PDA

View Full Version : Adrien Broner gets Maidana rematch



Pahlavan
11-01-2014, 18:33
Adrien Broner, who got knocked down twice, badly roughed up and lost his welterweight title to Marcos Maidana by clear unanimous decision on Dec. 14, wants to try his luck with the Argentine slugger again.


Broner exercised his contractual right to a rematch on Friday, Golden Boy Promotions chief executive Richard Schaefer told ESPN.com.


"My mind is set on war," Broner told ESPN.com on Friday. "I had a bad night. He was the better man that night, but he didn't beat me. He outhustled me. I respect everything. I respect him. But I'm ready to go back to war and get my belt back.


Adrien Broner, who lost the welterweight title to Marcos Maidana on Dec. 14 via unanimous decision, has exercised his contractual right to a rematch.
"I'm taking boxing back to what it used to be. They created a monster. (The loss) woke up a monster."


Schaefer said he thinks the fight will be either April 19 or April 26, and will take place at the StubHub Center in Carson, Calif., or San Antonio's Alamodome, site of the December fight.


Although the underdog, Maidana, one of boxing's biggest punchers, stormed to Broner in the first round and never let up during a dramatic fight of the year candidate.


Maidana (35-3, 31 KOs) let his power shots fly and knocked down Broner (27-1, 22 KOs) in the second and eighth rounds, bloodied his nose and dished out a lot of punishment in the 117-109, 116-109, 115-110 victory.


"I think the first fight was a helluva fight and a fight of the year candidate," said Schaefer, who originally said at ringside after the fight that there was no rematch clause but corrected his mistake Friday. "Adrien is still very young, and he wants to set the record straight. And for Maidana, I am sure he is licking his chops to get his hands on Broner again.


"I don't think there was much love between those two before the fight, during the fight or after the fight. I know we can expect fireworks again in the lead up to the fight, at the press conferences and during the fight. As a fight fan, I am excited. I can't wait."


Maidana, who won a world title in a second weight class, put on such an impressive performance that he was prominently mentioned as a possible May 3 opponent for pound-for-pound king and fellow welterweight titleholder Floyd Mayweather Jr., Broner's idol.


However, with Broner, 24, of Cincinnati, exercising his rematch clause with Maidana, 30, that almost certainly locks up the Mayweather fight for England's Amir Khan, the former junior welterweight titlist.


Schaefer declined Friday to comment on the status of the Mayweather fight.


Broner, who suffered the first loss of his career, also holds a lightweight title, but he has no intention of returning to that division or dropping down to the junior welterweight division.


"I wanted to go right back to camp after the fight, but I knew my body wasn't able to go to camp physically," Broner said. "But mentally I wanted to box. I know what I gotta do in the rematch and I will do it. It will be a different outcome. I am starting to get myself ready. It'll be another good fight. I gotta go get mine back."


Broner, who was making his first defense after winning the welterweight belt in June by decision against Paulie Malignaggi, said he got over the loss quickly and was buoyed by support with daily phone calls from Mayweather, whom he calls his "big brother."


"I got real people in my corner," Broner said. "And I'm not going to change no trainers. It has nothing to do with the trainer. My trainer (Mike Stafford) can't fight for me. I have a helluva coach. He's one of the best in the world. So I took a loss. But my check was amazing."


While Maidana would prefer a more lucrative, higher-profile fight with Mayweather, manager Sebastian Contursi understands the rematch option.


"We are open to hear offers as always, and Broner may be of them, I guess," Contursi told ESPN.com. "All we know is Maidana has earned the right to fight for big money after his impressive win over Broner and after being one of the most attractive fighters out there in the last few years. ... But if Golden Boy and Al Haymon (adviser to Maidana, Broner and Mayweather) think a rematch with Broner is the best option, we will wait for their offer."


Said Broner: "The rematch will have a different outcome guaranteed. I'm happy for (Maidana). I want him to have his 15 minutes of fame. At the end of the day, nobody is talking about his victory. They are talking about Adrien Broner's loss. Some people don't even know who I lost to. They just know I lost."

Pahlavan
11-01-2014, 18:33
Hopelijk slaat Chino deze lowlife dit x KO en dan zijn we van hem af.

Pahlavan
11-01-2014, 18:34
Oh en voor de mensen die nog even willen lachen, enjoy:

http://www.boxingscene.com/forums/showthread.php?t=621485

T15Boxing
11-01-2014, 18:49
Mensen zijn teveel bezig met hun haat voor Broner. Hij verloor door de knockdowns, maar voor de rest deed hij het best goed en won een aantal rondes. Als hij niet meer neergaat door die looping left hooks kan hij dit op punten pakken.

Pahlavan
11-01-2014, 19:10
Mensen zijn teveel bezig met hun haat voor Broner. Hij verloor door de knockdowns, maar voor de rest deed hij het best goed en won een aantal rondes. Als hij niet meer neergaat door die looping left hooks kan hij dit op punten pakken.

Ten eerste is hun 'haat' voor Broner meer dan terecht. Van geld door een toilet spoelen tot tasjes van oude dames beroven en ga zo maar door, hoe je het ook wendt of keert... Broner is een lowlife.

