PDA

View Full Version : Man Cat Zigano overleden



Bromios
14-01-2014, 20:57
http://www.bloodyelbow.com/2014/1/14/5308312/mauricio-zingano-husband-head-coach-suicide-cat-zingano-passed-dead-ufc-mma-news

Pahlavan
14-01-2014, 21:11
Damn, heftig zeg..
rip.

mario the count
14-01-2014, 21:28
Weer zo een held die vrouw en kind achter laat, bah bah.

Vrouw en kinderen gecondoleerd.

Kemal
14-01-2014, 22:25
heftig idd.. pfff

RedDawn
14-01-2014, 22:35
Weer zo een held die vrouw en kind achter laat, bah bah.

Vrouw en kinderen gecondoleerd.

Domme opmerking.

Sterkte voor de nabestaanden!

Djani
14-01-2014, 22:43
Weer zo een held die vrouw en kind achter laat, bah bah.

Vrouw en kinderen gecondoleerd.

x2

mario the count
14-01-2014, 22:53
Domme opmerking.

Sterkte voor de nabestaanden!

Ieder zijn mening, in mijn ogen een laffe daad. Hoe kut je leven ook is je hebt altijd een keuze. En ipv alleen maar te benoemen hoe een toffe peer het was mag dit ook gezegd worden vind ik. ik praat verder niet graag slecht over de doden maar heb nou eenmaal een bepaalde mening over zelfdoding die ik niet voor me eigen hou.

Ralphie89
14-01-2014, 23:10
Ieder zijn mening, in mijn ogen een laffe daad. Hoe kut je leven ook is je hebt altijd een keuze. En ipv alleen maar te benoemen hoe een toffe peer het was mag dit ook gezegd worden vind ik. ik praat verder niet graag slecht over de doden maar heb nou eenmaal een bepaalde mening over zelfdoding die ik niet voor me eigen hou.

Mensen die zoiets doen zijn ziek in hun hoofd, misschien moet je dat in overweging nemen bij het vormen van je mening. Een psychisch gezond persoon doet zoiets niet. That said heeft het ook weinig zin om de persoon zelf als schuldige aan te wijzen terwijl het in feite door die kronkel in z'n kop komt..

lopez86
14-01-2014, 23:16
Ieder zijn mening, in mijn ogen een laffe daad. Hoe kut je leven ook is je hebt altijd een keuze. En ipv alleen maar te benoemen hoe een toffe peer het was mag dit ook gezegd worden vind ik. ik praat verder niet graag slecht over de doden maar heb nou eenmaal een bepaalde mening over zelfdoding die ik niet voor me eigen hou.

Ieder mag z'n mening hebben, maar het laat nogal je eigen kortzichtigheid zien, omdat je het je niet voor kan stellen en het daarom maar een "laffe daad" noemt.
Mensen die tot zelfdoding komen zijn letterlijk ziek, een psychische ziekte en kunnen hier niks aan doen, ze zien gewoon geen uitweg meer.
Geen licht meer aan het eind van de tunnel, niks.
Je hele wereld grijs en grauw.
Daar wil niemand in leven, jij ook niet, maar suicidale mensen kiezen dan de enige uitweg die er nog is.

Minotauro
15-01-2014, 00:10
Altijd verschrikkelijk als iemand zoiets besluit te doen. Vind de reacties hier overigens schokkend. Niemand weet wat er aan de hand was, niemand weet wat zijn reden was, niemand weet in wat voor toestand hij verkeerde, etc. Toch zijn er weer genoeg mensen die over zo'n soort persoonlijke keuze een mening hebben. Dit is juist diep triest..

Soulbringer320
15-01-2014, 02:37
http://img.mixedmartialarts.com/method=get&s=cat-zingano-mauricio-zingano-01-14-2014-14-19-36-777.jpg

ArjanV
15-01-2014, 05:30
Ieder zijn mening, in mijn ogen een laffe daad. Hoe kut je leven ook is je hebt altijd een keuze. En ipv alleen maar te benoemen hoe een toffe peer het was mag dit ook gezegd worden vind ik. ik praat verder niet graag slecht over de doden maar heb nou eenmaal een bepaalde mening over zelfdoding die ik niet voor me eigen hou.

