PDA

View Full Version : verslag Enfusion Live hoornse Vaart Alkmaar 12-1-12014



marcelt
13-01-2014, 01:07
Ben terug van Enfusion live waarvoor ik kaarten had gewonnen op Mixfight, waarvoor hartelijke dank. Ik ging erheen met de dochter van mijn vriendin die voor Gym Haarlem vecht en die geblesseerd is. We wilden graag de Gym Haarlem vechters zien en Kevin Hessling in het bijzonder en Ilona vs Denise. Ik kwam forumbroeder Glen tegen met wie ik gezellig daar gezeten heb. Hij wist antwoord op veel van mijn vragen. Glen werd vergezeld door een aantal WMTA mensen. Het gala stond onder auspicien van de Fimac. Dit vond ik een beetje vreemd omdat het een wat kleine bond is. Er waren ook worpen e.d. toegestaan. Wat officials van WMTA , Ubeda en Muaffar verleenden ook hun medewerking.
Het verbaast me iedere keer weer dat je bij een sportevenement geen knap eten kan krijgen. Wij hadden boekweitpannekoeken met groentevulling bij ons, maar die mochten niet mee naar binnen. Dus het werd snackbareten en broodje kaas of filet.
De sfeer was goed en er ik heb geen vervelende dingen zien gebeuren. Het publiek was niet zo enthousiast vond ik. Alleen bij de hoofdpartij kwam het publiek wat los. Het viel me op dat de mousid vechters allemaal technisch en conditioneel sterk waren. De Gym Haarlem jongens deden het ook goed. Compliment aan sensei Ridouan. Leuk dat er een dameshoofdpartij was.
Dan wat over de wedstrijden per stuk . Ik weet een hoop uitslagen niet en ook een hoop verloop van wedstrijden niet meer, maar zal een paar dingen schrijven over wat ik wel weet.
Toen ik binnenkwam waren er kinderpartijen en vocht Sahin Yakut Timur , neefje of zoon van Kaas die ook met Pislik aan de ring stond. Tot mijn tevredenheid mochten de kinderen elkaar niet voor het hoofd slaan. Het knulletje verloor van Nasrdine Ouled van Pancration.
De volgende partij was tussen twee beginnende dames Romy Duikersloot vs Allysa Leek waarbij me opviel dat het best een behoorlijk niveau was voor een n-partij.
Hierna kwam de eerste N-Haarlemmer in actie. Youssef " Schalkwijk" el Massoudi van Gym Haarlem tegen Tony Belzen. Youssef ging er fanatiek , maar wat ongecontroleerd in. zijn tegenstander vocht wat rustiger en bekekener. "Schalkwijk" won tot onze en volgens mij ook zijn eigen verbazing de partij.
Ismale El Bouni, de broer van Ibi, viel 45 kg af en deed een n-partij waarbij zijn tegenstander weing kans had en hij won op punten..
Lokale held Joep Godijn is een zware corpulente jongeman en deze vocht een superzwaargewicht N-partij tegen Miquel Akoela. De laatste was wat strakker in het vel en had in eerste instantie ook wel de overhand. Joep kan wel wat hebben en gooide de versnelling erin nadat hij wat stoten te verwerken kreeg. Joep trapt verrassend makkelijk na zijn stoten en Miquel had ook weinig antwoord meer op het laatst.
De volgende Gym Haarlem vechter was Fouzi El Kandousi (16) in de C-klasse die het opnam tegen de veel oudere Mark Wever. Mark is een fanatieke harde vechter. Fouzi vocht veel rustiger ontweek veel en gaf veel knieen. Later in de partij raakte hij Mark vaker op zijn hoofd. Toen hij er een paar achtereen kreeg, kreeg hij acht tellen waar Mark erg boos van werd. Hij werd ook wel op achterhoofd en kruis geraakt volgens zijn eigen gebaren. Op het laatst was Mark zo boos dat hij zijn handschoen uittrok, neergooide en opgaf wat Fouzi de winst opleverde.
Bowie Zonneveld is inmiddels ook een van de bekendere Gym Haarlem vechters aan het worden, inmiddels in de B. Hij moest het vandaag opnemen tegen Amin Attelhoui. Bowie zette zijn beste beentje voort , vocht als een tijger, maar kwam wel steeds met dezelfde dingen. Amin was creatiever en technischer, maakte langere combinaties en won de partij terecht.
B-vechter Regelio van der Ent is ook een lokale held. Hij had het in eerste instantie best lastig tegen Zakaria Abdelaoui, maar trok ijn de eindfase de partij wel meer naar zich toe en won zo zijn partij.
In de eerste A-partij nam Youssef Chaik het op tegen Melving Wassing en was veel beter en sneller. Melvin ging neer. Ik dacht op knie.
In de volgende A-partij werd Giga Clikadze overklast door de goed combinerende Tayfun Ozkan.
A-vechter Mansur Yaqubi gaf Pietje Dorjee goed partij. Zijn boksen was best goed, maar hij kan zijn benen wat meer gebruiken. Pietje Doorjee ontweek heel handig (als een goede bokser) en scoorde veel met lowkicks en lichaamtrappen en liet ook zijn vuisten niet onbetuigd. Winnaar werd Pietje.
Charlie Peters was uit Engeland gekomen om Kevin Hessling van Gym Haarlem te bestrijden en combineerde goed ondanks zijn muaythai achtergrond. In ronde een was hij de actievere vechter en liep Kevin wat achter de feiten aan en maakte minder punten. In ronde twee ging er een knop om en zagen we een andere Kevin die met stotenseries en mooie combinaties kwam en die de partij uiteindelijk ook won.
Christophe Mallot kwam uit Frankrijk om het op te nemen tegen de 17-jarige Mohammed Jarraya. De eerste zag er berensterk uit, maar had het lastig tegen Mohammed die een handige en getalenteerde vechter is. Mohammed wist hem te vellen met een spinning back kick en kreeg later de prijs voor de beste vechter.
De hoofdpartij loste de verwachtingen volledig in. De organisatie zette Denise Kielholz tegen Ilona Wijmans en wat een goede matchmaking was dat. De dames maakte er vanaf de eerste seconde een moois show van. De regels begonnen hier ook een rol te spelen want Ilona werd regelmatig geworpen en gegooid door judoka Denise. De slagenwisselingen kwamen steeds weer terug en allebei de dames kregen wel wat weg te slikken. In ronde een vond ik Denise de overhand hebben. In ronde twee zag je dat ilona zich beter ingesteld had op de worpen en gebeurde van dan af ook minder dat ze op de grond gegooid werd. Ilnoa paste haar strijd plan aan en combineerde goed, wat overigens ook van Denise gezegd kan worden. Aan het eind van de partij zag Denises gezicht er wat verkleurder uit. Ik vond zelf Ilona wat beter combineren en iets meer punten maken. En alhoewel geen 8 tellen ging Denise een keer na een trap en een keer na een stoot naar de grond. uiteindelijk werd na vijf rondes Ilona als winnaar aangewezen in een split decision. Mijns inziens terecht , maar Denise en haar hoek vonden dat niet. De grote winnaar hier was hert publiek want het was een prachtige partij van twee zeer complete vechtsters. Complimenten dames!