Maar dat ter zijde en nu over zijn skills, Broner is een degelijke bokser en niet meer dan dat. Don't be fooled by the hype. Een discutabele decision tegen ponce de leon, een discutabele split decision tegen malignaggi en een ass beating tegen Maidana... En dan heeft hij nog niet eens tegen de echte top-level tegenstanders gevochten.
En dat hij tussendoor een paar rondes wist te winnen zegt weinig. Hij won geen een ronde zeer overtuigend, hij ging 2x neer, mocht blij zijn dat hij geen puntaftrek kreeg voor het continu wegduwen en het slaan after the bel.
Plus hij was mentaal gebroken en zocht een weg uit het gevecht door te overdrijven na die 'headbutt'.

ps: hij verloor ook niet alleen vanwege de knockdowns. Check de scorecards maar en vergeet niet dat Maidana een puntaftrek kreeg waardoor 1 knockdown als het ware werd weggestreept.

T15Boxing
11-01-2014, 19:43
Ten eerste is hun 'haat' voor Broner meer dan terecht. Van geld door een toilet spoelen tot tasjes van oude dames beroven en ga zo maar door, hoe je het ook wendt of keert... Broner is een lowlife.

Ik zei helemaal niets over het feit dat hij haat verdiend of niet. Sjonge jonge, aan jou reactie te zien zou je haast denken dat ik het over Vitor belfort had. Praat niet tegen mij als je zo confronterend begint zonder reden.


Maar dat ter zijde en nu over zijn skills, Broner is een degelijke bokser en niet meer dan dat. Don't be fooled by the hype. Een discutabele decision tegen ponce de leon, een discutabele split decision tegen malignaggi en een ass beating tegen Maidana... En dan heeft hij nog niet eens tegen de echte top-level tegenstanders gevochten.
En dat hij tussendoor een paar rondes wist te winnen zegt weinig. Hij won geen een ronde zeer overtuigend, hij ging 2x neer, mocht blij zijn dat hij geen puntaftrek kreeg voor het continu wegduwen en het slaan after the bel.
Plus hij was mentaal gebroken en zocht een weg uit het gevecht door te overdrijven na die 'headbutt'.

ps: hij verloor ook niet alleen vanwege de knockdowns. Check de scorecards maar en vergeet niet dat Maidana een puntaftrek kreeg waardoor 1 knockdown als het ware werd weggestreept.

Bekijk het gevecht nog maar eens zou ik zeggen. Broner deed het prima na de eerste knockdown, won een paar rondes terwijl Meidana zeer moe begon te worden. Voordat Broner weer neerging door een left hook waardoor Meidana adrenaline pump kreeg en een aangeslagen Broner verder aan het verslaan was, het is duidelijk dat de knockdowns een cruciale element van het gevecht waren.

Dus het is redelijk om te denken dat Broner een goede kans maakt in een rematch als hij die wilde link hoeken kan vermijden en niet meer neer gaat. Daar is niets geks aan.

Anderson
11-01-2014, 19:54
Hopelijk krijgt Maidana de volgende keer Broner echt op de knieen.

Pahlavan
11-01-2014, 21:04
Ik zei helemaal niets over het feit dat hij haat verdiend of niet. Sjonge jonge, aan jou reactie te zien zou je haast denken dat ik het over Vitor belfort had. Praat niet tegen mij als je zo confronterend begint zonder reden.



Bekijk het gevecht nog maar eens zou ik zeggen. Broner deed het prima na de eerste knockdown, won een paar rondes terwijl Meidana zeer moe begon te worden. Voordat Broner weer neerging door een left hook waardoor Meidana adrenaline pump kreeg en een aangeslagen Broner verder aan het verslaan was, het is duidelijk dat de knockdowns een cruciale element van het gevecht waren.

Dus het is redelijk om te denken dat Broner een goede kans maakt in een rematch als hij die wilde link hoeken kan vermijden en niet meer neer gaat. Daar is niets geks aan.

Zei ik dat jij zei dat alle haat niet verdiend was dan? Kom nou, niet zo gevoelig zo op de zaterdagavond.

Ik zei niet dat Broner geen rondes had gewonnen, ik zei dat die rondes verder totaal niet dominant waren en niet beslissend in het gevecht. Nogmaals, bekijk de scorecards... Maidana had, behalve de knockdowns, ook genoeg andere rondes gewonnen. Natuurlijk hebben de knockdowns een cruciale rol gespeeld in het gevecht, maar dat is natuurlijk ook wel logisch. En ALS broner die wilde hoeken kan ontwijken maakt hij een kans om te winnen ja. Maar voor hetzelfde geld lukt het hem weer niet.

Ik zeg het je eerlijk, voor het eerste gevecht was ik er niet zeker van dat Maidana zou winnen want ik vind Maidana technisch best zwak. Hij heeft een goede kin en harde stoten en verder niet veel. Maar Broner heeft in dat gevecht wederom bewezen dat hij nog heeeeel ver van de absolute top is.