PDA

View Full Version : Vitor Belfort says he'll ask for testosterone TUE for Chris Weidman fight



Pahlavan
23-01-2014, 10:19
Vitor Belfort told UFC Tonight's Ariel Helwani on Wednesday that he is going to ask for a therapeutic use exemption for testosterone for his next fight, which is expected to be against middleweight champion Chris Weidman later this year in Las Vegas.


The statement contradicted an earlier statement by manager Glenn Robinson, who said on The MMA Hour that he didn't think Belfort would apply for a TUE in Nevada.


Belfort said he regarded the testosterone use as medication that he needs. In theory, a TUE for testosterone should only be granted if someone's natural production of testosterone is at well under normal levels, and thus not having enough testosterone in the body is a health concern. Taking testosterone, an anabolic steroid, is otherwise prohibited in most major sports. Using testosterone signals the body to not produce it on its own, and it would continually weaken the body's natural production of it. Thus, an athlete, or anyone being prescribed the drug, would be expected to have to use it for life.


No date has been announced for the championship fight, but Lorenzo Fertitta, UFC's CEO, has previously stated they were looking for it either over Memorial Day weekend, or on July 5.


"I don't believe so," Robinson told Helwani, when asked if Belfort would be applying for a TUE. "It's something that him and I have not discussed."


Belfort (24-10) and testosterone use in Nevada is a hot button issue, because Belfort failed a steroid test, for testosterone on October 21, 2006, before a Pride fight in Las Vegas where he lost to Dan Henderson. No fighter who has previously tested positive for steroids has been granted a TUE in Nevada.


Keith Kizer, the Executive Director of the Nevada State Athletic Commission had previously stated that he didn't believe an athlete who had failed a steroid test would be granted an exemption, noting he didn't believe in granting exemptions if their low natural production was based on prior steroid use, which is illegal in MMA. However, Kizer will not be involved in the case, since he's leaving the commission on Monday.


Belfort was suspended for the test failure. While under a Nevada suspension, he fought in the United Kingdom for the Cage Rage promotion. All U.S. athletic commissions honor suspensions from other states, and promotions who have Nevada licenses also honor those suspensions. But a foreign promotion that has no intention of running in Nevada would not have to honor such a suspension.


Belfort hasn't fought in Las Vegas since his Feb. 5, 2011, loss to Anderson Silva in a middleweight title fight. For that fight, he did not request a TUE. Since that fight, he's gone 7-1, with the only loss coming on a short notice fight, moving up a weight division to challenge light heavyweight champion Jon Jones.


Belfort, who will be 37 at the time of his next fight, has had a career resurgence while given an exemption for testosterone. On recent shows in Brazil, he's scored consecutive high kick knockout wins over Michael Bisping, Luke Rockhold and Dan Henderson.

Pahlavan
23-01-2014, 10:21
Boeiend stuk uit de podcast van joe rogan. Met name wat john hackleman, die toch al heel wat jaren meedraait en vechters begeleidt, erover te vertellen heeft.


http://www.youtube.com/watch?v=maS8PQPy7H0

Nelisje
23-01-2014, 10:31
Als het gods wil was had hij wel meer testosteron gehad..wat mij betreft doet hij het maar mooi zonder rotzooi in zijn lichaam. Eens kijken hoe goed Vitor zelf is.

Pahlavan
23-01-2014, 10:42
Als het gods wil was had hij wel meer testosteron gehad..wat mij betreft doet hij het maar mooi zonder rotzooi in zijn lichaam. Eens kijken hoe goed Vitor zelf is.

Ja maar dat Vitor een ontzettend hypocriet is was al bekend. Hij gebruikt god alleen wanneer het hem goed uitkomt waardoor die wel vaker tegenstrijdige onzin uitkraamt.
Zolang Vitor met trt vecht, zal hij nooit 100% de credits krijgen voor zijn prestaties. Dus ik snap ook niet waarom hij niet voor eens en altijd wil bewijzen dat hij niet vanwege zijn trt gebruik zo succesvol is geweest de laatste tijd. Al gaf hij in een eerder interview aan dat hij voor een titelgevecht bereid zou zijn om te stoppen met het gebruik van trt maarja, blijkbaar alweer een tegenstrijding.

Turboknecht
23-01-2014, 11:15
Ik zie hem liever lekker knallen met trt.

ArjanV
23-01-2014, 12:06
Ik zie ze het liefst knallen als ze alles kunnen gebruiken wat ze willen!
Dat ze gvd zo goed als aan het infuus naar de ring/octagon gebracht worden....oorlog = oorlog!

