoon disrespecteren, het dragen van een hoofddoek betekent niets minder dan dat je je onderwerpt aan de islamitische geloofsbelijdenis; respect zou juist zijn er geen probleem van te maken als iemand er voor kiest om geen hoofddoek te dragen omdat dat niet in haar levensbeschouwing past. Net zoals we er meestal in Nederland gelukkig ook geen probleem van maken als er hier iemand voor kiest om een hoofddoek te dragen in de openbare ruimte, vind ik dat we het zelfde respect terug mogen verwachten.

fijn zo'n koningshuis

Respect is dat jij je aanpast wanneer je te gast ben ergens.
Als iemand bij mij thuis komt, verwacht ik dat hij mijn regels respecteert en zijn schoenen uittrekt ook al doet hij dat thuis niet.

Leventdepevent
08-01-2014, 12:51
Respect is dat jij je aanpast wanneer je te gast ben ergens.
Als iemand bij mij thuis komt, verwacht ik dat hij mijn regels respecteert en zijn schoenen uittrekt ook al doet hij dat thuis niet.
reps!

Minotauro
08-01-2014, 13:05
Ijsbier, jij hebt nog reps van mij te goed!

e-type
08-01-2014, 19:44
Respect is dat jij je aanpast wanneer je te gast ben ergens.
Als iemand bij mij thuis komt, verwacht ik dat hij mijn regels respecteert en zijn schoenen uittrekt ook al doet hij dat thuis niet.

Yepyep. Eens.

blackadder
10-01-2014, 19:15
Zo hebben sommige landen nu eenmaal hun restricties.
Zou wat wezen wanneer men zulke restricites in westerse landen gaat invoeren voor midden-oosterers. Heb je gelijk weer rellen over de hele wereld.

blackadder
10-01-2014, 19:16
Respect is dat jij je aanpast wanneer je te gast ben ergens.
Dus weg met die hoofddoeken in NL.

Wiseguy
10-01-2014, 20:30
Dus weg met die hoofddoeken in NL.

Als iemand de Nederlandse identiteit heeft kun je niet meer spreken van een gast.

Brainthief
10-01-2014, 21:16
Niet zo lang geleden hadden de vrouwen in nl ook hoofddoekjes. Is toch geen probleem? Als iedereen lekker voor zich zelf gelooft en anderen respecteren is er geen probleem. Dus niet zeiken over homo's on onzedelijkheden of whatever. Al geloof je in de tandenfee. prima.

Minotauro
11-01-2014, 01:43
Niet zo lang geleden hadden de vrouwen in nl ook hoofddoekjes. Is toch geen probleem? Als iedereen lekker voor zich zelf gelooft en anderen respecteren is er geen probleem. Dus niet zeiken over homo's on onzedelijkheden of whatever. Al geloof je in de tandenfee. prima.

Wat hebben homo's hier nou weer mee te maken? In tegenstelling tot alle landen waar naar verwezen wordt leven wij wel in een tolerant land. Een land waar mensenrechten en vrijheid boven aan staat. Dat dit in het verleden en nog steeds vaak mis is gegaan/misgaat is duidelijk. Het is toch verschrikkelijk dat mensen (homo's, vrouwen) restricties hebben in de wijze van leven? Dat je je moet inhouden en jezelf niet kan en vooral mag zijn? Zie de hele moslim wereld, Rusland, etc.

Je kan respect van twee kanten zien. Een hoofddoek opdoen op staats bezoek is respect, maar je hoofddoek hier ophouden is ook respect vanuit ons voor hun religie? Onzin. Wij Nederlanders geven vaak toe, omdat we geen vijanden willen maken. Op zich prima, maar als Nederlander ben je in principe net een deurmat.

Daarnaast, vrouwen droegen hier een hoofddoek uit eigen keuze, niet uit religie. Laat staan dat het van boven af opgelegd wordt, omdat je anders buiten de boot valt en je als een schande wordt gezien.

biggz
12-01-2014, 00:28
Ten eerste dat je zonder hoofddoek buiten de boot valt is een onzin. Dat bepaalde mensen dat zo zien betekent niet dat dit de geldende norm is.

Wat betreft het dragen van een hoofddoek in Nederland verwijs ik je graag naar Artikel 6 van de Nederlandse grondwet.

Minotauro
12-01-2014, 01:03
Daar gaat het niet om, het is niet geaccepteerd onderking. Je hebt werkelijk waar geen idee wat islamitische vrouwen voor druk in hun leven meemaken? Pure onderdrukking. Draag je geen hoofddoek in sommige gevallen, dan kan zelfs je familie je tegen je keren, laat staan de represailles. Wel mooi dat je een klein puntje uit mijn hele verhaal pakt om te scoren, met de rest stem je dus in?

biggz
12-01-2014, 12:23
Ik ben zelf moslim en opgegroeid in een islamitische gezin. Ik denk dat ik de situatie redelijk goed ken. De situatie die jij beschrijft is misschien van toepassing op een zeer kleine groep. Bovendien de meeste meiden die ik ken die een hoofddoek dragen doen dat vrijwillig, niet omdat iemand dat van ze verlangt. Je klinkt nu een beetje als Wilders met je onderdrukking en het beschrijven van een situatie dat zelden voorkomt, maar dat toch laat voorkomen als de standaard norm.

Ik heb gereageerd op 2 van je 3 alinea's. De eerst alinea over homo's heb ik geen mening over.
Ik zie wel dat je het over restricties hebt voor vrouwen. Wie zegt dat zij dat zo zien? Heb je een survey gehouden onder hoofddoek dragende vrouwen waarin zij konden aangeven wat zij van hun hoofddoek vonden? Ik bid 5x per dag, waarschijnlijk heb je daar ook je mening over. Of over het feit dat ik een maand lang niks eet van zonsopgang tot zonsondergang.
Jij denkt alles te weten, maar wat je in feite doet is jouw mening laten voorkomen als de realiteit. Ik kan je vertellen dat je er goed naast zit.