Helemaal mee eens! IK heb in mijn vrienden/kennissenkring al een keer of 5/6 een zelfmoord meegemaakt en altijd komt dan de discussie op gang. Is het in een opwelling gedaan of is het een bewuste keuze? Is het kiezen voor de makkelijkste weg of is het een moedige beslissing? Ik vind het kiezen voor de makkelijkste weg,een egoistische beslissing! Ik kan me maar een reden voorstellen wanneer dat niet zo is en dat is wanneer je terminaal bent en je zo onnodig lijden bespaart blijft...anders vind ik het laf en egoistisch! Je neemt niet alleen je eigen leven maar laat altijd mensen achter,mensen met vragen,mensen met een schuldgevoel....ik heb vrienden die niet meer dezelfde zijn nadat hun vriend of partner zelfmoord heeft gepleegd!

Kemal
15-01-2014, 06:43
Ik snap beide kanten wel die hier geschetst worden, maar ook al ziet hij de wereld grijs en somber, dan heb je toch altijd nog vrouw en zeker een kind in zijn geval, daar kan ik dan echt geen voorstelling van maken dat iemand zelf een einde aan zijn leven maakt. Ik snap dat mensen die dit doen ziek zijn, maar vrouw en kind zou toch genoeg moeten zijn om iemand op de been te houden. Hoe dan ook vind ik het een erg triest bericht! RIP

mario the count
15-01-2014, 07:23
Helemaal mee eens! IK heb in mijn vrienden/kennissenkring al een keer of 5/6 een zelfmoord meegemaakt en altijd komt dan de discussie op gang. Is het in een opwelling gedaan of is het een bewuste keuze? Is het kiezen voor de makkelijkste weg of is het een moedige beslissing? Ik vind het kiezen voor de makkelijkste weg,een egoistische beslissing! Ik kan me maar een reden voorstellen wanneer dat niet zo is en dat is wanneer je terminaal bent en je zo onnodig lijden bespaart blijft...anders vind ik het laf en egoistisch! Je neemt niet alleen je eigen leven maar laat altijd mensen achter,mensen met vragen,mensen met een schuldgevoel....ik heb vrienden die niet meer dezelfde zijn nadat hun vriend of partner zelfmoord heeft gepleegd!
Heb het ook 2x meegemaakt. Ouders, vrouw , familie, meerdere levens worden verpest door een ego�stische daad als dit. Het lijkt me duidelijk dat mensen die zichzelf doden op dat moment psychisch niet in orde zijn, dan nog zijn er andere wegen te bewandelen.

mario the count
15-01-2014, 07:38
Zelfdoding komt vaak voort uit eerdere fout gemaakte keuzes. Mensen die een confrontatie niet aan durven te gaan en wel zo erg dat ze liever uit het leven stappen dan die confrontatie aangaan. Depressiviteit gaat daarnaast ook vaak aan zelfdoding vooraf.

Leventdepevent
15-01-2014, 07:39
Altijd verschrikkelijk als iemand zoiets besluit te doen. Vind de reacties hier overigens schokkend. Niemand weet wat er aan de hand was, niemand weet wat zijn reden was, niemand weet in wat voor toestand hij verkeerde, etc. Toch zijn er weer genoeg mensen die over zo'n soort persoonlijke keuze een mening hebben. Dit is juist diep triest..
meningen hou je altijd daar is een forum toch voor, ik vind het vooral erg triest voor vrouw en kind. wat hem betreft weet je idd niet waarom ie het heeft gedaan. Maar ik kan me er zelf GELUKKIG totaal niks bij voorstellen waarom iemand dat zou doen.

johnmixfight
15-01-2014, 09:13
Ieder mag z'n mening hebben, maar het laat nogal je eigen kortzichtigheid zien, omdat je het je niet voor kan stellen en het daarom maar een "laffe daad" noemt.
Mensen die tot zelfdoding komen zijn letterlijk ziek, een psychische ziekte en kunnen hier niks aan doen, ze zien gewoon geen uitweg meer.
Geen licht meer aan het eind van de tunnel, niks.
Je hele wereld grijs en grauw.
Daar wil niemand in leven, jij ook niet, maar suicidale mensen kiezen dan de enige uitweg die er nog is.