Pahlavan
23-01-2014, 12:09
Ik zie ze het liefst knallen als ze alles kunnen gebruiken wat ze willen!
Dat ze gvd zo goed als aan het infuus naar de ring/octagon gebracht worden....oorlog = oorlog!

Ik zie ze het liefst knallen wanneer ze beide zo clean mogelijk zijn.
Maarja, to each his own my friend.

Willem033
23-01-2014, 12:31
Die Belfort is gewoon een verdwaalde mongool met God dat dat zus zo.
Eerst zeggen dat hij voor een titelgevecht geen aanvraag zou doen, en nu dit.
Ik hoop zo dat Weidman hem heerlijk ko slaat net als die bij Silva deed.
Ik vind die Brazilianen steeds een zieliger volk worden.

Hoek
23-01-2014, 13:57
Die Belfort is gewoon een verdwaalde mongool met God dat dat zus zo.
Eerst zeggen dat hij voor een titelgevecht geen aanvraag zou doen, en nu dit.
Ik hoop zo dat Weidman hem heerlijk ko slaat net als die bij Silva deed.
Ik vind die Brazilianen steeds een zieliger volk worden.

Precies! Als Belfort dit doet dan deugen alle 200 miljoen Brazilianen niet!

Kemal
23-01-2014, 16:40
Ik zie ze het liefst knallen als ze alles kunnen gebruiken wat ze willen!
Dat ze gvd zo goed als aan het infuus naar de ring/octagon gebracht worden....oorlog = oorlog!

wuahaha omg

Nelisje
23-01-2014, 17:04
Ik zie ze het liefst knallen als ze alles kunnen gebruiken wat ze willen!
Dat ze gvd zo goed als aan het infuus naar de ring/octagon gebracht worden....oorlog = oorlog!

Soms lijkt dat wel het beste, maar dat wordt alleen maar oneerlijker.. de rijke vechters pompen duizenden euros per maand in de beste rotzooi terwijl de opkomende vechters dat 3x per jaar voor een gevecht krijgen en net geld hebben voor een proteine shake. Zo maak je de verschillen alleen maar groter.

Minotauro
23-01-2014, 18:01
Precies Pahvalan, jij begrijpt het.

Hoop ook dat Weidman hem de mond snoert. Al dat zielige gedoe met god elke keer en inderdaad wanneer het hem uitkomt. Wanneer veranderen ze die regels nou eens?! En testen ze echt en val je door de mand -> levenslange schorsing. Alle drugs in sport is waardeloos!

Of is het weer wachten tot een van de TRT-gebruikers een hartstilstand krijgt o.i.d. En dat de UFC en andere bonden er dan iets aan gaan doen??

Sato
23-01-2014, 18:13
Precies Pahvalan, jij begrijpt het.

Hoop ook dat Weidman hem de mond snoert. Al dat zielige gedoe met god elke keer en inderdaad wanneer het hem uitkomt. Wanneer veranderen ze die regels nou eens?! En testen ze echt en val je door de mand -> levenslange schorsing. Alle drugs in sport is waardeloos!

Of is het weer wachten tot een van de TRT-gebruikers een hartstilstand krijgt o.i.d. En dat de UFC en andere bonden er dan iets aan gaan doen??

Ik hoop dat die Vitor er flink ziek van wordt, wat hij waarschijnlijk al is. Die hedendaagse testosteron kruisridder spoort van geen kanten. Hij wordt met de dag meer triest, ik hoop dat Weidman hem zo hard op z'n hersenpan tikt dat hij helemaal geen testosteron meer kan aanmaken!

Willem033
23-01-2014, 19:16
Precies! Als Belfort dit doet dan deugen alle 200 miljoen Brazilianen niet!

Ik heb het over de Brazilliaanse vechters Slimmerd.

Silva en zijn team zeggen dat Weidman hem niet verslagen heeft.

Dos Santos had na zijn losses tegen Cain ook zijn smoesjes klaar.

Belfort hoef ik geen eens wat over te zeggen.

Bigfoot Alistair bashen dat die gemaakt is in een lab en zelf een jaar daarna gepakt worden

Ik heb niks met dat klaagvolk.