A-team
12-01-2014, 13:11
Dus weg met die hoofddoeken in NL.


Lol

Minotauro
12-01-2014, 23:59
Ik ben zelf moslim en opgegroeid in een islamitische gezin. Ik denk dat ik de situatie redelijk goed ken. De situatie die jij beschrijft is misschien van toepassing op een zeer kleine groep. Bovendien de meeste meiden die ik ken die een hoofddoek dragen doen dat vrijwillig, niet omdat iemand dat van ze verlangt. Je klinkt nu een beetje als Wilders met je onderdrukking en het beschrijven van een situatie dat zelden voorkomt, maar dat toch laat voorkomen als de standaard norm.

Ik heb gereageerd op 2 van je 3 alinea's. De eerst alinea over homo's heb ik geen mening over.
Ik zie wel dat je het over restricties hebt voor vrouwen. Wie zegt dat zij dat zo zien? Heb je een survey gehouden onder hoofddoek dragende vrouwen waarin zij konden aangeven wat zij van hun hoofddoek vonden? Ik bid 5x per dag, waarschijnlijk heb je daar ook je mening over. Of over het feit dat ik een maand lang niks eet van zonsopgang tot zonsondergang.
Jij denkt alles te weten, maar wat je in feite doet is jouw mening laten voorkomen als de realiteit. Ik kan je vertellen dat je er goed naast zit.

Is allemaal van een kant, net als mijn verhaal. Maar je kan je afvragen hoe ver de druk vanuit de moslimwereld de denkwijze van deze vrouwen beïnvloedt. Heb je daar ook over nagedacht? Afkeren van of als ongelovige worden gezien is niet geheel normaal of wel? Ik heb niets tegen de wijze waarop jij je geloof volgt, maar je kan niet ontkennen dat (vooral in de moslimlanden als Irak, Iran, Syrië, Egypte, Libanon etc.) onderdrukt worden. Ze mogen daar niet eens zonder toestemming van hun man of vader boodschappen doen, om maar een voorbeeld te noemen. Waarom is de hoofddoek er ooit gekomen? Weet je dat ook? Of wil je dat liever niet weten?

Sadix
13-01-2014, 14:17
Daar gaat het niet om, het is niet geaccepteerd onderking. Je hebt werkelijk waar geen idee wat islamitische vrouwen voor druk in hun leven meemaken? Pure onderdrukking. Draag je geen hoofddoek in sommige gevallen, dan kan zelfs je familie je tegen je keren, laat staan de represailles. Wel mooi dat je een klein puntje uit mijn hele verhaal pakt om te scoren, met de rest stem je dus in?

ben ik helemaal met je eens. Als je in islamitische gezinnen geen hoofddoek draagt wordt je meestal naar een familie lid gelokt die op zo een 5,6 hoog woont en naar beneden gegooid.

Zo zijn beide mijn ouders "hadji's" en naar mekka geweest en draagt mijn moeder een hoofddoek. Maar mijn zus die wel 5 x per dag bid, draagt geen hoofddoek. We zoeken nog een gepaste locatie voor haar, want dat kan natuurlijk niet!!


Mino, heb je soms enig idee hoe dom je klinkt? of gaat dat helemaal aan je voorbij?

Nosferatu187
13-01-2014, 14:24
lol sadix

Willm
13-01-2014, 20:56
Dit had ze van tevoren toch kunnen weten. Arabieren worden ook niet toegelaten in Israel, die groepen erkennen elkaar nou eenmaal niet. Op bepaalde plekken in Israel moeten vrouwen zelfs achterin de bus plaatsnemen :wacko:

Minotauro
13-01-2014, 23:31
Sadix en aanhang, stem lekker PvdA, doe alsof dingen er niet zijn en blijf vrouwen minderwaardig behandelen.

Als je goed en begrijpend leest, zie je dat ik niet zeg dat dit overal gebeurd, maar dat dit wel een groot probleem is. Daarnaast is het zo, dat deze vrouwen thuis weinig te vertellen hebben dus buiten (in Nederland vooral) een grote bek hebben en geen normen en waarden kennen. Val me aan op me mening of kennis, verdiep je er eerst eens in en bekijk het niet alleen met die Mekka-bril van je. Ik zeg nergens dat het 100% is, noch 80%, maar het is een probleem, wat bij andere geloven niet gebeurd en waar gelijkwaardigheid hoger in het vaandel staat. Daarnaast ben ik niet van mening dat alleen de islam waardeloos is, nee het jodendom, christendom, katholicisme, etc. net zo. Wellicht zijn het hindoeïsme en boeddhisme de enige religie waar weinig over te klagen valt, althans wat zichtbaar is.

Minotauro
13-01-2014, 23:31
dubbelpost

Minotauro
13-01-2014, 23:37
http://www.youtube.com/watch?v=YQMOxMtakgY

Hier is niets van waar? Ooit gehoord dat een moslim vrouw is overvallen door twee blanke mannen? Dat een oude Marokkaanse man in elkaar is getrapt en beroofd door twee Surinamers?

Nee, Nederland is zo'n hypocriet land, je moet het hier altijd door de vingers zien en doen alsof er niets is. Zeg je wel iets, dan ben je een racist. Als je zo bent opgegroeid, weet je niet beter, dus Sadix ik neem je niets kwalijk, maar kijk eens verder dan je neus lang is. Ik ben ook gelovig opgevoed, maar ben gelukkig op het niveau om in te zien dat geloof niets anders is dan angstzaaïing en groepsvorming. Nee, we zijn allemaal voortgekomen uit wat er in de bijbel, thora en de koran staat. Lekker blijven geloven.

blade
14-01-2014, 07:37
Sadix en aanhang, stem lekker PvdA, doe alsof dingen er niet zijn en blijf vrouwen minderwaardig behandelen.

