PDA

View Full Version : Glutenvrij dieet



king
27-01-2014, 23:58
Je hoort er steeds meer over en bepaalde topsporters, waaronder Novak Djokovic, zweren erbij. Ben benieuwd of er hier forumleden zijn die er ervaring mee hebben.

blade
28-01-2014, 00:44
http://www.youtube.com/watch?v=ktgNuQ61NHE

Nosferatu187
28-01-2014, 01:43
je kunt beter een suikervrije dieet gaan volgen zonder simpele koolhydraten, of nog beter eet alleen vlees, vis kip en groente en dergelijke dus ook geen brood melk etc.

my2cents
28-01-2014, 02:07
Je hoort er steeds meer over en bepaalde topsporters, waaronder Novak Djokovic, zweren erbij. Ben benieuwd of er hier forumleden zijn die er ervaring mee hebben.

Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Geloof er ergens ook wel in dat gluten helemaal niet zo goed voor je zijn..

MMArjolein
29-01-2014, 13:42
Gluten zijn niet de hoofdzaak. Een glutenvrij dieet is alleen nodig voor mensen die echt intollerant zijn.
Echter, als mensen over gaan op een glutenvrij dieet haalt dit vaak veel "slechte" ( beter gezegt voeding met een hoge energie dichtheid) voedingsmiddelen uit hun dieet ( koekjes etc) Mensen gaan bewuster met hun voeding om, en de alternatieven voor een gluten optie hebben vaak een betere voedingswaarde.

Kortgezegt niet de aan of afwezigheid van gluten zijn (voor het overgrote deel van de mensen) bepalend. Maar de keuze van bepaalde producten.

Sato
29-01-2014, 14:58
Gluten zijn niet de hoofdzaak. Een glutenvrij dieet is alleen nodig voor mensen die echt intollerant zijn.
Echter, als mensen over gaan op een glutenvrij dieet haalt dit vaak veel "slechte" ( beter gezegt voeding met een hoge energie dichtheid) voedingsmiddelen uit hun dieet ( koekjes etc) Mensen gaan bewuster met hun voeding om, en de alternatieven voor een gluten optie hebben vaak een betere voedingswaarde.

Kortgezegt niet de aan of afwezigheid van gluten zijn (voor het overgrote deel van de mensen) bepalend. Maar de keuze van bepaalde producten.

Dit dus, ik kon het zelf niet beter beschrijven.

Pansier
29-01-2014, 23:34
Elliot Hulse verteld hier ook veel over.

Silat
30-01-2014, 00:56
Heel goed MMarjolein.

Probeer het gewoon.

Ik ben even bezig met vergelijken van Ultra Fine Oats vs Ultra Fine Zilvervliesrijst.
Viel me op dat met de oats ik vervelende kramp had. Maar moet dit vaker testen om zeker te zijn.

Nosferatu187
30-01-2014, 01:07
hoi

MMArjolein
30-01-2014, 11:43
Fijn dat we het erover eens zijn :P ! Altijd interessante discussies. En zeker Silat, de meeste dingen moet je zelf ondervinden. Wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken. Hoe beter je je lichaam leert kennen, hoe makkelijker het wordt te fine tunen! :)

Klassikl
30-01-2014, 16:13
Heel goed MMarjolein.

Probeer het gewoon.

Ik ben even bezig met vergelijken van Ultra Fine Oats vs Ultra Fine Zilvervliesrijst.
Viel me op dat met de oats ik vervelende kramp had. Maar moet dit vaker testen om zeker te zijn.

Het heeft ook zeker zijn voordelen. Het komt niet helemaal uit de lucht vallen. Echter gaat het ook om context en juist die lijkt in dit soort nieuwe hypes/trends verloren te gaan. Dat is wat mij meer tegen de borst stuit dan het dieet an sich, want het helpt veel mensen op een goede manier.

Brainthief
30-01-2014, 16:47
Lage GI > hoge GI