Pahlavan
23-01-2014, 19:49
Steroids then, stero..oeps ik bedoel trt now.

http://instagram.com/p/jfF-yYoWsZ/

lopez86
23-01-2014, 22:04
Vitor is een enorme nutcase, helemaal wappie die gast.
Ik hoop niet dat hij aan de trt mag, maar ik durf te wedden dat als hij geen uitzondering krijgt hij wel 1 of andere reden vind om de partij niet door te laten gaan met de grootste rancune smoes/situatie ever.
En dat hij toch z'n zin zover door weet te drijven dat het in Brazilie plaats vind.

Klassikl
24-01-2014, 00:58
I hoop zo dat Weidman deze wint. Wat heb ik een hekel aan die Belfort. Hopelijk krijgt hij geen uitzondering en slaat Weidman hem de kooi uit.

ArjanV
24-01-2014, 03:11
Soms lijkt dat wel het beste, maar dat wordt alleen maar oneerlijker.. de rijke vechters pompen duizenden euros per maand in de beste rotzooi terwijl de opkomende vechters dat 3x per jaar voor een gevecht krijgen en net geld hebben voor een proteine shake. Zo maak je de verschillen alleen maar groter.

Meeste spul kost al nagenoeg geen drol,je kunt het zelfs zelf maken al is dat niet aan te bevelen wanneer je geen steriele ruimte hebt natuurlijk...

Klassikl
24-01-2014, 13:00
Die sukkels die al zo jong test erin spuiten hebben hier later echt geen voordeel mee hoor. Voor een jaar of 2/3 misschien maar hierna staat hun hele normale test productie stil en kunnen ze zelfs met trt nog maar naar een niveau wat voor de rest normaal is.

Sato
24-01-2014, 14:16
Die sukkels die al zo jong test erin spuiten hebben hier later echt geen voordeel mee hoor. Voor een jaar of 2/3 misschien maar hierna staat hun hele normale test productie stil en kunnen ze zelfs met trt nog maar naar een niveau wat voor de rest normaal is.

inderdaad, wat John Hackleman zegt. Ik geloof niet in die chemische rotzooi, je ruilt jaren van je latere leeftijd voor een paar maanden in je jeugd. En dan is er nog niet eens zekerheid op een goede uitwerking. Ik begin er niet aan.

ArjanV
24-01-2014, 21:04
Die sukkels die al zo jong test erin spuiten hebben hier later echt geen voordeel mee hoor. Voor een jaar of 2/3 misschien maar hierna staat hun hele normale test productie stil en kunnen ze zelfs met trt nog maar naar een niveau wat voor de rest normaal is.

Je eigen testproductie staat al stil na de eerste injectie....ongeacht de leeftijd...maar die heb je in feite ook niet nodig zolang je test spuit....wanneer je stopt met test injecties komt je eigen aanmaak weer op gang....ben je jong komt dat wat sneller weer op gang dan wanneer je ouder bent...of je nu hulpmiddelen gebruikt of niet

Pahlavan
24-01-2014, 23:00
Je eigen testproductie staat al stil na de eerste injectie....ongeacht de leeftijd...maar die heb je in feite ook niet nodig zolang je test spuit....wanneer je stopt met test injecties komt je eigen aanmaak weer op gang....ben je jong komt dat wat sneller weer op gang dan wanneer je ouder bent...of je nu hulpmiddelen gebruikt of niet

Dat is niet waar. Langdurig test. inspuiten kan je natuurlijke aanmaak behoorlijk verkloten waardoor je ook nadat je stopt niet meer 'normale' hoeveelheden test. aanmaakt.

ArjanV
24-01-2014, 23:33
Wat is niet waar? Je eigen productie stopt na de eerste injectie en komt pas langzaamaan terug nadat je gestopt bent,desnoods versnelt met Clomid,Nolva of Tribulus. Wanneer je alleen Testosteron hebt gebruikt is de kans dat je eigen aanmaak niet meer op gang komt bijzonder klein...zoiets gebeurd soms bij Bodybuilders die het natuurlijk niet alleen bij Testosteron laten en hoeveelheden gebruiken die vele malen hoger zijn dan een vechtsporter gebruikt...

Pahlavan
24-01-2014, 23:47
Wat is niet waar? Je eigen productie stopt na de eerste injectie en komt pas langzaamaan terug nadat je gestopt bent,desnoods versnelt met Clomid,Nolva of Tribulus. Wanneer je alleen Testosteron hebt gebruikt is de kans dat je eigen aanmaak niet meer op gang komt bijzonder klein...zoiets gebeurd soms bij Bodybuilders die het natuurlijk niet alleen bij Testosteron laten en hoeveelheden gebruiken die vele malen hoger zijn dan een vechtsporter gebruikt...