Als je goed en begrijpend leest, zie je dat ik niet zeg dat dit overal gebeurd, maar dat dit wel een groot probleem is. Daarnaast is het zo, dat deze vrouwen thuis weinig te vertellen hebben dus buiten (in Nederland vooral) een grote bek hebben en geen normen en waarden kennen. Val me aan op me mening of kennis, verdiep je er eerst eens in en bekijk het niet alleen met die Mekka-bril van je. Ik zeg nergens dat het 100% is, noch 80%, maar het is een probleem, wat bij andere geloven niet gebeurd en waar gelijkwaardigheid hoger in het vaandel staat. Daarnaast ben ik niet van mening dat alleen de islam waardeloos is, nee het jodendom, christendom, katholicisme, etc. net zo. Wellicht zijn het hindoe�sme en boeddhisme de enige religie waar weinig over te klagen valt, althans wat zichtbaar is.

ben zelf in India geweest en het hindoeisme heeft het kastenstelsel dat is helemaal niks man

Wiseguy
14-01-2014, 09:39
Hier is niets van waar? Ooit gehoord dat een moslim vrouw is overvallen door twee blanke mannen? Dat een oude Marokkaanse man in elkaar is getrapt en beroofd door twee Surinamers?

Nee, Nederland is zo'n hypocriet land, je moet het hier altijd door de vingers zien en doen alsof er niets is. Zeg je wel iets, dan ben je een racist. Als je zo bent opgegroeid, weet je niet beter, dus Sadix ik neem je niets kwalijk, maar kijk eens verder dan je neus lang is. Ik ben ook gelovig opgevoed, maar ben gelukkig op het niveau om in te zien dat geloof niets anders is dan angstzaa�ing en groepsvorming. Nee, we zijn allemaal voortgekomen uit wat er in de bijbel, thora en de koran staat. Lekker blijven geloven.

Ik heb jou serieus nog nooit iets zinnigs zien posten. Je hebt het hier over gelijke behandeling van vrouwen en doet alsof Pim Fortuyn je grote held is.


http://www.youtube.com/watch?v=PmEdkhnvMro

"Ga lekker naar huis, koken"

Wat een respect heeft jouw held Pim voor vrouwen.

Wiseguy
14-01-2014, 09:41
ben zelf in India geweest en het hindoeisme heeft het kastenstelsel dat is helemaal niks man

Wat dacht je van het boeddhisme in Birma en Sri Lanka.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3438362/2013/05/08/Dalai-Lama-smeekt-om-einde-geweld-tegen-moslims-Birma.dhtml

Dit zegt niets over de religie, want het is een vreedzame religie. Dit zegt wat over de mensen. Iets wat voor Minotauro lastig te bevatten is. Maar wat verwacht je van iemand die moslim jongeren als synoniem voor Marokkaanse jongeren gebruikt. Hij is gewoon een papegaai van Wilders en Fortuyn.

Minotauro
14-01-2014, 10:48
Ik heb jou serieus nog nooit iets zinnigs zien posten. Je hebt het hier over gelijke behandeling van vrouwen en doet alsof Pim Fortuyn je grote held is.


http://www.youtube.com/watch?v=PmEdkhnvMro

"Ga lekker naar huis, koken"

Wat een respect heeft jouw held Pim voor vrouwen.

Jij weet echt helemaal niets. Nu pak je zo'n momen/uitspraak erbij, wat hij nota bene tegen een goede vriendin van hem zei. Als er iemand op kwam voor de minderheden en slachtoffers van racisme (homo's, vrouwen, etc) dan was het Fortuyn wel. Ik beveel je aan om zijn boek eens te lezen (de puinhopen van acht jaar paars) en de documentaire (de nacht van Fortuyn), daarna praten we verder.

Ik dwaal nu redelijk af, zoals wel vaker, maar dit moet wel even recht getrokken worden! Als er iemand op kwam voor (onze eigen) minderheden was het Pim wel!

Minotauro
14-01-2014, 12:06
Wat dacht je van het boeddhisme in Birma en Sri Lanka.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3438362/2013/05/08/Dalai-Lama-smeekt-om-einde-geweld-tegen-moslims-Birma.dhtml

Dit zegt niets over de religie, want het is een vreedzame religie. Dit zegt wat over de mensen. Iets wat voor Minotauro lastig te bevatten is. Maar wat verwacht je van iemand die moslim jongeren als synoniem voor Marokkaanse jongeren gebruikt. Hij is gewoon een papegaai van Wilders en Fortuyn.

Ik generaliseer, maar zeg geen onzin. Overigens is Wilders verschrikkelijk beperkt, dus vergelijk me daarmee niet aub. Zoals ik aangaf zei ik niet veel over het hindoeisme en boeddhisme te weten, meer omdat het ver van me af staat. Kortom, al het geloof is klote.

biggz
14-01-2014, 12:51
Is allemaal van een kant, net als mijn verhaal. Maar je kan je afvragen hoe ver de druk vanuit de moslimwereld de denkwijze van deze vrouwen be�nvloedt. Heb je daar ook over nagedacht? Afkeren van of als ongelovige worden gezien is niet geheel normaal of wel? Ik heb niets tegen de wijze waarop jij je geloof volgt, maar je kan niet ontkennen dat (vooral in de moslimlanden als Irak, Iran, Syri�, Egypte, Libanon etc.) onderdrukt worden. Ze mogen daar niet eens zonder toestemming van hun man of vader boodschappen doen, om maar een voorbeeld te noemen. Waarom is de hoofddoek er ooit gekomen? Weet je dat ook? Of wil je dat liever niet weten?

De islam is een geloof. Éen van de kenmerken van een geloof, is dat je gelooft in de voorgeschreven regels. Anders zou het toch geen geloof zijn? Het verschil tussen jouw kant en mijn kant, is dat mijn kant gebaseerd is op het feit dat ik opgegroeid ben met de Islam. Om die reden durf ik dan ook te beweren dat ik wel beter weet hoe het er aan toe gaat binnen een Islamistische gemeenschap. De druk die jij beschrijft is slechts van toepassing op een zeer select groepje. Daarnaast ken ik genoeg meiden die geaccepteerd worden zoals zij zijn binnen de gemeenschap, zonder dat zij een hoofddoek dragen. Elke moslim weet immers dat de hoofddoek niet gedwongen kan worden, gezien het feit dat het dan niet uit respect voor het geloof wordt gedragen.

