PDA

View Full Version : Kickbokser bekent in Limburgse moordzaak



RedDawn
13-01-2014, 18:41
Iemand een idee of dit wel een wedstrijdvechter was? Of gaat het hier om een recreant, die een paar dagen heeft getraind?


Kickbokser bekent in Limburgse moordzaak

door Bjorn Thimister
MAASTRICHT -
De 28-jarige kickbokser Houari R. uit Geleen heeft vandaag tegenover de rechtbank in Maastricht na anderhalf jaar stilzwijgen alsnog bekend zijn 34-jarige plaatsgenoot Brahim el Merchichi te hebben doodgeslagen. Hem is daarom moord ten laste gelegd.

Het slachtoffer werd in augustus 2012 door R. op straat neergeslagen en lag sindsdien in coma, maar bezweek vijf maanden later aan zijn ernstige verwondingen in een verpleegtehuis. Beide mannen hadden in een cafe in Geleen ruzie gekregen over een vriendin.
Toen R. uit de kroeg werd gezet, besloot hij om el Merchichi buiten op te wachten. Hier sloeg en schopte de Limburger laatstgenoemde enkele uren later buiten westen. ,,Ik was heel erg boos, ben gewoon losgegaan”, zo verklaarde Houari R. tegen de rechters.
De geboren Algerijn was ten tijde van de fatale vechtpartij onder invloed van alcohol en coke. ,,Maar het was niet mijn bedoeling om die man toen te doden.” Dinsdag wordt de rechtszaak tegen Houari R. voortgezet.

Kemal
13-01-2014, 18:46
die zal wel wat jaartjes aan zn broek krijgen denk ik zo..

kooivechter
14-01-2014, 21:06
Mongool

RedDawn
14-01-2014, 23:15
Ik hoorde dat het om een vechter van Hoyers Gym gaat. Weet iemand of dat klopt?

MMAFAN-1122
15-01-2014, 08:31
Slechte zaak...

Leventdepevent
15-01-2014, 08:36
Ik hoorde dat het om een vechter van Hoyers Gym gaat. Weet iemand of dat klopt?
wedstrijdvechter of recreatief vechter?

The old man
15-01-2014, 11:12
Wat ik ervan weet is dat hij wel bij meerdere gyms heeft gezeten dan bij Hoyer...om nu meteen weer een school in een verkeerd daglicht te zetten is niet zo netjes tenzij je dat met opzet doet natuurlijk........dan ben je wel zielig! Of als je antwoord op je vraag wilt weten ga je even langs bij Hoyer en dan krijg je wellicht antwoord op je vraag.

lopez86
15-01-2014, 12:35
Ik hoorde dat het om een vechter van Hoyers Gym gaat. Weet iemand of dat klopt?

Lekker boeiend, alsof Hoyer er wat mee te maken heeft.
Das een prima gym.

The old man
15-01-2014, 13:21
Dat bedoel ik lopez86 ....alsof een gym, welke dan ook hier op staat te wachten!

Willem033
15-01-2014, 13:32
Wat is dat nou weer voor een gelul, toen Badr verdacht werd van al die geweldsincidenten vroegen mensen hier zich af of Mike.P. misschien niet beter op zijn leerling haf moeten letten en nu iemand aangeeft dat deze dader mogelijk bij Hoyer trainde mag dat niet gezeg worden. Bull shit
Overigens vind ik Hoyer ook een prima gym.

HARDnickCORE
15-01-2014, 13:52
Droevig weer dit...

lopez86
15-01-2014, 14:44
Wat is dat nou weer voor een gelul, toen Badr verdacht werd van al die geweldsincidenten vroegen mensen hier zich af of Mike.P. misschien niet beter op zijn leerling haf moeten letten en nu iemand aangeeft dat deze dader mogelijk bij Hoyer trainde mag dat niet gezeg worden. Bull shit
Overigens vind ik Hoyer ook een prima gym.