Tja ik verzin het niet zelf maar volgens 'University of Minnesota College of Pharmacy pharmacology and drugs of abuse expert David Ferguson Ph.D.' kan het de volgende effecten hebben:

'Ferguson: With testosterone abuse, the body stops producing the levels of testosterone it needs naturally. Shrunken testicles are the classic long-term effect of abuse, but there’s a whole list of negative effects: shrunken muscle mass leading to hanging flesh on the body, an inability to produce enough testosterone later on, enlarged heart, kidney and liver problems, increased male characteristics in females and increased female characteristics for men, et cetera. If you use something like testosterone off-and-on, it can put you at a greater risk for injury during the low point of that cycle.'

http://www.healthtalk.umn.edu/2013/06/24/baseballlong-term-effects-of-hgh-and-testosterone/

Misschien dat al deze bijwerkingen niet aan bod komen wanneer iemand binnen een bepaald limiet blijft dat is toegestaan door de athletic commissions (bijvoorbeeld 4:1 ofzo) maar ik kan me goed voorstellen dat wanneer men veel meer dan dat inspuit (bijvoorbeeld die 14:1 van Chael sonnen) het je natuurlijke test. aanmaak permanent verkloot of iig voor een hele lange tijd.

ArjanV
25-01-2014, 00:24
Iedere bodybuilder die eens gekuurd heeft ervaart dat die ballen na een paar weken in de kuur al kleiner worden,tenzij je er HCG bijzet dus niet een "classic long-term effect of abuse" dus toen ben ik maar gestopt met dat stukje serieus te nemen...no offence...die laatste zin van je....je eigen aanmaak verkloot voor een hele lange tijd...dat klopt wel enigzins,als je niet nakuurt,dus niet de boel helpt opnieuw aan te jagen,kan het misschien wel een jaar duren voordat je volledig herstelt bent..

Klassikl
25-01-2014, 13:48
Iedere bodybuilder die eens gekuurd heeft ervaart dat die ballen na een paar weken in de kuur al kleiner worden,tenzij je er HCG bijzet dus niet een "classic long-term effect of abuse" dus toen ben ik maar gestopt met dat stukje serieus te nemen...no offence...die laatste zin van je....je eigen aanmaak verkloot voor een hele lange tijd...dat klopt wel enigzins,als je niet nakuurt,dus niet de boel helpt opnieuw aan te jagen,kan het misschien wel een jaar duren voordat je volledig herstelt bent..

Kuren voor een vechter en bodybuilder zijn natuurlijk niet hetzelfde. Het is ook niet per ongeluk dat veel vechters met absurd hoog klinkende ratio's 'gepakt' worden. 17-1 Sonnen, 14-1 Overeem als bekende voorbeelden.

ArjanV
25-01-2014, 14:20
Dat gaf ik ook al aan in een eerdere post...
Feit blijft dat je eigen test huishouding stopt wanneer die eerste injectie erin zit...en die ballen worden kleiner,en herstellen vanzelf weer,in de eerste de beste kuur met test die je doet...en dat heeft weinig tot niets met de hoeveelheden en duur te maken overgens...

Minotauro
25-01-2014, 14:21
Als ik weer lees dat Sonnen met 17:1 werd gepakt ga ik toch wel stuk, wat een ontzettende oelewapper is die Sonnen ook

Pahlavan
25-01-2014, 14:41
Dat gaf ik ook al aan in een eerdere post...
Feit blijft dat je eigen test huishouding stopt wanneer die eerste injectie erin zit...en die ballen worden kleiner,en herstellen vanzelf weer,in de eerste de beste kuur met test die je doet...en dat heeft weinig tot niets met de hoeveelheden en duur te maken overgens...

En toch blijf ik op verschillende websites (waaronder een forum waarin trt gebruikers hun eigen ervaringen delen) terug lezen dat wanneer je aan trt begint, het meestal ook voor altijd is. Ten eerste omdat het, nogmaals, je natuurlijke test. aanmaak aantast en dat het een hele lange tijd kan duren voordat je test. aanmaak weer 'normaal' is en dat het (zoals ik al aangaf) ook kan voorkomen dat je lichaam nooit meer normale hoeveelheden test. aanmaakt afhankelijk van hoeveel en hoelang je het gebruikt hebt. Bovendien geven trt gebruikers aan dat ze vaak ook niet kunnen stoppen omdat wanneer je voelt hoe het is om (vaak boven)gemiddelde hoeveelheid test. te hebben je je dan ontzettend slecht voelt wanneer je met trt stopt en tijdelijk of permanent terugvalt naar een lage test. waarde.