Ben jij in Irak, Iran, Syrië, Egypte of Libanon geweest? Ik ben naar allemaal, op Iran, geweest. Vrouwen lopen daar overal op straat. Dus ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan haalt? 's Avonds laat zie je zelf nog hele groepen dames lopen. De situatie die jij schetst is dus niet correct.

Ik weet wat de reden van de hoofddoek is, jij ook? Waarom zou ik het niet willen weten?

Minotauro
14-01-2014, 13:49
De islam is zo groot dat je deels gelijk hebt, maar deels ook ongelijk. Ik probeer je op een bredere visie te laten krijgen, maar dat klinkt onmogelijk. Als je wilt beweren dat vrouwenrechten gelijk staan in alle moslimlanden als in de rest van de wereld, dan lieg je tegen jezelf. Voor mensen die de islam uitvoeren zoals jou omschrijft heb ik uiteraard niets, maar in het algemeen naar elk geloof en de islam die ik beschrijf wel.

Waarom kunnen vrouwen niet normaal op het Tahirplein lopen dan? Zonder dat er aan hun lichaam wordt gezeten of ze zelfs verkracht worden? Waarom is het veelal in de landen waar wordt geregeerd volgens de islam en puinhoop (iets wat Fortuyn al 12 jaar geleden zei)? Je kan het niet ontkennen. Er zijn in wat gevallen uitzonderingen, zoals Turkije, maar zelfs Erdogan is een rat. Maar om even aan te geven, Wilders is in mijn ogen niet veel beter, voordat ik weer met Geertje wordt vergeleken.

Minotauro
14-01-2014, 13:50
Ik ben overigens in enkele moslimlanden geweest, waarvan Marokko het meest stabiel en rechtvaardig overkwam. Egypte ook, maar dat is sinds Mubarak de leiding niet meer heeft niets meer.

biggz
14-01-2014, 14:26
Verkrachting komt overal voor ter wereld. Onafhankelijk van geloof, land, continent. Het gebeurt overal en staat volledig los van de Islam. In zulke landen is het een puinhoop omdat de regeringsleden corrupt zijn. Wederom niks met geloof te maken.

Als je doelt op het feit dat er in de kist rotte appels zitten, ben ik het helemaal met je eens. Er zijn genoeg dingen die gebeuren in de naam van de Islam, waardoor men gaat denken dat dit normaal is, maar het absoluut niet is.

Elke religie heeft mensen die beweren namens hun religie te handelen en daarmee hun kwade handelingen rechtvaardigen. Voorbeeld is Ierland enkele jaren terug. Kerken werden gebombardeerd en onschuldigen vermoord. Is daardoor het Christendom slecht? Of enkel de mensen die het geloof misbruiken voor hun eigen opvattingen.

Minotauro
14-01-2014, 15:13
De IRA is te vergelijken met hamas, vrijheidsstrijders. Ontken het maar en nee het is niet normaal wereldwijd. Nergens zal je als vrouw zo publiekelijk aangerand en verkracht worden als in Egypte. Nergens. India zal je nu wel noemen, maar daar is de handelswijze anders, desalniettemin niet minder erg. Ontken het maar dat in de landen waar de islam regeert het een puinhoop is en de wetten waar wij als Nederlanders veel waarde aan hechten niet van toepassing zijn. Vrijheid is er niet, vrijheid van meningsuiting is er niet, de vrijheid van je geaardheid is er niet en de mensenrechten worden overschreden, daarnaast leeft het volk altijd in angst onder de grote machthebbers. Als je dat niet inziet verlaat ik bij deze dit topic. Als moslim zijnde hoef je je niet persoonlijk aangevallen te voelen, maar je mag de handelswijze in veel islamitische landen wel afkeuren. Nergens worden mensenrechter (basisprincipes in Nederland) zo onderdrukt als enkele landen die ik gepost heb. Turkije is daarin juist een positief voorbeeld, waar mensen steeds meer vrijheiden en minder beperkingen krijgen.

Facade
14-01-2014, 15:18
De islam is zo groot dat je deels gelijk hebt, maar deels ook ongelijk. Ik probeer je op een bredere visie te laten krijgen, maar dat klinkt onmogelijk. Als je wilt beweren dat vrouwenrechten gelijk staan in alle moslimlanden als in de rest van de wereld, dan lieg je tegen jezelf. Voor mensen die de islam uitvoeren zoals jou omschrijft heb ik uiteraard niets, maar in het algemeen naar elk geloof en de islam die ik beschrijf wel.

Waarom kunnen vrouwen niet normaal op het Tahirplein lopen dan? Zonder dat er aan hun lichaam wordt gezeten of ze zelfs verkracht worden? Waarom is het veelal in de landen waar wordt geregeerd volgens de islam en puinhoop (iets wat Fortuyn al 12 jaar geleden zei)? Je kan het niet ontkennen. Er zijn in wat gevallen uitzonderingen, zoals Turkije, maar zelfs Erdogan is een rat. Maar om even aan te geven, Wilders is in mijn ogen niet veel beter, voordat ik weer met Geertje wordt vergeleken.

Ik snap wel waarom je denkt dat je denkt dat de Islam de oorzaak zal zijn omdat de Islam blijkbaar de constante variabele is bij veel problemen van tegenwoordig. Ik denk alleen dat je de situatie dan onverantwoord simpeler maakt dan die is. Je hebt te maken met een totaal andere cultuur, met andere normen en waarden, een andere economische situatie, een andere geschiedenis, een andere etnische achtergrond, een ander wereldbeeld, enzovoort. Over de hele linie staat het dus heel erg ver van ons af. Het gemak waarmee dan conclusies getrokken worden, kan dan ook echt niet. "ik ben op vakantie geweest naar...." kom nou even zeg. Ik zie het nu al dat er een politicus komt en zegt van "nou ik was laatst op vakantie in Irak en daar schrok ik wel een beetje van zeg". Laten we dan ook niet doen alsof we expert zijn.