Oh, nee dan is het heel normaal natuurlijk. :bash:
Ik vind het een zeer, zeer laffe daad. En dat hij niet helemaal in orde is doet daar niks aan af.
En over kortzichtig gesproken, bepaal jij even in wat voor een wereld een ander wel of niet wil leven, spreek voor je zelf.

Waarschijnlijk valt het gros weer over mijn opmerking heen, maar ik ben niet zo van het alles maar goedpraten van een ander.

Het is in en in triest.....voor de nabestaanden.

Pride_187
15-01-2014, 10:13
Vreselijk tragisch voor alle nabestaanden.

Let wel, de mensen die zelfmoord plegen leiden eigenlijk altijd aan een ernstig ziektebeeld, een manische depressie in combinatie met vele andere complexen/aandoeningen. Deze mensen zijn emotioneel niet meer in staat rationeel te overwegen en zijn ongevoelig geworden voor hun omgeving, daar zij zwelgen in hun eigen ellende.

Je zou dus kunnen stellen dat het zo iemand eigenlijk niet aan te rekenen is, daar zo iemand het contact met de realiteit volledig kwijt is geraakt. Ik zie het als vorm van ontoerekeningsvatbaar zijn, een tragedie maar uiteindelijk iemand zijn eigen daad vanuit een ernstig ziektebeeld.

Tykill
15-01-2014, 11:56
RIP

Ik denk dat ze zo depressief zijn dat ze nergens meer om kunnen geven en allen maar uit het leven willen stappen. Als dat zo is dan kun je het moeilijk een laffe daad noemen.

Natuurlijk is het vreselijk voor kind en vrouw maar ja ze doen het niet omdat het de makkelijkste weg is. Sterker nog, ik kan mij amper inbeelden hoe iemand zo ver kan gaan dat zelfmoord de enige optie lijkt.

Diz
15-01-2014, 12:22
Heftig dit... wat moet het verschrikkelijk zijn om dit als de enige ontsnapping aan je gevoel te kunnen zien...
Gedachten gaan uit naar alle nabestaanden die door dit drama geraakt zijn...

Rust zacht Mauricio

Soulbringer320
15-01-2014, 17:27
Heb het ook 2x meegemaakt. Ouders, vrouw , familie, meerdere levens worden verpest door een ego�stische daad als dit. Het lijkt me duidelijk dat mensen die zichzelf doden op dat moment psychisch niet in orde zijn, dan nog zijn er andere wegen te bewandelen.

Snap ik.
Het is voor de "normale" mens dan ook niet te snappen waarom iemand dit doet.
Maar diegene die dit doet, ziet geen andere uitweg waardoor hij denkt dat die maar 1 uitweg heeft.

carlo1
15-01-2014, 17:28
Het gros van de mensen denkt dat het hebben van dierbaren als vrouw en kinderen een motivatie is om te blijven leven. Het punt is echter dat depressieve mensen die op het punt staan een suicide te plegen dusdanig nihilistische gedachten hebben dat zij ervan overtuigd zijn dat vrouw en kinderen beter af zijn zonder hem/ haar. Je moet begrijpen dat diegene en zijn/ haar dierbaren al een lange periode achter de rug hebben waarbij zijn/ haar gemoedstoestand een zeer negatieve lading aan het gezinsleven heeft gegeven.
Valt alleen maar te concluderen dat er in dat gezin alleen maar verliezers zijn. Ik hoop dat nabestaanden er op een gegeven moment vrede mee kunnen hebben.