Ga je nou serieus Badr Hari vergelijken met 1 of andere straatkneus die zich niet in kon houden en waarsch. een paar keer bij Hoyer getraind heeft?
Daarbij heeft Badr niemand doodgeslagen, deze kneus wel.
Ook was Badr een zwaar elite en BN'er, A klasse zwaargewicht.
Naja iig, de vergelijkingen gaan niet op.
Moeten we dan iedereen bij naam gaan noemen van elk geweldsincident met een vechtsporter erin?
Laten we dan ook ff alle karatescholen erbij gaan noemen.
En alle voetbaltrainers. En alle leraren op de middelbare school, ouders, etc.
Slaat nergens op man.
Hou het lekker bij degene die de daad heeft gepleegd, die is eindverantwoordelijk.
De sport staat al vaak genoeg slecht in het daglicht, en de telegraaf leest hier ook mee, het is gewoon nergens voor nodig.
Hebben die ook weer wat te schrijven.

Coen
15-01-2014, 15:27
Wie plaatst nu een school in verkeerd daglicht; desbetreffende vechter of iemand die vraag waar deze vechter traint? En verder: het is (veel) vaker hier gezegd; voetbaltrainers, postzegelverzamelaars, het zal allemaal wel maar deze groepen i) doen niet aan vechtsport en belangrijker ii) lijken niet te zijn oververtegenwoordigd als het gaat om dit soort incidenten.

Minotauro
15-01-2014, 16:00
Nog geen 1% van de moorden in Nederland worden door kickboksers gepleegd. Geweldsdelicten daarentegen wel. Vaak zijn het in geval van moorden juist kickboksers het slachtoffer (zie geschiedenis). Iedereen is instaat om te moorden, dus vind de vraag ook niet ongepast of hij bij Hoyers traint.

Wel mooi dat er dan eindelijk een bekentenis is. Vind de situatie overigens ook niet geheel onaannemelijk, moorden vanuit de relationele sfeer zijn overal ter wereld en zeker ook in Nederland. Denk dat hij er nog makkelijk vanaf gaat komen ook, mede als je naar andere vergelijkbare incidenten en de vonnissen kijkt. Wel zal hij wellicht in verhouding een zwaardere straf krijgen dan bij vergelijkbare incidenten, omdat hij heeft dwarsgelegen in het onderzoek

mario the count
15-01-2014, 17:04
Nog geen 1% van de moorden in Nederland worden door kickboksers gepleegd. Geweldsdelicten daarentegen wel. Vaak zijn het in geval van moorden juist kickboksers het slachtoffer (zie geschiedenis). Iedereen is instaat om te moorden, dus vind de vraag ook niet ongepast of hij bij Hoyers traint.

Wel mooi dat er dan eindelijk een bekentenis is. Vind de situatie overigens ook niet geheel onaannemelijk, moorden vanuit de relationele sfeer zijn overal ter wereld en zeker ook in Nederland. Denk dat hij er nog makkelijk vanaf gaat komen ook, mede als je naar andere vergelijkbare incidenten en de vonnissen kijkt. Wel zal hij wellicht in verhouding een zwaardere straf krijgen dan bij vergelijkbare incidenten, omdat hij heeft dwarsgelegen in het onderzoek Nog geen 1% van de bevolking is een kickbokser dus als je probeert aan de hand van die percentages iets aan te tonen.....
En dat er vaak kickboksers slachtoffer zijn van moorden wilt helaas ook wat zeggen.

Minotauro
15-01-2014, 17:23
Nog geen 1% vd kickboksers moordt, maar kickboksers kunnen ook meerdere moorden plegen he? ;)

Dat laatste wilt wat zeggen over de angst van mensen die zoiets doen.

Asura
15-01-2014, 19:13
Hier sloeg en schopte de Limburger laatstgenoemde enkele uren later buiten westen.
Welke Limburger heeft de journalist het nu over?

mario the count
15-01-2014, 19:49
Nog geen 1% vd kickboksers moordt, maar kickboksers kunnen ook meerdere moorden plegen he? ;)



Dus?

Minotauro
15-01-2014, 22:28
Dus staat het aantal moorden niet aan het aantal moordende kickboksers. 200 moorden door kickboksers bij hoeven niet door 200 kickboksers gepleegd te zijn. Snap je?