Het is te makkelijk om met het belerende vingertje de wereld de les te lezen vanuit de ivoren toren. Dat geldt overigens voor wel meer dingen. Natuurlijk zullen er problemen zijn in het buitenland, maar je houdt je zelf voor de gek als je denkt daar zo gemakkelijk de antwoorden voor te hebben...

Het begint al bij de vraag wat het probleem nou precies is.... In dit topic gaan we werkelijk van hot naar her. Dan gaat het weer over criminaliteit in Nederland, dan weer over hoofddoeken, het volgende moment zitten we in Turkije, dan weer in Marokko. Er is weinig chocola van te maken om eerlijk te zijn. Als dat al niet duidelijk is, moet je je al helemaal verre houden van waar dat 'grote probleem' dan door veroorzaakt wordt.

Minotauro
14-01-2014, 16:04
Ik snap wel waarom je denkt dat je denkt dat de Islam de oorzaak zal zijn omdat de Islam blijkbaar de constante variabele is bij veel problemen van tegenwoordig. Ik denk alleen dat je de situatie dan onverantwoord simpeler maakt dan die is. Je hebt te maken met een totaal andere cultuur, met andere normen en waarden, een andere economische situatie, een andere geschiedenis, een andere etnische achtergrond, een ander wereldbeeld, enzovoort. Over de hele linie staat het dus heel erg ver van ons af. Het gemak waarmee dan conclusies getrokken worden, kan dan ook echt niet. "ik ben op vakantie geweest naar...." kom nou even zeg. Ik zie het nu al dat er een politicus komt en zegt van "nou ik was laatst op vakantie in Irak en daar schrok ik wel een beetje van zeg". Laten we dan ook niet doen alsof we expert zijn.

Het is te makkelijk om met het belerende vingertje de wereld de les te lezen vanuit de ivoren toren. Dat geldt overigens voor wel meer dingen. Natuurlijk zullen er problemen zijn in het buitenland, maar je houdt je zelf voor de gek als je denkt daar zo gemakkelijk de antwoorden voor te hebben...

Het begint al bij de vraag wat het probleem nou precies is.... In dit topic gaan we werkelijk van hot naar her. Dan gaat het weer over criminaliteit in Nederland, dan weer over hoofddoeken, het volgende moment zitten we in Turkije, dan weer in Marokko. Er is weinig chocola van te maken om eerlijk te zijn. Als dat al niet duidelijk is, moet je je al helemaal verre houden van waar dat 'grote probleem' dan door veroorzaakt wordt.

Eindelijk een sterk verhaal. Ik snap je punt en ik hou het liever ver van me bed, maar om even terug te komen op de feiten in dit topic: hier gelden andere regels, het begon met het aanpassen uit respect (mbt hoofddoeken hier en Beatrix & Maxime op staatsbezoek). Daar sta ik ook volledig achter. Ik beroep mijn mening echter wel meer dan op een vakantie, wat erg makkelijk scoren is in dit geval.

Ik zal je niet vertellen wat voor werk ik doe of wat ik in mijn vrije tijd doe, maar er wordt nu door jou gesuggereerd dat ik dom ben en mijn mening beperkt. Iets waar ik het totaal niet mee eens ben, maar dat je het niet eens bent is een ander verhaal. De geschiedenis, cultuur, etc. dat begrijp ik ook, maar moeten wij hier dan daar zoveel rekening mee houden (zoals de PvdA al jaren allochtone kiezers om de vinger windt??). Dat het verschil tussen culturen etc. zo groot is, betekent niet dat wij onze waarden, grondrechten en normen hoeven op te geven vanuit respect. Als je hier komt, pas je je maar aan. Ik snap nu overigens wel waar de PvdA een deel van de stemmen vandaan haalt. De meest frauduleuze en onoprechte partij uit ons stelsel, met een softe alles behalve integere achterban

Facade
14-01-2014, 16:53
Eindelijk een sterk verhaal. Ik snap je punt en ik hou het liever ver van me bed, maar om even terug te komen op de feiten in dit topic: hier gelden andere regels, het begon met het aanpassen uit respect (mbt hoofddoeken hier en Beatrix & Maxime op staatsbezoek). Daar sta ik ook volledig achter. Ik beroep mijn mening echter wel meer dan op een vakantie, wat erg makkelijk scoren is in dit geval.

Ik zal je niet vertellen wat voor werk ik doe of wat ik in mijn vrije tijd doe, maar er wordt nu door jou gesuggereerd dat ik dom ben en mijn mening beperkt.

Ik heb niet willen suggereren dat jij dom bent. Wat ik bedoel is dat jij een hele sterke mening hebt en snel conclusies trekt, zonder je daarbij echt te baseren op bronnen die deze conclusies ondersteunen. Voor zover dit anders is, is het aan jou om dit aan te tonen, niet aan mij om aan te nemen dat het blijkbaar goed zit. Jij geeft alleen steeds aan dat het gewoon de feiten zijn en dat is naar mijn mening te makkelijk. Dat kun je namelijk overal wel van zeggen.