Klassikl
25-01-2014, 16:49
En toch blijf ik op verschillende websites (waaronder een forum waarin trt gebruikers hun eigen ervaringen delen) terug lezen dat wanneer je aan trt begint, het meestal ook voor altijd is. Ten eerste omdat het, nogmaals, je natuurlijke test. aanmaak aantast en dat het een hele lange tijd kan duren voordat je test. aanmaak weer 'normaal' is en dat het (zoals ik al aangaf) ook kan voorkomen dat je lichaam nooit meer normale hoeveelheden test. aanmaakt afhankelijk van hoeveel en hoelang je het gebruikt hebt. Bovendien geven trt gebruikers aan dat ze vaak ook niet kunnen stoppen omdat wanneer je voelt hoe het is om (vaak boven)gemiddelde hoeveelheid test. te hebben je je dan ontzettend slecht voelt wanneer je met trt stopt en tijdelijk of permanent terugvalt naar een lage test. waarde.

Dit. Als topsporter is dit helemaal het geval. Wanneer je eenmaal aan de trt zit, moet je er mee doorgaan om minimaal een acceptabel test niveau te behouden.

TRT is een hele nuttige behandeling maar hoe het nu in MMA ingezet wordt is echt belachelijk.

ArjanV
25-01-2014, 16:54
Ik heb weinig zin om weer een hele discussie te gaan voeren over testosteron,heeft niks met jou te maken overgens hoor laat dat duidelijk zijn,dat heb ik vele jaren gedaan op andere fora en daar ben ik wel een beetje klaar mee eigenlijk...no offence..

Pahlavan
25-01-2014, 16:56
Ik heb weinig zin om weer een hele discussie te gaan voeren over testosteron,heeft niks met jou te maken overgens hoor laat dat duidelijk zijn,dat heb ik vele jaren gedaan op andere fora en daar ben ik wel een beetje klaar mee eigenlijk...no offence..

No offence taken.

Pahlavan
28-01-2014, 17:22
UFC president Dana White says he's 'thrilled' with the Association of Ringside Physicians for endorsing the elimination of testosterone replacement therapy in mixed martial arts.


"The doctors came out and said they want to ban it? Well, that's the answer," White told The Associated Press (AP) on Monday. "It's legal in the sport. The commissions let you do it. You get an exemption, and you have to be monitored and all the stuff that's going on, but if they're going to do away with it? There you go. It's a problem solved."


The ARP, an 'an international, non-profit organization dedicated to the health and safety of the boxer and mixed martial arts athlete,' released a position statement on Monday claiming the approval of therapeutic use exemptions (TUE) for combat athletes are 'rarely justified' and may endanger them, especially the opponents of fighters using testosterone replacement therapy (TRT).


The incidence of hypogonadism requiring the use of testosterone replacement therapy (TRT) in professional athletes is extraordinarily rare. Accordingly, the use of an anabolic steroid such as testosterone in a professional boxer or mixed martial artist is rarely justified. Steroid use of any type, including unmerited testosterone, significantly increases the safety and health risk to combat sports athletes and their opponents. TRT in a combat sports athlete may also create an unfair advantage contradictory to the integrity of sport. Consequently, the Association of Ringside Physicians supports the general elimination of therapeutic use exemptions (TUE) for testosterone replacement therapy.
At the center of the debate is 36-year-old UFC middleweight contender Vitor Belfort. Tentatively scheduled to face middleweight champion Chris Weidman this summer in Las Vegas, Belfort would need approval of a TUE by the Nevada State Athletic Commission (NSAC) to continue his TRT. Having tested positive in 2006 for 4-hydroxytestosterone while competing in Nevada, the governing body would need to review its policy of not allowing a TUE if an individual's needs derive from past non-sanctioned use. According to the AP, White went so far as to say he hopes the NSAC doesn't grant Belfort his exemption.


"He drives me crazy, and me and Vitor were not on good terms a few months ago," White said. "Just because this whole TRT thing, I think, is unfair, and I said we're going to test the living (daylights) out of him (during training). And we have, and he has complied, and he has been within the limits he's supposed to have."

Pahlavan
28-01-2014, 17:24
Gelukkig zijn wij dus niet de enigen die inzien dat het 'ik heb vanwege een aandoening trt nodig' verhaal gewoon pure onzin is en dat trt puur cheaten is.