PDA

View Full Version : Overeem vs Schilt



HARDnickCORE
13-01-2014, 08:56
Een kickbox partij die we nooit mee mee zullen maken, maar naar mijn mening een van de beste die ooit plaats zou kunnen vinden. Wie zou winnen? Overeem in de tijd dat hij de K1 won, of Sem schilt?

LJ Silver
13-01-2014, 09:32
Sem by front kick to the faces. Als brown dat al lukt...

mmacentral
13-01-2014, 09:42
kan me inderdaad niet voorstellen dat die front kick of knie niet vroeg of laat zijn plek vindt op het gelaat van Alistair. Aan de andere kant als je ziet hoeveel succes Aerts had met een voorwaartse vechtstijl in combinatie met veel druk....Jerome le Banner deed het op een vergelijkbare manier ook niet heel slecht. Met de kracht van Overeem (zeker destijds) kan het dubbeltje zo maar de andere kant op vallen..

Willem033
13-01-2014, 10:42
Ubereem had kunnen winnen, Overeem had een pak slaag gehad.

Naj85
13-01-2014, 11:23
Ubereem had kunnen winnen, Overeem had een pak slaag gehad.
x2

Schilt was de king toen. Maar aerts kon em
pakken en hari ook een keer. Ubereem had ik ook wel een kans gegeven

HARDnickCORE
13-01-2014, 13:07
x2

Schilt was de king toen. Maar aerts kon em
pakken en hari ook een keer. Ubereem had ik ook wel een kans gegeven

Inderdaad, ik denk dat Overeem, Aerts toen der tijd zou pakken. Aerts pakte Schilt, dus dan had Overeen dat ook gekund. Of was zijn vechtstijl daar te statisch voor...

moop
13-01-2014, 14:12
x2

Schilt was de king toen. Maar aerts kon em
pakken en hari ook een keer. Ubereem had ik ook wel een kans gegeven

ik denk van niet
aerts en hari gooien meer directe stoot combinaties en staan niet statische in vergelijking met overeem die meer met hoeken komt en meer slepent voort beweegt.

but who knows

Nelisje
13-01-2014, 15:13
Aerts is een legende, Overeem vond zichzelf toen een legende.. dat zijn 2 verschillende dingen..

Schilt had misschien verloren, maar dan omdat hij al flink afgetuigd was door Aerts. Hoewel ik er toen misschien anders over dacht denk ik nu met terugwerkende kracht dat Schilt Overeem wel gepakt had, ik denk misschien zelfs dat Aerts hem gepakt had als hij net zo fit als Overeem in de finale stond. Maar dat is misschien omdat we nu weer weten hoe zwak Overeem is vergeleken met Ubereem.

Hoe dan ook denk ik niet dat de stijl van Overeem de juiste is om Schilt aan te pakken. Daarvoor heb je een straatvechter nodig die ook nog behoorlijk kan incasseren.

Soulbringer320
14-01-2014, 00:08
Schilt....

Pansier
14-01-2014, 14:20
Ben ik de enige die denkt dat Overeem nog steeds een grote kracht heeft? Het is voor mijn gevoel zijn cardio waar het probleem ligt.

Ik denk dat bij de laatste oldschool K1 Aerts de sterkere vechter was dan Overeem, maar goed het is een toernooi. Aerts had een zware partij moeten draaien tegen Schilt en met zijn vechtershart daar was hij voor mij al de kampioen. Allistair was fitter in de finale en heeft hem daarom kunnen pakken. Als Aerts van Schilt had verloren had Schilt denk ik de titel gepakt.

Minotauro
14-01-2014, 14:55
Alleen Willem ziet het verschil in tussen Overeem tijdens en na zijn steroideperiode. Hij had tijdens een kans, maar dan waren we als vechtsport fans genaaid. Hoewel ik absoluut niet graag naar Schilt kijk, hij was wel echt een ontzettende sloper. 130 kilo achter elke jab, je zal er maar mee in de ring moeten staan...

Nelisje
14-01-2014, 15:48
Schilt is een draak om te zien af en toe, maar het is wel de meest succesvolle zwaargewicht kickbokser ooit. De enige manier om hem te verslaan is hem enorm onder druk zetten, en ik denk dat zelfs Uberreem dat niet kon.

Ko2j
15-01-2014, 13:32
Schilt natuurlijk. Overeem heeft de juiste stijl niet. Overeem duwt mensen stapje voor stapje in de hoek. Dat werkt niet bij cardio monster Schilt. Jab, jab, mae geri, jab, jab. Sem heeft het alleen moeilijk tegen echte drukkers met een goede kin.
Ik durf te wedden dat Schilt hem neer tikt met een jab en het feest binnen 1 ronde voorbij is.