Iets waar ik het totaal niet mee eens ben, maar dat je het niet eens bent is een ander verhaal. De geschiedenis, cultuur, etc. dat begrijp ik ook, maar moeten wij hier dan daar zoveel rekening mee houden (zoals de PvdA al jaren allochtone kiezers om de vinger windt??). Dat het verschil tussen culturen etc. zo groot is, betekent niet dat wij onze waarden, grondrechten en normen hoeven op te geven vanuit respect. Als je hier komt, pas je je maar aan. Ik snap nu overigens wel waar de PvdA een deel van de stemmen vandaan haalt. De meest frauduleuze en onoprechte partij uit ons stelsel, met een softe alles behalve integere achterban

Dat ben ik met je eens, maar ik denk dat iedereen dat met je eens is. De belangrijkste vraag die daaruit moet volgen is echter: wat zijn de Nederlandse grondrechten, normen en waarden? Vaak kom je dan toch op de zaken die ons land apart zet van veel anderen: vrijheid van meningsuiting in, vrijheid van religie, et cetera. Wij geven onze eigen identiteit pas op wanneer wij deze grondrechten aantasten en allochtonen actief gaan beperken in hun levenswijze onder het mom van dat ze zich maar aan moeten passen. In feite zijn wij het dan die ons aanpassen en een stap in de evolutie terugzetten.

Wat je nu vooral ziet is een soort anti-reactie. Men wil terugslaan omdat ze voelen dat het respect dat moet worden gegeven andersom niet wordt ontvangen. Daarom gaat het ook steeds ergens anders over als dit probleem moet worden besproken en is het ook niet precies duidelijk hoe wij ervoor zorgen dat wij onze waarden en normen niet opgeven.

Hoe bereik je dat dan namelijk precies? Door niet langer Moskee�n toe te staan? door hoofddoeken te verbieden? meer politie op straat? Wat is dan de oplossing? Dat is nog helemaal niet zo makkelijk, met name omdat niet duidelijk is wat het probleem eigenlijk is. Pas als je de diepte ingaat en op zoek gaat naar oplossingen voor dit 'probleem', kom je erachter dat veel dingen die zo feitelijk lijken, misschien een stuk minder tastbaar zijn en grotendeels te maken hebben met het feit dat allochtone, zichtbare culturen ervaren worden als een bedreiging voor de eigen cultuur...

Nosferatu187
14-01-2014, 17:04
daar is facade weer met zijn alineas.

Facade
14-01-2014, 17:11
daar is nosferatu weer met zijn spam.

Kemal
14-01-2014, 17:13
de liefde spat er weer af!

Nosferatu187
14-01-2014, 17:33
daar is nosferatu weer met zijn spam.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT_BF8CJyKxB-7SgFqicNYfxRiYYM5J5iZSuAvnTsQ8DAO7j7Xj0g

Nosferatu187
14-01-2014, 17:34
dat is niet gek trouwens telkens weer als er over nationaliteit, politiek en religie word gepraat kun je dit gewoon verwachten.

ijsbier
14-01-2014, 19:59
Dit had ze van tevoren toch kunnen weten. Arabieren worden ook niet toegelaten in Israel, die groepen erkennen elkaar nou eenmaal niet. Op bepaalde plekken in Israel moeten vrouwen zelfs achterin de bus plaatsnemen :wacko:

Hebben je vriendjes in het buurthuis je dat verteld ofzo? 20% van de Israëliërs is Arabier en Moslim, zonder de bezette gebieden mee te rekenen, en ze blijven maar al te graag in Israël hoor.

Verder slaat je argument sowieso nergens op, maar ok.

Minotauro
14-01-2014, 22:18
Ik heb niet willen suggereren dat jij dom bent. Wat ik bedoel is dat jij een hele sterke mening hebt en snel conclusies trekt, zonder je daarbij echt te baseren op bronnen die deze conclusies ondersteunen. Voor zover dit anders is, is het aan jou om dit aan te tonen, niet aan mij om aan te nemen dat het blijkbaar goed zit. Jij geeft alleen steeds aan dat het gewoon de feiten zijn en dat is naar mijn mening te makkelijk. Dat kun je namelijk overal wel van zeggen.



Dat ben ik met je eens, maar ik denk dat iedereen dat met je eens is. De belangrijkste vraag die daaruit moet volgen is echter: wat zijn de Nederlandse grondrechten, normen en waarden? Vaak kom je dan toch op de zaken die ons land apart zet van veel anderen: vrijheid van meningsuiting in, vrijheid van religie, et cetera. Wij geven onze eigen identiteit pas op wanneer wij deze grondrechten aantasten en allochtonen actief gaan beperken in hun levenswijze onder het mom van dat ze zich maar aan moeten passen. In feite zijn wij het dan die ons aanpassen en een stap in de evolutie terugzetten.

Wat je nu vooral ziet is een soort anti-reactie. Men wil terugslaan omdat ze voelen dat het respect dat moet worden gegeven andersom niet wordt ontvangen. Daarom gaat het ook steeds ergens anders over als dit probleem moet worden besproken en is het ook niet precies duidelijk hoe wij ervoor zorgen dat wij onze waarden en normen niet opgeven.

Hoe bereik je dat dan namelijk precies? Door niet langer Moskee�n toe te staan? door hoofddoeken te verbieden? meer politie op straat? Wat is dan de oplossing? Dat is nog helemaal niet zo makkelijk, met name omdat niet duidelijk is wat het probleem eigenlijk is. Pas als je de diepte ingaat en op zoek gaat naar oplossingen voor dit 'probleem', kom je erachter dat veel dingen die zo feitelijk lijken, misschien een stuk minder tastbaar zijn en grotendeels te maken hebben met het feit dat allochtone, zichtbare culturen ervaren worden als een bedreiging voor de eigen cultuur...

In-te-gra-tie! Geen eigen scholen, sportverenigingen, gezamenlijke moskeën (en niet vijf verschillende). Supermarkt oké, net als een Surinaamse supermarkt bijvoorbeeld, maar deel worden van de maatschappij ipv distantieren en wij ze laten distantieren. Onderdeel van Nederland, dus participeren voor en in Nederland. We kunnen hier nog weken over doorgaan. Mijn mening verander je niet, maar met een PvdA in de regering zal je altijd mensen hebben die onze belangen minder wegen dan die van onze 'gasten'.