Sorry dat ik niet al die partijen meer weet en ik hoop dat ik de juiste uitslagen heb weergegeven. De aandacht voor de Gym Haarlem vechters is wat groot in dit stukje. Ik kwam ook voor ze.

Mixfight bedankt!

onne1983
13-01-2014, 08:16
Net als Marcel heb ik het behoorlijk naar mijn zin gehad.
Ik vond het een top locatie. Was er al eens eerder geweest voor een Showtime gala geloof ik.
Uiteindelijk zat het lekker vol en toch was het niet al te warm binnen. (Meestal veranderd zo een zaal dan meteen in een halve sauna)

Ook ik kwam vooral voor de jongens van gym Haarlem,
Over Faouzi ben ik het niet eens met Marcel. Want die knieën waren gewoon goed en zijn tegenstander was gewoon helemaal leeg en had er gewoon geen zin meer in. Hij had daarvoor al 2 keer zijn handen van vermoeidheid bij zijn navel hangen waardoor Faouzi gewoon 3a4 stoten op het hoofd maken die niet verdedigd werden. Naar mijn mening gaf die jongen gewoon op.
Tayfun en Pietje Doorje waren naar mijn mening de vechters van de avond. Die jongens hebben beide hun tegenstander overklast.
Tayfun vind ik sowiezo echt een topper in de maak.

Hoofd partij was wel ook een knaller alleen ben ik het niet met de uitslag eens.
De eerste de eerste 3 rondes vond ik ilona te weinig scoren en Denise pakte veel meer punten.
En weet iemand hoe dat zit qua punten bij Enfusion voor die judo worpen? Want als die ook gescoord worden dan had Denise naar mijn mening helemaal ruim gewonnen.

Verder heb ik een top dag gehad dankzij mixfight en enfusion. Thanks

Ellen
13-01-2014, 09:37
Topavond gehad!

Piet, Tayfun en Mo Jaraya: bedankt voor de mooie partijen, ik heb ervan genoten jullie te zien vechten!
En dan de damespartij..........WOW.

marcelt
13-01-2014, 09:38
Wat je over Faouzi zegt ben ik het best mee eens Onne. zijn tegenstander kreeg een hoop knieen te verwerken en kreeg een paar keer meerdere stoten voor zijn hoofd die hij niet verdedigde. Hij gaf op, maar was ook boos en gefrustreerd.

Kemal
13-01-2014, 18:23
Bedankt voor het verslag!!