e-type
15-01-2014, 17:29
Helemaal mee eens! IK heb in mijn vrienden/kennissenkring al een keer of 5/6 een zelfmoord meegemaakt en altijd komt dan de discussie op gang. Is het in een opwelling gedaan of is het een bewuste keuze? Is het kiezen voor de makkelijkste weg of is het een moedige beslissing? Ik vind het kiezen voor de makkelijkste weg,een egoistische beslissing! Ik kan me maar een reden voorstellen wanneer dat niet zo is en dat is wanneer je terminaal bent en je zo onnodig lijden bespaart blijft...anders vind ik het laf en egoistisch! Je neemt niet alleen je eigen leven maar laat altijd mensen achter,mensen met vragen,mensen met een schuldgevoel....ik heb vrienden die niet meer dezelfde zijn nadat hun vriend of partner zelfmoord heeft gepleegd!

Je spreekt dus vanuit het beeld en gevoel dat de nabestaanden hebben van de daad. Het kortzichtige zit in het feit dat je je niet inleeft in de suicidale. Je hebt geen idee hoe zwart het leven kan zijn en hoe graag je anderen wilt verlossen van jezelf. Je hebt geen idee. Je denkt waarschijnlijk dat ie zich op een ochtend niet lekker voelt en dan maar de polsen doorsnijdt?

Mauro
15-01-2014, 18:11
Het gros van de mensen denkt dat het hebben van dierbaren als vrouw en kinderen een motivatie is om te blijven leven. Het punt is echter dat depressieve mensen die op het punt staan een suicide te plegen dusdanig nihilistische gedachten hebben dat zij ervan overtuigd zijn dat vrouw en kinderen beter af zijn zonder hem/ haar. Je moet begrijpen dat diegene en zijn/ haar dierbaren al een lange periode achter de rug hebben waarbij zijn/ haar gemoedstoestand een zeer negatieve lading aan het gezinsleven heeft gegeven.
Valt alleen maar te concluderen dat er in dat gezin alleen maar verliezers zijn. Ik hoop dat nabestaanden er op een gegeven moment vrede mee kunnen hebben.

Dit.

mario the count
15-01-2014, 18:46
Je spreekt dus vanuit het beeld en gevoel dat de nabestaanden hebben van de daad. Het kortzichtige zit in het feit dat je je niet inleeft in de suicidale. Je hebt geen idee hoe zwart het leven kan zijn en hoe graag je anderen wilt verlossen van jezelf. Je hebt geen idee. Je denkt waarschijnlijk dat ie zich op een ochtend niet lekker voelt en dan maar de polsen doorsnijdt?

Hebben de mensen die het anders bekijken dan mij of arjan wel een idee dan? Iemand die zwaar depressief is of psychische niet in orde en die iemand dood, verwond of iets dergelijks krijgt ondanks zijn toestand nooit sympathie, maar iemand die zichzelf dood wel op een of andere manier. Nu zit er uiteraard wel een verschil tussen die twee dingen maar met zelfdoding kan je ook levens verpesten. En een moordenaar die psychische niet goed is kan er ook niks aan doen als je het zo bekijkt.

ijsbier
15-01-2014, 19:20
Domme opmerking.

Sterkte voor de nabestaanden!

2x

Echt een paar gruwelijk achterlijke reacties hier, ik keur zelfmoord zeker niet goed maar sommige mensen lijken hier echt niet te beseffen hoe erg mensen de weg kwijt kunnen raken in hun hoofd. Waarom moet je hier trouwens uberhaupt iets van vinden? het is gewoon voor iedereen diep triest en dat is het.

Ik heb echt medelijden met dat kereltje trouwens...