Wiseguy
15-01-2014, 09:30
In-te-gra-tie! Geen eigen scholen, sportverenigingen, gezamenlijke moske�n (en niet vijf verschillende). Supermarkt ok�, net als een Surinaamse supermarkt bijvoorbeeld, maar deel worden van de maatschappij ipv distantieren en wij ze laten distantieren. Onderdeel van Nederland, dus participeren voor en in Nederland. We kunnen hier nog weken over doorgaan. Mijn mening verander je niet, maar met een PvdA in de regering zal je altijd mensen hebben die onze belangen minder wegen dan die van onze 'gasten'.

Waarom mogen zij geen verschillende moskee�n hebben?
Waarom mogen zij geen eigen sportverenigingen en scholen hebben?
Dat recht heeft toch iedereen? Of wil je dat recht een specifieke groep ontnemen, omdat JIJ hun idealen niet deelt?

Wat jij wil is geen integratie, maar assimilatie. Gaat voorlopig niet gebeuren en misschien wel nooit, dus leg je er maar gewon bij neer. Elk land heeft verschillende etniciteiten die hun eigen gebruiken hebben en gemeenschappen vormen. Op een gegeven moment worden die groepen een onderdeel van het land en zullen ze dingen van elkaar overnemen. Zo zul je Nederlanders hebben die couscous eten en Marokkanen die boerenkool eten.

Minotauro
15-01-2014, 15:28
Waarom mogen zij geen verschillende moskee�n hebben?
Waarom mogen zij geen eigen sportverenigingen en scholen hebben?
Dat recht heeft toch iedereen? Of wil je dat recht een specifieke groep ontnemen, omdat JIJ hun idealen niet deelt?

Wat jij wil is geen integratie, maar assimilatie. Gaat voorlopig niet gebeuren en misschien wel nooit, dus leg je er maar gewon bij neer. Elk land heeft verschillende etniciteiten die hun eigen gebruiken hebben en gemeenschappen vormen. Op een gegeven moment worden die groepen een onderdeel van het land en zullen ze dingen van elkaar overnemen. Zo zul je Nederlanders hebben die couscous eten en Marokkanen die boerenkool eten.

Ho wacht even. Een moskee prima, maar niet elke groep hoeft zijn eigen moskee. Zo ken ik praktijkvoorbeelden van Koerden die hun geloof niet kunnen uitoefenen, omdat zij in een gemeente wonen met een moskee die vooral bezet is door Turkse moslims. Vredelievend of niet? :)

Eigen sportverenigingen moeten er juist niet zijn! Binnen een sportvereniging zou een eigen team, als vriendenteam mogelijk horen te zijn, net als voor anderen. Maar een eigen voetbalvereniging als voorbeeld, dat kan toch niet? Hoe distantieer je minderheden dan van onze gemeenschap? Die altijd oh-zo multicultureel was, maar vanuit immigranten alles behalve dat. Net als aparte scholen, zo worden mensen nooit opgenomen in de maatschappij en met afstand en afkering naar onze maatschappij opgegroeid! Of wou je zeggen van niet?

blade
15-01-2014, 16:13
Ho wacht even. Een moskee prima, maar niet elke groep hoeft zijn eigen moskee. Zo ken ik praktijkvoorbeelden van Koerden die hun geloof niet kunnen uitoefenen, omdat zij in een gemeente wonen met een moskee die vooral bezet is door Turkse moslims. Vredelievend of niet? :)

Eigen sportverenigingen moeten er juist niet zijn! Binnen een sportvereniging zou een eigen team, als vriendenteam mogelijk horen te zijn, net als voor anderen. Maar een eigen voetbalvereniging als voorbeeld, dat kan toch niet? Hoe distantieer je minderheden dan van onze gemeenschap? Die altijd oh-zo multicultureel was, maar vanuit immigranten alles behalve dat. Net als aparte scholen, zo worden mensen nooit opgenomen in de maatschappij en met afstand en afkering naar onze maatschappij opgegroeid! Of wou je zeggen van niet?

over de sportverenigingen moet ik je gelijk in geven bij mijn oude voetclubje was het ook niet meer wat het moest zijn toen er een Turkse voorzitter kwam http://www.arnhemsports.nl/nieuws/1/4533/elsweide.html met het gevolg dat alle Nederlanders pleitte gingen

Minotauro
15-01-2014, 16:29
Waarom mogen zij geen verschillende moskee�n hebben?
Waarom mogen zij geen eigen sportverenigingen en scholen hebben?
Dat recht heeft toch iedereen? Of wil je dat recht een specifieke groep ontnemen, omdat JIJ hun idealen niet deelt?

Wat jij wil is geen integratie, maar assimilatie. Gaat voorlopig niet gebeuren en misschien wel nooit, dus leg je er maar gewon bij neer. Elk land heeft verschillende etniciteiten die hun eigen gebruiken hebben en gemeenschappen vormen. Op een gegeven moment worden die groepen een onderdeel van het land en zullen ze dingen van elkaar overnemen. Zo zul je Nederlanders hebben die couscous eten en Marokkanen die boerenkool eten.


over de sportverenigingen moet ik je gelijk in geven bij mijn oude voetclubje was het ook niet meer wat het moest zijn toen er een Turkse voorzitter kwam http://www.arnhemsports.nl/nieuws/1/4533/elsweide.html met het gevolg dat alle Nederlanders pleitte gingen

Dat is toch verschrikkelijk? Ik ben echt niet zo van, alleen Nederlanders hier, maar wanneer je over een multiculturele samenleving praat moet je scholen gebaseerd op godsdiensten afschaffen. Zowel moslimscholen, als katholieke en christelijke scholen. Daarnaast heeft het nooit een positieve werking als je subsidies geeft voor een Turkse voetbalvereniging. Dat botst met ons ideaal beeld van een multiculturele samenleving. Alles op dat gebied beperkt de mogelijkheid om tot een echte multicultisamenleving te komen, maar dat is nu al te laat.

Ondertussen voeren we waardeloze en betekenisloze oorlogen voor anderen, blijven we vluchtelingen hierheen halen en blijft dit een cyclisch proces wat nooit opgelost zal worden op deze manier. Onze hele maatschappij is de laatste 25-30 jaar verziekt, verpest.

Bromios
15-01-2014, 17:46
Dat is toch verschrikkelijk? Ik ben echt niet zo van, alleen Nederlanders hier, maar wanneer je over een multiculturele samenleving praat moet je scholen gebaseerd op godsdiensten afschaffen. Zowel moslimscholen, als katholieke en christelijke scholen. Daarnaast heeft het nooit een positieve werking als je subsidies geeft voor een Turkse voetbalvereniging. Dat botst met ons ideaal beeld van een multiculturele samenleving. Alles op dat gebied beperkt de mogelijkheid om tot een echte multicultisamenleving te komen, maar dat is nu al te laat.

Ondertussen voeren we waardeloze en betekenisloze oorlogen voor anderen, blijven we vluchtelingen hierheen halen en blijft dit een cyclisch proces wat nooit opgelost zal worden op deze manier. Onze hele maatschappij is de laatste 25-30 jaar verziekt, verpest.

Je maakt een paar hele grote denkfouten. Je hebt recht van vereniging in Nederland dus iedereen die dat wil mag een clubje oprichten. Je mag alleen geen anderen verbieden lid te worden.

En het is helemaal niet erg dat er een voetbalclub is die gericht is op Turken. Zij mogen in hun vrije tijd gewoon met mensen uit hun eigen cultuur voetballen. Wat ze alleen niet mogen en wat wel steeds gebeurt is in het Turks schelden op de tegenstander en de scheidsrechter omdat wij ze toch niet kunnen verstaan.
Iedereen die een vereniging opricht heeft de mogelijkheid subsidie aan te vragen. Bijna elke voetbalclub wordt gesubsidieert door de gemeente in de vorm van lage huur voor de velden en de verlichting.

Maar dat heeft niks met cultuur te maken maar met verloedering van de samenleving.

Ik mag als protestant gewoon op een katholieke of moslim school komen. Dat is niet verboden.

Ik mag als botsauto liefhebber gewoon lid worden van de vereniging voor modeltreintjes. Ik mag daar alleen niet de hele tijd over botsautootjes praten want dat is niet de doelstelling van die vereniging.

Minotauro
15-01-2014, 17:51
Het gaat er mij nu niet om wat volgens de wet mag, in mijn ogen zou het afgeschaft moeten worden. Allemaal te danken aan zwakke linkse politici die liever wegkijken, doorschuiven ipv aanpakken!

Wacht maar tot ik minister president ben. Geef me 15 a 20 jaar.

blade
15-01-2014, 19:08
Je maakt een paar hele grote denkfouten. Je hebt recht van vereniging in Nederland dus iedereen die dat wil mag een clubje oprichten. Je mag alleen geen anderen verbieden lid te worden.

En het is helemaal niet erg dat er een voetbalclub is die gericht is op Turken. Zij mogen in hun vrije tijd gewoon met mensen uit hun eigen cultuur voetballen. Wat ze alleen niet mogen en wat wel steeds gebeurt is in het Turks schelden op de tegenstander en de scheidsrechter omdat wij ze toch niet kunnen verstaan.
Iedereen die een vereniging opricht heeft de mogelijkheid subsidie aan te vragen. Bijna elke voetbalclub wordt gesubsidieert door de gemeente in de vorm van lage huur voor de velden en de verlichting.

Maar dat heeft niks met cultuur te maken maar met verloedering van de samenleving.

Ik mag als protestant gewoon op een katholieke of moslim school komen. Dat is niet verboden.

Ik mag als botsauto liefhebber gewoon lid worden van de vereniging voor modeltreintjes. Ik mag daar alleen niet de hele tijd over botsautootjes praten want dat is niet de doelstelling van die vereniging.

mijn clubje was een club met een Nederlands bestuur en we hadden Turkse jongens en Nederlandse jongens die samen voetbalde opgericht in 1953 het gezeik is begonnen toen we een Turkse voorzitter kregen en er veel leden bij kwamen van turkse afkomst.dus die waren een meerderheid geworden en hebben er een koffiehuis van gemaakt.er mocht geen alcohol meer geschonken worden alleen maar turkse muziek tv ga maar door dus de Nederlanders zijn gewoon in mijn ogen weg gejaagd.en ze gingen samen in 1 elftal voetballen dus je had Nederlandse teams en Turkse teams dus ik begrijp het verhaal van Mino wel

hypergiant
15-01-2014, 19:18
Het gaat er mij nu niet om wat volgens de wet mag, in mijn ogen zou het afgeschaft moeten worden. Allemaal te danken aan zwakke linkse politici die liever wegkijken, doorschuiven ipv aanpakken!

Wacht maar tot ik minister president ben. Geef me 15 a 20 jaar.

Geloof...weg...aangeboren vrijheden weg...universele wetten weg....met andere woorden we kunnen een totalitaire staat verwachten als jij eenmaal aan de macht komt. Niet dat het verbannen van het publiekelijk uitoefenen van een bepaalde geloof en aangeboren vrijheden garant staat voor een vredelievende samenleving, sla de geschiedenis boeken maar open Maou, Stalin, Pol Pot. Het feit dat je nog gelooft in een linkse en rechste paradigma zegt eigenlijk al genoeg.


http://www.youtube.com/watch?v=ylFgnAn2-7U

Richelieu
19-01-2014, 21:36
Het gaat er mij nu niet om wat volgens de wet mag, in mijn ogen zou het afgeschaft moeten worden. Allemaal te danken aan zwakke linkse politici die liever wegkijken, doorschuiven ipv aanpakken!

Wacht maar tot ik minister president ben. Geef me 15 a 20 jaar.

Het beginsel dat men recht heeft op, wat men nu noemt "bijzonder onderwijs" en wat verankerd is in de grondwet, is niet gekomen door zwakke linkse politici ;)

Minotauro
19-01-2014, 22:45
Je moest eens weten wat ik heb gestudeerd en waar ik nu werk. Ik krijg alleen geen vlinderstrik om.