Brainthief
15-01-2014, 19:33
Eens met Carlo. Een ander verwonden of doden is veel gemakkelijker dan jezelf omleggen. Om een ander om te leggen hoef je ook niet ziek te zijn. Als je aanleg tot depressies hebt (en dan bedoel ik niet somberheid) dan krijg je dat niet 1x. Je brein werkt niet zoals het hoort. Vaak te maken met dopamine. Naast depressies kan ook in psychoses zelfmoord plegen. Dat overkomt mensen met schizofrenie weleens. Grote delen van je leven jezelf niets waard vinden is zwaar. Natuurlijk laat je nabestaanden achter maar vaak voelt men zich als last tegenover de nabestaanden.

ArjanV
15-01-2014, 20:36
Je spreekt dus vanuit het beeld en gevoel dat de nabestaanden hebben van de daad. Het kortzichtige zit in het feit dat je je niet inleeft in de suicidale. Je hebt geen idee hoe zwart het leven kan zijn en hoe graag je anderen wilt verlossen van jezelf. Je hebt geen idee. Je denkt waarschijnlijk dat ie zich op een ochtend niet lekker voelt en dan maar de polsen doorsnijdt?

Ik heb geen idee hoe zwart het leven kan zijn? Jongen je moest eens weten! Maar ik ben niet suicidaal,nooit geweest ook daarvoor sta ik net iets te stevig in mijn schoenen,zie ik altijd de zonnige dingen/mogelijkheden van/in het leven. Maar ik kan jou verzekeren dat het niet altijd zo is zoals jij beschrijft,dat mensen niet altijd depressief zijn wanneer ze zoiets doen,ik ken er die zelfmoord hebben gepleegd,stonden middenin het leven,goede baan,leuke relatie en dan onder invloed van drugs of drank....bam...einde oefening! Ik ken er zelf een die het zo heeft gedaan dat zijn overspelige vriendin hem zou vinden met een kogel door zijn hoofd...gewoon om haar te straffen (en da's gelukt) dan ben je gewoon een laffe lul die een egoistische daad verricht...

Willem033
15-01-2014, 21:29
Laatste tijd ontsporen er steeds meer topics.
Erg jammer.

Rust in vrede, dat lijkt me de enige juiste post in een topic als dit

Brainthief
16-01-2014, 09:34
Ik heb geen idee hoe zwart het leven kan zijn? Jongen je moest eens weten! Maar ik ben niet suicidaal,nooit geweest ook daarvoor sta ik net iets te stevig in mijn schoenen,zie ik altijd de zonnige dingen/mogelijkheden van/in het leven. Maar ik kan jou verzekeren dat het niet altijd zo is zoals jij beschrijft,dat mensen niet altijd depressief zijn wanneer ze zoiets doen,ik ken er die zelfmoord hebben gepleegd,stonden middenin het leven,goede baan,leuke relatie en dan onder invloed van drugs of drank....bam...einde oefening! Ik ken er zelf een die het zo heeft gedaan dat zijn overspelige vriendin hem zou vinden met een kogel door zijn hoofd...gewoon om haar te straffen (en da's gelukt) dan ben je gewoon een laffe lul die een egoistische daad verricht... bij iemand die depressief is hoeft er niet perse iets tastbaars verkeerds te zitten. Dat is juist het lastige. Je laatste zin, die kerel is echt niet goed bij z'n kop. Dat is duidelijk imo. Zal zeker ernstige persoonlijkheidstoornissen hebben. Misschien moeten we met z'n allen Bhutan achterna. We hebben mss meer spullen maar geluk is niet noemenswaardig gestegen afgelopen jaren. Stoornissen daarentegen..... Veel te veel verwachtingen en zogenaamde maakbaarheid van je leven.

Minotauro
16-01-2014, 10:37
Laatste tijd ontsporen er steeds meer topics.
Erg jammer.

Rust in vrede, dat lijkt me de enige juiste post in een topic als dit

X2

HARDnickCORE
16-01-2014, 12:41
RIP, heftig verhaal zeg.

Turboknecht
16-01-2014, 12:49
Inderdaad heftig. Ik heb het vorig jaar van dichtbij mogen meemaken jammer genoeg. Het is heel zwaar voor de nabestaanden en er zijn alleen maar verliezers.